eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ایجاد شبکه روحانی‌های میانه رو! 🔸 همین چند سال پیش کتابی منتشر شد، از (RAND) که یکی از مؤسسات مطالعات استراتژیک آمریکاست؛ به نام "استراتژی آمریکا، توسعه شبکه‌های سکولار – لیبرال در جوامع اسلامی"، در پرانتز آمده: "یا ایجاد شبکه‌های مسلمان میانه‌رو!" 🔸 در آن‌جا یک مطلبی دارد؛ می‌گوید: ما تابه‌حال، می‌رفتیم روی دانشگاهیان سرمایه‌گذاری می‌کردیم؛ از یک قشری که بیشترین تأثیر را در جامعه دارد، غفلت کرده بودیم و آن، قشر است.... 🗓 مصاحبه با حجت الاسلام "استاد حوزه، دانشگاه و نویسنده کتاب سراب سکولاریسم در کویر ایران" ⌛️ متن کامل در شماره جدید نشریه خط، بزودی... 🌐 کانال نشریه علمی_فرهنگی خط @KHAT_NASHRIYE 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
❗️همزمان با سالروز اعلام حکم تاریخی امام خمینی (ره)سلمان رشدی که بود؟ 🔸 ، نویسنده تبعه و که با نگارش کتاب «» مورد خشم و اعتراض مسلمانان قرار گرفت. 🔸 وی در این رمان، شخصیت پیامبر خدا، صحابه و همسران وی را در قالب انسان‌های دیگر اما با همان نام یا نام‌های مشابه، مورد اهانت قرار داد. دستمایه وی در این داستان‌پردازی‌ها، افسانه‌های جعلی مندرج در برخی کتاب‌های غیرمعتبر بود. حکم اعدام سلمان رشدی از سوی امام خمینی(ره)، در سال ۱۳۶۷ شمسی صادر شد. 🔸 او هنوز زنده است و در تحت تدابیر امنیتی قرار دارد. 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🔹 روز سیزدهم رجب، میلاد مسعود است، که قله‌ی کرامت انسانی است؛ اسوه‌ی همیشگی رادمردان جهان است؛ پیشوای همیشگی مؤمنان و پرهیزگاران و انسانهای صالح و صادق روزگار است. برای این‌که به لفظ و ظاهر اکتفا نکرده باشیم، بلکه از امروز و از یاد امیرمؤمنان درس گرفته باشیم، به طور مختصر در این‌جا یک درس از درسهای آن بزرگوار را عرض میکنم؛ و آن، درس تقواست. 🔹، درس جاودانه‌ی امیر مؤمنان است. اگر شما به مراجعه بفرمایید، ملاحظه خواهید کرد که هیچ دستورالعمل و توصیه‌یی در این کتاب عظیم به قدر تقوا تکرار نشده است. 🔹 تقوا در واقع یکی از بلندترین فصول زندگی عملی امیرالمؤمنین و تعالیم زبانی آن بزرگوار است. 🔹 تقوا یعنی مراقبت از خود. انسان دائم باید مراقب خود باشد؛هم مراقب اعمال و رفتار خود -یعنی مراقب چشم خود، زبان خود، گوش خود، دست خود- ⏪ هم مراقب دل خود باشد؛ مراقب عدم نفوذ خصال پست حیوانی، مراقب عدم میل دل به هوی و هوس، مراقب مجذوب و فریفته نشدن دل به جلوه‌های پست کننده‌ی انسان، مراقب حسد نورزیدن، مراقب بدخواه دیگران نبودن، مراقب وسوسه به دل راه ندادن، دل را جایگاه فضایل و ذکر خدا و عشق به اولیای الهی و عشق به انسانها قرار دادن؛ ⏪ هم تقوای فکر و عقل داشته باشد؛ یعنی عقل را از انحراف نگهداشتن، از خطاها و لغزشها باز داشتن، از تعطیل و بیکارگی نجات دادن، و خرد را در امور زندگی به کار بستن. 🔹 پس مراقبت دائمی از جوارح، از دل و از فکر و مغز، تقواست. 🗓 ۱۳۸۴/۰۵/۲۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گزارش ۲۰ سال کمک رسانی در مناطق محروم 🔻 هدایای نقدی خود را به شماره کارت زیر، بنام گروه جهادی محبین ائمه واریز کرده و به شماره ۰۹۳۸۰۵۹۸۶۶۹ اطلاع دهید. 💳 شماره کارت: ۶٠٣٧٩٩٧٩۵٠٠٩١٧۵٢ 💠 گروه جهادی محبین ائمه (علیهم‌السلام) 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
7⃣1⃣ ✅ استدلال، تبیین و تکرار مسائل اساسی انقلاب برای تبدیل گفتمان 🔸 وقتی شما در مورد یک عنوانی از این عناوینِ مهمّ اساسیِ انقلاب به یک نتیجه‌ای رسیدید، این را باید تبدیل بکنید به ؛ [مثلاً] در منتشر بکنید. شما جمعیّت زیادی هستید؛ عدّه‌ی کثیری از آقایان، ائمّه‌ی جمعه هستند یا شخصیّت‌های برجسته‌ی استان‌ها هستند یا در مرکز هستند، دارای هستند، می‌توانند با مردم حرف بزنند و مخاطب قرار بدهند مردم را؛ ، بگویید، تا گفتمان بشود. 🔸 گفتمان یعنی آن بین مردم، مطالبه‌ی عمومی مردم. وقتی یک چیزی مطالبه‌ی عمومی شد و گفتمان شد، به‌طور طبیعی به عمل نزدیک خواهد شد. این قضیّه هم همین‌طور [است]؛ این مسئله‌ی پرداختن به دست‌های داخلی برای حلّ مشکلات کشور باید جزو واضحات و بیّناتِ فکریِ مردم بشود. 🔸 باید این‌قدر این گفته بشود، استدلال بشود، بشود، تکرار بشود که به‌صورت یک گفتمانِ قطعی دربیاید. 🗓 ۱۳۹۶/۰۶/۳۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به مناسبت سالگرد شهادت بزودی منتشر خواهد شد... 📜 ۷۴ ✅ موضوع: 🔷سیره سیاسی - علمی شیخ فضل الله نوری🔷 🌀 در این شماره میخوانید 🔻🔻 🎙 گفتگو با حجت الاسلام ابوالحسنی 📑 یادداشت ها: 1⃣ زیر پرچم غیر امیرالمومنین نمی‌روم (آیت الله العظمی نوری همدانی) 2⃣ حریفمان قدر است (حسین کاظم زاده) 3⃣ محقق الماهر (احسان عبادی) 4⃣ کلاه بزرگی سرمان رفت (یعقوب توکلی) و ... 🌸 با ما همراه باشید... ۷۴ _ 🖇کانال نشریه عهد 🔰 _ https://eitaa.com/joinchat/3229286474Cc283d72f64 🆔 @Khanetolab
▪️درس بزرگ حضرت زینب (س)؛ روایت حقایق 🏴"بمناسبت فرارسیدن ۱۵ رجب، سالروز وفات حضرت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)"🏴 🏴 نکته‌ی مهمّ دیگر در زندگی این بزرگوار[حضرت زینب کبری(س)] که آن هم باز نشانه‌ی تدبیر است، این است که این بزرگوار را، را راه انداخت؛ نگذاشت و فرصت نداد که از حادثه غلبه پیدا کند؛ کاری کرد که روایت او بر افکار عمومی غلبه پیدا کند. 🏴 حالا تا امروز روایت زینب کبریٰ (سلام الله علیها) از حادثه‌ی عاشورا در تاریخ مانده، [امّا] در همان زمان هم تأثیر گذاشت در شام، در کوفه، در مجموعه‌ی سال‌های حکومت اموی و منتهی شد به ساقط شدن حکومت اموی. 🏴 ببینید! این است؛ این همان حرفی است که بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ی خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت میکند. 🗓 ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ س 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
جایی که تکبر بد نیست 🔺 در روایات است که از همه کس بد است مگر از در مقابل مرد بیگانه. زن باید حالت کبریا داشته باشد و نباید حالت خضوع و تسلیم بر او مستولی شود. این هم نمونه‌ی بزرگ دیگر، که زینب کبراست. زن مسلمان، از هر طرف که ملاحظه کند، را شاخص می‌بیند. زینب کبری از لحاظ علمی، یک عالمه‌ی معروف به علم در جامعه‌ی اسلامیِ آن روز بود. 🗓 ۱۳۷۴/۰۷/۱۲ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
8⃣1⃣ 🔻 با شدت گرفتن به زندگی مردم و افزایش قیمت‌های سرسام‌آور، به ظاهر پر هزینه‌ترین موضع، دفاع از و دستاوردهای آن است. این حالت روانی ترس از هزینه دادن و احیانا فحش و ناسزا شنیدن، سبب شده تا تقریبا هیچ کسی جرئت نکند سرش را از پشت خاکریز بالا بیاورد و از دفاع بکند. 🔻 این عدم جرئت هرچه می‌شود و از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود، ایجاد یک سکوت وهمناک میکند. همه با خودشان می‌گویند: ما در و اگر حرفی بزنیم، افکار عمومی با ما برخورد سختی خواهد کرد. در نتیجه این دسته افرادی که مدافع یک نگرش هستند، همه دست به دست هم می‌دهند و سکوت را عمیق‌تر می‌کنند و به آتش توهّم اقلیت می‌دمند. هرچه زنجیره سکوت ادامه دارتر، سکوت وهمناک‌تر ... 🔻 حال در این فضای ساکت وهم‌انگیز، فقط یک‌صدا به گوش میرسد، صدای با تمام توان، با تمام ابزارهای رسانه‌ای و تبلیغی! 🔻 او شروع می‌کند حقائق را وارونه جلوه دادن. را پوشاندن. باطل را به جای حق نشاندن و کافی‌ست یک نادانی آتو به دستشان بدهد تا آنها با تمام توان وارد میدان شوند و سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌هایشان پُر بشود. نمونه میخواهید؟ مثل همین ماجرای اخیر و آن فاجعه ... 🔻 خانم الیزابت نوپل نیومن به این حالت میگوید:‌ «» یعنی چی؟ یعنی در خصوص یک موضوع مناقشه‌انگیز، مردم درباره افکار عمومی حدس‌هایی می‌زنند. آنها سعی می‌کنند دریابند که در اکثریت قرار دارند یا در اقلیت و سپس می‌کوشند که تعیین کنند که آیا تغییر افکار عمومی در جهت موافقت با آنهاست یا خیر. 🔻 حالا اگر آنها احساس کنند که در اقلیت هستند یا افکار عمومی در جهت مخالفت با آنهاست، ترجیح می‌دهند که سکوت اختیار کنند. هر چقدر این دسته بیش‌تر سکوت کنند، جریان افکار عمومی نیز گمان می‌کند که حرف جدید دیگری وجود ندارد، لذا مارپیچ سکوت تشدید می‌شود. 🔻 نظریه مارپیچ سکوت این را میگوید که: مردم به شدت از انزوا می‌ترسند. بیشتر مردم از ترس انزوا، بر ضد قضاوت‌ها و ارزیابی‌های خودعمل می‌کنند. 🔻 اما چند نکته ی مهم در خصوص مارپیچ سکوت و رسانه‌های جمعی: 1⃣ اگر مردم احساس کنند دارای عقاید مشترک با دیگران هستند، درباره‌ی آن با یکدیگر صحبت می‌کنند؛ اما اگر احساس کنند فقط خودشان صاحب عقیده‌ی خاصی هستند، آن عقیده را آشکارا ابراز نمی‌کنند. 2⃣ افراد ممکن است، از رسانه‌های جمعی به عنوان منبع انتقال عقائد استفاده کنند، اگر اعتقاد خاص آنها در رسانه مطرح نشده باشد، آنها نتیجه می‌گیرند که آن عقیده مورد پذیرش عمومی نیست. 3⃣ بسیاری از افراد که عقیده‌ی خاصی دارند به سبب ترس از انزوا آنرا بیان نمی‌کنند، لذا هرچه بیشتر افراد ساکت بمانند، دیگران احساس می‌کنند که عقیده مخالف وجود ندارد، بنابراین مارپیچ سکوت در جامعه شکل میگیرد. 4⃣ اما نکته‌ی مهم این است که در این فرآیند مردم بیشتر به آنچه دیگران به صورت عمومی بیان می‌کنند، اتّکا و اعتماد می‌کنند تا به آنچه واقعا فکر میکنند. در این بین ماها شعار می‌دهیم که شیعیان تنوری هستیم! دروغ می‌گوئیم؛ ما شیعیانِ فقط احساسی هستیم! شیعیانی که ضرری برای ندارند! ما خیلی گوگولی هستیم! نیستیم. هر شب، استوری احساسی‌مان ترک نمی‌شود. اما دریغ از یک کلمه حرف حق! یک کلمه دفاع از عقبه‌ی پرافتخار . هیچ کس جرئت نمی‌کند از جایش تکان بخورد و این سکوت تو در تو را بشکند! 🔻 در اولین قدم، شکستن این سکوت است. دست به دست هم بدهیم و مثل یک شبکه منظم، با صراحت، شجاعت و منظم از دفاع کنیم. آیا یک نیست که سر از پشت خاکریز بیرون آورد و با یک خط را بشکند؟! جنگ را نمی‌بینید؟! خمینی در جماران تنهاست! همت کجاست؟! هل من ناصر خامنه‌ای بلند است. کجاست که در این ، فرماندهی کند و لشکر حزب الله را امامت؟! 🔻 فرمان رسیده. ! سرت را از پشت آن لعنتی، بیرون بیاور و از شرفت بگو. از دفاع کن! ولایت مداری به حرف نیست! مرد عمل کجاست؟! حرف بزن! چهره به چهره! استوری به استوری! فرد به فرد ! گروه به گروه! لات کوچه خلوت نباش ! در این جنگ ترکیبی، شمشیر بکش! اقدام کن! ✏️ نویسنده: سید مهدی هاشمی 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f