eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | مردم لُر جواهرند 🔻 «آفتاب» که به «جواهر» بتابد، جواهر، بیشتر درخشیدن می‌گیرد و چشم‌نوازتر می‌شود؛ به‌خصوص اگر این جواهر، مردم باصفا و همچون آیینه «لُر» باشند. 🗓 در ایام سالگرد سفر رهبر انقلاب به استان در روزهای پایانی مردادماه سال ۱۳۷۰، رسانه KHAMENEI.IR جلوه کوچکی از خاطره‌های به یاد ماندنی دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مردم شهرهای مختلف و اقشار گوناگون استان لرستان را برای نخستین‌بار در نماهنگ «مردم لُر جواهرند» منتشر می‌کند. 🏷 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ معرفی | لُرها جواهرند 🔻 لحظاتی کمتر دیده شده از سفر استانی رهبر انقلاب به استان لرستان در ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۱۳۷۰ 🏷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | مردم لُر جواهرند 🔻 «آفتاب» که به «جواهر» بتابد، جواهر، بیشتر درخشیدن می‌گیرد و چشم‌نوازتر می‌شود؛ به‌خصوص اگر این جواهر، مردم باصفا و همچون آیینه «لُر» باشند. 🗓 در ایام سالگرد سفر رهبر انقلاب به استان در روزهای پایانی مردادماه سال ۱۳۷۰، رسانه KHAMENEI.IR جلوه کوچکی از خاطره‌های به یاد ماندنی دیدار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مردم شهرهای مختلف و اقشار گوناگون استان لرستان را برای نخستین‌بار در نماهنگ «مردم لُر جواهرند» منتشر می‌کند. 🏷 📥 سایر کیفیت‌ها👇 https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=50799
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۵۷ 🏷️ فراهم بودن راه هاى ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام قَدْ بُصِّرْتُمْ إِنْ أَبْصَرْتُمْ وَ قَدْ هُدِيتُمْ إِنِ اِهْتَدَيْتُمْ وَ أُسْمِعْتُمْ إِنِ اِسْتَمَعْتُمْ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: اگر چشم بينا داشته باشيد، حقيقت را نشانتان داده‌اند؛ اگر هدايت مى‌طلبيد شما را هدايت كردند؛ اگر گوش شنوا داريد، حق را به گوشتان خواندند. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (در پند و اندرز) فرموده است: بشما بينائى داده‌اند اگر چشم بگشائيد، و راه نموده‌اند اگر راه بيابيد، و شنوايى بخشيده‌اند اگر بشنويد. 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود اشاره به اين نكته مى‌كند كه خداوند اسباب هدايت را آماده كرده است؛ اگر از آن بهره نگيريد كوتاهى از شماست، مى‌فرمايد: «حقيقت به شما نشان داده شده است اگر چشم بينا داشته باشيد و وسائل هدايت در اختيار شماست اگر هدايت‌پذير باشيد و صداى حق در گوش شماست اگر گوش شنوا داشته باشيد»؛ (قَدْ بُصِّرْتُمْ‌ إِنْ‌ أَبْصَرْتُمْ‌، وَ قَدْ هُدِيتُمْ‌ إِنِ‌ اهْتَدَيْتُمْ‌، وَ أُسْمِعْتُمْ‌ إِنِ‌ اسْتَمَعْتُمْ‌) . هدف امام عليه السلام از بيان اين سخن آن است كه خداوند تمام وسايل هدايت و نجات و را در اختيار شما گذاشته است، آيات قدرتش را در پهنۀ آفرينش به شما نشان داده، درس‌هاى عبرتش را دربارۀ اقوام پيشين در برابر شما قرار داده است چشم باز كنيد و آثار او را در عالم و سرنوشت اقوام گذشته را با چشم خود ببينيد. از سويى ديگر پيامبرانش مخصوصاً رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله را با كتب آسمانى ارسال داشته و پيام حق در گوش شما خوانده شده؛ پيامى كه هم مشتمل بر و عقايد است و هم راه و رسم عبوديت و طريق تهذيب اخلاق و همچنين راه بهتر زيستن و سعادتمند شدن، همۀ اين پيام‌ها به گوش شما خوانده شده است. سعى كنيد آنها را بشنويد و در سايۀ آن ديدنى‌ها و اين شنيدنى‌ها راه هدايت را در برابر شما گشوده است؛ اگر تصميم بر هدايت يافتن داشته باشيد شتاب كنيد و در اين راه گام بگذاريد و به سوى سرمنزل مقصود حركت كنيد. امام عليه السلام مى‌فرمايد: خداوند به همۀ شما اتمام حجت كرده اگر راه خطا رفتيد و گرفتار مجازات الهى در دنيا و آخرت شُديد بدانيد بر اثر كوتاهى خودتان بوده است. ريشه‌هاى اين گفتار حكيمانه در قرآن مجيد است. در آيۀ 104 سورۀ «انعام» مى‌خوانيم: «قَدْ جٰاءَكُمْ‌ بَصٰائِرُ مِنْ‌ رَبِّكُمْ‌ فَمَنْ‌ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ‌ وَ مَنْ‌ عَمِيَ‌ فَعَلَيْهٰا» ؛ دلايل آفرين از طرف پروردگارتان براى شما آمده؛ كسى كه (به وسيلۀ آن،) بصيرت و آگاهى يافت، به سود خود اوست؛ و كسى كه از ديدن آن چشم پوشيد به زيان خودش مى‌باشد»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
93 - «قَندو» نوزاد و پروریده گور و نیز جناب مولوی مزبور نقل نمودند سال وبائی در قندهار شخصی به نام محمدجمعه بزرگ و کدخدای محل و خیلی دلیر و پر جرأت بود. شبها تنها میرفت در قبرستان و قبرهائی میکند و آماده مینمود برای جنازه‌ وَبا زده ها. روزی نزد عموی مادر من، مرحوم میرزاعلی گوهر می آید و شکایت میکند که شبها برای حفر قبور که میروم حیوانی پشمالو را میبینم که به هیچ حیوانی شبیه نیست تا به او متوجه میشوم از نظرم پنهان میگردد. مرحوم میرزاعلی گوهر با چند نفر همراه محمدجمعه در شب می آیند در قبرستان و هر نفری در گوشه ای در کمین آن حیوان آماده میشوند و خودش پهلوی محمدجمعه بوده و محمدجمعه مشغول حفر قبر میشود. آنحیوان پیدا میگردد. میرزاعلی گوهر فریاد میزند او را بگیرید و میبینند در سوراخ قبری پنهان شد! قبر را میکنند و میبینند یک خشت لحد کم است. میرزاعلی دستور میدهد خشتها را به آرامی بر میدارند. چـ💡ـــراغ می آورند میبیند جسدِ زنیست که ضایع شده؛ لکن یک پستان او تازه و از آن قطراتِ شیر میریزد. هرچه فحص میکنند حیوان را نمی بینند ناچار قبر را بیشتر میشکافند چسد زن متلاشی می شود و صدای نفس تند حیوانی را می شنوند، می بینند پائین پای لحد سوراخی است و حیوان آنجا خزیده. خوب در او تأمل کردند دیدند بچه انسانیست که به نظر چهار ساله می آید. دو سه نفری او را میکِشند و بقدری نیرومند بوده که این سه نفر به زحمت او را بیرون می آورند. فریاد زیادی کرد و بالأخره او را از قبر بیرون آوردند و به شهر بردند و قند و شیرینی به او میدادند تا یک ماه ها از فریاد و ناله آن بچه از فراق قبر و مادر در زحمت بودند. و نیز از سر انگشت سبابه اش هر گاه می مکید یا دیگری فشار میداد شیر بیرون می آمد و خدای تعالی علاوه بر پستان مادرش از راه انگشت هم روزی به او میرساند. پس از یک ماه به زندگی شهری مأنوس شد و تنها کلمه قندو را یاد گرفت و بنام قندو شهرت یافت و تا سن 25 سالگی زنده ماند و این موضوع در خانواده ما شایع و من سه ساله بودم که قندو مُرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
#متن | #رساله_حقوق #امام_سجاد(علیه السلام) •──•❃❀✿( ۱ )✿❀❃•──• 📖 فَأَمَّا حَقُّ اللَّهِ
| (علیه السلام) •──•❃❀✿( ۲ )✿❀❃•──• 📖 وَ أَمَّا حَقُّ نَفْسِكَ عَلَيْكَ فَأَنْ تَسْتَوْفِيَهَا فِي طَاعَةِ اللَّهِ فَتُؤَدِّيَ إِلَى لِسَانِكَ حَقَّهُ وَ إِلَى سَمْعِكَ حَقَّهُ وَ إِلَى بَصَرِكَ حَقَّهُ وَ إِلَى يَدِكَ حَقَّهَا وَ إِلَى رِجْلِكَ حَقَّهَا وَ إِلَى بَطْنِكَ حَقَّهُ وَ إِلَى فَرْجِكَ حَقَّهُ وَ تَسْتَعِينَ بِاللَّهِ عَلَى ذَلِكَ ┈┄┅═✾ ترجمه ✾═┅┄┈ ✨ حق خودت بر تو اين است كه كاملاً او را در طاعت خدا بگمارى، به زبانت👅 حقش را بپردازى و به گوشت👂 حقش را بپردازى و به چشمت👀 حقش را بپردازى و به دست🖐️خود حقش را بپردازى و به پايت حقش را بپردازى و حق شكمت را بپردازى و حق فرجت را بپردازى و از خدا در اين كار يارى جویى. 🇯‌🇴‌🇮‌🇳
هدایت شده از فقه و احکام
21_An_sooy_marg_aminikhaah.ir.mp3
11.55M
🔊 | ۲۱ 📖 شرح کتاب آن سوی مرگ وادی حق‌الناس ... @shahidane_14  •──•❃❀✿◇✿❀❃•──• ◇ خطای غیر عمد نیز مشمول حق الناس است! ◇ به خواندن کتاب‌های ◇ چرا خداوند از حق الناس نمی‌گذرد؟ 📆 1398/02/07 ⏰ مدت زمان: ۲۷:۴۳ @Aminikhaah_Media https://eitaa.com/joinchat/2307129358C448afc1e38
13 Mostanade Soti Shonood.mp3
17.44M
🔉 📣 جلسه سیزدهم * واقعه هشتم * روزی که به بدنم برگشتم * وضعیت جنگ اسرائیل در غزه * التماس و التهابی که به درگاه خدا داشتم *گردابی از نور که من را به دشت بسیار نورانی برد. * ابر سیاهی که نصف آسمان را گرفت. * فرشته هایی که مسلح بودند. * فرشته هایی که امر الهی به دست آنهاست⁦. * ما ثابت بودیم، زمین گِردِ ما میچرخید. * با یک اشاره اش، اسرائیل نابود می شد. * نقش و شیعیان در پیشبرد اهداف * افرادی که از جنگ، رضایت خدا را در نظر نداشتند. * سران جنگی که با اسرائیل بسته بودند. * با یک چرخش زمین، یمن را می دیدم‌. * هایی که با اراده او کنار می رفت. * نیت هر کَس از جنگ را می فهمیدم. * تفرقه ای که در عراق بود. *جنگ عراق، جنگ قدرت بود. * افرادی که خود را به آمریکا نزدیک می کردند... * کسی به دنبال رضایت خدا نبود. * به ایران هم سر زدم. * دیدم دوتا ملک از ملائکه که کمک می کردند. * همه دنبال اثبات منیّت خود بودن * ملائکه مخصوص به جهاد * ما غائبیم. * افرادی که با دستور آنها، کارها پیش می رود. * سکینه ای که بعد از دیدن تمثال امام، به من دست داد. * همه عالم هستی در اختیار ماست و ما غافلیم * مقام * جنگ اطلاعاتی که درگیر آن هستیم. ⏰ مدت زمان: ۴۲:۵۳ 📆1401/03/17 رضوان الله تعالی علیه مدّظلّه العالی ❗️ دریافت مجموع جلسات مستند صوتی شنود 🔔 @Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
| ۱۵۸ 🏷️ روش برخورد با بدی دوستان ┄┅═✧ا﷽ا✧═┅┄ ❁• وَ قَالَ عليه‌السلام عَاتِبْ أَخَاكَ بِالْإِحْسَانِ إِلَيْهِ وَ اُرْدُدْ شَرَّهُ بِالْإِنْعَامِ عَلَيْهِ ┅───────────────┅ ☜ و درود خدا بر او، فرمود: برادرت را با احسانى كه در حق او مى‌كنى سرزنش كن، و شر او را با بخشش باز گردان. ─┅•═༅𖣔✾✾𖣔༅═•┅─ ♻️ ترجمه فیض‌الاسلام: امام عليه السّلام (دربارۀ نيكى) فرموده است: برادر (دوست) خود را با نيكى سرزنش كن (بجاى سرزنش باو نيكى نما تا شرمنده شود چون شرمندگى از هر سرزنش اثرش بيشتر است) و بدى او را با بخششِ بر او بر طرف گردان (زيرا بخشش موجب دوستى است و بدى در برابر بدى سبب زياده كردن دشمنى؛ در س ۲۳ ى ۹۶ مى‌فرمايد: «اِدْفَعْ‌ بِالَّتِي هِيَ‌ أَحْسَنُ‌ اَلسَّيِّئَةَ‌» يعنى آزار و بدى «امّت» را بآنچه نيكوتر است دفع كن). 🇯‌ 🇴‌ 🇮‌ 🇳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانۀ خود بهترين راه رفع مزاحمت‌هاى بعضى از دوستان را بيان كرده، مى‌فرمايد: «برادرت را (به هنگامى كه خطايى از او سر مى‌زند) با نيكى كردن به او سرزنش كن و شرّ وى را از راه بخشش به او دور ساز»؛ (عَاتِبْ‌ أَخَاكَ‌ بِالْإِحْسَانِ‌ إِلَيْهِ‌، وَ ارْدُدْ شَرَّهُ‌ بِالْإِنْعَامِ‌ عَلَيْهِ‌) . ناگفته پيداست كه گاه دوستان - به ويژه هنگامى كه مدت دوستى طولانى باشد - بى‌مهرى‌هايى در حق يكديگر انجام مى‌دهند، اگر باب گله و سرزنش و مقابلۀ به مثل گشوده شود ممكن است اين شكاف روز به روز بيشتر گردد و نامهربانى‌ها به شكل تصاعدى پيش رود و چه بسا رشتۀ اخوت و دوستى از هم گسسته شود؛ اما اگر به جاى مقابلۀ به مثل، مقابلۀ به ضد انجام شود آن‌گونه كه امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه‌اش فرموده است، به زودى اين وضع پايان مى‌يابد و شخص خطاكار از كردۀ خود پشيمان مى‌گردد و در مقام جبران بر مى‌آيد. فى المثل او به هنگام بازگشت از يك سفر زيارتى به ديدار من نيامد به جاى اين‌كه او را سرزنش كنم انتظار مى‌كشم در موقع مناسب به ديدارش بروم؛ بديهى است كه هرقدر او فرد كم محبّتى باشد باز تحت تأثير قرار مى‌گيرد يا به هنگام نياز به وام از دادن وام به من خوددارى كرد؛ اما من به هنگامى كه احساس مى‌كنم نياز دارد به سراغش مى‌روم و وام بيشترى در اختيارش مى‌گذارم. به يقين در آينده بى‌مهرى خود را تكرار نخواهد كرد. اساس اين سخن همان است كه در قرآن مجيد آمده مى‌فرمايد «اِدْفَعْ‌ بِالَّتِي هِيَ‌ أَحْسَنُ‌ فَإِذَا اَلَّذِي بَيْنَكَ‌ وَ بَيْنَهُ‌ عَدٰاوَةٌ‌ كَأَنَّهُ‌ وَلِيٌّ‌ حَمِيمٌ‌» ؛ بدى را با نيكى دفع كن، ناگاه (خواهى ديد) همان كَس كه ميان تو و او دشمنى است، گويى دوستى گرم و صميمى است». ولى همان‌گونه كه در آيۀ بعد از اين آيه آمده است همۀ افراد اين قدر ظرفيت و سعۀ صدر ندارند كه بتوانند بدى‌ها را با خوبى و بى‌مهرى‌ها را با محبت پاسخ گويند، مى‌فرمايد: «وَ مٰا يُلَقّٰاهٰا إِلاَّ اَلَّذِينَ‌ صَبَرُوا وَ مٰا يُلَقّٰاهٰا إِلاّٰ ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ‌» ؛ اما جز كسانى كه داراى صبر و استقامتند به اين مقام نمى‌رسند و جز كسانى كه بهرۀ عظيمى (از و ) دارند به آن نايل نمى‌گردند»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
94 - دختر شش ماهه زنده می ماند و همه می میرند. و نیز جناب مولوی مزبور نقل کردند که در کویته بلوچستان (اکنون جزء پاکستان است) تقریبا در سی سال قبل زلزله ای واقع شد و تمام شهر خراب و در حدود 75000 نفر هلاک شدند، دختر شش ماهه میرزا محمد شریف پسر میرزا محمد تقی به نام ( حمیرا ) هنگام زلزله در گهواره بوده است. پس از گذشتن هفت روز، حکومت انگلیس حکم کرد تمام اجساد از مسلمانان و هندو و سایر فرقه ها هرچه هست با هم بســ🔥ـوزانند. مادر بچه به نام ( زمرد ) دختر رجبعلی، به شوهرش التماس می کند که به محل خانه رود و از روی نشانه جنازه بچه اش را بیاورد تا با هُنود یکجا سوخته نشود، وقتی که محل را حفر می کنند می بینند دو تیر آهن به شکل چلیپا بالای گهواره قرار گرفته و مانع از ریختن سقف بر روی بچه شده و کلوخی میان دهان بچه می باشد و آن را می مکد و تنها مقداری از پیشانی بچه در اثر اصابت کلوخی به آن زخم شده و تا کنون که زنده است آثار آن زخم در پیشانیش نمودار می باشد و خانواده مزبور از بستگان ماست .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مباحث
#متن | #رساله_حقوق #امام_سجاد(علیه السلام) •──•❃❀✿( ۲ )✿❀❃•──• 📖 وَ أَمَّا حَقُّ نَفْسِ
| (علیه السلام) •──•❃❀✿( ۳ )✿❀❃•──• 📖 وَ أَمَّا حَقُّ اللِّسَانِ فَإِكْرَامُهُ عَنِ الْخَنَى وَ تَعْوِيدُهُ الْخَيْرَ وَ حَمْلُهُ عَلَى الْأَدَبِ وَ إِجْمَامُهُ إِلَّا لِمَوْضِعِ الْحَاجَةِ وَ الْمَنْفَعَةِ لِلدِّينِ وَ الدُّنْيَا وَ إِعْفَاؤُهُ عَنِ الْفُضُولِ الشَّنِعَةِ الْقَلِيلَةِ الْفَائِدَةِ الَّتِي لَا يُؤْمَنُ ضَرَرُهَا مَعَ قِلَّةِ عَائِدَتِهَا وَ يُعَدُّ شَاهِدُ الْعَقْلِ وَ الدَّلِيلُ عَلَيْهِ وَ تَزَيُّنُ الْعَاقِلِ بِعَقْلِهِ [وَ] حُسْنُ سِيرَتِهِ فِي لِسَانِهِ وَ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ ┈┄┅═✾ ترجمه ✾═┅┄┈ ✨ حق زبــ👅ــانت اين است كه ؛ ✓ آن را از دشنام ارجمندتر بدانى ✓ و به سخن خوب عادتش بدهى ✓ و مؤدبش دارى ✓ و آن را در كام دارى مگر در محل حاجت و براى سود دين و دنيا ✓ و آن را از پُرگویى و ياوه‌‏سرایى كم فایده كه ايمنى از زيانش نيست و درآمدش كم است مُعاف دارى؛ ✅ زبان گواه خرد و دليل بر آن شمرده شود و آراستگى مرد به زيور عقل، خوش‌‏زبانى او است و هيچ جنبش و توانایى نيست جز به او. 🇯‌🇴‌🇮‌🇳