eitaa logo
مطالعات زنان و خانواده
678 دنبال‌کننده
778 عکس
7 ویدیو
428 فایل
مطالعات خانواده و زنان در ایران و عرصه بین الملل @international_club" rel="nofollow" target="_blank">eitaa.com/@international_club لینک ارتباط با ادمین کانال: @hamann
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 روز💠 🌹امام علی (عليه‌السلام) ❇تِسْعَةُ اَشْیاءَ قَبیحةٌ وَ هِیَ مِنْ تِسْعَةِ اَنـْفُسٍ اَقبَحُ مِنها مِنْ غَیْرِهِمْ: ضیقُ الذَّرْعِ مِنَ الْـمُلوکِ وَ الْبُخْلُ مِنَ الاَْغْنیاءِ وَ سُرْعَةُ الْغَضَبِ مِنَ الْعُلَماءِ وَ الصِّبا مِنَ الْکُهولِ وَ الْقَطیعَةُ مِنَ الرُّؤوسِ وَ الْکِذْبُ مِنَ الْـقُضاةِ وَ الزَّمانَةُ مِنَ الاَْطِبّاءِ وَ الْبَذاءُ مِنَ النِّساءِ وَ الطَّیشُ مِن ذَوِی السُّلْطانِ؛ ✳نُه چیز زشت است، اما از نه گروه زشت‌تر: 🔸درماندگی و ناتوانی از دولتمردان؛ 🔸بخل از ثروتمندان؛ 🔸زود خشمی از دانشمندان؛ 🔸حرکات بچگانه از میانسالان؛ 🔸جدایی حاکمان از مردم؛ 🔸دروغ از قاضیان؛ 🔸بیماری کهنه از پزشکان؛ 🔸بدزبانی از ؛ 🔸و سختگیری و ستمگری از سلاطین. 📚دعائم الإسلام، ج ۱، ص ۸۳ @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (36) 686.بررسی و شناخت نقش استراتژیهای ملی در پیشبرد حقوق دموکراتیک و امنیت اجتماعی زنان در سطوح ملی و جهانی 687.بررسی و شناخت نقش پدیده مد در حجاب اسلامی 688.بررسی و شناخت نقش پلیس در حمایت از زنان، علیه زنان 689.بررسی و شناخت نقش تاریخی زنان در ایران و اسلام 690.بررسی و شناخت نقش تاریخی زنان در پیشرفت یا پسرفت فرهنگی 691.بررسی و شناخت نقش تربیت در انتقال ارزش ها 692.بررسی و شناخت نقش تربیتی امام خمینی(ره) در محیط خانوادگی 693.بررسی و شناخت نقش تربیتی حضرت زینب بعد از عاشورا 694.بررسی و شناخت نقش تربیتی زنان نسبت به همسران 695.بررسی و شناخت نقش تربیتی گفتگو در خانواده 696.بررسی و شناخت نقش تربیتی مادر از نظر قرآن و سنت 697.بررسی و شناخت نقش حاكمیت اسلامی در تربیت دینی حوزه حجاب 698.بررسی و شناخت نقش حجاب در چرخه توسعه اجتماعی 699.بررسی و شناخت نقش حضرت زهرا در اتحاد ملی و انسجام اسلامی 700.بررسی و شناخت نقش حمایتی زنان صدر اسلام در جهاد و دفاع از اسلام و اهل بیت 701.بررسی و شناخت نقش خانواده در توسعه فرهنگ حجاب 702.بررسی و شناخت نقش خانواده در زندگی انسان از دیدگاه قرآن کریم 703.بررسی و شناخت نقش خانواده و زنان در ارتقاء اخلاقی جامعه 704.بررسی و شناخت نقش خانواده و زنان در برپایی و گسترش انقلابهای سیاسی 705.بررسی و شناخت نقش خانواده و زنان در تحولات فرهنگی ـ اجتماعی 706.بررسی و شناخت نقش خانواده و زنان در تربیت نسل جدید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (33) 📘عنوان کتاب: آشنایی با وظایف و حقوق زن 👤نویسنده: ابراهیم امینی 📌مشخصات: مؤسّسه بوستان کتاب قم، 221 صفحه. 📖این کتاب در دو بخشِ: حقوق و وظایف زن در اسلام و حقوق و وظایف زن در آینه پرسش و پاسخ سامان یافته است. 1⃣مباحث بخش اول کتاب عبارت است از: مقام زن در اسلام، زن و آزادی، زن و حجاب، ازدواج و فواید آن، حقوق و وظایف متقابل زن و شوهر، مهر زن و فلسفه آن، نفقه و فلسفه آن، ارث زن در اسلام، اسلام و چند همسری و طلاق در اسلام. 2⃣بخش دوم به مطالب ذیل می پردازد: در قسمت ابتدایی بخش دوم به پرسشهایی پاسخ داده شده است. پرسشهایی درباره: دلیل اهتمام به ترسیم شخصیت و منزلت زن در نوشته هایی که عرضه داشته است. ابزارهای رساندن آگاهی های مفید درباره زندگی مشترک به خانواده ها، وضعیت آزادی زن در ایران، اصالت حفظ و تحکیم خانواده در اسلام و قابل تطبیق و متغیر بودن احکام و حقوق خانواده با اوضاع و شرایط گوناگون زندگی، مسؤولیتهای مشترک زن و مرد از دیدگاه اسلام، تأکید بر رشته های پزشکی در اشتغال بانوان، جداسازی زن و مرد در بعضی مراکز، روایاتی که درباره نقص عقل و ضعف ایمان زن وجود دارد و .... . و در ادامه بخش دوّم از حقوق مشترک زن و مرد، شامل حقوق: حیات و زندگی، آزادی، استفاده از منابع طبیعی، بهداشت و درمان، اشتغال، تملّک و تصرّف در اموال خود و ... بحث کرده است. 🔚 پایان بخش کتاب، فصلی را در بر می گیرد با عنوان:«حضرت زهرا (س) الگوی زنان» که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐 (11) Gendered language خلق مفاهیم زبانی زن و مرد مبین فرهنگی است که به تعلقات اجتماعی و منافع سیاسی پاسخ می گوید و این دوگانگی را از کلام به شخصیت منتقل می‌کند و هر رفتار فارغ از این ملاک را غیرعاقلانه و نامشروع و نامتجانس دانسته و ضمانتهای اجرایی عینی آنها را کنترل می کنند. بنابراین نظم اجتماعی از طریق تعریف عملی نقش ها به جنسیت منتقل میشود که این کار از طریق زبان و کلام صورت می گیرد. بنابراین نظم و کلام دو عنصر هستی بخش ایدئولوژی سلطه هستند و هژمونی فرهنگی یک جنس بر جنس دیگر را در راستای منافع اقتصادی و سیاسی بر می سازند. ⬅زبان جنسیتی مبین هویت زبانی متمایز زنان است زیرا هر دو جنس نظام‌ها یا رمزهای ساختی خاصی دارند که معرف جنسیت آنهاست. این زبان اشکال نحوی و قابلیت های زبانی متفاوتی را به وجود می آورد. در استفاده از زبان بارز است زیرا زبان جنسیتی به نحو متمایزی معرف ساخت اجتماعی بوده و تفاوت جنسیتی و نه ذاتی زبان را باز مینماید. ◀دهه ۱۹۷۰ آغاز مطالعات در باره نسبت زبان و جنسیت بود که با آثار شروع شد. این نظریات به سه دسته ، و تقسیم می شوند. در واقع جنسیت زدگی زبانی شیوه ای مناسب برای کنترل زبانی از سوی گروه های فرادست جامعه است. براگین (۱۹۸۱) ✅در تعریف جنسیت زدگی زبانی می گوید: زبانی جنسیت زده است که کاربرد آن تمایزی تحقیرکننده، نامربوط یا ناعدالانه را در میان جنسیت های مختلف به وجودآورده یا ترویج کند. بنابراین زبان عاملی فرهنگی است که می تواند محدودیت هایی برای فرهنگ فراهم آورد. پس زبان جنسیت زده فرهنگی را ترویج می کند که براساس وجود رابطه سلسله مراتبی موجود در آن یک جنسیت در موقعیتی بالاتر از جنسیت دیگر قرار می گیرد و میتواند با تسلط بر آن اعمال قدرت نماید. در جامعه سنتی ایران همواره پسران از موقعیت مطلوب تری برخوردار هستند. حال آنکه دختران از چنین امتیازی محروم بوده و به خاطر جنسیت خود محکوم به تعدادی از محدودیتها هستند به همین دلیل دختران با نگرش زن –مادر تربیت می شوند در حالیکه مردان با نگرش مدیر تصمیم گیر و نان اور مطرح می شوند. همواره ارزشهای منفعل بودن، احساساتی و عاطفی بودن و در انتظار حامی بودن در زنان تقویت می شود و اطالاعاتی که از زندگی اجتماعی به او داده می شود نیز همین انگاره ها را تقویت می کند (پاکنهاد، ۱۳۸۱). 📚منابع: 1. Braggin, V. (1981). Sexist Language, New York, Little Field Adams 2. پاکنهاد، مریم. (۱۳۸۱) فرادستی و فرودستی در زبان. تهران: انتشارات گام نو. 📎منبع: سایت انسان شناسی و فرهنگ @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐 برجسته فمینیسم (12) ( 1940) Fatima Mernissi فاطمه مرنیسی از کنشگران حوزه زنان و جامعه شناس فمینسیت است که در سال 1940 در مراکش به دنیا آمد. او دکترای خود را در رشته علوم سیاسی از دانشگاه سوربن گرفت. او به دلیل توجه به دین اسلام و نقش فعالانه زنان در آن دین از چهره های شاخص به حساب می آید. مرنیسی از صاحبنظران مهمی است که هرمنوتیک دینی را به مطالعات زنان در جوامع اسلامی وارد کرده و آن را برای زنان مسلمان رهایی بخش میداند. او بسیاری از پیش فرض های عمده درباره جایگاه زن در اسلام را به چالش کشیده و مشخصا قوانین حجاب، ارث و چندهمسری و ... را ناشی از قرائت های مردانه از متون مقدس می داند. 👤مرنیسی در کتاب خود در تلاش است تا برداشتی نوین از حقوق زن در اسلام را ارائه کند و به نقش زنان پیامبر در زندگی اجتماعی، تصمیمات پیامبر و حتی شکل دهی به آموزه های اسلامی توجهی ویژه داشته باشد. او به تاثیر عمیق آموزه های ضد زن برخی احادیث منقول از پیامبر(ص) در نزد مردم نیز اشاره می کند. احادیثی که به واسطه ی آنها زنان از مشارکت در امور سیاسی منع می شوند، مجاز دانسته میشود و در نهایت به این باور قدیمی که زنان آلوده و دور از اولوهیت هستند و باعث دوری مردان از معنویت می شوند. او در این کتاب به طرز مشخصی به مسئله زنان مسلمان و حجاب می پردازد و در نهایت ادعا می کند که سنت در تبدیل زن مسلمان به موجودی مطیع و حاشیه ای که توانایی های خود را نابود می کند و خود را در حجاب های مختلف پوشانده موفق شده است. ✏نوشته: شیوا علینقیان @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
اثر مهم دیگر مرنیسی نام دارد که در اثری کلاسیک در انسان شناسی زنان در جوامع عربی و مسلمان محسوب می شود. او در این کتاب نشان می دهد که تصویر اسلامی از زنان به عنوان فعالان جنسی، منجر به نظم و کنترل دقیق سکسوالیته زنان شده است. او سکسوالیته اسلامی را زمینی واجد مکانیزم های كنترل كننده می داند که شامل تقسيم مشخص و سختگيرانه فضا به دو بخش براي هر جنس و نيز مقررات و مكانيزم ويژه ای براي حل تضادها و درگيري هاي ناشي از تلاقي ناگزير اين دو فضاي تفكيك شده بين زنان با مردان است. ⬅او معتقد است نمادسازي از الگوهاي جنسي بازتابي از نظام نمادين سلسله مراتبي موجود در کل جامعه و توزيع قدرت در نظم اسلامي است. مرزهاي مشخص و شفاف فضايی جامعه اسلامي را به دو جهان تقسيم می كند: جهان مردان یا امت، یعنی جهان مذهب و قدرت و جهان زنان جهان خانگي يعنی زنان، امور خانگی و خانواده. 📚کتاب شناسی: - فراسوی حجاب: پویایی روابط زنان و مردان در جامعه¬ی مسلمان (1975) - انجام پیکار هرروزه: گفتگو با زنان مراکشی (1988) - زنان پرده نشین و نخبگان جوشن پوش (1992) - شورش زنان و حافظه‌ی اسلامی (1993) - زنان بر بالهای رویا (1995) - ملکه های فراموش شده در سرزمین های خلافت اسلامی (1995) - اسلام و دموکراسی: ترس از دنیای مدرن (2002) ✏ نوشته: شیوا علینقیان @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🎬نقدی بر ، به کارگردانی Ash Mayfair، محصول: ویتنام، ۲۰۱۸ 🎥همسر سوم از معدود فیلمهایی است که مبلغ مشرب فکریِ جدیدی در فمینیسم است: Ecological feminism، آنجا که عطوفت و مهری که در زنان نهفته است و طبیعت‌وارگی‌شان فرمولی است نه برای تبعیض و ستم و ابتذال، بلکه برای نجات طبیعت و الهام از آن، و آنجا که مصائب فرهنگِ خشونت، چونان یک معضل و مشکل نگریسته می‌شود و نیز مردانه. در فمینیزم بوم‌شناخت همچون نوع رادیکال آن، هدف، سلّاخیِ مردان و گرفتن انتقام از آنها نیست بلکه دعوتی است به صلح و دوستی و آزادی و احترام به هم‌نوع و هم‌زیست و به زیست‌کُره‌ای که گاهواره ی همه‌‌گیِ ماست. دعوتی به پرهیز از خشونت، خشونتی که می‌خشکاند و تباه می‌کند. خشونتی که میانه‌ای با عشق‌ورزی ندارد، خشونتی که عشق را به یغما می‌بَرَد. چه زیباست جهان فیلم که ما از پس هزاران هزار فاصله، صداها و فریادهای تظلّم‌خواهی مِی را از اعماق کوهستان به‌وضوح می‌شنویم. همسر سوم، فضایی مه‌آلود را تصویر می‌کند که در شولای مهْ پنهان، معرکه‌ای درگیر است میان سفیدیِ دود کلبه‌ی بودلر (در اینجا سرخ وسبزِ زنانه و طبیعی) و سیاهی مردانگی و خشونت. کارگردان فیلم، نخستین گام سینمایی خود را بسیار بلند برداشته و در ضمن ادای دین به جهان هنریِ ترن آن هونگTran Anh Hung ، کارگردان معروف هم‌میهنِ خویش، متن زیبا و پرمغز خودش را نوشته است. 📌 جهت مطالعه متن کامل کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون خشونت علیه زنان.pdf
318.1K
📒عنوان مقاله: فراتحلیل مطالعات انجام شده پیرامون خشونت علیه زنان 👤نویسندگان:عالیه شکربیگی/ رضا مستمع 📎منبع: مجله جامعه شناسی ایران، دوره 15، شماره2، تابستان 1393 صفحه 153-177 📌چکیده: در ابعاد خانگی و اجتماعی آن چه در جوامع توسعه یافته و چه در جوامع درحال توسعه همواره به عنوان یک دغدغه و آسیب مطرح بوده است. تحقیقات زیادی روی این مسئله انجام شده منتها به دلیل داشتن روش‌های مختلف برخورد با مسئله و شقوق متعدد نظری، نتوانسته این انبوه نتایج را در یک قالب پژوهشی که نقطه عطفی برای پژوهش‌های آتی در این حوزه باشد فراهم آورد. ⬅در این پژوهش فراتحلیلی با دسته‌بندی نظریات به‌‌کارگرفته شده در 22 پژوهش کاربردی در حوزه خشونت عیله زنان، تئوری‌های پرکاربرد استخراج و سپس با بررسی روش‌های تحقیق آن‌ها علاوه بر مشخص کردن حیطه و میدان مطالعاتی، اجزا پژوهش‌ها دسته‌بندی شده است. ◀در طبقه‌بندی فرضیات مشخص گردید، ربط نظری با مدل نظری ارائه شده در پژوهش‌ها همخوانی اندکی داشته و تنها سه نظریه "منابع"، "یادگیری" و "فمنیستی" در تبیین مدل فرضی کاربرد اصلی داشته است. 🔚در نهایت با استفاده از روش‌های قدرتمند آماری نقش این سه نظریه در تبیین و تایید فرضیات سنجش شد. پیشنهادهای پژوهش‌ها نیز براساس اتکا بر پایگاه‌های اقتصادی، جنسیتی و آموزشی دسته‌بندی گردید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله ساختار جامعه و خشونت عليه زنان.pdf
286.2K
📒عنوان مقاله: ساختار جامعه و خشونت علیه زنان 👤نویسنده: شهلا اعزازی 📎منبع: رفاه اجتماعي، پاييز 1383 , دوره 4 , شماره 14 (سلامت روان در ایران) ; از صفحه 47 تا صفحه 84 . 📌چکیده: پديده اي تاريخي و جهاني است كه در همه جوامع و تمام ادوار وجود داشته است. توجه به اين پديده از دهه 70 ميلادي آغاز شد و پژوهش هاي متعددي در اين حوزه انجام گرفت. بررسي در باب خشونت با مشكلاتي همراه است. در اين پژوهش ها محقق وارد حوزه خصوصي و صميمي خانواده مي شود و در خصوص رفتاري حساس از افراد سئوال مي كند. وجود خشونت در خانواده از طرف قرباني به علل مختلف پنهان نگاه داشته مي شود، فراموش مي شود و يا در بيان آن اغراق مي شود. نبود آمار در خصوص افراد در معرض خشونت، مشكل ديگري در راه دست يابي به نمونه معرف است. نظريه پردازان فمينيست تبيين هاي فردي يا خانوادگي را در باب خشونت، براي توضيح كافي نمي دانند. هر چند معتقد هستند اين عوامل مي تواند به مثابه عاملي تشديدكننده رفتار خشن عمل كند، تأكيد آنان بر وجود ساختار نابرابر روابط قدرت ميان زنان و مردان در جامعه و نهادهاي آن است. توجه آنان متوجه ساختار مردسالارانه اي در جامعه است كه به مردان اجازه اعمال قدرت بر زنان را مي دهد... . 🔚 اين مقاله با توجه به ديدگاه فمينيستي سعي در مشخص كردن اهميت ساختار نابرابر قدرتي دارد كه در حوزه هاي اقتصاد، قوانين، نيروهاي نظارتي جامعه و نهادهاي حمايتي جامعه حضور دارد و بر توجه به ساختار جامعه كه مردان را تشويق به اعمال خشونت و زنان را وادار به تحمل آن مي كند تاكيد مي كند. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله تحلیل و بررسی خشونت علیه زنان (مطالعه موردی زنان اروپا).pdf
258.4K
📒عنوان مقاله: تحلیل و بررسی خشونت علیه زنان (مطالعه موردی زنان در اروپا) 👤نویسنده: مهدیه شادمانی 📎منبع: فصلنامه مطالعاتی صیانت از حقوق زنان سال سوم پاییز 1396 شماره9 📌چکیده: یکی از بحرانهای کنونی اجتماع بشری، گسترش غیرقابل انکار خشونت علیه زنان است. بدرفتاری با زنان، در همه کشورهای جهان مسیله ای کاملا عمومی و دارای نتایج وخیمی است. این مسیله در سراسر جهان سلامت روحی و جسمی زنان را به مخاطره انداخته و سبب نقض گسترده حقوق این بخش از جامعه بشری گردیده است. 📖بسیاری از پژوهشها نشان میدهد که خشونت علیه زنان در خانواده و اجتماع، سبب تشویش، حس حقارت و در نهایت خودکشی میگردد. بسیاری از روانشناسان در بررسی علل این پدیده، نوع تقسیم و توجه به نقشهای جنسیتی و همچنین نوع جامعه پذیری را ذکر کرده اند. این رخداد ناگوار به حدی رشد یافته که این نقض آشکار حقوق انسانی در سراسر جهان و حتی کشورهای غربی نیز مشاهده میشود. مسیله مهم در این میان رشد فزاینده خشونت و جرایم جنسی علیه زنان در کشورهای پیشرفته غربی است که مدعی اجرای قوانین سودآور برای زنان هستند. ✅ در این مقاله نویسنده با بررسی ابعاد خشونت ، میزان جرایم جنسی و تضییع حقوق زنان را در کشورهای غربی تحلیل کرده است. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
از دیر زمان به عنوان مساله اجتماعی توجه دانشمندان علوم اجتماعی را به خود مشغول داشته است. دانشمندان علوم اجتماعی با بررسی همه جانبه تلاش کردند خشونت را به عنوان یکی از مهمترین مسائل اجتماعی بررسی کنند. 1⃣ از روانشناسان معروف است که نظریه "یادگیری خشونت" را ارائه داده است. وی معتقد است خشونت مانند سایر رفتارهای اجتماعی یادگرفته می شود. انسان فطرتا خشن نیست، بلکه خشونت در جامعه یادگرفته می شود. بنابراین ما از جامعه، خانواده، مکتب، رسانه و محیط اجتماعی همان گونه که سایر رفتارهای اجتماعی را یاد می گیریم خشونت را نیز یاد می گیریم. نظریه یادگیری اجتماعی بندورا تاثیرگذارترین نظریه یادگیری بوده است. با وجودی که این نظریه ریشه در بسیاری از مفاهیم نظریه سنتی یادگیری دارد، امّا بندورا اعتقاد دارد که آموزش مستقیم، تنها وسیله برای یادگیری نیست بلکه انسان بسیاری از چیزها را بصورت غیر مستقیم از محیط پیرامون خود یاد می گیرد. 2⃣ ویلیام گود معتقد است که فرایند جامعه پذیری گرایش ها و هویت جنسیتی را در خانواده درونی می کند و آن را به فرزندان انتقال می دهد و باعث دائمی شدن سلطه مرد و مطیع بودن زن می شود. این امر باعث می شود که مردان همیشه اعمال قدرت و خشونت علیه زنان داشته باشد. 3⃣ ابراین و گلس معتقدند که اگر شوهر مهارت ها و منابع کمتری نسبت به همسر شان داشته باشد به طوری که همسر شان پایگاه انتسابی وی را تهدید کند در این صورت شوهر از خشونت همچون ابزاری برای حفظ پایگاه انتسابی خود استفاده می کنند. در افغانستان اغلب شوهران از تحصیلات، مهارت و ثروت بیشتر نسبت به زنان برخوردار است و مطابق این نظریه مردان خشونت بیشتری نسبت به زنان اعمال می کند. 4⃣ این نظریه دسته دیگری از نظریات است که با بقیه متفاوت است. این نظریه معتقد است که روابط دو جنس اساسا رابطه قدرت است و مرد با به کارگیری خشونت قدرت و سلطه خود را تداوم می بخشد. برای حل آن لازم است ساختار قدرت در خانه و جامعه عوض گردد. 5⃣ این نظریه بیشتر به زمینه های اجتماعی صحنه های خشونت آمیز تاکید دارد. ولفنه و گلز در سال 1993 تحقیقی را انجام دادند که کاربردی تر از سایر نظریات است. آنها معتقدند بر اساس تحقیقات کمی و پیمایشی خود دریافتند که عوامل چون ، ، ، ها، کسانی که خشونت را در خانواده و جامعه تجربه کرده اند و رفتار تبعیض آمیز والدین علیه فرزندان باعث به وجود آمدن خشونت در جامعه می شود. لذا برای درمان خشونت باید عوامل خشونت را دقیقا شناسائی نموده و اقدام به درمان و ایجاد تغییرات در آن نمایند. 👤 نویسنده: جواد برهانی جهت مطالعه متن کامل، کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐معرفی ⬅دومین کنفرانس بین‌المللی مطالعات اجتماعی، حقوق و فرهنگ عامه ❇به همت کنگره مرکز توسعه و گسترش مطالعات میان‌رشته‌ای ✅آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۰ خردادماه ⭕برگزاری کنفرانس: ۲۱ خردادماه 🔍جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به تارنمای کنفرانس به نشانی law.bcnf.ir مراجعه کرده یا با شماره ۶۶۵۹۴۱۷۵-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. 📧آدرس ایمیل: آدرس ایمیل : law@bcnf.ir 📐 برخی محورهای ارائه مقاله: حقوق کیفری اطفال و نوجوانان/ مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی/فقه و حقوق جزا/ مدیریت نظارت و بازرسی/ مدیریت دادگستری/ حقوق دادرسی اداری/ حقوق خانواده/ حقوق شرکت های تجاری/ فقه و حقوق اقتصادی. 📌 جهت مطالعه کامل محورهای ارائه مقاله، کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده