eitaa logo
تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار
609 دنبال‌کننده
10هزار عکس
4.7هزار ویدیو
494 فایل
جبهه اتحاد دانشگاهیان بصیر ایران
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 مصاحبه روزنامه ایران با دکتر موسی نجفی 🔴جناب دکتر نجفی، اغلب از حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان یک رهبر سیاسی که بنیانگذار یک نظام سیاسی نوین شدند، صحبت می‌شود، اما ایشان از شأنی فکری، فلسفی و نظریه‌پردازانه نیز برخوردار بودند. دستگاه فکری حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان یک «متفکر» چه مختصاتی داشت؟ 🔵حضرت امام خمینی(ره) در وهله نخست یک شخصیت فکری برجسته بودند که از سن چهل تا شصت سالگی به ‌مسائل فکری مبادرت داشتند و «مسائل سیاسی» را فقط رصد می‌کردند. با اینکه نهضت بزرگی مثل «ملی شدن صنعت نفت» را پیش روی داشتند اما رد پایی از ایشان در این نهضت نمی‌بینیم. تقریباً در هیچ یک از جناح‌بندی‌های نهضت و مسائل آن وارد نشدند و در هیچ کدام از جریان‌های سیاسی حتی مذهبی آن زمان، مشارکت فعال نداشتند و تنها بعد از انقلاب از مرحوم آیت‌الله کاشانی در مقابل ملی‌گراها، چندین بار تجلیل کردند، اما بعد از شکست نهضت نفت و کودتای 28 مرداد، حاکمیت امریکا به جای انگلیس، رحلت آیت‌الله کاشانی و آیت‌الله بروجردی یعنی زمانی که به سن شصت سالگی رسیده بودند، ایشان وارد گود سیاست شدند و بتدریج نسبت به دخالت امریکایی‌ها و حذف «قسم به قرآن» واکنش نشان داده و انتقادات خود را مطرح کردند. مشخص بود که انتقادات امام(ره) به این مسائل بهانه ‌است و هدف بلندتری را مد نظر دارند که همان استقرار نظام جمهوری اسلامی است. ایشان برای همراه کردن علمای دیگر و مردم باید یکسری برنامه‌‌های کوتاه‌مدت و اجرایی‌ را پیش می‌کشیدند تا جامعه بتدریج سیاسی‌تر شود و به برنامه‌های ایشان در مسیر تغییر رژیم اعتماد کند. سرنخ درگیری ایشان با انجمن‌های ایالتی و ولایتی و مسأله کاپیتولاسیون را می‌توان در کتاب «کشف الاسرار» ایشان که در دهه بیست به رشته تحریر درآمده است، ردگیری کرد. اما بیست سال بین کتاب «کشف‌الاسرار» و حرکت سیاسی ایشان فاصله است. چرا؟  چون ایشان در حال رصد کردن اوضاع جامعه هستند. حساسیت ایشان نسبت به دخالت خارجی‌ها و دینی‌ شدن جامعه در این کتاب نمود برجسته‌ای دارد. بنابراین، همان‌طور که در پرسش شما هم طرح شد، حضرت امام خمینی(ره) در وهله نخست یک متفکر و نظریه‌پرداز است؛ کسی که می‌کوشد ابتدا مسائل را متفکرانه تحلیل کند. به همین دلیل، ایشان را ابتدا به ترکیه و بعد به نجف می‌فرستند. آنجا هم 15 سال در کرسی مرجعیت نشسته و در کنار شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله‌العظمی خویی و مرحوم آیت‌الله‌العظمی شاهرودی مشغول تدریس می‌شوند، ولی فضای عراق یک فضای عربی بود و به گونه‌ای نبود که ایشان بتواند حرکتی سیاسی را رقم بزند. بعد از انقلاب هم جنگ می‌شود و ایشان آنجا هم سعی می‌کند تا با بهره گرفتن از «قدرت اجتهاد» و «مرجعیت فکری و دینی» خود، مسائل نظام را نه به‌عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به‌عنوان یک «ولی‌ فقیه» که شأنی نظریه‌پردازانه و فکری دارد، حل کند. بر این اساس، می‌توان برای ایشان یک «فلسفه سیاسی» قائل شد که در بردارنده راهکارهایی برای حل مسائل انقلاب و افق‌گشا برای آینده جمهوری اسلامی است.  🔴مهم‌ترین مسأله در فلسفه سیاسی ایشان چیست؟ 🔵در فلسفه سیاسی امام(ره) بیشتر بحث بر سر «مشروعیت نظام سیاسی» است. ایشان جزو معدود متفکرانی هستند که فلسفه سیاسی خود را پیاده‌سازی کردند. برخی متفکران صرفاً به یک فلسفه سیاسی به لحاظ ذهنی و تئوریک دست پیدا می‌کنند اما برای پیاده‌سازی آن فرصتی نمی‌یابند، اما خوشبختانه حضرت امام(ره) این فرصت را پیدا کردند. 🔴«مشروعیت» یک نظام سیاسی در اندیشه ایشان، چگونه محقق می‌شود؟ 🔵ایشان مشروعیت را از آن خدا می‌دانند و در واقع، در فلسفه سیاسی حضرت امام(ره) «ولایت» و «دموکراسی» با هم جمع شده است. ⭕️متن کامل مصاحبه در زیر 👇: ✔ روزنامه ایران | شماره :7921 | تاریخ 1401/3/10 https://old.irannewspaper.ir/Newspaper/Page/7921/Thought/18/0#pagedetails https://www.irannewspaper.ir/Newspaper/PagePDF/126375
دیده بان اندیشه 25.pdf
9.85M
💥 : بررسی روایت تاریخ پهلوی در رسانه با تاکید بر پروژه بزک پهلوی را در نشریه دیده‌بان اندیشه بخوانید. 💎 به همراه متن مناظره خسرو معتضد و صادق زیباکلام و یادداشت‌هایی از عبدالله شهبازی، مهدی تدینی، مجید تفرشی، موسی نجفی، عباس سلیمی نمی، سعید حجاریان، موسی حقانی، مصطفی تاج‌زاده و رسول جعفریان. 💢این فایل را دانلود کنید و همراه داشته باشید زیرا علاوه بر جریان‌شناسی روایت تاریخ پهلوی، به اغلب شبهات جریان پاسخ داده است 💥جنگ نرم ودشمن شناسی https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95 http://mousanajafi.ir https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi https://ble.ir/drmousanajafi https://rubika.ir/drmousanaafi
گروسی اعلام کرده است: فرایند اجرای توافق مشترک آغاز شده/ باید مسائل پادمانی حل‌ شود تا صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کنیم روز پلاس
💐در زلال اندیشه امام خمینی ره ✳️انقلاب اسلامی و حکومت اسلامی مقدمه و طلیعه ظهور حضرت مهدی عج امیدوارم که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه برای ظهور حضرت بقیه الله باشد.» ✅«امید است که این انقلاب جرقه و بارقه ای الهی باشد که انفجاری عظیم در توده های زیر ستم ایجاد کند و به طلوع فجر انقلاب مبارک حضرت بقیة الله منتهی شود.» ✅«من امیدوارم که ما به مطلوب حقیقی برسیم و متصل بشود این نهضت به نهضت بزرگ اسلامی و آن نهضت ولی عصر (عج) هست.» ✅«ان شاء الله اسلام را آن طور که هست در این مملکت پیاده کنیم و مسلمین جهان نیز اسلام را در ممالک خودشان پیاده کنند... و زور و ظلم و جور از دنیا برطرف بشود و مقدمه باشد برای ظهور ولی عصر، ارواحنا له الفداء.» ✅ «خداوندا، بر ما منت بنه و انقلاب اسلامی ما را مقدمه فروریختن کاخهای ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملتها را از ثمرات و برکات وراثت و امامت مستضعفان برخوردار فرما.» ✅ «خداوند همه ما را از قیدهای شیطانی رها فرماید تا بتوانیم این امانت الهی را به سرمنزل مقصود برسانیم و به صاحب امانت، حضرت مهدی موعود ارواحنا لمقدمه الفداء رد کنیم.» الهی آمین
✳️يَخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَيُوَطِّئونَ لِلمَهدِيِ سُلطانَهُ [ . كنزالعمّال ، ح 38657 .] پيامبر صلي الله عليه و آله :مردمى از مشرق قيام مى كنند و زمينه حكومت مهدى عج را فراهم مى آورند . 📌 اگر مترقی اسلام نبود، اگر بصیر و شجاع نبود، اگر حاذق و هشیار و مدبر نداشتیم، اگر فداکاری و شهادت طلبی و مردم نبود، اگر مردم بی تفاوت و بی دغدغه و تماشاچی صرف بودند، الان چه بودیم؟ تلنگر بیداری دانشگاهیان بیدار https://eitaa.com/jedbie/22979
📌آقای ظریف! انقلاب ما انقلاب آرمانهاست نه انقلاب تسلیم به واقعیتها. جمله بالا متن سخنان آیت‌الله شهید بهشتی خطاب به سفیر انگلیس است اگر آن را نصب العین خود قرار دهید در تحلیل مسائل دچار مشکل نخواهید شد. شهید بهشتی: از اول قرارمان این بود که انقلاب پیش برود و همان نان و پنیر خود را که در همین مملکت بدست می آید بخوریم... بدانید همه مردم ایران نان خالی نوش جان می کنند و با آمریکا می جنگند. ملت ایران،جامعه اسلامی،... بدانید راه رسیدن واقعی در همه تلاشها و حرکت های اجتماعی به آرمانها و هدفهای الهی و انسانیت این است که... در هیچ لحظه و مرحله از نقش خلاق و رهایی بخش و سعادت آفرین امامت غافل نمانید.(1) اینبار دیگر حرکت ملت ما با رهبری و زعامت سیاسی آغاز نشد بلکه با رهبری امامت اسلامی و دینی آغاز شد نه امامت دینی که کنار از سیاست است، امامت دینی که عین سیاست است(2) چند روز قبل آمده بود می گفت تا کی می خواهید گروگانهای سفارت آمریکا را نگهدارید...گفتم تعیین تکلیف اینها با نمایندگان مجلس است... سفیر گفت دولت آمریکا نمی تواند 2 ماه صبر کند گفتم اختیارش با خودش است می تواند صبر کند نمی تواند نکند... سفیر گفت خیلی با مسائل سیاسی برخورد می کنید گفتم بله ما قرار است با مسائل برخورد کنیم. انقلاب ما انقلاب آرمانهاست نه انقلاب تسلیم به واقعیتها. ما انقلاب کردیم که واقعیت را عوض کنیم نه اینکه هرچه هست بپذیریم.(3) از اول قرارمان این بود که انقلاب پیش برود و همان نان و پنیر خود را که در همین مملکت بدست می آید بخوریم... بدانید همه مردم ایران نان خالی نوش جان می کنند و با آمریکا می جنگند.(4) 📣باید واقعیت ها (اعم از امکانات و ظرفیت ها و‌ محذورات و موانع) را دید و آنها را در جهت تحقق آرمان‌ها و‌ مطلوبات عوض کرد نه آنکه به بهانه واقع‌گرا بودن تن به سازش و پذیرش آنها به عنوان واقعیت های موجو‌د داد. اگر قرار بر اینگونه عمل کردن بود چرا انقلاب کردیم؟ سازش می کردیم و تن به واقعیت های موجود می دادیم. (1) سخنرانی 59/12/17 (2) همان سخنرانی (3) سخنرانی 59/2/10 (4) همان سخنرانی نه
اعتراف سال۱۳۹۷ ظریف: ترکمانچای، افتخار ملی نیست ♦️آقای ظریف، اخیرا قرارداد را ستود و آن را سقف توانمندی های ملت ایران -به دور از آرزوها- معرفی کرد! 🔹طبق قرارداد ترکمانچای، ایالت های ایروان و نخجوان و بخش‌هایی از تالش (۳۰ هزار کیلومتر مربع)، از خاک ایران جدا شد. ضمنا ایران، حق قضاوت کنسولی (کاپیتولاسیون) را به روسیه واگذار کرد و ده کرور تومان به عنوان غرامت جنگی پرداخت. ♦️در منفور بودن آن، همین بس که ظریف، ۸ بهمن ۱۳۹۷ در مجلس گفت: "چرا افتخارات ملی را ترکمانچای می‌نامید؟ چرا بدعهدی رژیم جنایتکار آمریکا را به اسم جمهوری اسلامی تمام می‌کنیم و افتخار کشور را ترکمانچای می‌نامیم؟ از دولتی که به اصول بین‌الملل پایبند نیست چه توقعی داریم؟... این ترامپ است که باید به برجام، ترکمانچای بگوید، نه شما". 🔹ظریف آن زمان، ترکمانچای را نقطه مقابل می شمارد؛ اما چهار سال بعد، با این پیش فرض که برجام در واگذاری امتیازات به دشمن، شبیه آن قرارداد بوده، به تحسین ترکمانچای می پردازد تا فجایع برجام را توجیه کند! ♦️ او در این جفای جدید، ابایی ندارد که شرایط اقتدار ایران معاصر را با دوره قاجاریه و اشغال نظامی ایران در دو قرن پیش مقایسه کند. خب! یک کلمه بگو اشتباه کردم که به دشمن اعتماد کردم؛ این همه ضد و نقیض گویی و تحریف و توهین به ملت و کشور، چرا؟! محمد ایمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با خامنه ای کسی نگردد گمراه او در شب فتنه می درخشد چون ماه در هر نفسم برای او میخوانم لا حول ولا قوه الا بالله 🌺 🌹 آغاز ولایت امام خامنه ای بر ایران اسلامی... تا ظهور آقا امام زمان ارواحنافداه سایه اش مستدام و وجودش سلامت... ☫به کانال جهاد تبیین بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/863436966Cf69e52cb78
⭕️مسئولان قوای کشور! این صدای شهید بهشتی است. تفکر لیبرالی و افراد لیبرال مسلک، امر تازه و فاقد سابقه ای در انقلاب نیست بلکه در اوایل پیروزی انقلاب نیر مسبوق به سابقه بود و حتی مدتها سکان بسیاری از مناصب کلیدی کشور در دست صاحبان چنین نگرش و تفکری بود. و اگرچه اساسا تلاش شد از آنها خلع ید شود ولی متاسفانه انقلاب هنوز در برخی سطوح و لایه های مدیریتی خود از دست تربیت شدگان غرب و شرق رنج می‌برد. ✅در شرایط کنونی کشور، توجه به پاسخ سید الشهدای انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی به قائلان این تفکر و نگرش خالی از لطف و بهره نیست. شهید بهشتی، این یار امام و یکی از های کشور، در جواب و‌ کسانی که اجرای را ممکن و مقدور و مفید نمی دانستند با صدای رسا و واضح اعلام کرد: «بنده نمی‌گویم آقا شما حق نداری حرفت را بزنی؛ ملاحظه کنید ما نه استبداد و خفقان داریم در کشور و نه چیزی شبیه آن، ولی حق داریم که این مطلب را صاف و پوست کنده بیان کنیم که افراد و گروه‌ها هر چند مبارزاتی داشته‌اند و هر چند زندان‌ها رفته باشند، هر چند تلاش‌هایی با سابقه های سی و چهل سال داشته باشند، می توانیم این سؤال را مطرح بکنیم که آیا این افراد و این گروه‌ها رابطه شان امروز با انقلاب اسلامی ملت ما و رهبری انقلاب چیست؟» ✅خودی یا بیگانه از منظر شهید بهشتی ❇️سابقه انقلابی مهم نیست؛ رابطه فکری و‌عملی امروز افراد با انقلاب اسلامی و رهبری چیست؟ از نگاه شهید بهشتی صرف سابقه انقلابی مهم نبود؛ برای قرار نداشتن در جبهه انقلابی‌ها حتی ارتباط شفاف با بیگانه هم لازم نبود؛ بلکه بحث بر سر شکل می گرفت. او بار دیگر از مردم سؤال کرد: «من این سؤال را دوست دارم بر ملت ایران عرضه کنم، بر خانواد‌های شهدای انقلاب ایران در این مقطع اخیر عرضه کنم و بگویم ای ملت مبارز انقلابی به پا خواسته ایران، ای خانواده‌های شهیدان، در راه خدا من سخنم با اکثریت قاطع شماست، از آن اکثریت قاطع انقلابی به پا خواسته می‌پرسم که فرد یا گروهی که در تعریف و رابطه با انقلاب تو بگوید «اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی و اقتصادی و قضایی را می‌توانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم می‌دانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید»، ...آیا چنین افراد و چنین گروه‌هایی را در رابطه با خط انقلابی‌ات، خودی می‌دانی یا بیگانه؟» و باز هم جمعیت یک صدا فریاد کردند:«بیگانه، بیگانه، بیگانه» 📌شهید بهشتی خواهان این افراد شد و گفت: «این کارها بیشتر نشانه این است که یک گروه اقلیت روشنفکر مآب و روشنفکر نما می‌خواهد با این بازی ها با دستاوردهای انقلاب خونین اسلامی ما موضع‌گیری تازه داشته باشد؛ برای ما عواقب آن معلوم است.» و ادامه داد: «من فعلاً نمی‌خواهم بگویم اینها خائن‌اند یا نه؛ باید اینها شوند تا معلوم شود با چه انگیزه‌ای می‌گویند اسلام نمی‌تواند راه حل باشد.» شهید بهشتی هشدار داد که انقلابیون هنوز هم آماده شهادتند و با نهیب گفت: «شما خیال می‌کردید با یک کنگره چند صد نفری با نام دهان پرکن حقوقدان‌ها و وکلای دادگستری می‌توانید جامعه انقلابی ما را کنید؟...مبادا کنگره‌های شما نسخه دوم کنگره های اندیشمندان شاهنشاهی باشد.» 📣تذکار: نقطه اوج اسلامی سازی قوانین جزایی را می‌توان سوم شهریور 1361 دانست که قانون «حدود و قصاص و مقررات آن» توسط کارگروهی متشکل از صاحبنظران و از جمله دکتر تحت نظارت شهید بهشتی تدوین و توسط مجلس به تصویب رسید و پس از مدتی قانون «دیات و تعزیرات» نیز بدان افزوده شد. چندسال پس از آن نیز مجموعه ای از مواد عمومی و حدود، قصاص، دیات و تعزیرات تبدیل به قانونی واحد، تحت عنوان «قانون مجازات اسلامی» شد. فریاد مردم پس از شهادت شهید بهشتی این بود: بهشتی!بهشتی! لایحه قصاص و با خون خود نوشتی! 🎋شادی روح مطهرش صلوات ⭕️منابع و مستندات در دبیرخانه کانال تاملات موجود است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎥ماجرای نامه تُند حضرت امام(ره) به آیت‌الله خامنه‌ای و ادامه ماجراها مثل کفن‌پوش شدن دانشجویان و آتش زدن تصویر ایشان در دانشگاه‌ها... 📍ماجرا مربوط به دی‌ماه سال ۱۳۶۶ و خطبه‌های نمازجمعه رئیس‌جمهور است که ایشان درباره حدود اختیارات ولی‌فقیه صحبت می‌کنند؛ نامه خصوصی امام به رسانه‌ها می‌رسد و الباقی داستان... 📍پس از این اتفاقات آیت‌الله خامنه‌ای در جلسه‌ای به امام توضیح می‌دهند که منظورشان چه بوده و امام در واکنش ۳بار می‌فرمایند: جبران می‌کنم! 📍وقتی با شیطنت برخی آب گل‌آلود می‌شود، جالب‌ترین بخش ماجرا واکنش‌‌های عجولانه و به‌ظاهرا متناقض هاشمی‌رفسنجانی است که در قامت ریاست مجلس انجام می‌دهد! 📍این کلیپ بخشی از مستند "این یک اعتراض است" که اخیرا شبکه مستند آن را پخش کرده و می‌تواند برای نسل امروز هم جذاب واقع شود! 🖋محمد جوانی 🧠⚔عضو شوید👈علوم و جنگ شناختی @Cwarfare
♨️آماده‌باش | دستور و تاکید مجددا رهبرمعظم‌انقلاب بر جهت خنثی‌سازی سناریوی بعدی دشمن♨️ ❌ "همه توجّه کنند! آخرین تلاش دشمن _البتّه آخرین تلاش تا حالا؛ در آینده کارهایی خواهند داشت_ همین اغتشاش‌های پاییز گذشته بود. توجّه کنید! طرّاحی این اغتشاش‌های پاییز گذشته در اتاق‌های فکر کشورهای غربی انجام گرفت؛ طرّاحی‌اش آنجا شد. طرّاحی جامعی هم انجام دادند؛ طرّاحی در اتاق‌های فکر غربی، پشتیبانی مالی و رسانه‌ای و تسلیحاتی به وسیله‌ی دستگاه‌های امنیّتی غربی. پشتیبانی کردند؛ هم پشتیبانی مالی کردند، هم پشتیبانی تسلیحاتی کردند، هم پشتیبانی رسانه‌ای وسیع و گسترده انجام دادند. ❌ ...پادویی‌اش را به وسیله‌ی تعدادی از عناصر خائنی که پشت به وطن کرده بودند انجام دادند.‌‌..یک عدّه هم پیاده‌نظامِ اینها در داخل بودند. این پیاده‌نظام ترکیبی [بود] از تعداد معدودی آدم‌های مغرض، تعداد بیشتری آدم‌های غافل و احساساتی و کم‌عمق و جمعی هم اراذل و اوباش؛ اینها هم پیاده‌نظام این اغتشاش بودند! ✅ ...البتّه ملّت ایران به آنها بی‌اعتنائی کرد، به فراخوان آنها اعتنائی نکرد. جوان‌های متعهّد در خیابان‌ها، در دانشگاه‌ها توانستند کارهای بزرگی انجام بدهند. بسیج دانشجویی، بسیج اقشار در داخل شهرهای کشور، مردم متعهّد و متدیّن، وظایف خودشان را انجام دادند، دشمن را ناکام کردند. نقشه‌ی دشمن باطل شد ولی این هشدار به همه داده شد که از کید دشمن غفلت نکنید؛ از کید دشمن غفلت نکنید! ✅ ...ما همه وظیفه داریم؛ نخبگان وظیفه دارند؛ هسته‌های انقلابی وظیفه دارند؛ فعّالان دانشگاهی، فعّالان حوزوی، صاحبان جایگاه‌های اجتماعی بویژه کسانی که حرف آنها به گوش مردم میرسد، مردم حرف آنها را می‌شنوند، اینها وظیفه دارند؛ وظیفه این است که ایمان‌ها را تقویت کنند، امیدها را تقویت کنند، شبهه‌ها را برطرف کنند، شیوه‌های دشمن در شبهه‌آفرینی و یأس‌آفرینی را خنثی کنند."(بیانات۱۴۰۲/۳/۱۴) ✍تمام کسانی که مخاطب این فرمان حضرت‌آقا هستند باید هرچه زودتر خودشان و دیگران را مجهز کنند به ؛ دشمن حسابی دارد کار می‌کند و بدنبال موج‌سواری در سالگرد سناریوی یا حتی طراحی یک سناریوی متفاوت اما جدید است؛ پس نباید لحظه‌ای غفلت کرد و ساکن شد! امیدواری بدون تحرک هم خیال خام است؛ متاسفانه در زمستان ۱۴۰۰ فتوای جهادتبیین دیده‌بان انقلاب را جدی نگرفتیم، چَکَش را حسابی در پاییز ۱۴۰۱ خوردیم! گرچه جلوی گسترش دامنه‌ بحران، موقتا گرفته شد اما هزینه‌های جانی‌ومالی بسیاری پرداختیم! فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ... 🖋محمد جوانی 🧠⚔علوم و جنگ شناختی|جوانی @Cwarfare
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙بشنوید|| پاسخ استدلالی یک استاد علوم سیاسی به سخنان تسلیم‌طلبانه اخیر ظریف 🔸پاسخ تفصیلی و استدلالی حجت‌الاسلام والمسلمین به مواضع جنجالی اخیر پیرامون کارنامه و الگوی مطلوب در سیاست خارجی جمهوری اسلامی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔻سازشکار و خائن کسی است که از ظرفیت‌های درونی کشور خودش بیگانه است و چشم به قدرت دشمن دوخته و خودش را همواره برای اعطای داوطلبانه بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور به دشمن آماده کرده است و توانایی بهره‌گیری از توانایی‌های بالقوه و بالفعل کشور برای بهبود وضعیت مردم و تغییر مناسبات جهانی و منطقه‌ای به نفع کشور را ندارد. 🔻آقای ظریف با همین رویکرد با مقایسه دو قرارداد گلستان و ترکمنچای پرداخته، از قرارداد ترکمنچای حمایت می‌کند و نخبگان را به انتخاب یکی از این دو قرارداد ترغيب می‌کند. 🔻این نوع نگرش ظریف به سیاست خارجی، اصل را به ضعف کشور و امتیاز دادن به دشمن و عدن مقاومت در برابر مطامع آن قرار می‌دهند. واضح است که نخبگان هوشمند معترض به چنین نگرشی خواهند بود و آن را عزتمندانه تلقی نمی‌کنند. ؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی.pdf
231.3K
🔴مقاله ‌نیاز یا عدم نیاز به قانون گذاری جدید در برخورد کیفری با عدم رعایت حجاب شرعی 👈پاسخ به این سوال که اگر لایحه عفاف و حجاب تصویب نشود، چه برخورد قانونی با افراد فاقد حجاب شرعی ممکن است؟ ✍️به قلم: دکتر جواد جاویدنیا قاضی دادگستری 16 خرداد 1402 🔹با عنایت به مطرح شدن لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» و به منظور دستیابی به نوع تأثیر این لایحه یا هر قانون جدید در این حوزه و اهداف تنظیم کنندگان آن لایحه و نیز اهداف افرادی که عدم برخورد با این پدیده را به فقدان قانون مناسب نسبت می دهند، ابتدا ضرورت دارد وضعیت فعلی قوانین و راهکارهایی که برای مقابله کیفری با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی وجود دارد، بررسی شود. 🔸با بررسی دقیق مواد قانونی مشاهده می شود که مطابق با قوانین فعلی طیف گسترده ای از تدابیر انتظامی و قضایی برای برخورد مؤثر با کشف حجاب و فراتر از آن پوششها و آرایشهای خلاف شرع وجود دارد. لیکن همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، در کشور سند و قانون خوب کم نداریم. بلکه مدیران جهادی لازم است تا این قوانین را اجرایی و عملیاتی نمایند. 🔹در نقدی که متعاقبا منتشر خواهیم کرد، به صورت مستند و مستدل کاملا مشخص خواهد شد که متأسفانه لایحه عفاف و حجاب به رغم برخی نکات مثبت، بیشترین کارکردش تقلیل توان دستگاه قضایی و انتظامی در برخورد با این پدیده است. 🔸به عبارت بهتر هر گونه طرح و لایحه که سطح اختیارات قضایی و انتظامی موجود را در برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی از سطح موجود کاهش دهد، باید در صداقت یا آگاهی تدوین کنندگان یا حامیان آن کاملا شک کرد. 💠✍️ 🆔 @Dr_Javidnia
بازسازي ليبراليسم در ايران، گزارش و نقد ديد گاه‌هاي دکتر غني‌نژاد.pdf
12.85M
♦️ این مقاله که در دهه 80 به چاپ رسیده است، به بهانه مناظرات اخیر آقای دکتر موسی غنی نژاد در دفاع از اندیشه لیبرالیسم، مجددا منتشر می‌شود. ✳️ در این مقاله، اندیشه‌های دکتر موسی غنی‌نژاد از منظرهای متفاوتی مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 1️⃣ وام‌داری اندیشه غنی نژاد از نگرش‌های نولیبرال غربی هم‌چون «هایک» و تقلیدی بودن نظریات؛ 2️⃣ نگاه لیبرالی به سنت‌های دینی ایران اسلامی و در نتیجه انحرافی و غیر‌واقعی بودن آن؛ 3️⃣ بی‌توجهی به لزوم نظریه‌پردازی بر مبنای توسعه بومی. ✳️ مقاله فوق در مجموعه کتاب‌های آموزه شماره 10: «تشیع و مدرنیته در ایران معاصر»، ج 1، در سال 1387، توسط مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به چاپ رسیده است. 🆔@meshkatnoor 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 آقای دکتر غنی‌نژاد مشخصا یک لیبرال اقتصادی است اما این سخنان وی روشن می‌کند که لیبرالیسم اقتصادی با لیبرالیسم فرهنگی و دینی پیوندی عمیق دارد. در لیبرالیسم فرهنگی، باید به تکثر فرهنگی تن داد و در لیبرالیسم دینی باید به تکثر قرائت‌های دینی و تساهل و تسامح دینی ملتزم بود و هر کسی می‌تواند به فهم شخصی خود از دین اعتماد نماید؛ البته وی قبلا هم گفته بود که «باید سنت‌ها را شناخت اما پیش از آن باید ابتدا لیبرال بود» (خردنامه همشهری، شماره 13، آبانماه 1383). 🔹غنی‌نژاد در این گفتگو، برداشت شخصی و سکولار خود را از دین و واجبات اجتماعی دین با تحریف و برداشتی نادرست از فرمایشات امام(ره)، همراه می‌نماید. آن همه تأکیدات امام(ره) بر تشکیل حکومت دینی برای اجرای احکام اسلامی، به چشم آقای غنی‌نژاد نیامده است اما وی در قامت یک لیبرال دینی از این جمله امام که حفظ نظام از اوجب واجبات است، به این نتیجه نغز رسیده است که باید برای حفظ جمهوری اسلامی، احکام الهی را از بین ببریم!!! به کدامین دلیل و شاهد الان حفظ نظام اسلامی ایران مشروط به لغو قانون حجاب شده است؟! ✍️ حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد جعفری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📝واحد پاسخگویی به شبهات مؤسسه امام خمینی(ره) 🆔@mjafari_ir 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
💐در زلال اندیشه امام خمینی ره ❇️دیدگاه صریح امام خمینی ره درباره اشتباه بودن سپردن مناصب کلیدی به گروه های و فاقد اعتقاد خالص به اسلام : «من امروز بعد از ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهمه کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود، گرچه در آن موقع هم من شخصاً مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تأیید دوستان قبول نمودم و الان هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از از تمامی اصولش و هر حرکت به سوی آمریکای جهانخوار قناعت نمی‌کنند، در حالی که در کارهای دیگر نیز جز حرف و ادعا هنری ندارند. امروز هیچ تأسفی نمی‌خوریم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبوده‌اند. انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان‌ خود را به گروه‌ها و لیبرال‌ها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همه کسانی که و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی از همه اصول، که چرا مرگ بر آمریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانه جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر. و نکته مهم در این رابطه اینکه نباید تحت تأثیر ترحم‌های بی‌جا و بی‌مورد نسبت به دشمنان خدا و مخالفین و متخلفین نظام، به‌گونه‌ای تبلیغ کنیم که و حدود الهی زیر سؤال بروند... صریحاً اعلام می‌کنم: تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به دست بیفتد، تا من هستم نخواهم گذاشت اسلام این مردم بی‌پناه را از بین ببرند». 📚صحیفه امام خمینی - جلد 21 - صفحه 286 https://farsi.rouhollah.ir/library/sahifeh-imam-khomeini/vol/21/page/286 ⭕️نگذارید انقلاب بدست نا اهلان بیفتد
🔴 قاطعیت امام در خنثی سازی جریان آمریکایی 📣خط سازش با آمریکا وقتی احساس کرد که مجلس خبرگان بررسی نهایی قانون اساسی خطوط اساسی یک نظام اسلامی ضد غرب و شرق را ترسیم می کند و دیگر جای پایی برای افراد التقاطی غرب زده و شرق زده وجود ندارد برای انحلال و نابودی مجلس خبرگان قانون اساسی توطئه چینی کرد. آنها به هیچ‌وجه فکر هوشیاری و قاطعیت حضرت امام و یاران امام را نمی کردند. سخنان امام خمینی در 24 خرداد 1360 از این ماجرا پرده بر می دارد : قضیه آنکه مجلس خبرگان منحل بشود در زمان دولت ـ موقت طرح شد و معلوم شد که اساسش از امیرانتظام بوده. آن وقت آمدند آقایان پیش ما؛ آقای بازرگان و رفقایش گفتند: ما خیال داریم این مجلس را منحلش کنیم. من گفتم: شما چه کاره هستید که می‌خواهید این کار را بکنید! شما چه سمتی دارید که بتوانید مجلس منحل کنید؟ پا شوید بروید سراغ کارتان. وقتی دیدند محکم است مساله، کنار رفتند. مسئله روی این زمینه بود که دیدند مجلس خبرگان یک مجلس اسلامی شد، یک مجلسی شد که اکثرش از علما هستند. اینها خوب، از این علما می‌ترسند، ضربه خوردند. اگر قانون بنویسند، یک قانونی می‌نویسند که با مزاج غرب و شرق سازش ندارد و آن غیر آنی است که شرقی یا غربی می‌خواهد. این آقایان هم توجه به مسائل خیلی ندارند - مع الاسف - با اینکه بودند در مسائل سیاسی. و از این جهت، آن طرح را درست کردند. ❇️روشنگری امام خامنه‏اى درباره توطئه جریان سازشکاران درباره انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی: ✅امام فرمودند مجلس خبرگان باید باشد و به کار خود ادامه دهد. ✳️به یاد دارم که امیر انتظام، معاون نخست وزیر دولت موقت، نامه‏اى تهیه کرده بود، و به امضاى چهارده ـ پانزده نفر از وزرا هم رسانده بود که یا مجلس خبرگان منحل شود، یا آنها دسته جمعى استعفا خواهند داد، وقتى این نامه در هیات وزیران مطرح شد، اینجانب از طرف شوراى انقلاب در آن جلسه حضور داشتم، در جلسه مطرح کردند که از این تاریخ خبرگان نماینده مردم نیستند، و ما مى‏گفتیم که اینطور نیست، خبرگان یقیناً نماینده مردمند و باید قانون اساسى را تمام کند، البته آقایان تندى کردند، حتى به ما اهانت نمودند؛ ولى فهمیدند که قبل از اینکه به امام برسد ما در مقابل توطئه‏هایى که علیه مجلس خبرگان ممکن است انجام گیرد، ایستاده‏ایم. ما آنها را قانع کردیم که شما قبل از اینکه مسأله را در سطح عموم مطرح کنید باید با امام مطرح کنید، وقتى به اطلاع امام رسید، امام به طور قاطع و بدون اندکى تردید اعلام کرده بودند که: اگر مى‏خواهید استعفا بدهید، بدهید. مجلس خبرگان باید باشد و به کار خود ادامه دهد. 📚خاطرات و حکایتها؛ ج2، ص 75.
✳️ همایش بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه محمدتقی مصباح یزدی(ره) 🗓 زمان برگزاری: 25 و 26 خردادماه 1402 ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت آیت‌الله مصباح یزدی(ره) 🌐 https://mesbahyazdi.ir ✅ کانال اطلاع‌رسانی آثار علامه مصباح(ره) 🔰 @mesbahyazdi_ir ✅ انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و انتشار آثار حضرت علامه مصباح(ره) 🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7 🔷 سایت همایش بین‌المللی علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح(ره) 🌐 www.ihsam.iki.ac.ir 🔷 کانال همایش در ایتا، سروش و بله 🔰 @ihsam_ir 🔷 شماره دبیرخانه همایش ☎️ 02532113456 🕌 مکان برگزاری: قم، بلوار جمهوری، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 کانال و سایت مؤسسه‌ امام خمینی(ره) 🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir ☎️ 02532113627
Signing ceremony of the Treaty of Turkmenchay on 21 February 1828 (5 Sha'ban 1243) and Persian payment of indemnity.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️آمریکایی ها چه امیدی به حضور شما در قدرت داشتند که توافق را از آنها برای پیروزی در انتخابات گدایی می‌کردید؟ @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا