عصاره ی همه ی دعاها از زبان امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام
#لیلا_گودرزی
https://eitaa.com/joinchat/4039180486C10d723a6a3
#اوخواهدآمد...
🌱دافع عسر و حرج میرسد، انشاءالله...
یعنی آن ختم حجج میرسد، انشاءالله...
🌱مژده بر منتظر مهدیزهرا بدهید...
عن قریب عصر فرج میرسد، انشاءالله...
#امام_زمان
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#روزتون_مهدوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پناه_من | انبیاء / 105
• و خداوند در زبور نیز بعد از تورات این وعده را داده که زمین را «بندگان صالح» من به ارث میبرند!
• و حکومت صالحان در دولت کریمهی خداوند همان وعدهی حق خداست که جهان در طلب آن کم کم بیدار شده و بیدارتر میشود...
@ostad_shojae
۱🌺بهترین گامها و کارها، با ثباتترین آنهاست. «وَ اکْتُبْ لَنا»
۲.🌺 انبیاء در فکر تأمین #سعادت دنیا و آخرت مردمند. «وَ اکْتُبْ لَنا فِی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ»
۳.🌺 از بهترین #دعاها، جامعترین آنهاست. «فِی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةً وَ فِی الْآخِرَةِ»
۴.🌺 بازگشت خالصانه به سوی #خدا، راه دریافت الطاف الهی است. «هُدْنا»
۵. 🌺رحمت الهی نامحدود است، اگر کسی به آن نرسید، تقصیر از خود اوست. «رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْءٍ» نقصی در فاعلیّت #رحمت الهی نیست؛ بلکه نقص در قابلیّت و استقبال ماست.
۶.🌺 رحمت #خداوند فراگیر است، ولی عذاب الهی چنین نیست. «رَحْمَتِی وَسِعَتْ» «عَذابِی أُصِیبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ»
۷.🌺 اصل، رحمت الهی است و عذاب او عارضی است. (برای رحمت، فعل ماضی «وَسِعَتْ»، ولی برای عذاب فعل مضارع «أُصِیبُ» آمده است)
۸. 🌺دعای انبیاء نیز در چهارچوب حکمت و #قانون الهی مستجاب میشود. «اکْتُبْ لَنا» «فَسَأَکْتُبُها لِلَّذِینَ...»
۹. 🌺با وجود تقوا و عمل به تکالیف، شمول رحمت الهی حتمی است، «فَسَأَکْتُبُها لِلَّذِینَ...» ولی با وجود گناه و معصیت، عذاب حتمی نیست، زیرا با #توبه و #استغفار، امکان مغفرت وجود دارد. «عَذابِی أُصِیبُ بِهِ مَنْ أَشاءُ»
۱۰.🌺 رحمت الهی بینهایت است؛ امّا شرط بهرهوری از آن، #تقوا، پرداخت زکات و #ایمان است. «یَتَّقُونَ» «الزَّکاةَ» «یُؤْمِنُونَ» بنابراین کسی که زکات نمیدهد و یا بیتقوا میباشد، از #رحمت الهی محروم و در معرض عذاب الهی است.
۱۱.🌺 زکات، در شریعت #یهود نیز بوده است. «یُؤْتُونَ الزَّکاةَ»
۱۲. آنچه سبب دریافت الطاف الهی است، ایمان به تمام آیات است؛، نه بعض آنها. «بِآیاتِنا یُؤْمِنُونَ»