eitaa logo
تأملات | تولايى
4.8هزار دنبال‌کننده
731 عکس
316 ویدیو
46 فایل
🔹️شبکه های مجازی ما: ➡️t.me/m_a_tavallaie ➡️instagram.com/m_a_tavallaie ➡️virasty.com/m_a_tavallaie 🌐tavallaie.org ✅ ارتباط با ادمین: @admin_taamolat 📍حسینیه تأملات: @hosseinie_taamolat 📍کانال درسی: @taamolat_darsi
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالنور ◽️بازگشت به اولویت فرهنگی1⃣ 🔹شاید دولت اصلاحات یک چالش ویژه برای جریان مذهبی بعد از انقلاب محسوب شه؛ چالش اصلاحات رو از جهات متعدد میشه تحلیل کرد اما وجهی که اینجا میخوام بهش بپردازم ساخته شدن دو گانه دین و دنیا به صورت برجسته در عصر اصلاحاته 🔹این تفکر که مسیر دین از دنیا جداست و دین پذیری رابطه مشخصی با دنیا گریزی داره هیچ وقت نمی تونه محدود به دوره خاصی بشه، اما میشه گفت این تفکر به نوعی با لعاب جدید در اواخر دهه هفتاد مجددا حیات پیدا می کنه و اینبار قشر ارزشی و دغدغه مند ما به عنوان طلایه داران "فرهنگ" و جریان دوم خرداد منجیان "اقتصاد" تلقی می‌شوند 🔹واکنش جریان های انقلابی و حزب اللهی در مقابل این پدیده چیه؟ به نظر میرسه جریان انقلاب در این فرآیند سه مرحله رو طی می‌کنه: ۱_ پذیرفتن دوگانه و تلاش برای اثبات اهمیت فرهنگ بر اقتصاد(تلاش های مرحوم علامه مصباح یزدی رضوان الله علیه) ۲_ تفسیر جدیدی از فرهنگ و تلاش برای نشان دادن امکان و وقوع دغدغه اقتصادی در کنار دغدغه فرهنگی(شعار های انتخاباتی محمود احمدی نژاد و حرکات اقتصادی دولت وقت) ۳_ بر هم زدن معادله دوگانه و تمرکز جدی بر محرومیت زدایی و تلاش برای کار اقتصادی صحیح و حقیقی در مقابل فعالیت های اقتصادی لیبرالیستی(حرکات جهادی تشکل ها و جوانان انقلابی در دولت گذشته) ادامه دارد.... 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱هو‌العلی در سجده بفرما که به پایت بدهم جان خم کن سر این شیشه که هنگام شراب است 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مطالب فوق العاده مرحوم شهید آية الله مطهری در مورد حکمت متعالیه 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻مکتب تفکیک و انقلاب اسلامی 🔷گاهی دیده ایم که بعضی از منتقدان مکتب تفکیک، برای به حاشیه نشاندن ایشان، تفکیکیان را مخالف و معارض با انقلاب اسلامی معرفی می نمایند، 📍به نظر حقیر این مطلب تنها یک برچسب مبهمی است که تا واضح نشود به دروغ اشبه است تا به حقیقت، برای نسبت سنجی میان تفکیک و انقلاب باید ببینیم منظور از انقلابی و ضد انقلاب دقیقا چیست و تفکیکیان دقیقا در کدام دسته قرار می گیرند: 1⃣بعضی از ما چون انقلابی گری را صرفا در "کف خیابان" بودن معنا می کنیم، تصورمان از ضد انقلاب هم در کسی خلاصه می‌شود که در هم آرایی های میدانی انقلاب، حضوری نداشته و یا در جبهه مخالف قرار می گیرد 📍شمار زیادی از تفکیکیان یقینا به این معنا ضد انقلاب نبوده و نیستند؛ حساب امثال معاونیان و شیخ مهدی تهرانی ها را که جدا کنی، هنوز هم در بدنه تفکیک خصوصا طلاب جوان آن، کسانی یافت می شود که همچون مرحوم مروارید و میرزا جواد آقا واقعا دل در گروه انقلاب داشته و پای حفظ کیان نظام می ایستند، در راهپیمایی ها حضور دارند، در انتخابات به کاندید انقلابی رای می دهند و... 2⃣ در مقابل دسته اول گروهی قرار دارند که علاوه بر حضور در هم افزایی های میدانی انقلاب، اختلاف نظر های جدی در ساحت های مختلف نظام با رهبری دارند اما در مقام عمل کاملا امتثال کرده و علی رغم عقیده شخصی، به تمام معنای واقعی سرباز نظام محسوب می شوند؛ 📍حضور بعضی از آقایان در جبهه ها و فعالیت های بعضی از سیاسیون معاصر را در این زمینه تحلیل می کنم ✅اما به گمان من عمده مشکل تفکیکیان در مقوله دوم است تا از آن ها دسته ای سوم بسازد ، عدم وجود به ماهیت انقلاب پیر جماران، سبب شده تا تفکیکی ها تمام فعالیت انقلابی خود را خلاصه در فعالیت های نوع اول کرده و هنگامی هم که در دسته دوم قرار می گیرند اطاعتشان متوقف بر امور نظام خواهد بود اما در عوض در مقابل نظام نه تنها امتثال، بلکه سکوت هم نکرده و عملا ایستادگی می کنند‼️ ⬅️صحبتم سر این نیست که مثلا چرا در برابر این همه نیاز های امت اسلامی به مباحث جدید در فقه مثلا آقای چرا تدریس فقه تمدنی انجام نمی دهند، لا یکلف الله نفسا الا وسعها، بلکه سخنم بر سر این است: 🔻وقتی قائد امت، از ضرورت نگارش کتاب فلسفه برای کودکان آن هم به دست اعضای بنیاد سخن می گوید 🔻وقتی رهبر امت دستیابی جوانان به افق های مرحوم و را از برترین آرزو های خود می داند 🔻وقتی بارها از ضرورت تعلیم و تدریس فلسفه در حوزه ها و دفاع از اسلام بواسطه فلسفه سخن می گوید 🔻وقتی و ابوالحسن خرقانی را مصداق عرفان صحیح و مرحوم قاضی را حقیقت عرفان معرفی می کند 🔻وقتی مثنوی را کتابی سرار معنویت و اصول اصول اصول دین می داند 🔻وقتی... و تفکیکی ها در برابر تمام این اندیشه ها به اختلاف علمی بسنده نمی کنند بلکه: 🔴شبانه روز در صدد محدود کردن فلسفه، کوبیدن مثنوی، تخطئه مرحوم قاضی و شاگردانشان، و فشار برای کار های خلاق متناسب جوانان بر مبنای عرفان قاضی و فلسفه صدرا هستند، نمی توان آن ها را انقلابی دانست! اختلاف نظر علمی قابل قبول است، حتی اگر با رهبری معظم باشد، اما ایستادن تمام قد در برابر فرمایش های ایشان چه نسبتی با انقلابی گری دارد؟!! 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
هوالنور ◽️بازگشت به اولویت فرهنگی2⃣ 🔹اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته پیرامون جهاد تبیین ملاحظه شود، به راحتی قابل تحلیل است که در میان عرصه‌های جهاد، جهاد تبیین حکم روح و جهاد علمی و اقتصادی و...حکم کالبد را خواهد داشت. هنگامی که مقام معظم رهبری تصریح می‌فرمایند: اگر جهاد تبیین به درستی انجام شود، جهاد اقتصادی و علمی و...نیز اثر خود را خواهد گذاشت؛ به راحتی در می‌یابیم که جهاد تبیین در منظومه فکری رهبری معظم، نه یک امر تشریفاتی، و نه یک امر بسیار مهم، که لااقل ستون خیمه حرکت انقلاب در گام دوم تلقی می‌شود. 🔹در یک نگاه کلان، می‌توان تثبیت جایگاه جهاد تبیین در منظومه کنش های جوانان انقلابی، توسط مقام معظم رهبری را یک تذکر از جانب ایشان جهت بازگشت به هویت فرهنگی انقلاب و اولویت این زمینه نسبت به سایر زمینه ها و مقالات فعالیت انقلابی دانست. 🔹اساسا در یک انقلاب ذاتا دینی و فرهنگی، بدون روکش عمیق فرهنگی نسبت به تمام فعالیت ها و تلاش ها، نمی‌توان دستاورد های اقتصادی و رفاهی دیگر را، در عداد دستاورد های برجسته انقلاب به شمار آورد. 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
🌹هوالعلیم 🔻مسیر عرفان 🔸بذر همزمان با اولین دعوت انبیا، جهت حرکت به سمت کشف غیب وباز نمودن چشم های قلب انسان کاشته شد وبه تناسب گسترش دعوت سفیران عالم قدس و البته فهم مخاطبان ایشان رشد نموده و در مکتب قهرمان توحید، حضرت ابراهیم علیه السلام به اوج شکوفایی خود رسید و در نهایت به برکت وجود نفیس و قدسی خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وآله به درخت تنومندی بدل شد که أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِي السَّمَآءِ* تُؤْتِي أُكُلَهَا كُلَّ حِينٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا 📚منبع: عرفان امین، ص ۱۱ 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
4_5879748801601735909.mp3
19.62M
🎧بشنوید 💌پیشنهاد ویژه ادمین ۱_عرفان یعنی چی؟ ۲_تفاوت اخلاق با عرفان چیست؟ ۳_ تفاوت عرفان با تصوف؟ ۴_ ویژگی های اندیشه عرفانی ۵_ نظر بزرگان دینی پیرامون عرفان اسلامی چیست؟ ۶_ نظر رهبر معظم انقلاب پیرامون عرفان چیست؟ ۷_ آیا مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی از مرحوم علامه قاضی در اندیشه رهبری عظمت بیشتری دارند؟ ۸_نظریه عقل بیّن و غیر بیّن جناب آقای سیدان @erfanvahekmat_com
🌹هوالعزیز 🔻نسبت عرفان و دین 🔹عارف اسلامی، اندیشه و نگاه خویش را نگاهی جدای از ندیده بلکه به تطابق کامل و دینی تصریح نموده و معترف است که جز فتح قله‌های معارف الهی مصرّح و منطوی در دین، کار دیگری انجام نداده است. بزرگان جهان اسلام بر این مسأله اتفاق نظر دارند که: ✔اولا اسلام نه تنها عاری از نیست که بهترین و راقی‌ترین مرحله تکامل عرفان در آموزه‌های دین اسلام رخ داده است. ✔ثانیا اگر تشنگی فطری انسان‌ها به معارف و مسائل عرفانی پاسخی مناسب از دین نیابد، کام تشنگان وادی در عوض سیراب شدن از شراب طهور معنویت اسلامی، به شوره زار عرفان‌های کاذب روی آورده و با سراب معنویت‌های توحیدی دل‌خوش می‌شود. 📚منبع: عرفان امین، ص ۱۲ 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظات و جملاتی ناب از مرحوم آية الله حائری شیرازی رضوان الله علیه ❤️ دین همان عشق است... 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
تو چه را باز نگشتی دیگر...؟ 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
4_5913744343922903866.pdf
1.35M
🔹مصاحبه بسیار خواندنی با پروفسور مهدی گلشنی ➖ما مشق می‌نویسیم، نه سرمشق! 📌پیشنهاد مطالعه 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
هو‌الحبیب🌹 🔹گاهی عمیقاً نیاز داریم مفاهیم ناب دینی رو برای خودمون مرور کنیم...؛ ۱. قالَ رَسُولُ‌اللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيهِ وَ آلِه :  إِنَّ اَلْجَنـَّةَ لَأَشْوَقُ إِلَى سَلمانَ مِن سَلْمانَ إِلَى اَلْجَنـَّةِ وَ إِنَّ اَلْجَنـَّةَ لَأَعْشَـقُ لِسَلمانَ مِن سَلمانَ لِلْجَنـَّةِ. شوق بهشت به سلمان، بیشتر از شوق سلمان به بهشت است؛ بهشت به سلمان عاشق‌تر است تا سلمان به بهشت. (بحارالأنوار، ج۲۲، ص۳۴۱) ۲. إنَّ اللّه جلّ‌جلاله يَقُولُ: عَبْدى! خَلَقتُ الأَشياءَ لِأَجلِك وَ خَلَقـتُكَ لِأجلى! بنده‌ی من! همه‌ی اشياء را به خاطر تو آفريدم و تـو را بـه خـاطر خـودم... (الجواهر السنیّه، ص۲۸۴) ۳. لَم يَسَعنی سَمائی وَ لا أَرْضی وَ وَسِعَنی قَلبُ عَبدِی المُؤمِن. نه آسمان من و نه زمین من، ظرفیت پذیرش من را ندارند؛ بلکه تنها قلب بنده مومن من ظرفیت من را دارد... (بحارالأنوار، ج۵۵، ص۳۹) 📌یک‌ساعت تفکـری از یک‌سال عبادت برتـره که به زندگی انسان جهت بده... بسم الله! 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️بابُ الحُسَيْنِ أوسعْ 🔹سخنان دلنشین مرحوم علامه مصباح یزدی پیرامون توسل به حضرت سید‌الشهداء علیه السلام 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
▫️اسارت شیاطین در ماه مبارک رمضان 🌱مرحوم آیت الله میرزا جواد ملکی تبریزی قدّس سرّه: 🔸از بعضى نقل شده كه مى‌گويند: به زنجير كشيدن شياطين در ماه رمضان فايده زيادى ندارد و گويا تصديق اين مطلب برايش مشكل بوده يا منظور از آن را نفهميده است، در حالى كه اين مطلب در ماه رمضان محسوس بوده و آثار آن از جهت ازدياد عبادات و خيرات در آن، آشكار است، و كسى در آن شكى ندارد. 🔸و كسى كه ماهيت شيطان را شناخته و جهت ارتباط او را با بشر و طريقه تأثير او را بداند، مى‌فهمد كه صرف خوددارى از خوردنى و آشاميدنى بخصوص اگر همراه با نگهداشتن زبان از پرگويى باشد، باعث منع دخل و تصرف شيطان در دل روزه‌دار مى‌شود، همانگونه كه در فرمايش معصومين عليهم السّلام به آن اشاره شده است: «با گرسنگى مجارى او (شيطان) را تنگ نماييد، كه او مانند خون در بدن انسان جارى است». 🔸بهر صورت زيادى عبادات و خيرات و طاعاتى كه از مردم مى‌بينيم، قابل انكار نيست. بله اين مطلب نسبت به همه شياطين و نسبت به جميع مكلّفها نيست. و اين مطلب براى اهل آن روشن است، چنانچه در بعضى از روايات باب صريحا گفته شده كه مراد از شياطين، شياطين متمرّد هستند. 📚المراقبات، ص۲۱۷ 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
🔹اتفاق جدیدی نیوفتاده است! 🔻درد نوشته‌ای پیرامون حادثه تروریستی اخیر و شهادت شهید اصلانی در حرم مطهری رضوی 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
هو‌الطبیب ➖اتفاق جدیدی نیوفتاده!! 🔹سکانس اول: به شیخ محمد اتهام می‌زنند، مطالبی که متعلق به او نبوده را، به او نسبت می‌دهند و وادارش می‌کنند توبه کند! وقتی قبول نمی‌کند، اول او را با شمشیر می‌کُشند، بعد به دار آویزان می‌کنند، بعد سنگسارش می‌کنند، بعد هم بدن مبارک را می سوزانند و آخر سر، خاکسترش را هم به هوا می‌سپارند!! (سرگذشت شهادت شهید اول، به گزارش شیخ حر عاملی، قرن هشتم هجری قمری) 🔹سکانس دوم: در خواب می‌بیند که سید مرتضی مجلسی تشکیل داده و علماء را دعوت کرده است؛ وقتی وارد مجلس می‌شود سید، او را در کنار شهید اول می‌نشاند. از همین خواب حدس می‌زند که او دومین شهید خواهد بود.. شیخ زین الدین قضاوت می‌کند، محکومِ سرخورده از قضاوت می‌رود و اتهام رافضی بودن به شیخ را عَلَم می‌کند؛ در راه حج سرش را می‌بُرند و به شاه هدیه می‌دهند، پیکرش هم سه روز بر روی زمین می‌ماند...روز سوم پیکر را در دریا می‌اندازند! (نحوه شهادت شهید ثانی،قرن دهم هجری قمری) 🔹سکانس سوم: سید نورالله قضاوت را می‌پذیرد، به شرط اجتهاد، تا مجبور نباشد به فتوای مخالفین قضاوت کند؛ مثل همیشه گروهی تاب دیدن سید را ندارند، به جاسوسی سر از زندگی سراسر تقیه سید در می‌آورند و از اکبرشاه اجازه می‌گیرند که او را حد بزنند. همه جا، حد را با شلاق های متداول جاری می‌کنند، اما بغض و کینه نسبت به سید، کاری می‌کند که آن‌قدر بر پیکرش با چوب خاردار ضربه می زنند که قطعات بدنش به هوا پرتاب می‌شود به شهادت می‌رسد! (فوائد الرضویه، محدث قمی، ص۶۹۷) 🔹سکانس چهارم: عمر خودش را در سلوک الی الله و مبارزه گذاشته بود، قبل از ظهر که برای نماز جمعه حرکت می‌کند، خانومی خودش را به جای زنی حامله جا می‌زند و به بهانه کار واجب از حلقه محافظین امام جمعه عبور می‌کند؛ وقتی به آقا می‌رسد ضامن بمب را می‌کشد...بمب نه امام جمعه می‌شناسد نه محافظ و نه مردم عادی! شهید دستغیب به همراه ۱۲ نفر از محافظین و تعدادی از مردم بی‌گناه که در اطراف مشغول رسیدگی به امور روزمره خود بودند به شهادت می‌رسد...قطعات پیکر شهید دستغیب هم در تمام اطراف منطقه پخش می‌شود! 🔸برداشت آخر: عمامه را که می‌بندی، هر دورش به یک حقیقت متعالی گره می‌خورد؛ پیچ اول علم..پیچ دوم جهاد...پیچ سوم مردم داری... گفته‌اند لباس رسول خداست؛ پس از همان اول آماده تهمت ها و نفاق و بی حرمتی می‌شوی.. اگر در حرم رضوی یک برادر مجاهد بزرگوار با ضربات قمه در آغوش آقایش جان می‌دهد اتفاق بزرگی است. غصه این درد شک دارد؟ ابدا!!! اما اتفاق تازه ای افتاده؟ باز هم ابدا... این چهار سکانس، تنها یک تصویر مختصر سانسور شده از عمر هزار و اندی ساله طلبگی است... هر روز یک سکانس جدید، هر روز یک پلان جدید، دیروز حرم مطهر چند سال قبل ترش میدان شهدا و طلبه مظلوم شیخ محمد تولائی و شیخ مصطفی قاسمی همدانی این ها را بگذارید کنار ترور معنوی عجیب علامه طهرانی ها و علامه مصباح یزدی ها و...که بارها بارها از ترور فیزیکی دردناک تر است بگذارید کنار هزاران بد و بیراهی که محصلین علوم دینی در کوچه و خیابان بدون جرم و جنایت تحمل می‌کنند و.. 📌روحانیت تقصیر نداشته؟ حتما داشته! چه کسی منکر است؟! چند نفر از قربانیان ترور فیزیکی و معنوی و سیبل های تهمت ها و دروغ ها و فحش های رکیک در زمره مقصرین هستند؟ الله اعلم! 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
🔹قدر لحظات جوانی خود را بدانید.. 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
📌نقش عقائد در حرکت به سمت خداوند متعال شبکه های اجتماعی: 🆔 eitaa.com/m_a_tavallaie 🆔instagram.com/m.a.tavallaie
🔸نمیدونم حال بایزید، وقتی می‌گفت: "به صحرا شدم، عشق باریده بود و زمین تر شده بود؛ چنانکه پای به برف فرو شود، به عشق فرو شدم" چی بوده... نمی فهمم لحظه های آخر، دم پرواز، چطور میشه دلتنگ و رو تو چند جمله نقاشی و کرد و گفت: خداوندا! عاشق دیدارتم... فقط می‌دونم، از یک جایی به بعد، کار آدم میشه غبطه خوردن و تماشا کردن.. چقدر این قفس کوچیکه چقدر آغوشش گرمه.. چقدر جذابه.. ای کاش برفتادی برقع ز روی لیلی تا مدعی نماندی مجنونِ مبتلا را از قعر چاه، وسط ظلمت پُست مدرن قرن بیست و یک، باز هم میشه حس کرد چقدر ناز لیلی رو خریدن شیرینه.. تصور کن؛ سکانسش اسکار میگیره، لیلی تو محمل وسطِ صحرا مجنون، تشنه و با پای برهنه هوا گرگ و میش بدو بدو میخواد خودش رو برسونه پاهاش یاری نمی‌کنن لحظه آخری دستش رو دراز می‌کنه باد میزنه و پرده محمل کنار میره، با صدای زمین خوردن مجنون لیلی سرش رو میاره بیرون این بار مجنون زمین افتاده به باد التماس می‌کنه.. دم طلوع، نسیم بین مجنون و برقع میانجیگری می‌کنه.. آفتاب که میزنه، دیگه خبری از مجنون نبست.. فقط صحراست و چهره لیلی! خداوندا مرا پاکیزه بپذیر.... بیابانی‌ است مالامال دل تا خیمه لیلی بسا مجنون سرگردان در این ریگ روان گم شد 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
🌱راه رسیدن به خلوص: 🖌مرحوم آية الله میرزا جواد ملکی تبریزی: 🔸وقتی بنده تمام توان خود را بکار گرفت و فهمید که نمیتواند به مراد خود برسد، در اینجاست که ناچار میشود از ته دل از خدای متعال یاری جسته و به در کرم او پناه ببرد. 🔸و در پی آن رحمت بیانتهای الهی بر او می‌وزد - زیرا او کریم بوده و گرامیداشت بندگان ناچار خود را که به درگاه او و برای دریافت رضایت او آمده‌اند، دوست دارد. 🔸 آنگاه او را قبول کرده، از او راضی شده و او را بنده مخلص خود میگرداند. زیرا اخلاص در پی پذیرش و رضایت او بوجود آمده و قبل از قبول و رضایت او، اخلاص تحقق نمییابد. 🔸بنابراین بنده باید تمام توان و سعی خود را در جهت شناخت آفات عمل و خالص کردن آن بکار گرفته تا ناتوانی و درماندگی خود را درک کند. سپس تسلیم خداوند شده و خلوص را از او بخواهد. و در صورتی که این گونه عمل کرده و این مطلب را بخدا بسپارد خداوند بدون هیچ بخل و خیانتی آنچه را به او واگذار کرده برای او انجام میدهد. 📚المراقبات، ص۵۳۲ 🆔 @m_a_tavallaie | کانال تأملات
4_5787347579570227976.mp3
15.76M
‌این دل مرده روهم یه لطفی کن بنویس میون کشته مرده‌هات .. 🎧 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
بسم الله الرحمن الرحیم 🔻سخن مرحوم آیت الله حائری شیرازی با مخالفان و : 🔹یکی از مسائل اساسی در اسلام، اسلام است. وقتی کسی بگوید: «عرفان یک مسأله انحرافی است»، خوب، چه طور می شود؟ .... چرا بعضی ها این حرف ها را می زنند؟ ✅ به نظر من همه اش به خاطر این است که فردی بر چیزی محیط نیست و آن وقت منکرش می شود: «الناس اعداء ما جهلوا» آقا، مگر من قسم خورده ام که هر چیزی من فهمیدم اسلام است و هر چیزی من نفهمیدم اسلام نیست؟ اگر چیزهایی با عقل جور در نیامد، باید بگویم این ها خارج اسلام است؟ آیا چنین برخوردی درست است؟ مگر من آن قدر بر مسائل اسلام محیط هستم که هر چه من نتوانستم محیط بر آن بشوم، بگویم دیگر این از اسلام نیست و بدعت است، کفر است؟ این جاست که این هم می شود زنجیر و بر دست و پای!! اولاً صاحبان این افکار و بعد هم کسانی که به دام آن بیفتند. این هم چیزی است که انسان را از حرکت باز می دارد. بعضی ها این حرف ها را روی تقوا، ورع و احتیاط زده اند. خوب، باشد، ⬅️ امّا خلاصه و نتیجه اش این می شود که به اسلام شما بدبین می شوند و اسلام در نظرشان زشت و بد جلوه می کند! 📚منبع:سایت معظم له 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات
🔹من کان لله، کان الله له... 🆔@m_a_tavallaie | کانال تأملات