eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
765 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 منطق حکمرانیِ حمایت! ▫️طرح مسئله: در بیانات رهبر انقلاب با فعالان اقتصادی(۱۴۰۰/۱۱/۱۰) دو نکته مهم اما مغفول بود: ۱.نارضایتی از یک دستگاه و بیان اینکه حق با مردم است(این‌بار مثال خودرو/ ویدئو۱) ۲.سوء استفاده چند دستگاه و سازمان از حمایت‌های رهبر انقلاب (این‌بار مسئولین لوازم خانگی/ویدئو۲) ❓دو پرسش اساسی: 1⃣ گاهی حق مردم در دست دستگاه یا مصوبه‌ای است که به تصریح دیده بان دلسوزی مثل رهبری، مردم از آن ناراضی‌اند و حق با مردم است. بهتر نیست در این تقابل، به‌جای حمایت از سازمان یا مصوبه، از مردم حمایت شود؟ 2⃣ آیا موارد دیگری هست که سازمان یا نهادی در مقابل حمایت رهبر انقلاب، خوب عمل نکند و از این حمایت سوء استفاده کند؟ یا مثال منحصر در همان مسئولان لوازم خانگی است؟! ⬅️باز سؤال اول خود را نشان می دهد: با حمایت از مردم، اثرگذاری روی آن نهاد و سازمان بیشتر نمی‌شد؟! 🔅پاسخ‌های مطلق مثبت و منفی دادن به این دو پرسش، سطحی‌نگری به‌نظر می‌رسد. باید به منطق حکمرانی درست در حمایت (از مردم یا طرف مقابل) رسید و بعد دربارۀ مصادیق قضاوت کرد. ❗️دو مثال: ۱.در ماجرای مصوبۀ بنزینی آبان۹۸، مردم یک طرف و دولت طرف دیگر قرار گرفت. رهبر انقلاب بر نارضایتی مردم صحه گذاشت؛ اما باز از مصوبه ی سران حمایت کرد و به مردم گفت:《وقتی یک چیزی مصوبۀ سران کشور است باید به چشم خوش‌بینی به آن نگاه کرد》(۲۶آبان۹۸) جالب اینکه این‌بار خود دولت با آن حمایت رهبری برخورد شایسته‌ای نکرد و توصیه‌های ایشان دربارۀ قیمت‌ها محقق نشد! ❓آیا راه بهتری در بین بود؛ مثلا حمایت از مردم و مخالفت با مصوبۀ سران، چارۀ بهتری بود؟! آنطور که برخی از آیات عظام در قم انجام دادند.۱ ۲. پس از اعتراضات دی۹۶ نیز فرمودند: «این صندوق‌های مشکل‌دار یا مثلا بعضی از موسسات مالیِ مشکل‌دار یا بعضی از دستگاه‌های مشکل‌دار، بعضی از مردم را ناراضی کرده‌اند. الان یک سال است یا شاید بیش از یک سال است -ما خبرهایش را داریم خبرها غالباً به ما می‌رسد- اجتماع می‌کنند، در فلان شهر مقابل فلان موسسه، مقابل استانداری، مقابل مجلس شورا در اینجا. از این چیزها هست، همیشه بوده و هست. هیچ‌کس هم با این‌ها معارضه و مخالفتی ندارد. باید هم به این حرف‌ها رسید، باید گوش کرد، باید شنید، باید در حد وسع و توان به آنها پاسخ داد؛ البته در میان درخواست‌ها اگر ده درخواست هست، ممکن است دو درخواست نابجا باشد، اما آنهایی که به‌جاست، آنهایی که درست است، آنها را باید همه ماها دنبال کنیم. من نمی‌گویم باید دنبال بکنند،خود بنده هم مسئولم، همه باید دنبال کنیم》(۱۹دی۹۶) ❗️ برای نمونه در این موارد عمدتا از مردم حمایت کردند: • پرداخت از صندوق توسعه برای طلبکاران موسسات مالی.۲ • پرداخت از صندوق توسعه برای ماجرای ریزگردها و فاضلاب خوزستان.۳ • دستور اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری (۱۴۰۰/۹/۲۱) ❓سؤال: چرا در مواردی همچون مصوبه بنزینی، کالاهای خانگی، خودروی داخلی، جانب مردم گرفته نمی‌شود تا مسئله حل شود و درمقابل، آن دستگاه‌ها از حمایت رهبر، سوء استفاده نکنند؟! ادامه یادداشت در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
💠 منطق حکمرانیِ حمایت! ❓سؤال: چرا در مواردی همچون مصوبه بنزینی، کالاهای خانگی، خودروی داخلی، جانب مردم گرفته نمی‌شود تا مسئله حل شود و درمقابل، آن دستگاه‌ها از حمایت رهبر، سوء استفاده نکنند؟! ▫️منطق حکمرانیِ حمایت پیش از بحث روی مصادیق و اختلاف در آنها که بحثی سیاسی است، باید منطق درست حکمرانی در این حوزه را کشف کرد. 🔅 ادعا این است: 1️⃣ در دوگانه‌های «مردم-نهاد حاکمیتی» (که یک طرف رضایت مردم و طرف دیگر دستگاه حاکمیتی) قرار دارد، باید ابتدا دید که آیا اصطلاحاً راه گریزی(مندوحه) هست که بتوان هر دو را با هم جمع کرد یا خیر؟ • مثلا؛ هنگامی که حل مسئله نارضایتی مردم خوزستان از ریزگردها و فاضلاب، با مشکل کمبود بودجه عمرانی دولت مواجه می‌شود؛ گریزگاه و راه‌حل برداشت از صندوق توسعه به فرمان رهبری بود. به شرط اینکه درست و به‌جا مصرف می‌شد.۳ 2️⃣ اما جایی‌که چنین راه گریزی نیست، چالش جدی می شود. حکمران باید جانب یکی از طرفین دوگانه را بگیرد. یا جانب رضایت مردم یا نهاد و سازمانی که نوعا تبلور خواست ملی هم هست! • مثلا؛ حل مشکل کیفیت برخی تولیدات داخلی و نارضایتی مردم، اگر با آزادسازی واردات انجام گیرد، صنایع داخلی نابود می‌شود؛ و اگر جانب این صنایع گرفته شود، عملاً به سوء استفاده از حمایت و افت بیشتر کیفیت می‌انجامد! لذا هم نارضایتی مردم می‌ماند و هم پیشرفت و استقلال حاصل نمی شود! (دقت کنید) ⬅️ در این موارد کارشناسانِ خلّاق باید طرحی نو در مراحل تصمیم‌سازی دراندازند؛ یعنی راه سوم یا مندوحه بسازند! • مثلا؛ پیشنهادها و سناریوهای علمی-عملی از سوی برخی گروه‌های پژوهشی دربارۀ نحوه توزیع بنزین، به‌نوعی مندوحه‌سازی است که در آن، هم گرفتاری‌های واقعی دولت درمورد نرخ بنزین دیده شود و هم رضایت عمومی حاصل گردد. ❗️کشف نشدن این راه‌حل‌ها و مندوحه‌ها، یا نرفتن آن سر میز حکمرانان، موجب شد رهبر انقلاب در آن یکشنبۀ حمایت از مصوبه بنزین، در چند دقیقه، حدود ۵بار بگوید «متخصص و کارشناس نیستم» و بعد در کشاکش دوگانه «مردم-نهاد حاکمیتی»، سراغ حمایت از دولت و سرانی برود که البته برآمده از اراده ملی بودند. (۲۶آبان۹۸) • درباره صنایع داخلی (لوازم خانگی و خودرو و...) نیز باید راه‌حل‌هایی یافت شود تا بین پیشرفت و استقلال و خود اتکایی در صنعت با رضایت مردم از کیفیت جمع شود. آنوقت حکمران باید از این راه‌حل حمایت کند. توجه صرف به یک طرف ماجرا و ندیدن این دوگانه و کشاکش، همچون انکار شرعی منع واردات، ظاهرا پاک کردن مسئله است نه حل آن!(ویدئو۳) 3️⃣ اما اگر چنین مندوحه و راه‌حل‌هایی پیدا نشد چه باید کرد؟ اگر یک طرف، نه قشر و صنفی از مردم، بلکه عموم ملت ایران بودند، راه‌حل قانون اساسی، رفراندوم است. در فصل۵(حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن)، اصل۵۹ آمده:«در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ،ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد» درفصل۸(مربوط به رهبر)، اصل۱۱۰ یکی از وظایف و اختیارات رهبر را «فرمان همه‌پرسی» می‌شمارد. واضح است در فرض 3️⃣ بین «رضایت و خواست ملت» با «سیاست و کارکرد سازمان برآمده از اراده سابق همان مردم» دَوَران افتاده است و بایستی یکی انتخاب شود. در چنین مواردی چارۀ مشکل در نظام «امت-امامت» رأی مردم است. 🔅شهید بهشتی نیز در چنین مواردی رضایت مردم را از سه جهت مقدم می‌شمرد: ۱.چون پیوند قلبی مردم و حکومت را تقویت می‌کند، خود مصلحتی پرارزش و چه‌بسا پرارزش‌تر از مصلحت حمایت از طرف دیگر است. ۲. تشخیص عمومی مردم، از تشخیص افراد معدود، نزدیکتر به حقیقت است. ۳.تصمیم برخلاف رضایت مردم در مقام اجرا، همراه با دشواریست و مصالح واقعی را حاصل نمی‌کند.۴(رجوع به لوح ۱) ............................................ ۱.https://www.irna.ir/news/83557333 ۲.https://b2n.ir/x35960 ۳.گزارشی از این اختصاص و مصرف در غیر مورد مصوب را در گزارش دیوان محاسبات بخوانید:https://b2n.ir/u67428 ۴.ر.ک:مواضع تفصیلی حزب جمهوری ص۳۹۳تا۳۹۵ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 بهترینی که انتخاب آخر بودن را ننگ نمی داند! • اگر بدانی خواستگارت، شما را بعد از دست رد چند نفر دیگر خواسته، نه اش می گویی! • اگر بدانی سخنران یا مداح جور نشده که تو را دعوت کرده اند، قبول نمی کنی! • با وجودی که می دانی بهترین نیستی و رتبه ات بعد از برترهاست! اما باز برای خودت ننگ می دانی انتخاب آخر باشی! • خداوند اما، با وجود اینکه زیباترین و برترین است، اغلب انتخاب آخر ما آدم ها بعد از همه سرخوردگی ها ست! اما ننگش نمی گیرد ! • مثل انتخاب اول ها تحویل می گیرد و خودش را به تغافل می زند و اصلا به روی بنده سرخورده و عمر از دست داده و زیان و ضرر چشیده نمی آورد. • این زرنگی بنده است که دستِ بالا بگیرد و بگوید: خاب الوافدون علی غیرک یعنی تازه بقیه که به انتخابهای غیر از تو رسیدند ضرر کردند و به زودی نا امید شده، تورا انتخاب می کنند، من با انتخاب نشدنم زودتر تورا انتخاب کردم! محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 زمانه نهج البلاغه! • الان در زمانه حکومت اسلامی و عمل به نهج البلاغه ایم یا زمانه امام سجاد(ع)؟! • مطالبه عمل به نهج البلاغه خارجی گری و انقلابی گری مذموم است یا چیدن میوه قیام یک ملت و شهدای دفاع مقدس و کانال کمیل ها؟! • هزار سال زمان وسائل الشیعه بود و وقت نهج البلاغه نبود، چرخید تا زمان نهج البلاغه شد! استبراء و استنجاء در شاه جور و حکومت عدل فرقی نمی کند، اما در انقلاب اسلامی عمل به خط کش نهج البلاغه لازم است! • نامه های نهج البلاغه، نامه خصوصی نبوده، سید رضی از صندوقچه مثل منذر بن ابی جارود نگرفته، معلوم است در جامعه این عتاب ها شنیده شده است! ➕لینک کامل این سخنرانی: https://eitaa.com/m_ghanbarian/2730 ☑️ @m_ghanbarian
🛡 امنیت نقطه زن! • چاره مظلوم واقع نشدن پلیس مقابل اشرار و اوباش و همزمان شلیک اشتباه نکردن به مردم (بخصوص در تجمعات و اعتراضات)، امنیت نقطه زن است. • در امنیت نقطه زن، اشرار و اوباش مسلح(گرم یا سرد) نقطه زنی میشوند؛ یا پلیس از خود صرفا مقابل آنها (نه هر گروه معترض) دفاع می کند (ماده۳ قانون حمل سلاح). • افزایش سرانه پلیس، ارتقاءآموزش ها و مهارتها، حمایت بالادستان از پلیس در مقابل افراد مجرم و شرور، شاید بیش از توسعه قانون کنونی برای حمل سلاح لازم باشد. • دیدن هردو ضرورت به شکل متوازن لازم است: نه پلیس قربانی شرارت اشرار شود و نه مردم و تجمعاتشان دچار شلیک بی جا و اشتباه گردند. • گزارش جام و جم درباره واقعه را بخوانید: https://www.jamejamdaily.ir/Newspaper/item/131698 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 جلسه بیست و چهارم/ ۱۵بهمن۱۴۰۰ هیئت راه فاطمه(س) قم 🔸 تلاقی عرفان و سیاست ۲۲۲ • ۴کارکرد ذکرعباد نجیّ در دوره فقدان پیامبر و امام: - خداوند در فکرشان راز و در ذات عقلشان تکلم می کنند اما با آیه و روایت و فقه و حکمت با مردم حرف می زنند - یادآوری ایام الله، تقویم خوانی نیست، ۲۱بهمن بریزید به خیابان است! - ترساندن از مقام الهی، فقط یاد معاد نیست حذر دادن از شاه پرستی و غرب پرستی است! • اهل ذکر در نهج البلاغه: - امر به قسط می کنند! - نهی از منکر می کنند! - در عین حال انگار شاهد آخرت و احوال اهل برزخ اند • برخی کنشگران سیاسی بی اخلاق و برخی اهل سلوک بی خیال جامعه اند، این الگوی نهج البلاغه نیست! * تفصیل را در صوت بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🌐 دستگاه سنجش عدالت محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🌐 دستگاه سنجش عدالت 🔹اینجورها هم نیست! از آراء شهید مطهری متفکر انقلاب اسلامی ۴گانه مهمی در نظریه عدالت به دست می آید: ۱.هر قانونی باید مبتنی بر عدالت (مبنای عدلیه) ۲. هر عدالتی باید مبتنی بر استحقاق(تعریف عدالت) ۳. هر استحقاقی باید سندی در واقعیت آن موجود داشته باشد.(سند طلبکاری و حق طبیعی به تقریر خاص ایشان نه مبانی غربی)(ر.ک: مجموعه آثار ج۱۹) 🔹مثلا واقعیت و طبیعت دندان و هاضمه گوسفند، سندی بر حق علف برای اوست؛ اگر خالق علف نیافریند، خلاف حکمت اوست؛ اگر علف خدادادی از گوسفند منع شود، منع استحقاق و بی عدالتی است و آن قانون باطل! گوسفند حق تحصیل و حق رأی ندارد اما انسان بخاطر واقعیت عقل و اراده آزاد در او، این دو حق را دارد. (ر.ک: مجموعه آثار شهید مطهری ج۱۹ص۱۵۸) 🔹شهید مطهری همین قاعده را درباره تامین کفاف معیشت برای کارگر تا مدیرکل طرح می کند.(ر.ک: مجموعه آثار ج۲۰ص۴۹۹و۵۰۰) مخارج واقعی معیشت در حد کفاف یک کارمند و فرزندانش، سند استحقاق و طلبکاری اوست. اعطای این حق به تصریح روایات، عدالت است. اقلا تا اینجا هیچ فرقی بین کارگر و وزیر و کارمند و رئیس جمهور نیست! اما قانون های کنونی این کفاف را تامین نمی کند. فقط حدود ۱۰۰هزارتومان حق اولاد! و کل دریافتی هم در درصد قابل توجهی زیر خط فقر! آیا این ارقام واقعیت استحقاق او را پر می کند؟! واقعا خرج فرزند ۱۰۰هزارتومان است؟! پس قطعا قوانین جاری عادلانه نیست. 🔹بقیه پارامترهای پرداخت نیز در همین دستگاه سنجش قابل ارزیابی است. مثلا دو پارامتر مدرک و کارآمدی یک کارمند یا کارگر را میشود در این دستگاه ارزیابی کرد: مدرک یک واقعیت عینیِ استحقاق ساز نیست تا براساس بیشتر شدنش، پرداخت بیشتر عادلانه باشد! مدرک، کف صلاحیت برای جذب به خدمت است. اما کارآمدی، تجربه و مانند آنها یک واقعیت عینی است و افزایش کارآمدی مجموعه را موجب می شود. مدرک اگر اثری داشته باشد برای همین کارآمدی دارد و الا خود اصالتی ندارد. اگر برای کارآمدی و مهارت، تفاضلی متعارف در پرداخت حقوق و دستمزد اتفاق افتد، عادلانه است. 🔹واقعیت این است که در بسیاری از زمینه ها مشکل عدالت، نه نظری بلکه عملی و اصابت به هسته سخت است. هسته سخت سیاسیون، تعارض منافع و مانند آن. در رتبه بعد مشکل اقتصادی و کوچکی کیک اقتصاد! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی عرضه ⁉️ یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید ⏬ ☑️ @m_ghanbarian
بی عرضه⁉️ اول نمایش کوتاه "بی عرضه" اثر آنتوان چخوف را ببینید یا بخوانید: https://arashshamsi.ir/chekhov/ • شیخ علی را چون از نوجوانی تاکنون کامل و از نزدیک می شناسم و هیچ زاویه پنهانی برایم ندارد، مثال می زنم؛ و الا مثل او که بخاطر نقد و سخنان اینچنین، دادگاهی شده باشند، کم نیستند. شیخ امید در تهران بخاطر یک نهی از منکر در نامه دربسته به امام جماعت شان، غیر از جریمه مالی تا دو سال حکم منع ورود به آن مسجد خورد! شیخ علی هم برای این حرفها (ویدئو پیوست) با شکایت مقام قضایی و نیرو انتظامی به نشر اکاذیب و تشویش به حکم تعلیقی محکوم شد! البته اینها شاخ اینستا نبودند که همه مطلع و برخی برایشان توئیت بزنند! • نظر من هم این است که شیخ علی نشر اکاذیب داده است! نه چون درباره اسلحه و تیراندازی مدام، زور گیری و ناامنی و تجاهر به خشونت در شهرش خلاف گفته؛ چون مسئولین مدیریتی، قضایی، انتظامی شهرش را بی عُرضه خوانده است! • هرگز آن عالیجنابان بی عرضه نیستند، برعکس ما بی عرضه ایم(مثل خانم یولیا)! آنها بی عرضه نیستند؛ دلیلش: همین شکایت و پیگیری چندماهه و این حکم شلاق یا جریمه مالی تعلیقی است که شاید به این خوبی برای اشرار آن شهر پیگیری نشود! -به یکی از شاکیان، نامه نوشتم و گفتم مقام قضایی مستحب است اول متحاکمین را دعوت به صلح کند، حالا خودت شاکی هستی و به صلح و عفو سزاوارترید! اما اصلاً محل نگذاشت و عرضه اش را با حکم گرفتن ثابت کرد. - مدیون فرمانده جدید نیروی انتظامی نمی شوم شاید رویه ایشان متفاوت باشد و جای مطالبه گران، اشرار را در اولویت تعقیب قرار دهد. • ما بی عرضه ایم! چون مثل کلفَت بی عرضه داستان چخوف از ۸۰ روبل به ۱۱ روبل راضی می شویم با این محاسبه که اگر همین را هم ندادند چه؟! مطالبه فصل حقوق ملت از قانون اساسی را بی خیال می شویم و می گوییم: جایش امنیت(!) داریم! صدای تیر اندازی دائم وتصویر شرارتها در شهر را بی خیال می شویم و می گوییم: جایش دادگاهی نشده ایم! و هنوز بخاطر استوری های محترمانه و بی خطرِ امنیت خواهی، جلب نشده ایم! • باخودم بودم از مردم عزیز بهبهان عذر خواهم! می دانم بچه های انقلاب نجابت به خرج می دهند و الا بی عرضه نیستند! در مطالبه حقوق عامه با اخلاق تر و قانونی تر پیگیر خواهند بود. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📌قانون گوگوش! طبق قانون چک ۱۳۴۴ ، چک بلا محل جرم کیفری بود! گوگوش خواننده مشهور دوره پهلوی چکی به یک هتل و کاباره دار بابت تضمین حضور در آنجا داد، اما بعد تصمیم گرفت جای دیگر ادامه دهد! صاحب هتل چک او را برگشت زد. گوگوش با وکیلش به دایره چک(زیر زمین دادگستری قدیم) رفتند و از آنجا بدون رجوع به دادیار احضار کننده اش یک راست سراغ وزیر یا معاون رفتند. بعد شعبه مربوطه با این استدلال که چک، مدت دار بوده یا سفید امضاء و یا بدون تاریخ، پس وصف ماده ۳۱۰ قانون تجارت را ندارد، دستور منع پیگرد گوگوش را صادر کرد! چک های زیادی اینجور بودند. این استثناء به تغییر قانون (سال۱۳۵۵) انجامید و چک بلا محل را از وصف کیفری انداخت!(نقل از بهمن کشاورز/ حقوق دان/ مجله تجارت ۲۶ تیر۹۱) گاهی یا در شرایطی سلبریتی ها روی تقنین اثر می کنند از چک تا مالیات یا...! انقلاب اسلامی تعطیل این روندها بود! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🪙 شوهرْ عوضی و شوهرِ عوضی، دو روی یک سکه! شوهرْ عوضی (عوض کردن شوهر بشکل بازی و تنوع) قطعا پدیده ای مدرن و همزاد با هم‌باشی ها و ازدواج سفید و... است. نقش آفرینان اصلی ترش ستاره های مجازی و بستره رونق اش سینما و سریال های مبتذل و حواشی اش هست. شوهرِ عوضی (که دست به خشونت های داعشی بزند) هم ربطش به خشونت های مدرن و مبادی فلسفی اش بیشتر است تا غیرتِ جهان سنت، چه رسد به اسلام! جای خود ثابت شده: خشونت های به سبک داعش، اثر نهیلیسم و پوچ گرایی اروپایی است نه مذهب گرچه در مثل داعش خود را در نمای مذهب نشان می دهد. به همین خاطر این نوع خشونت در جریان های سکولار اروپا هم با نماهای غیرمذهبی و حتی ضد مذهبی مثل فاشیست در حال بازتولید است. بریدن سر همسر توسط شوهر به سبک داعش هم همینگونه است، هم ذاتی اش با نهیلیسم بیشتر از سنت یا دین است. نشان به این نشان که قتل های به این فجیعی از متجاوزهای به عنف و خفاش شب ها هم سرمیزند آیا آنها هم روی قربانی خود غیرت دارند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📎پیوست: 🥷 برای اثبات اینکه خشونت های داعشی و رادیکال محصول نهیلیسم غرب است:مقاله اولیویه روآ در گاردین، ثابت می کند تروریست های داعشی بومی اروپا، نهیلیست های خشونت طلب اند، محورِ رادیکالیسم شان نهیلیسم است. -"این تروریسم، ناشی از رادیکالیزه کردن اسلام نیست، بلکه ناشی از اسلامیزه کردن رادیکالیسم است"! - براساس مطالعات سیاسی پاریس روی اسناد داعشی های فرانسه و بلژیک: همه تجربه به شدت دنیوی(گذران عمر در کلوب ها، نوشیدن الکل، ارتکاب جرائم و...) دارند. پیش از اسلام آوردن یا الحاق به داعش اعمال خشونت آمیز داشته اند. سلیقه سابقشان پوشیدن لباس های برند، مد و فشن های خیابانی، موسیقی رپ و پاپ، عاشق بازی های کامپیوتری و فیلم های خشن آمریکایی بوده اند. اغلب وقت در اینترنت و کمتر رابطه ای با مسجد و آموزش دینی داشته اند! *مقاله اولیویه روآ: http://tarjomaan.com/sound/8974/یووِل نواهراری نیز در مقاله: داعش نیز مثل گوگل شعبه ای از تمدن جهانی است، همان مضمون را ثابت می کند. می نویسد: "داعش حتی علیرغم شعارهای قرون وسطایی اش بیشتر در فرهنگ جهانی معاصر ریشه دارد تا در شبه جزیره عرب قرن ۷م. داعش خوراک ترس ها و امیدهای جوانان طرد شده و پست مدرن است...از لحاظ سازمانی نیز به بنگاه بزرگی مثل گوگل شبیه تر است تا تشکیلات خلافت اموی"! *مقاله یوول نواهراری: http://tarjomaan.com/vdcg.y97rak9qupr4a.html ⬅️ خشونت های داعشی شوهر دختر اهوازی مثل خشونت های متجاوزان به عنف و خفاش شب ها است نه ربطی به غیرت دارد و نه مذهب؛ ربطش به فرهنگ منحطی که تعویض شوهر برایش یک بازی مفرح است بیشتر است! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
👥 انتظام نهادهای خانوده و حکومت در شریعت محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian