eitaa logo
کتاب جمکران 📚
9.9هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
121 فایل
انتشارات کتاب جمکران دریچه‌ای رو به معرفت و آگاهی بزرگترین ناشر آثار مهدوی ناشر برگزیده کشور فروش کتاب و استعلام موجودی 📞02537842131 ارتباط با مدیرکانال 09055990313📱 🧔🏻 @ketabejamkaran_admin ⏰ ۸ الی ۱۵ 🏢قم، خیابان فاطمی، کوچه ۲۸، پلاک ۶
مشاهده در ایتا
دانلود
هدیه به ساحت مقدس آقا امام هادی (علیه السلام) 🖤 ماجرا ماجرای یک شجاعه. معلمی که در زمان موفق شد ارتباطش رو با (ع) حفظ کنه و به دستورات خودش عمل کنه. 👌 👤 به شاگرد تازه مسلمانش یه درس بزرگ میده. آشر یه پسر که دور از چشم مادر و قبیله اش شده و آرزو داره که به زیارت (ع) بره، اما برای یه شرط خیلی سخت گذاشته؟⚠️ شرطی که باعث میشه آشر هم عضوی از خانواده یک دست ها بشه🤝 یک دست هایی که شرط متوکل رو قبول کردن برای رسیدن به حریم ❤️‍🩹 👈 ماجرای ابن سکیت و شاگرد وفادارش آشر رو تو جدیدترین اثر بخونید. برای خرید کتاب اینجا رو کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/130016/ @ketabejamkaran
💠امشب شب میلاده آقا (ع) هست. 😞از مظلومیت این آقاست که بعضاً ما بچه شیعه‌ها از این امام عزیزمون و از یاران باوفاشون کم شنیدیم و کم خوندیم... 👆🏻این پست رو بخونید تا با یکی از یاران نزدیک این امام عزیزمون آشنا بشید... 📚و البته مطالعه کتاب برای سفر به اون دوران تاریخی پیشنهاد میشه... ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
ا❁﷽❁ا 🗓15 ذی‌الحجه: میلاد امام هادی(ع) 📚🍉 📖زندگی مصاف و است. گاهی انسان چنان گرفتار است که تفاوت اینکه کدام کارش براساس عقل و کدام کار براساس احساس بوده را درک نمی‌کند. کسی که ندای درون را بشنود، نیاز نیست سخنی از بیرون بشنود. در سفر تقدیر به رسید و در مسیر زندگی هدایت شد. باید هدایت می‌شد تا به مقصد برسد، زیرا ما فقط دیگران را تا آن قسمت از مسیر زندگی که پیموده ایم، همراهی و هدایت می‌کنیم. هدایت در تقدیرش بود، (ع)، هادی‌اش شد تا او بسیاری شود. 📘 🖋 برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 🔗https://ketabejamkaran.ir/110007 ✅کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(14) (قسمت ششم، بخش اول) در غدیر ولایت علی را برای مردم علنی کن! «وَ لاتَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ لاتُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَینَ ذالِکَ سَبِیلاً[1] و نمازت را زیاد بلند و آشكار، یا زیاد آهسته و پنهانی نخوان و در میان آن دو، راهى [معتدل] انتخاب ‌کن» حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق، خطاب به جابر می‌فرماید: مقصود از «وَ لاتَجْهَرْ بِصَلاتِکَ * نمازت را زیاد بلند و آشکار نخوان» یعنی ولایت علی (علیه‌السلام) را فعلاً آشکار و علنی نکن تا من زمانش را به تو بگویم؛ چرا که ولایت علی (علیه‌السلام)، حقیقت نماز است! همچنین مقصود از «وَ لاتُخافِتْ بِها * آن را مخفی نخوان» یعنی، آن اکرامی که من در حق علی مقدّر کرده‌ام را از خود او پنهان نکن و خود او را از این مطلب و اکرام آگاه کن. امّا اینکه می‌فرماید: «وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلًا * در بین این دو راهی میانه انتخاب کن» یعنی از من بخواه که به تو اجازه دهم امر ولایت علی (علیه السلام) را آشکار کنی». که در روز غدیر خم، خداوند این اجازه را به پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) داد و او در آن روز [به خداوند متعال] عرض کرد: «خدایا! هرکس که من مولای او هستم، پس این علی (علیه‌السلام) مولای اوست، خدایا! هرکس که او را دوست بدارد، دوست بدار و با دشمنان او دشمن باش»[2]. شاید مقداری این عبارت امام باقر علیه‌السلام در حدیث فوق که فرمودند: (در قرآن مقصود از حقیقت نماز، ولایت علی علیه‌السلام است)، تازگی داشته باشد، در ادامه إن‌شاء‌الله نمونه‌هایی از روایاتِ فراوانی که در آن بیان شده، حقیقت نماز و تأویل حقیقی آن در بسیاری از آیات قرآن، ولایت امیر مؤمنان علی (علیه‌السلام) است، تقدیم می‌شود. [1] اسرا:110 [2] عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ قَال سَأَلْتُهُ عَنْ تَفْسِیرِ هَذِهِ الْآیَهْ فِی قَوْلِ اللَّهِ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ لا تُخافِتْ بِها وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذلِکَ سَبِیلًا قَالَ لَا تَجْهَرْ بِوَلَایَهْ عَلِیٍّ فَهُوَ الصَّلَاهْ وَ لَا بِمَا أَکْرَمْتُهُ بِهِ حَتَّی آمُرَکَ بِهِ وَ ذَلِکَ قَوْلُهُ وَ لا تَجْهَرْ بِصَلاتِکَ وَ أَمَّا قَوْلُهُ وَ لا تُخافِتْ بِها فَإِنَّهُ یَقُولُ وَ لَا تَکْتُمْ ذَلِکَ عَلِیّاً یَقُولُ أَعْلِمْهُ مَا أَکْرَمْتُهُ بِهِ فَأَمَّا قَوْلُهُ وَ ابْتَغِ بَیْنَ ذلِکَ سَبِیلًا یَقُولُ تَسْأَلُنِی أَنْ آذَنَ لَکَ أَنْ تَجْهَرَ بِأَمْرِ عَلِیٍّ (بِوَلَایَتِهِ فَأَذِنَ لَهُ بِإِظْهَارِ ذَلِکَ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ فَهُوَ قَوْلُهُ یَوْمَئِذٍ اللَّهُمَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ. (بحارالأنوار‌، علامه مجلسی، ج۳۶، ص۱۰۵) ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ا❁﷽❁ا 🟢رفتن به برنامه همیشگی‌اش بود... 📜روز جمعه‌ای نشسته بود در و می‌خواند. آهسته آهسته دعا را زمزمه می‌کرد. فقط خودش می‌شنید. تا اینکه به این فراز از دعا رسید: «فَأَغِثْ یا غِیاثَ المُسْتَغِیثِینَ عُبَیدَكَ المُبْتَلی وَأَرِهِ سَیدَهُ یا شَدِیدَ القُوي.» احساس کرد کسی کنارش حضور پیدا کرده. نگاه کرد شخصی بالای سرش ایستاده بود و گفت: این جمله را تکرار کن. از ذهنش گذشت او که آهسته دعا می‌خوانده پس این آقا چطور فهمیده او چه می‌خواند. به ذخنش خطور کرد نکند (عج) باشد. یک‌مرتبه فهمید آن آقا دیگر نیست... ♻️برگرفته از: 📙 🖋 برای خرید کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/4328 📘📘📘📘📘 ♦️ ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
اگه وحوش انسان‌نما نبودن الان تولد ۲۲ سالگیش بود.. تولدت مبارک آرمان عزیز ایران 💔 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
امروز رونمایی کتاب «درخت تنها» رو داریم. خاطرات مردی که که بیش از سی ساله سانت به سانت خاک های جنوب رو برای پیدا کردن پیکرهای شهدا جستجو میکنه حاج حسین برزگر، مرد مخلص و بی ادعایی که عمرش رو برای آرام کردن دل داغدار پدر و مادر خانواده شهدا گذاشته! امروز جمع بچه رزمنده ها و جانبازها با کلی خاطرات ناب جمعِ! کتابی که به قلم «حامد جلالی» نوشته شده، نویسنده ای که برای اهالی کتاب نام آشناست. امروز سه شنبه ساعت 5 عصر مشتاق دیدار شما هم هستیم. 📌دورشهر، کوچه 28، انتشارات کتاب جمکران ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
❗️ شرح سه مسیر پیش روی ما در مدرسه تربیتی دنیا: اقرار و تبعیت، انکار و سرکشی یا نه این و نه آن! جلد سوم از مجموعه‌ کتاب 📣 در تازه ترین اثر انتشارات کتاب جمکران 📙 🖋 و ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
✅سوال مسابقه: ❓اولین کسی که در روز غدیر با امیرالمؤمنین علی(ع) بیعت کرد که بود؟ 1️⃣ سلمان 2️⃣ ابوبکر 3️⃣ مقداد 4️⃣ ابوذر 🎁 به قید قرعه به یکی از کسانی که پاسخ صحیح را ارسال کنند، یک جلد از آثار کتاب جمکران اهدا خواهد شد. 📨فقط عدد گزینه صحیح را به شماره 30006313 پیامک کنید. ⏳مهلت پاسخ تا پایان چهارشنبه 14 تیر 📙 کتاب این هفته: 🖋 📜بیان سیر واقعه به ترتیب و مستند با زبانی ساده و گویا ویژه برای تهیه کتاب کلیک کنید👇 https://ketabejamkaran.ir/108933 📚 ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه رونمایی کتاب درخت تنها خیلی جاتون خالی بود!(البته جای خالی هم تو سالن نبود😅) امروز روز عجیبی بود🌞 دکتر حسنی از قسمت و اتفاقاتی که باعث شد تا این کتاب بقلم حامد جلالی نگارش بشه سخن گفت با خاطرات حاج حسین کاجی و حاج محمد احمدیان و باقی عزیزان، هم کلی خندیدیم و هم اشک ریختیم... حاج‌حسین کاجی هدیه ارزشمند و تبرکی حرم سید الشهداء رو به حاج حسین برزگر و خانواده شهید عاصمی اهدا کردند . حامد جلالی از عدم همکاری ها تو کار نگارش آثار ادبیات پایداری گلایه کرد، از خاطرات نگارش کتابش گفت و با هدیه فوق العاده اش به کتاب جمکران همه ما رو غافل گیر کرد. خلاصه جلسه پر برکتی بود و اگر به اذان نمی‌خورد دلمون نمیومد تمامش کنیم... ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
👆🏻اینا بخشی از پیام‌ها و ری‌اکشن‌های مخاطبین برنامه امروز هست... ⏳ منتظر و و این برنامه فوق العاده باشید... و البته رونمایی‌های جذاب بعدیمون 😉 ✅ کانال رسمی انتشارات کتاب جمکران: @ketabeJamkaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(15) (قسمت ششم، بخش دوم) ولایت علی بن ابی‌طالب (علیهما‌السلام)، حقیقت و باطن نماز در آیات قرآن کریم بنا شد تا برخی از آیاتی که در آن‌ها به نماز اشاره شده ولی روایات می‌فرمایند که مقصود حقیقی و تأولیشان ولایت امیرالمؤمنین (علیه‌‌السلام) است تقدیم شود؛ مبحث را با حدیثی از خود حضرت امیر (صلوات‌الله‌علیه) آغاز می‌کنیم: حقيقت نمازِ مؤمن، من هستم!، من هستم مقصود ندای حی علی الصلاة (بشتابيد به سوی نماز)، من هستم مقصود ندای حی علی الفلاح (بشبتابيد به سوی رستگاری)، من هستم مقصود ندای حی علی خیر العمل (بشتابيد به سوی بهترين عمل)[1]. اما،‌ نمونه آیات: نمونه آیه‌ی شماره 1: «وَ اسْتَعینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبیرَةٌ إِلاَّ عَلَى الْخاشِعینَ[2] از صبر و نماز یارى جویید؛ و این کار (یعنی استعانت از نماز) جز براى خاشعان، دشوار و سنگین است.» امیرالمؤمنین علی (علیه‌السلام) خطاب به سلمان (علیه‌الرحمه) می‌فرماید: حقیقت نماز در قرآن ولایت من است؛ و کسی حقیقتاً نماز را به پا داشته که ولایت مرا اقامه کرده باشد،... سلمان از حضرت امیر صلوات‌الله‌علیه دلیل این مطلب را از قرآن جویا شد؛ حضرت فرمود: دلیل این مطلب، این آیه‌ی قرآن است: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ وَ إِنَّها لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ» [منظور از] صبر در این آیه، پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است و [مقصود از] نماز، اقامه‌ی ولایت من است. به همین دليل خداوند فرموده: إِنَّها لَکَبِیرَةٌ (و ضمیر «ها» در آیه به «صلاة یعنی نماز» بر می‌گردد و نفرموده (إنهما)، یعنی بیان نداشته که کمک گرفتن از صبر و نماز هر دو سخت است، بلکه تنها به سخت بودن نماز اشاره کرده، چرا که حمل ولایت (من) که حقیقت نماز است، کاری بزرگ و سنگین است؛ مگر برای خاشعین که همان شيعيان هستند كه خداوند قلبشان را برای پذيرش ولايت من خاشع كرده است.)»[3]. آیه‌ی شماره 2: «ما سَلَکَکُمْ فِی سَقَرَ * قالُوا لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلِّینَ[4] چه چیز شما را به دوزخ وارد ساخت»؟! * مى‌گویند: ما از نمازگزاران نبودیم.» حضرت امام محمد باقر (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق که در آن به حسب ظاهر جهنمیان اولین و اصلی‌ترین دلیل دوزخی شدنشان را نمازگزار نبودن عنوان کرده‌اند می‌فرماید: مقصود از اینکه می‌گویند: «لَمْ نَکُ مِنَ المُصَلِّینَ - از نمازگزاران نبودیم» یعنی از شیعیان علیّ‌بن‌ابی‌طالب علیهما‌السلام نبودند[5]. امام صادق (علیه‌السلام) در بیان بسیار تأمّل‌برانگیز خود در تفسیر این آیه می‌فرمایند: در عرب، مصلی به اسبی گفته می‌شود که پشت سر اسب پیش‌تاز در حرکت است، بر این اساس «لَمْ نَکُ مِنَ المُصَلِّینَ - از نمازگزاران نبودیم»، یعنی از کسانی نبودیم که پشت سر پیشتاز و پیشوا و امیر مؤمنان علی بن ابی‌طالب (علیهما‌السلام) حرکت می‌کنند نبودیم[6]! نمونه آیه‌ی شماره 3: «حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلهِ قانِتینَ[7] در انجام [به موقع و کامل] همه‌ی نمازها و [به خصوص] نماز وسطى (نماز ظهر) کوشا باشید و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پاخیزید.» حضرت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) در تفسیر آیه فوق می‌فرمایند: [حقیقت] نماز، رسول‌خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام)، فاطمه (سلام‌الله‌علیها)، حسن (علیه‌السلام) و حسین (علیه‌السلام) می‌باشند. و مراد از [حقیقت] صلاة الوسطی، امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) می‌باشد. و مقصود از قُومُوا لِلهِ قانِتِینَ، [یعنی] در راه اطاعت ائمّه (علیهم السلام) به پا خیزید[8]. پانوشت‌ها: [1] الفضائل، ابوالفضل شاذان قمى، ص۸۴. [2] بقره:۴۵ [3] بحار الانوار، علامه مجلسی،‌ ج۲۶، ص۱. [4] مدّثر:42و43 [5] بحارالأنوار، علامه مجلسی، ج۵۱، ص۶۱. [6] الکافی، ثقة الاسلام كلینی، ج۱، ص۴۱۹. [7] بقره:238 [8] تفسیر العیاشی، ج۱، ص۱۲۸. ✅ کانال رسمی کتاب جمکران: @ketabejamkaran