eitaa logo
محسن قنبریان
14.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
761 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• اینکه: "هرکس مبانی انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارد، شماست"؛ را در حد قاعده اش، شاید غلط گیرترین و برچسب زن ترین ها هم همراه باشند و تکرار کنند. لکن در تطبیق و کشفِ "برادران"، باز چنان تنگ بگیرند که هیچ کس جز خودشان نماند! • حضرت آقا این مبنای ارزشی را سالهاست دارند؛ لکن تطبیق ایشان ظاهرا با ما بسیار متفاوت است! مثلا سال۷۷ (پس از ماجرای ۲خرداد و فضای آن روز تشکل ها) دانشجویی از ایشان می پرسد: ✔️ میخواستم نظر حضرتعالی را درباره گروه های حامی ولایت بدانم! می فرماید: "به نظر من همه گروهها حامی ولایتند(!) یعنی در کشور گروه قابل توجهی که ولایت را قبول نداشته باشد، نمی شناسم(!). همه ولایت را قبول دارند؛ حالا ممکن است بعضی عشق و اخلاص بیشتری داشته باشند، بعضی کمتر داشته باشند؛... همه گروه های دانشجویی با من ارتباط دارند، پیش من می آیند؛ چه گروه های دانشجویی،چه افراد دانشجویی؛ همه شان اظهار ارادت به ولایت می کنند همه قبول دارند، نمیشود قبول نداشته باشند، معلوم است که قبول دارند؛ من هم همه شان را به یک معنا حمایت می کنم..."(۷۷/۲/۲۲) ❗️این یک نمونه است که تطبیق خود را با ایشان چک کنیم!(شر نشود!!!) ❓آیا ما همه گروه های (اقلا دانشجوییِ) سالهای۷۶و ۷۷ را حامی ولایت می دانستیم؟!! جبهه انقلاب امروز بیشتر محتاج این قاعده زرین است. اگر در مهارتِ اثبات و کشف، به مذاق بهشتی ها و خامنه ای ها نباشیم، مترقی ترین اصول برای جبهه بندی را هم دچار ساده لوحی بعضی و دگم و تنگ نظری بعضی دیگر می کنیم. محسن قنبریان / ۸آذر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نظام باشد اما انقلابی باشد، نظام ثبات می خواهد و انقلاب تحول 🎙 حجت الاسلام 🕰دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ « شب پنجم » 🏴 مراسم عزاداری 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]] [[ @m_ghanbarian ]]
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خصوصیتی دارد نظام ما که در آن عدالت دائما می تواند امر درجه چندم شود 🎙 حجت الاسلام 🕰 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ « شب پنجم » 🏴 مراسم عزاداری 📥 دریافت نسخه: تصویری|صوتی 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]] [[ @m_ghanbarian ]]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 «مسئولیت های اجتماعی در دنیای جدید چگونه است؟ » 🎙 حجت الاسلام 🕰 دوشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ « شب پنجم » 🏴 مراسم عزاداری 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) [[ @m_ghanbarian ]] [[ ashabolhossein.ir ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 نشست تخصصی ❓چه چیزهایی نیست؟! ❓مهندسان قانون اساسی برای مردمی سازی چه کردند؟! ❗️بدون رعایت آن اساس، کارهای بنام مردمی سازی، بازی است! ارائه حجت الاسلام @ghahrmanshahr ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۱ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ✔️ دوگانه دولت و سرزمین اسرائیل ❓چگونه اسرائیل را هم کشوری مذهبی تعریف کرده اند و هم پایتخت هم جنس بازان؟! یهودیت کهن و ارزشهای مدرن چگونه ممکن است در یک کشور جمع شود؟! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
ثبات_و_تغییر_در_شورای_نگهبان_در_مذاکرات_قانون_اساسی.pdf
1.32M
🔶ثبات و تغییر در شورای نگهبان در مذاکرات قانون اساسی ✍️ نویسنده: حجت الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗞 اندیشه بهشتی، شماره بیستم، آذر ۱۴۰۲ 🆔 @beheshtinegarr
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۲ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ✔️ دوگانه ی دولت سکولار و آیین یهود ❓تئوریسین های مذهبی زنده اسرائیل چه می گویند؟! ❗️فرق تهدیدات سرزمینی با تهدیدات علیه دولتی خاص! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/ ۲۷مهر۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎 اسرائیل از نزدیک! ۳ 📽برشی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ❗️حماس، "سرزمین اسرائیل" را نشانه گرفت نه دولت نتانیاهو ❗️مطالباتی که سرزمین اسرائیل (متجلی در یک دولت-ملت) را نشانه نگیرد، آرمان فلسطین نیست! ❗️مطالبه محاکمه و اخراج سفیر و... کف مطالبه و در سطح آرمان فلسطین نیست! * برای مطالعه بیشتر (اینجا) 📆جلسه هفتم/۲۷مهر ۱۴۰۲ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ فاطمه سلام الله علیها و مردم 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗓شب اول فاطمیه ۱۴۴۵ 📌 دانشگاه رازی کرمانشاه 💠 هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام ✅@heyat_razi ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ فاطمه سلام الله علیها و مردم 🎙 حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قنبریان 🗓شب دوم فاطمیه ۱۴۴۵ 📌 دانشگاه رازی کرمانشاه 💠 هیئت دانشجویی محبان اهل بیت علیهم السلام ✅@heyat_razi ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ این کلمات حضرت آقا مطلقا سر منبرهای غدیر و محرم و رجب و فاطمیه نرفته و نمیره و نمیره و نمیره... ‼️ 🔸 مبلغ تراز انقلاب اسلامی باید درک کنه اسلام یک دستگاه واژگانی خاص انقلابی دارد... 📣 صوت کامل را اینجا بشنوید بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوة علی بن موسی الرضا(ع) حجت‌الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📢 *در آستانه ایام فاطمیه منتشر شد* 🔰 *صوت و فیلم کامل نشست تبلیغ مُحَرِک در مقابل تبلیغ مُسَکِن* 🎙 *حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان* 🎞 مشاهده *فیلم کامل نشست در صفحه آپارات* بسیج مشکوه : *https://aparat.com/v/uJLtv * 🎞 دانلود مستقیم *فیلم کامل نشست* (۵۴۰مگابایت): *https://my.uupload.ir/dl/BvmQE6X0 * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت متوسط (۲۳مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/aGXgLgDV * 🔈 دانلود مستقیم *صوت کامل نشست* با کیفیت عالی (۹۰مگابایت) : *https://my.uupload.ir/dl/yoOxwbQ7 * *بسیج طلاب حوزه علمیه مشکوه علی بن موسی الرضا علیه السلام* 🆔 *https://ble.ir/basij_meshkat*
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی! ❓آیا طبقه فرودست لابد منه است؟! ❗️تعریف و تقسیم این صنف • یک اصل مهم درباره فرودستان! ❗️بار عام برای حاجت مندان! • حرمت مطلق حجاب حاکمان • قاعده مهم تقدس جامعه! ❗️تقدس جامعه غیر از تقدس مقدسات! حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ سی ام/ ۱۷آذر۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز مربوط به طبقه سفلی • اول بحث طبقات ۷گانه گذشت که معنای طبقه در این نامه چیست؟ چه نسبتی با طبقات اجتماعی و نظام طبقاتی دارد؟ آیا وقتی از طبقه سفلی می گوید، یعنی بودن این طبقه در جامعه لابد منه است؟ پس سیاست های ریشه کنی فقر و عدالت گستری چگونه عمل کرده که باز طبقه سفلی هست؟! اجمالا قبلا گذشت که طبقه اجتماعی مدرن، "جایگاه تثبیت شده براساس عوامل اقتصادی و سیاسی" است. معمولا هم به طبقه برخوردار و طبقه نابرخوردار تقسیم میشود. در نامه۵۳ ، طبقه بدین معنا نیست و به معنای صنف و قشر است. ساختارهای اقتصادی و سیاسی در نظام علوی ، فقر ساز و طبقه سفلی ساز نیست؛ اما تفاوت های طبیعی ناچارا کسانی را از بازار و درآمد داشتن می راند. برخی از کار افتاده یا سالخورده می شوند، برخی نیروی کار و سرپرست از دست می دهند و... حضرت این فراز را برای این قشر می گوید. • تعریف طبقه سفلی: "لا حیلة لهم" است، حیله یعنی حائل، یعنی کسانی که چاره ای ندارند. و چند قسم اند: مساکین، محتاجین، اهل سختی و بینوا، زمین گیران. برخی زبان درخواست دارند(قانع) و برخی ندارند و زبان حالشان گویاست(معتر) درباره این طایفه می فرماید باید سهمی از بیت المال و سهمی از غلات اراضی خالصه را اختصاص دهی. دور و نزدیکشان هم فرقی نکند. • اصلی مهم برای حاکمان در اینباره: امور اینها معمولا خرد است، ای بسا ماهم وقت به رخ کشیدن امور اینها بگوییم: مسائل کلان و راهبردی مهمترند! بطور کلی چشم ماهواره ای و میکروسکوپی باید منتظم شود نه امور کلان دیده نشود و نه امور کوچک اینان فراموش شود. اصل: "وَلاَ يَشْغَلَنَّکَ عَنْهُمْ بَطَرٌ، فَإِنَّکَ لاَ تُعْذَرُ بِتَضْيِيعِکَ التَّافِهَ لاِِحْکَامِکَ الْکَثِيرَ الْمُهِمَّ: نشاط و سرخوشی تو را از توجه به آنان باز ندارد زیرا پرداختن به کارهای مهم و بزرگ تو را از ضایع کردن امور کوچک آنان معذور نمی سازد" این اصل بعضا از سوی حاکمان نقض می شود و توجه به مسائل مهم و بزرگ، غفلت از امور کوچک اینان را موجب می شود؛ چنانچه در روایت یاسر خادم از امام رضا(ع) پیداست که امام، مامون را از سرخوشیِ فتح کابل و... در قبال غفلت از فقر و تنگدستی مردم مدینه مذمت می کند! • مواجهه با اینان را تاکید دارد که با "اهتمام" ، "رو بر نگرداندن"، "تفقد غیر حاضرین" و... باشد. مامور رسیدگی را می فرماید اهل خشیت(نسبت به خدا) و اهل تواضع(نسبت به اینان) باشد. اینان محتاج ترین به انصاف اند. یتیمان و سالخوردگان از این قشر را ویژه مورد خطاب قرار می دهد که امور آنان را بر عهده بگیر. • بخشی از اینان "ذو الحاجات" است درباره اینان غیر از رسیدگی خود، دستور مجلس عمومی و بار عام دارد؛ مجلسی خالی از محافظان که اینان راحت بتوانند حرفشان را بزنند. پیشاپیش می فرماید سخن گفتن اینان ممکن است با "خُرق" (درشت گویی ،مقابل رفق و مدارا) و "عی" (ناتوان در رساندن منظور) باشد. می گوید باید بخاطر خدایت تواضع کنی و تحمل نمایی. شهید بهشتی از مثل این فراز و و خطبه۶۲ استفاده کرده که: حجاب حاکمان حرام مطلق است. یعنی از واجباتی است که حکم ثانوی نمی پذیرد و در هیچ شرایطی نباید از مردم دور شوند. بعد قاعده طلایی را از زبان پیامبر(ص) نقل می کند که:" لَنْ تُقَدَّسَ أُمَّةٌ لاَ يُؤْخَذُ لِلضَّعِيفِ فِيهَا حَقُّهُ مِنَ الْقَوِيِّ غَيْرَ مُتَتَعْتِع: یک امت (جامعه) مقدس نمی شود تا وقتی که ضعیف نتواند حقش را بدون لکنت از قوی بگیرد." تقدس جامعه به این است. جامعه ای که مقدساتی مثل حرم و اربعین و... دارد الزاما جامعه مقدس نیست؛ آن تقدسِ مقدسات است؛ خود جامعه با حرم طلا مقدس نمی شود با انجام این قاعده مقدس می شود. *تفصیل را در فایل صوتی بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 آیا از انتخاب های مردم ضرر کردیم؟! ✨آگـاهـے‌‌ بـــراے‌‌ سامـــانے‌‌ دیگــر✨ مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ ‌ 🆔 @sch_negah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا، فصل ششم برنامه علامت روی آنتن می‌رود 🔹 این فصل از علامت با عنوان «صدای خدا!» در پنج قسمت از حرم مطهر حضرت معصومه (س) روانه آنتن خواهد شد. عناوین موضوعاتی که در این پنج قسمت به آنها پرداخته خواهد شد عبارتند از: «همیشه مظلوم!»، «صدای خدا برای زن!»، «حجاب مردم سالار!»، «تقلب در انقلاب محمد(ص)!» و «جاهلیت مدرن مقابل انقلاب اسلامی!» 🔹 قسمت اول به موضوع دخترکشی (مووده) و تبرج همزمان در جاهلیت پرداخته؛ قسمت دوم به توازن حق و تکلیف زن در اسلام؛ قسمت سوم توضیحی بر فرایند حجاب در جامعه نبوی؛ قسمت چهارم دو خط انحراف درباره زنان مورد واکاوی قرار می‌گیرد؛ قسمت پایانی به کالا شدن دوباره زن در این عصر جدید پرداخته است 🔹 کارشناس این فصل نیز، حجت‌الاسلام قنبریان است که با دانشجویان پیرامون الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه حضور اجتماعی و تکالیف محوله و... به گفت‌وگو و مباحثه می‌نشیند 📺 فصل ششم | پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۲:۱۵ 🔁 بازپخش روز بعد حوالی ساعت ۱۳:۳۰ 🆔️ بله، ایتا، روبیکا، سروش @tv2_irib 🌐 سایت شبکه دو سیما www.tv2.ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️مدرسه فاطمه سلام الله علیها هنر معلمی که فقط از سیره تربیتی حضرت می‌توان یاد گرفت. 🔸️ سخنران حجت‌الاسلام والمسلمین قنبریان 🔹️ هیئت جامع دانشگاه فرهنگیان استان تهران 🗓 سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۴۰۲ 🌐 بله | ایتا | تلگرام ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @farhangrah_news
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت اول 💠صدای خدا 🔹همیشه مظلوم! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸 پنجشنبه ۲۳ آذر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز عبارت: "استوسق نظام الدین" جلسه اول - ۲۱آذر۱۴۰۲ ❓یک "نظام" چگونه "نظام دین" و یک "دین" چگونه "نظام و به استیساق" می رسد؟ • توضیح ۴گام در ضمن تاریخ تشکیل جامعه نبوی بر اساس خطبه قاصعه: ۱. فَعَقَدَ بِمِلّتِه طاعَتَهُم: عقد طاعت مردم به آیین ۲. وَ التَفَّتِ المِلّةُ بِهم فی عوائِدِ برکتَها؛ پیوند اجتماعی مردم توسط آیینی که برکات و منافع اش به بار می نشیند. ۳. تَرَبَّعَت الامورُ بِهم فی ظِلّ سلطان قاهر؛ چارزانو و جاگیر شدن "امور مملکت" در ذیل این قدرت. ۴. تَعَطَّفَتِ الامورُ علیهم فی ذُرَی مُلک ثابت؛ منعطف شدن "امور جاری" برآنها در بلندی این حکومت با ثبات. ⬅️ اینگونه دین، نظام گرفت و سامان و انسجام یافت و آثاری به بار آورد: • مسلمانان را حاکمان زمین و امضاء کننده احکام کسانی کرد که تا دیروز آنها امضاء کننده احکامشان بودند... 🗒 چکیده جلسه اول را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔰 استیساق نظام دین در جامعه ای که دائما اطاعتی علیه اطاعتی است، آن چیزی که همه بتوانند دور آن جمع شوند، دین خداست. 👤 حجت‌الاسلام 📌 برگرفته از شب اول مراسم هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز عبارت: "استوسق نظام الدین" ✔️ نمایه ای از جلسه اول • ۴گام در ضمن تاریخ تشکیل جامعه نبوی براساس خطبه قاصعه: ۱. فَعَقَدَ بِمِلّتِه طاعَتَهُم: عقد طاعت مردم به آیین ۲. وَ التَفَّتِ المِلّهُ بِهم فی عوائِدِ برکتَها؛ پیوند اجتماعی مردم توسط آیینی که برکات و منافع اش به بار می نشیند. ۳. تَرَبَّعَت الامورُ بِهم فی ظِلّ سلطان قاهر؛ چارزانو و جاگیر شدن "امور مملکت" در ذیل این قدرت. ۴. تَعَطَّفَتِ الامورُ علیهم فی ذُرَی مُلک ثابت؛ منعطف شدن "امور جاری" برآنها در بلندی این حکومت با ثبات. ⬅️ اینگونه دین، نظام گرفت و سامان و انسجام یافت و آثاری به بار آورد: • مسلمانان را حاکمان زمین و امضاء کننده احکام کسانی کرد که تا دیروز آنها امضاء کننده احکامشان بودند... * فایل صوتی و چکیده این جلسه را ببینید هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉فایل صوتی برنامه تلوزیونی «علامت» | قسمت دوم 💠صدای خدا 🔹صدای خدا برای زن! 💬گفتگو با حجت الاسلام قنبریان 🔸 جمعه ۲۴ آذر | شبکه دو سیما ▫️ @alamaat_tv2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز: "استوسق نظام الدین" جلسه دوم - ۲۲آذر۱۴۰۲ • نظام دین، یک "مردم" دارد و یک "امور"؛ در مردم باید پیوند مردم-مردم و سپس عقد این قدرت به دین شکل گیرد. - بدون دومی، ناپلئون ها و هیتلرها هم ممکن است بوجود بیاورند و فجایع در دنیا اتفاق افتد. - عقد طاعت مردم با آیین، ارزشهای انسانی در عالم پخش می کند. فتح اسکندریه و ماجرای فسطاط را با اسطوره تروای غرب مقایسه کنید... • "امور" هم باید "تربّع"(جاگیری و اقامه) و "تعطّف"(مایل و مهار شدن) بگیرد - امر استقلال با انقلاب اسلامی، تربع یافت؛ شاخه های آن مثل خودکفایی و پیشرفت هم سرعت گرفت. ⬅️ این نظام دین هم مهندسی و دقت خود را می خواهد! در همان خطبه قاصعه، حضرت امیر(ع) از بازکردن این نظام می گوید: • اِنَّکم قدنَفَضتُم ایدیکُم مِن حبلِ الطّاعه؛ این باز کردن "عقد طاعت به دین" است... • ثَلَمتُم حِصنَ الله المضروبِ علیکم باحکامِ الجاهلیه؛ قلعه محکم خدا همان دو پیوند مردم(با هم و با خدا) است که با برگشت احکام جاهلیت دارد سوراخ می شود... ❓کدام احکام جاهلی؟! • صِرتُم بعد الهجرة اعراباً و بعد الموالاةِ احزاباً؛ تعرب بعد از هجرت و بازگشت عصبیت های جاهلی بجای ارزشهای انسانی-اسلامی بعلاوه گسست پیوند اجتماعی با گروه گروه شدن و هریک به سمت منافع خود کشیدن! 🗒 چکیده جلسه دوم را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 استیساق نظام دین (سامان و انسجام گرفتن نظام دین) شرحی بر فراز: "استوسق نظام الدین" جلسه سوم - ۲۳آذر۱۴۰۲ • اسم دیگر "نظام دین": "حصن الله"( خ قاصعه)، "سلطان الله، سلطان الاسلام"( خ۱۶۹) و... • سلطان الله ، عنوان برای ولیّ جامعه نیست؛ مجموع آن روابط که بیان شد، است • "ولایت" در هیچ مفهومی مثل "سلطان"، "ارباب"،"حاکم" و... جانمیگیرد. • استیساق نظام دین در خطبه ۱۶۹: إنَّ في سلطانِ اللّه ِ عِصمَةً لأِمرِكُم ،فَأعطُوهُ طاعَتَكُم غَيرَ مُلَوَّمَةٍ ولا مُستَكرَهٍ بها ، واللّه ِ لَتَفعَلُنَّ أو لَيَنقُلَنَّ اللّه ُ عَنكُم سلطانَ الإسلامِ ، ثُمَّ لا يَنقُلُهُ إلَيكُم أبدا حتّى يَأرِزَ الأمرُ إلى غَيرِكُم . - عصمت و مصونیت امور به آن است! - اعطاء طاعت نه اکراه به آن و نه از سر رودربایستی! - اگر اقبال نشد ،دیگر برنمی گردد! • در خطبه قاصعه اینچنین نظام دینی را "حرم" می خواند: نَقْضاً لِمِيثَاقِهِ الَّذِي وَضَعَهُ اللَّهُ لَكُمْ حَرَماً فِي أَرْضِهِ  * نکات ریز و درشتی درباره جمهوری اسلامی 🗒 چکیده جلسه سوم را اینجا بخوانید حجت الاسلام قنبریان هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف ☑️ @m_ghanbarian