فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز!
متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇
@m_ghanbarian
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز!
#محسن_قنبریان
✅ صدوق در أمالی اش از امام صادق(ع) روایت میکند: فما أنغص ذکر الحسین(ع) للعیش: یاد حسین(ع) زندگی را چه گلوگیر کرده است!
✅ خصوصیت روضه بر سید الشهداء(ع) -البته وقتی جانسوز و مدام شود- این است:
🔺طعم دنیا و مافیها را می گیرد [انغص] و انسان را از آلودگی به آن می رهاند. لذت جاه و جلال و مقام و شهوات را می کاهد. چنانچه امیر(ع) فرمود: حزن القلوب یمحص الذنوب: حزن قلب، قلب را از آثار گناهان تمیز می کند.
امام صادق(ع) وقت نوشیدن یک جرعه آب آنگونه فرمود و یاد حسین(ع) را مستحب کرد چه رسد به وقت گناه و لذات باقی مانده از آن.
امام رضا(ع) فرمود شیعیان ما با دیدن شراب و قمار یاد می کنند حسین (ع)را [و مجلس یزید]!
یعنی از شراب تا آب از حرام ترین تا حلال ترین، گلوگیری روضه حسین(ع) با گریه کن اوست.
لذا روضه به آن دو شرط سکوی پرتاب سالک و کندن او از طبیعت است.
🔺خصوصیت دیگرش این است که سینه سوختگان سید مظلومان را دوست داشتنی می کند. هرکه آن مصائب گلوگیرش شده و از چراگاه زمین پریده را در راه ملاقات می کند. برترها و مقربترها را می یابد و زمین خورده ها را تماشا می کند.
لذا روضه -بدان دوشرط- دوست یاب و رفیق ساز است (اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم).
✅ جانم به فدای عالمان پاکی که "ذکر حسین (ع)" را با گلوگیری و غصه شان بر گوش ما خواندند.
رحمت خدا بر عالم وارسته ای که پیری وکسوت مرجعیت مانع نشد که هنوز دهه محرم هرکجا که باشد روضه ی گلوگیر حسین(ع)بر مردمش بخواند و آنرا (العیاذ بالله) کسر شأن نداند.
#آیت_الله_جوادی_آملی(حفظهالله)
#روضه_گلوگیر_حسین(ع)
#شبهای_جمعه_میگیرم_هواتو!
☑️ @m_ghanbarian
💠 ضرورت انقلاب اداری!
‼️ سیاسی ها حتما گوش کنند!
🔺۸۰% ساحل خزر برای از ما بهتران ۲۰% برای ملت!
🔺استاندارش شرط میکند که کار و کسب تجاری اش ضمن خدمت باشد!
🔺وزیر مربوطه همزمان عضو گروه اقتصادی ای با انحصار واردات!
🔺رهبری در این باره چه کرده؟!
🔺این رئیس قوه قضاییه را چرا نصب کرد؟!
🔺چرا یک خلخالی نمی فرستد؟!
☑️ @m_ghanbarian
‼️این روزها که باز سخن از FATF است دوستان را به خواندن چکیده دو سخنرانی حجت الاسلام قنبریان مرتبط با این موضوع دعوت می کنیم:
1⃣ امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم/
رویکرد امام باقر(ع) و fatf که ۱۸و۱۹شهریور۹۵ مصادف با شهادت امام باقر(ع) و اولین موج طرح fatf ایراد شده است.
https://eitaa.com/m_ghanbarian/61
2⃣ پروژه آمریکایی حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه که ۹فرودین۹۷ ایراد شده است.
https://eitaa.com/m_ghanbarian/67
مطالبه گری، سدی مقابل تخریب افکار عمومی.mp3
5.64M
#کلیپ_صوتی
🔆مطالبه گری، سدی مقابل تخریب افکار عمومی
⬅ کلیپی ازسخنرانی ایام شهادت امیرالمومنین(ع).رمضان ۹۷
#محسن_قنبریان
@m_ghanbarian
💠گوش و چشمی که وارث حسین(ع) شد؟!!
#محسن_قنبریان
🔺دعای عرفه ی سید الشهداء راز آلود است. از خداوند می خواهد بر کسانی که به او ظلم می کنند یاری اش دهد(وانصرنی علی من ظلمنی) اما بلافاصله از خدا "دیدن ثار" و انتقام خود را می خواهد!(و أرنی فیه ثاری).
بالاتر ، "دیدن هدف خود" را می خواهد! و از دیدن ها، روشنی چشمش را می خواهد!(أرنی فیه ثاری و مآربی و أقر بذلک عینی).
مگر کسی که پیروز شد، ثار و انتقام دارد؟!
عجیب تر مگر کسی که به ظلم "کشته شد" می تواند ثار و انتقام خود را ببیند؟! و با آن چشمش روشن شود؟!
🔺بله او مطلع از شهادت خویش است و می داند یاری خدا برایش ذخیره میشود. انتقامش روزی از بنای ظلم گرفته می شود و "هدفش" -که اصلاح امت جدش و ایمنی مظلومان بود- روشن میشود.
اما او چگونه اینها را می بیند و روشنی چشمش می شود؟
ممکن است بگویی او شهید -بلکه سید الشهداء- است و شهید زنده است می بیند و می شنود...
این سخن جای خود اما در این فقرات از شنیدن و دیدنی دیگر سخن است. فراز قبل از اینها امام از خدا خواسته گوش و چشمش را وارث او کند! (واجعل سمعی و بصری الوارثین منی).
او سمع و بصری پشت سر جا گذاشته وارث او شده است. این گوش و چشم است که قرار است ثار و مآرب او را ببیند!
نفرمود "اذن" و "عین" مرا به ارث بگذار! فرمود "شنیدنم" و "دیدنم" را وارثم کن!
بگردید این دو وارث حسین (ع) را بیابید. این دو در دنیای ما و بازمانده ی حسین(ع) اند و غیر از حیات برزخی آن سید شهیدان است.
🔺این سمع و بصر همان گوش و چشمان داغدار کربلا و چشم به راه ظهور است. همانها که امام رضا(ع) فرمود: ان یوم الحسین(ع) اقرح جفوننا واسبل دموعنا: روز حسین، پلکهای ما را زخم و اشکمان را سیلاب کرد!
همان چشمان و گوش های روضه خوان منتظری است که حسین (ع) خود را کشته ی آنها نامید(انا قتیل العبره).
اگر او کشته ی این چشمان زخمی از بکاء و چشم به راه است پس درست است که این چشمها را وارث او بدانیم و معنا شود: واجعل سمعی وبصری الوارثین منی.
برادرم و خواهرم تو میتوانی سمع و بصر به ارث مانده ی حسین(ع) باشی اگر خود را بین "یوم الحسین" و "یوم القائم" ببینی و دیگر نبینی! تو میتوانی روشنی چشم به سیدالشهداء دهی!
🔺روضه!
قبل از اینکه گریه کنان منتظرش را وارث خود کند دو کلام برایشان روضه خواند: متعنی بجوارحی!
می دانی یعنی چه؟
ناخنت را وقت مستحب که می چینی، ناخنت به تو بهره می دهد. بهره ی ایمان!
در منا ، مویت را که تیغ می کشی به تو بهره ایمان می دهد و به اندازه هر مو چقدر ثواب می بری. من و تو از چند عضومان و چقدر بیشتر از خسارت گناه، بهره ایمان می بریم؟!
حسین(ع) در عرفه به خدایش گفت: از اعضایم بهرمندم کن!
بقیه اش را در زیارت ناحیه مقدسه بخوان...
#شب_جمعه_است_هوایت_نکنم_میمیرم
#یاد_محرم_بخیر
☑️ @m_ghanbarian
🌀 آقای زائری مهلا مهلا!
بنده هم از مجموعه ی جدید حرم امام و تجمل داخلی اش -که امام را "میراث فرهنگی" میکند- گله مند و نقادی کردم. بخاطر طرف و بهانه آن نقد(یکی از فقهاء) هم دادگاه رفتم!
اما زاویه نقد آقای زائری را هم دچار همان آسیب می بینم، که امام را میراث فرهنگی می خواهد! آنجا که از معیار قدیس در کلیسای کاتولیک می نویسد که باید چند نسل بگذرد تا کسی قدیس اعلام شود!
https://t.me/morzaeri/5669
از اشکالات عدیده ی این تشبیه که بگذرم این فهم آقای زائری با تولیت حرم امام مشترک است که هردو امام را میراث تاریخی می خواهند. آنچه از امام -که در معاصریت او یقه ی کژی ها و زاویه ها از انقلاب الهی اش را میگیرد و به تبع دشمن دارش می کند- در ظرف گذر تاریخ، فراموش شده و از او آنچه صلح کل است و نزدیک به یک قدیس کاتولیک است در چند نسل بعد بماند! و از آن پس صاحب قبه و بارگاه و سلامش کند!
درحالیکه معاصریت، نگاه به امام را دقیق تر و بی تحریف تر و بدون اغراق تر می کند و اگر او در این نگاه از نزدیک، چیزی از قداست و کمال یافت ارزشمند تر از فرزند زادگان معصومینی است که تاریخ و تحریف، آنها را قدیس کرده و صاحب حرم و گلدسته نموده است و الا به نقل معتبر می دانیم برخی از آنها حتی در نسبت جواد الائمه(ع) به امام رضا(ع) -العیاذبالله- خدشه و برای رفع اتهام ، حرام دیگری مرتکب و قیافه شناس آورند تا شبهه ی ولادت آن معصوم برایشان حل شود! (الکافی ج۱ص۳۲۲ح۱۴/مکاسب شیخ انصاری بحث حرمت قیافه)
و برخی از همان نزدیک زادگان خانه ی امامت نسلهای بعد قدیس و با "السلام علیک" زیارت میشوند!
خطای دیگر این نوشته و برخی دیگر از نوشته های ایشان معیارهای دوگانه اوست!
استدلال کلامی و فقهی بکنی میگوید من با عرف و فهم مخاطب کار دارم!سراغ عرف بروی می گوید معیار شریعت و اسلام است نه هرچه عرف!
جناب عبدالعظیم حسنی نه معصوم است و نه حتی امامزاده بلافصل، فقیهی است از فقهای شیعه که "لایقاس بآل محمد أحد" برای او هم هست. اما معصوم زیارت او را ثواب زیارت کربلا خوانده و عرف هم برایش بارگاه ساخته و در هردو برایش سلام الله و السلام علیک استعمال شده است!
زکریا بن آدم اصلا سید هم نبود اما امام رضا(ع) او را عِدل قبر موسی بن جعفر(ع) در بغداد خواند که به واسطه او عذاب از اهل قم دفع میشود. پس در شرع و عرف قدیس -به تعبیر ایشان- شد و مورد زیارت و سلام و...
حالا نوبت به اولیاء که رسید آسمان تپید؟!
واقعا آقای زائری حضرت روح الله را کمتر از عبدالعظیم حسنی و زکریا بن آدم و... می داند؟!!
در آنصورت معلوم است نه آنها را شناخته و نه امام را!
خوب است دستگاه اولویت سنج خویش را هم چک کند و کمی آهسته رود. امام مستضعفان نیاز به حرم مجلل در یک بافت توریستی ندارد را ماهم باصدای بلند اعتراض کردیم. اما امام را اصلا قدیس نداند و به قضاوت نسلهای بعد بگذارد با صدای بلند می گویم: آقای زائری مهلا مهلا!
📝 محسن قنبریان ۹۷/۷/۲۱
_____________________
مطالب مرتبط:
نقد موضع آیت الله جزایری درباره حرم امام
https://eitaa.com/m_ghanbarian/13
باز حرم امام!
https://eitaa.com/m_ghanbarian/205
☑️ @m_ghanbarian