eitaa logo
کاربرد علوم حوزوی
325 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
32 فایل
در راستای ملموس‌سازی دروس حوزه علمیه، تمارینی از منابع مختلف و بیشتر از قرآن و روایات ارائه می‌گردد تا طلاب علوم دینی بتوانند با کاربردی کردن علوم حوزه علمیت خودشان را تعمیق و تثبیت نمایند. جهت ارتباط با سرپرست کانال از @abdulahad استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تمرین هفتصد و هشتاد و هشتم ✳️ : 🌾 أكرم العلماء 🌾 بعض العلماء لا يجب إكرامه 🌾 النحوي لا يجب إكرامه 🔰 حکم اکرام حکیم مثلاً در صورت شک چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 «رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت» ✍️ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی در پی درگذشت شهادت‌گونه رئیس‌جمهور و همراهان گرامی ایشان 📝 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان گرامی ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم انا لله و انا الیه راجعون ▪️با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم. ▪️این حادثه‌ی ناگوار در اثنای یک تلاش خدمت‌رسانی اتفاق افتاد؛ همه‌ی مدت مسئولیت این انسان بزرگوار و فداکار چه در دوران کوتاه ریاست جمهوری و چه پیش از آن، یکسره به تلاش بی‌وقفه در خدمت به مردم و به کشور و به اسلام سپری شد. ▪️رئیسی عزیز خستگی نمیشناخت. در این حادثه‌ی تلخ، ملت ایران، خدمتگزار صمیمی و مخلص و با ارزشی را از دست داد. برای او صلاح و رضایت مردم که حاکی از رضایت الهی است بر همه چیز ترجیح داشت، از این رو آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد. ▪️در این حادثه‌ی سنگین شخصیتهای برجسته‌ئی مانند حجةالاسلام آل هاشم امام جمعه‌ی محبوب و معتبر تبریز، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر خارجه‌ی مجاهد و فعال، جناب آقای مالک رحمتی استاندار انقلابی و متدین آذربایجان شرقی و گروه پروازی و دیگر همراهان نیز به رحمت الهی پیوستند. ▪️اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم و به ملت عزیز ایران تسلیت میگویم. جناب آقای مخبر طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی در مقام مدیریت قوه‌ی مجریه قرار میگیرد و موظف است به همراهی رؤسای قوای مقنّنه و قضائیه ترتیبی دهند که ظرف حداکثر پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود. ▪️در پایان تسلیت صمیمی خود را به مادر گرامی جناب آقای رئیسی و همسر فاضل و بزرگوار ایشان و دیگر بازماندگان رئیس جمهور و خانواده‌های محترم همراهان بویژه والد ماجد جناب آقای آل هاشم معروض میدارم و صبر و تسلای آنان و رحمت الهی برای درگذشتگان را مسألت میکنم. سیّدعلی خامنه‌ای ۴۰۳/۲/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
🔴 تمرین هفتصد و هشتاد و نهم ✳️ و و : 📚 عَنْ مُوسَى بْنِ سَيَّارٍ قَالَ: كُنْتُ مَعَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ قَدْ أَشْرَفَ عَلَى حِيطَانِ طُوسٍ وَ سَمِعْتُ وَاعِيَةً فَاتَّبَعْتُهَا فَإِذَا نَحْنُ بِجَنَازَةٍ فَلَمَّا بَصُرْتُ بِهَا رَأَيْتُ سَيِّدِي وَ قَدْ ثَنَى رِجْلَهُ عَنْ فَرَسِهِ ثُمَّ أَقْبَلَ نَحْوَ اَلْجَنَازَةِ فَرَفَعَهَا ثُمَّ أَقْبَلَ يَلُوذُ بِهَا كَمَا تَلُوذُ اَلسَّخْلَةُ بِأُمِهَّا ثُمَّ أَقْبَلَ عَلَيَّ وَ قَالَ يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ مَنْ شَيَّعَ جَنَازَةَ وَلِيٍّ مِنْ أَوْلِيَائِنَا خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ لاَ ذَنْبَ عَلَيْهِ حَتَّى إِذَا وُضِعَ اَلرَّجُلُ عَلَى شَفِيرِ قَبْرِهِ رَأَيْتُ سَيِّدِي قَدْ أَقْبَلَ فَأَخْرَجَ اَلنَّاسَ عَنِ اَلْجَنَازَةِ حَتَّى بَدَا لَهُ اَلْمَيِّتُ فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ يَا فُلاَنَ بْنَ فُلاَنٍ أَبْشِرْ بِالْجَنَّةِ فَلاَ خَوْفَ عَلَيْكَ بَعْدَ هَذِهِ اَلسَّاعَةِ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ هَلْ تَعْرِفُ اَلرَّجُلَ وَ اَللَّهِ إِنَّهَا بُقْعَةٌ لَمْ تَطَأْهَا قَبْلَ يَوْمِكَ هَذَا فَقَالَ لِي يَا مُوسَى بْنَ سَيَّارٍ أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّا مَعَاشِرَ اَلْأَئِمَّةِ تُعْرَضُ عَلَيْنَا أَعْمَالُ شِيعَتِنَا صَبَاحاً وَ مَسَاءً فَمَا كَانَ مِنَ اَلتَّقْصِيرِ فِي أَعْمَالِهِمْ سَأَلْنَا اَللَّهَ تَعَالَى اَلصَّفْحَ لِصَاحِبِهِ وَ مَا كَانَ مِنَ اَلْعُلُوِّ سَأَلْنَا اَللَّهَ اَلشُّكْرَ لِصَاحِبِهِ . 👈 مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۱۲، ص ۱۶۴ 🔰 «خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ لاَ ذَنْبَ عَلَيْهِ» را ترکیب کنید. 🔰 معنای «باء» در «نحن بجنازة» و «بصرت بها» چیست؟ 🔰 نقش «صَبَاحاً وَ مَسَاءً» چیست؟ 🔰 وجه شبه در «يَلُوذُ بِهَا كَمَا تَلُوذُ اَلسَّخْلَةُ بِأُمِهَّا» چیست؟ 🔰 آیا در «أخرج» مجازی هست؟ توضیح بدهید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نودم ✳️ : 📚 عزلت ار چشم و چراغ بینش است گر نه امر پیر باشد باطل است هر که میجوید طریق اعتزال نی توان گفت این عطارا واصل است 👉 https://ganjoor.net/habib/divan/b2/ghazal/sh51 🔰 زیباترین آرایه را تعیین کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و نودم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-b-95 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هشتاد و هفتم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-b-94 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هشتاد و هشتم ✳️ : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-72 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هشتاد و نهم ✳️ و و : ✅ برای مشاهده به فایل e-w-73 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و‌ یکم ✳️ : 🌾 أكرم العلماء 🌾 النحوي يجب تعزیره ♻️ می‌دانیم «تعزیر» از اضداد است و هم به معنای نکوهیدن و یا زدن شدید و هم به معنای بزرگ داشتن و یاری رساندن است. در معنای اول منافی اکرام و در معنای دوم سازگار با آن است. 🔰 آیا اجمال خاص مانع از تمسک به عموم عام می‌شود؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و دوم ✳️ : 📚 ... فقال على عليه السلام: ان الملائكة تحمل العرش و ليس العرش كما تظن كهيئة السرير و لكنه شي‏ء محدود مخلوق مدبر، و ربك عز و جل مالكه، لا انه عليه ككون الشي‏ء على الشي‏ء 👈 تفسير نور الثقلين، ج‏5، ص: 404 🔰 بیان امیرمؤمنان علیه‌السلام را ترکیب کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و سوم ✳️ و : 📚 في سؤال بعض اليهود عليا عليه السلام عن الواحد الى المأة قال له اليهودي: فربك يحمل أو يحمل؟ قال: ان ربي يحمل كل شي‏ء بقدرته، و لا يحمله شي‏ء، قال: فكيف قوله عز و جل: و يحمل عرش ربك فوقهم يومئذ ثمانية قال: يا يهودي ألم تعلم أن لله ما في السموات و ما في الأرض و ما بينهما و ما تحت الثرى، فكل شي‏ء على الثرى، و الثرى على القدرة، و القدرة، تحمل كل شي‏ء. 👈 تفسير نور الثقلين، ج‏5، ص: 404 🔰 مغالطه یهودی و دفع آن در کلام امیرمؤمنان علیه‌السلام را تبیین کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و چهارم ✳️ و : 📚 عَنْ وَاثِلَةَ بْنِ الْأَسْقَعِ‌؛ قَالَ‌: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ يَقُولُ‌: «مَنْ بَاعَ عَيْبًا لَمْ يُبَيِّنْهُ‌، لَمْ يَزَلْ فِي مَقْتِ اللَّهِ‌، وَ لَمْ تَزَلْ الْمَلَائِكَةُ تَلْعَنُهُ‌». 👈 سنن ابن ماجة/3/578 🔰 با اغماض از سند خبر، آیا اسناد بیع به عیب دلالت بر انحلال عقد بر ذات و اوصاف مبیع یا حد اقل وصف سلامت دارد؟ 🔰 فرض کنید خبر از «لَمْ يَزَلْ» شروع می‌شد. آیا امکان فرض تنازع در متن جریان داشت؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و پنجم ✳️ و : 📚 عن صفوان بن يحيى قال: سألني أبو قرة المحدث أن أدخله على أبي الحسن الرضا ع فاستأذنته فأذن لي فدخل فسأله عن الحلال و الحرام ثم قال له أ فتقر أن الله محمول فقال أبو الحسن ع كل محمول مفعول به مضاف إلى غيره محتاج و المحمول اسم نقص في اللفظ و الحامل فاعل و هو في اللفظ مدحة و كذلك قول القائل فوق و تحت و أعلى و أسفل و قد قال الله و لله الأسماء الحسنى فادعوه بها و لم يقل في كتبه إنه المحمول بل قال إنه الحامل في البر و البحر و الممسك السماوات و الأرض أن تزولا و المحمول ما سوى الله و لم يسمع أحد آمن بالله و عظمته قط قال في دعائه يا محمول‏ 👈 الكافي (ط - الإسلامية)، ج‏1، ص: 130 🔰 هر کدام از پاسخ‌های حضرت در کدام صناعت است؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و ششم ✳️ : 📚 محمد بن الحسن بإسناده عن أحمد بن محمد بن عيسى عن علي بن الحسين بن عبد ربه قال: قلت له ما تقول في الفص يتخذ من أحجار زمزم- قال لا بأس به و لكن إذا أراد الاستنجاء نزعه. و رواه الكليني عن محمد بن يحيى عن محمد بن أحمد عن محمد بن عيسى عن علي بن الحسين بن عبد ربه إلا أن في الكافي زمرد و في نسخة زمزم كما في الفقيه و التهذيب. 👈 وسائل الشيعة، ج‏1، ص: 359 🔰 آیا در سند تصحیف روی داده است؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و هفتم ✳️ : 📚 و إن من أهل الکتاب إلا ليؤمنن به قبل موته 👈 نساء/آیه 159 🔰 آیه شریفه را ترکیب کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هشتاد و چهارم ✳️ و : ✅ برای مشاهده به فایل‌های e-f-88 و e-n-97 در سایت نمو رجوع کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔵 تمرین هفتصد و هشتاد و پنجم ✳️ و : ✅ ضمن فایل‌ e-k-148 در سایت نمو طرح شده است. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و هشتم ✳️ : 📚 969- 1- محمد بن علي بن الحسين بإسناده عن مسعدة بن صدقة أن‏ قائلا قال لجعفر بن محمد ع- جعلت فداك إني أمر بقوم ناصبية- و قد أقيمت لهم الصلاة و أنا على غير وضوء فإن لم أدخل معهم في الصلاة قالوا ما شاءوا أن يقولوا أ فأصلي معهم ثم أتوضأ إذا انصرفت و أصلي فقال جعفر بن محمد ع سبحان الله أ فما يخاف من يصلي من غير وضوء أن تأخذه الأرض خسفا. 970- 2- و في العلل و عقاب الأعمال عن محمد بن الحسن عن الصفار عن السندي بن محمد عن صفوان بن يحيى عن صفوان بن مهران الجمال عن أبي عبد الله ع قال: أقعد رجل من الأحبار في قبره فقيل له إنا جالدوك مائة جلدة من عذاب الله عز و جل فقال لا أطيقها فلم يزالوا به حتى انتهوا إلى جلدة واحدة (فقال لا أطيقها)- فقالوا ليس منها بد فقال فيما تجلدونيها قالوا نجلدك أنك صليت يوما بغير وضوء و مررت على ضعيف فلم تنصره فجلدوه جلدة من عذاب الله فامتلأ قبره نارا. 👈 وسائل الشيعة، ج‏1، ص: 367 🔰 ظاهر خبر با کدام ویژگی واجب غیری ناسازگار است؟ توجیه کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هفتصد و نود و نهم ✳️ : 📚 گر دست رسد در سر زلفین تو بازم چون گوی چه سرها که به چوگان تو بازم زلفِ تو مرا عمر دراز است ولی نیست در دست، سرِ مویی از آن عمر درازم پروانهٔ راحت بده ای شمع که امشب از آتش دل پیش تو چون شمع گدازم آن دم که به یک خنده دهم جان چو صراحی مستان تو خواهم که گزارند نمازم چون نیست نمازِ منِ آلوده نمازی در میکده زان کم نشود سوز و گدازم در مسجد و میخانه خیالت اگر آید محراب و کمانچه ز دو ابرویِ تو سازم گر خلوتِ ما را شبی از رخ بفروزی چون صبح بر آفاقِ جهان سر بفرازم محمود بود عاقبت کار در این راه گر سر برود در سر سودای ایازم حافظ غم دل با که بگویم؟ که در این دور جز جام نشاید که بود محرم رازم 👉 https://ganjoor.net/hafez/ghazal/sh334 🔰 در یکی از ابیات فوق استعمالی بیابید که برای یکی از ابحاث محل نزاع در مباحث الفاظ در علم اصول شاهد باشد. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🟠 تمرین هشتصدم ✳️ و : 📚 أسألك اللهم ربنا بأن لك الملك، و لك الحمد، لا إله إلا أنت، الحليم الكريم الحنان المنان ذو الجلال و الإكرام، بديع السماوات و الأرض، مهما قسمت بين عبادك المؤمنين: من خير أو عافية أو بركة أو هدى أو عمل بطاعتك، أو خير تمن به عليهم تهديهم به إليك، أو ترفع لهم عندك درجة، أو تعطيهم به خيرا من خير الدنيا و الآخرة أن توفر حظي و نصيبي منه‏ ... أتيتك مقرا بالجرم و الإساءة إلى نفسي، أتيتك أرجو عظيم عفوك الذي عفوت به عن الخاطئين، ثم لم يمنعك طول عكوفهم على عظيم الجرم أن عدت عليهم بالرحمة و المغفرة ... اللهم إن هذا المقام لخلفائك و أصفيائك و مواضع أمنائك في الدرجة الرفيعة التي اختصصتهم بها قد ابتزوها، و أنت المقدر لذلك، لا يغالب أمرك، و لا يجاوز المحتوم من تدبيرك‏ كيف شئت و أنى شئت، و لما أنت أعلم به غير متهم على خلقك و لا لإرادتك حتى عاد صفوتك و خلفاؤك مغلوبين مقهورين مبتزين‏ 👈 صحیفه سجادیه/دعای 48 🔰 چهار ترکیب پیچیده از متن استخراج کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هشتصد و یکم ✳️ و : 📚 فقيل لعلي ع لقد جزعت على محمد بن أبي بكر جزعا شديدا يا أمير المؤمنين قال: «و ما يمنعني انه كان لي ربيبا و كان لبني أخا و كنت له والدا أعده ولدا» 👈 الغارات (ط - القديمة)، ج‏1، ص: 198 🔰 «إن» یا «أن» کدام صحیح است؟ 🔰 نوع و غرض از اطناب در ذیل خبر چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هشتصد و دوم ✳️ : 📚 نَحْنُ اَلنُّمْرُقَةُ اَلْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ اَلتَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ اَلْغَالِي 👈 نهج‌البلاغه، حکمت ۱۰۹ 🔰 وجه شبه چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هشتصد و سوم ✳️ : 📚 إِنَّكَ انْ تَدَع وَرَثَتَكَ أَغْنِيَاءَ ؛ خَيْر مِنْ أَنْ تَدَعَهُمْ عَالَةً يَتَكَفَّفُونَ النَّاسَ، وَإِنَّكَ لَنْ تُنْفِقَ نَفَقَةً إِلَّا أُجِرْتَ فِيهَا، حَتَّى اللُّقْمَةَ تَرْفَعُهَا إِلَى فِي امْرَأَتِكَ ". قَالَ : قُلْتُ : يَا رَسُولَ اللَّهِ، أُخَلَّفُ عَنْ هِجْرَتِي ؟ قَالَ : " إِنَّكَ لَنْ تُخَلَّفَ بَعْدِي، فَتَعْمَلَ عَمَلًا تُرِيدُ بِهِ وَجْهَ اللَّهِ ؛ إِلَّا ازْدَدْتَ بِهِ رِفْعَةً وَدَرَجَةً، وَ لَعَلَّكَ أَنْ تُخَلَّفَ حَتَّى يَنْتَفِعَ بِكَ أَقْوَامٌ وَ يُضَرَّ بِكَ آخَرُونَ 👈 سنن ترمذی، ابواب الوصایا، باب ما جاء فی الوصیة بالثلث، ح ۲۱۱۶ 🔰 ان در «انْ تَدَع» مفتوح است یا مکسور؟ 🔰 جمله آخر را ترکیب کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هشتصد و چهارم ✳️ : 📚 أَلَمۡ يَرَوۡاْ كَمۡ أَهۡلَكۡنَا مِن قَبۡلِهِم مِّن قَرۡنࣲ مَّكَّنَّـٰهُمۡ فِي ٱلۡأَرۡضِ مَا لَمۡ نُمَكِّن لَّكُمۡ وَأَرۡسَلۡنَا ٱلسَّمَآءَ عَلَيۡهِم مِّدۡرَارࣰا وَجَعَلۡنَا ٱلۡأَنۡهَٰرَ تَجۡرِي مِن تَحۡتِهِمۡ فَأَهۡلَكۡنَٰهُم بِذُنُوبِهِمۡ وَأَنشَأۡنَا مِنۢ بَعۡدِهِمۡ قَرۡنًا ءَاخَرِينَ 👈 انعام/آیه۶ 🔰 جمله «مَّكَّنَّـٰهُمۡ فِي ٱلۡأَرۡضِ مَا لَمۡ نُمَكِّن لَّكُمۡ» را ترکیب کنید. (نقش خود جمله هم ذکر شود.) 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm
🔴 تمرین هشتصد و پنجم ✳️ و و : 📚 عَنِ اَلْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَنْ جَدَّدَ وُضُوءَهُ لِغَيْرِ حَدَثٍ جَدَّدَ اَللَّهُ تَوْبَتَهُ مِنْ غَيْرِ اِسْتِغْفَارٍ 👈 تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۱، ص ۳۷۷ 🔰 تجدید توبه بدون استغفار، تفضل است یا استحقاق؟ (می‌توانید از فایل e-k-2 در سایت نمو کمک بگیرید.) 🔰 آیا در «جَدَّدَ» دوم مشاکله وجود دارد؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی»: 🔗 https://eitaa.com/karbordeelm