eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
887 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
تفاوت حقوق ها تا چقدر اسلامی است؟.mp3
10.48M
🔅تفاوت حقوقها تا چقدر اسلامی است؟! حجت الاسلام محسن قنبریان فروردین ۱۴۰۰ با جمعی از فعالان اجتماعی-فرهنگی ▫️گزارشی از وضع موجود ▫️استدلال براساس مبنای اصیل اسلامی(هم ترازی نه الزاما تساوی مطلق) ▫️استدلال دیگر در فرض رد مبنای بالا ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔸برنامه اول پیشرفت در بستر مجازی با موضوع: جبران خدمات و دستمزد در بخش عمومی از نگاه اسلامی ☑️ @m_
🔅 قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران حجت الاسلام محسن قنبریان • دربرنامه اول پیشرفت دانشگاه امام صادق(ع)، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت. ۱۵اردیبهشت۱۴۰۰ 🔗 با تشکر از سایت نسیم آنلاین جهت پیاده سازی و بارگذاری محتوا. بخش های یک تا سه: https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2372986 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373053 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373421 • ۴نوع پرداخت از بیت المال • فاصله حقوق دریافتی افراد چقدر باید باشد؟ • تفاوت اجرت و ارتزاق • چه کارهایی قابل واگذاری به غیر است؟ • دستمزد انواع کار در اسلام • قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران • قاعده قدر الکفایه • برخورد حضرت امیر(ع) با قاضی القضات حکومت • کارمندان دولتی همانند کارمندان بخش خصوصی • حساب مدیران دولتی جداست! ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻مطالب حجت الاسلام قنبریان در حوزه حقوق و دستمزد و نظام جبران خدمات 🔺قاعده دینی پرداخت حقوق به مدیران (بیان نیمه تخصصی) https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2372986 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373053 https://www.nasim.news/fa/tiny/news-2373421 🔺تفاوت حقوق ها تا چقدر اسلامی است؟ (بیان عمومی) https://eitaa.com/m_ghanbarian/2226 🔺نگاه فقهی به نظام جبران خدمات (بیان تخصصی) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1991 چکیده ارائه این جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/1990 🔺ارائه نظریه مبنای پیشنهادی برای لایحه پرداخت عادلانه خدمات دولتی صوت جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2829 تقریر جلسه https://eitaa.com/m_ghanbarian/2830 🔺عدالت حقیقی؛ زندگی زیر یک سقف حقوقی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2096 🔺برنامه ثریا: تفاوت حقوق دولتی تا کجا شرعی است؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1887 🔺برنامه۱۴۰۰: وزرا و مدیران دولتی شرعا چقدر می‌توانند حقوق بگیرند؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2099 🔺تبعیض جان سخت قانونی! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2635 🔺منطق نظام پرداخت حقوق مقامات https://eitaa.com/m_ghanbarian/2639 🔺دو نکته و سه پیشنهاد https://eitaa.com/m_ghanbarian/2641 🔺خاستگاه تبعیض در حقوق کارمندان ۱- بدعت بیت المال خصوصی! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2753 ۲- نگهداشت مالی ناقص و ناتراز https://eitaa.com/m_ghanbarian/2764 🔺فرض کنید یک علمی_تخیلی می بینید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2723 🔺اقتصاددان وقتی به نفع عموم مردم ایده پردازی نمی کند؛ برای کانون های ثروت می کند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1849 🔺ریشخند به نهج البلاغه https://eitaa.com/m_ghanbarian/1940 🔺آیا حقوق های نا متعارف را میشود پذیرفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1942 🔺هفت سین سفره کوچک عدالت https://eitaa.com/m_ghanbarian/788 🔺شهید مطهری هم کمونیست بود؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/706 🔺کاریکاتور شدن نسبت کار-ثروت! https://eitaa.com/m_ghanbarian/886 🔺عدالت خواهان سرکار نروند! https://eitaa.com/m_ghanbarian/984 🔺قصه ی کارهای بی شأن و شأن های بیکار https://eitaa.com/m_ghanbarian/1199 🔺شاخص سه وجهی امیرالمومنین برای حکمرانی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1893 🔺تبعیض دو وجهی سیاسی-اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/2210
‍ 🔰 امام زمان(ع)، بقیت اللهِ قرآن است. نه یعنی باقیمانده ی خدا! یعنی وجه باقی خدا. بقیت الله، «اولوا بقیه» میخواهد یعنی صاحبان بقاء. قرآن اینان راچنین وصف میکند: «ینهون عن الفساد فی الارض»: کسانی که از فساد در زمین جلوگیری میکنند(۱۱۶/ هود). یاران بقیت الله، اولوا بقیه اند. اهالی قعود و بیطرفان در مقابل فساد و ظلم، راهی به بقیت الله ندارند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠ولایت بازی جای ولایت داری! رهبرانقلاب : 🌱جشن گرفتن برای تولد بنده غلط است، تولد امثال بنده هیچ جشنی ندارد و برگزارکنندگان آن مسئول عمر و مالی هستند که در این راه ضایع میشود، من از کسیکه برای تولد من جشن میگیرد به هیچ وجه تشکر نمیکنم و او را مسئول زیانهای این کار میدانم! ۸۵/۵/۳ 🌱فلسفه وجود بنده خدمت است، ما نوکر مردمیم و اعتبار و آبروی ما به اینست؛ اسلام این را برایمان معین کرده، ما حقی به گردن مردم نداریم بلکه مردم به گردن ما حق دارند! ۸۲/۱۱/۱۵ -مطلب مرتبط: مناسک شکرگزاری سلامتی رهبری بعد از ۳۷سال؟! https://eitaa.com/m_ghanbarian/218 ☑️ @m_ghanbarian
🔍 چه و از کی مطالبه کنیم؟! نخبگان اجتماعی و رسانه ای خوزستان مراقب باشند اعتراضاتِ بحران آب به مخاصمه مردم-مردم نیانجامد! پروژه های مربوط به انتقال سرچشمه های کارون به اصفهان و کرمان و یزد که بخصوص در این دولت اوج گرفت؛ در میزان و نحوه انتقال، باید عادلانه و عالمانه بازبینی شود؛ اما اعتراض از سیاستها نباید به دعوای خوزستان-اصفهان و... بیانجامد. مومنین! دچار "صرتم بعد الموالاه احزاباً" (بعد از یکپارچگی ، گروه گروه شدید) نشویم. همه باهم دنبال تحقق اصل ۴۸ قانون اساسی باشیم. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ ششمین نشست سالیانه به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه ◀️ موضوع: الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙 با ارائه‌ای از: حجت‌الاسلام محسن قنبریان 🗓 زمان: دوشنبه ۲۸ تیر، ساعت ۲۱:۳۰ 🔻 برای دریافت لینک نشست در محیط اسکای‌روم به شماره ۰۹۳۰۳۲۷۹۰۳۴ در واتس‌اپ پیام دهید. ➕ این نشست به صورت همزمان از طریق لایو اینستاگرام پخش خواهد شد. 🎬 @Mostazafin_TV
محسن قنبریان
🔍 چه و از کی مطالبه کنیم؟! نخبگان اجتماعی و رسانه ای خوزستان مراقب باشند اعتراضاتِ بحران آب به مخاص
🔆 قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 1⃣ خوزستان: • اولین استان صنعتی ایران! • رتبه نخست تولید کشاورزی(بخصوص محصولات استراتژیک) • رتبه دوم یا سوم صادرات غیر نفتی ! درعین حال: • رتبه دوم بیکاری کشور! • رتبه دوم حاشیه نشینی و محرومیتهای آن! ایندو باهم چگونه ممکن است؟!! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆 قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 1⃣ خوزستان: • اولین استان صنعتی ایران! • رتبه ن
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 2⃣ نفت ، آب ، بندر سه قاتق نان خوزستان: • بیشترین صنایع اش پیرامون نفت(رتبه اول صنعت) • بخاطر رودخانه های متعدد و خاک حاصلخیر(رتبه اول کشاورزی) • بخاطر بنادر متعدد امکان صادرات بصرفه پس چرا رتبه دوم بیکاری و حاشیه نشینی است؟!! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 2⃣ نفت ، آب ، بندر سه قاتق نان خوزستان: • بیشترین صن
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 3⃣ صنایع بزرگ مثل نفت و کشت و صنعت: • از طرفی با جذب غیر بومی(برخی آمارها تا ۳۰۰هزار نیروی شاغل غیر بومی)! • از طرف دیگر با عدم رشد و توسعه صنایع کوچک، بیکاری را افزون کرده است! • با تصاحب زمین ها، حاشیه نشینی و فقر را! • با تبدیل شهرها به دو طبقه شرکتی و مردم، با امکانات متفاوت (از خوراک تا سلامت و آموزش وتفریح)، تبعیض و شکاف اجتماعی و شکاف عاطفی و افزایش تنش و ناامنی را موجب شده است! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 3⃣ صنایع بزرگ مثل نفت و کشت و صنعت: • از طرفی با جذب
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 4⃣ آب و رودخانه ها و شطها: • در گذشته عامل پیوند و وحدت و همبستگی طوایف و اقوام • برداشتهای بی رویه از سرچشمه ها به امید سازندگی و آبادانی در استانهای دیگر، زندگی اینان را به مخاطره و فقر، مهاجرت و حاشیه نشینی و نا امنی را موجب شده است! • تبعیض بین استانی و نقض اصل۴۸ قانون اساسی را موجب شده است. با کارون و کرخه نرخ بیکاری و فقر در استانهایی کاهش و در خوزستان افزایش یافته است! ۴۸ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 4⃣ آب و رودخانه ها و شطها: • در گذشته عامل پیوند و
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 5⃣ مدیریت صنایع استان: • بجای از بین بردن تبعیض و دوگانه شرکتی-محلی با کمک درآمدهای نفتی ، به چند کلیشه بی ثمر مثل ساخت مصلی و تامین مالی برنامه های فرهنگی، چند مرکز عمومی برای اهالی در شهرهای نفتی بسنده شده است!(مقاله: شکل گیری جامعه دوگانه در شهرهای نفتی ایران را بخوانید) • رتبه آخر مدیریت استان در ارزشیابی وزارت کشور(سال۹۸)! درحالیکه چنین استانی مدیریت های زبده تری میخواهد؛ با عین حال همین مدیریت های آخر لیست بخاطر بعضی از خدمات پیش گفته مورد حمایت اکید مقامات فرهنگی مذهبی بوده اند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔆قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! 5⃣ مدیریت صنایع استان: • بجای از بین بردن تبعیض و دو
1550555076-9996-25-4.pdf
372.2K
📎پیوست قاتق نان در خوزستان قاتل جان شده است! ▫️مقاله: شکل گیری جامعه دوگانه در شهرهای نفتی ایران (با تاکید بر شهرستان ماهشهر) فصلنامه راهبرد فرهنگی اجتماعی زمستان۹۶ *مطالعه آنرا به نخبگان و تحلیل گران و مطالبه گران استان خوزستان پیشنهاد می کنیم! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ ششمین نشست سالیانه #جنگ_ناتمام به مناسبت سالروز صدور پیام قطعنامه ◀️ موضوع: الهیات جنگ دائمی فقر
🔅الهیات جنگ دائمی فقر و غنا ✔️دو سؤال اساسی بحث: 1⃣این ادبیات و الهیات، داخلی هم بشود یا فقط مصرف خارجی(استکبار و آمریکا ستیزی) داشته باشد❓ ❗️این همان شعار مارکس نیست؟!! • داخلی شدنش به امتدادهایی مثل اسلام آمریکایی و درگیری با منش های اسلام درباری و مرفهین بی درد و مانند آن است؛ بنظرتان مدیران فرهنگی-سیاسی آنرا به صلاح میدانند❓ ❗️از روشنفکرانی که آنرا موجب شکاف عاطفی و تنش اجتماعی می شمارند، چیزی خوانده اید؟! • اگرصرفاً برای مصرف خارجی بماند، جز آمریکا پرستان مخالفی در حاکمیت ندارد؛ آیا این تقلیل و تنزیل را امام خمینی می پذیرد❓ 2⃣در همان عرصه بین المللی؛ جنگ و مقاومت بماند یا رقابت❓ • جنگ فقر و غنا ، مستکبر-مستضعف ؟ یا رقابت سرمایه داری-سرمایه داری؟! • به تعبیر دیگر مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار جهانی بماند یا به رقابت چین-آمریکا شدن تأویل برده شود؟ • اینجا معرکه آراء درون مردان جمهوری اسلامی است. چیزی از مواجهه تقدم جمهوری اسلامی ایران بر انقلاب اسلامی شنیده اید❓ چیزی از تئوری تقدم ثروت ملی بر قدرت ملی می دانید❓ • برخی رقابت را هم واقعی نمی دانند و سازش و رفاقت، راهبردشان است. از راهبرد ژاپن اسلامی و مالزی شیعی در اجرا چیزی می دانید❓ ⬅️اگر این پرسشها برایتان مهم است به نشست "الهیات جنگ دائمی فقر و غنا" دعوتید: دوشنبه ۲۸تیر ساعت۲۱:۳۰ در بستر اسکای روم و پخش همزمان از لایو اینستاگرام مستضعفین تی وی @mostazafin_tv برای دریافت لینک شرکت در جلسه اسکای روم به شماره ۰۹۳۰۳۲۷۹۰۳۴ در واتس اپ پیام دهید. ☑️ @m_ghanbarian
مبادرت به معاد۳.mp3
11.13M
📖 سلسله بحث جلسه دهم حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۵تیر۱۴۰۰ هیات راه فاطمه(س) قم 🔅مبادرت به معاد۳ • خ۲۱: تخفَّفوا تَلحقوا ❓مرگ، همه را به رفتگان ملحق می کند، سبکباری این وسط چه نقشی دارد؟! ❓ تقوا چگونه برزخ را کوتاه می کند؟! • خ۱۶؛ برخی اهل سعی و سریع و برخی طالب اما کُندند و برخی هم مقصّر... *اگر مشتاق این معارف نهج البلاغه بودید، فایل صوتی را بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
🧚‍♂ اگر جبرائیل، وزیر امنیت بود...! 🤔برای یکساعت تصور کنید فرشته وحی و نازل کننده قرآن در تمثّلی بشری، کت و شلوار یا عبا و قبا می پوشید و رئیس شورای امنیت ملی یا وزیر اطلاعات و امنیت کشور می شد! ❓بنظرتان کدامیک از گزینه های زیر را در پوشه "شورش" طبقه بندی میکرد؟: • مانور تجمل کاخ نشین ها و پورشه سواران؟/ یا اعتراض جمعی مردم فقیر به بی آبی ساختگی یا گرانی بنزین؟! • بردن امتیاز و اعتبارات بانکی و رانت های خصوصی سازی توسط متنفذین؟/ یا نشستن بر راه آهن و تحصن مقابل فرمانداری توسط کارگران؟! 🔅گزینه جبرائیل، اولی هاست! • خودش آیه اش را آورده؛ قارون یک نفر بود، علیه موسی(ع) نه شعار می داد و نه شیشه می شکست؛ بلکه در فضایی شاد، شعر هم می خواند و فقط مانور تجمل می داد. از مردم تماشاگر شاید پذیرایی هم میشد اما قرآن آنرا "شورش علیه مردم" خواند!:《اِنَّ قارونَ کانَ مِن قَومِ موسی فَبَغی عَلَیهِم...》(۷۶قصص). • جبرائیل، علی(ع) را هم خوب می شناسد. در حرا او را با محمد(ص) دیده است و شنیده که رسول الله(ص) به او می گوید: من برای تنزیل و تو برای تأویل، خواهی جنگید! رئیس امنیت ملی خیالی ما، نهج البلاغه هم از بر است و "تأویل قارونها" در حکومت اسلامی را از علی(ع) می شناسد: نزدیکان مقامات[بطانه] که نه تجمعی دارند و نه بانکی آتش میزنند، فقط اعتبارات آن بانک را قانونی تصاحب می کنند! زمین و کارخانه در مزایده های قانونیِ خصوصی سازی می برند! ؛ قارونهای علی اند. نمیدانم چرا علی(ع) این کارها را گردن کشی [تطاول] می خواند و برایش خط و نشان شورشی ها می کشد؟!: 《زمامدار را خواص و نزدیکانی[بطانه] است که در آنها ویژه خواری[استئثار] و گردن کشی[تطاول] هست. در قراردادها انصاف رعایت نمی کنند؛ اینها را با قطع اسبابشان کن ! به هیچ یک از اطرافیان و خویشان، زمینی نده، نباید در تو طمع کنند که قراردادی به سود آنها و به زیان همجواران(آن پروژه) منعقد سازی!...》(نامه ۵۳) ▫️ایادی رسانه ای شیطان در آنور آب، برای دومی ها تیترِ شورش می زنند. اینور آب، شورش را انکار، اما با پلیس ضد شورش آنجا می رویم! چه می شود کرد ما که فرشته و جبرائیل نیستیم، میترسیم بانک آتش بزنند! اعتبارات بانکیِ آتش گرفته به پلیس و امنیت چه ربطی دارد؟! بنشینند در کمیته های اقتصادی حلش کنند! 🤭چشمها را باید شست، جور دیگر باید دید! * مطالب مرتبط بغی اقتصادی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1791 فاطمه و نا آقازادگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1833 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1839 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1844 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۴/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
‍🔘 معجزه اظهر الجمیل! همه ما میتوانیم هرروز شاهد یک "خرق عادت الهی" درباره خود باشیم! حساب کن: 1⃣ خوبی هائی که ازخودت سراغ داری ونشر نیافته است؟! 2⃣ بدی هائی از خودت که پنهان مانده؟! کدامیک بیشتر است؟! به نظرم گزینه2⃣! درحالیکه اغلب آدمهای پیرامون معمولی اند و خیلی خود را نساخته اند پس: 3⃣ کمتر غرورشان اجازه میدهد خوبی ما را پذیرفته نشر دهند! 4⃣ بیشتر اهل سرک کشیدن و تفحص در بدی های ما هستند! باعین حال بیشتر بدی های ما مخفی و اغلب خوبی های ما شایع شده است! حتی مدح و ثناهائی درباره ما شایع شده که در خود خوبی اش را سراغ نداریم! معلوم است دست غیبی ای در کار است که کارش اظهر الجمیل و ستر القبیح است. "من اظهر الجمیل وستر القبیح" (ای کسی که خوبی ها و زیبایی ها را آشکار و زشتی ها را میپوشانی) او خدای مهربان و دوست داشتنی ماست... محسن قنبریان-جلسه اخلاق با طلاب ☑️ @m_ghanbarian
صوت_نشست_الهیات_جنگ_دائمی_فقر_و_غنا_استاد_قنبریان_14000428_.mp3
12.55M
🔅الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۸تیر۱۴۰۰ ❓الهیات جنگ فقر و غنا، داخلی هم بشود؟! ▫️دلایل مخالفان: • شعار مارکس و ایده سوسیالیست های افراطی است! • "شکاف طبقاتی" را "شکاف عاطفی" هم می کند! ◾️نقد: • تفاوت حرف امام و مارکس؟! • جنگ فقر و غنا از طرف مرفهین بی درد علیه محرومان شروع شده نه بالعکس! • قرائت قرآن و سنت و آمارهای عینی از این جنگ! • جنگ فقر و غنا از سوی پابرهنگان علیه فساد و تبعیض و بی عدالتی است نه آدمها! ❓این الهیات در سطح بین المللی، جنگ بماند یا به رقابت (چین-آمریکا/ سرمایه داری-سرمایه داری) تنزل کند؟! ▫️دو مساله زیر بنایی و اختلافی بین مردان جمهوری اسلامی: 1⃣ تقدم "قدرت ملی" یا "ثروت ملی"؟! مقابل آمریکا، کره شمالی شویم یا چین؟!! • سانسور راهبرد اصلی انقلاب! • گروهی هم قائل به ژاپن اسلامی یا حتی امارات شیعی! 2⃣ تقدم "جمهوری اسلامی ایران" یا "انقلاب اسلامی"؟!! • اردوگاه اول در مردان جمهوری اسلامی فراگیرتر! • اصلاح طلبان واقعی از "ثروتِ" طبقه مرفه دنبال "قدرت" برای "مشروطه سازی ولایت" و دموکراسی لیبرال اروپایی • راست ها دنبال لیبرالیسم اقتصادی و نظام تک حزبیِ سیاسی و "ماشین امضاء کردن ولایت" با پدیده "ولایت اداری"! • راه اصلی انقلاب باز سانسور بین این دوگانه ها! ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔅الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۸تیر۱۴۰۰ #سالگرد_پیام_قطعنامه ❓الهیات جنگ فق
4_5773755455482364184.pdf
8.81M
📎پیوست اول نشست: الهیات جنگ دائمی فقر و غنا ▫️ادله مخالفان 🔸مصاحبه مصطفی ملکیان با اندیشه پویا شماره ۲۱آبان۹۳ 🔹 نقد این بیانات را در فایل صوتی نشست از حجت الاسلام قنبریان بشنوید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2244 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔅الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🎙حجت الاسلام محسن قنبریان ۲۸تیر۱۴۰۰ #سالگرد_پیام_قطعنامه ❓الهیات جنگ فق
1_639533466.pdf
126.5K
📎پیوست دوم نشست: الهیات جنگ دائمی فقر و غنا 🔸 سخنرانی حسن روحانی در آیین گشایش همایش راهبرد بهره برداری از ذخایر گازی کشور • ماهنامه راهبرد شماره۳۹ ❓تقدم ثروت ملی بر قدرت ملی! ❓تقدم جمهوری اسلامی ایران بر انقلاب اسلامی! 🔹 اثر این رویکردها در الهیات جنگ فقر و غنا را در فایل صوتی نشست از حجت الاسلام قنبریان بشنوید! https://eitaa.com/m_ghanbarian/2244 ☑️ @m_ghanbarian
🤲🏻اللهم...و لیس دُونَکَ ظَهِیر و لا فَوقَکَ قَدِیر! جوانان مذهبی و انقلابی بهبهان برای دیروز(عرفه) در جوف دعای عرفه دنبال اجازه تجمع مطالبه گرانه بودند که بازهم از سوی مقامات مخالفت شد لذا ناگزیر شدند به این ابتکار اقلی بسنده کنند! باسپاس از آنها که می خواهند بین مرداب سکوت و گرداب آشوب راه درستی باز بگذارند ولو کم توفیق اند. خیلی کم است اما آنجا خیلی فضا بسته است! ❗️پ.ن: دوتلقی درباره نحوه دفاع از انقلاب مقابل هم است: • ما دفاع از انقلاب را بوسیله آرمانهای اصیل خود انقلاب درست می دانیم. دفاع از عدالت و حق مردم با آزادی بیان و آزادی تجمع نه با منع و امنیتی کردن فضا. دفاع از ولایت با جمهوریت و مشارکت حداکثری نه فرآیندهای اقلی سازی و... • سالهای حضور در آن شهر برای یک برنامه روشنگرانه و پرسش و پاسخ یا یک تریبون آزاد ناچار می شدیم تا شورای تأمین برویم و کلی استدلال کنیم! • ما قائل به نیرو و تدبیر امنیتی هم هستیم اما عملکرد امنیتی را ذیل رویکرد فرهنگی درست می دانیم . برخی دیگر بعکس، عملکرد های فرهنگی را ذیل رویکرد امنیتی می برند و همه جا و همیشه رویکرد امنیتی تعیین کننده خوب و بد برنامه ها و ابتکارات است. #خوزستان #بهبهان محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🚰آقای نصیری اقلاً "آب پاکی" روی دست ج.ا بریزید! ۵۰سال_قبل_۵۰سال_بعد! 🔸 آقای نصیری که این روزها هر مطلب ریز و درشتی را برای نقد و طعنه به ج.ا فوروارد می کند(وگاه بخاطر عجله و خطا مجبور میشود بردارد!) تازه قسمتی از خاطره عبدالرضا انصاری استاندار خوزستان در زمان پهلوی را فوروارد کرده که در خشکسالی شادگان از اعلیحضرت دستور پیگیری می گیرد و...! https://eitaa.com/nasiri1342/1258 • کاش آقای نصیری از همان بیانات نهج البلاغه و شهیدان مطهری و بهشتی در نقد وضع موجود استفاده میکرد و برای دست رد زدن به سینه اینگونه حکمرانی، "آب پاکی" روی دست نظام می ریخت نه "آب نجس"! 🔸چون شاید ایشان و برخی مخاطبانشان، دیگر اسناد ج.ا. را قبول نداشته باشند درباره آن استاندار پهلوی به سند ساواک و گزارش بی بی سی تکیه می کنم: • عبدالرضا انصاری دانش آموخته آمریکا و معاون ایرانیِ "اصل ۴ ترومن" و به همین خاطر استاندار و مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بود. 🔸 به گزارش بی بی سی او زاده دوره پهلوی و نسل جوان با تحصیلات آمریکایی است که پادشاه میخواهد جای سالخوردگان قرار دهد: "این نسل در عین حال باید می آموخت که در همه امور، پادشاه را تصمیم گیرنده بداند!" به گزارش بی بی سی:"حادثه بزرگ زندگی مهندس انصاری که شاید بهترین مهلت زندگی وی به حسب آید در سال۱۳۴۰ رخ داد... انتخاب وی به ریاست سازمان آب و برق خوزستان با نقشه هایی که پادشاه در سر داشت، چنان نبود که پیشبردش به آسانی ممکن شود. به نظر بسیار کسانی که در آن سالها گذرشان به خوزستان افتاده است مهندس انصاری در آن مقام از یکسو کارگاه عظیم را اداره میکرد و از سوی دیگر هرهفته به پایتخت می رفت تا با رقیبان و مخالفان مشت زنی کند. شاید از همین جهت بود که به دستور پادشاه او در ضمن استانداری خوزستان را هم عهده دار شد"! ❗️چنانچه می بینید استاندار خوزستان شدنش همزمان با ریاست چندساله اش بر سازمان آب و برق است. پس آقای استاندارِ تازه منصوب در خشکسالی و بدبختی شادگان سراغ نارسایی ها و کم کاری های خود در سازمان آب و برق می رود؛ اما در خاطره نقل شده خود را ناجی خوزستان و شادگان جلوه می دهد. • عجیب تر اینکه این کارهای نمایشی(بردن مقامات محلی به شادگان) در بتن ریزی سد دز و هم افتتاح صنعت نیشکر هم وجود دارد که ۳۵۰نفر را با تشریفات ویژه از تهران میبرد. 🔸 بی بی سی در گزارش خود اینها را برای جنگ قدرت و رسیدن به مقام نخست وزیری توصیف می کند: • "امیر عباس هویدا که نخست وزیر شد می گفتند محلل است و به زودی جای خود را به جوانی می دهد همسو با خواست پادشاه. از اردشیر زاهدی، جمشید آموزگار و عبدالرضا انصاری نام می بردند هرسه معاون و دستیار ویلیام وارن در اصل ۴ ترومن." "یک روزنامه انگلیسی هم نوشت که به زودی مهندس عبدالرضا انصاری به نخست وزیری منصوب می شود. ❓اما با همه آن تلاشها و نمایش ها در خوزستان و مشت زنی آخر هفته ها با رقیبان در تهران، چرا انصاری نخست وزیر نشد؟!! • بی بی سی از دو گزارش ساواک و سازمان بازرسی کشور در سال۴۸ می گوید که بعد از ۲۰سال خدمت موجب عزل او شد. او بعد از ۹ماه عزلت وارد تشکیلات اشرف و بعد هم معاون علم در برگزاری جشن های مسرفانه ۲۵۰۰ساله شد! 🔸 اما گزارش ساواک درباره او حاوی این نکات است: • "نامبرده یکی از مهره های آمریکا"/ "مورد اعتماد آمریکایی ها و مورد حمایت آنها که مشاغل مهم و حساس را به دست آورد". • "عضو فرامانسونری اهواز وابسته به اسکاتلند" • "در طول سالهای متمادی نامه های ماشین شده بدون امضای زیادی برای مقامات مختلف مملکتی ارسال شد که در آنها موارد بسیاری از سوء استفاده ها و مفاسد اخلاقی وی و همچنین وابستگی نامبرده به آمریکا ذکر شده است. انصاری به همراه اردشیر زاهدی وسایل عیش و نوش و عیاشی رئیس اصل ۴ ترومن را فراهم می کرد"! ❗️ آقای نصیری آدرس های مراکز عیش و نوش اینان با مقام آمریکایی در خوزستان را اگر شنیده ما دیده ایم و می دانیم با زن و ناموس اینجا چه می شده است! • در گزارش بی بی سی با بقای هویدا در نخست وزیری، انصاری فقط وزیر کشور می شود می نویسد: "در حالی که پذیرفته بود که انتخابات یک بازی است و پذیرفته بود که تنها پادشاه حق دارد نظر بدهد که چه کسی انتخاب شود"! البته از جمله اتهام خود او هم تقلب در انتخابات بود! 🔅آقای نصیری اگر خیلی اصرار دارد بر این شیوه حکمرانی ج.ا "آب پاکی" بریزد؛ آن آب پاکی، خون جوانان رشیدی است که در این خاک ریخت، مدیریت های نابغه و گمنامی مثل باقری ها و ابتکارات مهندسی رزمی در همین هور بود. آب پاکی، خدمات بی منت دهها گروه جهادی و بسیجی در همین استان است. آب نجس چرا؟! منابع: https://b2n.ir/b22154 https://b2n.ir/u43487 📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۴/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شان حرم ها در مطالبه عدالت با حفظ حرمت حرم! • سال گذشته در اعتراض به فرش گل حرم رضوی یادداشتی باعنوان "شان حرمها در مطالبه عدالت و برائت" نوشتم https://eitaa.com/m_ghanbarian/1484 • درفرهنگ قرآن برای حرم از رنگ پرده و جنس سنگ فرش ها چیزی نیست اما از قرار گرفتنش برای "قیاماً للناس" سخن است. حرم در متن جامعه و "باید موجب برپایی مردم در شئون زندگی شان شود" (۹۷مائده) • در سابقه تاریخی حرمها و سنت شیعی مان هم بوده که به سه منظور: استشفاء/ فرار از پیگرد قضایی/ مطالبه و اعتراض سیاسی اجتماعی، انجام می شده است؛ که الان فقط پنجره فولاد و استشفایش مانده است! فرار از پیگردِ به حق، جایش حرم نیست چون اهلبیت، گردن خود و نزدیکان را از مو باریکتر برای حق می دانستند. اما بستهای اعتراضی بجاست و مختص به دوره طاغوت و حکومت جور هم نیست ؛ بلکه برای انقلابی کردن نظام بروکراتیک موجود به نفع مصالح عموم مردم جادارد. ❗️اما و اگر این تجمعات مغایر باشان حرم نشود. عزیزان خوزستانی در این ویدئو میتوانستند شروع کننده بازتولید انقلابی و تراز بست نشینی سیاسی اجتماعی باشند. • همانطور که کاستن از "قیاما للناس" و بسنده کردن به زیورهای مد روز برای حرم بد است؛ ارتجاع به مکاء و تصدیه (صوت و کف) و هرچه مغایر شان حرم و جوار معصوم است هم بد است که البته قابل اصلاح است و این مورد نباید بهانه منع از بازتولید بست نشینی و تجمعات تراز انقلاب اسلامی در حرمها و اماکن مقدس شود. محسن قنبریان ۱۴۰۰/۴/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
✅ مَااَصبَحَ بِالکُوفَه اَحَد الا ناعِماً اِنَّ اَدنَاهُم مَنزِلهً لیَاکُل البُّر و یَجلِس فِی الظِّل و یَشرِب مِن ماءِ الفُرات امیرالمومنین(ع) بحار ج۴۰ ص۳۲۷ هیچ کس در کوفه صبح نکرده الا دارای نعمت. پایین ترین طبقاتشان نان گندم می خورد و سایبان برای نشستن دارد و از آب فرات می نوشد. 🔅پ.ن: به دو جهت "ما اهل کوفه نیستیم"! ۱. به تعبیر امام خمینی، ملت ایران از مردم کوفه زمان امیرالمومنین(ع) بهترند. ۲. هنوز حاکمیت نتوانسته برای این مردم، کف امکانات امیرالمومنین(ع) در کوفه را مهیا کند. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian