eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
501 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۰] امیرالمومنین منتظرِ شهادت بود... مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلٗا [ ٢۳ / احزاب ] برخی از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند، وفا کردند. بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و برخی چشم به راهند؛ و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده اند. 🔅امیرالمؤمنین علیه السلام در کوفه بر منبر بود که از وی پرسیدند : این آیه درباره کیست ؟! فرمود : بارخدایا ! مرا بیامرز. این آیه درباره من و عمویم حمزه و عموزاده ام عبيدة بن حارث بن عبدالمطلب نازل گشت. اما عبيدة در جنگ بدر با شهادت به عهدش وفا نمود؛ اما حمزه در جنگ احد با شهادت بر پیمانش پایدار ماند؛ و اما من، در انتظار تیره بخت ترینِ امتم که ریشم را به خون سرم خضاب نماید. این عهدی است که حبیب من، ابوالقاسم صلی الله علیه وآله با من سپرده است.(۱) ــــــــــــــــــــــــ ۱. الصواعق المحرقة، ابن حجر هیتمی مکی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علم در لباس فلسفه ؛ نقد الحاد جدید و شناخت جریانهای الحادی امروز 🎤استاد حمیدرضا بخش اول 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علم در لباس فلسفه ؛ نقد الحاد جدید و شناخت جریانهای الحادی امروز 🎤استاد حمیدرضا بخش دوم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علم در لباس فلسفه ؛ نقد الحاد جدید و شناخت جریانهای الحادی امروز 🎤استاد حمیدرضا بخش سوم 🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۱] عاشورا، نتیجه فراموشیِ غدیر است... 🌸یکی از چهره های درخشان و برجسته شیعه در قرن نخست، شاعر بلندآوازه اهل بیت، "کُمیتِ شهید" است. 🤲 در تجلیل از او می گوید : برای کمتر کسی چنان دعا شده که برای کمیت شده است. اهل بیت و پیشوایان دین درباره او فراوان دعا نموده اند.(۱) 🌺از جمله، امام سجاد زین العابدین علیه اسلام او را چنین دعا فرمود : اللهم إنّ الکمیت جاد في آل رسولک بنفسه حین ضنّ الناس، و أظهر ما کتمه غیره من الحقّ؛ فأحیِه سعیداً، و أمتْهُ شهیداً، و أره الجزاء عاجلاً، و أجزلْ له جزیل المثوبة آجلاً، فإنّا قد عجزنا عن مکافاته. بارخدایا ! همانا کمیت در راه خاندان رسولت، جان خویش را پیشکش کرد‌؛ آن هم در زمانه ای که مردم بخل می ورزند؛ و حقّی را که دیگران می پوشانند ، وی آشکار نمود. پس وی را زندگی سعادتمند بخش و شهیدش بمیران و پاداش این دنیا را به وی بنمایان و پاداش آخرتش را فراوان گردان؛ که ما از پاداش وی ناتوانیم.(۲) 😭کمیت در ایام تشریق ( سه روزِ پس از عید قربان ) و در سرزمین منا نزد امام صادق علیه السلام رسید، و گفت : فدایت شوم آیا برایتان شعری نخوانم ؟ حضرت فرمودند : این ایام، روزهای بزرگی است ! گفت : شعرم درباره شما است ؛ پس امام صادق برخی از افراد خانواده اش را فراخواند و نزدیک نشاند. کمیت شعرش را خواند و گریه بسیار درگرفت؛ تا به این بیت رسید : 👈یُصیبُ به الرامون عن قوس غیرهم👉 👈فیا آخــــــراً أســــدی له الغــــیّ أوّلُ👉 تیراندازان با کمان شخص دیگری به او [ امام حسین ع ] تیر افکندند!!! پس وای بر تو ای فرد پسین [ قاتلان سیدالشهداء ] که این گمراهی را فرد نخستین [ کسانی که غدیر را زیر پا نهادند ! ] به تو پیشکش کرده است . در این حال امام صادق علیه السلام دو دستش را برافراشت و فرمود : بارخدایا ! گناهان پیشین و پسین و پنهان و آشکار کمیت را بیامرز و او را چندان عطا فرما که خشنود گردد.(۳) یعنی امام صادق، سخنِ کمیت را تایید فرمودند. ــــــــــــــــــــــــ ۱. الغدیر ج۲، ص ۲۰۱ ۲. خزانة الأدب، بغدادی ۳. الاغانی، ابوالفرج اصفهانی 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
. ♻️ پاسخ رسایی به توجیهات مدیر اطلاع‌رسانی قوه قضاییه درباره آزادی اکبر طبری 🔺برای دیدن یادداشت‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥علی(علیه‌السلام) در برخورد با تخلف و فساد، خودی و غیرخودی نمی‌کرد! 🎤 معظم انقلاب: "عدالت بی‌اغماض و گسترده و بدون هیچ ملاحظه؛ این ‎عدالت عجیب و غریب که انسان واقعاً از شنیدن موارد این عدالت حیرت میکند." 🔸بلی؛ حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل برادرش عقیل، همانگونه بود که مقابل معاویه و طلحه و زبیر ایستاد. خودی و غیرخودی نمی‌کرد!‏ 🔹امیرالمومنین علیه‌السلام می‌توانستند بگویند چرا باید در اجرای ‎عدالت، این چنین کنم و موجب دشمنی کسانی که روزی در جنگ‌ها با پیامبر بوده‌اند و سوابق مبارزاتی دارند، شوم؟ مصلحت مسلمانان در این نیست که وارد جنگ شویم! اما می‌بینیم که در حکومت‌داری، ایشان هیچ مصلحتی را بالاتر از اجرای عدالت ندانست! تن به جنگ داخلی داد اما حاضر به باج‌دادن و سهم‌دادن به کسانی که جزو اصحاب پیامبر هم بودند نشد! 🔸حالا حکومت "علی‌دوستان" چگونه باشد؟ حکومت وقتی در دست دوست‌‌داران و محبان علی باشد باید تفاوتی با حکومت دیگران داشته باشد یا خیر؟ امروز که حکومت در دست پیروان حضرت علی (ع) است باید تلاش کنیم خصوصیات حکومتی ایشان را پیاده کنیم وگرنه تفاوتی با دیگران نخواهیم داشت ولو نام‌مان شیعه باشد! منبع 👉 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
سلام یه مادری از بستگان ، بیمارستانه،حالش بحرانیه با دستگاه داره اکسیژن میگیره برا تنفس و سطح هوشیاریش پایینه خیلی لطف میکنید اگه یه حمد شفا بخونید اگر هم عزیزی الان تو مشاهد مشرفه ست ، دعا کنین براش واقعا ممنونم🙏 پیام یکی از طلاب عزیز
💥استاد سید محمود مرعشی نجفی و استاد شیخ عباس (از علمای تهران و از شاگردان آیت الله العظمی مرعشی نجفی ره) بامداد جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ تهران 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۲] غدیر، تنها ابراز محبت نیست!!! 🔅شاعر بلندآوازه شیعه، " دعبلِ شهید " را چنین ستودند : وی در راه دفاع از خاندان پاک پیامبر، به نبرد و درگیری و مبارزه و رویارویی می پرداخت و دوستی ایشان را آشکار می نمود و از دشمنانشان بیزاری می جست. پس هیچ سکونتگاهی او را در بر نمی گرفت و هیچ پناهگاهی او را پناه نمی داد و سقفِ هیچ جایِ آباد و سرسبزی بر سرش سایه نمی افکند؛ و همواره به سبب هراسِ بسیار از خلفای زمان و دشمنان عترت پاک، در بیابان ها سرگردان بود. تا جایی که از خود وی شنیده اند : "من پنجاه سال است که چوبه دار خود را بر دوش می کشم ..." با این همه قصیده هایش رواج یافت و زینت بخش انجمن ها، شادی بخش دوستاران اهل بیت، مایه خشم دشمنان، و برانگیزنده کینه ها و دشمنی ها گشت تا جایی که وی به همین سبب شهید شد. 📌 پس از این عبارات، گوید : 👈و إنّ الولایة لاتکون خالصةً إلّا بالبرائة ممّن یُضادّها و یُعاندها کما تبرّأ اللّهُ و رسوله من المشرکین ...👉 ولایت خلوص نمی یابد ، مگر با بیزاری جستن از هر چه با آن مخالف و ناسازگار باشد؛ همان سان که خداوند و رسولش از مشرکان بیزاری جستند.(۱) 🔰دعبل در مهمترین قصیده خود ، محبت آل رسول را همراه برائت، نجات بخش معرفی می کند: ألم تــــر للأیّــــامِ ما جـــــرّ جــــورُها علی الناس من نقص و طول شتــات فکیـــف و مِـــن أنّــــی بطالبِ زُلفــــةٍ إلــــی اللّه بعد الصوم و الصّــــــلوات سوی حُـّــــبّ أبناء النبـــيّ و رهطــــه و بُغــض بني الــــزرقاء و العبــــــلات و هنـــــد و ما أدّت سُمیّــــة و ابــــنها أولـــوا الکفر فی الاسلام و الفجــرات و ما سهـــلت تلک المذاهــب فیهــــــمُ علی النـــــاس إلّا بیـــــعة الفـــــلتات ▪️آیا نمی بینی که جور و ستم روزگار چه بر سر مردم آورده است؟ از کاستی ها و تفرقه و پراکندگی طولانی . ▪️طالب قرب الهی، پس از نماز و روزه ، چگونه و از چه راهی می تواند به خدا نزدیک شود ؟ ▪️جز از راه دوستیِ فرزندان و خاندان پیامبر، و دشمنی با فرزندانِ زرقاء و عبلات.(۲) ▪️و فرزندان هند و دشمنی با آنچه سُمیّه و فرزندش انجام دادند؛ همان کفر پیشگان و فاجران امت اسلام. ▪️و این روش های نادرست را بر مردم آسان نساخت، مگر بیعتی ناگهانی و خطا و دور از تدبیر .(۳) ــــــــــــــــــــــــ ۱. الغدیر ج۲،ص ۳۶۹ ۲." زرقاء " نام مادر مروان است که زنی بدکار و در جاهلیت دارای پرچم و نشان بود! " بنی الزرقاء" همان "بنی مروان" هستند. " عبلات" نیز فرزندان "عبله " همسر عبدالشمس بن عبد مناف است که فرزندان او را " بنی امیه صغیر " می خوانند . دور نیست که شاعر " عبلات " را درباره مطلق بنی امیه ، بکار برده باشد. ۳. بیعت ابوبکر در سقیفه ! 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
💥نباید توجيه‌گر عمل اشتباه فلان مسئول باشیم/ دنیای استکبار بیش از هر زمان دیگری مشغول اسلام‌ستیزی است/ عده‌ای می‌خواهند وانمود کنند متدینین با شادی مخالف هستند حضرت آیت‌ الله نوری همدانی در دیدار جمعی از فضلای حوزه: 🔹امروز دنیای استکبار بیش از هر زمان دیگری مشغول اسلام ستیزی است و به‌گمان خود با اهانت به مقدسات می‌تواند به مقصود خود دست بیابد و در این بین سازمان‌های مدعی آزادی و حقوق بشری با سکوت خود فضا را برای این جریان فراهم‌ می‌کنند. سران کشورهای اسلامی و مردم مسلمان به هر نحو ممکن بايد انزجار خود را نسبت به اهانت قرآن کریم اعلام بدارند. 🔸عده‌ای می‌خواهند اینگونه وانمود کنند که متدینین با شادی مخالف هستند در حالی که اینگونه نیست مردم به تفريحات سالم احتیاج دارند و این وظیفه متولیان فرهنگی کشور است‌ که زمینه‌های این امر را فراهم کنند، البته شادی مردم زمانی محقق می‌شود که مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها حل شود. 🔹ما وظیفه داريم از اصل نظام و انقلاب و رهبری دفاع کنیم ولی نباید توجيه‌گر عمل اشتباه فلان مسئول باشیم، بله! هر کسی به مردم و نظام و انقلاب صادقانه خدمت کرد باید حمایت شود هیچ کس حق ندارد مردم را ناامید کند. ادامه مطلب 👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کانال دروس طب و طبیعیات معارج ✨ 📘دوره های متنوع "قانون خوانی" 📕دوره قانونچه چغمینی 📗دوره طبیعیات قدیم با رویکردی تخصصی دروس طب سنتی و طبیعیات فلسفی👇 https://eitaa.com/joinchat/95092978C7d7e920de5
💥آقای اژه ای و آقای منتظری مردم پیام خوبی از این خبرها برداشت نمی کنند، ان شاء الله از آتش جهنم می ترسید و الا حداقل به فکر آبروی دنیوی خودتان باشید! درست یا غلط بسیاری از مردم این کارهای شما را به پای رهبر معظم انقلاب و روحانیت می نویسند! هرچه سریع تر جبران کنید و اعتماد مردم را جلب کنید تا مردم کارهای خوبتان را ببینند و امیدوار شوند رهبری فرمودند : حضرت امیرالمومنین(ع) در مقابل برادرش عقیل، همانگونه بود که مقابل معاویه و طلحه و زبیر ایستاد. خودی و غیرخودی نمی‌کرد!‏
مراسم رونمایی از کتاب "شهاب فضیلت" هیئت الزهرا(س) تهران استاد سید محمود مرعشی نجفی و آیت الله شیخ عباس صوت جلسه بزودی منتشر خواهد شد 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
😳 👉 🥳 اگر درس خواندن برات سخته😤 دلیلش فقط اینه که طریقه درس خواندن رو بلد نیستی😨 اگر می‌خواهی از خواندن لذت😋ببری 👇حتما این دوره رو ثبت‌نام کن👇 ✅ افزایش سرعت مطالعه ✅ شیوه‌های یادداشت‌برداری ✅ شیوه‌های مطالعاتی و .... ⭕️مناسب برای همه علم‌آموزان⭕️ در هر سنی 🟢آموزش مدیریت زمان 🔊 برای ثبت‌نام به آیدی زیر در ایتا پیام بدهید 👉 @tondkhanshu 👈 آدرس کانال👇👇👇 https://eitaa.com/tondkhanshu1
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۳] نقلِ حدیثِ غدیر، جُرم بود... 🔅ابن اثیر با ذکر سند از عبدالله بن علاء، از زُهری، از سعید بن جناب، از ابوعنفوانه مازِنی ، از جُندع انصاری [ صحابی رسول خدا ص ] آورده است : که خودم از پیامبر شنیدم - دو گوشم کر باد، اگر دروغ بگویم - آن گاه که به هنگام بازگشت از حجّة الوداع، در غدیر خمّ فرود آمد، در میان مردم به خطبه برخاست و دست علی را برگرفت و فرمود : هر کس من بر او ولایت دارم، علی نیز بر او ولایت دارد. بارخدایا ! دوست و یاور آن کس باش که او را دوست دارد و یاری کند؛ و دشمن شمار هرکه او را دشمن شمارد. 🔇 عبدالله بن علا گوید: به زهری گفتم : لاتُحدّث بهذا بالشام و أنت تسمعُ ملء أذُنیک سبّ علیٍّ !!! در شام که همواره گوش هایت آکنده از شنیدن دشنام به علی است، چنین حدیثی را روایت مکن !!! ⚰ وی گفت : واللّه إنّ عندي من فضائل علیٍّ ما لو تحدّثتُ لقُتِلتُ !!! به خدا سوگند ! نزد من از فضیلت های علی چندان روایت است که اگر بازگویم، کشته شوم!!! (۱) 🔎 می فرماید : از این گزارش ها بر می آید که حدیث غدیر در نزد مردم چنان معنایی داشته، که راوی اش از آسیب ناشی از دشمنی با علی در شام، در امان نبوده است !!! (۲) بنابراین، غدیر مسئولیتی است سنگین و پیامی است سیاسی که مستکبران تاریخ همواره از انتشار آن هراس داشتند ؛ و خون ها ریخته شده تا امروز، این حقیقت تابناک بدست ما رسیده است... ــــــــــــــــــــــــ ۱. أُسد الغابة ۲. الغدیر ج۱، ص ۳۸۰ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنان مفید استاد سید محمود مرعشی نجفی در مراسم رونمایی از کتاب "شهاب فضیلت" در هیئت الزهرا(س) تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنرانی آیت الله شیخ عباس اخوان در مراسم رونمایی از کتاب "شهاب فضیلت" در هیئت الزهرا(س) تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
رونمایی از کتاب، تو هیئت!؟ جالبه ما شاء الله چقدر جوون نشستن پای صحبت این دو عالم بزرگوار ✍پیامهای مخاطبین کانال
💥خاطره ای از وضع معیشت طلاب اصفهان ✍آیت الله ابراهیم : 🔻وضع اقتصادی طلاب در آن زمان خوب نبود و غالباً در مضیقه بودند؛ زیرا اجناس به‌ویژه مواد خوراکی گران و کمیاب بود، چون ایران به‌وسیله‌ی نیروهای متفقین اشغال شده بود. از سوی دیگر طلاب درآمد چندانی نداشتند. ثروتمندان به پرداخت سهم امام (علیه‌‏السلام) عادت نداشتند و وجوهات شرعیه کمتر در اختیار علما و مراجع قرار می‌‌گرفت. شهریه‏‌ای که به طلاب داده می‏شد از سه ناحیه بود: یکی آیت‌الله سید محمدرضا خراسانی که به هر طلبه مبلغ پنج تومان شهریه می‏داد. دیگری حاج آقا حسین خادمی و آشیخ مرتضی اردکانی که سه تومان شهریه می‏دادند. سوم آقای کوپایی که از طرف آسید ابوالحسن نمایندگی داشت، هر دو یا سه ماه یک مرتبه مبلغ هفت تومان شهریه می‏داد. البته بعضی اساتید گهگاه تقسیمات مختصری بین شاگردانشان داشتند، ولی من از درس‏های پولی متنفر بودم و شرکت نمی‌کردم. 🔹معلوم است که زندگی ­کردن با چنین مبلغ ناچیزی بسیار دشوار است. یکی از اموری که در حل این مشکل تا حدی کمک می‌کرد این بود که اکثر طلاب از دهات یا شهرهای مجاور اصفهان بودند و هرهفته یا دو هفته یک‌بار آذوقه‏‌ای از آنجا به‌وسیله‌ی خانواده‌‏شان فرستاده می‏شد یا خودشان بدانجا می‏رفتند و به همراه می‌‏آوردند. 🔸اما مشکل این بود که بسیاری از خانواده‌‏ها هم در آن شرایط، خود در مضیقه بودند و امکان کمک نداشتند، ولی به‌هرحال فرزندانشان را فراموش نمی‌کردند. راه دیگری که برای جبران کسری زندگی وجود داشت خواندن نماز استیجاری بود. پول یکسال نماز استیجاری در آن زمان شصت تا 65 تومان بود، ولی نماز استیجاری هم کم بود، اگر پیدا می‏شد گشایشی بود برای زندگی. 🔹به‌هرحال اکثر طلاب از جهت معیشت در مضیقه بودند، اما قانع بودند و آبرومند زندگی می‌کردند. جو قناعت و زهد بر طلاب بلکه تعداد زیادی از علما و مدرسین حوزه حاکم بود و زهد یک ارزش محسوب می‏شد، به همین جهت مشکلات قابل تحمل بود. بسیار اتفاق می‏افتاد که غسل بر طلبه‏‌ای واجب می‏شد ولی پول حمام نداشت، ناچار می‏شد در وقت خلوتی در حوض مدرسه و با آب سرد غسل کند. طلاب قدرت خرید کتاب‏های درسی را نداشتند. کتابخانه‏‌های مجهزی هم در مدارس وجود نداشت گاهی حتی پول خرید نفت برای چراغ روشنایی نداشتند، ناچار برای مطالعه به حجره‌ی دوستانشان می‏رفتند. گاه اتفاق می‏افتاد که در هوای سرد زمستان ذغال و خاکه‌ذغال برای گرم­ کردن کرسی نداشتند و به جای آن به‌وسیله‌ی پریموس نفتی کرسی را گرم می‌کردند. گاه اتفاق می‏افتاد یک شبانه‌روز و احیاناً دو شبانه ­روز بدون غذا بودند و با صرف مقدار مختصری آجیل یا میوه یا سبزی ارتزاق می‌کردند، ولی گرسنگی خود را حتی با دوستانشان در میان نمی‌گذاشتند. 🔸برای رفتن به وطن و دیدار خویشان و حمل آذوقه کرایه‌ی ماشین نداشتند و غالباً پیاده می‏رفتند. اکثر طلاب نجف‏آبادی و سده‌ ای و دیگر بلاد نزدیک، این فاصله را پیاده طی می‌کردند و در برگشتن چون بار داشتند به‌وسیله‌ی الاغ برمی‌گشتند. فاصله‌ی اصفهان تا نجف‌آباد در حدود 24 کیلومتر است. این فاصله را به اتفاق دوستان پیاده طی می‌کردیم. شب پنج‏شنبه حرکت می‌کردیم، نزدیک اذان صبح به نجف‌آباد می‏رسیدیم. در مراجعت عصر جمعه حرکت می‌کردیم تا روز شنبه به درسمان برسیم. حرکت پیاده و دسته‌جمعی نیز خالی از لطف و زیبایی نبود. 📚 از کتاب خاطرات آیت الله امینی (ره)👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥حکم محکومیت طبری در شعبه هم‌عرض مجددا صادر شده است/ تعیین تکلیف مجازات حبس اکبر طبری در انتظار رای نهایی دیوانعالی کشور خبرگزاری میزان 👉 بیچاره مردم عادی که ۳۰۰میلیارد ندارن تا با سنگین ترین محکومیت ها از زندان آزاد بشن و وکیل های درجه ۱ بگیرن! آقایان این چه قوانین قضائی هست که با پول میشه خیلی کارها رو کرد؟! این با عدالت سازگاره؟! بازیگر سلبریتی کشف حجاب میکنه بعد محکوم به شلاق خوردن میشه، معادل سازی با پول میکنن میشه ۱میلیون! ۱میلیون که شهریه طلبه هاست! شلاق بزنید، فقه را اجرا کنید دولت کارهای خوبی انجام داده اما قوه قضائیه متاسفانه قوی نشده هیچ ضعیف هم شده! تذکرات اخیر رهبری هم شاهد بر این مطلب است!
🔺️مکاتبات منظوم و (رحمة الله علیهما) در جُنگی خطّی سه سؤال و جواب منظوم از دو عالم بزرگ و مطرح عصرِ صفوی آمده که متن این اشعار چنین است : ✍کتب المیرداماد «ره» إلی الشّیخ «ره» ای سرّ حقیقت، ای کانِ سخا در مشکلِ این حرف جوابی فرما گوئی که خدا بود و دگر هیچ نبود چون هیچ نبود پس کجا بود خدا ✍فأجابَهُ الشّیخ «ره» ای صاحبِ مسئله تو بشنو از ما تحقیق بدان که لامکانست خدا خواهی که تو را کشف شود این معنی جان در تنِ تو بگو کجا دارد جا ✍کتب الشّیخ «ره» إلی المیر «ره» از مردِ برهنه روی بر می طلبم از خانهٔ عنکبوت پر می طلبم اندر دهنِ مار شکر می طلبم از پشّهٔ ماده شیرِ نر می طلبم ✍فأجابه المیر «ره» علم است برهنه روی و تحصیل بر است دل خانهٔ عنکبوت و تن بال و پر است زهر است جفای علم و معنی شکر است هر پشّه کزو چشید آن شیرِ نر است ✍کتب الشّیخ «ره»إلی المیر «ره» بحر است این جهان و در او معنی دُر است زین بحر هرکه دُر به در آرد بهادُر است ✍فأجابه المیرداماد «ره» بحر است جسمِ آدم و ایمان در او دُر است ایمان به قلب هر که در آرد بهادُر است 📚مجموعه شامل۱۴رساله ، نسخه خطی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به شماره ۳۵۸امام جمعه ،فریم ۱۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab