eitaa logo
محسن قنبریان
17.4هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
874 ویدیو
109 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محسن قنبریان
⚠️ حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود! #حجت_الاسلام_قنبریان/ محرم ۱۴۰۱/ جلسه نهم(آخر) • تحلیل فسق
❗️عین جمله ای که از رهبر انقلاب در جلسه نهم بحث "حزب قاسطین به فسق یزیدی باردار میشود" نقل به مضمون شد. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3189 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ قسمت سوم نهضت اول کوفه! • کوفه سه نظام (خلفای ۲و۳/ علوی/ اموی) و دو نهضت (علیه عثمان/ نهضت حسینی) دیده! • نهضت علیه عثمان بالاصاله کوفی است! عامل اصلی تبعیض های عثمانی_اموی است. گوشه ای از این تبعیض ها بشنوید! * صوت کامل را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش چهارم ابوموسی تمثال روان اجتماعی کوفه! • روان اجتماعی کوفه: نظامی گری_نمایه مسلمانی است؛ ابوموسی مجسمه آن است. فرمانده فتوحات و معلم قرآن یمنی ها! اورا خود کوفه برگزید! • گرچه او گذاری است برای والی فاسق قوی! • کمی در اینباره بشنوید و تفصیل را در فایل صوتی اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش پنجم علیِ مردمسالار در پادگان شهرِ کوفه! • روان اجتماعی پادگان شهر مظاهر مردمسالار و آزادی بخش علوی را برنمی تافت و سردستش پا می شد!(چند مثال را در ویدئو ببینید) • اقتصادِ جنگ پایه ی کوفه، جنگهای بدون غنیمت علی(ع) را دوست نداشت! • این روان اجتماعی و اقتصاد سیاسی فرماندهان فتوحات را می پذیرفت حتی زیر پرچم یزید(در دوره ولایتعهدی) برای فتوحات شام ۲۵هزار نیرو می دهد! • کمی در اینباره ببینید و تفصیل را در فایل صوتی کامل اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش ششم ملاحظه ای بر فرمایش دکتر رجبی دوانی https://t.me/sooreh_tv4/1782 • اسلام علوی بخلاف اسلام اموی، فَتک ندارد! مسلم(ع) بدین خاطر عبیدالله را در خانه هانی غافلگیرانه نزد! • البته "فتک" غیر از "اغتیال" است. هردو غافلگیرانه است لکن در فتک نوعی امان و تامین هست بعکس اغتیال که در حالت جنگی و رفع امان است. - زدن فرمانده جوخه ترور سردار دلها فتک نیست. - زدن پس از اعلام عمومی و زیر تامین دشمن بودنش، فتک نیست. - اما خفت گیر کردن یک اهل ذمه، یک دگر اندیش زیر چتر تامین نظام و... فتک است و "الاسلام قیّدَ الفتک" اسلام فتک را در بند کرده است. - عبیدالله مهمان هانی بود و مهمانی بمثابه تامین دادن است، غافلگیر زدنش فتکِ ممنوع در اسلام است. • موارد شمارش دکتر رجبی در سیره رسول الله(ص) همه از موارد اغتیال اند نه فتک! *فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
29.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش هفتم الهیات قعود، دکترین کوفه ی بیطرف، ایده حکمیت! • حتما الهیات قعود در اول خلافت حضرت امیر(ع) را بشنوید: عده ای آزادانه بیعت نکرده، عده ای بیعت جنگ نکردند! • این الهیات را ابوموسی در کوفه، مملکت دار کرد! دکترین کوفه بیطرف بین مدینه -بصره و مدینه- شام ساخت! • این الهیات و دکترین، ۳۰هزار بیطرف در صفین از اردوگاه علی(ع) جدا کرد! • پدر حکمیت، ابوموسی بود و قبل از صفین طرح کرده بود؛ حالا دانش آموزان یمنی او در سپاه پس از قرآن بر نیزه شدن طرحش کردند! • اشعث و معاویه صبح لیلة الهریر زمینه اش را ساخته بودند! • این قطعه مهم و عبرت انگیز را ببینید. صوت کامل را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش ششم ملاحظه ای بر فرمایش د
📚 مستند معنای بیان شده از فتک: ۱- "الفتک هو القتل بعد الامان غدراً"(مکاتیب الرسول ج۳ص۴۰) ۲- در حاشیه بحار الانوار در معنای "الایمان قیّد الفتک" آمده: "الایمان یمنع من الفتک الذی هو القتل بعد الامان غدراً"(بحار ج۴۴ص۳۴۴) ۳- مرحوم مجلسی همین نکته را درباره قاتل زبیر که حضرت امیر(ع) درباره اش فرمود: بشّر قاتل ابن صفیه بالنار آورده: چون جنگ را رها کرده بود و پیامبر(ص) فرمود: الایمان قید الفتک(بحار ج۵۰ص۱۶۸) • محققین میتوانند ذیل همین روایت در کلمات فقهاء در بحث ساب النبی و نواصب و بحث های مستقل درباره ترور نظرات و مبانی را ملاحظه کنند. مبنای یاد شده در ویدئو به نظر گوینده با ادله مختلف ترجیح داشت. ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش هشتم اهالی تپه ندبه! • کربلا سه صف بود نه دو صف! صف بزرگتر اهل قعود بودند که اینبار روز عاشورا بر تپه ای جمع شده برای حسین(ع) ندبه می خواندند و گریه می کردند! • این صف را مبلغین ما خوب برای مردم نخوانده اند! • همه جوانان کوفه به نخلیه اعزام و هر یک در گروه های ۱۰۰۰ نفری به کربلا اعزام می شدند اما فقط ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفر به کربلا می رسید بقیه بخاطر کراهت از کشتن حسین(ع) در شیارها و بیابان فرار می کردند! اینها روز عاشورا اهالی تپه ندبه شدند! • در جامعه اسلامی و جبهه حق و مستضعفین، قعود کم کردن از اردوگاه حق و به نفع دشمن مستکبر است! * این عبرت بزرگ را در ویدئو ببینید. صوت کامل را در اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
31.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برشی از برنامه سوره/ فصل کوفه/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ ۱۴۰۱/۵/۱۹/ بخش آخر ویروس اموی مغایر با استانداردهای انقلاب اسلامی! ❓در آخر گفتگو محل سؤالی از مواردی شدم که امنیت با قهر و غلبه تامین یا فساد بخاطر کارآمدی توجیه می شود! این پاسخ بنده بوده است! • بدتر از به کارگیری مؤمن ضعیف، امپراطوری رسانه ای است که دوگانه مومن ضعیف_فاسق قوی را کلیشه می کند و مومن اصیل را هم ضعیف جا میزند! • باید مراقب ویروس اموی باشیم که استانداردهای انقلاب اسلامی را نشکند. ویروس اموی؛ شمشیر و امنیت اش بر آزادی و مردمسالاری حکومت می کند. راه حلی که از آزادی و مردم سالاری می گذرد نباید به این ویروس مبتلا شود. • ساخت و پاخت با ظالمین و ساکت کردن ضعفاء یک امنیت ناپایدار است که زیر خود آشوب و ضرورت امنیت بیشتر و شمشیر آخته تر دارد (بالإدهان و المصانعة عند الظلمه تأمنون) • منصفانه و بدون ذهنیت بشنوید. برای قضاوت فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3297 ☑️ @m_ghanbarian
⚠️ بین "افکار نادرست" با "گرفتن سمت شوالیه از سوی ملکه در قبال سبّ و هتک رسول الله و وحی و اسلام" فرقی نیست؟!! مساله رشدی صرفاً "تغییر دین، بدون استدلال" یا "از سر شبهه" یا "حتی از سر شهوت" نیست تا احیانا فتوای شاذی برای برخی فروض بگوید مجازات دنیوی وظیفه ما نیست! مساله رشدی، "اسلام ستیزی با ادبیاتِ هجو و هتک" در پناه دشمنان اسلام و باحمایت آنهاست. سیره متکثر رسول الله در قبال چنین کاری، مجازات اعدام با اعلان رسمی و فراخوان عمومی بوده است: - ابوعفک - کعب بن اشرف - ابن سنیه - ابورافع - سلام بن حقیق رشدی به این یهودیان هجو سرا شبیه تر است تا مسلمانی که دین خود را تغییر داده و افکار جدیدش را بیان می کند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
۱-هویت نهضت حسینی.mp3
26.47M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه اول: نسبت با مردم! حجت الاسلام قنبریان/ محرم۱۴۰۱ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه اول: نسبت با مردم! حجت الاسلام قنبریان/ محرم۱۴۰۱ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ محرم۱۴۰۱/ جلسه اول: نسبت با مردم!هویت هویت، چیزی است که نهضت حسینی بدون آن دیگر نهضت حسینی نیست. صرف فضایل و کمالات و اشتراکات نهضت را، هویت آن نمی گویند؛ مقومات و ذاتیاتی که این نهضت را از برخی دیگر جدا کرده، هویت آن است. ❓ نهضت حسینی در حین نهضت و در صورت پیروزی چه نسبتی با مردم داشت؟!یک تقسیم: نهضت در همان مرحله نهضت، حاوی یک "نه" و یک "آری" است؛ "نه به یزید"، "آری به کوفه". - سیدالشهدا(ع) با روح ذلت ناپذیر و اباء از ضیم اش، به یزید فاسق "نه" دارد و هرگز بیعت نمی کند(خلافت او هم خلاف شرع است هم خلاف معاهده با معاویه). اگر هیچکس هم نماند، او بر "نه" خویش هست. این از اول نهضت تا لحظه شهادت ساری و جاری است. در این نه، منتظر مردم نیست و البته هزینه ای هم جز برای خودش ندارد. - اما در "آری" و تشکیل نظامی مقابل این یزید نامشروع و غیر قانونی، رضایت عمومی مردم (اقلا مردم آن دیار) را می خواهد. • چند سند در اینباره: 1⃣ نامه به مسلم: ان رایتَ الناسَ مجتمعین علی بیعتی... اگر مردم را مجتمع بر بیعت من دیدی در خبر تعجیل کن... 2⃣ احتجاج با عبدالله بن زبیر: "بیعت ۴۰هزار نفر از اهل کوفه -آنهم با سوگند به طلاق و عتاق- به من رسیده است."(حلف طلاق و عتاق، این بود که فرد قسم میخورد اگر عهد را شکست زنش طلاق داده و برده اش آزاد باشد) *⃣ ارتکاز و فهم شیعیان از حکومت: 3⃣ نامه شیعیان کوفه(سلیمان بن صرد، مسیب بن نجبه، حبیب بن مُظاهر، رفاعه بن شداد، عبدالله بن وال و...): "...و تَاَمَّرَ علیها بغیرِ رضیً منها... معاویه (و بنی امیه) بر امت بدون رضایت امت، امارت و حکومت دارد" 4⃣ مسلم(ع) به عبیدالله بن زیاد: "...و تَاَمَّرتُم علی الناسِ بغیرِ رضیً منهم..." *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
۲-هویت نهضت حسینی.mp3
20.2M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه دوم: مقابله با بدعت ولایتعهدی حجت الاسلام قنبریان/ شب دوم محرم ۱۴۰۱/۵/۸ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه دوم: مقابله با بدعت ولایتعهدی حجت الاسلام قنبریان/ شب دوم محرم ۱۴۰۱/۵/۸ ☑️
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب دوم محرم ۱۴۰۱/۵/۸ جلسه دوم: مقابله با بدعت ولایتعهدی ❓ چرا پیامبر(ص)، علی(ع) را ولیعهد خود نکرد؟! فرق ولایتعهدی با وصایت؟!۱ • ولایتعهدی پس از سلطنت و پادشاهی! کنار نهادن مردم و رضایت آنها در حکومت و تشریفاتی کردن بیعت ⬅️ ولایتعهدی مکانیزمی برای انتقال قدرت تحت الحفظ در سلسله خاص و تبدیل خلافت به سلطنت و بیعت به تشریفاتی بی خاصیت! • ولایتعهدی بدعت بود؛ یزید فاسق گناه دیگر! از سال۵۲ مساله ولایتعهدی شروع شد و انواع ترفندها برای تحقق آن انجام شد۲ عبدالرحمن بن ابوبکر به امویان گفت: تریدون ان تجلوها هرقلیه کلما مات هرقل قام هرقل! امام مجتبی(ع) در عهدنامه قید کرد معاویه کسی را جانشین خود نکند! • ابوالاعلی مودودی در الخلافه والملک ص۹۵ به مساله پادشاهی معاویه و ولایتعهدی یزید پرداخته • ابن خلدون در فصل ۲۸ از باب سوم مقدمه به تبدیل خلافت به سلطنت و در فصل ۳۰ به ولایتعهدی پرداخته و آنرا لازمه سلطنت شمرده و مصلحت اندیشانه توجیه کرده! ❗️ شبهه وصایت! ❓امامت و وصایت هم فرزند جای پدر است! چه فرقی با ولایتعهدی دارد؟ - امام من عندالله، حقیقتی که بسیاری از ابعاد آن غیب است و چاره ای جز بیان و معرفی خداوند نیست. - اما حکومت آن امام به زور و غلبه و از طریق سلطه و انتقال قدرت حاکم قبل نیست، بیعت آزادانه مردم را دارد... ⬅️ وصایت + بیعت آزادانه = عملا راه تجدید رضایت مردم و ماندن یا نماندن حکومت ها (بخلاف ولایتعهدی) ❗️ شبهه ولایتعهدی امام رضا(ع) ❓اگر بدعت است چرا امام رضا(ع) پذیرفت؟! - هم زور در کار بود و پذیرش اختیاری نبود - هم دیگر آن وجه دینی (که بدعتش میکرد) برایش نمانده بود و همه بعنوان سلطنت و ولایتعهدی قبل از اسلام در ایران و روم می فهمیدند نه راه اسلام برای حکومت! بیان شهید مطهری: http://mortezamotahari.com/fa/questionview.html?QuestionID=62471 * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ....................... ۱. https://eitaa.com/m_ghanbarian/3246 ۲.بیشتر را اینجا بخوانید: http://ensani.ir/fa/article/45732 ☑️ @m_ghanbarian
۳-هویت نهضت حسینی.mp3
17.67M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه سوم: آزادی و آزادگی حجت الاسلام قنبریان/ شب سوم محرم ۱۴۰۱/۵/۹ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه سوم: آزادی و آزادگی حجت الاسلام قنبریان/ شب سوم محرم ۱۴۰۱/۵/۹ ☑️ @m_ghanbar
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب سوم محرم ۱۴۰۱/۵/۹ جلسه سوم: آزادی و آزادگیآزادی مطلق مستلزم مسئولیت مطلق! هرچه آزادی انسان بیشتر شود، محدودیت افعال و رفتار کاسته شده، طبعا مسئولیت رفتارها بیشتر گردن فرد می افتد. دیگر فرد نمیتواند بگوید بخاطر فلان عنصر محدودیت بخش چنین نکردم. ⬅️ پس روی دیگر آزادی، مسئولیت است! - از همین جاست که اریک فروم در روانشناسی اجتماعی ثابت می کند انسانها نوعاً از آزادی [بخاطر مسئولیتش] فراری اند! • آزادگی مقدم بر آزادی! آزادگی، آزادی از قیود درون (طمع، ترس، وهم و...) است. آزادی بیرونی بدون آن کامل نمیشود. انسان طماع، اسیر ثروت و قدرت بیرون میشود. انسان ترسو، جور دیگر اسیر همان کانون قدرت و ثروت میشود. مستبدین و فرعون ها با خرافات روی توهم انسان های نا آزاده اثر گذاشته و خود را در تاریخ مشروع کرده اند. ⬅️ می بینید "زر" و "زور" و "تزویر" بر قیود درونی ما (طمع، ترس، وهم) استوارند. - پایه سلطنت ها و استبداد ها بر نا آزادگی ها استوار است... • آزادگان، محرِّر(آزاد کننده) جامعه اند! هم: ۱- مربی اند و تربیت کرده، آزادگی می دهند. ۲- هم مصلح اند و موانع خارجی را برطرف و آزادی می دهند. 1⃣ آزادگی بخشی حسین بن علی(ع) بعنوان یک مربی: - از دینداران شروع می کند! اول در دینداری آزاده باشند حتی به طمع بهشت و ترس از جهنم، عبادت نکنند! : "انَّ قوماً عَبَدُواللهَ رغبَهً فَتلکَ عبادةُ التُّجارِ ، و انَّ قوماً عَبَدُواللهَ رهبهً فتلکَ عبادةُ العبیدِ ، و انَّ قوماً عَبَدُواللهَ شکراً فتلکَ عبادةُ الاحرارِ و هی افضل العبادة" ⬅️ طبعا چنین احراری، دین فروش نمی شوند! - بی دینان را هم به آزادگی دعوت می کند: "ان لم یَکن لکم دین و لا تَخافونَ المعاد فکونوا احراراً فی دنیاکم" ⬅️ طبعا بخاطر بردگی دنیا، اسیر هر سلطه جو نمیشوند! 2⃣ آزادی بخشی سیدالاحرار بعنوان یک مصلح اجتماعی: - اول دین را از دست اشرار آزاد می کند! پدر گرامی اش فرمود: ان هذا الدین کان اسیراً بأیدی الاشرار! حسین(ع) دین را "لعق" عده ای می خواند! مثل آدامسی می جوند و "دیّان" نیستند! (ان الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه ما درّت معایشهم فاذا محِّصوا بالبلاء قل الدیانون) - بعد مردم را جرأت آزاد شدن از اسارت ظالمین و اشرار می دهد: "موت فی عزّ خیر من حیات فی ذُلّ" "انی لا اری الموت الا السعادة و الحیاة مع الظالمین الا برماً" ⬅️ قیام عاشوایی او به آزادگان شخصیت و جرأت داد برای آزادی(از عوامل بیرون) اقدام کنند! * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
⚫️ تفسیر سیاسی اجتماعی خطبه منای امام حسین(ع) توسط حجت‌الاسلام قنبریان‌. 🔲 زمان شروع دوره: شهریورماه به مدت ۴ جلسه 🔲 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به لینک زیر مراجعه کنید: 🔗https://b2n.ir/h65238 👈 جهت کسب اطلاع از سایر دوره‌ها به صفحه اینستاگرامی مدرسه راه مراجعه کنید: https://b2n.ir/z75506 🔸️ این دوره با راهپیمایی اربعین‌حسینی تداخلی ندارد. ☑️ @m_ghanbarian
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️خطوط قرمز رئیس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه‌های علمیه بر سر راه طرح قانون بانک مرکزی مجلس 🔹آیا روند فعلی بانکداری، به کاهش تورم و برقراری عدالت در کشور ختم می‌شود؟ 🔸آیا بانک‌های کشور، بر طبق موازین اسلامی فعالیت می‌کنند؟ 🔹ضرورت ممنوعیت خلق پول بانکهای خصوصی، ممنوعیت بنگاه داری بانکها، ممنوعیت استفاده از حیل(حیله های) ربوی؛ سه خط قرمز اساتید حوزه برای اصلاح طرح اخیر مجلس @sorayatv
۴-هویت نهضت حسینی.mp3
14.16M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه چهارم: آزادی و آزادگی ۲ حجت الاسلام قنبریان/ شب چهارم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۰ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب سوم محرم ۱۴۰۱/۵/۹ جلسه سوم: آزادی و آزادگی • آزادی مطلق
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب چهارم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۰ جلسه چهارم: آزادی و آزادگی ۲نکات تکمیلی از بحث قبل - لیبرالیسم، سلطانیزم را جور دیگر بازتولید می کند! از طریق استارتاپ ها و فضای مجازی و... امیال درون مارا شناسایی و آنها را قید و بند ما کنند! مشکل این است که به تربیت و قید و بند درون توجه نمی کنند./ یک واحد حرص و طمع در بشر کم شود، ابرقدرت های ثروت از بین می رود! - طالبانیسم، هم سلطانیزم را بازتولید می کند! آنها قید و بندهای بیرون را برنمی دارند! - اسم امام حسین(ع) هم در تطور تاریخ قابل تامل است؛ شاه صفوی، "شاه حسین" می نامید! الان "ارباب" نامیده میشود! اول انقلاب، "سیدالاحرار" بود! امام(ره)، "سیدمظلومان" می نامید! • مربیگری حسین(ع) برای آزادگی... از متدین ها و متعبدها تا بی دین ها را چگونه دعوت آزادگی می کند؟!... • باجذبه محبتش چنین تربیت می کند! با آن تربیت، "دین" را آزاد می کند! دین از رغبت و رهبت ما آزاد میشود! - مقایسه "حُر" و "ابن حُر" گویای نکات زیادی است! • حسین(ع) برای آزادی، یک مصلح است! آزادی خواهان نرخ جملات حماسی حسین(ع) را می دانند! - توضیح برخی روایات در اینباره! اگر دین، "لعق" (آدامس) شد، صاحب خودش را "دین باز" می کند! دین باز از سگ باز بدتر است! - "الحرُّ حر و ان مسه الضرّ و العبد عبد و ان ساعده القدر"... زینب کبری(س) زینت پدر بود. این روایت پدر را زینت داد در خیابان های کوفه و شام مجسم کرد! *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
۵-هویت نهضت حسینی.mp3
17.13M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه پنجم: نهضتی انسانی(مردانه_زنانه)! حجت الاسلام قنبریان/ شب ششم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۲ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه پنجم: نهضتی انسانی(مردانه_زنانه)! حجت الاسلام قنبریان/ شب ششم محرم ۱۴۰۱/۵/۱
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب ششم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۲ جلسه پنجم: نهضتی انسانی(مردانه_زنانه)! ❓زینب کبری(س) تبعی در این نهضت است یا اصیل است؟! بطور کلی عنصر زن در نهضت حسینی، عنصری عارضی و درجه دو است یا ذاتی و درجه یک؟! ❗️از آزادی زنان باید ترسید؟! راست و حسینی اش "آزادی ترسی" ما بیشتر بخاطر آزادی زن است! • اسلام و احیاء مقام زن: 1⃣ در آزادی بیرونی: منع از زنده به گور شدن/ حق کسب/ حق بیعت(۱۲ممتحنه) و فعالیت سیاسی/ حق ولایت طرفینی مومنانه(۷۱توبه) و... 2⃣ آزادگی درون: "مَن عَملَ صالحاً مِن ذَکَر و اُنثی و هو مومن فلَنُحیینَّه حیاهً طیبهً "(۹۷نحل) زن و مرد اگر اعمال صالح انجام دهند و مومن باشند را به حیات طیّب زنده می کنیم! - مباهله اوج این حیات طیب است که در یک کنش سیاسی اجتماعی بروز می کند. ⬅️ تساوی زن و مرد (نه تشابه)؛ چون اینها انسانی است نه مونث و مذکر. • ارتجاع به گذشته: آزادی بریده از آزادگی: - تبرج جاهلی از ام زمل تا عایشه ⬅️ نهضتی با تاء تأنیث! - حجاب برای حضور انسانی زن است بدون تأنیث! - مقابل آزادی بدون آزادگی، خانه نشینی و نفی آزادی شکل گرفت! زن شد: ضعیفه! • نهضت عاشورا از اول زنانه_مردانه! - شمشیر_تدبیر / حماسه رشادت_حماسه روایت - زینب ارتقای "ضعیفه" به "عقیله" است - مقابل عبدالله بن حسن و قاسم بن الحسن، فاطمه صغری و سکینه قرار دارد - مقابل ابالفضل، زینب کبری(س) - شیخ صدوق، زینب(س) نائب خاصه امام حسین(ع) می خواند(الحسین بن علی اوصی الی اخته زینب...) - آیت الله خویی او را شریک حسین(ع) می خواند(انها شریکه اخیها الحسین(ع) فی الذب عن الاسلام...) *تفصیل نکات را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
۶-هویت نهضت حسینی.mp3
15.31M
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه ششم: نهضتی انقلابی_عقلانی (عقلانیت انقلابی) حجت الاسلام قنبریان/ شب هفتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه ششم: نهضتی انقلابی_عقلانی (عقلانیت انقلابی) حجت الاسلام قنبریان/ شب هفتم مح
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب هفتم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۳ جلسه ششم: نهضتی انقلابی_عقلانی (عقلانیت انقلابی) • نهِ قطعی به یزید! - نه به بدعت ولایتعهدی یک فاسق در نهضت حسینی قطعی است. - به زور گرفتن بیعت نزد او "ضیم"(ننگ) است و او به تعبیر ابن ابی الحدید "سید اهل الاباء" است(شرح ابن ابی الحدید ج۳ص۲۴۹) - سید اهل اباء تاکید دارد این ذلت را "نفوس ابیّه" (جانهایی که اباء از پذیرش ننگ دارند) در طول تاریخ از او نمی پذیرند! ⬅️ کوفه عارض بر این ننگ ناپذیری و مقاومت در مقابل زور است. اگر کوفه هم درخواست نمی کرد، حسین(ع) بر این مقاومت و اباء استوار بود؛ اما در این "نه" و نهضت کاملا عقلانی عمل می کند. • عقلانیت انقلابی! - رفتن به مکه از راه اصلی؛ حسین(ع) شورشی نیست! پیشنهاد محمد حنفیه را برای رفتن از دره ها نپذیرفت (الفتوح ج۵ص۲۱و۲۲) - به همراه بردن خانواده؛ سفر جنگی وانمود نشود و خانواده در معرض گروگان شدن نباشد! اگر برجا می گذاشت اسارت آنها قبل از شهادت تحمیل و گروگیری برای فشار آوردن و تسلیم کردن اتفاق می افتاد چنانچه با یزید بن مهلب شد! - دیدار با عمر سعد؛ پیشنهاد تعویض کوفه آری، ذلت پذیری نه! گزارش عمر سعد از دیدار(طبری ج۵ص۴۱۴/ ارشاد مفید ج۲ص۸۷و۸۸): برگشت به مدینه! رفتن به سرحدات! رفتن به سمت یزید! گزارش عقبه بن سمعان (غلام رباب): فقط فرمود:" بگذارید من در این زمین پهناور بروم تا ببینم امر مردم به کجا می رسد؟" (طبری ج۵ص۴۱۳/ کامل ج۲ص۵۵۶) ⬅️ در هیچ گزارشی پذیرش بیعت یزید و کوتاه آمدن از "نه" نیست ؛ فقط در جای این نهِ جرئت مندانه بحث است که اگر کوفه نمی خواهد به مدینه برگردد یا.... وقتی قیس بن اشعث گفت: ما نمی دانیم چه می گویی! ولکن بر حکم فرزندان عمویت(بنی امیه) فرود بیا؛ به درستی که آنها آنچه دوست داری را ملاحظه می کنند! فرمود: لا والله لا اعطیکم بیدی اعطاء الذلیل و لا اقرلکم اقرار العبید و افرّ فرار العبید! نه به خدا به دست خودم، خود را ذلیل نمی کنم(بیعت نمی کنم) و اقرار بردگی نمی کنم و مثل بردگان فرار نمی کنم! ⬅️ آن روح انقلابی همه راههای معقول برای "نه" آزادانه اش به بدعت یزید را طی کرد و نهضت را بر منطقی استوار و خرد پذیر پایه نهاد. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
💠 پویش ۴۸_۴۸! توفیق شد دهه سوم محرم در بوشهر و شهرستان ها و بخش های آن باشم! روز ورود با پویش ۴۸_۴۸ مواجه بودم! پویشی از زمان انتخاب شورای شهر تا کنون: ۴۸ماه خدمت، ۴۸حضور و پاسخگویی در ۴۸مسجد! به همت جوانان و میانداری برخی روحانیون جوان راه افتاده بود. روحانی جوانی که در آبپخش با شغل گل فروشی ارتزاق و وقتش را صرف فعالیت های اجتماعی می کرد. در هر شهر تعدادی فعال اجتماعی از کاندیدهای شورای شهرشان پاسخگویی ماهانه + شفافیت را مطالبه و برخی اختیاراً پیوسته بودند. حالا حدود ده نوبت پاسخگویی توسط رای آوردندگان در هریک از شهرهای پویش شکل گرفته بود؛ با محوریت مسجد! سخنرانی بنده در جلسه رونمایی از سند شفافیت شورای شهر بود که پویش در یک سالگی به شوراها پیشنهادش می کرد: شفاف کردن تفریغ بودجه ها تا معاملات و قردادها و حتی مصوبات و پخش زنده جلسات! گرچه بیشتر از همه میخواستند که از امید به تحول و نا امید نشدن بخاطر مشکلات بگویم لکن تجربه مدنی_انقلابی شان خود مثالی از امید بود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian