eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
502 ویدیو
351 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
استفتائی از محضر حضرت آیت الله درباره ها در عراق مربوط به ۱۹سال پیش ۱۰صفر ۱۴۲۶ مطابق با یک فروردین ۱۳۸۴ نشانی استفتاء در وبگاه رسمی دفتر 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی در اندیشه شهید بهشتی.pdf
468.7K
📚 جزوه: ولایت فقیه؛ جمهوریت سیاسی، عدالت اقتصادی در اندیشه شهید 📍ارائه در موسسه دین و اقتصاد ✍استاد محسن 🔰 کشکول ناب حوزوی🔻 🌀 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعيت پيروان ديگر مذاهب و ادیان و... در قیامت چگونه خواهد بود؟ 🎤پاسخ حضرت استاد : 👥 افرادي که در جوامع مختلف زندگي مي کنند نسبت به انتخاب راه و مذهب حق سه گونه هستند: 1. يا نسبت به راه و مذهب حق غافل اند. اينان مادامي که غافل هستند تکليف نداشته و مذمتي نيز متوجه آنها نيست. 2. توجه دارند که عقايد و مذاهب ديگري نيز هست، اما به راهي که برگزيده اند يقين و جزم دارند. اينان به جهت يقيني که دارند مورد مواخذه قرار نمي گيرد هر چند مسير نادرستي را طي کرده باشد. اين دو گروه هر چند ثبوتا تکليف دارند اما قلم مواخذه در مورد آنها برداشته شده زيرا عقاب آنها، عقاب بلابيان خواهد بود و اين امر از مولاي حکيم صادر نمي شود . 3. گروه ديگر کساني هستند که احتمال خلاف مذهب خود را مي دهد اما بي اعتنا به آن هستند. اين گروه مورد مواخذه قرار مي گيرد. در مورد اينکه آيا دو گروه اول ثواب مي برند يا نه، مساله مبناي است. عمل اين دو گروه از آنجا که عمل نيکي نيست مستحق ثواب نيست اما اينکه آيا نيت آنها ثواب دارد يا نه، پاسخ در گرو آن است که معتقد باشيم آيا ثواب به عمل همراه با نيت داده مي شود يا ثواب متوجه نيت است. اگر عمل ملاک ثواب باشد، عمل اين دو گروه باطل است اما اگر نيت آنها نيز ملاک ثواب باشد از اين جهت مستحق ثواب و پاداش هستند. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
🔺‏۹ سال از نامه قبلی رهبر انقلاب به جوانان غرب گذشت. 🔸۹ سال قبل شگفت‌زده شدیم از مطالبه رهبری نسبت به ایستادن جوانان غربی مقابل صهیونیست‌ها. 🔹ما به آینده ایمان نداشتیم و امروز را نمی‌دیدیم. امروزی که رهبری دوباره به همان جوانان نامه نوشته و گفته حالا شما در سمت درست تاریخ ایستاده‌اید. ✍دانیال معمار 📝متن نامه قبلی 📝متن نامه جدید 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
خاطرات حجت الاسلام اسماعیل رمضانی درباره دوران تدریس شهید رئیسی در حوزه علمیه مروی تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 @kashkolenab
حوزه علمیه مروی تهران
💥شوخ طبعی خمینی(ره) ✍استاد علی (ره): امام خميني كه در ايام جواني به آقا روح الله شهرت داشت، گاهي براي رفع خستگي با دوستانش به تفريح و بازي مي‌رفت. روزي يكي از همبازیانی ايشان نزد استادشان، شيخ عبدالكريم حائري (رحمة الله) آمد و گفت: من از آقا روح الله شكايت دارم. فرمود: چه شكايتي؟ گفت: آقا روح الله هر وقت توپ مي‌زند، سعي دارد به صورت من بزند، به طوری كه دو سه بار به دماغم خورده است و خون دماغ شده ام. حاج شيخ در حالي كه تبسم مي‌كرد، گفت: آقا روح الله! عزيزم! مواظب باش دوستانت اذيت نشوند و شكايت نداشته باشند. آقا روح الله گفت: آقا! من قصدي ندارم. وقتي توپ را پرت مي‌كنم، از بس دماغ اين آقا بزرگ است، توپ به آن مي‌خورد؛ تقصير من نيست. از اين گفته، حاج شيخ و حضار و همبازي اش خنديدند. 📚امام خميني در آئينه خاطره ها، علی دوانی ص۵۳. ✅کشکول ناب حوزوی🔻 🆔 @kashkolenab
اعجاز بیانی قرآن کریم در پساپردۀ اسلوب ادبی عدول بین اسم و فعل (با تکیه بر نظریۀ نقش‌گرای یاکوبسن)__.pdf
982.8K
📙 "اعجاز بیانی قرآن کریم در پساپردۀ اسلوب ادبی عدول بین اسم و فعل (با تکیه بر نظریۀ نقش‌گرای یاکوبسن)" صاحبان علم و اندیشه در بررسی اعجاز قرآن کریم از دیرباز تاکنون به بخش بیان و اسلوب آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند. در این زمینه پژوهش‌های ارزشمندی انجام گرفته است که از این طریق ربانی بودن مصدر این متن بی‌نظیر نیز نمودی بارز دارد. عدول به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین شیوه‌های بیانی قرآن کریم به معنای تغییر در سیاق و اسلوب کلام است، که خود گونه‌های مختلفی دارد و اندیشمندان علم بلاغت به دسته‌بندی آن پرداخته‌اند. از جمله عدول از حقیقت به مجاز، عدول از تعابیر نزدیک و آسان به تعابیر دور و پیچیده، عدول از یک صیغه به صیغۀ دیگر در فعل‌ها و اسم‌ها که اغراضی را نیز برای آن بیان کرده‌اند. زبان‌شناسان نیز به اغراض فرعی تکنیک‌های زبانی تأکید دارند. رومن یاکوبسن زبان‌شناس بنام روسی از اغراض فرعی به‌عنوان نقش‌های زبانی یاد می‌کند. وی برای زبان شش نقش ترغیبی، عاطفی، ادبی، همدلی، فرازبانی و ارجاعی در نظر گرفته است. پژوهش حاضر سعی دارد با تکیه بر نظریۀ نقش‌گرایی یاکوبسن، اغراض عدول بین اسم و فعل در قرآن کریم را بررسی و تحلیل کند و از این دریچه به اعجاز بیانی قرآن بنگرد. این بررسی نشان می‌دهد که عدول در هریک از آیات، مخاطب را دچار کاوش ذهنی و تعقل و تدبر می‌کند؛ تعقل و تدبری که از اهداف اساسی خداوند متعال در قرآن کریم است. نتایج نشان می‌دهد که دلالت اسم بر ثبوت و فعل بر تجدد و حدوث، بیشترین نمود را در این آیات داشته... 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مکتب اصولی امام خمینی ره 🎤استاد احمد مبلغی روش امام خمینی در حوزه های سه گانه: 1️⃣ شناخت اعتبارات عقلایی. 2️⃣ شناخت تعامل شارع با اعتبارات عقلایی. 3️⃣ تطبیق اعتبارات عقلایی در فرآیند فهم نصوص . 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
عکسی کمتر دیده شده از مرحوم خمینی و مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی(از مراجع بزرگ نجف) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ماجرای فرمایشات مرحوم امام خمینی درباره هیاهوی ریشه ی درختان 🎤پاسخ آیت الله شیخ عباس به کلیپ تقطیع شده از سخنان امام خمینی(ره) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🟢 @kashkolenab