کانون ادبیات عرب
✅با توجُّه به اختلالات به وجود آمده در سرور های پیام رسان ایتا، برخی از گروه ها و برخی از کانال ها حذف شده اند و صفحه گروه و کانال به صورت فوق نمایش داده می شود؛
🤷♂ #احتمال دارد که:
👈گروه بحث جنجالی طلبگی، کاملاً حذف شده است.
🤷♂ #احتمال دارد که:
👈گروه بحث جنجالی طلبگی حذف نشده است #ولی به جهت اختلالی که در سرور ها به وجود آمده است، صفحه گروه را به صورت فوق یعنی این که گروه حذف شده است، نمایش می دهد؛👇
🔍لذا دوستان اگر با صفحه فوق مواجه شدند اگر درصدد ماندن در گروه بحث جنجالی هستند، #فعلاً کاری نکنند یعنی گزینه حذف این گروه یا هر گزینه ی دیگری که ظاهر شد را کلیک #نکنند تا بعد ببینیم چه می شود.
🔍خبر حذف و یا عدم حدف گروه را متعاقباً ارسال خواهیم کرد.
✍باسمه تعالی
👈دوستان همان طور که گفته شد، دیروز یک سری اختلالات در سرورهای پیام رسان ایتا به وجود آمد که این امر با همّت مسئولان محترم، تصحیح و روند فعالیت این پیام رسان طبق روال گذشته برقرار شد؛
🔍در این میان برخی از گروه ها، از دسترسِ کاربران، خارج شده و همانند عبارتِ {حذف این گروه} برای آن ها نمایش داده شد که #یکی از این گروه ها، #گروه_بحث_جنجالی_طلبگی بود که از دسترس خارج شد و برای برخی از دوستان نیز گروهِ مذکور حذف گردید؛
✅ولی با پیگیری هایی که از سوی مسئولان انجام شد، الحمدلله گروه بحث جنجالی بازیابی گردید و ان شا الله به فعالیّت خود طبق روال روزهای گذشته ادامه می دهد با این فرق که لینک قدیمی گروه تغییر کرده است یعنی لینک سابق گروه دیگر کارایی ندارد و لینک جدید به گروه اعطا شد:👇
📝لینک #قدیمی گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے:
⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6c7e21cb4f
📝لینک #جدید گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے:
╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮
⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba
╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯
🔍دوستان:
به خاطر مشکلاتِ فوق، #زمانی که پیامی را در گروه بحث جنجالی ارسال می کنید، برای کاربران نشان داده نمی شود #لذا برای رفع این مشکل و این که پیامی که ارسال می کنید برای دیگر کاربران نشان داده شود، از پیام رسان ایتا خارج شوید و گوشی خویش را خاموش و روشن کنید و سپس وارد ایتا بشوید و به بحث بپردازید.
❌❌❌ #البته تا زمانی که این اوضاع درست شوند، گروه بحث جنجالی خاموش خواهد بود و ان شاء الله زمانی که تمام مشکلات تصحیح شوند، دوباره باز می شود #زیرا فعلاً وقتی در گروه پیامی ارسال می کنید، برای طرف بحث خویش #نمایش داده #نمیشود و با این اوضاع نمی توان بحث کرد.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
✅بنابراین تا اطّلاع ثانوی، گروه بحث جنجالی #قفل خواهد بود.
🔵🔵🔵🔵🔵🔵🔵
🤲امید است آن چه که انجام می شود، مرضی خداوند متعال بوده باشد.
کانون ادبیات عرب
👏توجّه 👏توجّه 👥دوستان همان طور که مستحضر هستید، #گروه_بحث_جنجالی، در تاریخ: ۳۱/مرداد/۹۸ تشکیل
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄*
─━━━━⊱🌷⊰━━━━─
#پرسش شماره: ۱۱
─━━━━⊱🌷⊰━━━━─
❓❔👈 آیا با در نظر داشتنِ پرسشِ شماره: ۱۰ که در انعکاس منزلت مقام ترکیب در آیات قرآن کریم بود، می توان نمونه دیگری مطرح کرد که منزلت ترکیب در سیر کشف مراد خداوند متعال را نمایان کند؟
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
📝لینک #جدید گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے:
╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮
⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba
╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯
کانون ادبیات عرب
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱🌷⊰━━━━─ #پرسش شماره: ۱۱ ─━━━━⊱🌷⊰━━━━─ ❓❔👈 آیا با در نظر داشتنِ پرسشِ شماره
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄*
─━━━━⊱🌷⊰━━━━─
#جوابِ پرسشِ شماره: ۱۱
─━━━━⊱🌷⊰━━━━─
📝 همان طور که گفته شد، لحاظ هر ترکیبی در مقام برداشت، موجِب تغییرِ معنا و مقصودِ متکلّم می شود؛ یکی دیگر از نمونه هایی که چنین مطلبی را آشکار می کند، ترکیب کلمه 《جَزُوعًا》 و 《مَنُوعًا》در آیاتِ ۱۹ الی ۲۲ سوره مبارک معارج: 《إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا * إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا * وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا * إِلَّا الْمُصَلِّينَ》می باشد که #حدّاقلّ می توان دو نوع ترکیب را در مورد آن مطرح کرد لکن قبل از ورود، ذکر مقدّمه ای لازم است و آن این که:👇
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
✅لینک کانال #کانال_ادبیات_عرب:
🔺 http://eitaa.com/joinchat/3330867217C71996cac28
کانون ادبیات عرب
*┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄* ─━━━━⊱🌷⊰━━━━─ #جوابِ پرسشِ شماره: ۱۱ ─━━━━⊱🌷⊰━━━━─ 📝 همان طور که گفته شد، لحاظ ه
#ذکر_مقدّمه:
👤ابن هشام در بابِ اوّل کتابِ {مغنی}، ذیل حرفِ {اِذا} می فرماید:
{اِذا علی وجهین: #الاوّل: ان تکون للمفاجاه... #الثّانی: ان تکون لغیر للمفاجاه و الغالب ان تکون ظرفاً للمستقبل مضمّنهً معنی الشّرط و تختصّ بالدّخول علی الجمله الفعلیه...}؛ #یعنی حرف {اِذا}، در مقام استعمال به طور کلّی به دو صورت به کار برده شده است: یکی این که برای مفاجات باشد و دیگری این که برای غیر مفاجات باشد؛
🔸در صورتِ دوّم که {اِذا} غالباً متضمّنِ معنای شرط و به عنوان ظرفِ مستقبل به کار گرفته می شود، اختصاص به دخول بر جمله فعلیّه را دارا می باشد.
🔍با این وجود کلمه 《إِذَا》 در آیه شریفه ظاهراً، از نوع دوّم یعنی آن جایی که متضمّن معنای شرط است، می باشد به همین جهت در سیر ترکیب می بایست به دنبال جمله شرط و جواب شرط باشیم؛ از طرفی دیگر 《واو》 موجود در 《وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا》طبق ظاهرِ آن، حرف عطف بوده لذا هر آن چه که در ترکیبِ کلمه 《جَزُوعًا》در 《إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا》گفته می شود نیز در کلمه 《مَنُوعًا》مطرح می شود؛
🏃♂همچنین نسبت به ترکیب آیه اوّل یعنی 《إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا》گفته می شود: اختلافی در ترکیب این آیه موجود نیست زیرا《إِنَّ》از حروف مشبّهه بالفعل بوده و درصد تاکید اسنادِ میانِ 《الْإِنْسَانَ》 و 《خُلِقَ هَلُوعًا》 می باشد؛《الْإِنْسَانَ》اسم آن و کلامِ《خُلِقَ هَلُوعًا》خبر آن خواهد بود؛ همچنین در《خُلِقَ》، ضمیر مستتری است که اوّلاً نایب فاعل بوده است و ثانیاً مرجع ضمیر آن،《الْإِنْسَانَ》 است و از سویی کلمه 《هَلُوعًا》بنابر ظاهر آن، حال می باشد و معنایِ لُغَویِ آن را لغت نامه دهخدا چنین می نویسد: {هلوع: ... سخت ناشکیباو ترسنده از بدی . || آزمند. || بخیل بر مال . || طپان و سخت نالان که بر مصیبت صبر نتواند. (منتهی الارب ) ...}؛ 👉👈 #طبق این بیان، معنای آیه، اینگونه می شود: 《قطعاً انسان در حینِ خلقت اش، به صورتِ ناشکیبا و سخت نالان آفریده شده است یعنی بی شکّ وصفِ ناشکیبا و سخت نالان در ذات آدمی موجود است به عبارتی دیگر هر آینه انسان در حالی که سخت نالان و ناشکیبا است، خلق شد》.
📚رجوع کنید: مغنی الادیب، ص۴۰ و ۴۱، نشر: مرکز مدیریّت، الطبعه الرابعه.
💯❌💯 #کپی با ذکر منبع، مجاز است.
📝لینک #جدید گروه: بـَـحث جَنجالے طَلبگے:
╭─═ঊঈ⭕️👇⭕️ঊঈ═─╮
⚫️ eitaa.com/joinchat/670302231C6b64d14cba
╰─═ঊঈ❌👆❌ঊঈ═─╯