eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
565 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دولت با اصرار زیاد بالاخره بخشی از مجلس را با خود همراه کرد و تصویب شد! با برند مردمی رای گرفتند و در جهت تقویت یک اقلیت سرمایه دار عمل میکنند! به اسم "کمک به معیشت مردم" ارز ترجیحی را حذف و سفره مردم خالی تر و مردم را فقیرتر کردند! به اسم "مردمی سازی" آموزش را به بازار سپردند!و...از ابتدا قابل پیش بینی بود سیاست های نئولیبرال ضدمردمی در دولت اصولگرایان با سهولت بیشتری اجرا شود چون با روکش ارزشی-انقلابی توجیه می‌شود و اینگونه مقاومت ها می‌شکند و خیلی ها همراه میشوند. در این دو سال در قضایای مختلف من جمله حذف ارز ترجیحی و...همه شاهد بودیم. 🔻شما می‌توانید همان سیاست های اقتصادی آقای هاشمی را اجرا کنید و همان راه را بروید که می روید، فقط ما حزب اللهی های دهه۷۰ نیستیم که با شعار"مخالف هاشمی، دشمن پیغمبر است" بشود سرمان کلاه گذاشت و ساکت بشویم. هم مردم آگاه شدند هم جوانان انقلابی؛ تغییر نکنید، تغییر خواهید کرد. ✍ @m_amin_rezai
🔻اهمیت بدان معنا نیست که جلسات یک طرفه را بیشتر کنیم. جامعه ما تشنه و محتاج است. وجه جمع آن می‌شود "جمع خوانی کتب مهم و گفتگو پیرامون آن"دوستان میزبان از من خواستند غیر از سخنرانی شبهای محرم برنامه دیگر داشته باشم. پیشنهاد دادم این کتاب مهم درباره عدالت اجتماعی را جمع خوانی کنیم. 🔻امکان شرکت مجازی در جلسات نیز فراهم است؛برای ثبت نام و اطلاع از جزئیات به آیدی @Hossein_ivazi در ایتا پیام دهید یا با شماره 09012644672 تماس بگیرید. ✍ @m_amin_rezai
33.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☑️ برای "اصالت با لذت" است و "کار" را از جهت "شرّ واجب" و برای کسب لذات بیشتر انجام می‌دهد. همه رفتارهایش با "سود" تعریف می‌شود. اقتصاد جامعه سرمایه داری "اقتصاد مبادله ای" است و "کار تبرعی" را غیر عقلانی است. این نوجوان را نمی شناسم؛ ببینید چگونه کربلا "انسانی نو" خلق میکند که تمام دغدغه اش مردم و آرزویش وصال به امام علیه‌السلام است. همانگونه که جامعه ای چون اربعین خلق می‌کند که با "اقتصاد تبرعی" و...تمام معادلات جامعه سرمایه داری را به هم می‌ریزد. این نوجوان را مقایسه کنید با آن نوجوانی که در تگزاس و نیویورک اسلحه به روی دوستانش می‌کشد. بزرگترین مزیت نسبی، سرمایه و مایه امید ما چنین انسان هایی هستند و همچنین امکانی به نام محرم، اربعین و ابی عبدالله علیه السلام می‌تواند در عصر اصالت سود و لذت معجزه ای به نام خلق کند. ما با این سرمایه ها می‌توانیم مقابل تمدن غرب و جهان سرمایه داری بایستیم. ▪️با این کلیپ به پیشواز محرم رفتم، این شد اولین روضه محرم امسالم. ✍ @m_amin_rezai
[موضوعاتی که در شب اول در منبر طرح خواهد شد] ▪️جلسه اول 🔸موضوع: زمینه های اقتصادی قیام کربلا 🎙سخنران: حجت الاسلام محمدامین رضایی ♦️مقدمات مقدمه اول: چند نمونه از مواجهه های غلط و تقلیل یافته به واقعه کربلا ۱: تاریخ گویی به جای امتداد گیری از تاریخ -تاریخ درکلام حضرت امیر ع ۲: تحلیل واقعه کربلا از اول محرم سال۶۱ نهایت ذی القعده ۶۰هجری -در بحث امسال مبتنی بر این آسیب شناسی برای تحلیل قیام کربلا بجای چند روز بیش از یک قرن را برسی تاریخی می‌کنیم -مقایسه کربلا با جنگ جهانی دوم ۳: غلبه روایت لهوف از امام حسین ع به جای روایت عرفه و منا مقدمه دوم: زمینه های اقتصادی، زاویه ای جدید در تحلیل قیام کربلا شروع بحث اقتصاد یعنی چی؟ زمینه های اقتصادی قیام کربلا یعنی چی؟ ☑️دفتر اول: وضعیت اقتصادی عصرجاهلیت ۱: شرایط جغرافیایی مکه و مدینه ۲: مساله تجارت در مکه و نقش اجداد پیامبر در توسعه آن ۳: اقدامات حضرت عبدالمطلب در تحقق عدالت اقتصادی ۴: جنبش حلف الفضول 🚩هیئت حسین‌جان(ع) @hosseinjan_rmz
▪️همچون مادر جوان مُرده باید برایت دق کرد، ای امام مظلوم، ای غریب بی سر...😭 صلی الله علیک یا ابا عبدالله @m_amin_rezai
☑️در منطق"اسلام ناب"مردم موضوعیت دارند نه صرفا طریقیت؛ مقبولیت و مشروعیت یک حکمرانی وابسته به "پذیرش جمهور" و در ادامه"همراهی مردم"است. از این جهت مسلم بن عقیل می‌گوید: تامرتم علي الناس بغير رضي منهم(لهوف ص۵۷)بدون رضایت مردم بر آنها حکومت می‌کنید. خوانش از حکمرانی یک خوانش اموی است. 🔻درباره این موضوع در سخنرانی"امام حسین ع و مبارزه با فساد سیاسی" مبسوط تر توضیح دادم eitaa.com/m_amin_rezai/2710 @m_amin_rezai
🎥 پخش زنده سخنرانی دهه اول محرم از کانال ایتا @m_amin_rezai 🔹موضوع: زمینه های اقتصادی قیام کربلا حجت الاسلام محمدامین رضایی ⏱ساعت: ۲۱:۴۵ 🔻صوت جلسات نیز در کانال بارگزاری خواهد شد eitaa.com/m_amin_rezai
⭕️سه آزادی، سه انتخاب! ▪️برنامه ویژه ده شب اول ماه ۱۴۰۲ 🔹سخنران: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🔸زمان: ۲۰:۳۰ 🔹مکان: بهبهان - مسجد المهدی 🔺پخش زنده از کانال ایتای مستضعفین‌ تی‌وی به نشانی: eitaa.com/mostazafin_tv 🎬 @Mostazafin_TV
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲ -وصیت مسلم بن عقیل: ۷۰۰درهم قرض در کوفه دارم اسبم را بفروشید و ادا کنید. -امام حسین ع شب عاشورا:لا يُقتل معي رجل علیه دَيْنٌ(هرکس قرضی دارد با من کشته نشود) شرط کربلایی شدن است. نمیشود زندگی اقتصادی ما مبتنی بر رانت، رشوه،اختلاس، ربا و کلاه برداری باشد و خودمان را حسینی بدانیم. ▪️درباره طهارت مالی این دو مطلب را نگاه کنید 🔻مساله عاقبت بخیری و طهارت اقتصادی eitaa.com/m_amin_rezai/3326 🔻 قران و طاهر بودن eitaa.com/m_amin_rezai/3215 @m_amin_rezai
m7.mp3
45.31M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه اول محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز -چند نمونه از تحریف و تقلیل قیام کربلا تاریخ گویی بجای امتدادگیری تحلیل واقعه در حد کربلا امام حسین ع به روایت لهوف! زمینه های اقتصادی قیام کربلا به صورت کلان و خرد فصل اول:اقتصاد جاهلیت -اقدام های اقتصادی عبدالمطلب -جنبش حلف الفضول 🔻خلاصه سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/3607 🎙 @m_amin_rezai
زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه اول محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز حجت الاسلام محمدامین رضایی 🔻کربلا عنصر هویت شیعه است که بخاطر تقلیل و تحریف در روایت اصیل ما تصویر واقعی و کاملی از آن نداریم ♦️چند نمونه از روش ها و مواجهه هایی که موجب تحریف-تقلیل کربلا شده است 1⃣تاریخ گویی به جای امتداد گیری از تاریخ سه نوع تاریخ داریم ۱: تاریخ نقلی: صرف ذکر وقایع در گذشته ۲: تاریخ تحلیلی: مجموع حوادث پیرامون یک موضوع را بررسی کردن و یک تحلیل ارائه کردن ۳: فلسفه تاریخ: کشف قوانین عام حاکم بر تاریخ 🔸حضرت امیر ع در نامه ۳۱ نهج البلاغه: أَيْ بُنَيَّ، إِنِّي وَ إِنْ لَمْ أَكُنْ عُمِّرْتُ عُمُرَ مَنْ كَانَ قَبْلِي فَقَدْ نَظَرْتُ فِي أَعْمَالِهِمْ وَ فَكَّرْتُ فِي أَخْبَارِهِمْ وَ سِرْتُ فِي آثَارِهِمْ حَتَّى عُدْتُ كَأَحَدِهِمْ، بَلْ كَأَنِّي بِمَا انْتَهَى إِلَيَّ مِنْ أُمُورِهِمْ قَدْ عُمِّرْتُ مَعَ أَوَّلِهِمْ إِلَى آخِرِهِمْ پسرم درست است كه من به اندازه پيشينيان عمر نكرده ام، امّا در كردار آنها نظر افكندم، و در اخبارشان انديشيدم، و در آثارشان سير كردم تا آنجا كه گويا يكى از آنان شده ام، بلكه با مطالعه تاريخ آنان، گويا از اوّل تا پايان عمرشان با آنان بوده ام. 🔻تاریخ را باید عبرت وار خواند نه قصه وار، کربلا غالبا به صورت تاریخ نقلی بیان شده، لذا در سال۶۰ هجری جامانده است. 2⃣واقعه کربلا را از محرم ۶۱ نهایتا از سفر امام ع از مدینه بحث می‌کنند جنگ جهانی دوم ۱۹۳۹ محصول شکست آلمان عقده های فروخورده جوانان نازی آلمانی در جنگ جهانی اول۱۹۱۴ است. بعد دو دهه از جنگ جهانی اول هیتلر سربرآوردو جنگی راه انداخت که ۸۰ میلیون انسان کشته شدند از جهت اهمیت کربلا در جهان اسلام از جنس جنگ جهانی دوم در جهان بود. لدا برای وقایع و انسان های مثل کربلا و ابی عبدالله ع محرم باید از صدر اسلام تازمانی که واقعه کربلا به وقوع پیوست را بررسی کنیم 3⃣ امام حسین ع غالبا با لهوف روایت می‌شود در حالی که دو نوع روایت دیگر نیز وجود دارد ۱:خطبه منا که یک نوع تحلیل اجتماعی سیاسی از امام حسین ع است ۲:دعای عرفه که بُعد عرفانی و انسان شناختی امام را در بر دارد ♦️مقدمه دوم زمینه های اقتصادی قیام کربلا یک بُعد جدید و کاربردی است تعاریف معمول از اقتصاد: ۱. رابطه بین تولید - توزیع - مصرف ۲. رابطه بین تولید،تجارت و عرضه پول در یک منطقه یا کشور علم اقتصاد: تبیین و توصیف قوانین اقتصادی اندیشه و مکتب اقتصادی: بایدها و نبایدهای اقتصادی 🔹درباره موضوع سخنرانی ۱:زمینه اقتصادی قیام کربلا به صورت کلان یعنی در عصر خلفا و حکمرانی اموی چگونه اقتصاد رقم خورد که آن تبعیض فقر رقم خورد که امام حسین ع در خطبه منا گزارش می‌دهند ۲. در سطح خرد را در زمینه انگیزه های اقتصادی افرادی که در واقعه کربلا حضور داشتند مثل عمرسعد ♦️فصل اول وضعیت اقتصادی مکه در زمان جاهلیت شغل های موجود در مکه ۱: دامداری ۲. غارت ۳. برده داری ۴. تجارت( هاشم بن عبد مناف جد چهارم پیامبر بواسطه پیمان هایی که با پادشاه یمن، شام، عراق و...بست تجارت خارجی را بین مکه-یمن و شام برقرار کرد بسیار بسط داد. 🔻دو اقدام در جهت عدالت اقتصادی 1⃣پیامبرص: یا علی! عبدالمطّلب در عصر جاهلیت پنج سنّت را پایه گذاری کرد که در اسلام مورد تأیید قرار گرفت( سه اقدام اقتصادی بود) ۱. ازدواج فرزندان را با زنان پدرانشان حرام کرد؛ ۲. از گنجی که یافته بود، یک پنجم ( خمس ) آن را صدقه داد. ۳. پس از حفر چاه زمزم آن را (سقایة الحاج) نام گذاری کرد. ۴. دیه و غرامت کشتن یک انسان را صد شتر قرار داد. ۵. طواف به دور خانه خدا را هفت ( شوط ) قرار داد. 2⃣پیمان حلف الفضول در دفاع از مظلومان پیامبر در ۲۰ سالگی قبل از بعثت عضو این جنبش شد و در زمان حکومتش میگفت اگر دعوت شوم قبول میکنم ▪️تفصیل در صوت سخنرانی گوش کنید eitaa.com/m_amin_rezai/3606 @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳ 🔻در جنگ زیدبن حارث در سال۳ه-ق علیه کاروان تجاری قریش کل سرمایه کاروان۱۰۰ هزار درهم بود (المغازی،ج۱ص۱۹۸) ابن هشام کل ثروت قریش را ۵۰۰هزار درهم میداند -عثمان(۲۳تا۳۵ه-ق) فقط به دامادش مروان بن حکم خمس غنیمت آفریقا به مبلغ ۵۰۰ هزار دینار(سکه طلا) و۱۰۰ هزار درهم بخشید. 🔻مروان سال ۶۰ ه-ق خطاب به ولید:شبانه در پى حسين‌ بفرست اگر بایزید بيعت نكرداو را گردن بزن! جمله معروف "على الاسلام السلام اذ قدبُليت الامة براع مثل يزيد"در جواب تلاش مروان برای بیعت گرفتن گفته شد اینگونه کربلا محصول آقازاده های اشرافی صحابه پیامبر ص بود که و جامعه اسلامی رابه دست گرفته بودند @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برنامه علامت عاشورا، در صیغه مونث با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 از چهارشنبه دهه اول محرم ساعت ۲۲:۳۰ و تکرار ۱۴ و ۱۷:۳۰ کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
جلسه_اول_خوانش_کتب.mp3
37.72M
🔻جمع خوانی کتب اقتصادی متفکرین مسلمان 📚نظری بر نظام اقتصادی اسلام(کاربردی) شهید بهشتی 📆جلسه اول، تیر۱۴۰۲ اقتصاد قانون اساسی(۱) -بررسی ظرفیت های اصل ۴۳ قانون اساسی -چرا آموزش و پروش و درمان باید رایگان باشد؟ ▪️برای شرکت در جلسات به @heidari_33 پیام دهید. 🎙 @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمینه های اقتصلدی قیام کربلا ج2.mp3
11.62M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه دوم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز -فصل دوم مکه، عصر پیامبر ص ملا و مترفین دشمنان مشترک انبیا -شعب ابی طالب و تحریم اقتصادی -عریف حیله ابن زیاد -ادله حق استقلال اقتصادی زنان دو راه درآمد حرام در مکه ۱: کسب با فحشا(صنعت پورن) ۲: ربا انواع ربا، فلسفه حرمت ربا 🔻خلاصه سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/3615 🎙 @m_amin_rezai
♦️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه دوم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز حجت الاسلام محمدامین رضایی ▪️فصل دوم: مکه، عصر پیامبر ص پیامبر تبلیغ مخفیانه را آغاز کرد بعد از مدتی قریش به پیامبر صپیشنهاد پول زیاد کردند برای اینکه پیامبر ص از راهش دست بکشد( تطمیع شخص) قریش به بنی هاشم پیشنهاد دادند که در قبال چند برابر دیه پیامبر را تسلیم کنند( تطمیع قبیله) پیامبر را تهدید به مرگ کردند ( تهدید) 🔸دشمنان مشترک انبیا ملا( سلبریتی ها)و مترفین( سرمایه دارها) هدف انبیا: تقد عدالت از طریق جمهوریت لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط لا اله الا الله( توحید) نفی عبودیت غیر خدا، ملا و مترفین مکه چون می‌دانستند تحقق توحید و عدالت یعنی نفی آنها و اشرافیت به مخالفت برخواستند 🔹شعب ابی طالب، دوران سخت اقتصادی مسلمانان در صدر اسلام یکی از مفاد پیمان قریش در تحریم مسلمانان این بود هیچ کس به بنی هاشم چیزی فروخته نشود و ارتباط اقتصادی داشته باشد. ابولهب به کاروان ها پول میداد تا اجناس را به آنها گران تر بفروشند. ◀️بیت المال به صورت گروهی داده می‌شد یک نفر مسئول آن گروه- قبیله بود( عریف) ابن زیاد عرفا را تهدید اگر کسی از گروه شما برود بیت المال( یارانه) کل گروه حذف می‌شود 🔸خدیجه بانوی ثروتمند اسلام بر اساس بعض نقل ها ۸۰هزار شتر، ۴۰۰ کنیزان غلام داشت اما پایان عمر هیچ مالی نداشت، این فرق انسان ثروتمند با سرمایه دار است. پیامبر ص: ما نفعنی مال قطُ مثل ما نفعنی مال خدیجه( هیچ مالی مثل مال خدیجه به من نفع نرساند) 🔹ادله حق استقلال اقتصادی زنان ۱: ارث بردن (آیه ۷نسا) ۲: حق کسب (۳۲ نسا) ۳: مساله مهریه، حق شیر و هدیه... در اسلام اسلام زن حق اقتصادی دارد ولی تکلیف اقتصادی ندارد. در غرب غالبا زن مجبور است پا به پای مرد کارهای بعضا سخت کند. بخشی از جنبش های فمنیستی علیه این وضعیت است. دو راه درآمد حرام که قرآن در مکه به مبارزه با آن پرداخت 1⃣کسب با فحشا و زنا( صنعت پورن) در دوران جاهلیت بعضی به کنیزان خود مالیات می بستند و کنیزان را مجبور میکردند زنا کنند و حاصل کارشان را به آنها بدهند! وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاءِ إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَ( ۳۲نور) کنیزان خود را که می خواهند پاکدامن باشند، برای به دست آوردن متاع ناچیز و زودگذر زندگی دنیا به زنا وادار مکنید. 🔻جاهلیت مدرن تکرار جاهلیت اولی به اسم آزادی! آمریکا سالی ۱۳ میلیون دلار از این صنعت پول در می آورد. کشور اسپانیا، چین و... بخشی از درآمدشان از این صنعت است! در آمستردام هلند خیابانی اختصاص داده شده برای این کار، از کشورهای مختلف بعضا به زور و تطمیع دختران جوان تجارت می‌شوند تا در این خیابان با فحشا برای صاحبان خود پول کسب کنند! 2⃣مساله ربا 🔻۱:ربا درآیات و روایات 1: جنگ با خدا فَإِنْ لَمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِ(179 بقره) 2: رباخوار حقیقتش دیوانه و شیطانی است الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لَا يَقُومُونَ إِلَّا كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ(275 بقره) امام صادق ع: دِرْهَمُ رِبا أَعْظَمُ عِنْدَ اللّه ِ مِنْ سَبْعينَ زِنْيَةً بِذاتِ مَحْرَمٍ فى بَيْتِاللّه ِ الْحَرامِ؛ يك درهم ربا نزد خداوند سنگين تر است از هفتاد بار زنا كردن با محارم در خانه خدا. [نورالثقلين، ج ۱، ص ۲۹۵، ح ۱۱۷۷] (سایر احادیث https://b2n.ir/h34344 ) 🔻۲:انواع ربا الف: ربای معاملی ( معماله کالا با کالا به شرط زیادی) با دو شرط 1: مکیل و موزون بودن2: از یک جنس باشد مثل گندم و جو، درهم دینا، در مورد پول اعتباری اختلاف است اگر به اعتبار پشتوانه اش بگیریم شامل این مورد میشود ب: ربای قرضی، قرض دادن پول و مشروط کردن پس دادن با اضافه، آنچه در فضای اقتصادی دنیا امروز ترویج دارد این نوع رباست 🔻۳:فلسفه حرمت ربا 🔹1: برای کار تولیدی و تجارت پول اولیه لازم است( مال التجاره) اینجا سه نهاد میشود متصور شد الف: قرض، اصل مال برای مالک، ضرر و نفع کامل برای قرض گیرنده است ب: مضاربه، سود شراکت بین سرمایه گذار و کارگر(عامل) ضرر فقط برای صاحب سرمایه؛ البته حقیقتا عامل هم چون وقت گذاشته و چیزی کسب نکرده ضرر کرده است ج: ربا، سود در هر صورت برای صاحب پول و ضرر فقط برای عامل است به علاوه زحمت و وقتی که گذاشته، و این حقیقتا ظالمانه است 🔻2: به تعبیر غزالی ما هو دورالاثمان فی التجاره؟ نقش پول چیست و جرا به وجود آمد؟ تاریخ اقتصاد میگوید برای تسهیل خرید و فروش، ربا خروج از این فلسفه ابتدایی به وجود آمدن پول و تبدیل پول به عاملی برای خلق پول است بدون اینکه کاری کنیم ▪️نکات کامل را در صوت گوش دهید eitaa.com/m_amin_rezai/3614 @m_amin_rezai
(۳) 🔻در جنگ زیدبن حارث در سال۳ه-ق علیه کاروان تجاری قریش کل سرمایه کاروان۱۰۰ هزار درهم بود (المغازی،ج۱ص۱۹۸) ابن هشام کل ثروت قریش را ۵۰۰هزار درهم میداند -عثمان(۲۳تا۳۵ه-ق) فقط به دامادش مروان بن حکم خمس غنیمت آفریقا به مبلغ ۵۰۰ هزار دینار(سکه طلا) و۱۰۰ هزار درهم بخشید. 🔻مروان سال ۶۰ ه-ق خطاب به ولید:شبانه در پى حسين‌ بفرست اگر بایزید بيعت نكرداو را گردن بزن! جمله معروف "على الاسلام السلام اذ قدبُليت الامة براع مثل يزيد"در جواب تلاش مروان برای بیعت گرفتن گفته شد اینگونه کربلا محصول آقازاده های اشرافی صحابه پیامبر ص بود که و جامعه اسلامی رابه دست گرفته بودند @m_amin_rezai
زمینه های اقتصادی قیام کربلا ج3.mp3
9.42M
▪️زمینه های اقتصادی قیام کربلا 📆جلسه سوم محرم۱۴۴۵، هیئت حسین جان ع، رامهرمز فصل سوم مدینه عصر پیامبر ص(۱) ۱:شرایط جغرافیایی مدینه تسلط یهودیان مدینه بر کشاورزی و تجارت مشکلات شدید اقتصادی مسلمانان ۲:اقدامات اقتصادی پیامبر در جهت تحقق عدالت اقتصادی مساله خودکفایی مسلمانان در مقابل یهودی ها ۳:کلان مساله های اقتصادی عصر پیامبر و دین اسلام ▪️الف: بازار اسلامی تاسیس و مدیریت بازار مساله نفی دلالی و اصالت کار در اسلام مساله قیمت گذاری در بازار سه جواب به طرفداران بازار آزاد 🔻خلاصه سخنرانی eitaa.com/m_amin_rezai/3630 eitaa.com/m_amin_rezai/3631 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️قطعه جدید محسن چاوشی با حال‌وهوای محرم 🔻حسین جان ع، هزار چهارصد سال یک تاریخ به گونه ای برایت گریه می‌کنند چونان ایل و قبیله ای که به تازگی جوان از دست داده است... @m_amin_rezai
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️سلام و رحمت و عرض قبولی عزاداری ها، در این کانال زمینه های اقتصادی قیام کربلا گذاشته میشه اما برای اینکه سير بحث کامل مشخص بشه پیشنهاد میشه در صورت تمایل صوت سخنرانی را گوش کنید یا فیلم سخنرانی که با لایو ایتا ذخیره میشه را نگاه کنید. علاوه بر متن به صورت برای صفحه اینستاگرام طراحی شده از این به بعد اینجا هم بارگزاری میشه اگر کسی خواست استفاده کنه. اگر کسی از عزیزان در ساخت میتونه کمک کنه پیام بده. از همه عزیزان التماس دعای ویژه دارم. @m_amin_rezai