eitaa logo
محسن قنبریان
14.5هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
740 ویدیو
101 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕌 قبه و بارگاه سازی پیشا خمینی! حجت الاسلام قنبریان هیات صاحب العصر اراک / ۳۱فروردین۱۴۰۳ • دو ماجرا، دو موضع: تخریب بقیع/ آتش زدن مسجدالاقصی؛ موضع متفاوت امام خمینی • امام بقیع ویران و مسجد النبیِ باشکوه را دو روی یک سکه می داند! • اگر امام مرجع عراق بود...! • در حرم و بقعه سازی هنوز فهم هیاتهای انقلابی هم پیشا خمینی است! • حج در قرآن، "اذان برائت از مشرکین" است (۳توبه)؛ امام این حج را احیاء کرد. • معنای کفر ستیزِ "قبه" ؛ قبه حسینی زیر این گنبد طلا نیست! • چرا امام رضا(ع) به مامون عباسی در تعمیر و ساخت حرم حسینی کمک نکرد؟! • ساخت بینش کفر ستیز، روح بناهای ساده اسلامی باید باشد. ☑️ @m_ghanbarian
• شهادت می دهم که همواره در صحنه ها و حوادث مختلف انقلاب اسلامی حاضر و اهل تقوا و صداقت است. مروج اندیشه های درست دینی بوده، پیگیر حقوق مردم خصوصا مستضعفین با رعایت عقلانیت و چارچوب قانون است. فعالیت های او موجب دلگرمی دوستداران انقلاب اسلامی بوده و در این مسیر هیچ گونه سوء رفتار و خلاف شان روحانیت از ایشان ندیده ام. • او اما حالا به ۶ماه حبس قطعی از سوی دادگاه ویژه روحانیت محکوم شده است. تلاشها برای رضایت شاکی، جواب نداد. اقرار نامه رسمی صاحب پیج اینستاگرامی مورد استناد (که غیر ایشان است) اثر نکرد! • کاش میشد چون ماجرای قصاص خواهی عکاشه از پیامبر(ص)، که حضرت صدیقه(ع)، حسنین(ع) را برای تحمل قصاص فرستاد، -بلاتشبیه- جای او تحمل مجازات می کردم! چون واقعا به حسن نیت و خیرخواهی او باور دارم. محسن قنبریان ۱۴۰۳/۲/۸ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از اسلام ناب
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🔺 تحریف مفاهیم 🔹 جنبش دانشجویی باید سر مفاهیم انقلاب اسلامی حساس باشد. 🔸 مادر همه‌ی جهادها، جهاد تبیین است. 🎙️ حجت‌الاسلام محسن قنبریان 📚 مرکز معرفتی‌ تشکیلاتی اسلام ناب 🆔️ @eslamenaab_ir
🔸🔷 در نشست رونمایی از دومین گزارش پیوست‌نگاری عدالت اجتماعی: 💠 قنبریان: پیوست عدالت صورت نوعیه سیاست‌ها است/ تراب‌زاده: مصوبه مالیات بر عایدی سرمایه در بزنگاه موفقیت یا شکست است. 🔹 آئین رونمایی از اثر «پیوست عدالت طرح مالیات بر عایدی سرمایه» به همت هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادقعلیه‌السلام برگزار شد. 🔸 حجت‌الاسلام قنبریان در این نشست ضمن تقدیر از کوشش صورت گرفته در پیگیری مطالبه سال ۱۴۰۰ رهبر انقلاب اسلامی در تدوین پیوست عدالت لوایح و طرح‌های راهبردی کشور در حوزه‌های مختلف، با اشاره به جایگاه مؤثر پیوست عدالت در فرآیند نظام‌سازی و تصمیم‌گیری ملی افزود: «پیوست عدالت عارض بر سیاست‌های عمومی نیست که اگر چنین تلقی باشد، تقلیل ارزش عدالت اجتماعی است. ارزش عدالت به‌عنوان یکی از معقولات ثانی، وصفی از اشیا و نحوه‌ای از بودن و سنخی از وجود است؛...» 🔹 در ابتدای این نشست، محمدصادق تراب‌زاده با اشاره به مسیر طی شده در تعامل با وزارت امور اقتصاد و دارایی برای نگارش پیوست عدالت برای طرح مالیات بر عایدی سرمایه (مصوب اردیبهشت ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی)، با اشاره به تعریف اصیل و ذاتی پیوست عدالت درون یک برنامه (نه صرفاً توجیه‌گر) به جزئیات این مصوبه با زبان عدالت اجتماعی پرداخت. 📑 برای مطالعه متن کامل گزارش می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔@rushdisu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔶 گزیده‌ای از نشست رونمایی از گزارش پیوست عدالت اجتماعی مالیات بر عایدی سرمایه 🎞️  بخش دوم: پیوست عدالت، صورت نوعیه‌ همه سیاست‌هاست. 🎙️ حجت الاسلام و المسلمین قنبریان (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔@rushdisu
گزارش استاد قنبریان - نشست حجاب.pdf
7.28M
🗓 ۵ کلان ایده محتوایی برای منبر با موضوع "تبیین حجاب در منبر" 🔅 با ارائه حجت الاسلام و المسلمین شیخ محسن قنبریان 💠 کاری از مجمع خطبا اصحاب الصاحب علیه السلام ✅ کانال رسمی مجمع🔻 https://eitaa.com/joinchat/2801074347Ca3694db51f
💢 نگاهی دوباره به روایتی معروف شب شهادت امام صادق(ع) / مسجد دانشگاه تهران / حجت الاسلام والمسلمین قنبریان ▫️یک روایت از ۳ امام! قَصَمَ [یا: قَطَع] ظَهری اثنان: عالم مُتَهَتِّک و جاهل مُتِنَسِّک... دو کس پشت مرا شکستند: عالمی که پرده دری می کند و نادانی که مناسک می گذارد... این روایت با اختلاف اندک از پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است! ❓ امامت می خواهد چه کند که ایندو کمرش را می شکنند؟! طرح و برنامه کلان پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) چه بوده ؟! ایندو چگونه در آن خلل می کنند؟! ❗️جواب در یک جمله: پیامبر(ص) می خواهد "اسلام سیاسی ای" جهانی کند و سپس اسلام را به "ایمان " و "ایقان" برساند و "اسلام عقیدتی و مناسکی" را موجب شود. حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) در همان راستا می خواهند "تشیع سیاسی" را گسترش و از درون آن "تشیع عقیدتی و مناسکی" را رقم زنند. ⬅️ جاهل متنسک، مانع گسترش اسلام و تشیع سیاسی و عالم متهتک مانع ساخت اسلام و تشیع عقیدتی و مناسکی می شود؛ از اینجا کمر می شکنند! ✔️ تفصیل: 1⃣ تابلوی اسلامِ سیاسی پیامبر(ص): آیه ۶۴ آل عمران، پیامبر دستور می یابد اهل کتابِ زمین را ندا دهد: تعالو الی کلمة سواء بیننا و بینکم: بالا بیایید به آنچه بین ما و شما مشترک است. آن چیست؟ الّا نعبدَ الا الله و لا نُشرک به شیئاً و لا یَتَّخِذَ بعضُنا بعضاً ارباباً من دون الله... فقط پرستش خدای یگانه و اینکه کسی را جای خدا "ارباب" نگیریم! حتی از عالمان دینی(۳۱ توبه)! ارباب در استعمال قرآن ضد "ولایت" است ؛ همان "حکومت تملیکیه" ای است که محقق نائینی در تنبیه الامة می گوید؛ همان شاه و سلطان و امپراطور و استبداد دینی است. • اولا این دعوت به اسلام سیاسی است نه عقیدتی و مناسکی! چون اعتقاد به نبوت رسول الله(ص) که شروع اعتقاد اسلامی است درش نیست. نمی گوید کعبه جای بیت المقدس، نماز جای عشاء ربانی، مسجد جای کلیسا که بشود اسلام مناسکی. می گوید علیه اربابهای زمین بپاخیزیم! این اسلام سیاسی است که با مسیحیت و یهودیت عقیدتی و مناسکی قابل جمع است. • دوم اینکه اینرا تعالی می خواند(تعالو...) نه تقلیل! این یک کار پیامبرانه و بزرگ است. اول تشکیل جبهه مستضعفین در مقابل مستکبرین بعد تکمیل عقاید و تصحیح مناسک. همان است که امام می فرمود از ناقوس کلیسا هم صدای مرگ بر آمریکا شنیده شود! 2⃣ تابلوی شیعه سیاسی حضرت امیر(ع): خطبه ۴۳ و ۵۴ درباره قتال با قاسطین (دشمن اصلی) می فرماید زیر و روی آنرا را بررسی کردم، ندیدم الا اینکه جنگ کنم یا به آنچه رسول الله آورده کافر شوم! این در حالی است که در سپاهش به مناسک خلفای گذشته نماز می گزارند و نافله را به جماعت می خوانند !(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) این یعنی تشکیل جبهه واحد علیه طاغیه اسلام(بنی امیه) -بگو: شیعه سیاسی- ولو با مذاهب فقهی و عقیدتی مختلف ! 3⃣ تابلوی تشیع سیاسی امام صادق (ع): منصور عباسی که تثبیت کننده حکومت بنی عباس بود و دشمن اصلی امام صادق(ع) درباره امام صادق(ع) چند جا تصریح می کند: 《 این استخوان گلوگیر من است و از عالم ترین مردم》(بحار ج۵۹ص۳۳۹) 《 این استخوان گلو گیر خلفاء است که نمی شود تبعیدش کرد و نه او را کشت!》(امالی صدوق ص۷۱۰) دقت می کنید امامت چه راهی طی کرد؟ روزی حضرت امیر می فرمود: صبر می کنم در حالیکه در گلویم استخوان است...(خ۳) ؛ حالا در امام ششم کار به جایی رسیده که امام استخوان گلوگیر خلیفه عباسی با آن قلمرو وسیع است. منصور، امر امام صادق(ع) را ولو با شمشیر خروج نکند، مهمتر و غلیظ تر از امر عبدالله بن حسن(خروج حسنی ها با شمشیر) می داند.(بحار ج۴۷ص۱۹۹) منصور جایی گفت:《 چه کسی می تواند مرا از جعفر بن محمد معذور دارد با اینکه او با محمد بن عبدالله بن الحسن در بعضی کارها موافقت نموده مثل کسی است که یک قدمی به جلو گذاشته است و قدمی به عقب او می گوید من از محمد بن عبدالله بن الحسن فاصله می گیرم اگر در قیام خویش پیروز شد، حکومت از من خواهد بود و اگر دیگری به حکومت برسد من خود را حفظ نموده ام به خدا قسم اورا خواهم کشت!》(بحار ج۴۷ص۱۹۲) توجه دارید؟! حمایت ضمنی از آن قیامها و مبارزات، حمایت از شیعیان ۱۲ امامی و تشیع مناسکی نیست؛ حمایت پنهان از شیعه سیاسی است . حسنی ها ، زیدی اند نه شیعه کامل عقیدتی و نه مناسک جعفری را رعایت کامل می کنند! ❓ چنین دید و سیره ای را جز از امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی چقدر دیده اید؟! ادامه در بخش دوم ☑️ @m_ghanbarian
💢 نگاهی دوباره به روایتی معروف شب شهادت امام صادق(ع) / مسجد دانشگاه تهران / حجت الاسلام والمسلمین قنبریان ❗️هم زمان امام صادق(ع)، رئیس مذهب تشیع هم هست. یعنی چه؟! تشیع که ساخت پیامبر(ص) و اولین امامش، علی(ع) است؛ چرا امام صادق(ع) رئیس مذهب است؟! چون ایشان (همزمان با ساخت جبهه تشیع سیاسی) ، عقیده و مناسک درست اسلام را تعلیم و نشانه گذاری می کند تا "اسلام و تشیع عقیدتی و مناسکی" هم گم نشود. در مبارزات علیه طواغیت تفصیل عقاید درست و مناسک منطبق با شریعت بی اهمیت و مندرس نشود!(دقت کنید) چنین توجه دو وجهی (تشیع سیاسی / تشیع عقیدتی) است که امامت ایشان را یک فرصت بی نظیر برای شیعه کرده است. ▫️ ضربه عالم و جاهل! دوقاعده مهم: ۱. علم باید موجب خشیت و التزام عملی و به تعبد و تنسُّک بیانجامد (در اینباره روایات بسیارند) ۲. مناسک و شعائر و... باید از سر علم و همه جانبه نگری باشد، نه جهل؛ و الا خرافات، افراط و... موجب فرار مردم می شود. از همین جهت بود که در ادامه روایت امام صادق(ع) فرمود:《 عالم متهتک با پرده دری اش مردم را از علمش باز می دارد و جاهل متنسک با جهلش مردم را از مناسک باز می دارد》.(عوالی اللآلی ج۴ص۷۷) ⬅️ عالم متهتک مانع عقیدتی و فقهی سازی سبک زندگی مردم است! چه او که حجاب را کم ارزش جلوه می دهد (و چه خیریه بازها و وقف بازها) مانع تحقق عفاف و پوشش اسلامی می شوند! روحانی ای که سر منبر حجاب را با ربا و زنا مقایسه و می خواهد از ارزش آن بکاهد، بگوید تنباکو رتبه چندم در شریعت دارد؟! به تعبیر برخی فضلا و محققان تنباکو هم درون شریعت یک مباح بود اما در شرایط مواجهه استعمار با کشور اسلام شد "در حکم محاربه با امام زمان"! این تعبیر میرزای شیرازی شدت بیشتری از حرام بودن دارد. حالا مجتهد زمان شناس دیگر بگوید: کشف حجاب حرام سیاسی است چیزی غیر از همان مشرب است؟! امروز حجاب سنگر مقاومت در مقابل تمدن برهنه غرب است مثل ترک تنباکو که نقطه مواجهه با قرار داد استعماری داشت. این درس را از فاطمه زهرا(س) باید گرفت که خود دین و آیین (نه فقط دینداران) هم نظم و آرایشی دارد: جعل الله.‌.. اطاعتنا نظاماً للملة: خداوند اطاعت ما را نظم بخش دین قرار دارد. (الاحتجاج ج۱ص۱۳۴) یعنی وقتی حسین (ع) کربلا می رود، الیوم عاشورا! الیوم کربلا! کسی مکه بماند و مشغول حج واجب هم بشود، متدین نیست! ⬅️ جاهل متنسک هم مانع پیشروی تشیع و اسلام سیاسی می شود! ذره ای می کند و دور امامت را خالی می گذارد! سر مناسک شیعی و عقاید شیعی می ماند، جبهه بزرگ تشیع سیاسی در اهل سنت و... را می شکند! برخی هیاتها این درسها را پاس نکرده اند! برخی روضه ها و تعابیر چنین می کند! به نحوی سر از حجاب می ماند که کم حجاب درون جبهه مبارزه علیه طواغیت کنار ولی خدا نماند! مسجد آورده شده را، کفش از پایش در نمی آورد؛ بیرونش می کند! آن جاهلی که تازه مسلمان را صبح مسجد برد تا ظهر به نماز و...بست و موجب فرار او شد ، قصه نیست؛ روایت عماربن ابی الاحوص از امام صادق (ع) است. به او در اینباره فرمود:《 برآنها سخت نگیرید آبا نمی دانی حکمرانی بنی امیه بر شمشیر و خشونت و جور استوار است و حکمرانی ما بر رفق(مدارای فعال) و پیوند اجتماعی و وقار و تقیه و حسن برخورد و ورع و تلاش استوار است؟ پس مردم را اینچنین ترغیب کنید》. ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 نگاهی دوباره به روایتی معروف شب شهادت امام صادق(ع) ۱۴اردیبهشت۱۴۰۳ مسجد دانشگاه تهران حجت الاسلام قنبریان ▫️یک روایت از ۳ امام! قَصَمَ [یا: قَطَع] ظَهری اثنان: عالم مُتَهَتِّک و جاهل مُتِنَسِّک... دو کس پشت مرا شکستند: عالمی که پرده دری می کند و نادانی که مناسک می گذارد... این روایت با اختلاف اندک از پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع) و امام صادق(ع) نقل شده است! ❓ امامت می خواهد چه کند که ایندو کمرش را می شکنند؟! طرح و برنامه کلان پیامبر(ص) و حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) چه بوده ؟! ایندو چگونه در آن خلل می کنند؟! ❗️جواب در یک جمله: پیامبر(ص) می خواهد "اسلام سیاسی ای" جهانی کند و سپس اسلام را به "ایمان " و "ایقان" برساند و "اسلام عقیدتی و مناسکی" را موجب شود. حضرت امیر(ع) و امام صادق(ع) در همان راستا می خواهند "تشیع سیاسی" را گسترش و از درون آن "تشیع عقیدتی و مناسکی" را رقم زنند. ⬅️ جاهل متنسک، مانع گسترش اسلام و تشیع سیاسی و عالم متهتک مانع ساخت اسلام و تشیع عقیدتی و مناسکی می شود؛ از اینجا کمر می شکنند! 🎵تفصیل را در فایل صوتی بشنوید چکیده سخنرانی را اینجا بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما در اتحاد دل‌ها عقب ماندگی داریم 🎙 حجت الاسلام و المسلمین 🏴 مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه‌السلام 📥 دریافت نسخه باکیفیت تصویری 🕌 مسجد دانشگاه تهران 🚩 هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 《 @m_ghanbarian 》 《 @ashabolhossein_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا امام صادق رئیس مذهب شیعه تلقی می‌شود؟ 🎙 حجت الاسلام و المسلمین 🏴 مراسم عزاداری شهادت امام صادق علیه‌السلام 📥 دریافت نسخه باکیفیت تصویری 🕌 مسجد دانشگاه تهران 🚩 هیأت‌ دانشجویی اصحاب الحسین(ع) 《 @m_ghanbarian 》 《 @ashabolhossein_ir