فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کوتاه و دیدنی از دیدار مرحوم استاد فاطمی نیا با حضرت آیت الله #بهجت(ره)
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
#مجالسات_علما
از سمت راست:
مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدعلی ناصری/مرحوم آیت الله حاج شیخ مجتبی بهشتی/ #رهبر معظم انقلاب/مرحوم آیت الله سید کمال فقیه ایمانی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
جلیلی با بیشترین محبوبیت و کمترین حس منفی در بین افراد مطرح برای نامزدی انتخابات
نکته جالب اینه که از نظر محبوبیت مهرعلیزاده از همه پایین تر و بیشترین حس منفی رو به خودش اختصاص داده
منبع: رصدخانه افکارسنجی دیتاک
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
آیت الله شیخ مرتضی قائنی از #علمای_تهران
امام جماعت مسجد مهدیه
واقع در میدان شوش، خیابان فدائیان اسلام
🎥 فیلم مصاحبه 👉
🎥 فیلم مصاحبه با تسنیم👉
#معرفی_اساتید
💎کشکول ناب حوزوی🔻
✅ @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
استفتائی از محضر حضرت آیت الله #مکارم_شیرازی درباره تعطیلی شنبه ها ❓با عرض سلام و احترام؛ چندی پیش
استفتائی از محضر حضرت آیت الله #سیستانی درباره #تعطیلی_شنبه ها در عراق مربوط به ۱۹سال پیش
۱۰صفر ۱۴۲۶ مطابق با یک فروردین ۱۳۸۴
نشانی استفتاء در وبگاه رسمی دفتر
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🌼 @kashkolenab
ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی در اندیشه شهید بهشتی.pdf
468.7K
📚 جزوه: ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی
در اندیشه شهید #بهشتی
📍ارائه در موسسه دین و اقتصاد
✍استاد محسن #قنبریان
🔰 کشکول ناب حوزوی🔻
🌀 @kashkolenab
n970721.mp3
916.9K
❓وضعيت پيروان ديگر مذاهب و ادیان و... در قیامت چگونه خواهد بود؟
🎤پاسخ حضرت استاد #ربانی_گلپایگانی :
👥 افرادي که در جوامع مختلف زندگي مي کنند نسبت به انتخاب راه و مذهب حق سه گونه هستند:
1. يا نسبت به راه و مذهب حق غافل اند. اينان مادامي که غافل هستند تکليف نداشته و مذمتي نيز متوجه آنها نيست.
2. توجه دارند که عقايد و مذاهب ديگري نيز هست، اما به راهي که برگزيده اند يقين و جزم دارند. اينان به جهت يقيني که دارند مورد مواخذه قرار نمي گيرد هر چند مسير نادرستي را طي کرده باشد.
اين دو گروه هر چند ثبوتا تکليف دارند اما قلم مواخذه در مورد آنها برداشته شده زيرا عقاب آنها، عقاب بلابيان خواهد بود و اين امر از مولاي حکيم صادر نمي شود .
3. گروه ديگر کساني هستند که احتمال خلاف مذهب خود را مي دهد اما بي اعتنا به آن هستند. اين گروه مورد مواخذه قرار مي گيرد.
در مورد اينکه آيا دو گروه اول ثواب مي برند يا نه، مساله مبناي است. عمل اين دو گروه از آنجا که عمل نيکي نيست مستحق ثواب نيست اما اينکه آيا نيت آنها ثواب دارد يا نه، پاسخ در گرو آن است که معتقد باشيم آيا ثواب به عمل همراه با نيت داده مي شود يا ثواب متوجه نيت است. اگر عمل ملاک ثواب باشد، عمل اين دو گروه باطل است اما اگر نيت آنها نيز ملاک ثواب باشد از اين جهت مستحق ثواب و پاداش هستند.
#کلام_اسلامی
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🟢 @kashkolenab
🔺۹ سال از نامه قبلی رهبر انقلاب به جوانان غرب گذشت.
🔸۹ سال قبل شگفتزده شدیم از مطالبه رهبری نسبت به ایستادن جوانان غربی مقابل صهیونیستها.
🔹ما به آینده ایمان نداشتیم و امروز را نمیدیدیم. امروزی که رهبری دوباره به همان جوانان نامه نوشته و گفته حالا شما در سمت درست تاریخ ایستادهاید.
✍دانیال معمار
📝متن نامه قبلی
📝متن نامه جدید
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🟢 @kashkolenab
کشکول ناب حوزوی
تصاویری از دوران تدریس شهید رئیسی در حوزه علمیه مروی تهران #مدرسه_مروی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashko
خاطرات حجت الاسلام اسماعیل رمضانی درباره دوران تدریس شهید رئیسی در حوزه علمیه مروی تهران
💎کشکول ناب حوزوی🔻
@kashkolenab
💥شوخ طبعی #امام خمینی(ره)
✍استاد علی #دوانی(ره):
امام خميني كه در ايام جواني به آقا روح الله شهرت داشت، گاهي براي رفع خستگي با دوستانش به تفريح و بازي ميرفت. روزي يكي از همبازیانی ايشان نزد استادشان، شيخ عبدالكريم حائري (رحمة الله) آمد و گفت: من از آقا روح الله شكايت دارم.
#حاج_شيخ فرمود: چه شكايتي؟
گفت: آقا روح الله هر وقت توپ ميزند، سعي دارد به صورت من بزند، به طوری كه دو سه بار به دماغم خورده است و خون دماغ شده ام.
حاج شيخ در حالي كه تبسم ميكرد، گفت: آقا روح الله! عزيزم! مواظب باش دوستانت اذيت نشوند و شكايت نداشته باشند.
آقا روح الله گفت: آقا! من قصدي ندارم. وقتي توپ را پرت ميكنم، از بس دماغ اين آقا بزرگ است، توپ به آن ميخورد؛ تقصير من نيست.
از اين گفته، حاج شيخ و حضار و همبازي اش خنديدند.
📚امام خميني در آئينه خاطره ها، علی دوانی ص۵۳.
#خاطرات_علما
✅کشکول ناب حوزوی🔻
🆔 @kashkolenab
اعجاز بیانی قرآن کریم در پساپردۀ اسلوب ادبی عدول بین اسم و فعل (با تکیه بر نظریۀ نقشگرای یاکوبسن)__.pdf
982.8K
📙 #مقاله "اعجاز بیانی قرآن کریم در پساپردۀ اسلوب ادبی عدول بین اسم و فعل (با تکیه بر نظریۀ نقشگرای یاکوبسن)"
صاحبان علم و اندیشه در بررسی اعجاز قرآن کریم از دیرباز تاکنون به بخش بیان و اسلوب آن توجه ویژهای داشتهاند. در این زمینه پژوهشهای ارزشمندی انجام گرفته است که از این طریق ربانی بودن مصدر این متن بینظیر نیز نمودی بارز دارد. عدول بهعنوان یکی از اساسیترین شیوههای بیانی قرآن کریم به معنای تغییر در سیاق و اسلوب کلام است، که خود گونههای مختلفی دارد و اندیشمندان علم بلاغت به دستهبندی آن پرداختهاند. از جمله عدول از حقیقت به مجاز، عدول از تعابیر نزدیک و آسان به تعابیر دور و پیچیده، عدول از یک صیغه به صیغۀ دیگر در فعلها و اسمها که اغراضی را نیز برای آن بیان کردهاند. زبانشناسان نیز به اغراض فرعی تکنیکهای زبانی تأکید دارند. رومن یاکوبسن زبانشناس بنام روسی از اغراض فرعی بهعنوان نقشهای زبانی یاد میکند. وی برای زبان شش نقش ترغیبی، عاطفی، ادبی، همدلی، فرازبانی و ارجاعی در نظر گرفته است. پژوهش حاضر سعی دارد با تکیه بر نظریۀ نقشگرایی یاکوبسن، اغراض عدول بین اسم و فعل در قرآن کریم را بررسی و تحلیل کند و از این دریچه به اعجاز بیانی قرآن بنگرد. این بررسی نشان میدهد که عدول در هریک از آیات، مخاطب را دچار کاوش ذهنی و تعقل و تدبر میکند؛ تعقل و تدبری که از اهداف اساسی خداوند متعال در قرآن کریم است. نتایج نشان میدهد که دلالت اسم بر ثبوت و فعل بر تجدد و حدوث، بیشترین نمود را در این آیات داشته...
#علوم_قرآنی
#ادبیات
💎کشکول ناب حوزوی🔻
🟢 @kashkolenab