📌 آیا #آتش_سوزی کتابخانه ها در ایران صحت دارد؟
یکی از شبهات تاریخی این است که با حمله #اعراب به #ایران 'کتابخانه های زیادی #سوخت و مسلمانان خیلی از اموال را به #غارت بردند. آیا واقعا این ادعا در #تاریخ صحت دارد؟
📍 #پاسخ:
درباره دستور #خلفا به #کتاب_سوزی کتابخانه های ایران توسط #مسلمانان می توان گفت:
📌تنها منبع این اخبار، ابن خلدون(م808ق) در کتاب العبر و حاجی خلیفه(م808ق) در کتاب کشف الظنون است.
◀️ایران کتابخانه های زیادی نداشته است و حتی علما و نویسندگان ایرانی نزد شاهان ساسانی طبقه اجتماعی نداشتند و به گفته #جاحظ:
«ایرانیان علاقه زیادی به نوشتن كتاب نداشتند، بیشتر به ساختمان علاقه مند بودند.»
◀️کتابهای ابن خلدون و حاجی خلیفه، از منابع #کهن تاریخی نبوده و منبع یا سندی را برای گزارش خود ننوشته اند. چنانکه حاجی خلیفه با تردید و به صورت «گفته میشود» مطلب خود را ذکر کرده است.
یعنی این سخن مدرک و سندی ندارد. بلکه نویسنده نیز خود با قاطعیت درباره آتش سوزی سخن نمی گوید. لذا این مطالب طبق قاعده علمی در مورد ایران صراحتی نداشته و صحت تاریخی ندارد.
◀️جالب آنکه گزارش مورخان اشاره به کتاب سوزی #اسکندریه_مصر دارد. نیمی از کتابخانه اسکندریه به دست خود #مسیحیان و بعدها در طول هجوم ها #آتش گرفته بود و هنگام #فتح آنجا به دست مسلمانان، چیزی از کتابخانه نمانده بود که بخواهد به دست آنان به آتش کشیده شود.
📚حاجی خلیفه، کشف الظنون، ج1، ص679؛
📚ابن خلدون، ديوان المبتدأ و الخبر، ج1، ص631.
📚جاحظ، المحاسن و الاضداد، ص187.
📌 #هدیه امام #حسین علیهالسلام به #امیرکبیر
آیت الله #اراکی:
شبی خواب امیرکبیر را دیدم، جایگاهی متفاوت و رفیع داشت. پرسیدم چون شهیدی و مظلوم کشته شدی این مرتبت نصیبت گردید؟
با لبخند گفت: خیر.
سؤال کردم چون چندین فرقه ضاله(بهاييت) را نابود کردی؟
گفت: نه
با تعجب پرسیدم: پس راز این مقام چیست؟
جواب داد: هدیه مولایم حسین ع است!
گفتم: چطور؟
با اشک گفت: آنگاه که رگ دو دستم را در #حمام #فین کاشان زدند؛ چون #خون از بدنم میرفت #تشنگی بر من غلبه کرد سر چرخاندم تا بگویم قدری آبم دهید؛ ناگهان به خود گفتم میرزا تقی خان! ۲ تا رگ بریدند این همه تشنگی! پس چه کشید پسر #فاطمه؟ او که از سر تا به پایش زخم شمشیر و نیزه و تیر بود!
از #عطش_حسین(ع) #حیا کردم، لب به آب خواستن باز نکردم و #اشک در دیدگانم جمع شد. آن لحظه که صورتم بر خاک گذاشتند امام حسین ع آمد و گفت:
به یاد تشنگی ما ادب کردی و #اشک ریختی؛ #آب ننوشیدی این هدیه ما در #برزخ، باشد تا در #قیامت جبران کنیم.
📚 منبع: کتاب آخرین گفتارها.
31.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دیدم خیلی ها هنوز متوجه برگشت ما نشدن....
گفتم یه کلیپ ضبط کنم و به اطلاع همگان برسونم😊
اگه هنوز کسی هست که نمیدونه به اطلاعش برسونید😄
پ ن؛ نزدیک اربعین هستیم و دنیایی از حق الناس که به گردن عده زیادی مونده....دنیایی از دروغ و تهمت و غیبت!
روایت میفرماید شهید هم که باشی خدا از حق الناس گذشت نمیکند...
داستان مراقب چشمانت باش
جوانی به حکیمی گفت: «وقتی همسرم را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا خداوند مانندش را در دنیا نیافریده است. وقتی نامزد شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند. وقتی ازدواج کردیم، خیلیها را از او زیباتر یافتم. چند سالی را که را با هم زندگی کردیم، دریافتم که همه زنها از همسرم بهتراند.»
حکیم گفت: «آیا دوست داری بدانی از همه اینها تلختر و ناگوارتر چیست؟»
جوان گفت: «آری.»
حکیم گفت: «اگر با تمام زنهای دنیا ازدواج کنی، احساس خواهی کرد که سگهای ولگرد محله شما از آنها زیباترند.»
جوان با تعجب پرسید: «چرا چنین سخنی میگویی؟»
حکیم گفت: «چون مشکل در همسر تو نیست. مشکل اینجا است که وقتی انسان قلبی طمعکار و چشمانی هیز داشته باشد و از شرم خداوند خالی باشد، محال است که چشمانش را به جز خاک گور چیزی دیگر پر کند. آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟»
جوان گفت: «آری.»
حکیم گفت: «مراقب چشمانت باش.
🚨🚨🚨🚨🚨
#حکایت_خوبان
☘️ قضیه کنار رفتن آیت الله نجم آبادی(ره) از مرجعیت ☘️
🔹️آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری(ره):
🔹️از بعضی از موثقین شنیدم که بعد از مرحوم #شیخ_انصاری فضلای درجه اول، جلسهای برای تعیین مرجع تشکیل دادند؛ در آن جلسه بیشتر آراء متوجه مرحوم آقا حسن #نجمآبادی بود، مرحوم آقا حسن خواهش میکند که #میرزای_شیرازی این مسئولیت را قبول نماید!
🔹️ میرزا میگوید مرا معاف بدارید؛ چون گذشته از آنکه رساله ندارم، فتوا در مسائل ندارم؛ با این ادله ای که دست ما هست جواب مردم را چه بگویم؟ و جواب خدا را چه بگویم؟
بالاخره به اصرار زیاد و تأیید سایر حاضرین، به ایشان محوّل میشود و مرحوم آقا حسن نجم آبادی کنار میرود.
🔹️حاجی نوری در دارالسلام نقل میکند که یکی از اهل مکاشفه گفت جنازهی آقا حسن را که به #وادی_السلام نجف آوردند من دیدم که وادی السلام پر از #نور شد! آقا حسن به طوری کنار رفت که اهل علم هم او را نمیشناسند...
🔹️ عمده اعتقاد به مبدأ و معاد است؛ در نظر مؤمن شناسایی مردم ارزش ندارد و خدا باید او را بهخوبی بشناسد و إن الدار الآخرة لهی الحیوان؛
دنیا جز بازیچه ای بیش نیست، حیات و زندگی حقیقی در سرای دیگر است.
📚 سرّ دلبران؛ ص۱۱۴
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋
نمازت را خواندهای؟
👏 درود بر شاعران متعهدی که مضامین پرمحتوا میسرایند
🎧 پیشنهاد میکنم این اجرای باسم را یکبار با دور کُند بشنوید و به ترجمه زیرنویس دقت کنید
🚶آی پیادهای که برای حسین(ع) میروی
به او چه خواهی گفت؟ جواب بده
🤝 بر عهد خود (با حسین) باقی باش
چشمانت را از نگاه به غیر حسین(ع) پاک کن
و از غیبت دیگران!
گذشت، چشمپوشی، بخشش
🚶♂️ای که برای #حسین(ع) پیاده میروی
صفات و #اخلاق او را هم بیاموز
در شرایط سخت، نمازش را رها نکرد
👈 از زندگی پر برکتش عبرت بگیر
شیطان را رها کن و قرآن را بگیر
هوی و هوس را فراموش کن
بگذار تو را حسینی بخوانند
#ارزشهای_اخلاقی
#نوحه
📌زمانی ذکر نام امام حسین(ع) جرم بود.
نصربن علی از علمای اهل تسنن گوید:
رسول الله(ص) فرمود:
هرکس من، #حسن(ع) و #حسین(ع) و پدر و مادر آنان را دوست داشته باشد، در قیامت با من است.
طبق گفته #خطیب_بغدادی:
چون نصر این حدیث را نقل کرد، #متوکل عباسی دستور داد تا #نصر را هزار #تازیانه بزنند. وقتی به او گفتند که نصر #شیعه نبوده و از علمای اهل تسنن است، او را آزاد کرد.
📚خطیب بغدادی، تاریخ بغداد، ج13، ص289.
🔴 ثواب عجیب «کمک هزینه» به دیگران برای سفر اربعین!
هشام: از امام صادق(ع) پرسیدم: کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین(ع) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینههایش را بدهد)، چه اجری دارد؟
امام صادق(ع) فرمودند:
1. به ازای هر درهمى که خرج کند، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه مینویسد
2. چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمیگرداند!
3. بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد، از او میگردانَد و از وى دور میکند و مالش حفظ میشود.
کامل الزیارت، ص129
#کربلا #اربعین #امام_حسین علیه السلام
https://eitaa.com/kalam_maesoumin
💡 آنچه در زیارت امام حسین علیه السلام مکروه است
▪️حدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ وَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ وَ جَمَاعَةُ مَشَايِخِي رَحِمَهُمُ اللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) بَلَغَنِي أَنَّ قَوْماً أَرَادُوا الْحُسَيْنَ (عليه السلام) حَمَلُوا مَعَهُمُ السُّفَرَ فِيهَا الْحَلَاوَةُ وَ الْأَخْبِصَةُ وَ أَشْبَاهُهَا لَوْ زَارُوا قُبُورَ أَحِبَّائهِمْ مَا حَمَلُوا مَعَهُمْ هَذَا
▪️پدرم رحمة اللّه عليه و على بن الحسين و جماعتى از مشايخ و اساتيدم رحمة اللّه عليهم، از سعد بن عبد اللّه بن ابى خلف، از احمد بن محمّد بن عيسى، از على بن الحكم، از برخى اصحاب ما نقل كرد كه وى گفت:
حضرت ابو عبد اللّه عليه السّلام فرمودند:
▪️به من گزارش شده گروهى به قصد زيارت قبر حضرت حسين بن على عليهما السّلام حركت كرده و با خود سفره هائى را برداشته اند كه در آنها شيرينى جات و حلواها و امثال اينها را گذاشته اند، ايشان اگر به زيارت قبور محبوب هايشان روند امثال اين گونه از اشياء را با خود حمل نمى كنند.
📚 کامل الزیارات - ۴۷، صفحه ۳۶۸
#حب_الحسین_یجمعنا
#اربعین_حسینی
╭┅─────────┅╮
🇮🇷🇵🇸
https://eitaa.com/kalam_maesoumin╰┅─────────┅╯
🟢حسین مظهر تام غیرت الهی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ-
یکی از وجوه سبک زندگی عاشورایی، «غیرت» و «حمیت» است. غیرتورزی نسبت به دین و سیاست و ناموس. حسین(ع) مظهر تام «غیرت» است.
حسین(ع) آنگاه که توسط یزید و یزیدیان بر سر دوراهی زندگی ذلتبار و مرگ عزتمندانه قرار گرفت، غیورانه فریاد زیاد:
«الا و انّ الدّعى بن الدّعى قد ركزنى بين اثنتين بين السّلة و الذّلة هيهات من الذّله يأبى اللَّه ذلك لنا و رسوله و المؤمنون و حجور طابت و طهرت و انوف حميّة و نفوس ابيّه من ان نؤثر طاعة اللّئام على مصارع الكرام؛ بدانید که اين فرومايه فرزند فرومايه، مرا ميان دو راه قرار داده است: بین مرگ و ذلت؛ اما ذلت از ما دور است. خدا و پيامبر او و مؤمنان و دامانهاى پاك و مطهر و مغزهاى غيرتمند و جانهاى ستمستيز و با شرافت، نمىپذيرند كه ما فرمانبردارى فرومايگان و استبدادگران پست و رذالتپيشه را بر شهادتگاه رادمردان و آزادمنشان مقدّم بداريم.»
در جایی دیگر فرمود:
«و اللَّه لا اعطى الدنيّة من نفسى ابدا؛ به خداى سوگند كه من هرگز زير بار پيمان خفّتبار استبدادگران نخواهم رفت»
و در سخنی جاودانه و نیروبخش چنین فریاد زد:
انّى لا أرى الموت الّا سعادة و لا الحياة مع الظّالمين الّا برما؛ من مرگ را جز سعادت و نيكبختى و زندگى با ظالمان را جز ذلت و نابودى نمىنگرم.»
او حتی در سختترین شرایط عصر عاشورا و در حالی که نای ایستادن نداشت وقتی دید که لشکر عمر سعد به سمت خیمهها میرود، با زحمت و با کمک غلاف شمشیرش بر روی زانوان خود ایستاد و فریاد زد:
وَيْلَكُمْ يَا شِيعَةَ آلِ أَبِي سُفْيَانَ إِنْ لَمْ يَكُنْ لَكُمْ دِينٌ وَ كُنْتُمْ لَا تَخَافُونَ الْمَعَادَ فَكُونُوا أَحْرَاراً فِي دُنْيَاكُمْ هَذِهِ وَ ارْجِعُوا إِلَى أَحْسَابِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ عَرَباً كَمَا تَزْعُمُونَ.
و حتی آنگاه که در گودال قتلگاه افتاده بود و نای حرکت نداشت، نگران ناموس خود بود و به تعبیر زیارت ناحیه مقدسه، آن حضرت در زیر سم اسبان و در زیر شمشیرها و نیزههای دشمنان نیز نگران خیمهها بود:
حَتَّى نَكَسُوكَ عَنْ جَوَادِكَ، فَهَوَيْتَ إِلَى الْأَرْضِ جَرِيحاً، تَطَؤُكَ الْخُيُولُ بِحَوَافِرِهَا، وَ تَعْلُوكَ الطُّغَاةُ بِبَوَاتِرِهَا، قَدْ رَشَحَ لِلْمَوْتِ جَبِينُكَ، وَ اخْتَلَفَتْ بِالانْقِبَاضِ وَ الِانْبِسَاطِ شِمَالُكَ وَ يَمِينُكَ، تُدِيرُ طَرْفاً خَفِيّاً إِلَى رَحْلِكَ وَ بَيْتِكَ، وَ قَدْ شُغِلْتَ بِنَفْسِكَ عَنْ وُلْدِكَ وَ أَهْلِكَ.
تا اینکه تو را از اسب سرنگون کردند و با بدنی سراسر جراحت بر خاک افتادی، در حالی که اسبها تو را لگدکوب میکردند و تجاوزپیشگان کافر تو را با شمشیرهایشان ضربه میزدند. عرق مرگ بر پیشانی مبارکت نشسته و راست و چپ بدن مبارکت به تناوب انقباض و انبساط مییافت و تو هنوز گوشه چشمی به سوی حرم و خیامت میگرداندی [نگران زنان و فرزندان خود بودی]، در حالی که دیگر آنچه بر تو میگذشت تو را از فرزندان و اهل بیتت باز میداشت.»
#غیرت
#امام_حسین
🟢زینب(س) مظهر عفت الهی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
زینب کبری سلام الله علیها، تجلی تام «عفت» الهی است. همه حرکات و سکنات او در جریان عاشورا، نمایهساز و نمایانگر عفت و زیست عفیفانه او و فرزندان ابیعبدالله الحسین علیه السلام است.
به عنوان نمونه، به دو مورد اشاره میکنم:
یک. کاروان اسراء وقتی به نزدیک شام رسیدند، تنها خواسته و درخواست زینب کبرا و دختران امام حسین از فرمانده سربازان عمر سعد، یعنی شمر بن ذیالجوشن لعنه الله علیه این بود که
إِذَا دَخَلْتَ بِنَا الْبَلَدَ فَاحْمِلْنَا فِي دَرْبٍ قَلِيلِ النَّظَّارَةِ وَ تَقَدَّمْ إِلَيْهِمْ أَنْ يُخْرِجُوا هَذِهِ الرُّءُوسَ مِنْ بَيْنِ الْمَحَامِلِ وَ يُنَحُّونَا عَنْهَا فَقَدْ خُزِينَا مِنْ كَثْرَةِ النَّظَرِ إِلَيْنَا وَ نَحْنُ فِي هَذِهِ الْحَالِ؛
وقتی ما را وارد شهر میکنی، از دروازهای وارد کن که تماشاگران کمتری باشند و بگو این سرها را هم، از بین محملها کنار برند. بس که ما را در این حال تماشا کردند، شرمنده شدیم.»
دو. فریاد عفتخواهانه زینب کبری در مجلس یزید بن معاویه تا همیشه تاریخ در گوش زنان و مردان طنینانداز است که:
«أَ مِنَ الْعَدْلِ يَا ابْنَ الطُّلَقَاءِ تَخْدِيرُكَ حَرَائِرَكَ وَ إِمَاءَكَ وَ سَوْقُكَ بَنَاتِ رَسُولِ اللَّهِ ص سَبَايَا قَدْ هَتَكْتَ سُتُورَهُنَّ وَ أَبْدَيْتَ وُجُوهَهُنَّ تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ وَ يَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِيبُ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّرِيفُ لَيْسَ مَعَهُنَّ مِنْ رِجَالِهِنَّ وَلِيٌّ وَ لَا مِنْ حُمَاتِهِنَّ حَمِي
آیا این عدالت است، ای پسر آزادشدگان، که زنان و کنیزان تو پشت پرده باشند و دختران رسول خدا را به اسیری اینسووآنسو بکشانی، پوشش آنان را نادیده بگیری و چهرهشان را نمایان کنی؛ آنان را به وسیله دشمنان دین در شهرهای مختلف بگردانی تا مردم هر کوی و برزنی به تماشای آنان بنشینند و افراد دور و نزدیک و پست و شریف به چهرهشان چشم بدوزند، با آنکه همراه آنان مردان و حمایتکنندگانشان نبودند؟!»
#عفت
#زینب_کبری
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّى سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِىَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
فرارسیدن اربعین حسینی را به محضر مبارک امام زمان عج و دوستداران آن حضرت علی الخصوص شما عزیزان و بزرگواران تسلیت عرض مینماییم.
متن زیارت اربعین .pdf
2.13M
﷽
ـ ـ ـ ــــــــ⊰𑁍⊱ــــــــ ـ ـ ـ
#متن_زیارت_اربعین❣
التماس دعا🌱
⚫️🖤🖤🖤🖤🖤🖤
جابر زائر بینا
📆 مهمترین رویداد تاریخی اربعین سال ۶۱ زیارت #جابر_بن_عبدالله انصاری صحابی مشهور رسولخدا و دوست امام #حسین(ع) از قبر مطهر آن حضرت است.
2️⃣ هر چند برخی از #اربعین دوم یعنی سال ۶۲ هم سخن میگویند ولی هر اتفاقی رخ داده باشد همان سال اول است و بحث از سال دوم معنا ندارد.
🗓 گزارش زیارت جابر را شیخ الطائفه #طوسی در کتاب دعایی عبادی و تقویمی خود مصباح المتهجد و سلاح المتعبد آورده و مینویسد:
🌞 در این روز حرم #سیدالشهدا به مدینه بازگشت و جابر به #کربلا آمد.
↩️ آنگاه #زیارت_اربعین را از امام #صادق(ع) روایت میکند.
➕ بعدها #ابنطاووس ذریه شیخ از دیدار #جابر و اهلبیت سخن میگوید.
🕶 آنچه شهرت یافته این است که جابر در این سفر نابینا بود،
👁 اما دکتر ستار در بررسی کوتاهی به این نتیجه رسیده که نابینایی جابر در اواخر عمر او رخ داد و بنا به شواهدی، هنگام زیارت اربعین بینا بوده است.
👈 این یادداشت را در پیوند شماره ۴۵ مستبین مطالعه کنید.
#گزیده_مطالب
#تاریخ_امام_حسین(ع)
🟣رضایت خدا یا راضی کردن مردم؟
✍ احمدحسین شریفی
✔️آیا «همراهی با خواستههای مردم» همواره «کاری خداپسندانه» است؟
🔻پاسخ #امام_حسین عليه السلام این است که «خیر». خواستههای مردم همواره «حق» نیست. امام حسین علیه السلام میفرماید در چنین مواقعی اگر فرد یا جامعهای برای کسب قدرت یا عزت یا محبوبیت و یا به هر دلیل دیگری، رضایت مردم را مقدم بر رضایت خدا کند، قطعاً به هدف مطلوب خود نمیرسد:
لا اَفْلَحَ قَوْمِ اشْتَرَوْا مَرْضاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَـخَطِ الْخـالِقِ (عوالم العلوم و المعارف، ج۱۷، ص۲۳۴)
ملّتى كه خشنودى مردم را با خشم خدا معامله كند، هرگز رستگار نخواهد شد.
#مشروعیت
#مقبولیت
🔸صید مروارید در طوفان رنجها
✍ احمدحسین شریفی
🔹در یکی از فرازهای زیارت اربعین خطاب به #امام_حسین علیه السلام میگوییم:
«السَّلَامُ عَلَی أَسِیرِ الْکُرُبَاتِ»
یعنی سلام بر کسی که دردها و رنجها و سختیها و مصیبتها از همه سو او را احاطه کرده بود.
چنین توصیفی درباره هیچیک از امامان دیگر وارد نشده است. و این نشان از عمق و شدت و کثرت رنجها و سختیهای اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد.
🔸در عین حال در فراز دیگری از این زیارت خطاب به آن حضرت میگوییم:
«عِشْتَ سَعِیداً وَ مَضَیْتَ حَمِیداً»
یعنی علیرغم زندگی در دل تهدیدها و رنجها و مصیبتها، تو سعادتمندانه زندگی کردی و به شکلی پسندیده روزگار را سپری کردی. تو هم در حیات خود و هم با نحوه مرگ خود سختترین تهدیدها را به بینظیرترین فرصتها تبدیل کردی. تو از دل طوفان رنجها و سختیها، لؤلؤ و مرجان هدایت و سعادت را صید کردی. و در بیابان کربلا، یکه و تنها، بذرهای انقلاب و تمدن الهی را کاشتی. تو نمونه اعلای ظلمستیزی و عزتطلبی و عزتآفرینی، برای همه ظلمستیزان و عزتخواهان در همه روزگاران شدی.
#اربعین