eitaa logo
اسلام آنلاین
108 دنبال‌کننده
108 عکس
540 ویدیو
7 فایل
شناخت مذاهب اسلامی و جریان های سلفی همچون وهابیت و داعش ارتباط با ادمین @islamonline_admin اینستاگرام https://www.instagram.com/islamonline_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان شیخ مخلف العلی القادری الحسینی درباره دسیسه ای که برای کم کردن فضائل حضرت علی (علیه السلام) صورت گرفت. @islamonline
🔴 حمله ائتلاف عربی به مناطق غیرنظامی یمن @islamonline
🔴 حمله ائتلاف سعودی به مناطقی از یمن که هیچ گونه هدف نظامی در آنها وجود ندارد! @islamonline
🔴 مشکل تأمین وعده غذایی در یمن @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بن سلمان ۲۰۱۷. بن سلمان ۲۰۲۱ وقتی پهپاد و موشک صدام دوم را سر عقل می‌آورد.... @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان عالم اهل‌سنت (شیخ طاهر برایک) درباره تبریک گفتن پیامبر (ص) به امیرالمومنین (ع) @islamonline
🔴 مشکل تحصیل کودکان یمنی به علت شدت درگیری ها @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان عالم اهل‌سنت (شیخ مبروک زید الخیر) درخصوص گریه معاویه بعد از ذکر فضایل حضرت علی (ع) @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان عالم اهل‌سنت (شیخ طاهر برایک) درباره مباهات خداوند به حضرت علی (ع) @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان عالم اهل‌سنت (شیخ متولی الشعراوی) درباره نبرد حضرت علی (ع) با قهرمانان عرب @islamonline
🔴 ۲۶۰هزار دفعه بمباران در طول ۳ سال در یمن @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مقایسه نظر عالم اهل‌سنت (شیخ محمد ابوزهره) و عالم وهابیت (صالح الفوزان) درباره عقیده مشرکین @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سخنان عالم اهل‌سنت (شیخ طاهر برایک) درباره رابطه حضرت علی علیه‌السلام و پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مقایسه نظر عالم اهل‌سنت (اسامه الازهری) و عالم وهابیت (متولی البراجیلی) درباره امام حسین علیه‌السلام @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت موشکی ایران و صدایی که به خوبی در اسرائیل و کشورهای عربی شنیده شد!
قدرت موشکی ایران و صدایی که به خوبی در اسرائیل و کشورهای عربی شنیده شد! با شروع مذاکرات دور هفتم ایران و 4+1 در وین، اسرائیل شروع به تهدید کرد که در صورت نیاز به صورت مستقل به مراکز هسته ای ایران حمله خواهد کرد. مقامات رژیم صهیونیستی با بلوف زدن و لفاظی کردن، سعی داشتند که جمهوری اسلامی را در برابر زیاده خواهی های کشورهای غربی، مجبور به تسلیم کنند. رژیم کودک کش صهیونیستی تا آنجا پیش رفت که در اقدامی تحریک آمیز حمله شبیه سازی هوایی به مرکز هسته ای بوشهر را به نمایش گذاشت و در مانوری تبلیغاتی سعی داشت که چنین وانمود کند که می تواند مراکز هسته ای ایران را بمباران کند. بعد از این سخنان و تهدیدات تو خالی از سوی رژیم صهیونیستی، فرزندان قهرمان جمهوری اسلامی ایران نه در حرف، بلکه در عمل در زمایش پیامبر اعظم 17 با شلیک 16 موشک کروز و نقطه زن، حمله به مرکز هسته ای دیمونا اسرائیل را شبیه سازی کردند. فیلمی که مشاهده می کنید، گوشه ای از توانمدی های جمهوری اسلامی ایران است که به زیبایی هدف را رهگیری و مورد اصابت قرار می دهد. صدای موشک های زلزال به خوبی در اسرائیل شنیده شد و وزیر خارجه اسرائیل لائیر لاپید در یک عقب نشینی صریح اعلام کرد: «اسرائیل با هیچ توافقی مخالف نیست. البته یک توافق خوب، خوب است. ما با توافقی مخالفت خواهیم کرد که امکان نظارت واقعی ندارد: نه بر برنامه هسته‌ای، نه بر منابع درآمد ایران و نه بر اقدامات ایران...» پیام موشک های ایرانی به گوش کشورهای عربی خلیج فارس نیز رسیده است و آنها نیز قدرت جمهوری اسلامی ایران را فهمیده اند. از همین رو آنها نیز در حال رفت و آمد به تهران هستند تا با جمهوری اسلامی ایران رابطه برقرار کنند. و اینچنین این ضرب المثل ایرانی معنا می شود که تا نباشد چوب تر، فرمان نبرد ... و... @vefagtt
🔹سعه صدر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با واقعه گرگیج🔹 🔸روز جمعه، مورخ 19 آذر ماه 1400 هجری، در یک سخنرانی 45 دقیقه ای قبل از خطبه های ، سخنانی گفت که موجی از خشم و نگرانی را در جامعه مذهبی ایران به وجود آورد. ✅ادامه در پست بعدی... @vefagtt
🔹سعه صدر جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با واقعه گرگیج🔹 🔸روز جمعه، مورخ 19 آذر ماه 1400 هجری، در یک سخنرانی 45 دقیقه ای قبل از خطبه های ، سخنانی گفت که موجی از خشم و نگرانی را در جامعه مذهبی ایران به وجود آورد. 🔸مولوی در بخشی از سخنانش برای اثبات مشروعیت خلفا گفت: «اگر خلافت حضرت عمر را زیر سؤال ببریم و ایشان را ظالم و غاصب بدانیم، پس چه حیثیتی برای ائمه می ماند، چه نَسَبِ درستی برای ائمه می ماند. اینها قابل تأمل هستند». 🔸از این سخن، تفسیرهای مختلفی شد و بخش بزرگی از مسلمانان کشور به این سخن واکنش نشان دادند. حجت الاسلام در یک توئیت از این سخن رمزگشایی کرد و نوشت: «گرگیج در تریبون نماز جمعه 19 آذر: اگر کسی خلافت عمر را نپذیرد، نمی تواند از حلال زاده بودن 9 امام شیعه دفاع کند. این هتاکی، بیشرمی و توهین علنی به اهل بیت علیهم السلام و شیعیان ایشان، پاسخی درخور می خواهد. ائمه هنوز غریبند». 🔸پس از آن بود که علمای شیعه و سنی علیه سخنان مولوی گرگیج موضع گرفتند و از او به جهت بیان چنین سخنانی انتقاد کرده و از مسئولین مربوطه، درخواست داشتند که با وی برخورد قانونی صورت گیرد. چون او این بار در یک تریبون عمومی به مقدسات شیعه و سنی توهین کرده بود. 🔸آقای گرگیج پس از آن، با بیان اینکه منظوری نداشته و از سخنان او برداشت نادرست شده است از شیعه و سنی معذرت خواست و محبت به اهل بیت را از اصول ایمانی اهل سنت دانست. 🔸از روز 19 آذر تا کنون یعنی (7 دی ماه) وقایع زیادی اتفاق افتاده است. دوست و دشمن در رابطه با این حادثه موضع گرفتند. از شبکه های ماهواره ای وهابی گرفته تا علمای اهل سنت و شیعه داخلی؛ اما آنچه بسیار جالب بود، سعه صدر جمهوری اسلامی ایران در مقابل با این واکنش ها بود. 🔸از یک سو برخی از اشخاصی همچون دکتر محمد قدمی کردستانی، دکتر جلال و کاک حسن امینی با شبکه کلمه ارتباط گرفته و علیه جمهوری اسلامی ایران موضع گرفتند. این افراد از نبود آزادی مذهبی در جمهوری اسلامی انتقاد کرده، غافل از آنکه برای هر صاحب درک و فهمی، اظهار چنین سخنانی، نشان از نهایت آزادی در جمهوری اسلامی ایران است؛ زیرا اگر در این کشور آزادی نبود، این افراد جرأت نمی کردند که در کمال آزادی به مسئولین و سیاست های نظام با شدیدترین ادبیات حمله کنند. 🔸برخی از این اشخاص در این کشور پست و مقام دارند و حتی عضو علمی دانشگاه تهران می باشند، ولی به راحتی نیز علیه سیاست های جمهوری اسلامی موضع گیری می کنند، ولی با اینهمه اعلام می کنند که در این کشور آزادی نیست! اما از سوی دیگر برخی از علمای شیعه از جمهوری اسلامی گلایه کردند که چرا با افراد وحدت شکنی، امثال گرگیج که از تریبون عمومی در راستای تفرقه استفاده می کنند، برخورد شدید نمی شود. این افراد نیز از نظام انتظار داشتند، با کسی که توهین علیه مقدسات می کند، برخورد قانونی شود و حتی برخی از آنها از سیاست تعاملی و وحدت گرایانه نظام انتقاد کردند. 🔸از سویی دیگر برخی از علمای اهل سنت نیز نظام را متهم کردند که با توهین کنندگان شیعه و سنی متفاوت برخورد می کند و بین مداحی که به مقدسات اهل سنت توهین می کند با مولوی گرگیج که به مقدسات مسلمانان توهین کرده است، تفاوت قائل می شوید! این سخنان و واکنش ها در حالی است که در جامعه 85 میلیونی ایران، سلیقه ها و اظهار نظرها بسیار متفاوت است و هر کسی انتظاری دارد؛ اما نکته بسیار جالب، که از نگاه بسیاری از افراد مغفول ماند، برخورد حکیمانه جمهوری اسلامی ایران با این حادثه بود. نظام جمهوری اسلامی با شنیدن همه انتقادات، اما اسیر هیجانات نشد و به درستی عمل کرد. 🔸سیاست نظام، برخورد با کسانی است که تفرقه ایجاد کنند. از این رو با هر کسی که در راستای سیاست دشمن حرکت کند و بخواهد تفرقه ایجاد کند، برخورد خواهد کرد و فرقی ندارد که آن فرد شیعه باشد یا سنی، ولی احساساتی عمل نکرده و دقیق و حساب شده عمل خواهد کرد. @vefagtt
🔹از وحدت گرایی به سبک «کاشانی» تا »کمیلی»🔹 🔹مدتی است کلماتی همچون وحدت و ، محور بحث و گفتگو در بین بچه های انقلاب است. برخی همچون حجت الاسلام ، یک برداشت از وحدت دارد و برخی نیز همچون علیرضا برداشت دیگری از دارد. نیت هر دو هم، خیر است و هر دو نیز سعی دارند که در مسیر و گفتمان انقلاب حرکت کنند. ✅ادامه در پست بعدی... @vefagtt
🔹از وحدت گرایی به سبک «کاشانی» تا »کمیلی»🔹 🔸مدتی است کلماتی همچون وحدت و ، محور بحث و گفتگو در بین بچه های انقلاب است. برخی همچون حجت الاسلام ، یک برداشت از وحدت دارد و برخی نیز همچون علیرضا برداشت دیگری از دارد. نیت هر دو هم، خیر است و هر دو نیز سعی دارند که در مسیر و گفتمان انقلاب حرکت کنند. 🔸نام این دو عزیز را که در اینجا آوردم به جهت مباحثی بود که بین این دو نفر در چند روز اخیر در رابطه با حادثه رخ داد و الاّ نام این اشخاص، موضوعیت ندارد و این، دو نوع تفکر است که هر کدام مصادیق متعددی دارد. گروهی بر این باورند که وحدت باید با بیان حقایق تاریخی و تأکید بر آنها تحقق بخشد و ما نباید از اصول فکری شیعه دست برداریم و گروه دیگر بر این باورند که برای ایجاد وحدت، به جای تأکید بر وقایع تاریخی، باید بر مشترکات تأکید کرد. هر دو طیف هم به سخنان تأکید دارند و به آن استناد می کنند. 🔸اما حقیقت چیست؟ بالاخره در حوزه وحدت گرایی باید به چه چیزی تأکید داشته باشیم؟ وحدت چگونه محقق می شود؟ سخنان حضرت آقا کدام گفتمان را درست می داند؟ نظر مقام معظم در حوزه وحدت چیست و چگونه تحقق می یابد؟ و ... 🔸به نظر می رسد، برای پاسخ به این سؤالات، اگر ما نیز مثل دو گروه پیشین، به سخنان مقام معظم رهبری [که در مواقع گوناگون بیان شده است]، استناد کنیم، ما نیز جزئی از این دسته بندی خواهیم شد؛ زیرا دیگران نیز به بخشی دیگر از سخنان حضرت آقا استناد خواهند کرد. 🔸همانگونه که آیات قرآن، محکم و متشابه دارد و روایات، صحیح و ضعیف، سخنان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای نیز، چون در مناسبت های مختلف و در جمع های متفاوت بیان شده است، هر گروه می تواند برای اثبات گفتمان خود به بخشی از سخنان ایشان استناد کند. بنابراین به نظر می رسد چاره کار در یافتن اصول فکریِ تفکر و اندیشه مقام معظم رهبری است و در صورتی که آن اندیشه را دریابیم، قطعا مسیر را به درستی طی خواهیم کرد. 🔸با مطالعه سخنان مقام معظم رهبری به یک «ابر واژه» یا یک «شاه کلید» می رسیم که اگر این شاه کلید را در دست داشته باشیم، می توانیم قفل های زیادی را که با دست خودمان بسته ایم، باز کنیم. آن ابر واژه یا شاه کلید، چیزی نیست، جز «». حضرت آقا در مناسبت های مختلفی از این واژه استفاده کرده و مسیر را مشخص کرده اند. دیدگاه ایشان فقط «وحدت» نیست، بلکه وحدت، یکی از لوازم ایجاد تمدن نوین اسلامی است و برای رسیدن به این تمدن، چاره ای نیست، جز وحدت و اتحاد مسلمین. 🔸تمدن نوین اسلامی، با یک کشور و یک مذهب و یک قومیت، تحقق نمی یابد؛ زیرا اگر قرار باشد، فقط کشور ایران این تمدن را ایجاد کند، می شود تمدن ایرانی و نه اسلامی و اگر قرار باشد، مذهب شیعه این تمدن را ایجاد کند، می شود تمدن شیعی و نه اسلامی! و اگر بخواهد قومیت فارس این تمدن را ایجاد کند، می شود تمدن فارسی و نه اسلامی! اما در گفتمان امام خامنه ای، هیچ یک از این مطالب جای ندارد، بلکه ایشان تأکید دارد که باید «تمدن نوین اسلامی» ایجاد شد. اکنون با طرح این مقدمه، مجددا این سؤ ال را می پرسم که «تمدن نوین اسلامی» چگونه محقق خواهد شد؟ آیا با تأکید بر قومیت گرایی، مذهب گرایی و ملی گرایی می توان تمدن نوین اسلامی را ایجاد کرد!؟ قطعا خیر، امکان ندارد! تمدن، زمانی ایجاد خواهد شد که همه کشورهای اسلامی در آن نقش داشته باشند. همه مذاهب اسلامی و همه ملل اسلامی در آن نقش داشته باشند و زمانی این تمدن تحقق پیدا خواهد کرد که به گونه ای رفتار کنیم که همه مذاهب و اقوام و ملل خود را سهیم بدانند و در راستای ایجاد تمدن اسلامی حرکت کنند. 🔸اکنون سؤال دیگری می پرسم. آیا با تأکید بر اختلافات مذهبی که سبقه تاریخی 1400 ساله دارد، می توان تمدن نوین اسلامی را ایجاد کرد!؟ و آیا چنین چیزی امکان دارد؟ قطعا پاسخ منفی است، زیرا چنین چیزی ممکن نیست. بگذارید کمی روشن تر و مصداقی تر سخن بگویم. اگر ملت یا کشوری بخواهد رهبری جریان تمدن اسلامی را به دوش بکشد، نمی تواند نسبت به دیدگاه و مقدسات مذهب کشورهای جهان اسلام که اکثرا از اهل سنت هستند، بی توجه باشد! 🔸امکان ندارد، کسی نسبت به مقدسات اهل سنت توهین کند و با تأکید زیاد بر مسائل تاریخی که در گذشته رخ داده است، درصدد ایجاد تمدن اسلامی باشد! این از محالات است، نه تنها تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت؛ بلکه دعواها و اختلافات، بیشتر و بیشتر خواهد شد. با این بیان به سراغ یک جمله از سخنان مقام معظم رهبری می روم و قضاوت را به شما می سپارم.
🔸حضرت آقا در دیدار با جمعی از علمای اهل سنت در سال 1368 فرمودند: «باید خودمان را از گذشته جدا کنیم، باید قیچی کنیم. اگر برگردیم به گذشته، دعوا است؛ این‌قدر بحث و تکذیب و تَغلیط و درگیری و خون‌ریزی و این چیزها اتّفاق افتاده که اگر نگاهی به گذشته بکنیم، باز دعوا خواهد شد. اگر کسی مخلصاً‌لله‌ احساس میکند که باید امروز بین برادران، برادری واقعی و عملی باشد، باید کوشش کند که گذشته را به یادها نیاورد؛ وَالّا او میرود کتاب احقاق‌الحق را می‌آورد به رخ این میکشد، این [هم] میرود کتاب تحفه‌ی‌اثنی‌عشریّه را می‌آورد به رخ او میکشد! هر دو هم بحمدا‌لله‌ به قدر کافی کتابِ پُر از طعن و دَق علیه همدیگر نوشته‌اند! اگر ما بخواهیم گذشته را مطرح کنیم، نمیشود. باید نگاه کنیم، بگوییم گذشته، گذشته ‌- رحم ا‌لله‌ معشر الماضین، آنها هر کار کردند، ما کاری به کار آنها نداریم ‌- ما امروز میخواهیم تکلیف خودمان را بینناوبین‌ا‌لله‌ نگاه کنیم. بینناوبین‌ا‌لله‌ امروز ما باید با همدیگر توحید کلمه و رفاقت داشته باشیم، برادری داشته باشیم. اگر بخواهیم این را عمل بکنیم، باید از گذشته صرفِ‌نظر کنیم.این دارالتّقریبی هم که ما مطرح کردیم، برای این است.» @vefagtt
🔹از شرق تا غرب، با اهل سنت ایران!🔹 🔸در هفته های اخیر، برخی از علمای ، سخنانی گفتند که باعث ناراحتی کشور شد. این سخنان به حدی بود که ، امام جمعه اهل سنت و نماینده اهل سنت در ، مجبور به واکنش شد. ✅ادامه در پست بعدی... @vefagtt
🔹از شرق تا غرب، با اهل سنت ایران!🔹 🔸در هفته های اخیر، برخی از علمای ، سخنانی گفتند که باعث ناراحتی کشور شد. این سخنان به حدی بود که ، امام جمعه اهل سنت و نماینده اهل سنت در ، مجبور به واکنش شد. 🔸ماجرا از آنجا شروع شد که ، امام جمعه در نماز جمعه 3 دی ماه طی سخنانی به بیان این نکته پرداخت که در زاهدان آزادی مذهبی وجود دارد، ولی وضعیت در خوب نیست و مدرسین و علما و ائمه جمعه کردستان تحت فشار هستند و حتی نمی توانند خود را انتخاب کنند. مولوی عبدالحمید گفت: 🔸«نمونه بارز آن است که در تهران است و می خواهد امور مذهبی اهل سنت را مدیریت و برای آن برنامه‌ریزی کند. خوشبختانه ما در اینجا مشکلی نداریم اما در جاهای دیگر که پذیرفتند مشکلاتی بوجود آمده است و مدرسین باید مورد گزینش قرار بگیرند و تائید شوند. سخت‌ترین این مسائل در ناحیه کردستان است. در مناطق کردنشین علمای کُرد خیلی ناراضی هستند». 🔸ماموستا فائق رستمی در بیانیه ای به رد سخنان مولوی عبدالحمید پرداخت و ضمن وجود آزادی مذهبی در کردستان نوشت: 🔸«اگر منظور بعضی از افراد بظاهر دلسوز از انتخاب امام جماعت یا جمعه توسط مردم، به این معنا باشد که به این عوامل [افراطگراها] اجازه مانور و یا اعمال نفوذ داده شود، پس در اصل، منظور از انتخاب مردم، بهانه است، چراکه مردم کردستان خوب این جماعت رامی‌شناسند و افراطگراها به عبارتی همان کسانی هستند که و ماموستا برهان عالی، ملا حیدر فهیم، شهدای محیط بان و سایر اقشار را بشهادت رساندند. چهره های مدعی و بظاهر خیرخواه بدانند که مردم کردستان خود، امامان جمعه وجماعتشان را انتخاب و بر مساجدی که خود ساخته اند ماموم می‌کنند.» 🔸ماموستا فائق رستمی در بخشی دیگر از سخنانش به انتصاب دریادار به فرماندهی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی به مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری اشاره کرد و نوشت: 🔸«الحمدالله والمنه امروزه ما شاهد حضور مدیران بومی اهل سنّتی هستیم که سکاندار ادارات ونهادهای استانی وحتی کشوری هستند... فلذا جا دارد بنده اعلام نمایم87 درصد مدیران ارشد ادارات کل، سازمانها و نهادها، از نیروهای بومی استانی بوده و 68 درصد آن از عزیزان اهل سنت می باشد. الحمدالله و المنه خدمات این عزیزان به کل استان از مرکز استان تا دورترین نقطه مرزی حائزاهمیت است.» 🔸این سخنان، نشان از آن دارد که علمای هر منطقه به مشکلات منطقه خود بهتر واقف هستند، از این رو بهتر است که علمای هر منطقه بیش از حد احساس مسئولیت نکنند و مشکلات دیگر مناطق را به علما و مسئولین همان منطقه واگذار کنند. چون گاهی حرفی زده می شود، ولی بعد روشن می شود که آن حرف خلاف واقع و نادرست بوده است. چنانکه بنا بر سخن امام جمعه سنندج، بیش از 68 درصد مناصب استانی در اختیار اهل سنت است. 🔸انتقاد سازنده قطعا جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران مفید خواهد بود، ولی اگر انتقادها به یک روند همیشگی تبدیل شود و برخی از اشخاص، فقط به نقد بپردازند و خدمات انقلاب به مناطق مرزی را نادیده بنگرند، قطعا چنین روندی مثمر ثمر نخواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی در مسیر عدالت و مساوات حرکت می کند و اگر چه کاستی هایی دارد، ولی هدفش رسیدن به عدالت اجتماعی است. در ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران، بین شیعه و سنی در انتصاب مسئولیت ها فرقی نیست و قطعا در میان اهل سنت افراد و اشخاص شایسته ای وجود دارند، ولی مهم اثبات این شایستگی هاست و اثبات شایستگی با انتقاد مداوم سازگاری ندارد و نتیجه عکس خواهد داد؛ زیرا هیچ فرد عاقلی به کسانی که به جای عمل و کار، فقط به انتقاد می پردازند، توجهی نخواهد کرد. @vefagtt