eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
501 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
💥خطاب مهم انقلاب به طلاب و اساتید حوزه امروز هرکس که به فرض، یک تبلت دستش باشد، با همه افکار انحرافی می‌تواند مواجه شود و به شبهات پاسخ بگوید. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
TALİKAT ALA BURHAN GELENBEVİ 2021.pdf
9.81M
📚 "البرھان فی المنطق و تعلیقات النورسي علیه" ✍کَلنبوی البرهان یکی از کتب مهم و دقیق در منطقه که بیشتر در بین اهل سنت خوانده میشه و متاسفانه در بین شیعیان آنطور که باید بهش پرداخته نشده. 🌷 کشکول ناب حوزوی👇 🍀 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺معنای اسرائیلیات در روایات و تفاوت آن با حدیث جعلی+ معرفی کتاب الاخبار الدخیله 🎤آیت الله شیخ عباس 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
آیت الله شیخ محمد رضا محقق طهرانی(ره) از مجتهدین طراز و مدرسان برجسته تهران شنیدم مرحوم آیت الله طبرستانی می فرمودند : "بنده نزد مرحوم آشیخ محمّدرضا محقّق تهرانی در مدرسه ی مروی رسائل می خواندم . آقای نیز در مروی نزد ایشان مکاسب می خواند . آقای محققّ تهرانی روزی به ما گفت : اگر اداره ی مدرسه مروی در اختیار من قرار بگیرد و شرایط لازم مهیّا شود ، اینجا را نجف می کنم" . ایشان متولّد ۱۳۳۲ ه.ق در تهران بود و پس از طیّ مقدّمات ، به مشهد رفتند و سطوح را نزد آیات : شیخ هاشم قزوینی و شیخ کاظم دامغانی خواندند و از درس خارج آقایان شیخ محمّد آقازاده خراسانی و آیت الله حاج آقا حسین قمی در مشهد و سپس از درس خارج آیات ثلاث و همچنین حضرت آیت الله بروجردی(ره) و حضرت آیت الله شاه آبادی(ره) در قم بهره بردند. ایشان در مسجد خندق آباد تهران واقع در خیابان مولوی اقامه جماعت می نمودند. خیلی نگران این بودند که مبادا عمرشان برای ادامه تالیفات کفاف ندهد. لذا ایشان برای صرفه جویی در وقت حتی در بین نمازهای جماعتی که در مسجد برپا می نمودند مشغول تالیف کتاب می شدند. عاقبت در سال ۱۳۷۳ شمسی در روز دوم شوال و پیش از ظهر دار فانی را وداع گفتند. 🔅نشانی کتابخانه: قم ، خیابان معلم ، جنب مجتمع ناشران ،کوچه هشتم (شهید گلبرگ) اولین فرعی سمت راست ، پلاک 5 مرکز علمی و کتابخانه فقهی ابوالشهید آیت الله شیخ محمدرضا محقق طهرانی ره یک دوره فقه ۷۰جلدی با محوریت شرایع الاسلام دارند با نام "حقائقُ الفقه فی شرح شرایع الاسلام" که واقعا کتاب خوب و مفیدی می باشد.👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
مقاله تأثیر نظریه خطابات قانونیه امام خمینی(ره) در فقه قانون‌گذاری.pdf
753.4K
📕 "تأثیر نظریه خطابات قانونیه امام خمینی(ره) در فقه قانون‌گذاری" چکیده فقه مهم‌ترین منبع برای تقنین در دولت اسلامی است. امام خمینی(ره) نظریه بدیعی در اصول فقه با عنوان «نظریه خطابات قانونیه» ارائه کرده‌اند که شایسته است تأثیرات آن در حوزه تقنین موردمطالعه قرار گیرد. امام(ره) با الهام از قانون‌گذاری عرفی معتقدند اراده قانون‌گذار در خطاب عام قانونی به یک انشاء واحد می‌انجامد و انحلالی نیست. خطاب عام قانونی، این امکان را فراهم می‌کند که جامعه، دولت و شخصیت حقوقی جمعی، مکلف حکم قرار گیرد. علاوه بر مکلف، امکان توجه تکلیف جمعی و نظام‌مند را نیز فراهم می‌کند و بدین طریق فقه را از حوزه فردی به حوزه اجتماعی و حکومتی سوق می‌دهد و برای تقنین که یک موضوع جمعی است آماده می‌کند. علاوه بر قرائت مشهور از خطابات قانونیه، نظریه امام، قابلیت خوانش های دیگری را نیز دارد. در مقدمات اثبات نظریه، فعلیت حکم مرحله‌ای است که شارع بایستی لوازم اجرا را ملاحظه کند. ولی‌فقیه می‌تواند مصالح اجرای حکم را سنجیده و در این مرحله نقش ایفا کند. این قرائت به مبانی دیگر در حوزه ولایت‌فقیه و نقش مصلحت، ارتباط پیدا می‌کند و می‌تواند باعث هماهنگی احکام شرعی با مقتضیات زمان و مکان شود و به کارآمدی و روزآمدی فقه برای تقنین کمک کند. بر اساس نگاه قانونی امام(ره) در آثار خود می‌توان نتیجه گرفت که شأن شارع از نگاه امام(ره)، قانون‌گذار است، لذا ویژگی‌های قانون‌گذاری عرفی همچون تأثیر اهداف در تقنین، انسجام قوانین و سلسله‌مراتب قوانین می‌تواند در فقه ملاحظه شده و آن را برای تقنین آماده‌تر سازد. 🌼 @kashkolenab
مناقب_فاطمه_الزهرا_سلام_الله_عليها.rar
726.5K
📜 نفيس «مناقب فاطمه الزهرا سلام الله عليها»، در کتابخانه‌ مرکزی دانشگاه استانبول سلام الله علیها 🏴کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
تفکیک عقلانیت از دین و شریعت ریشه در تفکرات عصر جاهلی و حاکمان اموی دارد / میان عقل و وحی تعارضی نیست ✍حضرت آیت‌الله : آیین خاتم، با عقلانیت رابطه تنگاتنگی دارد. اصول ، معارف و احکام فردی و اجتماعی و اخلاقی آن در بسیاری از موارد با برهان و دلیل عقلی قابل تفسیر است و در یک تعبیر کوتاه، دین محمدی (ص) با حکم عقل و خرد عجین شده و در مواردی که خرد، حق داوری دارد ، کوچک‌ترین تفکیکی میان آن دو نیست. اصول دین با تعقل و خردورزی اثبات می‌شود. در قرآن هم دلایل عقلانی بر این امر مطرح شده است و نیز روایات معصومین (علیهم السلام) نیز گویای این مطلب است... میان عقل و وحی نباید تعارض وجود داشته باشد و اگر هم تعارض نمایان شد از یکی از دو حال خارج نیست: یا در مقدمات برهان، مغالطه و اشکالی رخ داده که حکم عقل را دچار اشتباه کرده است. و یا برداشت ما از کتاب و سنت برداشت صحیحی نبوده و به گونه‌ای در فهم ما اشتباه رخ داده است. بنابراین، عقلانیت با آیین خاتم چه در اصول و معارف و چه در احکام ناسازگاری ندارد. ادامه👉 🏴کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
🔺عظمت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) بعد از حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) ✍استاد سید علی طباطبایی شناخت حدی یک انسان متعالی همانا معرفت هستی اوست؛ زیرا اساس کمال هر چیزی، هستی همان شیء است که حقیقت او را تشکیل می‌دهد، آگاهی از اوصاف عرضی انسان که به منزله شناخت رسمی و یا شناخت اسمی می‌باشد، چندان عمیق و معتبر نخواهد بود؛ زیرا این امور ماهوی یا مفهومی سهمی از حقیقت اصیل ندارد و حصول آنها در اذهان است. بر این اساس عظمت عصمت خدا حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که در عالم امکان بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم غیر از امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب سلام الله علیه احدی همتای او نمی باشد، این به لحاظ کمال وجودی آن حضرت است، نه به لحاظ پیوند‌های اعتباری او؛ زیرا ربط قراردادی مایه کمال اعتباری است نه حقیقی، و تنها کمال ذاتی و هستی است که پایه هرگونه کمال های حقیقی خواهد بود. لذا در مباحث شناخت نباید کمال آن صدیقه کبری سلام الله علیها را فقط در اضافات عرضی او بررسی کرد. 📚تجلی اعظم ، مطلع‌انوار ،ص۶۴ 🏴کشکول ناب حوزوی🔻 🏴 @kashkolenab
💥 جالب با عالم سنی من جملة ذلك أيضا قوله رحمه اللّه و هو من نوادر آثار الرّجل قدّس سرّه، و نفايس حكاياته، و حكى جماعة من الثّقات عن بهاء الملّة و الدين انّه قال: كنت فى الشّام مظهرا انّى على مذهب الشّافعى، فقال لى يوما أفضل فضلائهم؛ يا فلان تحصل عند الشّيعة حجّة يعتمد عليها فقال له حججهم كثيرة، فطلب منّي أن احكى له شيئا منها فقلت له: يقولون انّ البخارى روى فى صحيحه عن النّبى صلّى اللّه عليه و اله و سلّم انّه قال: فاطمة بضعة منّى فمن أذاها فقد اذانى و من أغضبها فقد أغضبنى [۱] ثمّ روى بعد هذا بأربع ورقات انّها خرجت من الدّنيا و هى غاضبة عليهما يعنى على الشّيخين- فما ندرى كيف الجواب؟! فاطرق مليّا و قال: هذا كذب على البخارىّ أنا أراجعه الليلة فغدوت عليها من الصّباح، فلما رآنى ضحك، ثمّ قال أما قلت لك أنّ الرّافضة تكذب، راجعت صحيح البخارىّ البارحة فرأيت بين الحديثين أزيد من خمس ورقات[!!]، و كان يتبجبج بهذا الجواب. ---------- [۱]: فى البخارى: فاطمة بضعة منى فمن أغضبها أغضبنى. 📚روضات الجنات ، ج۷ (ذیل شرح حال شیخ بهاءالدین عاملی) ، ص ۷۱ ترجمه 👉 ◾️کشکول ناب حوزوی🔻 ☑️ @kashkolenab