eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
756 ویدیو
102 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
محسن قنبریان خاطرنشان کرد: در فقه ما هم حتی جای طرح دارد که برای آمر به معروف شرط عدالت قائل هستند. یعنی کسی که خودش اهل رعایت نیست یا نهی از منکر برش واجب نیست یا اقلا بی اثر است(اختلافی فقهی در مساله هست). در قانون اساسی ما آمده که امر به معروف و نهی از منکر هم برای حکومت است و هم برای مردم. یعنی هم دولت، ملت را و هم ملت، دولت را امر به معروف و نهی از منکر کنند. یعنی شخصیت حقوقی دولت را هم مکلف کرده ایم.به تعبیر شهید مطهری مبلغین سخنگوی دین هستند. الان در جامعه ما بخاطر همان تنیدگی سخنگوی حکومت اسلامی هم هستند. اگر این ها فقط درباره مردم صحبت کنند و نسبت به کوتاهی های کارگزاران اعتراض نکنند همین اتفاق می افتد که حرف هایی زده می شود که درست است اما تبلیغ در آن صورت نمی گیرد و به جان مخاطب نمی نشیند. وی افزود: این که درباره حجاب تند و تیز صحبت می شود اما نسبت به قاچاق حجاب چیزی گفته نمی شود یکی از مصادیق است.آن دختری که لباس مناسب ندارد مصرف کننده بدحجابی است. مثل این است که سر معتاد داد بزنیم اما قاچاق چی مواد مخدر را رها کنیم. آمار رسمی جمهوری اسلامی در مرکز پژوهش های مجلس این است که قاچاق پوشاک 500درصد افزایش داشته است. عده ای از قاچاق بدحجابی منتفع هستند. از آن طرف هم به چادر نگاه می کنیم می بینیم مایی که ماهواره و موشک می سازیم هنوز نمی توانیم پارچه چادر تولید کنیم.همه کارخانه های چادر مشکی ما ورشکست می شوند چون انحصار واردات آن در اختیار عده ای معدود است واز حجاب منتفع اند. این ها دو لبه قیچی هستند.نپرداختن به اینها وصرفا دعوت مصرف کننده آن هم با سخن درشت مضمون تبلیغ را از بین می برد. محسن قنبریان سپس گفت:امام بزرگوار هم تشرهایی در این زمینه داشتند.در خرداد67 یکی از فقهای شورای نگهبان با بعضی از جوان ها انقلابی آن روز با درشتی سخن می گوید و اتهاماتی می زند.امام نامه ای به کل شورای نگهبان نوشتند که تعابیر عجیبی دارد.ایشان می فرماید:"در شأن شورای نگهبان و شما نیست که به افراد تندی کنید.این که دیگر روشن است که روی منبر یا هر جایی حرام است که به مسلمانی نسبت کمونیستی بدهیم...مادامی که شمااینگونه عمل می کنید توقع دارید جوانان انقلابی احترام شما را نگه دارند؟باید سعی شود آقایان به عنوان منبری پرخاشگر معرفی نشوند".(صحیفه امام ج21ص612) وی همچنین عنوان کرد:منبری پرخاشگر به تعبیر بنده منبری ایست که در رفتار مردم سخت گیر است ما نسبت به کارگزاران وخود روحانیت سستی دارد. این موجب می شود که به مضمون توجه نشود. باید بین سختی گفتار ونحوه رفتار ما تناسب باشد. آسیب سوم مربوط به "فرم" است.تبلیغ به فرم و شکل نیاز دارد.منبر رفتن و خطابه کردن یک فرم است.شهید مطهری نکته خیلی مهمی دارد که می گوید ما در مسئله تبلیغ و هدایت نسل جوان نباید در یک فرم خاصی منحصر شویم. فرم ها را باید نو کرد.ایشان می گوید تبلیغ و هدایت نسل جوان که آگاهی های خاص و مشکلات خاص خود را دارند و دائماً نو می شوند مثل نماز و روزه نیست که شکل خاصی داشته باشدودر انجامش تعبد محض باشد. ایشان می گوید تبلیغ مثل آن نیست و ما "مسئولیت نتیجه" هدایت آن ها را داریم. محسن قنبریان ادامه داد:البته نباید این اشتباه را کرد که هدف وسیله را توجیه می کند. وسیله باید مشروع باشد.اما این جا از آن مواردی است که نباید در یک فرم خاص گیر کنیم. مثلافرهنگ ایران را می توان به قبل و بعد از آمدن گوشی های هوشمند تقسیم کرد.گوشی های هوشمند جامعه و فرهنگ جدیدی را پدید آورده است.این مسئله دارد به ما می گوید که تمرکز جوانان ما الان در جای خاصی است و این شرایط فرم خاص خود را طلب می کند و باید وارد این فرم شد. البته نباید به گونه ای باشد که یک مبلغی وارد فضای مجازی شود و عملاً فالورها به او بگویند چه بگو و چه نگو.اثر دینی نگذارد و بعد از چند سال بودن در این فضا و مخاطب پیدا کردن اثر تربیتی در آن مخاطب نبینیم. وی همچنین گفت:نکته دیگر این است که ما هوش رسانه ای را در طلاب جدی نمی گیریم. حتی آن ها را از ابتدا از این فضاها و برخی رفت و آمدهای اجتماعی منع می کنیم.این سبب می شود که وقتی این ها وارد این فضاها می شوند تبحر لازم را نداشته باشند.چون هوش اجتماعی و هوش رسانه ای لازم را ندارند. یا سقوط می کنند و یا این که مجبور می شوند به همان روش متداول یک تقدسی را برای خودشان درست کنند و یک منبر کلیشه ای بروند که اثری ندارد.چندین سال پیش در حوزه ای که تدریس داشتم می گفتم به جای خواندن این کتاب اعتقادی یکی پس از دیگری،به طلبه ها تمرین بدهیم و از او کار بخواهیم.آن زمان تالارهای گفتگو در اینترنت بود. وارد تالارهای اینترنت بشوند با اسم مستعار و آن جا واقعاً با بحث های کلامی نسل جوان خودشان مواجه شوند.آن وقت تمام این درس هایی که می خوانند به روز می شود.استادهم آنجا نظارت کند و نمره دهد. ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان عنوان کرد: دعوای اشعری و معتزلی دعوای تمام شده ای است و متعلق به امروز نیست. باید دید امروز مسئله جوان های ما چیست. خوب است استاد هم بالای سر این گروه باشد و آدم های حقیقی که این شبهات جدید را در آن جا مطرح می کنند را ببینند، هم علم آموزی آن ها در دوره طلبگی به روزتر و کاربردی تر می شود و هم وقتی وارد جامعه می شوند می دانند چه باید بگویند و با چه ادبیاتی بگویند و کدام حرف را زدن ممکن است حواشی ای را ایجاد کند که اصل حرف را از بین ببرد و تبدیل به ضد خودش بشود. وی اضافه کرد: آسیب چهارم هم مربوط به "شخص مبلغ "است. قرآن می فرماید"اتبعوا من لا یسئلکم اجرا" از کسی تبعیت کنید که از شما اجرت مطالبه نمی کند. این آدرسی است که درباره همه انبیا داده اند. اگر مبلغین وارث انبیا هستند باید برای مسئله ارتزاق آن ها فکری شود. به این موضوع پرداخته شده اما کماکان به یک نظریه متقنی نرسیدیم که بهترین راه ارتزاق مبلغین چیست؟ مبلغین بسیاری داریم که زاهدانه دارند تلاش می کنند و باعث افتخار اند. در مناطق محروم دارند تلاش می کنند و جاهایی که هیچ چیزی هم ندارند که به آن ها بدهند. اما نقطه مقابل هم داریمبرخی جا افتاده ها که اگر مردم بدانند که این ها برای یک منبر چقدر گرفتند از آن ها زده می شوند. البته مردم هم وظیفه تکریم دارند و این مسئله را هم رعایت می کنند. این مسایل را باید توجه کرد. محسن قنبریان سپس افزودند:سستی رفتار مبلغین هم نکته دیگر است که اشاره کردم. ما باید خودمان بتوانیم خود را اصلاح کنیم. چشمه ای که نتواند خودش را زلال کند وقتی این آب به پایین بیاید نمی تواند کسی را سیراب کند. درگیری نسبت به تمام مسایل مردم نکته دیگر است. تبلیغ فقط آن کلماتی که بر منبر بیان می شود نیست. خوب نیست که مبلغ از این شهر به آن شهر در گردش باشد بلکه بهترین تبلیغ وقتی است که مقیم باشد. در آیه تبلیغ هم داریم که به قوم خودتان برگردید. وی افزود: این که بر فرض 10 سال در یک منطقه تبلیغ کنیم موجب خواهد شد که با مردم آن منطقه و مشکلات شان آشنا شویم. در همه این مشکل ها وقتی درگیر شد هم بهتر برای آن ها منبر می رود و هم چون در عینیت زندگی آن ها سهیم است حرف او هم بیشتر به دل خواهد نشست. پیامبر(ص) گاهی در حین یک جنگ در یک استراحتگاهی می گفت بروید هیزم جمع کنید تا در آن جا یک درس اخلاق بدهد که مثلاً گناهان شما هم مثل همین هیزم هاست که ابتدا پیدا نیست و وقتی بگردید پیدا می شود. با این کار ایشان سبک تبلیغ را آموزش می دهند. محسن قنبریان در پایان گفت: رابطه مبلغ و جامعه رابطه بازیگر و تماشاگر نیست که گویی یک صحنه تئاتر است.لحن و اطوار خاصی دارد! تبلیغ به معنای واقعی کلمه در متن زندگی مردم است. موعظه و منبر هم هست اما به این نکات هم باید توجه کرد. این ها چیزهایی است که مبلغ باید لحاظ کند. در کنار این مسایل ارتزاق مبلغ هم مهم است که باید بتوانیم برای این مسئله هم فکر کنیم. این مشکلات باید یکی یکی آسیب شناسی شود تا ان شا الله بتوانیم به آن چیزی که مطلوب اسلام است در تبلیغ نزدیک تر شویم. ☑️ @m_ghanbarian
⚖سفارشات علی(ع) درباره قوه قضائیه: 🔸ده خط از عهدنامه مالک اشتر، سفارشات امیر المومنین(ع) به مالک(منصوب به ولایت مصر) درباره رئیس دستگاه قضاء است. 🔅جمله آخر آن؛ اما خیلی جای درنگ دارد. بعد از اینکه صفات لازم را شمرده و هم فرموده:"ثُمَّ اک٘ثِر٘ تَعاهُدَ قَضائِه" (سپس کارهای قضائی او را با دقت زیر نظر بگیر)؛ در آخر فرموده:"فَان٘ظُر٘ فی ذلک نَظَراً بلیغاً، فإنَّ هذا الدینَ قَد٘ کانَ ٲسیراً فی ٲی٘دی الٲشرارِ، یُع٘مَلُ فیه بالهوی، و تَط٘لَبُ به الدُّنیا":در انتخاب او بسیار دقیق باش. که این دین اسیر دست اشرار بوده، در آن از روی هوا و هوس کار کرده و آن را وسیله دنیا طلبی ساخته اند!(نامه ۵۳) ❓دقت در انتخاب قاضی القضات چه نسبتی با اسارت دین به دست اشرار دارد؛ که می فرماید دراینباره خوب دقت کن؟! ❗️چون در جامعه و بخصوص حکومت مذهبی، تخلفات و دست درازی ها به منابع عمومی با و در صورت میگیرد! ❗️پیش تر از حبس جنگل و مرتع و کوه و دره برای خود، مذهب اسیر میشود و مطابق هوی و هوس و برای دنیا طلبی تفسیر میشود! ❗️به اسم خیریه و مدرسه علمیه و دانشگاه و... بسا اشراری با قیافه مذهب، دنیای خود و آتیه فرزندانشان را تٲمین کنند! ❗️به تجربت هم دیده که حتی قاضی القضاة هم مشروعیت بخش عثمان ها میشود! ⬅️ امیرالمومنین(ع) رئیس قضائی را سفارش دارد که بهتر از همه بتواند، را بین دست درازان به منابع و حقوق بازشناسد و با آنها تسامح نکند. 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۲ ☑️ @m_ghanbarian
🎲رانت از نابرابری! 1⃣وزیرکشوردر مجلس:اگر از بنده بعنوان کارشناس بپرسید مهمترین مشکل کشور چیست؟ بنظرم عدم تعادل و توازن[بخوانید: بی عدالتی و نابرابری] منطقه ای، و و امثال اینهاست.که در نظامات بودجه ریزی وبرنامه ریزی و... است. 2⃣۲/۱:احمد توکلی در نامه به کمیسیون تحقیق درباره اعتبار نامه تاجگردون: تاجگردون بعنوان کارمند عالی رتبه سازمان برنامه وبعد نماینده و رئیس کمیسیون بودجه ورئیس کمیسیون تلفیق بودجه و رئیس کمیسیون تلفیق برنامه از قدرت زیادی در تٲمین نظرات متقاضیان اعتبارات برخوردار بوده...متٲسفانه وی از این قدرت برای خویش بهره می برد. آقای تاجگردون از یکسو برای جلب پشتیبانی مراکز قدرت، همه ترفندهای بودجه ریزی، تصویب، تخصیص و پرداخت را به کار می گرفت واز سوی دیگر با کاهش اعتبارات طرح هایی که قانونا اولویت داشتند، را افزایش می داد... ۲/۲:تاجگردون در جواب توکلی: شما چه مشکلی با این موضوع دارید که بعد از سالها کسی رسیده و با تکنیک های بودجه نویسی آشناست و می تواند حق و حقوق آن مردم ضعیف را با توجیه دولت محترم ادا کند؟!... 🔅پ.ن: هنر انقلاب اسلامی این بود که کفه ی عدالت در را سنگین کرد...خدمات و ثروت را جابجا کرد(بیانیه گام دوم )/اگر به مرور نابرابری منطقه ای و عدم توازن توزیع امکانات ومنابع و فرصتهای جای آن نشست(اعتراف وزیر کشور)/ در آن صورت مناطق کمتر برخوردار وضعیف چاره ای جز ندارند! تا اوبتواند با تکنیک بودجه نویسی حق شان را بگیرد(سخنان تاجگردون)/حتی اگر به قیمت کاهش اعتبارات طرح های قانونی اولویت دار باشدیا منافع شخصی او(تبارگزینی و...)هم در این راستا تٲمین شود!(سخنان توکلی +ادله منتقدان تاجگردون). 🔺اگر گمان میشود در این سالها با افزایش شکاف البرز-زاگرس و شمال، مرکز-جنوب، شرق،غرب کسانی غیر از این تیپ، شانس درو کردن رٲی مردم مناطق نابرخوردار را دارند؛ سخت در اشتباهیم. هردوره این پازل کاملتر می شود! برخی از نمایندگان همین مجلس نیز هستند که از نابرابری، رانت و رٲی گرفته اند! فقط تکنیک بودجه نویسی و موقعیت او را ندارند و امیدوارند با جلسه و لابی با وزیران و مدیرکل ها در کنار امتیازطرح وبرنامه ای برای شهر خود، طایفه و ستاد انتخاباتی و اسپانسرهای خود را هم راضی کنند! مردم بیچاره هم می بینند و می دانند لکن در دوگانه ی: مرکز ببرد؟یا کاندید بخورد؟؛ گیرکرده اند! 🔺چه خوب است "مسٲله" را به "مصداق" فرونکاهیم و این مجلس اگر واقعا انقلابی است کنار مواجهه با مصداق های رانت خوار، مساله را حل کند که در این فرمایش امیر المومنین(ع) به مالک اشتر جمع است:"باید نزد تو آن باشد که به حق نزدیک تر، و خشنودی مردم را شامل تر باشد. زیرا خشم عامه مردم، خشنودی خواص را ازبین می برد و خشم خواص در صورت خشنود بودن توده های مردم ، جبران شده است"(نامه ۵۳). 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۴ ☑️ @m_ghanbarian
💠ان شاءالله از این هفته هر شب جمعه تا محرم، یک جلسه از سخنرانی "تحلیل قدسی روضه ها" در کانال قرار داده میشود. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆 تحلیل قدسی روضه ها: جلسه اول 🔸 مومن مصلوب در قرآن به مقام بلند "انّا الی ربنا منقلبون"می رسد حتی اگر مثل سحره فرعون ،جحود طولانی و دشمنی با خدا و تکذیب رسل در کارنامه داشته باشد. 🔸 الی ربنا منقلبون غیر از الیه راجعون است. منقلب شدن در اینجا یعنی وجه الله شدن و جلوه رب شدن. 🔸 مسلم بن عقیل از کودکی تا شهادت مطیع خدا ورسول وائمه بوده واولین هاشمی است که صلیب میشود اوج "الی ربنا منقلبون"را مسلم بن عقیل دارد... 🔹تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🕸منافق؛ چه عورت، چه قرآن❗️ 🔹صبح برای حفظ جانش از ذوالفقار، "عورتش" را نمایان کرد و عصر به همان دلیل(!)، "قرآن" بر نیزه کرد!!! 🔹آیا منافق بهتر از این هم میتواند خود را لو دهد که: مهم من و جاه و بقاء من است قرآن و عورت برایم بالسویه است؟!! 🔹"مَثَل سُوء" رَب نوع مصادیق ناباب است. "عمروعاص" مادر همه خورده منافق هاست. خداوندِ تقدیر، چگونه "قرینه" کند تا "عبرت" بگیریم و به نمونه های زمانه، "عبور" کنیم؟! 🔸یکجا پشت ولایت، چفیه، حاج قاسم؛ یکجا عارِ لابی گری و لاپوشانی و خودنمائی ؛ غیر از همان دستاویز قرآن و عورت است که نمی بینیم؟! 🔅"اتخذوا ٲَی٘مانَهم جُنة فصَدُّوا عن سبیلِ الله ٳنَّهم ساءَ ما کانوا یَعملون"(۲/منافقون):سوگندهای خود را سپر می کنند؛ پس مردم را از راه خدا باز می دارند. راستی که بدچیزی به جای آوردند. ٭مطلب مرتبط: ظهور، پایان ایمان٘ کاسبها 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۶ ☑️ @m_ghanbarian
‼️ به مناسبت ایام چله کلیمیه، به مرور سلسله سخنرانی "توحید و توحّد قائمین به قسط" در کانال بازپخش میشود. این سخنرانی طی ۹جلسه در رمضان۹۸ ایراد شده است. به انقلابیون و عدالتخواهان و هم اهل اخلاق و سیروسلوک توصیه می شود که این مبحث را تعقیب کنند. ☑️ @m_ghanbarian
⁉️از اینها یک کوچولو سهم شما نیست؟!! ☑️ @m_ghanbarian
🔖شهادت پاک دستی حضرت آقا برای منصوبین و وظیفه ما! ۱ از ۲ ♨️رهبری فرمودند:"در همین دادگاه اخیری که در قوه قضائیه مطرح است به بعضی بزرگان قبلی قوه قضائیه اهانت شد و؛به آنها ظلم شد یعنی واقعا جفا شد به آنها که نبایستی این کار می شد و نباید بشود" ❌متعرضین به مسئولین سابق (وبه طور کلی منصوبین رهبری)دو دسته اند: 1️⃣طیفی که بر پاسخگویی آقای آملی(در نمونه اخیر)تاکید داشتند(که دوستان خبرگزاری فارس هم بودند!) برخی آرمان گرایانه احضار ایشان -البته بعنوان یا "پاره ای توضیحات"- را میخواستند تا نظام مابه سبک علی(ع) نزدیک تر شود که خودش دادگاه رفت!(بنده در یادداشت چرا قانع نمی شویم؟ از این دسته بودم) این دسته مطالبه، اصطکاک و تصادمی با فرمایشات 7تیر حضرت آقا ندارند. چون علیه پاکدستی رئیس قبلی ادعائی نکرده اند و فقط وضوح و شفافیت درباره حمایت از طبری تا بعد از تحویل قوه قضائیه را می خواستند. با قبول شروع مبارزه از دوران ایشان هم مشکلی ندارند و حداکثر سؤال داشتند چرا پرونده های برادران رئیس قوه(فاضل و محمد جواد) در دوره ایشان بدون دادگاه، مختومه یا سخنگو هم از وضع آن اظهار بی خبری میکرد! و مثل بقیه رسانه ای و اطلاع رسانی(حتی مبنی بر تبرئه) نمی شد!(در یادداشت "عدالتی که باید" بدین پرداخته شد). 2️⃣دسته دوم طیفی اند که رسما آقای آملی(یا منصوب دیگری) را فاسد بلکه دانه درشت فساد می خواندند(مدتی قبل از این دادگاه برخی نزد آقای رئیسی در جلسه با اهل رسانه چنین گفتند و متهم به اهانت وحتی نهی هم نشدند!) از این طیف برخی محاکمه ایشان را هم می خواستند. اینها البته حرفشان با شهادت های دیروز آقا تصادم دارد! *️⃣لکن همین جا هم باید قائل به تفصیل شد : 2/1-اگر کسی علم و قطع شخصی به فساد یکی از منصوبین رهبری دارد شرعا و با توجه به فتوای خود آقا(1) با این شهادت آقا نمیتواند دست از علم شخصی بردارد! بلکه وظیفه تعقیب و گزارش فساد و اصطلاحا سوت زنی در چارچوب اخلاق و قانون دارد. توضیح اینکه از سویی رهبری موظف است برای انتصابات خود احراز عدالت فرد راهم بکند. پس نصب او شاهد بر احراز عدالت منصوب نزد اوست چه رسد به اینکه به پاکدستی او هم شهادت دهد. از سوی دیگر محال نیست یک کارگزار جزء یا یک فعال رسانه ای سندی برتخلف از پاکدستی منصوبی بیابد. در این فرض او نمیتواند بخاطر شهادت رهبری بر پاکی آن منصوب، سند خود را بسوزاند یا تعقیب را تعطیل کند! لذا رهبری در دیدارهای با دانشجویان چندبار گفته اند:"اگر کسی اطلاع دارد که از همین منصوبین همکار ما کسی زندگی اشرافی دارد، بد نیست به ما خبر بدهد تا ما هم مطلع بشویم و اگر اقدامی لازم بود بکنیم"(82/2/22) در همین سخنرانی 7تیر99 هم یکی از مصادیق مردمی بودن قوه قضائیه را "گزارشهای مردمی" در مبارزه با فساد خواندند و افزودند:" یکی از کارهای لازم در مبارزه با فساد نظارتهای مردمی است برای نظارت ها و گزارش های مردمی زیر ساخت حقوقی در داخل قوه لازم است یعنی شما باید جایگاه این را در داخل قوه مشخص کنید که این گزارشها کجا برود؟ چه جوری بررسی شود؟ صحت و سقم این گزارشها شناخته بشود؟ چگونه دنبال بشود؟ آن گزاشگر هم امنیتش چگونه محفوظ بماند؟" واضح است این گزارشگری شامل موارد محتمل در مقامات و منصوبین هم میشود. وهیچ بعید نیست یک روستایی از تصرف اراضی و منابع ملی توسط یک منصوب مطلع تر شود تا دستگاههای بازرسی! عدم تدارک زیر ساخت برای گزارشهای مردمی و تامین امنیت گزارشگر هم ولو مجوز شرعی هتک و اهانت های عمومی آن منصوب نیست، اما جفا به سلامت دستگاههای اداری ج.ا.ا است و فوری باید تدارک شود. و الا به مطالبه گران اصیل جفا شده و عملا بازار تخریب و شایعه داغ می ماند! ⬅️از اینرو دو طرف افراط در اینباره ممکن است شکل گیرد: 🔸نصب یا شهادت رهبری را حاکم بر قطع شخصی و استنادات بدانیم و ادله مدعی را به دیوار بکوبیم! زعم دیگر داشتن را ضدیت با ولایت بخوانیم! که مسلما موجب انسداد و بقاء فساد و مغایر با فرامین رهبری است! 🔹صرف داشتن اطلاع و برخی اسناد ادعائی بهانه هتک و اهانت به مسئول یا منصوب در فضای عمومی شود! و فضای بی اعتمادی را بیفزاید و امید را زایل کند. ادامه نوشته در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
🔖شهادت پاک دستی حضرت آقا برای منصوبین و وظیفه ما! ۲ از ۲ 2/2- کسانی که بدون قطع شخصی و اسناد معتبر به صرف فضاسازی رسانه ای یا شایعات، منصوبین و مقامات را هم زیر سؤال برده و از فساد آنها می گویند! اینجا کانون آن جفا و ظلم است که رهبری بدان اشاره کردند. معمولا این گروه در موج خناسان و دشمنان نظام می افتند و با کنار هم نهادن نقاطی تئوری ای بر فاسد بودن کسی سر هم می کنند. برخی هم رسما ذهنیت خود را بیان می کنند که درباره فلانی ها و فرزندان فلانی هم سالها رسانه های بیگانه می گفتند و مقامات تکذیب میکردند تا بالاخره بعد 30 سال نظام هم همان را گفت و برخی دادگاه رفتند! پس الان هم ادعاهای خناسان بیگانه مربوط به مسئولین و منصوبین بعدی را تلقی به قبول می کنند! واضح است موج سرایت دادن فساد به همه ارکان نظام از سوی دشمنان یک راهبرد دو سر برد به زعم خودشان است: 🔸یا قوه قضائیه منفعل و محافظه کار میشود و به بررسی مهره های کلیدی تر اقدام نمی کند و پرونده فساد در قوه را با همان پرونده می بندد! که فساد باقی مانده و روزی بزرگتر و رسواتر سر بیرون می کند. 🔹یا انقلابی عمل کرده و موارد محتمل دیگر را هم می کاود و اگر لازم بود از برخی مقامات سابق و لاحق هم بازپرسی یا کسب اطلاع می کند. که در این صورت بر طبل تسری فساد به همه ارکان بیشتر می زنند تا مردم را پاک ناامید کنند! ⬅️تنها چاره رعایت همین تعادل در فرمایشات رهبری است: مبازره با فساد بدون اغماض/ بدون تعدی! .............................................. 1. رجوع کنید به اجوبه الاستفتائات قسمت نماز جمعه مسائل 616و618و 620 https://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=47#616 *مطالب مرتبط: -پرسش و پاسخ درباره تمدید حکم آیت اله آملی در شورای نگهبان -کاش دانشجوی شریف بودم -عدالتی که باید! -چرا قانع نمی شویم؟ 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۸ ☑️ @m_ghanbarian