eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
765 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چطور از ایمان مردم به آرمان‌ها می‌شود عمل آرمان‌خواهانه تولید کرد؟! ♦️ حجت الاسلام قنبریان در اولین جلسه کارگاه «حلقه‌های میانی و قیام مردمی برای قسط»: چطور ایمان به عدالت و کفر به تبعیض منجر به عمل عدالت‌خواهانه می‌شود؟! 🔹 ایمان به عدالت و کفر به تبعیض فطرتاً در وجدان هر انسانی وجود دارد. اسلام نیز تاکید بیشتری بر آن دارد. و انسان شیعی به خاطر تعلق به اهل بیت ایمانش به عدالت و کفرش به تبعیض بیشتر است و بیشتر به ظلم و جور حساس است. 🔸 انواع عمل‌ها متناسب با سطح این ایمان و کفر متفاوت است: ➖ صبر نجیبانه ➖ عمل خیرخواهانه ➖ شورش و اعتراض ➖ دلسردی و سکوت 🔹 عدالت‌خواهان نباید صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه را تکفیر کنند و همه تقصیرات را به گردن ساختار بیاندازند! در بعضی از موارد خود عدالت‌خواهان هم نمی‌دانند دقیقا چه می‌خواهند! 🔸 در کنار صبر نجیبانه و عمل خیرخواهانه دو گام برای تغییر وضع موجود باید برداشته شود: 1️⃣ در مرحله اول در سطح نظری و کارشناسی باید به اجماع در توصیف صحنه و اجماع در راه حل رسید. 2️⃣ در مرحله دوم در سطح سیاسی و در تقابل با ذی‌نفعان، فشار اجتماعی تنها راه حل است. 🔹 بدون گذشتن از خاکریز اول نباید به سراغ خاکریز دوم رفت، چرا که باعث شکست و ناامیدی می‌شود. دو لبه‌ی قیچی برای تولید ناامیدی و دلسردی: ➖ تجمع و عملِ بدون کار علمی و کارشناسی ➖ برخورد قهری و امنیتی با اعتراضات 🔺تفصیل را در صوت جلسه بشنوید. 🎬 @Mostazafin_TV
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه هشتم: نهضتی اخلاقی! حجت الاسلام قنبریان/ شب نهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۵ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب نهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۵ جلسه هشتم: نهضتی اخلاقی! • نهضت حسینی یک نهضت علمی نبود؛ نهضتی در مقابله با استبداد یزیدی اخلاقی بودن برایش سخت است • برخی ایمان گرایان (مثل کی یرکگار) در تحلیل کار ابراهیم خلیل(ع) در ذبح اسماعیل، گیر می کنند که آیا کار ابراهیم اخلاقی بود؟! و بعد به تقدم ایمان بر اخلاق حکم می کنند! ⬅️ در مکتب اسلام و حسین(ع) اخلاقی بودن ذیل ایمانی و معنوی بودن جمع است... • در خطبه های حضرت امیر(ع) درباره حزب اموی کلماتی هست که مفید جهت ضد اخلاقی آنهاست: - اراذل! ... - اهل غوغا! ... - طغام! ... ⬅️ فجایع و جنایات خاص در سپاه اموی و یزیدی توسط این اوباش انجام می شود که سازمان دهی شده اند. - کمیت اسدی زیبا در بیتی جمع کرد: و قتیل بالطف غودر فیهم بین غوغاء امه و طغام: به شهید کربلا، پست ها و ناکس ها غدر کردند و اورا کشتند. - آلبانی نشین ها در زمان ما با سازمان دهی اوباش می خواهند مردم سالاری جمهوری اسلامی را بزنند! با قاطی کردن اراذل، هر در خواست مردم را بهانه تعطیلی دهند و قانون اساسی را قفل شده جلوه دهند! • نمونه هایی از جلوه های اخلاقی نهضت حسینی: 1⃣ کرامت دهی به زن و نپذیرفتن حق السکوت! - ماجرای رشوه فرستادن کنیزی زیبا از سوی معاویه برای اباعبدالله(ع) برای ساکت کردن امام در ولایتعهدی یزید! - خورده گیری و تحقیر امام توسط معاویه بخاطر ازدواج با کنیز خود (که آزادش کرده بود و خواستگاری کرده و مهریه برایش بریده بود) جواب عالی اباعبدالله(ع)... 2⃣ منع فتک و ترور غیر اخلاقی - ماجرای مسلم در خانه هانی و نقشه ترور عبیدالله - فرق بین فتک و اغتیال؟ 3⃣ تحمیل نکردن خود بر هیچکس! - نمونه های عالی در جریان عاشورا... 4⃣ محتسب گماری! محتسب کسی است که مراقب است حدود احکام و اخلاق رعایت شود... - مسلم در کوفه و ابالفضل در کربلا محتسب اند! غیر از محاسبه و حساب کشی از خود، مراقب بودن نیروی خودی کاری غیر اخلاقی در مواجهه با دشمن نکنند. * تفصیل را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
📒 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل با حضور حجت الاسلام محسن قنبریان 📆 چهارشنبه ۹شهریور - ساعت ۱۱ تا ۱۳ لینک ورود به جلسه: http://vc.isu.ac.ir/ch/edalat ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هویت نهضت حسینی جلسه نهم(آخر): نهضتی معنوی! حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ هویت نهضت حسینی حجت الاسلام قنبریان/ شب دهم محرم ۱۴۰۱/۵/۱۶ جلسه نهم: نهضتی معنوی! • منظور همان اخلاقی بودن نیست؛ سطح عمیقی تری از معنویت منظور است - هر فعل فردی و جمعی انسان، عمقی ملکوتی هم دارد...برخی جلوه های عمق ملکوتی نهضت: 1⃣ آیه ۲۹ دخان: این آیه از عدم تأثر آسمان و ملکوت نسبت به برخی گروه ها و اقوام می گوید: "فما بکت علیهم السماء و الارض..." آسمان و زمین بر آنها گریست! ⬅️ معلوم است بر برخی می گرید! - رسول خدا(ص) فرمود: هیچ مومنی نیست الا اینکه برایش دربی در آسمان است که عملش از انها بالارفته و بابی که رزقش از آن نازل میشود؛ وقتی مومن بمیرد ایندو براو می گریند فما بکت...(آیه۲۹دخان) (بحار ج۷۹ ص۱۸۱) - در روایات تصریح به گریه آسمان بر یحیی(ع) و سیدالشهدا(ع) شده(کامل الزیارت ص۸۹) ⬅️ انحصار دادن به ایشان بطور نسبی است . شهادت اینها ملکوت و آسمان را درگیر کرد چیزی بیشتر از انچه پیامبر(ص) برای همه مومنان فرمود. 2⃣ یاری ملائک! امام صادق(ع) فرمود: "وقتی اباعبدالله از مدینه راه افتاد، گروه هایی از ملائکه -که نشان بر دستانشان بود و نیزه های جنگی داشته بر مرکب های بهشتی بودند- وارد شده سلام کردند و گفتند: ای حجت خدا بر خلق بعد جد و پدر و برادرت، خدای سبحان بوسیله ما در جاهای زیادی جدت را یاری کرد و توراهم یاری می کند حضرت فرمود: موعد ما در قبر و بقعه ای که در آن شهید می شوم..."(بحار ج۴۴ص۳۳) ⬅️ این یاری برای حضرت ذخیره شده در بین زوارش و... 3⃣ بتواند از طرف خدا چک بکشد! یک نهضت برحق با عمق عرفانی و ملکوتی می تواند عمل کنشگرانش را جبران کند. یاری آنان موجب محو گناهانشان شود و... - در روایت عبدالله بن ابی یعفور از امام صادق(ع): ...لا عتب علی من دان بولایه امام عادل من الله...: عتابی بر دیندار با ولایت امام عادل از جانب خدا نخواهد بود(الکافی ج۱ص۳۷۵) - روایت سجستانی نزدیک همین مضمون(همان ص۳۷۶) ⬅️ از اینجاست که اباعبدالله در قبال دعوت به نصرت به عبیدالله حر جعفی وعده آمرزش و غسل دادن همه گناهانش می دهد. ❗️ جملاتی از امام خمینی درباره عمق ملکوتی دفاع مقدس 4⃣ آیه ۵۵ زخرف: "فلمّا آسفونا انتقمنا منهم!" وقتی ما را متاسف کردند از آنها انتقام گرفتیم! امام صادق(ع) فرمود : "خداوند مثل ما دچار تاسف نمیشود لکن اولیایی برای خود خلق کرده که تاسف خورده یا رضایت می یابند در حالیکه مخلوقین اویند؛ پس رضای انها را رضای خود و سخط انها را سخط خود قرار داده است..."(الکافی ج۱ص۱۴۴) ⬅️ از اینجاست که منتقم چنین نهضتی خود خداوند میشود... *لطایف و ظرایف بحث را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
🔰 اصول بانکداری بدون ربا 🔺 به شاگردان و وکلایش می‌گفت: «آغوش اسلام که تنگ نیست.» آنها را تشویق می‌کرد به گروه‌هایی که نفوذ بیشتری در جامعه دارند توجه کنند و منظورش روشنفکران و نویسندگان و اندیشمندان دانشگاهی بود. 🔺خودش، در سال پنجاه‌وهفت در همایشی با موضوع بانک اسلامی، سید محمود شاهرودی را به نمایندگی به عربستان فرستاد. 🔺کتاب البنک اللاربوی او دربارۀ بانکداری اسلامی در کشورهای دیگر شناخته‌شده بود. محمدباقر این کتاب را بعد از سفر حج واجب نوشت. نامه‌ای از کارگروه بودجۀ کویت دریافت کرده بود که نوشته بودند قصد دارند شعبه‌هایی از بانک را به شیوۀ اسلامی و بدون ربا راه‌اندازی کنند و نیازمند طرحی بودند که راهنمای کارشان باشد. نامه را برای دو نفر دیگر هم فرستاده بودند. اما فقط محمدباقر بود که جوابشان را داد. برای نوشتن این کتاب، روزانه به چند کتابخانۀ نجف می‌رفت: یک روز از صبح تا نماز ظهر، یک روز بعد از نماز عشاء. نظرش را با یکی‌دو نفر فارغ‌التحصیل حسابداری و چند نفر بازاری محک زد، یک ماه مطالعه کرد و ده‌روزه آن را نوشت. 📚 کتاب نا، صفحه ١۵٢-١۵٣ 🏳️ 🆔 @shahidsadr
🛑 آقازاده ی خوب؛ "آقا"، زاده نیست! آقازاده های زعماء اگر از نقطه شروعِ فرزندان مردم شروع کنند و از اول بخاطر فامیل پدر، "آقا" زاده نشوند؛ مشروع و عادلانه اند مثل فخر المحققین، مثل مصطفی خمینی. اما اگر از اول، انتساب، آنها را جلو انداخت؛ ناعادلانه است. فرقی نمی کند با امکانات بیت پدر یا پدر بزرگ شاگرد برای خود بسازد و جلو بیافتد (حتی بعضا بدون طی مراحلی که فرزندان مردم برای مدارج علمی باید بگذرانند)؛ یا اعتبار اجتماعی و متعلقات پدرِ مرجع خود را یکجا به ارث ببرد و زودتر به منصب زعامت برسد! آقازاده خوب؛ آقازاده قابل کنترل توسط جبهه حق، مرجعیت، ولایت فقیه و... نیست تا آقازاده بد؛ صرفا آقا زاده چموش، غیر قابل کنترل و هزینه ساز باشد! آقازاده خوب، "آقا" زاده نیست، شروع و اتمامش مثل بچه های مردم است. عبرت این روزهای ماجرای مقتدی صدر برای شیعیان بیش از مقتدی و عراق و فراتر از فامیل صدر و حکیم است. 🔻 مطالب مرتبط: - آقا زاده ی تراز https://eitaa.com/m_ghanbarian/1028 - آقازادگی، از غرامت تا غنیمت https://eitaa.com/m_ghanbarian/2568 - فاطمه(س) و ناآقازادگی https://eitaa.com/m_ghanbarian/1832 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1835 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1836 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1838 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1840 - حکمرانی آقازادگان چگونه شکل گرفت؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/2341 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 پیوست عدالت؛ از حرف تا عمل 🔸 نشست رونمایی از جدیدترین گزارش رصدخانه عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) با عنوان «چارچوب و روش‌شناسی پیوست عدالت» با حضور «حجةالاسلام و المسلمین محسن قنبریان» روز چهارشنبه 9 شهریورماه 1401 برگزار شد. 🔹 در این نشست، آقای دکتر محمدصادق تراب زاده، پس از بیان تطورات مطالبات رهبری در زمینه عدالت اجتماعی، از مسیر طی شده رصدخانه عدالت اجتماعی، از نظریه اسلامی عدالت تا شاخص های ترکیبی عدالت اجتماعی و پیوست عدالت سخن گفتند. 🔸پس از ایشان، استاد ارجمند، جناب حجه الاسلام و المسلمین قنبریان به بیان نکات خود در زمینه الزامات نهادینه سازی چنین رویکردی در سطح کلان پرداختند. 📚 تهیه نسخه فیزیکی گزارش «چارچوب پیوست عدالت» با تخفیف ویژه از سایت رشدا 📸 مشاهده گزارش تصویری نشست در اینستاگرام هسته عدالت پژوهی (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
⭕️ برنامه علامت یزیدی که بود ، حسینی که هست گفتگوی ویژه با حجت الاسلام محسن قنبریان 🕦 قسمت اول امشب(شنبه) ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ برنامه علامت یزیدی که بود ، حسینی که هست ساعت پخش ۲۳:۳۰ ساعت تکرار روز بعد ۸:۰۰ و ۱۴:۲۰ از شبکه دو سیما ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت اول/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 فسق یزیدی، فسق ابلیسی! ❓چرا اباعبدالله(ع) در اعلامیه های نهضت این همه بر فسق یزید تاکید دارد؟! ❗️فسق پسا کفر ، فسق پساجورِ یزید! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
📰 رونمایی از گزارش رصدخانه عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) ➕گزارش تفصیلی را اینجا بخوانید: http://fna.ir/1r6qve ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت دوم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 فسق شهروندی، فسق حاکم! ❓سیدالشهداء(ع) حزب اللهی ای بود که بر فسق بیشتر از بی عدالتی و جور حساس باشد؟! ❗️تفاوت برخورد با فرزدق و یزید! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت سوم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 فسقِ دین ساز! ❗️فسق پسا کفر در ۵۵ نور! ❓تمکن دین ، همان ناپلئونیسم است؟! • دین فردی، جمعی و اجتماعی ❗️ارتجاع از تحقق کامل دین، اصل فسق است! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کلیپ صوتی از نشست رونمایی چارچوب و روش شناسی پیوست عدالت ۹شهریور۱۴۰۱ مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) 🔘 عدالت، فرشته ای که صورت نوعیه آخر سیاست ها را انشاء می کند؛ طرح ژنومی سیاستها را عادلانه می کند. 🔘 نیاز به ضمانت قضایی برای پیوست عدالت! فقرا باید بتواتد از سیاستهای آسیب زا شکایت کنند 🔘 پیوست عدالت باید سهم مردم، نخبگان و رسانه ها را هم مشخص کند؛ از تصحیح ذهنیت ها تا کمک اوردن نیروی اجتماعی مردم *فایل صوتی کامل را اینجا بشنوید: https://t.me/gerayeedalat/700 ☑️ @m_ghanbarian
📒 در رونمایی از چهارچوب و روش شناسی پیوست عدالت حجت الاسلام قنبریان بر دو مورد دیگر غیر از نهاد دولت در پیوست عدالت بر لوایح و برنامه ها تاکید کرد: ۱. نهاد مردم جنبش های عدالتخواه سهم خود در پیوست عدالت هر برنامه و لایحه و طرح را در مسیر تحقق عدالت بدانند و مطالبه کنند. ۲. نهاد قضاء مردم ستمدیده و زیان دیده از نقض پیوست عدالتِ برنامه ها و لوایح، بتوانند به دستگاه قضاء شکایت کنند. بدون این پیگرد، پیوست عدالت ضمانت اجرا ندارد. مثلا وقتی با یک سیاست ارزی قریب ۷۰۰هزار نفر کمیته امدادی میشوند! چرا ستمدیدگان نتوانند از آن متصدیان شکایت کنند؟! مبانی فقهی چنین چیزی جداگانه قابل تبیین است. (۹شهریور۱۴۰۱ مرکز رشد دانشگاه امام صادق) ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت چهارم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 فسق یزیدی و حلال کردن حرام! ❗️از کوهسار یزید فسق به مجتمع اسلامی سرازیر و بعد آنرا حلال هم میکرد! • استفزاز ابلیسی در دوره یزید! ❗️اگر خون حسین(ع) نبود شاید افطار یا شب عید فطر، شراب جزء مناسک رمضان می شد!(چنانچه در مسیحیت شد) ❗️ثمره خون حسین(ع)، جداشدن منصب فتوا از منصب حکومت! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت پنجم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 حاکم جائر وقتی فاسق هم شود، جامعه را دچار ضیم می کند! ❓برایتان عجیب است که فسق حاکم، حرام را حلال کند؟! • چند نمونه معاصر: - شراب در مسیحیت - همجنس بازی و کلیسا - مسجد لیبرال برلین (گوته - ابن رشد) ❗️عده ای به فسق حاکم در آمده و عده ای قربانی فسق آنها می شوند! - "فسقِ دزدی"، مال دیگران را و "فسقِ تجاوز"، ناموس دیگران را قربانی می کند! - ضیم، ظلم همراه با ننگ است و محصول حاکم جائری است که علنا هم فسق می ورزد! ❗️ضیمِ عمومی میمون بازیِ یزید! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 رعایت اقتضائات عمل عدالتخواهی 🔰حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین قنبریان استاد حوزه و دانشگاه: 🟡 به نظرم این 2 مرحله پیوست‌نگاری عدالت که شما در متن آوردید خیلی معنادار و واقع‌بینانه است. پیوست عدالت در مرحله و گام اول خود «توجیه موجه بودن و هم‌راستایی هر خط‌مشی با عدالت اجتماعی» است که به یک معنا همان عدالت حداکثری است و در مرحله دوم «طراحی بسته جبرانی و کاهش عوارض بی‌عدالتی در یک خط‌مشی» است که نوعی نگاه حداقلی با خود دارد. 🟢 عمل همیشه در عالم تزاحمات است و چاره‌ای از این اقتضائات نیست. این خلط اشتباه را باید اصلاح کرد. علی‌رغم اینکه عدالت و عدالت‌خواهی یک ارزش مطلق است اما خط‌مشی عادلانه و عمل عدالت‌خواهی تابع احکام عمل است و باید مختصات زمانی و مکانی را در آن دخالت داد. پیوست عدالت برای یک سیاست ضدعدالت به این معنا که عوارض آن را کاهش دهیم اگرچه کمی معقول اما نوعی پینه‌دوزی است و نوعی توجیه برای آن می‌شود و در عمل نیز تبعات ناعادلانه بعدی در پی دارد. در این موقعیت‌ها بهتر است که عَلَم عدالت را عقب بگذاریم و اصلاً وارد پیوست‌نگاری چنین سیاست‌هایی نشویم. 📣 صفحه اینستاگرام ، کانال تلگرام و بله: 🆔 @gerayeedalat
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت ششم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 کشف حجابِ یزیدی! • آیه سوره نور حجاب عمومی برای زنان ❗️سه مرحله کشف حجاب: 1⃣ حکم حکومتی منع حجاب سر بر کنیزان! ⬅️ بعدا کنیزان زیبای ایرانی و رومی با این کم حجابی جامعه را دچار آسیب کردند 2⃣ آقازادگان مرز شکن! • دختر طلحه مرزهای حجاب زنان آزاده را هم به قبل از سوره نور برد! • تهاجم فرهنگی، اقتضای زیست ویژه خواری است نه حتما سوغات خارجی ها! 3⃣ کشف وجوه از زنان مقدس ترین خانواده اسلام توسط یزید! ❗️شاید هم می خواست زنان اهلبیت را کنیز جلوه دهد! ❗️اما خاندان اموی حدیث جعل کرده بودند که هیچ دختر قریشی کنیز نمیشود! ⬅️ دیدن گفتگوی این قسمت را به نخبگان فرهنگی توصیه می کنیم: https://telewebion.com/episode/0x298a6c6 ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ صوت کامل برنامه‌ی ششم علامت را بشنوید! 🔅 کشف حجابِ یزیدی! • آیه سوره نور حجاب عمومی برای زنان ❗️سه مرحله کشف حجاب: 1⃣ حکم حکومتی منع حجاب سر بر کنیزان! ⬅️ بعدا کنیزان زیبای ایرانی و رومی با این کم حجابی جامعه را دچار آسیب کردند 2⃣ آقازادگان مرز شکن! • دختر طلحه مرزهای حجاب زنان آزاده را هم به قبل از سوره نور برد! • تهاجم فرهنگی، اقتضای زیست ویژه خواری است نه حتما سوغات خارجی ها! 3⃣ کشف وجوه از زنان مقدس ترین خانواده اسلام توسط یزید! ❗️شاید هم می خواست زنان اهلبیت را کنیز جلوه دهد! ❗️اما خاندان اموی حدیث جعل کرده بودند که هیچ دختر قریشی کنیز نمیشود! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
🔶 تبعیض مرکب! پس از نقض مستمر اصل ۴۸ قانون اساسی و پیدایش استان های برخوردار و استان های محروم؛ اینبار ایده رئیس سازمان برنامه می خواهد آن تبعیض را مضاعف کند. حالا مالیاتِ بیشترِ استان برخوردار از منابع عمومی ، به خودشان برمیگردد و مالیات کمتر استان های محروم به خودشان؛ و دوباره فاصله بیشتر میشود! عواقب وخیم اجتماعی_ سیاسی این ایده بیشتر از اقتصادی است. ▪️پ.ن: اصل۴۸: دربهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان‌ها و توزیع فعالیت‌های اقتصادی میان استان‌ها و مناطق مختلف کشور، باید تبعیض در کار نباشد، به طوری که هر منطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات لازم در دسترس داشته باشد. محسن قنبریان ☑️@m_ghanbarian