eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
متن گفتگو با آیت الله ربّانی گلپایگانی با موضوع اهمیّت، جایگاه و بایسته های تحصیل و تحقیق در علم کلام.pdf
391.7K
🔺متن گفتگو با حضرت استاد با موضوع "اهمیّت، جایگاه و بایسته های تحصیل و تحقیق در علم کلام" چکیده بسیاری از مباحث "فلسفه علم کلام" در این متن موجود است 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
معرفی برخی از اساتید فلسفه و عرفان حاضر در دیدار اخیر با انقلاب(۱) 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓مراتب اهلبیت علیهم السلام چگونه است و این مراتب فضیلت چگونه با روایت "کلهم نور واحد" سازگار است؟ آیا پیامبر اکرم (ص) از امیر المومنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بالاتر است؟ 🎤پاسخ حضرت استاد ✂️برشی از درس خارج کلام 📆1401/07/16 🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جریان شناسی سید احمد فردید(فلسفه دان جنجالی ایران) 🎤 استاد جلسه دوم فردید تاثیرات بسیاری بر اساتید دانشگاه داشته، رضا داوری اردکانی ، محمد رجبی دوانی ، بیژن عبدالکریمی و... از جمله آنها هستند و عبدالکریم سروش از بزرگترین مخالفین فردید است. 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلمی از اقامه نماز مرحوم آیت الله سید علی بهشتی(از مهمترین شاگردان آیت الله خویی) بر پیکر مرحوم آیت الله سید عبدالأعلی سبزواری(صاحب تفسیر مواهب الرحمن) 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
🔺حضرت آیت الله و آیت الله شیخ حسن شریعتی نیاسر 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿بسم الله الرحمن الرحیم🌿 کانال حجره معرفت،حجره ای برای نشر و تبیین معارف اسلامی و انقلابی در ایتا افتتاح شد🙋‍♂ با افتخار طلبه ایم و درس پس میدیم خدمت اساتید😊 🔸ارائه محتوای انقلابی. 🔸ارائه محتوای غنی اخلاقی و دینی. 🔸سیره علما و شهدا. 🔸مطالب سیاسی و اجتماعی. @hojre_marefat
🔺️شهید مفتح مدافع بی مهابا از مقدسات در دانشگاه 🎤 انقلاب: «مرحوم شهید و همچنین شهید جزو کسانی بودند که ملجأ و ملاز جوانهای دانشجوی مسلمان بودند. آن کسانی که می‌خواستند واقعاً اسلامی باشند، اسلامی بیاندیشند، اسلام را یاد بگیرند، الهیات را بفهمند، و آن چیزی که فرض می‌شد که دانشکده‌ الهیات برای آن بوجود آمده، آن بشوند، این دو شهید عزیز سالیان متمادی این‌جا ملجأ بودند، و تحرک داشتند، و مخصوصاً مرحوم شهید مفتح خیلی هم بی‌پروا که مرحوم مطهری برای من نقل می‌کردند از برخورد شدید ستیزه‌آمیز بعضی از اساتید با ایشان و ایشان با بعضی از اساتید این‌جا به مناسبت همین مسائل بنیانی فکری و اعتقادی و این‌که این‌جا اهانت می‌شد به بعضی از مقدسات حتی بوسیله‌ی همان کسانی که به گمان من تعمّد بود در گذاشتن اینها، و این شهید عزیز بی‌مهابا و بدون رعایت بعضی از ملاحظات و با کنار گذاشتن آن متانت ظاهری‌ای که یک استاد برای خودش قائل است. برخورد کرده بود و در مقابل آن مسائل ایستاده بود.» بیانات در مراسم سالگرد شهادت آیت الله مفتح، ۱۳۶۴/۰۹/۲۶ 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
آیت الله شیخ خلیل مبشر کاشانی محل جلسات: قم، میدان رسالت ، فاطمی ۳۱، پلاک ۸۱ معمولا بعد از نماز مغرب 🎞مشاهده و دانلود مستند👉 💎 https://mobasherkashani.ir 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹کاتبی را تصور کنید که بعد از اختراع ماشین چاپ، مشغول نوشتن متنی بود که تا به حال بارها و بارها آن را نوشته بود. چه احساسی داشت؟ احتمالاً با خودش فکر می‌کرد «مشغول چه کار بیهوده‌ای هستم!» امروزه خیلی از آدم‌ها وقتی مجبور می‌شوند متنی بنویسند که طولانی‌تر از سی کلمه است، همچین حسی پیدا می‌کنند. به خودشان می‌گویند: چه کسی متنی چنین طولانی را خواهد خواند؟ نکتۀ تلخ ماجرا این است که چندان اشتباه فکر نمی‌کنند. انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸مجموعه‌ای از ناشران، محققان، کتابداران و نویسندگان سراسر جهان، ماه پیش، با انتشار «مانیفست خواندنِ لیوبلینا» اعلام کردند: خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری در تاریخ بشریت بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. بنابراین شاید تعداد کلمات خیلی زیادی در روز بخوانیم، ولی همۀ آن‌ها در قالب متن‌های چند کلمه‌ای یا نهایتاً چند خطی است. حال اگر بخواهیم همان تعداد کلمه را در قالبِ یک متن واحد بخوانیم، با دشواری بسیاری مواجه می‌شویم. زیرا درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. استیون پینگر، روان‌شناس و نویسندۀ آمریکایی، با رواج خواندنِ متن‌های طولانی در بین عموم مردم از اواخر قرن هفدهم، توانایی «همدردی» کردن با دیگران در میان انسان‌ها افزایش یافت. 🔹مردم با خواندنِ متن‌های مفصل دربارۀ زندگیِ دیگر انسان‌ها، توانستند دنیا را از چشم آن‌ها ببینند و این توانایی تأثیر بسیار مهمی در نگرش آن‌ها دربارۀ موضوعاتی مثل برده‌داری، شکنجه، ساحره‌سوزی، استبداد و دیگر چیزها گذاشت. از نظر استیون پینکر، خواندنِ عمیق باعث «انقلاب نوع‌دوستانه»ای شد که بعدتر به رویدادهای دوران‌سازی مثل انقلاب آمریکا و انقلاب فرانسه منتهی گردید. آنچه خواندنِ متن‌های تکه‌پاره و کوتاه دیجیتال ما را از آن محروم می‌کند، دقیقاً همین توانایی دیدن دنیا از چشم دیگران است. 🔸ماریان وولف، محقق آمریکایی، می‌نویسد: ما در دنیای آنلاین دائماً در حال اسکرول‌کردن، نصفه‌نیمه خواندن یا ذخیره‌کردن متن‌هاییم تا در آینده‌ای نامعلوم آن‌ها را بخوانیم، چون این رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. 📌 آنچه خواندید مروری است بر یادداشت اخیر سایمون کوپر در فایننشال تایمز با عنوان «نگاه انداختن، اسکن کردن، اسکرول کردن: دوران خواندن عمیق به پایان رسیده است» (Skimming, scanning, scrolling — the age of deep reading is over). این مطلب در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ به انتشار رسیده است. 💥اگر حواسمون نباشه روز بروز بدتر خواهیم شد ، باید برای نسلهای بعدی فکری کرد💥 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab