eitaa logo
دکتر محسن عزیزی ابرقوئی
2.6هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
590 ویدیو
121 فایل
هدف از ایجاد کانال، ایجاد بستری مناسب جهت انجام کار تشکیلاتی و همفکری به منظور ایجاد و گسترش روانشناسی اسلامی است.ان شاءالله به تدریج سلسله بحثهای موضوعی در کانال قرار داده خواهند شد. شما نیز می توانید موضوعات پیشنهادی خود را ارسال کنید: @Mohsenazizi1365
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامت و شخصیتت را به چه چیزی میفروشی؟! دیشب برای دخترم که خوابش نمی‌برد سه قصه از کتاب 《قصه های خوب برای بچه های خوب》از مرحوم مهدی آذریزدی را خواندم. حقیقتا این کتاب شاهکار است. امروز صبح که کلیپ بالا را در یکی از کانال های معتبر دیدم، به یاد یکی از آن قصه ها افتادم و برای استاد آذریزدی فاتحه ای خواندم. اگر مایل بودید شما هم کلیپ را ببینید و قصه را (که در ارسال بعدی آورده ام) بخوانید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
به نام خدا قصه 《نان و حلوا》 یک روزی بود و یک روزگاری. در یکی از روزهای زمستان، یکی از علمای معروف برای نماز ظهر به مسجد رفت و در صحن مسجد قدری در آفتاب ایستاد تا گرم شود و در کنار آفتاب چهار پسربچه از شاگردان بازار نشسته بودند و ناهار می‌خوردند. یکی از آن‌ها نان و حلوا می‌خورد. دومی و سومی نان و پنیر می‌خوردند و چهارمی نان خالی می‌خورد. یکی از آن‌ها که نان و پنیر داشت به آن‌یکی که نان و حلوا داشت گفت: «من هم حلوا می‌خواهم، یک‌کمی حلوا هم به من بده.» پسرک حلوایی گفت: «اگر سگ من باشی و صدای سگ بکنی حلوا می‌دهم.» او هم مانند سگ صدایی کرد و قدری حلوا گرفت و همه خندیدند. سومی گفت: «من هم حلوا می‌خواهم، به من هم بده.» پسرک حلوا خور گفت: «اگر الاغ من باشی و صدای خر بکنی حلوا می‌دهم.» او هم مانند الاغ صدایی کرد و قدری حلوا گرفت. پسرک چهارمی که نان خالی می‌خورد گفت: «حالا که به آن‌ها حلوا دادی به من هم بده.» پسرک حلوایی گفت: «اگر گربه من باشی و معومعو بکنی حلوا می‌دهم.» جواب داد: «نه، من گربه کسی نمی‌شوم و حلوا هم می‌خواهم. تو که حاضری حلوا بدهی همین‌طوری بده.» حلوایی گفت: «نه، رسمش همین است. اگر گربه نیستی از حلوا خبری نیست. اگر حلوا می‌خواهی باید گربه من باشی.» پسرک فکری کرد و گفت: «صبر کن من از این آقا که دارد تماشا می‌کند می‌پرسم ببینم حلوا خوردن به گربه شدن ارزش دارد؟» بعد رو به مرد دانشمند کرد و گفت: «آقا، آیا به عقیده شما گربه باشم و حلوا بخورم بهتر است یا خودم باشم و نان خودم را بخورم؟» مرد دانشمند جواب داد: «فرزند عزیزم، نمی‌دانم به تو چه جوابی بدهم. تو بچه‌ای و دلت حلوا می‌خواهد و حرف‌های شما هم خیلی جدی نیست اما این را می‌دانم که من خودم سی سال است حلوا نخورده‌ام و می‌بینی که چیزی از دیگران کم ندارم و مردم هم به من احترام می‌گذارند، همسایه‌ای هم دارم که هرروز حلوا می‌خورد و پیش هیچ‌کس هم عزیز و محترم نیست.» پسرک گفت: «حالا که این‌طور است من هم نان خودم را می‌خورم و حلوا نمی‌خواهم. وقتی آدم می‌تواند سی سال حلوا نخورد صدسال هم می‌تواند. پس چرا سگ کسی باشد؟ چرا خر کسی باشد؟ چرا گربه کسی باشد؟» منبع: قصه های خوب برای بچه های خوب، مهدی آذریزدی، جلد سوم (قصه هایی از سندبادنامه و قابوس نامه) https://www.epubfa.ir/%D9%82%D8%B5%D9%87%E2%80%8C-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AD%D9%84%D9%88%D8%A7-%D9%82%D8%B5%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%88/ قصه خوانی و انتقال ارزش ها به فرزندان را جدّی بگیریم دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از مُحیی: زندگی‌بخش
📣📣 موسسه آرمان برگزار می‌کند: بررسی و نقد منبع درسی دوره روان‌شناسی اسلامی موسسه الکرم آمریکا 📕 کتاب خودسازی: اسلام، خودبودگی و بالندگی انسان" نویسنده: دکتر محمد فاروق انتشارات دانشگاه میشیگان، ۲۰۲۱ 👨‍🏫 با ارائه جناب آقای یحیی حبیبی (پژوهشگر و دانشجوی دکتری روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 👨‍🏫 دبیر جلسه: دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) محورهای نشست: ✅حاکم بودن نگاه ایدئالیسم آلمانی به ویژه دیدگاه هگل ✅عقلانیت و ذهنیت ✅رویکرد چندرشته‌ای (فلسفی، جامعه‌شناختی، عرفانی ) ✅مراتب و شئون نفس ✅مشروط بودن بحث از سعادت به برداشت ✅هنجاری پیشینی از خودبودگی ✅تقابل معنویت و فردگرایی 🗓تاریخ: 1401/11/25 ⏰زمان: 16.00 شرکت در نشست علمی فقط به صورت آنلاین است 👨‍💻لینک شرکت در نشست: https://www.skyroom.online/ch/u0859344576/neshasteketab 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
14011121 sabke zendegi ostad pasandideh kamarbeygi.mp3
7.7M
سلسله جلسات «سبک زندگی» در آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) حجت الاسلام والمسلمین عباس پسندیده جلسه اول(سواد شاد زیستن) (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) كانال حضرت عبدالعظيم حسنی(ع) ✅ @abdulazim_sound پیشنهاد میکنم از کانال استاد عباس پسنديده در ایتا استفاده لازم را ببرید👇 https://eitaa.com/goftarepasandide
چگونه فرزندانمان را به سمت نیکی ها سوق دهیم؟ معمولا زیاد پرسیده می شود که فرزندانمان را چطور به یا و عفاف یا کارهای و نیک دیگر (گذشت، فداکاری، انصاف، خویشتن داری و ...) ترغیب کنیم. چند مورد را خدمتتان عرض می‌کنم که ان شاءالله به کار بیایند. ذکر یک نکته لازم است که بدانیم فرزندان ما با اندوخته فطرت الهی به دنیا می‌آیند که البته برای بالفعل شدنش اقداماتی لازم است. ۱. برقراری ارتباط عاطفی: پیش شرط تأثیرگذاری بر دیگران و از جمله فرزندان، برقراری ارتباط محبّت آمیز و همراه با رأفت و عطوفت مناسب است. رابطه مناسب، شرط اثرگذاری است. ۲. حکمت: لازم است در رابطه‌ با چرایی انجام کارهای نیک دلایل منطقی و استدلال های خوبی، متناسب با سن و درک فرزندان، داشته باشيم. ۳. موعظه حسنه: چگونگی انتقال ارزشها بسیار مهم است. نیّت خیر، صدق (گفتاری و عملی و ...) ، خوشرویی و اخلاق نیکو در انتقال بسیار مؤثر است. ۴. ایجاد حس خوشایند و پرهیز از ایجاد نفرت: لازم است از ابتدای کودکی، حس خوشایندی برای انجام کارهای نیک در فرزندان ایجاد کرده و از ایجاد تنفر بپرهیزیم. ۵. پرورش حس مسئولیت پذیری، تکلیف ناگریزی و وظیفه شناسی و تعهد: به طور کلی باید در جهت ایجاد مسئولیت و تکلیف ناگریزی در فرزندانمان تلاش کنیم. ۶. برطرف کردن شبهه ها: باید برای شبهه هایی که برای فرزندانمان ایجاد می‌شود هم هشیاری داشته باشیم و هم اطلاعات درستی داشته باشیم یا دست کم به افراد مطلع ارجاع دهیم تا شبهه باقی نماند. ۷. معرفی الگوهای مناسب و شایسته برای نیکی ها: انسانها برای اجرای کارهای خود به الگوهای شایسته نگاه می‌کنند. الگوهای غیرجذاب و ناشایست، اگر لطمه نزنند، کمکی هم نمی‌کنند. ۸. پرورش کرامت نفس و اعتماد به نفس توحيدی و قدرت مقابله‌ با نظر مخالف ديگران: فرزندی که احساس کرامت نفس و اعتماد به نفس لازم را نداشته باشد ممکن است در برابر فشار دیگران زود تسلیم شود. ۹. عامل بودن والدین: دو صد گفته چون نیم کردار نیست! البته برای والدینی که می‌گويند ما عامل هستیم ولی فررندانمان عمل نمی‌کنند، رعایت موارد دیگر پیشنهاد می‌شود‌. همه موارد، حتی المقدور، در کنار هم... ۱۰. حرکت روی مرز اختیار: گاه شیوه های بیان و عمل والدین، حالت تحمیلی دارد و فرزندان از این رویه می‌گریزند‌. مهارت گفتاری و عملکردی که در عین ترغیب، احساس آزادی و اختیار را از فرزندان نگیرد نیازمند مهارت است. ۱۱. انذار و تبشیر به میزان کافی و با رویه درست! ۱۲. دعا و طلب خیر برای فرزندان از خداوند و توکل بر او: از جمله‌ دعای والدین برای فرزندان در صحیفه سجّادیه پیشنهاد می‌شود. این موارد البته احتیاج به مثال و تشریح دارند. منتها امیدوارم برای یک ارسال کفایت بکند. محیط مناسب و رزق حلال را هم اضافه کنید. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
دستگیری یک دانش آموز در کانادا به دلیل بیان یک جمله که ما فقط دو جنس زن و مرد را داریم! سایت Toronto SUN چند روز پیش در گزارشی از کانادا نوشت: یک دانش آموز دبیرستانی به خاطر بیان این جمله که ما فقط دو جنس زن و مرد داریم، دستگیر شد! این دانش آموز گفته موضوع بحث در رابطه با استفاده پسران از دستشویی دختران (در برخی از این جوامع غربی، پسران ممکن است روزی تشخیص دهند دختر هستند!! و بنابراین مجاز شوند از دستشویی دختران استفاده کنند!! و دوباره نظرشان درباره جنسیتشان تغییر هم بکند!!)، ناهمنوایی جنسیتی و شیردهی مردان بوده است!!! این دانش آموز هم در بحث شرکت کرده و گفته به نظر من فقط دو جنس وجود دارد و سپس دستگیر شده است!! این سایت در انتها مینویسد: سياست بر همه چیز غلبه دارد و کل سیستم آموزشی انتاریو تا هسته پوسیده است. امروز، یکی از همکاران ارجمند که قصد سابمیت مقاله ای را در خارج از کشور داشتند، تصویری از بخش ثبت اطلاعات فردی برایم ارسال کردند که در بالا قرار داده ام. هر فرد باید هويت جنسیتی اخیر خود!، هویت جنسی و اینکه آیا خود را تراجنسیتی می داند یا نه را تکمیل کند!!! آن هم از بین گزینه های فراوان ساختگی فرهنگ غرب بی هویتی در غرب بیداد می‌کند. همه ما وظیفه داریم برای نجات انسانها از این هجمه های شیطانی قیام کنیم... منبع خبر: https://torontosun.com/opinion/columnists/lilley-catholic-high-school-student-suspended-then-arrested-for-saying-there-are-only-two-genders دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
♦️ هیپنوتیزم علم با سیاست در APA ▪️به دنبال آشوب‌های رخ داده‌ی چند ماه گذشته در کشور، ریاست انجمن روانشناسی آمریکا موسوم به انجمن روان‌شناسی آمریکا (American Psychological Association به اختصار APA) که بزرگترین سازمان علمی و حرفه‌ای روان‌شناسان در ایالات متحده است و همین‌طور بزرگترین انجمن روانشناسی در دنیا نیز محسوب می‌شود، به بخش حقوق بشر سازمان ملل نامه‌ای را تنظیم کرد و در آن نامه از وضعیت زنان و دختران ایرانی ابراز نگرانی نمود. ▫️طبق شواهد موجود این نامه به دلیل فشارهای روانشناسان ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا و ضد حکومت جمهوری اسلامی نوشته و به سازمان ملل ارسال گردید. این درحالی است که در ایام منتهی به کریسمس ۴۰ تن از زنان روانشناس ایرانی داخل کشور، که از اساتید برجسته روانشناسی هستند نامه‌ای به ریاست APA ارسال کرده و خواستار جلسه‌ای در راستای اعلام واقعیت‌های اصلی و نه سیاسی از وضعیت زنان و دختران ایران شده‌اند. علیرغم آنکه تغییر ریاست APA و نامه‌ی این اساتید به ریاست جدید داده شد، قرار به تشکیل جلسه‌ای مجازی میان اساتید روانشناسی و اعضای APAجهت بررسی و روشن شدن حقیقت وضعیت زنان ایرانی شد. ▫️اما در کمال تعجب، جلسه بدون هیچ دلیل و توضیحی لغو گردید و مجدد ادعای سیاسی خانم دکتر صاحبی، روانشناس ایرانی‌الاصل مقیم آمریکا و از اعضای APA، در سر تیتر اخبار APA قرار گرفت". ▫️به نظر می‌رسد هرچه زمان بیشتری از غائله‌ی موسوم به زن، زندگی، آزادی میگذرد، چهره‌ی حقیقی آن با روشن شدن ابعاد مختلف برخوردهای بین المللی و حتی علمی با زنان ایرانی مشخص می‌گردد. اینکه زنان ایرانی متخصص روانشناسی در ایران، کرسی‌های علمی و دانشگاهی را فتح کردند، مستقیما از اوضاع زنان و دختران ایرانی آگاه هستند و از یک نهاد بین المللی که داعیه‌دار نگرانی وضعیت زنان و دختران ایرانی است خواستار تریبونی بدور از بازی های سیاسی و در چارچوب های علمی می‌باشد اما با بی‌اعتنایی آن نهاد نگران! مواجه می‌شود، رسما صدایشان بایکوت می‌شود بیانگر آن است که مسئله‌ی آمریکا و حتی آن روانشناسانی که در APA ادعای دوستی با هموطنان ایرانی‌شان را دارند، بشر دوستی نیست بلکه تنها میل سیری‌ناپذیر به قدرت و سیطره‌ای است که نظام مستکبر آمریکا کما فی‌السابق نسبت به ایران و ایرانیان روا می‌دارد. 🔻در ادامه یادداشت تکمیلی و تحلیل خانم دکتر فاطمه فیاض فوق دکترای روانشناسی سلامت و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا را که از نویسندگان نامه به APA بوده‌اند می‌خوانیم. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir| دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔺 آمریکای ناکام مانده در پروپاگاندا 🔹پروپاگاندای رسانه‌ای امریکا، این بار روانشناسان را خرج کرد تا برای تلاش خود برای تخریب وضعیت زنان در ایران از هر ظرفیتی استفاده کرده باشد. . 🔹دکتر دیویس که رئیس جدید انجمن روانشناسان امریکا بود و تازه چند روز بود به این صندلی پیوسته بود، خیلی مشتاقانه به ما پاسخ داد و گفت: «دوست دارم یک جلسه ارائه مجازی (Virtual presentation) و وبینار با هم داشته باشیم. . 🔹قضاوت ساده است چون تشخیص اینکه انجمن روانشناسان آمریکا به نامه با سند رای داده است یا نامه با استنادات غیرواقعی کار ساده ایست. . ✍🏻ادامه مطلب را در سایت جنس اول بخوانید: https://jenseavval.com/2022-12-29/ . 🚸جنس اول| رسانه زنان و زیست جنسی https://eitaa.com/joinchat/1736638675C96dbe5b0e6 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
محافظت در برابر ▪️سایت پاب مد در مقاله ای پیرامون تاثیر حجاب اسلامی بر روی افسردگی در زنان می نویسد: ‌‌● Some Western feminists argue that veiling is an oppressive behavior that negatively affects women by, for example, engendering depression. This article tests this hypothesis with a national sample of American Muslim women (N = 194). The results of the regression analysis did not support the hypothesis. In other words, wearing the hijab appears to be a protective factor in the area of depression. ‌‌● ترجمه: برخی از فمنیست های غربی می گویند که [داشتن] حجاب یک عمل ناراحت‌کننده است که تاثیرات منفی ای مثل ایجاد افسردگی بر روی زنان دارد، این مقاله این فرضیه را با ‌الگویی جهانی، از طریق ۱۹۴ نفر از زنان مسلمان آمریکایی می آزماید. نتیجه آنالیز ها از فرضیه فمنیست های غربی [مبنی بر ناراحت کننده بودن‌حجاب برای زنان] حمایت نکرد. نه تنها حجاب با افسردگی بیشتر مرتبط نبود، بلکه حجاب با افسردگی کمتر ارتباط داشت. به بیان دیگر حجاب [اسلامی] یک‌عامل محافظت کننده دربرابر افسردگی است! پژوهشگران باید توجه داشته باشند که چنین نتیجه ای، با وجود پروپاگاندای غرب علیه زنان مسلمان و حجاب، چه معنایی دارد! 🌐 ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28505358 🆘 @Roshangari_ir 🔜 Rubika.ir/roshangari_ir دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
نامه ضد ایرانی انجمن روانشناسی آمریکا و پاسخ روانشناسان ایرانی برنامه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ را در تلوبیون ببینید👇 http://www.telewebion.com/episode/0x561179d حدود دقایق ۲۴ تا ۳۰ و توضیحات خانم دکتر مهرنسا شهابی👆 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
30.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیل روانشناختی رهبر انقلاب از دو نوع نگاه متفاوت به نقاط قوت و ضعف نگاه انقلابی در مقابل نگاه ارتجاعی دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
❇️ اولین رویداد ناجی در یزد ♨️هم افزایی و تجربه نوردی ماماها و فعالان مردمی حیات جنین 🔻با حضور 🔹خانم مصباح ⬅️ " ناجی شو از قم" 🔹خانم قاضی سعید ⬅️ "حسنا از تهران " 🔹خانم صمدانی ⬅️ "ناجیان جنین اصفهان" 🔹 حجه الاسلام عابدی⬅️ احکام سقط 🗓۱ و ۲ اسفند ماه 🕛صبح ۱۳-۸ یا عصر ۲۰:۳۰ - ۱۵:۳۰ 📌صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، خ ۱۵ (بوعلی)، سالن همایش باقرالعلوم ✅جهت کسب اطلاعات و ثبت نام ارسال "ناجی" به سرشماره ▶️ ۱۰۰۰۱۰۰۰۷۲ ✅ لینک پرس لاین جهت ثبت‌نام ▶️ https://survey.porsline.ir/s/OlMZYlJf ✅آیدی پاسخگو به سوالات شما ▶️http://Eitaa.com/Z_kh777 ✅گروه مردمی ناجی جوانه ها ▶️ http://Eitaa.com/najijavaneha
طرح مطالعاتی حکمت متعالیه با تاکید بر کتب شهید مطهری (ویژه دانش آموخـــتگان روانشـــناسی، مشــــاوره و علوم تربیتی) باتوجه به تاکید اساتید بزرگوار بر غنی سازی فکری دانش آموختگان محترم و لزوم داشتن دید صحیح نسبت به مبانی اسلامی جهت برداشتن گامهای موثر در تولید علوم انسانی و خدمت رسانی شایسته در جامعه اسلامی؛ طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با تاکید ویژه بر جنبه های روانشناختی با همکاری گروه پرواز و موسسه فتوحات، برگزار می گردد. ✅ شرکت رایگان برای اعضاء محترم دوره ۹۰۰ ساعته. ✅ بهره مندی از تدریس اساتید کارآزموده آثار استاد. ✅ پشتیبانی از شرکت کنندگان جهت برنامه ریزی، گروه بندی و مباحثه تخصصی. 📚 تخفیف ۵۰ درصدی کتب استاد مطهری. جهت ثبت نام تا هفدهم اسفند ماه نام و نام خانوادگی و رشته تحصیلی خود را به آی دی زیر ارسال بفرمایید. @parvaz1400 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
🔰هشتمین دورۀ جامعِ آموزش منظومۀ فکری رهبر انقلاب این دورۀ آموزشی، شما را در عرصۀ جهاد تبیین، توانمند می‌سازد. 💢این دورۀ آموزشی، در سه بخشِ منظومۀ معرفتی، منظومۀ ارزشی و منظومۀ کنشی برگزار می‌گردد. 🔸مزایا: ۱. بهره‌مندی از اساتید برجسته ۲. بهره‌مندی از تخفیف جهت شرکت در دوره‌های آموزشی روش مطالعه، تندخوانی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی ۳. امکان شرکت در دوره‌های تخصصی سطح دو در رشته‌های مختلف ۴. اعطای گواهینامه 🔹زمان ثبت‌نام: یکم تا نوزدهم اسفندماه ۱۴۰۱ 🔸هزینه ثبت‌نام برای هر بخش: شصت هزارتومان 🔹شروع دورۀ آموزشی: بیست و ششم فروردین‌ماه ۱۴۰۲ ▫️ثبت‌نام در پایگاه مجموعۀ تبیین با پیوند زیر🔻 https://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab/maaref8 ▫️راه ارتباطی(ایتا): @manzome1 📌مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری @t_manzome_f_r
هدایت شده از گفتار پسندیده
🔴 نشست فرهنگی 📖 با موضوع: خویشتنداری جنسی در غرب 🎙 با سخنرانی حجت الاسلام دکتر عباس پسندیده (استاد دانشگاه قرآن و حدیث) 🕐 زمان: یکشنبه ۷ اسفندماه، ساعت ۱۳ 📌 تالار شیخ طوسی(ره) شعبه تهران این نشست به‌صورت آنلاین از طریق لینک زیر برگزار می شود: https://vc1.qhu.ac.ir/romv4qyy7y22 لینک صفحات مجازی👇👇 🆔 https://eitaa.com/goftarepasandide 🆔https://t.me/goftar_pasandide
هدایت شده از فاطمه جوادزاده
*با همکاری دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی به‌زودی منتشر می‌شود* 📚کتاب *اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم* 🖌مؤلف: دکتر سیدعلی حسینی زاده (دانشیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه) 📖 ناشر همکار : دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی 📝 *چکیده کتاب* : هر نظام تربیتی دست‌کم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیتی است. مبانی از داشته‌های متربی سخن می‌گویند و اهداف از نداشته‌ها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با به‌کارگیری روش‌های تربیتی می‌کوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند. از این‌رو اصول و روش‌های تربیتی از جمله مهم‌ترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دست‌اندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روش‌های تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این کتاب مهم‌ترین اصول تربیتی قرآن‌کریم، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهم‌ترین روش‌های تربیتی قرآن کریم، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیب‌های آنها سخن به میان آمده است. --------------- 🔻کتاب نما: https://eitaa.com/ketabnama_rihu 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از فاطمه جوادزاده
36.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم نشست علمی نقد کتاب 📕خودسازی: اسلام، خودبودگی و بالندگی انسان منبع درسی دوره روان‌شناسی اسلامی موسسه الکرم آمریکا 👨‍🏫با ارائه جناب آقای یحیی حبیبی (پژوهشگر و دانشجوی دکتری روانشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ) 👨‍🏫دبیر جلسه: دکتر حمید رفیعی هنر (استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ♨️بخش اول ♨️ جهت دسترسی به بخش‌های دیگر به کانال مؤسسه آرمان مراجعه فرمایید: https://eitaa.com/armanpsy_ir 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee
دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی انتخاب کتاب «مهارت‌های زناشویی با نگرش به منابع اسلامی» را به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه به مؤلف محترم حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای محمدرضا سالاری‌فر و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تبریک و تهنیت عرض می کند. این اثر ارزشمند در سال 1400 با همکاری مشترک دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه منتشر شده است. 🔴چکیده: این کتاب به معرفی روش و فنون مناسب ارتباطی بین همسران بر اساس متون اسلامی و روانشناسی خانواده می‌پردازد. مهارت‌های زندگی عبارت است از توانایی لازم برای رفتار مثبت و سازگارانه که به فرد توان رویارویی مؤثر با چالش‌های زندگی روزانه را می‌دهد و او را قادر می‌سازد تا دانش، ارزش‌ها و نگرش‌های خود را به توانایی‌های بالفعل تبدیل کند. زوجین دو دسته مهارت‌ نیاز دارند: مهارت‌های عمومی که در زندگی هر فرد به کار می‌آید. مهارت‌های ویژه روابط زن و شوهر که به پویایی‌های روابط‌شان مربوط است. این اثر با توجه به تحقیقات قبلی در زمینه مهارت‌های زناشویی و کتب اسلامی در اخلاق خانوادگی، چهارده مهارت در این زمینه ارائه کرده است. @hdabirkhane @research_hu
آیا چیزی خطرناک تر از مسمومیت جسمی هم داریم؟ اینکه هر موضوعی (کوچک یا بزرگ) در فضای رسانه و بعضا در جامعه به دوقطبی سازی منتهی شود، بسیار خطرناک است، و اینکه اتهام زنی به کشور و اعتماد عمومی مردم عادی سازی شود، بسیار خطرناک‌تر... مطمئنا برخی اِسنادها (مانند اِسناد امثال زشت کلام ها) برای عده زیادی از مردم عجیب می‌نماید، امّا باید بدانیم که برخی این موارد را باور می‌کنند. باور کنیم که برخی واقعا این‌گونه حرف‌ها را باور می‌کنند. انتشار سمّی که برای جسم مضر است جُرمی بسیار سنگین است و انتشار سُمومی که افکار و امنیت روانی جامعه را مختل می‌کند البتّه خسارتش اگر بیشتر نباشد کمتر نیست. عده‌ای که در کشور مصونیت انتشار بیان مسموم را تضمین شده دیده‌اند، سم می پاشند و عده زیادی را درگیر پاسخ دهی می‌کنند و یک بازی برد_برد دارند. جواب دادن یا جواب ندادن به این صحبت‌ها، هر دو به طریقی، برایشان سودآور است‌. هر ضربه (کوچک یا بزرگ) به اعتماد عمومی، مانند ضربات چکشی که به تدریج جسمی سخت را متلاشی می‌کند، کار می‌کند. تدبیر بزرگتر را برای سم پاشی ها در افکار عمومی باید کرد... و متأسفانه مشکلات معیشتی که باورپذیری نسبت به گزاره های بدبینانه را تقويت می‌کند... برای اینکه ریشه های مسائل اینچنینی را ردیابی کنیم، بررسی کنیم و ببینیم تعطیل شدن مدارس خواسته و منفعت چه کسانی را تأمین کرده بود؟ قریب دو سال آموزش مجازی (یا به تعبیری تعطیلی آموزش) با افکار عمومی چه ها که نکرد... دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جانم به این مردم این تفاوت های فرهنگی هم در گزارشات مربوط به رتبه بندی Gdp کشورها محاسبه می شود؟! تبریز (ایران) vs استرالیا https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدف دشمن: ایجاد واکنش های مکرّر خشم در مردم نسبت به کشور با هر رویداد کوچک و بزرگ علی الظاهر، حضور خاص و متفاوت مردم در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ خشم دشمن از مردم و کشور و فهم دشمن از بیهودگی تلاشهای شبانه روزی اش را به حداکثر خود رسانده است. تا زمانی که جمهوری اسلامی بر سر کار است، حال مردم ایران از منظر اینها باید همیشه بد باشد و خشمشان نسبت به حاکميت باید مرتب با هر بهانه ای بازتولید شود. هر اتفاقی در کشور ما رخ بدهد، رویه دشمن همین است. این لغزش کلامی در شبکه معلوم الحال، هدف جبهه دشمن را برای همگان برملا کرد: ما أضمَرَ أحَدٌ شيئا إلاّ ظَهَرَ في فَلَتاتِ لِسانِهِ، و صَفَحاتِ وَجهِهِ امام على عليه السلام: هيچ كس چيزى را در دل پنهان نكرد، مگر اين كه آن چيز، خود را در لغزشهاى زبان و حركات چهره اش نمودار ساخت (نهج البلاغه، حکمت ۲۶)‌. دشمنان می خواهند خشم پنهان خود از ایران را به همه تسرّی بدهند. پاسخ ما این است که👇 موتوا بِغَيظِكُم (آل عمران، ۱۱۹) ... با همين خشمی که دارید بمیرید... جمهوری اسلامی بخشی از مسیر پرافتخار خود را سپری کرده و ان شاءالله به تمام اهداف بلند خود خواهد رسید‌. دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، پیش از ظهر امروز: مسئولین مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه مراسم روز درختکاری: 🔹مسئولین باید موضوع مسمومیت دانش‌آموزان را با جدیت دنبال کنند؛ این یک جنایت بزرگ و غیر قابل اغماض است. 🔹اگر مسمومیت دانش‌آموزان اثبات شود، باید عوامل این جنایت به اشد مجازات برسند. در مورد این افراد هیچ عفوی نخواهد بود. 💻 Farsi.Khamenei.ir
پروژه نه چندان روشن مسموم شدن دختران دبستانی در چند هفته گذشته (بهمن و اسفند 1401) موجی از تحلیل‌ها و علت شناسی‌ها را به همراه داشته است. یکی از تبیین‌های وجود پدیده «هیستری جمعی» است که به سرعت مورد پذیرش برخی از رسانه‌ها و تحلیل‌گران ایرانی قرار گرفته؛ و در سطح گسترده در حال ترویج است. احتمال هیستریکی بودن برخی از مسمومیت‌ها قابل انکار نیست؛ اما من در بودن آن، مسأله دارم. چرا رسانه‌ها و ناخواسته برخی تحلیل‌گران اصرار بر «جمعی» بودن هیستریک دختران ایرانی دارند؟ بیایید ابتدا به برخی علل روان‌شناختی شکل‌گیری اختلال هیستریک، به خصوص در زنان نظری بیندازیم: تا به حال سه تبیین روان‌پویشی(فرویدی)، شناختی، و رفتاری در این زمینه ارائه شده است که دو مورد اول بیشتر مورد توجه بوده است. از منظر فروید عدم انحلال عقده الکترا در دختران؛ باعث پایدار شدن اضطراب جنسی در سراسر زندگی می‌شود. حال وقتی به مناسبتی این احساسات برانگیخته می‌شود؛ فرد نیاز ناهشیار شدیدی برای پنهان کردن این احساسات از خود و از جهان پیرامون پیدا می‌کند که یکی از شیوه‌های پنهان کردن آن نیازها؛ تبدیل ناهشیارانه آنها به نشانه‌های جسمانی است! در تبیین شناختی؛ هیستری به منزله دفاع علیه یک اضطراب ناهشیار نیست بلکه یک است که برخی هیجانهای ناراحت کننده مانند خشم، ترس، و افسردگی با «زبان جسمانی» بیان می‌شود. یعنی وقتی در جامعه‌ای توانایی بیان ارتباطی احساسات وجود نداشته باشد؛ خود را در قالب این اختلال نمایان می‌کند. مروجان در ایران؛ کدامیک از این دو نظریه را می‌خواهند دنبال کنند؟! تا بدینجا چیزهایی متوجه شده‌اید. حال بیایید توجه شما را به محتوای برخی مقالات ظاهرا علمی که به سرعت در عرض یک هفته و ده روز گذشته؛ از راه دور توسط برخی متخصصان دنیا منتشر شده است جلب نمایم که در کمال تعجب توسط برخی رسانه‌های داخلی (از جمله روزنامه کیهان و خبرگزاری تسنیم) هم بر آن صحه گذاشته شده است! دکتر رابرت بارتولومیو، یک متخصص جامعه‌شناسی پزشکی در مقاله‌ای که برای همین منظور(!) منتشر کرده می‌گوید: از سال گذشته، اعتراضات (حجاب) به رهبری زنان باعث ایجاد اضطراب طولانی در جامعه ایران شده است. سپس، در نوامبر 2022 (خوب به این تاریخ توجه کنید: یعنی !)، موجی از گزارش‌های مربوط به مسمومیت‌های دانش‌آموزان مدرسه آغاز شد که تقریباً ده‌ها حادثه جداگانه را شامل می‌شد. تحلیل‌های رسانه‌ای از این "حملات" آنها را با کلماتی مانند "مرموز" و "غیر قابل توضیح" توصیف می‌کنند. یک تئوری عامیانه محبوب معتقد است که دختران به دلیل مخالفت با تلاش‌های مقامات مذهبی مجازات می‌شوند تا آنها را مجبور به پوشیدن روسری‌های خود در ملاء عام کنند. مقامات ایرانی با وجود معاینات بی‌شماری در بیمارستان که شامل آزمایش خون است، نتوانسته اند یک ماده شیمیایی را شناسایی کنند. بارتولومیو اساسا مقاله خود را با عبارت دخترانِ مبتلا آغاز می‌کند سپس به موارد مشابه به مدارس افغانستان در سال 2009 ، یک مدرسه دخترانه اسلامی در کرانه باختری در فلسطین، و مدارس اسلامی در مصر اشاره می‌کند. او می‌گوید در موارد مشابه هم شایعاتی مبنی بر اینکه این مسمومیت‌ها توسط انجام شده؛ وجود داشت (!) به نظر شما نویسنده مقصود خاصی را دنبال می‌کند؟ ، ، در نهایت بارتولومیو نتیجه می‌گیرد در همه این موارد، دختران جوان تحت استرس فوق‌العاده‌ای بوده‌اند که هیچ فرصتی برای جبران خسارت در پس زمینه آشفتگی سیاسی نداشته‌اند! ⚡️⚡️ خوانندگان محترم ایرانی امّا می‌دانند آنچه این روزها(بهمن و اسفند و نه آبان ماه) خانواده‌ها را نگران کرده؛ مسمومیت‌های دختران است. آیا بهتر نیست پژوهشگران در کنار تحلیل‌گران امنیتی به جای پذیرش ناخواسته پیش‌فرض تعارض الکترای جنسی، خشم تبدیل شده، یا استرس ناشی از جبر سیاسی به صورت مطالعات میدانی و موردی به کشف علت یا علت‌های ماجرا بپردازند؛ قبل از آنکه دیگران از راه دور بخواهند برایمان تبیین و سپس نسخه بپیچند؟ فرهیختگان عزیز به نظر می‌رسد در پس هر تبیین ظاهرا علمی از راه دور؛ باید منتظر تجویزهای از راه نزدیک بود! اگر موضوع «جمعی» بودن هیستریک دختران را بپذیریم یعنی به مراکزی چون سازمان بهداشت جهانی اجازه می‌دهیم تا با تحت فشار قرار دادن نهادهای سلامت و بهداشت ایران؛ زمینه رهایی دختران از این رنج پنهان(!) را با پذیرش انواع آموزش‌ها؛ و پروتکل‌ها فراهم کند. بهوش باشیم! ✍️دکتر حمید رفیعی هنر؛ روان‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه 🌿🌺🍃🌸🌿 🆔 eitaa.com/Mohyiee