eitaa logo
کلام معصومین علیهم السلام
1.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
788 ویدیو
129 فایل
کلام و ادعیه معصومین علیهم السلام شناسه مدیر @ASK110 کپی مطالب حلال اگر مقدور بود #صلوات ی برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عنایت بفرمایید. https://rubika.ir/kalam_maesoumin
مشاهده در ایتا
دانلود
1_13852496169.pdf
7.5M
کتابی عالی برای شناخت امام زمان هدیه ای شگفت انگیز برای اعضای کانال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 سید هاشم الحیدری: متاسفانه برخی از علما و منبری‌ها در جمهوری اسلامی از ولایت فقیه صحبت نمی‌کنند دولت جمهوری اسلامی ناموس و شرف سیدحسن نصرالله بود
📌جهاد تبیین حضرت (س) در کوفه اي اهل نيرنگ و ، [آيا گريه مي‏كنيد؟!] هرگز اشك‎هايتان خشك نشود و شيون شما نايستد. مَثََل شما هم‎چون مثل «آن زني است كه رشتة خويش را پس از محكم تابيدن، بازگشود. شما سوگندهاي‎تان را (وسيلة) و فريب ميان خود مي‎گيريد.» آيا در شما چيزي جز تكبّر و ، (سينه‎هاي پر از) كينه، تملق‎گويي كنيزگونه و باطني دشمنانه وجود دارد؟ آيا شما جز سبزي‎هاي روييده در يا همانند گچ‎هايي بر گور [مردگان] هستيد؟ چه بد كرداري را پيش فرستاديد كه خدا را از خود خشمگين ساختيد و در عذاب، جاودانه شديد. آيا مي‏كنيد و ناله سر مي‏دهيد؟ آري به خدا سوگند گريه کنيد به خدا سوگند شما سزاوار گريه هستيد. آري ـ به خدا سوگند ـ بسيار بگرييد و اندك بخنديد. به و عاري آلوده شده‏ايد كه هرگز از دامان‎تان شسته نخواهد شد. حَذْلَم گويد: (پس از خطبة حضرت ) مردم را حيران و ديدم. آنان انگشتان‎شان را (از شدّت ناراحتي) به دندان مي‎گزيدند. پيرمردي جُعفي را ديدم آنقدر گريسته بود كه محاسنش از اشك خيس بود و مي‎گفت: «پيران آنان بهترين پيران و نسل‌شان در ميان نسل‌ها، هرگز هلاک و خوار نمي‎شوند». 📚ابن‌ابي‌طيفور، بلاغات النساء، ص23-24.
اول 1_ روش تحلیل سیاسی 2_ تاریخ فلسفه غرب ج ۱ 3_ تاریخ فلسفه غرب ج ۲ 4_ تاریخ فلسفه غرب ج ۳ 5_ تاریخ فلسفه غرب ج ۴ 6_ روح القوانین مونتسکیو ج ۱ 7_ روح القوانین مونتسکیو ج ۲ 8_ روح القوانین مونتسکیو ( کامل ) 9_ روح القوانین مونتسکیو ( انگلیسی ) 10_ روح القوانین مونتسکیو ( ترکی ) 11_ اصول و روشهای تحلیل سیاسی 12_ جامعه باز و دشمنان آن 13_ روش تحقیق در علوم سیاسی و‌ روابط بین‌الملل 14_ خداوندان اندیشه سیاسی ج ۱ 15_ خداوندان اندیشه سیاسی ج ۲ 16_ خداوندان اندیشه سیاسی ج ۳ 17_ آچار سیاست 18_ پیش بینی های سیاسی 19_ مقدمه ای بر ایدئولوژیهای سیاسی 20_ تحلیل سیاسی مدرن 21_ جامعه شناسی معرفت و معرفت شناسی نظریه 22_ نظریه و روش در تحلیل گفتمان 23_ ما چگونه ما شدیم؟ 24_ فهم نظریه‌های سیاسی 25_ نظریه اجتماعی کلاسیک 26_ مبانی جامعه شناسی 27_ لیبرالیسم 28_ آنارشیسم 29_ پوپر و دمکراسی 30_ تاریخ اندیشه سیاسی در غرب 31_ جریان‌های بزرگ در تاریخ اندیشه غربی 32_ ده تز در باب سیاست 33_ تاریخ اندیشه‌های سیاسی در قرن بیستم ج ۱ 34_ تاریخ اندیشه‌های سیاسی درقرن بیستم ج ۲ 35_ فلسفه سیاسی 36_ روشنگری قدم اول 37_ عصر روشنگری 38_ جامعه شناسی دین 39_ تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران ج۱ 40_ تاریخ مختصر احزاب سیاسی ایران ج۲ 41_ اندیشه سیاسی از افلاطون تا ناتو 42_ واژه‌های سیاسی 43_ سیر حکمت جامعه مدنی از یونان تا جهان مدرن 44_ رژیم‌های سیاسی 45_ روشنفکران ایرانی و غرب 46_ مکتوبات آخوندزاده 47_ پژوهش‌هایی در تاریخ نوین ایران 48_ خاطرات سیاسی امین‌الدوله 49_ سرمایه کارل مارکس ج ۱ 50_ سرمایه کارل مارکس ج ۲ 51_ سرمایه کارل مارکس ج۳ 52_ سرمایه کارل مارکس ج ۴ 53_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۱ 54_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۲ 55_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۳ 65_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۴ 57_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۵ 58_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۶ 59_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۷ 60_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۸ 61_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۹ 62_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۱۰ 63_ اسناد لانه جاسوسی جلد ۱۱ 64_ فرهنگ علوم سیاسی 65_ متفکران بزرگ جامعه شناسی 66_ هرمنوتیک مدرن 67_ زوال اندیشه سیاسی در ایران 68_ تاملی بر عقب ماندگی ما 69_ قراردادها و معاهدات تاریخی ایران 70_ فرهنگ رجال قاجار 71_ هنر جنگ 72_ تاریخ سیاسی معاصر ایران جلد ۱ 73_ تاریخ سیاسی معاصر ایران جلد ۲ 74_ فلسفه سیاسی جلد ۱ 75_ فلسفه سیاسی جلد ۲ 76_ تاریخ جامع ایران جلد ۱ 77_ تاریخ جامع ایران جلد ۲ 78_ تاریخ جامع ایران جلد ۳ 79_ تاریخ جامع ایران جلد ۴ 80_ تاریخ جامع ایران جلد ۵ 81_ تاریخ جامع ایران جلد ۶ 82_ تاریخ جامع ایران جلد ۷ 83_ تاریخ جامع ایران جلد ۸ 84_ تاریخ جامع ایران جلد ۹ 85_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۰ 86_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۱ 87_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۲ 88_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۳ 89_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۴ 90_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۵ 91_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۶ 92_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۷ 93_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۸ 94_ تاریخ جامع ایران جلد ۱۹ 95_تاریخ جامع ایران جلد ۲۰ 96_ انقلاب اسلامی زمینه‌ها پیامدها و دستاوردها 97_ کمیته سیصد کانون توطئه‌های جهانی 98_ تاریخ عقاید و مکتبهای سیاسی ◀️ ادامه دارد 📚 «اولین و بزرگترین کتابخانه تخصصی کتاب‌های نایاب علوم سیاسی در ایتا» 💯 دانلود کاملا رایگان
🟢 قال ابو محمد زین العابدین (علیه السلام): «یا عَمَة أنتِ بِحمدِالله عالِمة غَیرَ مُعَلّمَة و فَهمة غَیر مُفَهّمة»📚[بحار الأنوار: ج 45 ، ص 164] 🌺🌺🌺 🔸سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها را تبریک و تهنیت عرض می‌نمائیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به بهانه روز پرستار 📅 ولادت حضرت دختر امیرمؤمنان علی(ع) به درستی روز پرستار نام گرفته است. 🛏 بانویی که در پرستاری از فرزند و جانشین برادر را بر عهده داشت و امام سجاد(ع) به این مأموریت عمه‌اش تصریح کرده است. 🩺 این اتفاق در بسیاری از نبردها و رویدادهای صدر اسلام رخ داده که زنانی در صحنه حاضر بوده و مسئول رسیدگی به مجروحان بوده‌اند. ⛺️ مانند رفیده بانویی که در جنگ خندق مدیریت درمان را بر عهده داشت و پیامبر گاهی به چادر مخصوص او سرکشی می‌کرد. 📌 لیلی غِفاریه نیز چنین سمتی داشته و در عین حال محدث بود. ابن‌عساکر نقل می‌کند که این زن از پیامبر نقل کرده که به عایشه فرمود: (ع) نخستین کسی بود که ایمان آورد. 🚰ام ایمن در کودکی از نگهداری کرد و در سال‌های بعد مسئولیت آب‌رسانی و پرستاری از مجروحان و بیماران را در جنگ احد و داشت. 🧕از این زنان فعال در صحنه‌های نظامی نام‌های بسیاری در تاریخ یافت می‌شود. 🙏 قدردانی از همه پرستاران و پیرا پزشکان🌹
🔷ادب زیارت ✍️ احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻زیارت کاری ظاهری و صوری یا زبانی نیست. زیارت درک حضور در محضر زیارت‌شونده است. به تعبیر آیت‌الله : «اگر می‌خواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان می‌گوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارت‌نامه قرائت می‌شود.» 🔸از مهم‌ترین آداب زیارت آن است که زائر به این معرفت رسیده باشد که هیچ تفاوتی میان حیات و ممات معصومین علیهم‌السلام نبیند.
🌼بسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍️امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام: از خشم بپرهيز كه آغاز آن، ديوانگى و پایان آن، پشيمانى است. 📚شرح غررالحکم، ح۲۶۳۵ https://eitaa.com/kalam_maesoumin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌جایگاه رسول اکرم(ص)فرمود: «هر کس یک شبانه روز را پرستاری کند، او را همراه با ابراهیم خلیل(ع) برمی انگیزد و مانند چراغی پر نور با سرعت زیاد از پل صراط می گذرد. كسى كه تلاش كند تا حاجت بيمارى را برآورده سازد، خواه آن را برآورد یا برنیاورد، از آلودگى تمام گناهانى كه تا آن روز انجام داده است،- بجز حقّ النّاس،- مانند روزى كه از مادر زاده شده، بيرون مى‏ آيد. در اين هنگام مردى از از آن حضرت پرسيد: اگر بيمار، از بستگان او باشد چطور؟ رسول خدا فرمود: بزرگترين اجر و الهى از آن كسى است كه در برآورده كردن نيازهاى خويشاوندان خود كوشش كند.» 📚شیخ صدوق،، ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص289؛ 📚همو، من لایحضره الفقیه، ج4، ص16.
نکات مهم درباره دعای فرج لطفا تا آخر بخوانید تا سوءتفاهم پیش نیاید. 1- متن کامل دعای «اِلهی عَظُمَ البَلاء ...» در منابع اقدم یعنی آثار محمدون ثلاثه اول(کلینی، صدوق و شیخ طوسی رضوان الله علیهم) و معاصران آنان یافت نمیشود. 2- در کتبی که در دوره های بعدی(قرن ششم و هفتم) تألیف شده اند در موارد اندکی متن دعا هست ولی سند ندارد یعنی به صورت مرسل نقل شده و راویانش نامعلومند. 3- کتبی که این دعا را ذکر کرده اند، متن یکسانی ارائه نمی‌کنند بلکه در منابع مختلف به صورت متفاوت از یکدیگر نقل شده و در قدیمی ترین منبعی که این دعا را در آن می یابیم یعنی کتاب قصص الانبیاء (تألیف قطب راوندی متوفای 573 هجری)، عبارات پایانی( از «یا محمد یا علی ...» تا آخر) وجود ندارد اما در کتاب ابن المشهدی که حدود نیم قرن بعد می زیسته این عبارت هست. 4- خواندن دعای الهی عظم البلا ... به شرطی که قاطعانه به معصومان (علیهم السلام) نسبت داده نشود و مفسده ای از قبیل «کمک به متهم شدن شیعه به شرک» یا «ایجاد سوءتفاهم در بین خود شیعه» نداشته باشد، جایز یا خوب است. 5 - طبق فتوای شماری از مراجع تقلید، خواندن عبارت «یامحمد یاعلی ...» در نماز، موجب خروج از نماز و بطلان آنست زیرا در نماز نمیتوان به غیرخدا خطاب کرد و با غیرخدا سخن گفت بجز در سلام نماز که به پیامبر (صلی الله علیه و آله)، سلام می دهیم که آن نیز موجب خروج از نماز است. بنابراین اگر در قنوت بگوییم یامحمد! این خروج از نماز و حرف زدن با غیرخداست که اگر عمدی باشد موجب باطل شدن نماز و اگر سهوی باشد موجب سجده سهو است. 5 - وقتی درباره سند و متن یک دعا اینهمه حرف و حدیث هست نباید آن را به شعایر و آداب عمومی شیعیان تبدیل کرد بلکه باید در حد یک دعای فردی برای افرادی که به آن علاقه دارند باقی بماند. 6- حاجت خواستن از خود پیامبر (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) شِرک نیست مگر اینکه معتقد باشیم آنها «خدا» هستند ولی در احادیثی که با سند صحیح در اختیار داریم توصیه نشده که حاجت را از خود معصومان (ع) بخواهیم. بنابراین شیوه بعضی از ما که حاجت را از معصوم (ع) می خواهیم، ناشی از توصیه معصومان (ع) نیست بلکه سلیقه شخصی خودمان است. 7 - معصومان (ع) به ما آموخته اند که همانند زیارت امین الله و زیارت عاشورا و دعاهای صحیفه سجادیه، همیشه حاجتهایمان را از خود خدا بخواهیم ولی برای استجابتِ دعا، صلوات بفرستیم یا خدا را به «حق پیامبر و اهل بیت (صلوات الله علیه و علیهم)» سوگند بدهیم. 8 - قدیمی ترین نسخه دعای الهي عظم البلاء، که در کتاب قصص الانبیاء تالیف قطب راوندی یافت میشود به صورت زیر است: «اللهُمَّ عَظُمَ البَلاءُ و بَرِحَ الخَفاءُ و انقَطَعَ الرَّجاءُ وَ انكَشَفَ الغِطاءُ و ضاقَتِ الأرضُ و مَنَعَتِ السَّماءُ و أنتَ المُستَعانُ و إلَيكَ المُشتَكى و عَلَيكَ التَّوَكُّلُ فِي الشِّدَّةِ و الرَّخاءِ فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ و عَلى أولِي الأمرِ الّذينَ فَرَضتَ طاعَتَهُم وَ عَرَّفتَنا بِذلِكَ مَنزِلَتَهُم فَفَرِّج عَنّا بِحَقِّهِم فَرَجاً عاجِلا قَريباً كَلَمْحِ البَصَرِ اَو هُوَ اَقرَبُ‏» (قصص الأنبیاء، قطب راوندی، ص 365)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هیچ نقطه ای در جهان امروز مثل فلسطین نیست... ⬅️ اگر فلسطین آزاد شود تمام جهان اسلام از دست استکبار آزاد می‌شود❗️
📌مثل باشیم کسی در مکه به صفوان بن یحیی از اصحاب امام (ع) گفت: 💰دو را به تو می دهم تا در به نزد صاحب آن تحویل دهی. صفوان در پاسخ گفت: شترم کرایه ای است، لذا باید اول از صاحب آن بگیرم بعد امانت تو را برسانم. 📚نجاشی، رجال، ص۱۹۷. آقایان مسؤل، مراقب باشیم.
https://www.aparat.com/v/b0951c5 😭😭😭😭😭😭 حتما☝️☝️☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الله اکبر الله اکبر به حقانیت و قشنگی اسلام..... چقدر ما از عمل به دستورات امام صادق(ع) دوریم.....
◻️همچون آب باشید: نرم، سخت‌کوش و هدفمند! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آب از لطیف‌ترین اجسام است. بسیار نرم و آرام همواره در حال حرکت به سوی هدف است. بدون هیاهیو و بی‌سروصدا و باحوصله، سخت‌ترین موانع را به راحتی می‌شکند و یا آنها را دور می‌زند و پشت سر می‌اندازد. ما نیز باید همچون آب باشیم؛ روان و آرام، بی‌وقفه در پی دستیابی به هدف و غایت مطلوب خود باشیم. آب‌های قوی‌تر، آرام‌ترند. اما آب‌های ضعیف و مقطعی و کم‌عمق، پر سروصدا و تخریب‌گر. آدمیان نیز به هر میزان که غنی‌تر و عمیق‌تر و قوی‌تر باشد، به همان میزان آرام‌تر و متواضع‌تر و بی‌هیاهوترند.
معنای فاطمه(س) پرسش: آیا صحت دارد که نام فاطمه به معنای «خانمی که بچه اش را از شیر گرفته است»؟ پاسخ: اینکه بگوییم «فاطمه یعنی زنی که نوزاد خود را از شیر گرفته» یک تعریف نامناسب است زیرا به جنبه مثبت موضوع توجه ندارد و بر نیمه خالی لیوان تمرکز می‌کند. از نظر لغوی، کلمه فاطمه یعنی مادری که نوزادش را کاملا (به مدت دو سال) شیر داده و سیراب کرده و وظیفه مادری را در حق فرزندش تمام و کمال به جا آورده و اکنون زمانی رسیده که نوزادش دیگر نیازی به شیر مادر ندارد بنابراین او را وارد مرحله غذا خوردن می‌کند» در فرهنگ عرب وقتی اسم نوزاد را «فاطمه» می‌گذاشتند احتمالا مقصودشان «فال نیکو زدن» بوده یعنی چنین نام مثبتی را انتخاب می‌کردند به این امید که این دختر- در خردسالی فوت نکند بلکه - به سن مادری برسد و فرزندانش را از شیر خود سیراب سازد». البته یک تفسیر ذوقی و عرفانی هم در برخی از روایات آمده که مضمونش تقریبا اینست که فاطمه، مادری است که با شفاعت و حمایت خود، ارادتمندانش را از آتش جهنم دور می‌کند همانگونه که مادر، بچه اش را پس از دوسالگی از شیر خود باز می‌دارد. در واقع نکته اصلی در معنای واژه فاطمه، «مادر بودن» است.
📌ارزش دعا برای دیگران بن عبدالرحمان درباره حالات معنوی عبدالله بن بَجلی می گوید: «در عبدالله بن جُندَب را دیدم. وی یکی از است. ‌‌‌‌پس از اتمام مراسم به او گفتم من هیچ کسی را مثل تو غرق در ندیدم. عبدالله گفت: به خدا قسم من به سفارش امام (ع) برای برادران مؤمنم دعا کردم و منرا خوش نیامد که صد هزار خیر و حسنه را که از جهت دعا برای بردار مؤمن به من می رسد، ‌‌‌‌به جهت یک دعا برای خودم که نمی دانم گردد یا نه‌‌‌‌، ‌‌‌‌از دست دهم.» 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص852.
دلیل غیبت امام زمان‌ عَجَّل‌َ الله‌ُتَعالی‌فَرَجَه‌الشَّرِیف 🛑عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفَرَجِ قَالَ: كَتَبَ إِلَيَّ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ إِذَا غَضِبَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَلَى خَلْقِهِ نَحَّانَا عَنْ جِوَارِهِمْ 🔰محمد بن فرج گويد: امام باقر عليه‌السلام به‌من نوشت: زمانى كه خداى تبارك و تعالى بر خلقش خشم كند، ما را از مجاورت آنها دور كند 👇شرح روایت👇 🔺يدل على أن غيبة الإمام عليه السلام غضب على أكثر الخلق)2 ✍:علامه مجلسی علیه الرحمه: روایت دلالت میکند که غیبت امام زمان عَجَّلَ‌اللهُ‌تعالی‌فَرَجَه‌الشَّرِیف غضبی است که بر اکثریت شده است 👇نکته👇 ✍:برای غیبت امام زمان‌ عَجَّلَ‌اللهُ‌تعالی‌فَرَجَه‌الشَّرِیف دلائل متعددی در روایت بیان شده است. 1:تا دشمنان امام علیه‌السلام را به قتل نرسانند)3 2:امتحان الهی بندگان)4 3: غضب الهی)5 4: و.... 📚منابع 1:الکافي ج۱ص۳۴۳ 2:مرآة العقول ; ج ۴  ص ۶۱ 3:الكافي ج 1ص342 4:الغيبة للنعماني ج1ص154 5:الکافي ج۱ص۳۴۳
15.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نکاتی جالب درباره همسرداری خانمااا حتما ببیند👀 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝️نگذارید گناه تو زندگیتون بیاد نگذارید امام حسین از زندگیتون بره بیرون ... 🎙 🌤أللَّھُمَ؏َـجِّلْ لِوَلیِک الفرج
♦️انتقاد به مثابه جراحی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ انسان‌ها غالباً (جز وارستگان و فرزانگان) از انتقاد می‌رنجند و آزرده می‌شوند. به همین دلیل، «انتقاد»، هنری بسیار ظریف و دقیق است؛ به تعبیر گوردن آلپورت، روان‌شناس مشهور آمریکایی، انتقاد به مثابه جراحی شخصیت است. همانطور که یک جراح جسم، به هنگام جراحیِ عضو آسیب‌دیده به شدت مواظب رگ‌ و پی‌های اطراف آن است که مبادا آنها نیز دچار آسیب شوند، یک منتقد منصف و خیرخواه نیز به هنگام انتقاد نسبت به یک فکر یا رفتار، باید مواظب بخش‌های سالم شخصیت انتقادشونده باشد. به عنوان مثال، اگر از درس نخواندن فرزندمان انتقاد می‌کنیم، باید به گونه‌ای باشد که سایر ابعاد مثبت شخصیت او را خدشه‌دار نکنیم؛ فی‌المثل نگوییم «بالکل از تو ناامید شدم». و یا اگر از «کُندکاری» همکارمان انتقاد می‌کنیم، نباید به گونه‌ای باشد که «محکم‌کاری» او را نیز بی‌اهمیت جلوه دهیم. و ....
📌مقاومت، راه نجات از دست 🗡بر پایه خبری تاریخی، بر روی یکی از رسول خدا(ص) که در هیچ جنگی آن را از خود جدا نمی کرد، این بیت نوشته شده بود: عاقبت ، عار و است و در و با دشمن، بزرگی و است. انسان با از قضای الهی نجات پیدا نمی کند! 📚طبری‌، ذخائر العقبی في مناقب ذوي القربی، ج۱، ص۳۶۷.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ یه سلامی هم بکنیم به اون مذهبی هایی که خودشون هر عکس و فیلم مستهجن رو میبینن و با خودشون میگن من که مومنم! من که چیزی نمیشه! من اهل نمازم! من.... این بقیه هستن که باید رعایت کنن😐 برشی از چهل نامه
📌عمه و خاله را فراموش نکنیم روزى امام (ع) به میسربن عبدالعزیز فرمود: «فكر مي‌كنم تو نسبت به خويشانت مي‌كنى؟» وی گفت: آرى فدايت شوم؛ من كودك بودم و در شاگردى مي كردم و روزى دو درهم مزد مي‌گرفتم‌‌‌؛ ‌‌‌‌يك درهم آن را به عمه‌ام و یک درهم ديگر را به خاله‌ام‌‌‌‌ مي‌دادم. ‌‌‌‌امام ‌‌‌‌فرمود: «بدان كه بخدا سوگند تا كنون دوبار يا بيشتر اجلت فرا رسيده و هر بار خداوند سبحان به جهت آن که ميکردی، آن را تأخير انداخته است.» 📚شیخ طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج2، ص513.