eitaa logo
اسلام آنلاین
111 دنبال‌کننده
108 عکس
540 ویدیو
7 فایل
شناخت مذاهب اسلامی و جریان های سلفی همچون وهابیت و داعش ارتباط با ادمین @islamonline_admin اینستاگرام https://www.instagram.com/islamonline_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام آنلاین
چگونگی تقریب با وجود اختلاف در امامت و خلافت یکی از مباحثی که ما بین اهل سنت و شیعه اختلاف وجود دارد، بحث امامت و خلافت است. آیت الله سبحانی به عنوان یکی از مراجع بزرگ شیعه فرمایش زیبایی دارند. ایشان فرمودند: هر موقع سخن از تقریب به میان می آید گردنها به سوی مسأله ای به نام «امامت و خلافت» کشیده می شوند و می گویند: امامت از نظر اهل سنت یک مقام انتخابی است در حالی که از نظر شیعه یک مقام تنصیصی است. امام در نظریه نخست به وسیله «اهل حل و عقد» گزیده می شود در حالی که در نظریه دوم به وسیله خود پیامبر(ص) تعیین می گردد. بالأخره اهل سنت پس از درگذشت پیامبر، به خلافت ابی بکر اعتقاد دارند، در حالی که در نظر دیگر، امامت و رهبری مسلمانان با امام على(ع) است پس با این اختلاف چگونه می توان به تقریب رسید تا چه رسد وحدت! ولی باید توجه نمود که اختلاف در این مسأله در نظر اهل سنت اختلاف در یک مسأله فرعی است نه اصلی، به گواه این که شخصیت های بزرگی از اهل سنت مانند غزالی (م ۵۰۵) در کتاب «الإقتصاد فی الإعتقاد»؛ و «آمدی» (۶۳۱) در کتاب «غایة المراد» ؛ و «ایجی» (۷۵۷) در «مواقف» ؛ و «تفتازانی» (۷۹۱) در «شرح مقاصد»، مسأله امامت را از فروع دین می دانند نه از اصول ، بنابراین اختلاف در این مسأله بسان اختلاف حنفی و شافعی در مسایل فقهی است. بنابراین اختلاف در مسأله امامت از دیدگاه اهل سنت بسان اختلاف فقهای مذاهب اربعه با فقهای ظاهریه در حجیت قیاس در استنباط احکام شرعیه است. فقه ظاهری قیاس را باطل می داند، در حالی که فقهای دیگر مذاهب آن را دلیل صحیح می انگارند، یا بسان اختلاف فقهای حنفی یا شافعی در حجیت «استحسان» است. حنفیها به «استحسان» عمل می کنند در حالی که شافعی می گوید: «من استحسن فقد شرع». اگر این نوع اختلافها در میان فقهای اهل سنت مایه تفرقه و سنگ اندازی نیست، مسأله خلافت نیز نباید مایه بدبینی و بدنگری باشد. ممکن است گفته شود: «اعتقاد به امامت امیرمؤمنان علی(ع) نزد شیعه جزء اصول است و آن را در ردیف دیگر مسائل عقیدتی ذکر می کنند. پاسخ آن این است که آن را جزء أصول مذهب شیعی می دانند، نه جزء اصول دین که تحقق اسلام و ایمان به آن بستگی دارد . شیعه می گوید: اصول دین را سه چیز تشکیل می دهد: «توحید، معاد و رسالت پیامبر خاتم». بنابراین اسلام و ایمان، با اعتقاد به اصول سه گانه تحقق می پذیرد. ولی تشیع در گرو دو اصل دیگر است: خلافت را از آن على(ع) بداند؛ به عدل الهی معتقد گردد. منبع: کتاب «در سرزمین خاطره ها» صص68-72 @islamonline
ماموستا فائق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نسبت به مواضع اخیر مولوی عبدالحمید در زمینه منشأ کرونا و حمله به جامعة المصطفی واکنش نشان داد. وی با اشاره به آیه مبارکه" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا" افزود: قرآن کریم می فرماید اگر کسی خبری برای شما آورد نباید تا قبل از این که صحت آن سنجیده شود آن را باور کرد. ماموستا رستمی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم دستور می دهد مسلمانان درباره چیزی که علم ندارند نباید اظهار نظر کنند، امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دشمن سعی می کند تفرقه ایجاد کند، کرونا مسأله ای مختص به ایران نیست بلکه موضوعی فراگیر و جهانی است. وی ادامه داد: کرونا مسأله ای نیست که تنها در یک کشور باشد و تصور کنیم از افراد خاصی منتقل شده است بلکه این مسأله جهان را فرا گرفته است، برخی نباید با اخبار و اطلاع رسانی کاذب بین امت اسلامی ایجاد تفرقه کنند، دشمن همیشه در کمین است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و ایجاد دشمنی کنند. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تخریب روحانیت کاری ناروا و نادرست است، ابراز داشت: روحانیت همیشه با مردم بوده و بر اساس حدیث رسول اکرم(ص) که فرمود علما وارثان انبیا هستند غمخوار مردم بوده و همیشه به آنان خدمت می کنند، حال چگونه می شود کسی ادعا کند روحانیان شست و شوی مغزی می کنند؟ وی حضور طلاب اهل سنت در جامعة المصطفی را مصداق وحدت اسلامی دانست و عنوان کرد: بر اساس دستورات قرآن کریم باید بین مسلمانان وحدت ایجاد شود، حضور طلاب اهل سنت نه تنها مغایر با وحدت نیست بلکه نشانه اتحاد و اتفاق است. ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: روحانیت از دیرباز به دنبال وحدت و تقریب هستند و علمای اسلام باید مسلمانان را به برادری بیشتر و وحدت توصیه کنند، علما و روحانیون باید مردم را به سوی وحدت دعوت کنند چرا که دین مبین اسلام ضد اختلاف و تفرقه بوده است. وی اضافه کرد: در این شرایط حساس که بیماری کرونا جامعه را درگیر کرده است باید به آیه شریفه" تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ" عمل کنیم. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اهل سنت و تشیع یک پیکر هستند و نباید کسانی ایجاد تفرقه کنند آن هم در شرایطی که درگیر مشکلات جدی در جامعه هستیم. وی همچنین از کادر بهداشتی و درمانی کشور و همه کسانی که برای مقابله با کرونا فعالیت می کنند قدردانی کرد و افزود: روحانیت که همیشه غم خوار مردم و همراه آن ها بوده است و در جریان اخیر هم در کنار مردم بوده و به آن ها خدمت کرده است. ماموستا رستمی با اشاره به توصیه های اسلام برای رعایت مسائل بهداشتی و درمانی اظهار داشت: اسلام توصیه های بسیار مهمی درباره مسائل بهداشتی و پزشکی دارد که باید به آن ها توجه کرده و آن را رعایت کنیم. @islamonline
اسلام آنلاین
مفتی اعظم مصر و شیخ سابق الازهر: پیروی از مذاهب هشتگانه جایز است شیخ سید محمد طنطاوی مفتی اعظم مصر و شیخ الازهر بود که در سال 1388 شمسی از دنیا رفت. وی در رابطه با جواز پیروی از مذاهب هشتگانه اسلامی می گوید: پس از صحابه، نوبت به تابعان و تابعان آنها رسیده تا قرن چهارم هجری. در این دوران مجتهدانی برخاسته اند که ما آنان را تا حدود نود تن به شمار آورده ایم. از آنجا که اینان همه اهل علم، ذکاوت، هوش و تقوا بوده اند، مذاهب، آرا و نظرات استدلالیشان، پیروانی داشته است. از این تاریخ به بعد تنها مذاهب هشت گانه رواج یافته و به تواتر به ما رسیده و دانشمندان به تصحیح استدلالات آنان به حدیث شریف نبوی (ص) و آثار وارد از ایشان از منابع آن پرداخته اند و مباحث ذکر شده در کتاب های این مذاهب را از جهت دلالت الفاظ و ابعاد لغوی و فقهی مورد مداقه قرار داده به تحلیل مختصرات سودمند، نظم و تلخیص شروح، تفریع اصول، الحاق مطالب، استنباط قواعد و ضوابط، استخراج و کتابت اصول و سایر خدمات علمی اقدام کرده اند و سبب شده اند تا این مذاهب، بیشتر رواج یابند و پیروان آنها، کم یا زیاد در بلاد مسلمانان باقی بمانند. این مذاهب هشت گانه عبارت اند از: مذهب مالکی، حنفی، حنبلی و شافعی که به آنان مذاهب اهل سنت می گویند و مذهب جعفری، زیدی، اباضی و ظاهری که به آنان مذاهب غیر سنی می گویند. با نگاهی به فقه و اصول این مذاهب در می یابیم که اختلاف بین آنها، تنها در دایره «ظنیات» است نه در «قطعات» که منکر قطعیات در حقیقت، منکر اسلام و کافر است و خدای را بر این امر سپاسگزاریم. بنابراین هر کس، هر یک از این مذاهب را پیروی کند و در زندگی خود احکام آنها را به کار بندد، مسلمان صحیح الاسلام است و این نظر با امر خداوند متعال و پیامبرش(ص) که ما را به اعتصام به حبل الله دعوت کرده، خواهان تشکیل امت واحده و پرهیز از اختلاف بوده اند، هم سویی دارد. -الازهر @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عید مبعث روز بسیار مهمی است که خداوند در آن روز محمد امین را به پیامبری برگزید. این روز برای همه مسلمانان مهم است و می تواند محور وحدت قرار گیرد. به همین مناسبت به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت اشاره می شود. 1. مسئله‌ی وحدت، امروز در رأس مسائل اسلامی است. 2. اگر ملّتهای کشورهای اسلامی در جهت‌گیری‌های کلّی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقّی و تعالی خواهد رسید. 3. همچنان که وجود مبارک پیغمبر اسلام وسیله و محور وحدت بین مسلمین است،محبّت اهل‌بیت هم می تواند محوری باشد برای اتّحاد مسلمین. 4. وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند؛ نه این که شیعه، سنی و سنی، شیعه بشود. 5. از مهم‌ترین عوامل و عناصری که میتواند مایه‌ی شرافت و کرامت باشد برای رسول مکرّم اسلام و مردم مسلمان و جامعه و امّت اسلامی، اتّحاد امّت اسلام است. -ای @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به مولوی عبدالحمید: قسمت اول در اواخر اسفند ماه آقای عبدالحمید در تهمتی نادرست به جامعه المصطفی تلاش کردند علت ورود کرونا به ایران را طلاب چینی اعلام کنند. آقای حامد کاشانی در پاسخ ایشان از مطالبی ارائه کردند. اکنون از آقای عبدالحمید می خواهیم یک دلیل محکمه پسند برای گفته های خویش ارائه دهد؟ آیا ویروس کرونا فقط در ایران منتشر شده که مولوی عبدالحمید، طلاب چینی را مقصر می داند؟ آیا می توان تصور کرد 10 یا 20 نفر طلبه چینی که در آن زمان در قم و در حال تحصیل بوده اند، کرونا را به ایران منتقل کرده باشند؟ چگونه ممکن است طلاب چینی که هیچ کدام از استان ووهان چین نیستند، این ویروس را به قم منتقل کرده باشند؟ چرا ویروس کرونا توسط تجار چینی به ایران منتقل نشده باشد؟ چرا آقای عبدالحمید دست روی طلاب چینی گذاشته اند؟ آیا ایشان به دنبال عقده گشایی بودند؟ تا از این طریق جامعه المصطفی را مورد انتقاد قرار دهند؟؟؟ آیا آقای عبدالحمید به عنوان یکی از مهره های وهابیت اقدام می کنند؟ و آیا ویروس کرونا در اروپا و آمریکا نیز توسط طلاب چینی شیوع پیدا کرده است؟ چرا مولوی عبدالحمید از جامعه المصطفی می ترسند؟ آیا ترس ایشان به این جهت است که جامعه المصطفی درصدد است شعبه ای در زاهدان ایجاد کند؟ و یا اهداف دیگری داشته است؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محبوبیت از دست رفته مولوی عبدالحمید آقای عبدالحمید در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو نفر حمایت کردند که هیچ کدام وارد مجلس نشدند. ایشان بعد از ناکامی در انتخابات به مجلس نگهبان انتقاد کرده و موضوع بازشماری آراء را مطرح کردند. اتفاقا در بازشماری آراء مشخص شد که هیچ رأیی جابه جا نشده است. آقای عبدالحمید هرچند بعد از بازشماری آراء پذیرفتند که در انتخابات شکست خورده اند ولی برای اینکه شکست خود را راحت تر بپذیرند، شروع به تخریب جایگاه نمایندگان مجلس کردند و در خطبه های نماز جمعه گفتند که نماینده کاری از دستش بر نمی آید. بعد از این شکست بود که وارد بازی دشمن شده و در سخنانی به جامعه المصطفی انتقاد کردند. البته به سخنان ایشان پاسخ هایی داده شد. برخی از این پاسخ ها از سوی فرهیختگان اهل سنت زاهدان بود. دانشجویان زاهدان در انتقاد از کارنامه مولوی عبدالحمید گفتند که شما در قضیه مجلس گوش به حرف فرهیختگان اهل سنت نکردید و شکست خوردید و اکنون نیز با سخنان تفرقه افکن سعی در ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه دارید. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پی سخنان تفرقه انگیز مولوی عبدالحمید، پاسخ های زیادی از سوی عالمان و فرهیختگان به ایشان داده شد. حجت الاسلام موسوی مطلق درخواست یک مناظره علمی از مولوی عبدالحمید داشتند. ایشان گفتند که حاضر هستند با مولوی عبدالحمید بر اساس منابع اهل سنت مناظره کنند و ثابت کنند که دیدگاه مولوی عبدالحمید اشتباه است. ایشان در ادامه از مولوی عبدالحمید خواستند که هر کس توانست در این مناظره پیروز شود باید مذهب طرف مقابل را بپذیرد. @islamonline
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ کار بزرگ فرزندان ایران مردم ایران همیشه قدردان زحمات فرزندان خود در هر کجای این آب و خاک باشند، هستند. در این روزهای سخت که قرار است ما در خانه بمانیم آنها چند جبهه در جنگ ویروس جاسوس کرونا هستند. در کنار کادر درمانی که ما سپاسگزار آنها هستیم، نیروهای مسلح نیز در راستای وظیفه ذاتی خود که همان پاسداری از ایران عزیز و حفظ جان مردم شریف کشور است، مردانه پای کار آمده‌اند تا نشان دهند که در روز واقعه آنها در کنار خانواده بزرگی به نام «ایران» قرار دارند. حسب دستور معاون هماهنگ کننده ارتش، نیروی زمینی ارتش ایران در یک اقدام سریع باید یک بیمارستان و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی در تهران بسازد، حالا که ۲۴ ساعت از آغاز کار گذشته با همت فرزندان شما در نیروی زمینی ارتش، ۶۰ درصد از این مرکز بیمارستانی و نقاهتگاه به پایان رسیده و با دعای خیر شما صبح روز چهارشنبه بازگشایی خواهد شد. این اقدام مشتی محکم به دهان وزیرخارجه پست آمریکاست که مدعی شده بود کرونا باعث شده تا قدرت نیروهای نظامی ایران کاهش پیدا کند. او حالا خوب نگاه کند که هم موشک‌های سپاه آماده شلیک است و هم کاردرمانی ارتش آماده خدمت به ملت. @syriankhabar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت الاسلام دانشمند به مولوی عبدالحمید مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنانش توسل به اولیای الهی را زیر سؤال می برد که آقای دانشمند به این قسمت از سخنان مولوی عبدالحمید پاسخ می دهد. . @islamonline
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت الاسلام رجبی به مولوی عبدالحمید سخنان مولوی عبدالحمید با مبانی احناف و دیوبندیه و آیات و روایات ناسازگار است. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹توسل و استغاثه حبیب علی الجفری از علمای بزرگ اهل سنت به امام حسین علیه السلام 🔻🔻🔻 قابل توجه کسانی که توسل شیعیان به اهلبیت را منافی با عقاید اسلام می دانند و تصور می کنند که فقط خودشان اسلام را درک کرده اند. منظورم مولوی عبدالحمید هست که چند روز قبل گفته بود اگر توسل به اهل بیت راهگشا بود, کرونا از بین می رفت!!! جناب مولوی این جمع نیز اهل سنت هستند که به امام حسین توسل جستند. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابن بشر از تاریخ نگاران وهابی است. وی در رابطه با جنایات وهابیت در سال 1216قمری می نویسد: سعود بن عبدالعزیز با سپاهی از نجد و اطراف آن و جنوب و حجاز و تهامه و غیره به کربلا حمله کردند. وهابیان دیوار شهر کربلا را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند و هر آن کس را که در بازار و خانه هایشان یافتند، کشتند. حرم امام حسین را خراب کردند و هر آنچه که در داخل ضریح حضرت بود را به غنیمت گرفتند. ضریحی را که بر روی قبّه بود و جنسش از زمرد و یاقوت و جواهر بود را اخذ کردند و هر آنچه از اموال و سلاح و لباس وفرش و طلا و نقره و کتب گرانقیمت و غیره را در شهر دیدند تصرف کردند. این غنایم به قدری بود که قابل شمارش نبود. وهابیان بیش از دو هزار نفر را کشتند و وقت ظهر با همه غنایم از شهر خارج شدند. (عنوان المجد فی تاریخ نجد، ج1، ص257) وهابیان در سال 1223 نیز یک مرتبه دیگر به کربلا حمله کردند. اما اهل کربلا از شهر محافظت کردند و نگذاشتند که وهابیان وارد شهر شوند. (ج1، ص295). مردم شهر کربلا لشکری بزرگ آماده کرده بودند تا در مقابل وهابیت از شهر دفاع کنند. نبردی بین نیروهای وهابی و مردم شهر کربلا رخ داد ولی سعود بن عبدالعزیز که مشاهده کرد نمی تواند وارد شهر شود، سپاهیان خود را از آنجا برد و منطقه ای در همان نزدیکی را تصرف کرد که مردم از ترس به کوهها فرار کردند. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پی شیوع کرونا مساجد کشور تعطیل شد. اما برخی از مسلمانان گویا ویروس کرونا را جدی نمی گیرند و به اخطارهای مسئولین اهمیتی نمی دهند. همین طور که در این تصویر مشاهده می کنید، تعدادی از بلوچ های چابهار، قفل درب مسجد را شکسته و برای اقامه نماز جمعه وارد مسجد می شوند. البته ما در اینجا قصد نداریم به مسلمانان اهل سنت بی احترامی کنیم، اما یادمان نمی رود، تصاویری که شبکه های وهابی همچون کلمه در رابطه با وارد شدن تعداد معدودی از شیعیان پخش کردند و از این فرصت سوء استفاده کردند. شبکه کلمه در بین اهل سنت ایران مورد توجه است و اهل سنت مذهبی بیشتر این شبکه را تماشا می کنند. بنابراین یادمان باشد که بی قانونی در همه جا هست. گاهی چند نفر معدود در قم هستند که به قانون عمل نمی کنند و گاهی هزاران نفر در چابهار هستند که بی قانونی می کنند. پس از این قضایا سوء استفاده سیاسی نکنیم. -سنت_چابهار @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مردم دنیا حالتان خوب است؟ چند روز است که در قرنطینه خانگی هستید؟ در خانه ماندن سخت است؟ به مدرسه نرفتن سخت است؟ اما بدانیم که مردم یمن 5 سال است در قرنطینه دولت عربستان هستند. وهابی ها یک ملت مسلمان را 5 سال است که قرنطینه کرده اند و اجازه نمی دهند هیچ کشتی و هواپیمایی اولین نیازهای آنها را فراهم آورد. مردم یمن مثل شما در قرنطینه هستند، با این تفاوت که شما با بهترین امکان در منزل نشسته اید و تلویزیون نگاه می کنید و از اینترنت پرسرعت استفاده می کنید و بهترین غذا را می خورید، اما کمی آن طرف تر مردم یمن در قرنطینه هستند و غذا برای خوردن ندارند. آنها در قرنطینه از گرسنگی می میرند. در فلسطین مسلمانان در قرنطینه هستند و 60 سال است که این قرنطینه ادامه پیدا کرده است. گاهی خداوند ما را به تفکر وا می دارد، تا بفهمیم چه داریم و دیگران چگونه زندگی می کنند. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷عربستان در محاصره ایران🔷 🔻🔻🔻 ☑️از آنجایی که حاکمان سعودی، دست پرورده و نوکر آمریکا هستند، ایران را دشمن درجه یک خود می دانند. آنان هر گونه که بتوانند قصد دارند به منافع ایران ضربه بزنند. بن سلمان ولیعهد سعودی از زمانی که به وزارت دفاع رسید، سعی کرد دشمنی با ایران را بیشتر کند. او با تغذیه تروریست های سوریه به سقوط سوریه کمک کرد تا از این طریق قدرت ایران در سوریه را از بین ببرد. از سویی دیگر از 5 سال گذشته به یمن حمله کرد تا انصار الله را که تحت تأثیر ایران هستند از بین ببرد. اکنون 10 سال از جنگ علیه سوریه و 5 سال از جنگ یمن می گذرد و نه تنها عربستان سعودی موفق نبوده است؛ بلکه امروزه سوریه در دست مقاومت است و این روزها ادلب که نزدیک به 8 سال در اختیار تروریست ها بوده پس گرفته می شود. این روزها بیش از 90 درصد سوریه در دست دولت مرکزی سوریه است. از سویی نیروهای انصار الله بیشتر مناطق دولت هادی را پس گرفته اند و اکنون نزدیک مرزهای عربستان هستند. انصارالله امروزه خواب را از چشمان عربستان ربوده است؛ زیرا امروز با موشک های نقطه زن و پهبادهای پیشرفته مراکز نفتی عربستان را منهدم می کند. امروز اطراف عربستان سعودی در اختیار ایران است. عراق، سوریه، یمن و لبنان همه اطراف عربستان را محاصره کرده اند و به زودی مکه و مدینه در دست نیروهای مقاومت قرار خواهد گرفت. مقدمات ظهور در حال تحقق است. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیستان و بلوچستان 1158 شهید داده است که در بین استان های کشور کمترین شهید اختصاص به این استان دارد. با وجود اینکه جمعیت بیشتر این استان سنی مذهب هستند، ولی تعدادی شهدای شیعه بیشتر از اهل سنت است. از برادران اهل سنت فقط 431 شهید اختصاص به اهل سنت دارد که اکثر آنان از سربازان وظیفه بودند. و شهدای دیگر یا مربوط به حوادث تروریستی است و عده ای نیز چون همراه نظام و عاشق امام بودند به جبهه رفتند. اکنون عده ای همچون آقای عبدالغفار نقشبندی یا مولوی کوهی و... که حتی یک روز در جبهه شرکت نکرده اند، مدعی شده اند و خود را انقلابی می دانند. آقای عبدالغفار نقشبندی، امثال شما حکمشان روشن است. شما نه تنها به جبهه نرفتید و فتوا به شرکت در جبهه ندادید، بلکه عاشق و دلباخته عربستان هستید و اگر برایتان امکان داشته باشد، شیعه کشی به راه خواهید انداخت. پس مواظب سخن گفتن خود باشید... @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله مروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و از اعضای شورای عالی حوزه علمیه در پاسخ به سخنان مولوی عبدالحمید مطالب مهمی را بیان فرمودند که قسمت کوتاهی از آن در این کلیپ آمده است. مولوی عبدالحمید در 23 اسفند ماه در یک ویدئو به آسیب شناسی شیوع کرونا در ایران پرداختند. ایشان سه امر را در شیوع کرونا در ایران مورد توجه قرار دادند. اول: ورود کرونا به ایران توسط طلاب چینی بوده که در جامعه المصطفی درس می خوانند. دوم: توهین به صحابه توسط شیعیان. سوم: توسل به اهل بیت توسط شیعیان. که این عوامل از نظر مولوی عبدالحمید باعث شیوع کرونا در ایران شده است. آیت الله مروی در رابطه با دو ادعای ایشان پاسخ هایی داده اند. که این قسمت اول آن است. انشاء الله در ادامه به پاسخ های دیگر آیت الله مروی به مولوی عبدالحمید می پردازیم. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه دو روحانی یکی اهل جهاد و یکی اهل آسیب شناسی در وضعیتی که کشور با ویروس کرونا درگیر است. دو روحانی که هر دو عالم دین هستند، دو رویکرد متفاوت ارائه کردند. یکی برای یاری رساندن به بیماران کرونایی به خط مقدم جبهه رفت و حتی با وجود از دست دادن همسر و دو فرزندش دست از جهاد برنداشت. او گفت باید دست در دست یکدیگر به همدیگر یاری رسانیم تا این ویروس را با یاری خداوند از بین ببریم. و اما روحانی دیگر، سر به کوه گذاشت و درصدد آسیب شناسی شیوع بیماری کرونا شد. این روحانی اهل سنت، در آسیب شناسی که ارائه کرد، سه عامل را علت شیوع کرونا درایران دانست. اول ورود طلاب چینی به ایران، دوم توسل مردم به اهل بیت، سوم بی احترامی به صحابه. او از مردم ایران خواست که توبه کنند و از گناهان خود استغفار کنند تا خداوند کرونا را از بین ببرد. -سنت_زاهدان @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پنج سال قبل در فروردین 94 ائتلاف سعودی به یمن حمله کردند. به خیال اینکه چند روزه انصارالله را نابود می کنند. اکنون 5 سال می گذرد و یمن قدرتمندتر از همیشه است. کارشناسان سعودی اکنون می گویند حملات موشکی انصارالله به عربستان کار ایران است. البته ایران اعلام کرده که از مظلوم حمایت می کند. @islamonline
1_247581772.pdf
1.07M
📚عنوان: تنها میان داعش ✍نویسنده: فاطمه ولی نژاد 📖موضوع: حکایت حضور شهید سلیمانی در محاصره داعش 📄تعداد صفحات : ۲۰۳ صفحه 🌹عاشقانه ای مذهبی و سیاسی در حوزه مقاومت 💢 منبع: کتابیتا 🆔 http://eitaa.com/joinchat/839057428Cbb18df1b3c @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ملازاده، شفا می دهد، ولی کعبه و رسول الله شفا نمی دهند! این سخنان کارشناس وهابی است که می گوید کعبه و حجر الاسود و پیامبر شفا نمی دهند ولی من شفا می دهم. چنین سخنانی منحصر به ملازاده نیست، بلکه همه وهابیان چنین می گویند. علت در این است که آنان نگاه ظاهری به دین دارند. درک ظاهری از دین باعث شده است که آنان حقایق را درک نکنند. هیچ کس نگفته است که خانه خدا یا حجر الاسود شفا می دهد. بلکه شفا را خدا می دهد. رسول الله نیز با اذن خداوند شفا می دهد. اما وهابیان که این حقایق را درک نمی کنند، و برای مردگان هیچ قدرتی قائل نیستند، معتقدند که پیامبر قدرت ندارد که درخواست شفاعت از خداوند بکند. به همین جهت قدرت خودشان را از پیامبر نیز بیشتر می دانند. از همین روست که ملازاده وهابی قدرتی که برای خودش قائل است بسیار بیشتر از قدرت پیامبر است. @ISLAMONLINE
پاسخ آیت الله مروی به مولوی عبدالحمید.mp3
3.46M
مولوی عبدالحمید در روز 23 اسفند مطالبی در آسیب شناسی شیوع کرونا گفته بودند. ایشان در سه محور به آسیب شناسی شیوع کرونا در ایران پرداختند. 1.ورود طلاب چینی به قم 2. بی حرمتی به صحابه توسط ملت ایران، 3.توسل به اهل بیت. آیت الله شیخ جواد مروی، عضو شورای عالی جامعه مدرسین و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ از ادعای دوم و سوم مولوی عبدالحمید مطالبی را در ابتدای درس خارج خود بیان فرمودند. -سنت @ISLAMONLINE