محسن قنبریان
❓ وحدت یا خلوص؟! (برای آنها که میخواهند مساله مشکل حل کنند؛ نه ساده انگاران!) 《یک سؤال دیگر این اس
💢 نامسأله گی کاندیدای مجتهد!
(مجتهدِ نظری یا جامعِ عملی خلوص و وحدت؟!)
❓آیا #مساله_واقعی میدان ریاست جمهوری۱۴۰۳، مجتهدِ فقه نظام بودن یا نبودن است؟!
یا خلأ کسی که بتواند #جامع نیروهای درون نظام در راستای جمع بین دوگانه سخت: وحدت و خلوص۱ باشد؟! که نه دولت را سهامی و چندپاره کند و به نام وحدت، راهبری در مسیر انقلاب و آرمانهایش را گم کند و نه صرفا با خلوص گرایی توان و مقبولیت کار با بخشی از نیروهای انقلاب -به زعمش خالص تر- را داشته و به #امر_ملی ضربه بزند!
اینها (مجتهدِ فقه نظام / جامع ظرفیت ها و فعلیت های نظام) دو حد وسط متفاوتند و هریک به سمتی می برند.
حتی اگر "از قضا" بر یک معمم بنشینند اما "لزوما" شرط دومی، معمم بودن نیست.
می توانم درک کنم که طرح کنندگان این پیشنهاد، حتی رئیس جمهور شهید را دیده اند که جمع کننده بوده اما نسخه های دیگری هم به او در اقتصاد و... تحمیل شده است لذا در اینباره از او بیشتر را خواسته اند.
❗️ بنظر حقیر -اقلا در مقطع کنونی- دومی مساله ماست و نباید با صورت اولی صورت بندی شود!
حتی اگر منصب ریاست جمهوری -به تعبیر رهبر انقلاب- جای مطهری ها باشد، اقلا در مقطع کنونی آیین نامه شورای نگهبان نه او را، که حتی رجایی و خامنه ایِ سال۶۰ را هم طبق ضوابطش تایید صلاحیت نمی کند! فعلا -درست یا غلط- قرار است بروکراسی از خود ارتزاق کند و نصاب های اجرایی و بروکرات بودن بر مطهری بودن چربیده است.
از آنسو، مجتهدان فقه نظام -که حتی کارنامه اجرایی هم داشته باشند- فقط اگر جامع آن ظرفیت ها و فعلیت ها شوند، مفیدند نه صرفا مجتهد فقه نظام بودن!(پس از حد وسط اصلی سخن بگوییم نه عوارض دیگر)
ای بسا صاحب نظر شدن در عرصه ای از نظامات -بخصوص وقتی به کلمه #اجتهاد_شرعی هم تیک بخورد- راه بر نظرات دیگر که بسا در همان مسیر انقلاب و آرمان هایش، صائب تر یا کارآمدترند ببندد و مخل به جهت جامع بودن گردد!
وای اگر یافته های اجتهادی فقه نظامشان مثلا "جمهوریت" اش کمتر از استاندارد امام و قانون اساسی باشد! یا مثلا در مساله اساسی کشور -یعنی "اقتصاد"- فقه نظامش به بار ننشسته باشد!
آنوقت قاتق نان، قاتل جان میشود!
اینکه الان چند مجتهد فقه نظام داریم که در "همه مسائل اساسی کشور" مطابق با استانداردهای قانون اساسی به نظام رسیده و شخصیت اجرایی مورد تایید شورای نگهبان هم داشته باشد را بیشتر از قبیل "قصد و عدم وقوع" می بینم!
بهشتی در این مقیاس -به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی- تکرار نشده است! ۲
نمی دانم چرا بجای خواستن رئیس جمهوری که قانون اساسی را #متناظر_و_بدون_تنازل اجرا کند دائم دنبال اختراع چرخی هستیم که در فرآیند حکمرانی از مجامع تصمیم سازی متعددی باید بگذرد و به یک فرد منحصر نیست؟!
اما آن نگرانی که برخی، جامع کامل بین وحدت و خلوص نبوده یا نیستند؛ هم دغدغه درست و بجایی است که البته حلش منحصر به مجتهد فقه نظام نیست.
جمع کننده ای مثل #رئیس_جمهور_شهید به شرط اطلاع کامل از مکتب و رویکردهای اساسی انقلاب و قانون اساسی به اقتصاد و فرهنگ و سیاست، هم می تواند "خلوص انقلابی" را حفاظت و هم به سمت وحدت و "ملی ماندن امر ملی" راهبری کند.
بگردیم همچین کسی را بیابیم یا با تغییر رویه ها -ولو به شکل نسبی- بسازیم!
هنوز به حسب نظر سنجی ها میزان مشارکت زیر۵۰٪ است!۳
"امر ملی" با حماسه ملی رقم می خورد؛ "حماسه ملی" ، "رقابتِ" جمع کننده های نیروها و ظرفیت های کشور را می خواهد.
...........................
۱. ر.ک: رهبر انقلاب اسلامی۸۹/۵/۳۱
۲. https://eitaa.com/m_ghanbarian/4170
۳. https://eitaa.com/rushdisu/1797
* این یادداشت له یا علیه هیچ کاندید معلوم یا احتمالی نوشته نشده است.
#انتخابات
📝 محسن قنبریان ۱۲خرداد۱۴۰۳
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از جامعه ایمانی مشعر خوزستان
40.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حرف نوی انقلاب، توحید و کرامت انسان حضرت امام:
در دوران پهلوی میگفتند ،عالمان در سیاست دخالت نکنند.
پس از پیروزی انقلاب آمده اند میگویند کسی در سیاست دخالت نکند ، مگر مجتهدین... مردم رها کنند بروند خانه هایشان .
این یکی اگر خطرش از اولی بیشتر نباشد ، کمتر نیست ....
💠حجت الاسلام محسن قنبریان
مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)
۱۵ خرداد ۱۴۰۲
هیأت محبان فاطمه الزهرا(س)اهواز
🏴اجتماع هیأتهای مذهبی استان خوزستان
@mashar_khz
https://eitaa.com/mashar_khz
📲 ارتباط با خادمان
@H_asakereh
#پای_کار_حسین_ایستاده_ایم
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱#ریل| امام خمینی به روایت بهشتی
#رحلت_امام
#امام_خمینی
#پیرو_راستین_محمد
#اندیشه_بهشتی
📥 مشاهده کیفیت بالاتر
🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید:
ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | عدالت در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)
🔺 از نظام امت و امامت تا امامتِ امت!
👤 حجتالاسلام محسن قنبریان:
▪️ بدون مردم، خمینی یک نائینی و یک شیخ انصاری است؛ مردم بدون خمینی هم به جایی نمیرسند!
▪️ این دو به هم رسید و نظام امت و امامت تشکیل شد. منتهی آن را امام امامتِ امت میخواند همه مردم رهبر میشوند!
🔗 مشاهدهی این گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات
https://www.aparat.com/v/VJfsy
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
030314 - این مسئولیت با گروه کوچک سر پا نمیشود.mp3
4.72M
💠 مقاومت فئه، مقاومت همه
گزینشی خیلی فشرده از بحث مهم:
مسئولیت اجتماعی
فاطمیه اول۱۴۰۲
حجت الاسلام محسن قنبریان
📒 جزوه را اینجا ملاحظه کنید
🔈 فایلهای صوتی جلسات را اینجا بشنوید
#غزه
#انتخابات
☑️ @m_ghanbarian
🔰 رمی برئ!
❓ کدامیک بیشتر دل می سوزاند؟:
• بی گناهی را "آیت الله اعدام" و "قصاب تهران" بخوانند و علیرغم دکتری، به "۶کلاسه" متهم کنند و...؟!
یا
• ممتد نیروهای اصیل انقلابی ای که رانده شدگان دائمی طراحی و اجرای نقشه توسعه کشور بوده اند، را مقصر پیامدهای بد برنامه های توسعه بخوانند؟! فقر و نابرابری و رکود اقتصادی و... را گردن آنها بیاندازند در حالیکه "برئ" و برکنارند!
🔅 برای پاسخ، اول رجوعی به قرآن کنید!
"خط ترانزیت بهتان" در قرآن دو درجه و مرتبه دارد:
1⃣ به بی گناهی نسبت ناروا داده و اذیت و آزارش دهند در حالیکه تقصیری ندارد (بغیر ما اکتسبوا)!
آیه۵۸ احزاب: "كسانى كه مردان مؤمن و زنان مؤمن را بىهيچ گناهى كه كرده باشند مىآزارند، تهمت و گناه آشكارى را بر دوش مىكشند."
2⃣ از آن بدتر، خطا و گناه خود را گردن بی گناه انداختن (یرم به بریئاً) است!
آیه ۱۱۲نساء: "هر كس خطا يا گناهى مرتكب شود؛ سپس آن را به بىگناهى نسبت دهد، قطعاً بهتان و گناه آشكارى بر دوش كشيده است".
این "حمل بهتان" (فقد احتمل بهتاناً) از اولی بدتر است!
❗️آقای جهانگیری مرداد۱۴۰۰ جوانمردی کرد و در جلسه اعتراض عشایر اهواز اعتراف کرد: "من به عنوان آدمی که عمرم در توسعه گذشته است باید اعتراف کنم توسعه ای که اجرا کردیم متاسفانه عوارضش اینچنین نشان داده می شود! توسعه ای که رضایت مردم درش نباشد توسعه نیست؛ امروز توسعه وقتی معنا پیدا می کند که مردم از آن تبعیض و بی عدالتی و نابرابری متوجه نشوند...!"۱
دهها رسانه و کاندید انتخابات در سالیان متمادی نتایج همین برنامه های معیوب (با اجرای ناقص) -که وضع موجود اقتصاد است- را گردن جریان انقلابی نظام انداخته اند!
درحالیکه همیشه الگوهای توسعه غربی شعار آنها بوده و مجاری برنامه ریزی و اجرای آن هم (حتی وقتی به حسب ظاهر، دولت دست آنها نبوده) دست کارشناسان آنها بوده است.
این مصداق واضح "من یکسب خطیئه او اثماً ثم یرم به بریئاً فقد احتمل بهتاناً و اثماً مبیناً" است.
جریان انقلابی (مثل بهشتی و جهاد سازندگی اش) وقتی شعار "همه با هم جهاد سازندگی" را محقق و در مجامع جهانی مورد توجه کرد؛ تمجید امپراطور ژاپن را در پی داشت طوری که از آقای رفسنجانی پرسید: "چطور این نهاد توانسته در مدت کوتاهی مردم مناطق محروم را با خود همراه کند و بسیاری از مناطق را توسعه [بخوانید: پیشرفت] دهد؟!"۲
در تجارب و ادوار دیگر برای حل مشکل مسکن و اشتغال و... از مثل این الگوها پیروی شد.
توسعه غربی، هر نوع پیشرفت اقتصادی نیست؛ صورت و تعیّنی خاص بر فرآیند اقتصاد و سیاست و فرهنگ است.
امروز اگر اعتراف آقای جهانگیری -بعنوان یک مدیر باسابقه در توسعه- به رخ جریان توسعه غربی کشیده شود، عذر بدتر می آورند که: عوارض نامطلوب، بخاطر اجرای ناقص برنامه های توسعه است!
اجرای کامل آن شامل عرصه فرهنگ و توسعه انسانی هم می شود که تئوری پردازی از آنها گفت: جامعه ای که سالی ۳میلیون زائر جمکران دارد، به مدرنیته [و توسعه] نمی رسد!
منتظر باشید ببینید بهتان پیامدهای این برنامه های معیوب و اجراهای غلط را اینبار بعد از رئیس جمهور شهید گردن کدام نیروی متعهد انقلابی می اندازند!
...........................
۱. اینجا ببینید: yun.ir/9obfba
۲. کتاب رسم جهاد ص۱۳
* این یادداشت را هم ببینید
📝 محسن قنبریان ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
#دلم_سوخت
#بهتان
#خط_حمل_بهتان_در_قرآن
☑️ @m_ghanbarian
مکتب امام در مدرسه اراده.mp3
22.31M
💠 مکتب امام در مدرسه اراده
سخنرانی در تجمیع هیاتهای دانشجویی دانشگاه های تهران/ مسجد دانشگاه تهران
حجت الاسلام #قنبریان /۱۴خرداد۱۴۰۳
❓با بودن مکتب اسلام و پیامبر(ص)، چرا مکتب امام؟!
❗️وقتی تشیع انگلیسی و تشیع تاجگذار پهلوی هست، شیعه-سنی آدرس غلط است!
▫️مکتب امام، کلیات ابوالبقاء نیست؛ دوگانه های ممتاز برای جداکردن دیگری هاست:
• جمع بین دین و دنیا (جوهر اصلی مکتب امام)
• توحید - کرامت انسان (جداکننده از اسلام داعش و لیبرالیسم)
• مشیت الهی - همت مردم
• معیارهای اسلامی - گزینش مردمی و...
• اجرای احکام الهی در کنار رعایت اقتضائات و مصلحت های عمومی
- مصلحت پابرهنگان/ نه عقلانیت مدرن
• رعایت حال ضعفا و اصرار بر عدالت اقتصادی - در کنار تولید ثروت
• انسجام و وحدت ملی - رسمیت شناختن تنوع آراء و گرایش های سیاسی
- جمع بین وحدت و خلوص
• طهارت اقتصادی مسئولان - کارآمدی و کار بلدی (دو رکن مشروعیت کارگزاری)
▫️امام: زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است.
مکتب امام با اراده های جوانان، محقق و جهانی میشود
📎منابع:
https://farsi.khamenei.ir/newspart-index?tid=1710
https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مردم ایران دهه هاست در موضع مقاومت هستند.
🔺مقاومت، ریاضت نیست.
🔺خودآگاه نمودن مردم نسبت به این هویت، یکی از وظایف اصلی دستگاه تبلیغی است.
🔺کشف حجاب نکردن قاطبه زنان ایران، مرحله ای از مقاومت فرهنگی است.
#مقاومت
#ملت_امام_حسین_ع
#ملت_توقف_ناپذیر
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔖 حیثیت و صلاحیت
(برگی از قانون اساسی)
• اصل۲۲ قانون اساسی:
حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند.
حیثیت افراد در شرع از موارد #شدت_احتیاط است که به آسانی نمی توان متعرض آن شد.
• لذا در مشروح مذاکرات قانون اساسی چند نفر پیشنهادشان این بود که بجای کلمه "قانون"، در این اصل، "شرع" گذاشته شود: "مگر در مواردی که شرع تجویز کند"!
• استدلالشان این بود:
- شرع ثابت و از قبل وجود دارد پس کسی نمی تواند به وسیله آن سوء استفاده کند اما قانون را بعدا وضع می کنند و مزاحمتهایی برای مردم ایجاد می کنند(دانش راد/ ص۶۳۲)
- چون درباره حیثیت و... است شرع ثابت و لایتغیر است(طاهری اصفهانی/ص۶۳۳)
- در گذشته بنام قانون کارهای خلافی انجام دادند و هر کار خلافی را به نام قانون انجام می دادند و به حقوق مردم تجاوز می کردند(خانم گرجی/ص۶۳۳)
- این موضع گیری که ما خلاف احتیاط می کنیم و کاملا همه حدود و ثغورش را ببندیم، این هم صحیح نیست(آیت الله صافی/ ص۶۳۳)
⬅️ سرجمع آنها نگران بودند گروهی حاکم شوند و به وسیله قانون، متعرض حیثیت افراد شوند و اجازه دسترسی به احوال شخصی و... داده شود.
• پاسخ مقابل این بود که انقلاب شده و قوانین مطابق با شرع خواهد بود...
عملا فتاوای متعدد هم کار را به هرج و مرج می کشاند پس برای رویه واحد، همان قانون بهتر است.
⬅️ کلا دوگانه شرعیت-کارآمدی چالش جدی ای در قانون گذاری از جمله قانون اساسی است. قانون گذاران به حسب اینکه لابد در جمهوری اسلامی همه تعرض ها به حیثیت و حریم اشخاص با قانون خواهد بود و قانون هم حتما به امضاء فقهاء شورای نگهبان می رسد این دوگانه را جمع کردند!
• جالب تر نظر تفسیری شورای نگهبانِ اول از این اصل است:
در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال۶۰ وقتی وزارت کشور که مجری انتخابات بود از مرکز اسناد انقلاب اسلامی درخواست سوابق کاندیداها را کرد تا براساس آن صلاحیت ها را احراز کند؛ مرکز اسناد بخاطر اصل۲۲ با دو نامه از شورای نگهبان در خواست نظر تفسیری کرد.۱
یکی از آنها چنین بود:
خواهشمند است نظر خود را درباب سوابق نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سوی مسئولان و ارگان های مختلف دولتی انجام می پذیرد با توجه به اعطای مصونیت سیاسی و اهمیت رعایت مسائل حفاظتی به این مرکز اعلام فرمایید.
شواری نگهبانِ اول به دبیری آیت الله صافی دو پاسخ به مرکز اسناد داد از جمله:
در صورتی که از سوی مسئولین قانونی تشخیص صلاحیت داوطلبان نمایندگی در حدود موانع مذکور در ماده۱۰ قانون انتخابات پرسشی شود، مرکز اسناد می تواند در خصوص نفی یا اثبات هریک از موانع مذکور #بدون_شرح_و_تفصیل پاسخ دهد.(مجموعه نظریات شورای نگهبان تفسیری و مشورت ص۷۰ و۷۱)
⬅️ چنانچه واضح است اینجا هم شدت احتیاط در حیثیت افراد لحاظ شده است و به اقل ممکن بسنده شده است.
• پ.ن:
امروز شورای نگهبان خود جای وزارت کشور برای تایید صلاحیت ها نشسته است و به جای مرکز اسناد، مراکز قضایی و اطلاعاتی و ضابطین قرار دارند.
اینکه بین رعایت حق کاندیداها برای تایید و عدم اثرگذاری ضابطین در فرآیند تایید / با حفظ حیثیت آنها (که عدم شرح و تفصیل سوابق است) چگونه جمع می شود، چالش شرعی و قانونی شورای نگهبان در رعایت اصل۲۲ قانون اساسی است.
تکلیف ستادها و طرفداران که چنان وظیفه قانونی ای هم ندارند پرواضح است.
..................
۱. yun.ir/8la684
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۳/۱۷
#انتخابات
#حیثیت_افراد
#صلاحیتها
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مسجد المنتظر (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 صدای #استاد_قنبریان را می شنوید
💠 چرا امام جواد ، به جواد مشهور شد ❓ ما هم باید کار مردم رو اینطوری راه بندازیم 👌
📍مسجد متفاوت المنتظر را دنبال کنید
✋ @Almontazar_Mashhad
030309 - پیوست دخترانه تاریخ.mp3
6.59M
🔸 پیوست دخترانه تاریخ
فشرده ای از سخنرانی شب ولادت حضرت معصومه(س)
حجت الاسلام والمسلمین #قنبریان
* فایل کامل را اینجا بشنوید
* چکیده را اینجا بخوانید
#زن
#ازدواج_امیرالمومنین_فاطمه_زهرا
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اسلام ناب
45.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید
🔺 دیدهبانِ انقلاب اسلامی
🔹 دانشجو باید جای مدیران بنشیند و محذورات آنها را درک کند.
🔸 حرکت های فیک انجام ندهید.
🎙️ حجتالاسلام محسن قنبریان
#کلیپ
#دوره_۱۴۰۲
📚 مرکز معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب
🆔️ @eslamenaab_ir
🇵🇸 موسی از ماست!
رژیم صهیونیستی به کمک یک یگان آمریکایی توانست با بمباران بازار و کشتن و زخمی کردن بیش از ۶۰۰زن و بچه، کماندوهای خود را در النصیرات نفوذ داده و ۴اسیر را آزاد کند!
بعد از ۸ماه برای این جنایت جشن گرفتند!
❓ این اسطوره برایتان آشنا نیست؟!
يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ وَيَسْتَحْيُونَ نِسَاءَكُمْ! (۱)
قربانی کردن مستمر(۲) بچه های بنی اسرائیل بخاطر تمدید حیات فرعون!
شنکجه ای زشت و تحمیلی(۳)
❗️اگر اسرائیل ادامه آن بنی اسرائیل باشد، اسطوره اش از دست رفته است!
او نماد فرعون شده است؛ اوست که برای یک روز حکومت بیشتر کودکان را می کشد و زنان را...!
در آن اسطوره، موسی(ع) از بین بچه های ذبح شده برمی خیزد نه از سپاه فرعون!
اسرائیل اگر دهه ها خود را وارث بنی اسرائیل و قربانیِ فرعون ها و هیتلرها جلوه داد و بدین طریق، "صهیونیزم" را "موسای مدرن" خویش جا زد؛ در جام غزه رسوا شد.
دیگر موسی(ع) از او نیست، چنانچه هیچ وقت نبوده است!
موسی(ع) از غزه و فلسطین، از اسلامِ و مسلمینِ مظلوم بر می خیزد!
آخر "يُذَبِّحُونَ أَبْنَاءَكُمْ"، "ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ"۴ است! روز بزرگ خدا برای شهرِ "صَبَّار شَكُور"! ۵!
.....................
۱. آیه ۴۹ بقره
۱. تذبیح (در :یذبحون) مبالغه در ذبح است کشتن و قربانی کردن دائمی و مکرر.
۳. "سُوم" در "یَسُومُونَکم سوءَ العذاب" مفید همین معنای تحمیل است.
۴و۵. آیه۵ ابراهیم
محسن قنبریان
#غزه
#النصیرات
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از حسینیه معارف انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا از مکتب امام حرف می زنیم؟
🎙 حجت الاسلام قنبریان در مراسم ابراهیم فرزند روح الله در زنجان؛
◽باید پژوهشگران ما برایشان روشن شود که این مکتب چه فرقی با مکتب غربی، مکتب شرقی و رهبانیت و سلطنت دارد؟!
🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
هدایت شده از مجله الکترونیکی اخوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سنّی بودن اهل غزه دلیل سکوتِ حتی بعضی از عظمای جریان انقلابی
📌حجت الاسلام محسن قنبریان
🔸در ماجرای غزه نه شیرازی ها چیزی نگفتند، انصافا بعضی از عظمای جریان انقلابی هم هیچی نگفتند. چیز در خوری نگفتند. گردن میگیرم جرمشون سنی بودنه.
🔸من یادمه شبی که طوفان الاقصی شروع شده بود، فضلای حوزه بودن من خیلی هاشون رو میشناسم به عنوان مثلا مجتهدین حوزه مطرحاند، بحث این بود که این آدمی که الان در فلسطین کشته شده است توسط اسرائیل ما بهش بگیم شهید یا نگیم شهید؟! واقعا مساله اینقدر تقلیل؟! هیچ مسالهی دیگری نبود که فقه تو در اون پژوهش کنه؟
🔸اینا اون چیزاییاست که ما الان درگیریم. والله اینا بعضیاشون چفیههم زیر عباشون هست. والله اینا امام امام از دهنشون نمیوفته. اما این سطح مسالهیابیهاشون ایناست.اینا همش عدم درک اون خطی است که امام (ره) باز کرد.
#النصیرات
#غزه
#خواص
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
💠 @okhowahmag
┄┄┅┅┅┅┅┅ ✦ ┅┅┅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 اسلام نه سلطان دارد نه ولیعهد
- "امام" و "وصی" در مقابل "سلطان" و "ولیعهد"
- اسلام نه سلطان دارد نه ولیعهد!
- خون اباعبدالله بر سر ولایتعهدی یزید ریخته شد
- تعریف وصایت و ولایتعهدی؟ نقش مردم؟
حجت الاسلام قنبریان
شهادت جوادالائمه(ع) ۱۷خرداد۱۴۰۳
📍هیئت ثارالله زنجان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از راهبرد نهضت
روایت مقاومت قنبریان2.pdf
652.6K
🔰دوران کارآمدی مقاومت
💡 چرا گفتگو پیرامون مقاومت، جامعه پذیری بالایی دارد؟
🎙حجت الاسلام محسن قنبریان
#راهبرد_نهضت
#دولت_مقاومت
#ملت_توقف_ناپذیر
#شهید_خدمت
#انتخابات
🔘 کربلای جدید!
به نوشته روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، یحیی السنوار در نامههایش از آمادگیاش «برای مرگ در میدان نبرد» مینویسد.
در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین(ع) در کربلای معلی در قرن هفتم میلادی و شهادت ایشان تشبیه میکند و مینویسد:
«باید در همان مسیری که شروع کردهایم پیش برویم. یا بگذار #کربلای_جدیدی باشد».
پ.ن:
ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه ذیل خطبه۵۱ (جلد۳ص۲۴۹)، سیدالشهداء را سید اهل اباء از ضیم (ظلم همراه با ننگ) می شمارد که به مردم مرگ زیر شمشیر را در مقابل پذیرش پستی و خفت آموخت.
* مرتبط: حسین(ع) آنجاست که "عاشورا" آنجاست!
محسن قنبریان
#غزه
#النصیرات
#اباء_از_ضیم
#سید_اهل_اباء
☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوگانه های: پیشرفت و عدالت/
انسجام ملی و رسمیت شماری گرایش های سیاسی
🎙 حجتالاسلام #قنبریان
اجتماع هیئات دانشجویی
🏴 مراسم عزاداری رحلت #امام_خمینی(ره)
📆 دوشنبه؛ ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
🕌 مسجد دانشگاه تهران
☑️ @m_ghanbarian
❗️ حجت الاسلام قنبریان حساب توییتر ندارند!
باتوجه به اینکه هر نرم افزار مجازی اقتضاء خاص خود را دارد و صرفا کپی مطالب کانال در آنها رعایت آن اقتضاء نیست؛ حجت الاسلام قنبریان تا کنون راضی به حساب توئیتری نشده اند. برخی دوستان ایشان هم که از طرف خود حسابی بنام ایشان باز کردند، نهی شدند و آنها بسته شد.
اخیراً هم حسابی بنام ایشان باز شده که امکان پیام گیری را بسته است؛ بدین طریق به همه دنبال کنندگان مطالب ایشان اعلام میشود: ایشان تاکنون هیچ صفحه مجازی جز همین صفحات ایتا، تلگرام و اینستاگرام ندارند.
از بزرگواری که حساب توئیتری بنام ایشان زده اند نیز خواهش می کنیم نام ایشان را تغییر دهند و اگر آن مطالب را خیلی لازم می دانند با حساب رسمی خود از کانال ایشان کپی و نقل قول کنند.
دوستان عزیز لطفا اطلاع رسانی نمایید!
☑️ @m_ghanbarian
🗳 بخاطر جمهوریت...۱
این روزها زیاد با این دو پرسش مواجهم:
۱. چرا در انتخابات بطور کلی ورود مصداقی نمی کنید؟
۲. چرا برای کاندیدی که به او رای می دهید حمایت علنی و تبلیغ نمی کنید؟!
* * *
دومی را به بعد انتخابات وا می گذارم چون اگر تبلیغات بر من واجب نباشد، تضعیف قطعا حرام است!
از اولی هم می خواستم با سکوت بگذرم اما دیدم همه در طول سال از جمهوریت و مردمسالاری می گوییم اما در بزنگاهش، هریک به نوعی لوازمش را زیر پا می گذاریم و حتی به ضدش دچار می شویم؛ لذا اشاراتی لازم شد.
1⃣ بیّنه یا قیّم؟
با چند کارویژه مواجه ایم: معرفی اصلح، ستاد تبلیغی شدن، کمک متخصصانه کردن، قیّم شدن!
✔️ در مکتب امام، "معرفی کردن اصلح" به مردم -که میزان، رای آنهاست- فقط از باب "شهادت عدول" و "بیّنه" است نه بیشتر.(۱)
بیشتر از معرفی کردن، "موج های تبلیغاتی" است که چیزی بر تعریف و شناخت نمی افزاید و قطعا وظیفه همه نیست.
مرز این ورود(چه معرفی چه تبلیغ) هم "قیّم" نشدن برای ملت است.
هرگونه کار که به قیم شدن بیانجامد، دیگر نقض مردمسالاری دینی است و جایز نیست.(گونه های قیّم شدن را خواهم گفت)
این از محکمات مردم سالاری دینی امام خمینی است.
🔸 بر این اساس:
🔺 در معرفی کردن، کاندید، نباید برای رای دهنده خود اجلی و آشکارتر از معرِف باشد؛ و الا تحصیل حاصل و افتادن در امواج تبلیغاتیِ له و علیه است که وظیفه همه از جمله علماء نیست.
🔺 البته اگر حقیقتی پنهان یا اتهامی دروغ مطرح است که معرفی کننده شهادتی خلاف آن دارد، کتمان جایز نیست؛ حتی اگر به نفع غیر اصلح باشد!
⬅️ طلبه کوچکی مثل بنده نه از خفایای کاندیدهای میدان خبری دارم که سکوتم کتمان شهادت شود و نه برای جامعه هدف، اشتهاری اطمینان بخش تر از آنها -با رزومه چندین دوره کاندید بودن- دارم، تا اجلای از معرَف باشم!
🔺 برای مرددین، ساختن زمینه مقایسه با برخی برنامه های تلویزیونی و...، کمک خوبی است تا به تصمیم شخصی برسند؛ چون اصل در مردمسالاری دینی همین است نه اتکاء به تشخیص دیگران.(۲)
🔺 کمک دادن متخصصان به عامه در جمع بندی مناظرات و میزگردها و... البته کاری خوب و لازم است؛ اما باید اولا متخصصانه و بعد منصفانه و غیر جانبدارانه و غیر تبلیغاتی باشد؛ لذا الزاما به معرفی یک کاندید بعنوان اصلح نمی انجامد بلکه کمک هایی در بخش های مختلف(اقتصادی، فرهنگی و...) است تا درست از غلط معلوم شود و هربار ممکن است نتیجه به نفع یک کاندیدای متفاوت بیافتد.
⬅️ بنده ناچیز در همه زمینه ها تخصصی برای این جمع بندی های مقایسه ای ندارم؛ در قسمتهایی هم فضای تبلیغات زده مانع طرح جمع بندی های منصفانه و عالمانه است.
❓ کجا قیّم می شویم؟!
🔺 وقتی نه قضاوتِ کارشناسی و منصفانه و نه معرفی اصلح(با شرایط پیش گفته) است؛ بلکه افتادن به گونه ای از کمپین تبلیغاتی است که به نام وظیفه خواص در معرفی اصلح، دنبال جنگ گلادیاتورها و الهکم التکاثر و رو کم کنی هاست.
باید توجه کنیم قیّم مآبی پدرخوانده ها می تواند تبدیل به قیّم گونگی فرزندخوانده ها شود!
جوانان عزیز انقلابی که آسیب دیده های اولی اند خود باید مراقب دومی باشند.
اگر کارشناسی از هو شدن ترسید، وظیفه خود در کمک به قضاوت عمومی را ترک کرد، انتخاب آگاهانه -که شرط مردمسالاری دینی است- آسیب می بیند.
اگر بزرگانی از مشاهیر در معرفی اصلح، ترس کامنت گذاران برداشته، وظیفه را خوب انجام ندادند، باز در واقع بینی، مردمسالاری دینی متضرر می شود !
مقصر ایندو قیّم مآبی فرزندخوانده ها هم می تواند باشد؛ نه حتماً محافظه کاری آنها.
جوانان انقلابی همانطور که از پروپاگاندای تخریبی قیّم مآبانه برخی جناح ها دورند، از فشار روانی بر مشاهیر جبهه انقلاب هم دورند.
همان طور که براساس انتفاع های خود و مجموعه شان تصمیم نمی گیرند، موقعیت کسی را هم بخاطر اظهار نظر یا سکوتش به مخاطره نمی اندازند!
جوانان انقلاب بهترین عناصر برای زمینه سازی انتخاب آگاهانه و التزام به همه جهات جمهوریت اند.
................................
۱و۲. برای نمونه ر.ک: امام خمینی۶۲/۱۰/۱۳
شاید ادامه یافت...
#اخلاق_انتخاباتی
📝 محسن قنبریان ۲۶خرداد۱۴۰۳
☑️ @m_ghanbarian
🕋 اذان حج
حج هم مثل نماز اذانی دارد؛ اذن و اعلامی دارد و آن #برائت_از_مشرکین است:
وَأَذَانٌ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ ۙ وَرَسُولُهُ ۚ
و این، اذان و اعلامی است از ناحیه خدا و پیامبرش به (عموم) مردم در روز حج اکبر [= روز عید قربان] که: خداوند و پیامبرش از مشرکان بیزارند!(آیه ۳ سوره توبه)
این حجِ قرآن را امام خمینی دوباره احیاء کرد و حضرت آیت الله خامنه ای امسال موکداً علیه اسرائیل، حج برائت نامید.
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر اسرائیل
محسن قنبریان / روز عرفه ۱۴۰۳
#رمی_اسرائیل #حج_برائت
☑️ @m_ghanbarian