eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
565 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
تا امروز ۸ جلسه از مثنوی خوانی انجام شده، ان شاالله به زودی جلسات به صورت کمی و کیفی توسعه پیدا خواهد کرد. کانال، صفحه مخصوص خودش را خواهد داشت و فعالیت هایی برای استفاده بهتر رقم خواهد خورد. برای شرکت در جلسات به ادمین پیام دهید. @Of_andisheh
📚جمع خوانی کتاب تکامل نهادها و ایدئولوژی های اقتصادی [ و نقد آن ] 🔹با حضور:حجت الاسلام محمدامین رضایی 🔸جلسه به صورت مجازی برگزار می‌شود( ادامه جلسه حضوری در اصفهان) 🔻برای ثبت نام و اطلاع از جزئیات به @sayedke1 در ایتا پیام دهید یا با شماره 09384768224 تماس بگیرید @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻در حاشیه جلسه طلاب خراسان جنوبی با آقای رئیسی فرصت کوتاهی شد با ایشان صحبت کنم. دو نکته گفتم( البته در متنی که نوشته بودم پنج نکته طرح شده بود که تحویل داده شد و قرار شد آقای رئیس جمهور مطالعه کنند) یکی از دو نکته در نسبت"مردمی بودن"با "مردمی شدن" دولت سیزدهم بود. گفتم شما و دولت تان در میان مردم و مردمی هستید اما "مردمی شدن اقتصاد" امر دیگری است که اینگونه رقم نمیخورد. آقای رئیسی اصل نکته را پذیرفتند و گفتند این را قبول داریم و داریم بهش فکر می‌کنیم. 🔻بند ب اصل۴۳، اصل ۴۴ اقتصاد تعاونی و سیاست های اصل ۴۴ که سال ۸۴ توسط رهبری ابلاغ شد که ۲۵٪ اقتصاد ایران برای ۳ دهک پایین جامعه شود جز ظرفیتهای اقتصاد مردمی است. شرکت های تعاونی و تاسیس و حمایت از کارگاه های کوچک مبتنی بر زنجیره ارزش و تقسیم محصول و در نهایت ترکیب آنها شبیه آنچه در پاکستان و چین رقم میخورد مدل هایی است که می‌تواند اقتصاد را از ریل سرمایه داری خارج و مردمی کند. 🔻امیدواریم این همایش "حکمرانی تعاون، حکمرانی مردمی" و نوع نگاه اقای رئیسی و بعضی وزرا در میدان عمل موجب تحقق اقتصاد مردمی شود و آنچه شهید بهشتی بزرگوار در قانون اساسی بر آن تاکید میکرد محقق شود. نفس این جلسات امیدآفرین است، یادمان باشد در دولت قبل این حرفها را مسخره میکردند، ان شالله فرمان دولت به این سمت چرخیده شود و منابع ثروت در قالب تعاونی و...‌در اختیار دهک های پایین قرار بگیرد. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻چند روزی آمدم روستای پدری، این فیلم را درباره محصول انحصاری خراسان جنوبی از سر زمین های کشاورزی پدر برای شما ضبط کردم. معمولا خیلی از ایرانی ها این محصول مفید را نمی شناسند؛ ان شالله با تبلیغات و تولید فرآورده های فضای صادرات این محصول به کشورهای همسایه و شرق و غرب فراهم شود تا هم برای کشور ارزآوری داشته باشد، هم مشکلات اقتصادی مردم محروم استان کاهش پیدا کند و بسیاری از مردمی که بخاطر فقر به حاشیه شهرهایی مثل مشهد و...پناه بردند دوباره به روستاها برگردند. ✍ @m_amin_rezai
✍ محمد حق شناس مردم را مقابل حکومت قرار می دهد! 🔸دولت ها گاهی به اشتباه در ورطه ایده نئولیبرالیسم برای رشد اقتصادی می افتند یعنی به تصور خام خود اگر بر مدار ، حمایت بی چون چرا از ، و کاهش خدمات عمومی حرکت کنند کشورشان گلستان می شود، تصور می کنند به یکباره چرخه سرمایه گذاری و تولید به حرکت در می آید، نیروی کار به خدمت گرفته شده و در کشور مربوطه خلق ثروت رخ خواهد داد اما زهی خیال باطل! 🔸هر کجا در کشورهای در حال توسعه به نئولیبرالیسم تکیه شده است تنها به ، و کاهش سطح رفاه عمومی منجر شده است، منتهی الیه خصوصی سازی افراطی و کم شدن یارانه های دولتی، کشوری دو قطبی است که بخش اعظمی از آن در تامین حداقل های زندگی مانده اند و بخش کوچکی با ثروت بادآورده دور دنیا در حال هزینه کردن درآمدهای بادآورده هستند. 🔸کشور تا قبل از جنگ و تخریب این کشور توسط عناصر داخلی و خارجی(2011) نمونه ای کوچکی از شروع پیاده سازی نئولیبرالیسم است، تا قبل از سال 2005 این کشور با ایجاد سطح رفاه متعارف، پرداخت یارانه، حمایت های دولتی مثل ایجاد مسکن برای عموم مردم و ... توانسته بود یک زندگی متعارف را برای مردم این کشور به ارمغان آورد؛ اما از روزی که به یکباره تحت تاثیر اندیشه های اقتصادی نئولیبرالیسم قرار گرفت و توهم توسعه از طریق یارانه زدایی، خصوصی سازی، کم کردن چتر حمایتی دولت از مردم با کاهش بودجه و مخارج دولت را در پیش گرفت به یکباره بخش اعظمی از جامعه دچار بحران رفاه شدند، بخش کوچکی که توانسته بودند از مزایای نئولیبرالیسم برخوردار شوند نیز در این کشور نماندند و با پول حاصل از سیاست های نئولیبرالی کشور را به مقصد اروپا و آمریکای شمالی ترک کردند، نتیجه این اتفاق افزایش نارضایتی عمومی و در نهایت ایجاد بستر برای ظهور داعش و توطئه غربی ها در این کشور شد(مطالعه بیشتر) 💢 برای مطالعه بیشتر به [هنر حکمرانی و توسعه|محمد حق شناس] بپیوندید👇 @hokmraniirani
🔷 مدیریت فرهنگی تربیتی دانشگاه مجازی المصطفی برگزار می‌کند: نشست ایام پایانی ماه صفر با عنوان: ولایت طولی، ولاء طرفینی، اخوت بین المللی [نگاهی نو به مساله ولایت با تکیه بر احادیث رضوی] 🎙 باارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین محمد امین رضایی 🗓زمان: چهارشنبه 22 شهریور ماه ⏰ساعت 21:30 🔗 لینک شرکت در نشست: https://room.aou.ir/fa-cultural/ @m_amin_rezai
مثنوی خوانی ج3.mp3
12.13M
📚 دورهمی مجازی برای جمع خوانی و فهم عمیق کتاب ارزشمند مثنوی معنوی [بر اساس شرح مرحوم فروزانفر و علامه جعفری، کریم زمانی] 📆جلسه سوم -خوانش نی نامه 🔻برای ثبت نام و کسب اطلاعات از دوره به @Of_andisheh در ایتا پیام بدهید. 🎙 @m_amin_rezai
🔻یکی از رفقا اومد دنبالم رفتیم یکی از کافه کتاب های شهر قاین میگفت: حاجی الان سر هر خیابون یک کافه است :) موقعی که من سال اول حوزه اینجا بودم این محافل روشنفکری نبود، الان بین پاریس و خیابان ولیعصر اونا با قائن ما فرقی نیست، تازه اینجا چایی زعفران هم داشت که کافه های قم، تهران و پاریس ندارند. ما البته بستنی خوردیم و درباره مرگ نهاد علم صحبت کردیم و مرزهای روشنفکری جابجا کردیم :) 🔻ژان پُل در پاریس و در نیویورک هم به ذهن شون نمی‌رسید روزی اندیشه شون به فارسی ترجمه و در کافه ای در قاین یک شهر سنتی،مذهبی در شرق ایران عرضه بشه، اینقدر کتابهاش به روز بود خیابان انقلاب تهران فقط اینطوره :) عجیب بود که همه کتابهای معروف از متفکرین غربی در حوزه فلسفه، سیاست، فرهنگ بود. و عجیب تر که تقریبا هیچ کتاب از نویسنده های ایرانی نبود! این دو کتاب را خریدم. ▪️پ.ن: این حجم از افزایش کافه در شهرهای سنتی آن هم با این سبک حقیقتا مورد تعجب و مطالعه اجتماعی است. @m_amin_rezai
🔻بعد از تجربه برنامه ۱۴۰۰ @ir1400tv و... برای کمک به تیم جدید که از دوستان هستند چندین بار وسوسه شدم ساخت یک برنامه گفتگومحور را به تلوزیون پیشنهاد دهم و محکم پای کار بایستم اما هر چه جلوتر آمدیم مثل خیلی ها برایم مسجل شد آنچه به عنوان" تحول"در صداوسیما طرح شد عملا به بیراهه رفت. امروز که جامعه عمیقا نیاز به گفتگو دارد با این دست فرمان اساسا در صداو سیما امکان ساخت برنامه گفتگومحور واقعی وجود ندارد و این مایه غصه و تاسف است. به زودی در این باره مفصل خواهم نوشت. ✍ @m_amin_rezai
☑️وضعیت اقتصادی مکه و مدینه در عصر پیامبر اکرم ص ▪️چگونه پیامبر ره "جامعه جاهلی" در مکه که به‌ لحاظ اقتصادی نیز "جامعه طبقاتی" بود را به یک "جامعه توحیدی" دارای طبقه و نه طبقاتی مبدل کرد. به مناسبت بحثم در محرم دو شب به این موضوع پرداختم و البته در جلسات بعدی تفصیلی بحث کردم چطور بعدا بعضی از خلفا به لحاظ الگوی اقتصادی به عصر جاهلیت برگشتند و "جامعه نبوی" به "جامعه اموی" مبدل شد! 🔻مکه، عصر پیامبر ص 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۱) 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۲) @m_amin_rezai
☑️از مصادیق امام حسن ع این است که بعضی مداحان و سخنوران اینگونه جا انداختند مساله امام حسن ع و دغدغه برادر و مادرش حضرت زهرا س این است چرا امام حسن ع ندارد! از پیامبر ص نقل است: لو کان العقل رجلا لکان الحسن《اگر قرار بود گردد آن شخص حسن ع بود》 بین این دو نگاه چه تفاوتی است! ✍ @m_amin_rezai
‼️ اطلاعیه ۶: اعلام اسامی برگزیدگان پس از بررسی و ارزیابی‌های به عمل آمده، برگزیدگان اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی انتخاب شدند. نفرات برگزیده وارد دوره تداوم و همکاری خواهند شد. ✨مدرســـــه‌تابســـــتانه‌اقتصـــــــاداســـلامـــی✨ 🆔 @HSIE1402
در این دوره که حاضرین علاوه بر طلبه ها غالب افراد دانشجوی ارشد و دکتری اقتصاد بودند جز برگزیدگان دوره شدم. در ادامه همکاری رسمی با وزارت اقتصاد خواهیم داشت. از همه عزيزاني که برای این دوره با کیفیت زحمت کشیدند تشکر میکنم. من به صورت آکادمیک اقتصاد نخواندم، این دانش اندکم محصول مطالعات شخصی است که مدتی است شروع کردم. پی بردن به اهمیت موضوع و علاقه من به اقتصاد اسلامی، فقه و پاگذاشتن در این راه بواسطه استادم حاج آقای قنبریان و کلاس هایی بود که در چند سال اخیر با ایشان داشتم. قبل از آن تقریبا با این فضا بیگانه بودم. این تازه شروع یک قصه مهم است. بسم الله... @m_amin_rezai
📚حساب میکردم این مثنوی خوانی که با دوستان شروع کردیم تا پايان دفتر ششم چقدر طول می‌کشد دیدم اینکه علامه جعفری ۱۵ سال عمرش برای تدریس و تألیف شرح مثنوی رفته بی دلیل نبوده تا با این غزل مولوی مواجه شدم به دوستان گفتم: آشنا شدن با چنین روح بلندی ده سال که هیچ صد سال هم می ارزد 🔻در جلسه برنامه ریزی شده کیفیت و کمیت توامان در نظر گرفته شود و در یک زمان معقول هر دفتر را تمام کنیم. اگر شما هم میخواید به جمع مثنوی خوانی به صورت مجازی ملحق بشید پیام بدید به @Of_andisheh تا به گروه اضافه بشید. تنها شرط شرکت منظم در جلسات است. ✍ @m_amin_rezai
▪️در زیارت ع میخوانیم:قتل اللَّهُ مَنْ قَتَلَک بِالأيدی وَ الالسُن خدا بكشد آنهایی که تو را با دست ها و زبانهايشان كشتند! قتل با زبان در کنار قتل با دست عجیب است! شاید بشود با این دو روایت اینگونه تفسیر کرد 🔻 ۱:حضرت امیرع: كَم مِن دَمٍ سَفَكَهُ فَمٌ چه بسیار خون‌هایی که بخاطر سخن بر زمین ریخته شد.(غررالحكم، 6928) 🔻 ۲: زخم زبان زدن گاهی اثرش بر انسان ها کمتر از زخم بر بدن نیست امام صادق ع: إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ اتَّقَى‏ النَّاسُ‏ لِسَانَه‏ مبغوض‌ترینِ افراد،آن کسی است که مردم از زبان او بترسند. (الکافی،ج۲ ص۳۲۳) ☑️این روزها که بازار حرافی رونق دارد باید مراقبت کرد کلمات در قلم و لسان ما چگونه و در چه طریقی خرج میشود؛ حواسمان باشد کلمات آدم می‌کشند... @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با نوای حیدر حیدر ع! 🔻پیوند روح انسان مسلمان ایرانی با روح بلند علی بن ابی طالب ع ناگسستنی است. این پیوند است که ما را به وجد و شوق می آورد. @m_amin_rezai
پناهندگی مأمون به امام رضا علیه‌السلام مأمون در دشواری هایی که دولت وی را تهدید می کرد، به امام رضا علیه‌السلام پناه می برد . از جمله یک بار مأمون به ایشان عرض کرد: شیعیان شما در یک جایی علیه ما شورش کرده اند، آیا نامه ای به آنان می نویسید؟ زیرا اگر شما بنویسید قبول می کنند. به آنان بنویسید از بلوا علیه ما دست بردارند! [١] بار دیگر وقتی بود که فضل بن سهل ترور شد و مردم شنیدند که او ترور شده . اهالی خراسان ترور وی را کاری از سوی مأمون تفسیر کردند و ازاین‌رو انبوهی از مردم به پا خاستند و بر در کاخ مأمون در انتظار ایستادند تا او بیرون بیاید و خشم خود را بر سرش خالی کنند و از او انتقام بگیرند . مأمون از در پشتی خارج شد و به خانه امام ـ که در همسایگی وی بود ـ رفت و به ایشان پناه بُرد . آن گاه امام بیرون آمد و انبوه مردم را به یک فرمان پراکنده کرد. [٢] این یعنی در همان سرزمینی که مأمون در آن حکومت می کرد و در واقع در همان شهری که حکومت را به مأمون داده بود و با نیرو و سپاه او را یاری می کرد، در همان سرزمین، پشتوانه مردمی و اجتماعی امام به چنین حدی رسیده بود؛ بگذریم از پشتوانه علمی و فکری ایشان و پیشوایی علمی و فکری ایشان که خود نمونه های بسیاری از آن سراغ دارید . [١] الكافي، ج٨، ص١۵١، ح١٣۴. [٢] همان، ج١، ص۴٩٠. شهید آیت الله سید محمد باقر صدر رحمة الله علیه 🔹امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام، ص۶١٨ خطورات https://eitaa.com/khotourat
🔻هر کس اندکی سیاست و تاریخ بداند متوجه می‌شود جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد. آنهایی که توهم دارند نه انقلاب می‌فهمند نه ظرفیت های جمهوری اسلامی را می شناسند. لیدرهای خارج نشین با هیجانی کردن چند جوان به دنبال منافع خود هستند. هیچ شکی نیست هدف نهایی چه بخواهند چه نخواهند تجزیه ایران، نابودی زیرساخت ها و مستعمره شدن است. آیا این به معنای سکوت در مقابل ناکارآمدی ها و مشکلات است؟ خیر، همه عزم ها باید جزم شود تا عقب ماندگی در حوزه عدالت و...جبران شود. تنها راه به آرمان های ۵۷ و اصلاح امور به نفع مردم است. 🔻من حق میدهم بعضی جوان ها معترض باشند اما واقعیت را باید گفت و صرف خوشایند چند نفر و فضای رسانه ای حقیقت را نباید کتمان کرد؛ضمن اینکه باید اشکالات را پذیرفت، توجیه نکرد و برای رفع آن تلاش کرد. ✍ @m_amin_rezai
اگر علاقه به مطالعه اقتصاد سیاسی کلاسیک دارید و می خواهید درک درستی از اقتصاد امروز داشته باشید باید این افراد و آثارشان را بشناسید: 👤 آدام اسمیت Adam Smith 📆 (۵ ژوئن ۱۷۲۳ – ۱۷ ژوئیه ۱۷۹۰) - (معروف به پدر علم اقتصاد مدرن) 📕کتاب "تحقیقی پیرامون ماهیت و اسباب ثروت ملل" 1776 An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations 👤 توماس رابرت مالتوس (Thomas Robert Malthus) ‏ 📆 (۱۴ فوریه ۱۷۶۶ – ۲۹ دسامبر ۱۸۳۴) 📕مقاله ای در باب اصول جمعیت - Essay on The Principles of Population 👤 دیوید ریکاردو (David Ricardo) 📆 (زاده ۱۸ آوریل ۱۷۷۲ در لندن - درگذشته ۱۱ سپتامبر ۱۸۲۳ در لندن) 📕اصول اقتصاد سیاسی و مالیات On the Principles of Political Economy and Taxation 1817 👤 آنتونی آگوستین کورنو (Antoine Augustin Cournot) 📆 (۲۸ اوت ۱۸۰۱ در منطقه اوت-سون فرانسه، مرگ 1877) 📕 تحقیقاتی در باب اصول ریاضی ثروت Researches into the Mathematical Principles of the Theory of Wealth 1838 👤 جان استوارت میل (John Stuart Mill) 📆 (زادهٔ ۲۰ مه ۱۸۰۶ در لندن – درگذشتهٔ ۸ مه ۱۸۷۳ 📕 اصول اقتصاد سیاسی Principles of Political Economy 1848 👤 کارل هاینریش مارکس (Karl Heinrich Marx) 📆 ۵ مه ۱۸۱۸ – ۱۴ مارس ۱۸۸۳ 📕 مانیفست کمونیسم 1848 The Relevance of the Communist Manifesto 👤 ویلیام استنلی جِونز (William Stanley Jevons) 📆 (1سپتامبر ۱۸۳۵–۱۳ اوت ۱۸۸۲) 📕 نظریه اقتصاد سیاسی The Theory of Political Economy 1871 👤 لئون والراس (Léon Walras) 📆 (زاده ۱۶ دسامبر ۱۸۳۴ در اورو، فرانسه - درگذشته ۵ ژانویه ۱۹۱۰ در مونترو، سوئیس) 📕 مبانی اقتصاد سیاسی محض Elements of Pure Economics 1874 👤 آلفرد مارشال Alfred Marshall 📆 (۲۶ ژوئیه ۱۸۴۲ - ۱۳ ژوئیه ۱۹۲۴) 📕 اصول علم اقتصاد Principles of Economics 1890 چه بخواهیم چه نخواهیم این افراد زندگی امروز ما و همه مردم دنیا را تغییر دادند. این جاهلان مدرن که جاهلیت مدرن را "علم" نامیدند و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و تمام روابط فردی و اجتماعی ما را تغییر دادند. و جالب اینکه یک دانشجوی اقتصاد میتواند مدرک دکتری خود را بگیرد بدون اینکه حتی یک مرتبه رجوع کرده باشد به آثار این افراد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ✅ تجلی روح‌القدس‌در قصیده مدارس‌آیات دعبل خزائی 🎙حجت‌الاسلام بعضی وقت‌ها ضرورت‌ها و اضطرارهای جبهه حق، آدم‌های معمولی را طوری بزرگ می‌کند که بزرگترین فرشتگان الهی پشت آن آدم قرار می‌گیرند نه به خاطر آن شخص، بلکه به خاطر اهمیت مأموریت و خلوص نسبی آن آدم.... 📍گذشته‌ی دعبل خزائی از خیلی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب سیاه‌تر بود؛ چه شد که از زبان او برای نصرت جبهه حق شعر سرود؟ 🕌هیئت لبیک؛ حسینیه هنر، مسجد خاتم الانبیا ✅ @m_ghanbarian@heiat_Labbayk
🔻عید ربیع الاول را تبریک عرض میکنم 😊 احتمالا در روزهای آینده بخاطر عصبیت ناشی از عدم استقبال مردم به اقدام های رادیکال دامن بزنند، مراقب باشیم. ✍ @m_amin_rezai
🔻آنکه نیازها را میداند بی قرار و است. اهل تسویف نیست. سوف سوف نمی کند؛ فرصت‌های امروز را با به فردا انداختن هدر نمی دهد. از هر امکانی برای تحقق حق بهره می‌برد. به تعبیر مولوی:صوفی ابن الوقت باشد ای رفیق. البته بالاتر آن است آنقدر مداومت ورزیم که شویم. وقت در نیام ما باشد. 📚برشی از جلسه @m_amin_rezai