eitaa logo
قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
8.7هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
339 فایل
امام خامنه ای:کارباید تشکیلاتی باشد. کادر سازی کار تشکیلاتی مطالبه گری تربیت نیرو در طراز انقلاب ✔رسانه تحلیلی خبری قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی ارتباط با کانال @sharheaani ادمین تبادل و تبلیغ @aghiigh313
مشاهده در ایتا
دانلود
موفقیت ➖ با هم بودن یک شروع است ➖ در کنار هم ماندن یک پیشرفت، ➖ و در کنار هم کار کردن موفقیت است. ✔️کار گروهی را دست کم نگیریم ... #کار_تشکیلاتی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬛️ نمونه کار تشکیلاتی: 🔻رسول‌خدا(ص) مردم شهر مدینه را به گروه‌های ۱۰نفره، سازمان‌دهی کرد و بالای سرِ هرکدام از آنها، یک رئیس یا سرگروه قرار داد که نامش «عریف» بود. خودِ این سرگروه‌ها با یک شورای مرکزی ۱۲نفره به نام «نقبا» در ارتباط بودند؛ یعنی به‌واسطه نقبا، به پیامبر متصل می‌شدند. 🔻در جامعۀ ما، اگر ائمه محترم جمعه و جماعات، مانند رسول‌خدا(ص) به سازمان‌دهی و شبکه‌سازی مخاطبان خود اقدام کنند، کارها بهتر پیش خواهد رفت. نمی‌شود صرفاً با سخنرانی‌های عمومی به اصلاح جامعه پرداخت. آیا مسجدی‌های ما به گروه‌های ۱۰نفره سازمان‌دهی شده‌اند؟! 🔻سازمان‌دهی و تشکیلات، هم عامل رشد معنوی و اخلاقی است و هم لازمۀ قوی‌شدنِ مردم در معیشت است. مسجد محل ارتباط‌گرفتنِ مردم با یکدیگر است؛ نه اینکه صرفاً در کنارِ هم بنشینند، نماز بخوانند و بروند و باهم کاری نداشته باشند! 🔻کنارِهم‌نشستن در صف نماز جماعت، باید مقدمۀ تعاون و تشکیلاتی‌زیستن باشد و امام جماعت، رئیس گروه است؛ نه اینکه صرفاً پیشنماز باشد. - ۹۶.۱۱.۱۶ دانشگاه صنعتی شریف مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
سرود با موضوع : ▪️پرواز اربعین https://eitaa.com/soruod/1042 ▪️راه ما https://eitaa.com/soruod/1196 ▪️آی هیئتیا https://eitaa.com/soruod/4321 ▪️فانوس شب https://eitaa.com/soruod/4418
سرودهای هفته شهید میهنم https://eitaa.com/soruod/424 شهید وطن https://eitaa.com/soruod/433 شقایق https://eitaa.com/soruod/442 ستاره های خاکی https://eitaa.com/soruod/450 کرامت بهار https://eitaa.com/soruod/458 شهید https://eitaa.com/soruod/474 از خود گذشتگان https://eitaa.com/soruod/562 شهر دلیران https://eitaa.com/soruod/911 مادر برام قصه بگو https://eitaa.com/soruod/919 فرزند انقلابیم https://eitaa.com/soruod/928 ای لشگر صاحب زمان https://eitaa.com/soruod/938 شقایق https://eitaa.com/soruod/943 یه پلاک(معراجی ها) https://eitaa.com/soruod/1034 شلمچه https://eitaa.com/soruod/4400 لاله لر نشانی(ترکی) https://eitaa.com/soruod/4405
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آزادی در تربیت کسی که بتواند آسایش ، روان و آزادی فعالیت را از متربی نگیرد و با این همه او را از انجام بسیاری کارهای بی حاصل باز دارد و به سوی کارهای دشوار بکشاند، چنین کسی می داند که چگونه می توان این قضایای به ظاهر متناقض را با هم سازش داد و اوست که به یکی از رازهای پی برده است. 📌 می بایست اجازه دهد آزادانه اظهار نظر کند و هرچه دل تنگش میخواهد بگوید اما در عین گوش دادن فعال به سخنان و گفته های او بتواند گفته ها و نظریاتش را به سمت کمال و هدایت سوق دهد. در مورد نقش در تربیت ، سخنانی از بزرگان وجود دارد که شاید سرگروه هایی که تا به حال این شیوه را اتخاذ نکرده اند به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند. 〽️شهید بهشتی در این باره چنین می گوید: «به فرد فرصت اظهار نظر بدهید! بگذارید یک حرف پرت بزند، بگذارید یک استدلال غلط بکند، یک نتیجه غلط بگیرد و حتی تا آنجا که خسارت شکننده ندارد دنبال این نتیجه غلط برود و خودش یک تجربه به دست بیاورد، تجربه های تلخی که این بچه ها خودشان با اعمال حق اختیار به دست می آورند از یک کتاب نصیحت سعدی و فردوسی و لقمان بالاتر است، از یک مجموعه حدیث امامان و پیامبران بالاتر است و حتی می تواند از همه قرآن برای او ارزنده تر باشد. خود قرآن می گوید من کتاب نصیحت و هدایت هستم، برای چه کسی؟ انسان انتخاب گر، تو با این کار زمینه نقش قرآن را از بین می بری... نمی گویم بچه ها تا مرز خطرهای شکننده آزاد بروند، ولی بچه های قالبی، پژمرده ، و در خود فرو رفته و فاقد قدرت و انتخاب آزاد را برای آینده نسازیم. بچه ها آن روزها در حیاط خانه یک بازی می کردند، اما حالا، بچه تکان نخور! این کار را نکن! بچه می شود یک موجود کزکرده ی عقده ای که از هر فرصتی برای انتقام گیری از محیط ناسازگار استفاده می کند.» همه بچه ها توان تربیت یافتن را دارند، اگر چه تمام استعدادها را نداشته باشند و تنها در وجود آن ها یک استعداد باشد. مرحوم ملا حسین کاشانی می گوید: از جمله دقایق هر تعلیم و تربیت این است که معلم، دانشجو را تا می تواند تلویحا نه تصریفا با مهربانی نه با سرزنش از بدخویی منع کند، زیرا بی پرده سخن گفتن پرده ی هیبت را می درد و شنونده را بر اقدام به مخالفت ، دلیر و گستاخ میگرداند، و حرص او را به اصرار برمی انگیزاند. پس عزیزان سرگروه بدانید که می توان با روش آزادی به یک تربیت و خوب و عالی دست یافت. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
علل #دروغگویی کودکان #استاد_دهنوی #تربیتی #مربی_محور #مربی #دروغگویی مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته دهم! در مکاتب بشری و غیرالهی، افراد مهم نیستند، کار مهم است. سازمان غیرالهی، برایش اهداف و نتایجش مهم است ولو اینکه آدم ها له شوند و در چرخ دنده های بی رحم مجموعه، بمیرند! اما در مکتب اهل بیت علیهم السلام، «خود فرد موضوعیت دارد». فرد، اهمیت دارد. روح و جان او، آینده ی او، رشد و تعالی او و سعادت و آخرت او مهم اند. امام حسین(ع) افراد را دعوت میکرد که به او و کاروانش بپیوندند. نه برای خودش، نه برای زیادی لشگرش. بلکه برای سعادت خود او. داستان زهیر و حر و عبیدالله بن حر جعفی را بخوانید. در جریان تربیت، متربی ها مهم اند. موضوعیت دارند. باید به جایی برسند. دانش آموز و سعادت و رشد او بر خواسته های من و رشد مجموعه ام اولویت دارند. این طور نیست که اگر دانش آموز به کار من آمد و حرف مرا گرفت و حرمت مرا نگه داشت، من هم او را حفظ میکنم و اگر این طور نبود رهایش میکنم! نه! منافع من مهم نیست. رشد این بچه ها از همه چیز مهم تر است. ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅اهمیت تبلیغات در کار فرهنگی پاسخ به چند سوال مهم: 💠۱-به نظر شما اگر ما در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تبلیغات و اطلاع رسانی داشته باشیم اشکالی دارد؟ 💠۲- اگر تبلیغات و گزارش عملکرد داشته باشیم، یعنی ریا کرده ایم و و مغایر با اخلاص و کار برای رضای خدا و گمنام بودن است؟ 💠۳- واقعا اگر کار برای رضای خداست دیگر چرا اطلاع رسانی برای خلق خدا؟ و از این دست سوالات و ابهامات.... ⬅️واقعا حد و مرز تبلیغ و گزارش کجاست؟؟ 🔸خداوند طول عمر با عزت به حاج آقای قرائتی عنایت فرماید، ایشان فرمودند: مردم، کار خیری کردید حتما نشان بدهید که دارید کار خیر میکنید، اصلا بگذارید بگن ریا میکنه کار خیر بکنید و نشرش بدید بذار کار خیر در جامعه و بین مردم شناخته بشه و مردم یادبگیرند کار خیر انجام بدهند اون دنیا هم کسی گفت ریا بوده گردن من محسن قرائتی، من گردن میگیرم🔸 شرکت های بزرگ وقتی پروژه ای رو شروع می کنند یه مبلغ بسیار هنگفتی رو هم برای تبلیغ و معرفی محصول در نظر میگیرند. اگر واقعا ۱۰ تومان هزینه محصول میشود به اندازه ۱۰ تومان هم هزینه تبلیغات آن محصول میکنند تا مشتری را مجاب به خرید بکنند. ما، فعالان فرهنگی، اجتماعی نیز اگر به دنبال نشر خوبی و توسعه کیفیت زندگی مطلوب هستیم بایست از ابزار رسانه استفاده کنیم، چه ابزار تبلیغاتی سنتی همچون منابر که از قدیم الایام یکی از اصلی ترین ابزارهای اطلاع رسانی و تبلیغات دینی و اسلامی ما بوده است که حتی از موثرترین ابزار به ثمر نشستن انقلاب ما هم همین مساجد و هییات مذهبی بوده اند که باعث نشر و ترویج افکار حضرت امام گردیدند تا به امروز که یکی از قدرتمندترین ابزارهای رسانه ای فضای مجازی بوده است و بایست به شکل جدی و حرفه ای این ابزار را شناخت و در راستای ترویج فرهنگ ناب محمدی و گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و خط امام و رهبری از آن بهترین بهره برداری را نمود. انتخابات مجلس آخرین و یا شاید شگفت انگیزترین نتیجه شبکه های مجازی ویژه تلگرام بود که حداقل در تهران کاملا بر روی آرای مردم تهران و نتایج انتخابات تاثیری شگفت انگیز داشت. پس پشت کردن به این فضا و اینگونه ابزاری اطلاع رسانی خطایی نابخشودنی است و این فضا آنقدر اهمیت دارد که حضرت آقا شورای عالی مجازی تشکیل میدهند، پس این در اهمیت اطلاع رسانی در فضاهای مجازی و اما از سویی دیگر همیشه از بچگی به ما میگفتند که بچه ها کاری اگر در مسجد و بسیج میکنید سعی و همتتان بر این باشه که برای رضای خدا باشه نه خلق خدا و کاری اثرگذاره که مخلصانه و بدون چشم داشت باشه.... واقعیت معیار و عیار اخلاص در عمل رو حضرت حق تعیبن میکند و نه بندگان خدا و اینکه واقعا مخلصانه و گمنام است و آن یکی ریاکارانه و فریبکارانه در ید بنی بشر نیست اما در فضاهای اجتماعی و فعالیت های اجتماعی ما اصطلاحی داریم به نام «سرمایه اجتماعی»، مقوله ای که امروزه بسیار مورد تاکید فعالان اجتماعی بوده است. شاید بتوان بزرگترین سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی را بسیج دانست که حضرت امام توانستند با ایده بسیج مردمی اولین و بکرترین سرمایه اجتماعی را بطور عملیاتی و موفق اجرایی نمایند که این سرمایه امروزه در خارج از مرزها و کیلومتر ها آنطرف مرزها نیز در حال توسعه است پس باید از نگاه حضرت امام درس گرفت که اگر به دنبال ترویج گفتمان انقلاب هستیم بایست سرمایه اجتماعی انقلاب را افزایش دهیم اگرچه یقینا اخلاص حضرت امام باعث این رشد و نمو و برکت سرمایه اجتماعی بسیج گردیده است اما به یاد داشته باشیم بسیج با ارایه خدمات ارزشمند توانست این سرمایه را ایجاد نماید و امروز هم اگر بخواهیم همه نهادهای اجتماعی در جامعه فعال و پویا باشند بایست که راه خدمت به مردم را پیش بگیرند و این خدمات را به گوش همگان برسانند تا «فرهنگ خدمت» نهادینه شود تا راه برای کار داوطلبانه باز شود و همیشه در یاد داشته باشید که جهت توسعه کار داوطلبانه باید ابزار آن به درستی شناخته و اجرا شود از اولین اصول کار داوطلبانه انهم بصورت کاملا حرفه ای و تشکیلاتی ارایه و اطلاع خدمت به گوش مردم و ذینفعان است تا همه ترغیب به فعالیت شوند و تا زمانی که شما به درستی گزارش ارایه ننمایی مطمنا هم افراد تیم خود را کم کم دچار بی انگیزگی میکنی و هم آن کار خیر و خوب با شدت فزونی پیدا نمی کند پس بیاییم کارهای خوب یکدیگر را نشر دهیم تا خوبی منتشر شود تا فعالیت اجتماعی داوطلبانه توسعه پیدا کند و انشالله خداوند هم به نیت ما اخلاص عنایت نماید تا اثر کار خیر ما تاثیر چندبرابری پیدا کند. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abe
🔻توقف وجود ندارد رهبر انقلاب: هیچ وقت نباید خسته بشویم. شنفتید آیه‌ی قرآن را «فاذا فرغت فانصب»(۱)؛ وقتی از کار فراغت پیدا کردی، یعنی کارت تمام شد، تازه قامت راست کن، یعنی شروع کن به کار بعدی؛ توقف وجود ندارد. «فاذا فرغت فانصب. و الی ربّک فارغب» ۱۳۹۱/۰۶/۲۸ 🔸(۱)قرآن کریم، سورۀ انشراح، آیه۷ مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abe
'مهندسی فرهنگی و قرآن.docx
19.6K
مهندسی فرهنگی متن سخنان استاد بهجت پور پیرامون مهندسی فرهنگی و قرآن در جمع دانش پژوهان تخصصی تفسیر  مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آسیب شایع تشکیلاتی در هر تشکل افرادی هستند که با عنوان نسل اول یا موسسین شناخته می شوند که ارتباط با نسل اول جذب شده در مجموعه هم با همین افراد بوده است اما با گذشت زمان که مخاطب اول جای خود را به نسل بعد از خودش می دهد، موسسین سنشان بالا می رود و دیگر نمی توانند آنطور که باید به مخاطب رسیدگی کنند ولذا نگهداشت مخاطب با مشکل مواجه می شود که در نهایت این مسئله می تواند موجب از کار افتادن مجموعه شود. شاید دیده باشید که بسیاری از مجموعه ها، مساجد، پایگاه ها و... در برهه ای بسیار عالی عمل میکنند ولی با گذشت چند سال به رکود و سکون می رسند. اما اگر تشکل بخواهد به حیات خود ادامه دهد باید افرادی را همواره به عنوان خود تربیت کند. البته این نکته اساسی است که حتما نمی گوییم افراد در تشکل بمانند و ساختار را حفظ کنند بلکه آنچه مهم است این است که همان عاملی که باعث به وجود آمدن تشکل شده است، همان در اعضا درونی شود تا آنها در هر موقعیتی که بودند اهداف تشکل را دنبال کنند و خود را همچنان یک عضو بدانند نه اینکه ارتباطات، به خاطر زنده شدن خاطرات و یاد گذشته ها باشد. مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
گل به خودی تشکیلاتی چیست؟ اینکه شما گاهی حرف هایی میزنی که به تخریب دوستان تشکیلاتی خود و یا دوستانت در دیگر تشکلهای موافق می انجامد. #تشکیلات #مربی #مربی_محور مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
4_438344138891460741.pdf
1.06M
📚 یک کتاب تشکیلاتی خیلی خوب اثر تقوا در کار فرهنگی «حجت الاسلام معمار منتظرین» مربی محور، نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کوتاه نوشته های تربیتی 🔸نکته یازدهم هرکس در عالم عهده دار کاری است. کار بزرگ یا کوچک. میان این همه کار و شغل و شأن، سرپرستی و هدایت گری کار بزرگ و عظیمی است. تعابیر روایی ما میگوید که انسان بدون امام، یتیم است، البته ما هیچ وقت بی امام نیستیم؛ بلبکه منظور، محرومیت و عدم دسترسی است. آن وقت آن کس که لیاقت و ظرفیت و هنر عهده داری و تربیت را دارد، اگر از این محرومین و یتیمان حمایت کند، چه انسان والایی است؟ سرپرستی ایتام آل محمد (ص) مقام بزرگی است. مقام تربیت نفوس، مقام عظیمی است. به مربی گری و هدایتگری با این دید نگاه کنیم. ببینیم متناسب با این جایگاه، ظرفیت فکری و روحی داریم یا نه؟ ✍حسن مجیدیان @Hamim1377 مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایجاد عزم برای اصلاح 💎 داشتن عزمِ رشد، اصلاح و تغییر به خصوص در نوجوان و جوان گام اول تربیت دینی است. ☣ و نداشتن این عزم باعث می شود هیچ تغییر رفتاری اتفاق نیفتد. گاه ما بی اعتنای به این اهم موضوعات مهمی را طرح می کنیم اما چون عزمی نیست ثمری هم ندارد. ✴️ در روایت آمده که وقتی امام کاظم علیه الصلاة و السلام را به بغداد می بردند، ایشان دعایی خواندند که در آن آمده است (بنا بر روایت، روزی که امام علیه السلام این دعا را خواندند، 27 ماه رجب، یعنی روز مبعث بوده است): 💠 وَ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ أَفْضَلَ زَادِ الرَّاحِلِ إِلَيْكَ عَزْمُ إِرَادَةٍ يَخْتَارُكَ بِهَا.💠 و دانستم که بالاترین توشه آنکه به سوی تو حرکت می کند عزم اراده ای است که تو را بوسیله آن برگزیده. 📔 إقبال الأعمال (ط - القديمة)، ج‏۲، ص: ۶۷۸ ✅ اول با دادن انگیزه، عزم ایجاد کنیم. مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
attachment.pdf
7.88M
🔺طرح اربعین (پیاده تا بهشت) مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 خرد کننده های فرهنگی مجموعه های فرهنگی و همچنین تشکل های انقلابی و مسجدی دچار یک شده اند . معظلی برای نوجوانان و جوانان فعال و پر تلاش که دغدغه ی آن ها جامعه و جریانات فرهنگی است . اما چرا معضل؟! مگر قرار نیست مجموعه های فرهنگی معضلات را حل کنند و حالا چه شده است که خود نیز تبدیل به یک معضل شده است؟! معضلی که میخواهم شرح بدهم شبیه یک دستگاه خرد کن عمل میکند . با وجود این مثال به وضوح برایتان مشخص شد که بر چه امری قرار است صحبت کنیم . نمیدانم تاکنون فیلم و یا دستگاه های خرد را از نزدیک دیده اید یا خیر .... در آن ها سبزی یا ... می ریزند و در عرض چند ثانیه خرد میشود . مجموعه ها نیز دقیقاً همین گونه عمل میکنند . در نظر اول مراکز فرهنگی بسیار جای خوبی برای فعالیت میشود اما وقتی مدتی فعالیت کنید می بینید باعث جلوگیری از رشد شما می شود . شما در دل مجموعه خرد میشوید و در نهایت نیز هضم میشوید . اما این صحبت برای مجموعه هایی استفاده میگردد که به جای یاددادن ماهی گیری ، ماهی تحویل متربی می دهند . آن جا که باید یک عمل را یاد دهند و یا استعداد های نهفته ی دانش آموزان را کنند باعث آن می شوند که این اتفاق نیفتد ‌. اما در واقعیت وظیفه ی ذاتی یک مجموعه چیست؟! مگر غیر از این است که مجموعه های فرهنگی باعث رشد و تعالی اجتماعی یک فرد بشوند و به آن ها راه های مختلف زندگی به سبک اسلامی را آشنا کنند؟ درست همین است که به آن ها راه زندگی کردن یاد دهیم و از خطوط و مرز های خود خارج نشویم. به آن ها راه نشان دهیم . پس فهمیدیم که اشتباه کار کجاست ، آن جا که باید بال و پر دهیم نمی‌دهیم ، و آن جا که اجازه ندهیم از خطوطشان خارج شوند اجازه می دهیم . حال هر چه مرکز و مجموعه بزرگ تر باشد ، تعداد بیشتری در این جریان هضم میشوند . مجموعه و مرکزی موفق است که بتواند تعداد خطا را کاهش دهد ، رو به جلو حرکت کند و باعث بشود اعضا، راه درست زندگی کردن را بیاموزند . ✍ مصطفی کریمی مربی محور ،نونگاهی اصیل به فرهنگ و تربیت دینی http://eitaa.com/joinchat/1945370624Cb6236abeaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا