eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
766 ویدیو
127 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌کردار و گفتار شیعه موسی بن بكر واسطى می گويد: امام (ع) به من فرمود: «اگر من خود را بررسى كنم، در میان آنان کسانی هستند که اهل حرف هستند، اما اهل عمل نیستند؛ چون این گروه را کنم، آنان را یابم؛ اگر آنان را کنم، از هزار نفر يك نفر هم بيرون نيايد؛ اگر كنم چيزى جز آنچه از من است، در غربال نماند. اينان دير زمانى است كه و ادعا می کنند: ما شيعه (ع) هستيم، و حال آنكه شيعه على(ع) تنها آن كسى است كه كردارش، گفتارش را تصديق كند.» 📚کلینی، الکافی، ج8، ص228، ح290.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حکومت از چه سودی می‌برد؟ افشای نامه محرمانه ایران به پادشاه درباره مدرن شدن ایران!!!
📌چرا امیرمومنان (ع) به فقهی و قضایی می داد؟ 📌پاسخ 🌞 روزی بین بن تمار با شخصی درباره مشورت دادن امیرمومنان علی(ع) به مناظره ای رخ داد. آن شخص پرسید: چرا علی(ع) به مشورت داد؟ علی بن میثم جواب داد: امام به دنبال احیای احکام خدا بود تا دین استوار بماند. چنانکه از باب ولایتی که داشت، پادشاه را برای توجه کردن به مردم و رعایت حالشان امر می کرد. پس هرگاه برای امیرمومنان علی(ع) ممکن باشد، باید را ظاهر کند و اگر ممکن نباشد، به هر صورت کار خود را انجام می دهد و این کار برای احیای امر خدا و اجرای آن به هر طریقی است. 📚شیخ مفید، فصول المختاره، ص۷۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌پاسخ به یک سوال پرتکرار از سوی کسانی که یه صفحه تاریخ نخوندن و حکم میدن که نباید قانونی باشد. میگن آقا از زمان پیامبر اکرم(ص) یا امیرالمؤمنان (ع) یک گزارش تاریخی بیارید که با بدحجابی یا بی حجابی برخورد شده باشد؟ پاسخ دکتر رو بشنوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه تکرار کلمات در قرآن تساوی و تناسبی در قران که جزو شگفتی‌های این کتاب نورانی است
تحریف حدیث عمار در صحیح بخاری.pdf
1.04M
حدیث شهادت عمار 🏴 از شهیدان سرشناس در جنگ صفین جناب عمار بن یاسر بزرگ و یار بود. 📅 این حادثه بنا به مشهور در ماه صفر اتفاق افتاده و در تقویم کشور ما این روز به عنوان یادمان این شخصیت بزرگ انتخاب شده است. 📌 مهم‌ترین حدیثی که درباره او بیان شده، این سخن پیامبر است که به او فرمود: تو را گروهی طغیانگر خواهند کشت / تقتلک الفئة الباغیه (یا خطاب به دیگران فرمود: تقتله...) 🗡 این پیش‌گویی نقش مهمی در جنگ داشت و عده‌ای را که درباره این نبرد و حقانیت (ع) تردید داشتند متحول کرد. 🗞 مقاله پیوست درباره این حدیث در کتاب بخاری گفتگو می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مصاحبه با آیت الله استاد محمدجواد فاضل لنکرانی بمناسبت درباره یکصدمین سال باز تاسیس حوزه علمیه قم 🔻 ادامه تماشا و دریافت فایل کامل با کیفیت FHD: livehowzeh.ir/new/مصاحبه-با-آیت-الله-محمد-جواد-فاضل-لنکرانی -
🟢از «فرهنگ قدردانی» تا «فرهنگ پرورش طلبکاران همیشگی» 🖊احمدحسین شریفی 🔸یکی از فرهنگ‌های نادرست و هزینه‌زا در کشور ما این است که بسیاری از افراد در ازای انجام وظایف طبیعی خود، توقع پاداش دارند. این فرهنگ غلط هزینه‌های فراوانی را برای کشور ما ایجاد کرده است. قدردانی و تشکر از خدمت‌گزاران ملازم آن نیست که به پاس خدمتی که وظیفه او بوده است، او را در صدر بنشانیم یا جوایز اجتماعی و فرهنگی و مادی بی‌شمار به او عطا کنیم. به عنوان مثال اعلام می‌کنیم که فلان افراد را بدون نوبت و بدون بررسی صلاحیت‌ها و استعدادها در دوایر دولتی استخدام می‌کنیم! (بخوانید خبر رئیس امور استخدامی را درباره استخدام دولتی مدال آوران👇👇 https://www.mehrnews.com/news/6195902 🔹در خبرها آمد که ژو یاکین، ژیمناست چینی، که چند روز قبل در المپیک ۲۰۲۴ پاریس مدال نقره جهان را برای کشورش کسب کرده بود، بلافاصله بعد از پایان مسابقات به کشورش برگشت و مشغول همان شغل پیشین خود یعنی خدمتکاری در رستوران شد. به همین سادگی! (https://www.tabnak.ir/fa/news/1253715 ) 🔸این دختر ۱۸ ساله چینی گفته است «من از هیچ کس هیچ انتظاری ندارم»، «به کار کردن افتخار می‌کنم» و «می‌خواهم روی پای خودم باشم». این سخنان و چنان رفتاری نشان می‌دهد که این دختر جوان در کنار تمرین‌های جسمی، تربیت مناسب روحی و ذهنی و بینشی و نگرشی هم داشته است. ♦️به هر حال، می‌توان بزرگ‌ترین افتخارات سیاسی، مدیریتی، علمی، اقتصادی و فرهنگی را برای کشور خود کسب کرد، بدون آنکه طلبکار زمین و زمان شد. مهم آن است که در کنار پیشرفت‌های مادی و جسمی، پیشرفت روحی و معنوی و تربیت اخلاقی هم ایجاد شده باشد. و الا نتیجه آن پیشرفت‌های مادی، چیزی جز پس‌رفت‌های اخلاقی و معنوی و فرهنگی نخواهد بود.
🔴سکوت ✍️ احمدحسین شریفی «سکوت»، مهمترین سرمایه وجودی سالکان الی الله است. آنان جز در مواردی که ارزش «سخن» بیش از «سکوت» باشد، از این سرمایه هزینه نمی‌کنند.
4_6014601175444228365.mp3
4.77M
⭐️ 🔴 آیا او برای ما کافی نیست؟! عجیبی پیرامون " ارواحنافداه" به نقل از فرزندان مرحوم آخوند خراسانی. 🎙صاحب سر ّ آستان مقدس مهدوی سلام الله مرحوم حاج اعلی الله مقامه و رزقنا الله من مقاماته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام حسین(ع) تنها رفیق واقعی روزهای سخت من؛ داستان عجیب قویترین مرد جهان از اتفاقات تلخ بعد از پارالمپیک ۲۰۱۲ و مثبت شدن تست دوپینگ، افسردگی و مسافرکشی پس از آن…
⛔️ فضیلت زن این نیست که پایش را دراز کند و مدال بگیرد... 🌹 آیت الله العظمی جوادی آملی: 🔸 ما خیال می‌کنیم کمال زن در این است که برای ما برود مدال بیاورد، کمال زن در مادر شدن است، در فرزند تربیت کردن است، کمال زن در اصلاح جامعه است، چرا عواطف در جامعه کم است، زن از همین حقیقت خلق شده است. 🔸 به ما گفتند بیراهه بروید ما هم گفتیم چشم، فضیلت زن در این نیست، که زن و دختر ما برود پایش را دراز کند و یک کسی را بزند و برای ما مدال بیاورد، فَأَيۡنَ تَذۡهَبُونَ ، به کجا داریم می‌رویم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجت الاسلام عبداللهی از جریان‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین و راه مقابله با آنها می‌گوید 🔺حجت‌الاسلام عبداللهی در گفت‌وگو با : 🔹استراتژی دشمن برای پیروزی آن است که تلاش کند پا به پای ذائقه‌های نسل و فرانسلی پیش رود و فرهنگ‌ها و ذائقه‌های آینده را رصد کند تا برای آنها از پیش طراحی کند... ┄═✼🍃🌹🍃✼═┄
📌اهل بیت(ع) چه سالی به کربلا برگشتند؟ طبق شواهد موجود، ماه سال ۶۱، یعنی ۴۰ روز بعد از ، تاریخ دقیق رسیدن کاروان اسرا به سرپرستی امام (ع) به است. برخی از و اندیشمندان همانند، بیرونی، ابن نمای حلی، سیدبن طاووس، هروی و ، تصریح کرده اند: حضور اهل بیت امام حسین(ع) در در روز بیستم سال۶۱ یعنی همان بوده است. 📍افزون بر این گزارشها، شواهد دیگری برای اثبات این امر وجود دارد که می توان به آنها استناد کرد. از جمله اینکه: ⬅️الحاق سر امام حسین(ع) به بدن امام توسط امام (ع) در روز همان سال به تصریح شیخ و ابن فتال نیشابوری؛ زیرا الحاق سر در یک سال بعد، معقول نبوده و بعید به نظر می رسد. 📚شیخ صدوق، امالی، ص۲۳۱، 📚ابن فتال، روضه الواعضین، ص۱۹۲، 📚ابوریحان بیرونی، آثارالباقیه، ص۳۳۱.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ لطفا انگلیسی باشید با شما مسئولی هستم که در برابر قانون‌گذاری در برابر این فضای ول و رهای مجازی مقاومت و کارشکنی می‌کنید و قبله آمالتان غربی‌ها هستند، لطفا کمی انگلیسی باشید.
🟢معضله آقازاده‌های دوتابعیتی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از معضلات فرهنگی و سیاسی و مدیریتی در کشور ما این است که فرزندان برخی از مسؤولان کشور، کسانی که در سالیان متمادی در پست‌های مختلف اجرایی، تقنینی یا قضایی کشور مسؤولیت داشته‌اند، تابعیت کشورهای خارجی دارند؛ آن هم عموماً کشورهای اروپایی و آمریکایی (آن هم از نوع آمریکای شمالی و مرکزی و نه آمریکای جنوبی!) طبق یکی از قوانین درست، مدبرانه و حکیمانه کشور، به کارگیری کسانی که خود یا بستگان درجه اول آنان تابعیت مضاعف داشته باشند، در پست‌های مدیریتی ممنوع است. متن این قانون بدین شرح است: "انتخاب یا انتصاب اشخاص به سمت مقامات موضوع ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ و همترازان آنها و کلیه سمت‌های مدیریتی از سطح رییس اداره به بالا یا همترازان آنها در کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند و دستگاه‌های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه که خود یا یکی از خویشاوندان درجه اول آنها شامل پدر، مادر، همسر و فرزندان آنان دارای یکی از شرایط ذیل باشند، ممنوع است: ۱- تابعیت مضاعف ۲- مجوز اقامت دائمی یا بلندمدت بیش از یک سال از کشورهای خارجی ۳- مالکیت عرصه یا اعیانی در کشورهای خارجی ۴- دارندگان حساب سپرده در بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری خارجی و دارندگان سهام در مؤسسات یا شرکت‌های خارجی معادل حداقل یکصدهزار یورو ۵- عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات خارجی ۶- دارندگان صرافی در کشورهای خارجی تبصره ۱- دارندگان مجوز اقامت تحصیلی، درمان یا مأموریت‌های اداری از شمول این قانون مستثنی هستند.» اما صرف نظر از این مسأله، پدیده تابعیت مضاعف آقازاده‌ها حقیقتاً یک پدیده عجیب است! جای تحلیل‌های عمیق فرهنگی، تربیتی و سیاسی دارد که چطور فرزندان کسانی که خود نقشی جدی در مدیریت کشور داشته‌اند و به لطف جمهوری اسلامی از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار شده‌اند و مدت‌ها از مسؤولان بالای نظام بوده‌اند، حاضر نیستند با افتخار خود را شهروند جمهوری اسلامی بدانند؟! و به جای آن می‌روند و زیر پرچم کشورهای دیگری قرار می‌گیرند و نسبت به تعهد تا پای جان در تحقق منافع آنان سوگند یاد می‌کنند! درواقع اینان تابعیت دوگانه ندارند بلکه تابعیت ایرانی خود را کنار زده‌اند و متعهد به حفظ منافع کشوری دیگر شده‌اند: آن هم غالباً کشورهایی که دشمنی دیرینه‌ای با ایران و ایرانیان داشته و دارند! کافی است بخشی از سوگند پذیرش تابعیت آمریکا را به عنوان نمونه، بخوانید: «بدینوسیله سوگند می‌خورم تمامی وفاداری خود به هر پادشاه یا دولتمرد و دولت و حکومت و مملکتی که تاکنون شهروند آن بوده‌ام را طرد کرده و در برابر کلیه دشمنان داخلی و خارجی به دفاع و حمایت از قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا پرداخته و به آن ایمان و وفاداری واقعی بورزم و هنگامی که قانوناً لازم باشد برای دفاع از ایالات متحده تفنگ به دست خواهم گرفت … من این تعهد را آزادانه و بدون هیچ گونه تحفظ یا نیت طفره روی می‌پذیرم. خداوندا به من کمک کن.»
📌ارزش گریه بر حَدَّثَنَا اَحْمَدُ بْنُ اِسْرَائِیلَ، قَالَ: رَاَیْتُ فِی کِتَابِ اَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ حَنْبَلٍ رَحِمَهُ اللَّهُ بِخَطِّ یَدِهِ، نا اَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ اَبُو عَبْدِ الرَّحْمَنِ، قثنا الرَّبِیعُ بْنُ مُنْذِرٍ، عَنْ اَبِیهِ، قَالَ: کَانَ حُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ، یَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَیْنَاهُ فِینَا دَمْعَةً، اَوْ قَطَرَتْ عَیْنَاهُ فِینَا قَطْرَةً، اَثْوَاهُ اللَّهُ(عزّوجلّ) الْجَنَّةَ؛  ترجمه: احمد بن اسرائیل می‌گوید: در کتاب احمدبن محمدبن با دست خط خودش دیدم که اسود بن عامر(ابوعبدالرحمن) از ربیع بن منذر نقل کرد که پدرش گفته: بن علی(ع) همیشه می‌فرمود: هر کس چشمانش برای ما پر از شود و یا یک قطره اشک برای ما بریزد خداوند او را در جای خواهد داد. 📚ابن حنبل، فضائل الصحابه، ج۲ ص۶۷۵.
📌زیارت امام حسین(ع) در امام (ع) فرمود: بن علی(ع) را ترك نكن و دوستان خود را به آن سفارش كن که در این‌صورت: خداوند عمرت را طولانی، تو را زیاد، را با همراه می‌کند و نصیبت میگردد. 📚ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص154.
صحابی دوم کربلا 🔍 از میان افرادی که به عنوان رسول‌خدا در حادثه نام برده می‌شوند درباره دو نفر می‌توان با اطمینان سخن گفت زیرا آنان را صحابی دانسته‌اند. ☝️از انس بن حارث در متن شماره ۴۲ مستبین سخن گفته شد. 2️⃣ نفر دوم عبدالرحمان بن عبد رب انصاری خزرجی است، 🔴 او از راویان حدیث به شمار می‌رود. 📖 فُضیل رسّان گوید: او نزد تربیت شده و آموخته بود. @Mostabin 🔷 صحابه‌نگاران نام او را ثبت کرده و گفته‌اند وقتی (ع) در از مردم درباره پرسید، بیش از ده نفر از جمله عبدالرحمن بن عبد رب بلند شدند و گفتند شنیدیم فرمود: 📣 ألا إن اللَّه عز و جل وليّى و أنا ولىّ المؤمنين، ألا فمن كنت مولاه فعلى مولاه، اللَّهمّ وال من والاه‏ و عاد من عاداه، و أحب من أحبه و أبغض من أبغضه و أعن من أعانه‏. 👈 این همان کسی است که در صبح عاشورا بریر با او مزاح می‌کرد. ✍️ از غلام این عبدالرحمن گزارش می‌کند که آقایم به بُریر گفت چه وقت شوخی است؟! بریر گفت من به آنچه در انتظارمان است شادمانم. 📚 اسد الغابه ۳۶۶/۳ تاریخ الطبری ۴۲۳/۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشنوید خاطره علامه محمدتقی جعفری رضوان الله تعالی علیه را درباره تأثیر برخورد کریمانه و درست با مخاطبان
📌شدت دشمنی بنی امیه با کاروان اسرای کربلا امام (ع) در مورد رفتار دشمن نسبت به ايشان چنين مي‌فرمايد: «من را بر شتري لاغر و عريان و لنگ، سوار كردند (كه ناهموار راه مي‎رفت) درحالي كه سرِ (ع) بر نيزه و خاندان ما پشت سر من، سوار بر شتراني لاغر و استخواني مي‎آمدند و بچه‎هاي كوچك و بزرگ پشت سرِ ما و نيزه‎ها گرداگرد ما بود. اگر اشکي از چشم يکي از ما جاري مي‌شد، با به سرش مي‌زدند، تا آنکه وارد شديم آن‌گاه امام سجاد اضافه کرد: حتي اذا دخلنا الدمشق صاح صائح: يا اهل‌الشام هولاء سبايا اهل‌البيت الملعون» بنا به نقل ابن‌اعثم و خوارزمي، مأموران عُبَيْدالله‌بن‌زياد، حرم (ص) را از تا شام بر محمل‌هاي بي پرده و پوشش، شهر به شهر و منزل به منزل بردند، آن‌‌گونه که اسيران كافر ترک و ديلم را مي‌بردند. 📚سيدبن‌طاووس، الاقبال بالاعمال‌الحسنة فيما يعمل مرة في السنة،‌ ج3،‌ ص 89. 📚ابن‌اعثم، كتاب الفتوح، ج5، ص 127؛ 📚خوارزمي، مقتل‌الحسين، ج2، ص 56 ـ 55.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پذیرش حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) 🔰 در تمامی پایه ها (یک تا ده) مقاطع دیپلم و دانشگاهی(کارشناسی، ارشد و دکترا) ◽️ اهتمام ویژه به: ▪️علوم عقلی (کلام و فلسفه) ▪️حکمـرانی اسلامی و ولایت فقیه ▪️علوم انسانی اسلامی و تمدّن سازی دینی ➕اساتید مجرب ➕فضای علمی و گفتگوی آزاد ➕برگزاری کلاس های رسمی از صبح تا ظهر *امکان استفاده از حجره برای طلاب مستعد *برگزاری کلاس های رسمی در نوبت صبح کسب اطلاعات بیشتر: 🕌 تهــــران، تقاطـع خیابان ولیعصــر(عج) و خیابان مـولـوی ☎️ ۰۲۱۵۵۳۸۴۵۵۸ 🌐 h-iravani.ir •┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄• 📬 کانال رسمی حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی(ره) 🆔 @howzeh_iravani
🟢«مقبولیت مردمی»، «حقانیت» و «عمر بن سعد»! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸یکی از مباحث مهم معرفتی و سلوکی که در هیاهوهای سیاسی کمتر کسی جرئت ابراز آن را دارد این است که بر اساس آموزه‌های قرآنی که مؤیَد به برهان عقلی هم هست، «مقبولیت مردمی» و «رد و قبول عامه»، برای اثبات یا رد یک اندیشه یا رفتار، ارزش چندانی ندارد؛ یعنی نه نشانه درستی ایده یا رفتاری است و نه نشانه نادرستی آن! معیار درستی و نادرستی در نزد خدای متعال و از نگاه عقل، چیز دیگری است. به همین دلیل، نامقبولیت پیام‌های پیامبران الهی برای اکثریت مردم دوران خودشان، هرگز به معنای نادرستی آن پیام‌ها و حقانیت مردم نبود. به همین دلیل، مخالفت‌ها و بلکه دشمنی‌های اکثریت، هرگز آنان را از تلاش در جهت دستیابی به اهداف‌شان و انجام رسالت‌شان منصرف یا حتی سست و ناامید نکرد. غیر حق جان نبی را یار نیست با قبول و رد خلقش کار نیست 🔹 جالب است بدانیم که عمربن سعد علیرغم همه پلیدی و ناپاکی و ناراستی‌ای که داشت، در ادبیات عامه ملقب به لقب «صدوق» یعنی «بسیار راستگو» شده است! آیا چنین لقبی که از سوی عامه به چنین جنایتکاری داده شده است، تأثیری در کاستن از عمق جنایت او دارد؟! آیا چون عامه او را صدوق خوانده‌اند، فی‌الواقع هم صدوق بوده است؟! آیا چون در نزد آنان فردی مقبول بوده است، نزد خدای متعال هم مقبول است؟! خلاصه آنکه، مقبولیت و منفوریت مردمی، ارزش استقلالی ندارد. به تنهایی نمی‌تواند نشانه حقانیت باشد. آنچه که برای سعادت حقیقی ما مهم است تلاش در جهت شناخت درست وظیفه و اقدام به انجام وظیفه است: باز پران کن حمام روح گیر در ره دعوت طریق نوح گیر خدمتی می‌کن برای کردگار با قبول و رد خلقانت چه کار 🔻 البته نیازی به گفتن نیست که ارزش‌های اجتماعی و حکمرانی اسلامی را جز در سایه مقبولیت مردمی نمی‌توان اجرا کرد. اما مقام اجرا و تحقق بیرونی، غیر از حقانیت و مشروعیت الهی است.