eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
555 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻یکی از رفقا اومد دنبالم رفتیم یکی از کافه کتاب های شهر قاین میگفت: حاجی الان سر هر خیابون یک کافه است :) موقعی که من سال اول حوزه اینجا بودم این محافل روشنفکری نبود، الان بین پاریس و خیابان ولیعصر اونا با قائن ما فرقی نیست، تازه اینجا چایی زعفران هم داشت که کافه های قم، تهران و پاریس ندارند. ما البته بستنی خوردیم و درباره مرگ نهاد علم صحبت کردیم و مرزهای روشنفکری جابجا کردیم :) 🔻ژان پُل در پاریس و در نیویورک هم به ذهن شون نمی‌رسید روزی اندیشه شون به فارسی ترجمه و در کافه ای در قاین یک شهر سنتی،مذهبی در شرق ایران عرضه بشه، اینقدر کتابهاش به روز بود خیابان انقلاب تهران فقط اینطوره :) عجیب بود که همه کتابهای معروف از متفکرین غربی در حوزه فلسفه، سیاست، فرهنگ بود. و عجیب تر که تقریبا هیچ کتاب از نویسنده های ایرانی نبود! این دو کتاب را خریدم. ▪️پ.ن: این حجم از افزایش کافه در شهرهای سنتی آن هم با این سبک حقیقتا مورد تعجب و مطالعه اجتماعی است. @m_amin_rezai
🔻بعد از تجربه برنامه ۱۴۰۰ @ir1400tv و... برای کمک به تیم جدید که از دوستان هستند چندین بار وسوسه شدم ساخت یک برنامه گفتگومحور را به تلوزیون پیشنهاد دهم و محکم پای کار بایستم اما هر چه جلوتر آمدیم مثل خیلی ها برایم مسجل شد آنچه به عنوان" تحول"در صداوسیما طرح شد عملا به بیراهه رفت. امروز که جامعه عمیقا نیاز به گفتگو دارد با این دست فرمان اساسا در صداو سیما امکان ساخت برنامه گفتگومحور واقعی وجود ندارد و این مایه غصه و تاسف است. به زودی در این باره مفصل خواهم نوشت. ✍ @m_amin_rezai
☑️وضعیت اقتصادی مکه و مدینه در عصر پیامبر اکرم ص ▪️چگونه پیامبر ره "جامعه جاهلی" در مکه که به‌ لحاظ اقتصادی نیز "جامعه طبقاتی" بود را به یک "جامعه توحیدی" دارای طبقه و نه طبقاتی مبدل کرد. به مناسبت بحثم در محرم دو شب به این موضوع پرداختم و البته در جلسات بعدی تفصیلی بحث کردم چطور بعدا بعضی از خلفا به لحاظ الگوی اقتصادی به عصر جاهلیت برگشتند و "جامعه نبوی" به "جامعه اموی" مبدل شد! 🔻مکه، عصر پیامبر ص 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۱) 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۲) @m_amin_rezai
☑️از مصادیق امام حسن ع این است که بعضی مداحان و سخنوران اینگونه جا انداختند مساله امام حسن ع و دغدغه برادر و مادرش حضرت زهرا س این است چرا امام حسن ع ندارد! از پیامبر ص نقل است: لو کان العقل رجلا لکان الحسن《اگر قرار بود گردد آن شخص حسن ع بود》 بین این دو نگاه چه تفاوتی است! ✍ @m_amin_rezai
‼️ اطلاعیه ۶: اعلام اسامی برگزیدگان پس از بررسی و ارزیابی‌های به عمل آمده، برگزیدگان اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی انتخاب شدند. نفرات برگزیده وارد دوره تداوم و همکاری خواهند شد. ✨مدرســـــه‌تابســـــتانه‌اقتصـــــــاداســـلامـــی✨ 🆔 @HSIE1402
در این دوره که حاضرین علاوه بر طلبه ها غالب افراد دانشجوی ارشد و دکتری اقتصاد بودند جز برگزیدگان دوره شدم. در ادامه همکاری رسمی با وزارت اقتصاد خواهیم داشت. از همه عزيزاني که برای این دوره با کیفیت زحمت کشیدند تشکر میکنم. من به صورت آکادمیک اقتصاد نخواندم، این دانش اندکم محصول مطالعات شخصی است که مدتی است شروع کردم. پی بردن به اهمیت موضوع و علاقه من به اقتصاد اسلامی، فقه و پاگذاشتن در این راه بواسطه استادم حاج آقای قنبریان و کلاس هایی بود که در چند سال اخیر با ایشان داشتم. قبل از آن تقریبا با این فضا بیگانه بودم. این تازه شروع یک قصه مهم است. بسم الله... @m_amin_rezai
📚حساب میکردم این مثنوی خوانی که با دوستان شروع کردیم تا پايان دفتر ششم چقدر طول می‌کشد دیدم اینکه علامه جعفری ۱۵ سال عمرش برای تدریس و تألیف شرح مثنوی رفته بی دلیل نبوده تا با این غزل مولوی مواجه شدم به دوستان گفتم: آشنا شدن با چنین روح بلندی ده سال که هیچ صد سال هم می ارزد 🔻در جلسه برنامه ریزی شده کیفیت و کمیت توامان در نظر گرفته شود و در یک زمان معقول هر دفتر را تمام کنیم. اگر شما هم میخواید به جمع مثنوی خوانی به صورت مجازی ملحق بشید پیام بدید به @Of_andisheh تا به گروه اضافه بشید. تنها شرط شرکت منظم در جلسات است. ✍ @m_amin_rezai
▪️در زیارت ع میخوانیم:قتل اللَّهُ مَنْ قَتَلَک بِالأيدی وَ الالسُن خدا بكشد آنهایی که تو را با دست ها و زبانهايشان كشتند! قتل با زبان در کنار قتل با دست عجیب است! شاید بشود با این دو روایت اینگونه تفسیر کرد 🔻 ۱:حضرت امیرع: كَم مِن دَمٍ سَفَكَهُ فَمٌ چه بسیار خون‌هایی که بخاطر سخن بر زمین ریخته شد.(غررالحكم، 6928) 🔻 ۲: زخم زبان زدن گاهی اثرش بر انسان ها کمتر از زخم بر بدن نیست امام صادق ع: إِنَّ أَبْغَضَ خَلْقِ اللَّهِ عَبْدٌ اتَّقَى‏ النَّاسُ‏ لِسَانَه‏ مبغوض‌ترینِ افراد،آن کسی است که مردم از زبان او بترسند. (الکافی،ج۲ ص۳۲۳) ☑️این روزها که بازار حرافی رونق دارد باید مراقبت کرد کلمات در قلم و لسان ما چگونه و در چه طریقی خرج میشود؛ حواسمان باشد کلمات آدم می‌کشند... @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ویدئو صفحه رسمی اتحادیه جهانی کشتی با نوای حیدر حیدر ع! 🔻پیوند روح انسان مسلمان ایرانی با روح بلند علی بن ابی طالب ع ناگسستنی است. این پیوند است که ما را به وجد و شوق می آورد. @m_amin_rezai
پناهندگی مأمون به امام رضا علیه‌السلام مأمون در دشواری هایی که دولت وی را تهدید می کرد، به امام رضا علیه‌السلام پناه می برد . از جمله یک بار مأمون به ایشان عرض کرد: شیعیان شما در یک جایی علیه ما شورش کرده اند، آیا نامه ای به آنان می نویسید؟ زیرا اگر شما بنویسید قبول می کنند. به آنان بنویسید از بلوا علیه ما دست بردارند! [١] بار دیگر وقتی بود که فضل بن سهل ترور شد و مردم شنیدند که او ترور شده . اهالی خراسان ترور وی را کاری از سوی مأمون تفسیر کردند و ازاین‌رو انبوهی از مردم به پا خاستند و بر در کاخ مأمون در انتظار ایستادند تا او بیرون بیاید و خشم خود را بر سرش خالی کنند و از او انتقام بگیرند . مأمون از در پشتی خارج شد و به خانه امام ـ که در همسایگی وی بود ـ رفت و به ایشان پناه بُرد . آن گاه امام بیرون آمد و انبوه مردم را به یک فرمان پراکنده کرد. [٢] این یعنی در همان سرزمینی که مأمون در آن حکومت می کرد و در واقع در همان شهری که حکومت را به مأمون داده بود و با نیرو و سپاه او را یاری می کرد، در همان سرزمین، پشتوانه مردمی و اجتماعی امام به چنین حدی رسیده بود؛ بگذریم از پشتوانه علمی و فکری ایشان و پیشوایی علمی و فکری ایشان که خود نمونه های بسیاری از آن سراغ دارید . [١] الكافي، ج٨، ص١۵١، ح١٣۴. [٢] همان، ج١، ص۴٩٠. شهید آیت الله سید محمد باقر صدر رحمة الله علیه 🔹امامان اهل بیت علیهم السلام؛ مرزبانان حریم اسلام، ص۶١٨ خطورات https://eitaa.com/khotourat
🔻هر کس اندکی سیاست و تاریخ بداند متوجه می‌شود جمهوری اسلامی بیدی نیست که با این بادها بلرزد. آنهایی که توهم دارند نه انقلاب می‌فهمند نه ظرفیت های جمهوری اسلامی را می شناسند. لیدرهای خارج نشین با هیجانی کردن چند جوان به دنبال منافع خود هستند. هیچ شکی نیست هدف نهایی چه بخواهند چه نخواهند تجزیه ایران، نابودی زیرساخت ها و مستعمره شدن است. آیا این به معنای سکوت در مقابل ناکارآمدی ها و مشکلات است؟ خیر، همه عزم ها باید جزم شود تا عقب ماندگی در حوزه عدالت و...جبران شود. تنها راه به آرمان های ۵۷ و اصلاح امور به نفع مردم است. 🔻من حق میدهم بعضی جوان ها معترض باشند اما واقعیت را باید گفت و صرف خوشایند چند نفر و فضای رسانه ای حقیقت را نباید کتمان کرد؛ضمن اینکه باید اشکالات را پذیرفت، توجیه نکرد و برای رفع آن تلاش کرد. ✍ @m_amin_rezai
اگر علاقه به مطالعه اقتصاد سیاسی کلاسیک دارید و می خواهید درک درستی از اقتصاد امروز داشته باشید باید این افراد و آثارشان را بشناسید: 👤 آدام اسمیت Adam Smith 📆 (۵ ژوئن ۱۷۲۳ – ۱۷ ژوئیه ۱۷۹۰) - (معروف به پدر علم اقتصاد مدرن) 📕کتاب "تحقیقی پیرامون ماهیت و اسباب ثروت ملل" 1776 An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations 👤 توماس رابرت مالتوس (Thomas Robert Malthus) ‏ 📆 (۱۴ فوریه ۱۷۶۶ – ۲۹ دسامبر ۱۸۳۴) 📕مقاله ای در باب اصول جمعیت - Essay on The Principles of Population 👤 دیوید ریکاردو (David Ricardo) 📆 (زاده ۱۸ آوریل ۱۷۷۲ در لندن - درگذشته ۱۱ سپتامبر ۱۸۲۳ در لندن) 📕اصول اقتصاد سیاسی و مالیات On the Principles of Political Economy and Taxation 1817 👤 آنتونی آگوستین کورنو (Antoine Augustin Cournot) 📆 (۲۸ اوت ۱۸۰۱ در منطقه اوت-سون فرانسه، مرگ 1877) 📕 تحقیقاتی در باب اصول ریاضی ثروت Researches into the Mathematical Principles of the Theory of Wealth 1838 👤 جان استوارت میل (John Stuart Mill) 📆 (زادهٔ ۲۰ مه ۱۸۰۶ در لندن – درگذشتهٔ ۸ مه ۱۸۷۳ 📕 اصول اقتصاد سیاسی Principles of Political Economy 1848 👤 کارل هاینریش مارکس (Karl Heinrich Marx) 📆 ۵ مه ۱۸۱۸ – ۱۴ مارس ۱۸۸۳ 📕 مانیفست کمونیسم 1848 The Relevance of the Communist Manifesto 👤 ویلیام استنلی جِونز (William Stanley Jevons) 📆 (1سپتامبر ۱۸۳۵–۱۳ اوت ۱۸۸۲) 📕 نظریه اقتصاد سیاسی The Theory of Political Economy 1871 👤 لئون والراس (Léon Walras) 📆 (زاده ۱۶ دسامبر ۱۸۳۴ در اورو، فرانسه - درگذشته ۵ ژانویه ۱۹۱۰ در مونترو، سوئیس) 📕 مبانی اقتصاد سیاسی محض Elements of Pure Economics 1874 👤 آلفرد مارشال Alfred Marshall 📆 (۲۶ ژوئیه ۱۸۴۲ - ۱۳ ژوئیه ۱۹۲۴) 📕 اصول علم اقتصاد Principles of Economics 1890 چه بخواهیم چه نخواهیم این افراد زندگی امروز ما و همه مردم دنیا را تغییر دادند. این جاهلان مدرن که جاهلیت مدرن را "علم" نامیدند و تمام ساختارهای فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و تمام روابط فردی و اجتماعی ما را تغییر دادند. و جالب اینکه یک دانشجوی اقتصاد میتواند مدرک دکتری خود را بگیرد بدون اینکه حتی یک مرتبه رجوع کرده باشد به آثار این افراد! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
23.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ✅ تجلی روح‌القدس‌در قصیده مدارس‌آیات دعبل خزائی 🎙حجت‌الاسلام بعضی وقت‌ها ضرورت‌ها و اضطرارهای جبهه حق، آدم‌های معمولی را طوری بزرگ می‌کند که بزرگترین فرشتگان الهی پشت آن آدم قرار می‌گیرند نه به خاطر آن شخص، بلکه به خاطر اهمیت مأموریت و خلوص نسبی آن آدم.... 📍گذشته‌ی دعبل خزائی از خیلی از فعالین جبهه فرهنگی انقلاب سیاه‌تر بود؛ چه شد که از زبان او برای نصرت جبهه حق شعر سرود؟ 🕌هیئت لبیک؛ حسینیه هنر، مسجد خاتم الانبیا ✅ @m_ghanbarian@heiat_Labbayk
🔻عید ربیع الاول را تبریک عرض میکنم 😊 احتمالا در روزهای آینده بخاطر عصبیت ناشی از عدم استقبال مردم به اقدام های رادیکال دامن بزنند، مراقب باشیم. ✍ @m_amin_rezai
🔻آنکه نیازها را میداند بی قرار و است. اهل تسویف نیست. سوف سوف نمی کند؛ فرصت‌های امروز را با به فردا انداختن هدر نمی دهد. از هر امکانی برای تحقق حق بهره می‌برد. به تعبیر مولوی:صوفی ابن الوقت باشد ای رفیق. البته بالاتر آن است آنقدر مداومت ورزیم که شویم. وقت در نیام ما باشد. 📚برشی از جلسه @m_amin_rezai
✅درباره معنای زندگی eitaa.com/m_amin_rezai/3840 🔻ویل دورانت در اواخر عمرش بعد از پنجاه‌ سال تألیف و تدریس کتابی نوشت در باب او با سوالی مواجه شد از طرف مردی که می‌خواست خودکشی کند و از ویل دورانت دلیلی میخواست برای ادامه دادن به زندگی، ویل دورانت سوال بنیادین معنای زندگی چیست؟ را برای صد نفر از فیلسوفان، بزرگان و..‌ فرستاد و خواست تا جوابشان را برای او بفرستند، این کتاب تلاشی است در جهت آوردن فلسفه از آکادمی به متن زندگی، حتما آن جوابها خواندنی است. 🔻سر صبحی با یکی از مخاطبان که از قضا مدرس دانشگاه است در باب وضعیت جامعه صحبت میکردیم، می‌گفت: انسداد(و مشکلات) موجود در جامعه گاهی آدم را به سمت این می‌کشاند که اینجا را رها کند و مهاجرت کند . به او گفتم ما که خود را اهل علم می نامیم در وضعیت موجود اگر نتوانیم روزنه هایی باز کنیم برای ادامه دادن، آن علم بی فایده است. گفتم در حال حاضر که چند روزی به روستا آمدم زندگی یعنی همین حیاط پر از درخت خانه پدری که در امتدادش کوه پیداست. رفتم بیرون عکسی بگیرم دیدم مادرجان پشت قالی نشسته، گفتم زندگی همین زنی است( مادرم) که پشت این قالی نشسته و جریان دارد. 🔻به ذهنم زد همین سوال را از خود او بپرسم( فیلم را ببینید eitaa.com/m_amin_rezai/3840 ) رفتم جلوی قالی نشستم و گفتم: میخوام سوالی بپرسم بدون فکر کردن جواب بدید، این سوال فیلسوف ها و متفکران را هم از پادرآورده، جوابش را در فیلم ببینید؛ زنی که سواد آکادمیک چندانی ندارد ولی در او حقیقت زندگی جریان دارد با همان لهجه روستایی پاسخ می‌دهد...نیاز نیست سوال را سخت کنیم که "مُعرِف باید اصلی از مُعَرف باشد" خب شما که می‌گویید زندگی یعنی امید و خوشبختی خب این امید و خوشبختی یعنی چه؟ نه نیاز نیست، این اداها برای کتاب هاست. 🔻 این زن روستایی زلال که حقیقت زندگی را زیسته بدون حرفهای قلمبه و سلمبه زندگی را امید و خوشبختی و سلامتی میداند و البته می بینید وقتی از آرزویش می پرسم چگونه ایثار در همین چند کلمه جاری است. آنچه می‌خواهد نه برای خود که برای فرزندانش است. معنای زندگی همین نگاه لطیف، ساده و عمیق است. زنده باد زندگی، عید ربیع الاول مبارک🌱 ✍ خراسان جنوبی، ۲۶شهریور۱۴۰۲ @m_amin_rezai
⭕️ وقتی وعده شفافیت از دل اعتقاد و نه شعار بیرون بیاید! ✍️: 🔹وقتی وعده شفافیت از دل اعتقاد و نه شعار بیرون بیاید، نتیجه‌اش می‌شود این که شهرداری کرمان نزدیک به دو سال است که سامانه شفافیت را راه اندازی کرده و به طور مستمر اطلاعات مختلف از جمله حقوق تمامی کارکنان از جمله شخص شهردار را در آن بارگذاری می‌کند. در این باره بخوانید: ➖ کوتاه از شفافیت در شهرداری کرمان اگر مرد هستید، به جای توجیه و بهانه‌جویی، مثل شهرداری کرمان، یزد، سبزوار و جغتای عمل کنید! 🎬 @Mostazafin_TV
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️در صحبت با جوان ها بارها این نکته را گفتم در وضعیت فعلی هر حرکت رادیکال گسترده ای به دخالت بیگانگان، نابودی زیرساخت ها وتجزیه ایران منجر می‌شود. تصور ایران آباد و آزاد بعد از جمهوری اسلامی خیال خامی است که می‌تواند به نابودی همه چیز ختم شود و ما را چند قرن عقب بیندازد. ☑️ صحبت های عبدالله مهتدی رئیس حزب کموله که اخیرا منتشر شده را گوش کنید ببینید چطور دندان تیز کردند برای نابودی ایران تا هیچ چیز باقی نماند. قبلا هم نوشتم این حرف به معنای ندیدن مشکلات و عقب ماندگی در عدالت نیست بلکه به این معناست نقد به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی نباید ما را به تحلیلی بکشاند که پایانش همراهی با این دشمنان و نابودی همه چیز است. ☑️این روزها سوریه، لیبی و.‌‌..جز چند مثالی است که می‌شود نام برد تا حواسمان باشد در جهان امروز نمی‌شود پدیده ها را بسیط و با خوش خیالی تحلیل کرد. ما شاید شروع کننده چیزی باشیم اما پایانش را بازیگران بزرگ مشخص می‌کنند. 🔻این کلیپ را برای منتقدین سرسخت نظام، برای دوست داران جنبش زن زندگی هم بفرستید تا از این زاویه هم به ماجرا نگاه کنند، احتمالا کمی در دیدگاه هایشان تامل خواهند کرد. ✍ @m_amin_rezai
| بانک ملّاک ◽️«بانک‌ها غلط می‌کنند با پول مردم بنگاه‌داری کنند.» رهبر معظم انقلاب | ۱۳۹۷/۰۶/۰۷ ▫️طراح گرافیک: محسن کربلایی‌زاده ▫️طراح نوشتار: علی خلج ⬇️دریافت نسخه‌ی باکیفیت | ۱۱۶مگابایت | 🔹خانه‌ی طراحان انقلاب اسلامی @KHATTMEDIA
🔻انسان مدرن مبتلاست به ابتذالی به نام و ، این در همه جای جهان مرسوم است هر چند برای انسان مسلمان ایرانی با این تاریخ، تمدن و فرهنگ این رفتارها قبح بیشتری دارد. @m_amin_rezai
چند درصد از دانش آموزان ما امثال کاظمی آشتیانی را می شناسند و چند درصد امثال را؟! 🔹در مورد آموزش و پرورش، یک نکته‌ی کلّی‌ای وجود دارد که بنده روی آن تأکید میکنم... ما بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویّت ملّی بشود؛ هدف از تربیت دانش‌آموز، از آمدن این دانش‌آموز به مدرسه، به دبستان یا دبیرستان، صرفاً این نباشد که بخواهد درس یاد بگیرد. خب بله، درس هم باید یاد بگیرد، علم هم باید بیاموزد، امّا مهم‌تر از علم‌آموزی یا لااقل در حدّ علم‌آموزی این است که او احساس هویّت بکند، یک انسان باهویّت ساخته بشود در اینجا که هویّت ملّی و احساس اعتماد به نفْس ملّی پیدا بکند و کودک ما از عمق جان، با افتخارات کشور آشنا بشود... 👈 این چیزی است که امروز وجود ندارد. 🔸خیلی از افتخارات هست؛ حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند؛ شما بین بچّه‌های مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی‌ای که این مرد و این جوان داشت ــ جوان هم بود ــ می‌شناسند و مثلاً فرض کنید رونالدو را چند درصد می‌شناسند! گاهی اوقات بچّه‌های کوچک خانواده‌ی ما اسمهایی را هم می‌آورند که من حتّی نمیتوانم یاد بگیرم آن اسمها را! قشنگ اینها را می‌شناسند... ما چرا افتخارات ملّی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است. 🔻یک بخش از این چیزهایی که میگوییم «هویّت ملّی» همین است که افتخارات ملّی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند، تلاشی که شده و مجاهدتی که شده بشناسند. بیانات رهبر انقلاب در دیدار معلّمان (۱۴۰۱/۰۲/۲۱) @m_amin_rezai