آیتالله ملک زاده
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #روش_پاسخگویی 🔶
نقد فرقه های معنویت گرای سکولار.mp3
10.94M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #روش_پاسخگویی
🔶 جلسه #نه
⏪ نقد #فرقه های معنویت گرای #سکولار؛
1️⃣ #بودیسم
2️⃣ #عرفانهای_هندی
3️⃣ #عرفانهای_آمریکایی و ... ؛
👤 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
آیتالله ملک زاده
🔊 توضیح 🔊 ✅ پاسخگویی به پرسش های اعتقادی دانشجویان؛ 👤 ارائه: آیت الله محمد حسین ملک زاده ⏪ سلسله
جریان شناسی فکری، فرهنگی بعد انقلاب.mp3
10.68M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #روش_پاسخگویی
🔶 جلسه #ده
⏪ معرفی منابع #مکاتب_وارداتی؛
⏪ مقدمه #جریان_شناسی فکری فرهنگی بعد از #انقلاب_اسلامی؛
👤 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
آیتالله ملک زاده
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #روش_پاسخگویی 🔶 ج
جریان شناسی فکری، فرهنگی بعد انقلاب.mp3
10.68M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #دانش_پاسخگویی
🔶 جلسه #یازده
⏪ #جریان_شناسی فکری فرهنگی بعد از #انقلاب_اسلامی؛
⏪ #تحجر، #تجدد، #اسلام_ناب؛
👤 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #بیان_نکته
⏪ #روشنفکری
🔶 جایگاه #کسروی در #روشنفکری ضد دین، گذشته و حال؛
🔶 فعالیت های او علیه #اسلام و اعلام #دین_جدید
⏪ اجرای #حکم_اعدام او توسط #نواب_صفوی
🔶 آیت الله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
🔊 توضیح 🔊 ✅ پاسخگویی به پرسش های اعتقادی دانشجویان؛ 👤 ارائه: آیت الله محمد حسین ملک زاده ⏪ سلسله
نقد روشنفکری در ایران.mp3
10.36M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #دانش_پاسخگویی
🔶 جلسه #دوازده
⏪ نقد و بررسی جریان #روشنفکری در ایران؛
⏪ #لیبرالیسم و #غربزدگی؛
⏪ #مارکسیسم #دکتر_شریعتی؛
👤 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #فلسفه_فقه و #روش_شناسی_اجتهاد
⏮ #قوه_قدسیه در اجتهاد
🔶 علاوه بر همه اشکالاتی که بزرگان به قوه قدسیه به عنوان یکی از #مقدمات_اجتهاد یا خود اجتهاد وارد کردهاند، اشکال دیگر آن است که اساسا باب بحث علمی مُنسد میشود. یعنی وقتی به فقیهی گفته شود، چرا اینطور فتوا میدهی؟ می گوید «فهمتُ بالقوة القدسیة»؛
از دیگری سوال میشود تو چرا اینطور میگویی؟ او نیز میتواند پاسخ دهد «فهمتُ بالقوة القدسیة ایضاً». لذا لازمۀ آن #معنای_عرفانی که برخی از آقایان میخواهند از قوه قدسیه برداشت کنند، این است که از اول تا آخر کتاب فقه را ببندیم و فقیه در ابتدای کتاب خود بگوید همۀ مسائل را با قوه قدسیه فهمیدم و همه، از #اشراقات_الهیه بوده است.
🔶 بله، #امداد_غیبی و اینکه انسان فکر کند و خدا به ذهن انسان بیندازد و ... را اجمالا میشود پذیرفت و فی الجمله برای عموم آقایان این حاصل میشود.
🔶 گمان نشود که این مطلب (اعتقاد به قوه قدسیه به عنوان مقدمه اجتهاد) در حال حاضر قائل ندارد. علاوه بر تصریح در بیانات بعضی اشخاص، بنده شخصا با برخی از افرادی که جزء شخصیتهای وابسته به یکی از جریانات درون حوزه هستند بحث کردم و بطلان مطلبی را برای او اثبات کردم و او هم پذیرفت. اما آخرین پاسخی که او داد این بود که «چه کنیم، آقای فلانی این مطلب را گفتهاند و ایشان اهل تهذیب نفس هستند!»
⏮ برگرفته از درس فلسفه فقه و روش شناسی اجتهاد
◾️ آیتالله ملک زاده
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #دانش_پاسخگویی 🔶
بحث روشی بسیار مهم -پاسخ به چند شبهه رایج.mp3
8.19M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #روش_پاسخگویی
🔶 جلسه #سیزده
⏪ بحثی بسیار #کاربردی در مورد #روش_پاسخگویی
⏪ روش #عمومی
⏪ روش پاسخگویی به برخی #سوالات_رایج؛
🔶 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #نکته_علمی
🔹 #اصول_فقه
⏮ قصد إمتثال أمر در عبادات
🔶 آیا در عبادیتِ عبادت، باید أمری نسبت به عمل صورت گرفته باشد و ما قصد إمتثال آن أمر را کنیم، تا آن عمل به صورت صحیح واقع شود، یا اینکه قصد إمتثال أمر مدخلیت ندارد، بلکه همین که انسان بفهمد که این کار نزد مولا مصلحت دارد، در عبادیتِ عبادت کفایت میکند.
🔶 اگر گفتیم به سببِ احتمال وجود مانع، صرف مصلحت داشتن یک عمل برای عبادت واقع شدن آن کافی نباشد، آیا صرف کشف محبوبیّت برای عبادیت یک عبادت کفایت میکند.
🔶 بر اساس قول افرادی که قائل به عدم وجوب شرعی مقدمه واجب هستند، و تنها وجوب مقدمه را عقلی میدانند، مسأله در مقدمه واجب چه صورتی پیدا میکند؟
🔶 اگر گفتیم محبوبیت و اشتیاق قابل سرایت است، یعنی مولای حکیم از آنجا که ذی المقدمه را میخواهد، به طور طبیعی و به اقتضای عقل و حکمت، آن مقدمه را هم دوست دارد، این حُبّ به مقدمه یک اشتیاق و شوق تبعی است، که به تبع اشتیاق و حبّ به ذی المقدمه ایجاد میشود. لذا اگر این مقدمه را به عنوان اینکه عملی محبوب و مورد اشتیاق مولا است انجام دهیم، خود یک عبادت محسوب میشود.
🔶 در نتیجه اگر این باب باز شود و بگوییم در عبادات ما نیازمند این نیستیم که حتما أمر مولا را کشف کنیم و همین که محبوبیت عمل نزد مولا کشف شود، میتوانیم قصد تقرب کرده، و آن عمل عبادت شود، باب خوبی در عبادات باز شده است.
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕌 مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳
💥 برگرفته از دوره سوم درس خارج اصول
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👇👇👇
آیتالله ملک زاده
🔊 توضیح 🔊 ✅ پاسخگویی به پرسش های اعتقادی دانشجویان؛ 👤 ارائه: آیت الله محمد حسین ملک زاده ⏪ سلسله
سبک زندگی.mp3
10.42M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #دانش_پاسخگویی
🔶 جلسه #چهارده
⏪ #سبک_زندگی_اسلامی
⏪ نقد جریان #غربزدگی در کشور
👤 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #نکته_علمی
🔹 #فقه_الحدیث
⏮ ضرورت پرداختن به بحث «دلالة الدوال الأخری علی الرجحان و الطلب أو المرجوحیة و المنع»
🔶 یکی از جهات بسیار مهم در تفقه دین، استنباط و اجتهاد، انس و آشنایی با شیوۀ بیانی و ادبیات قرآن حکیم، و اهل بیت عصمت (علیهم السلام) میباشد. به طور طبیعی این انس و آشنایی، دارای ثمرات بسیاری است. نخست، ما را از برداشتهای نادرست و اشتباه دور میکند. چراکه مفروض این است که الفاظ در معنای عرفی خود استعمال شدهاند، و اگر دقتها یا نکاتی وجود داشته باشد، از مطالعۀ مجموع آیات و روایات استفاده میشود.
🔶 گاهی واژههایی به عنوان یک اصطلاح میان اهل بیت و اصحاب ایشان مطرح بوده است. به طور مثال اصطلاح «جراب النوره» برای روایت تقیهای به کار میرفته است. حال اگر کسی با این اصطلاحات آشنا نباشد، مراد معصوم را متوجه نمیشود. لذا آشنایی با این ادبیات ما را از حرکت به سمت استظهارات ذوقی و سلیقگی باز میدارد.
🔶 اما للأسف الشدید، استظهارات ذوقی و فهم سلیقگی آیات و بالاخص روایات، در زمان ما رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. هرچند اینگونه برداشتها در فضای تهییجی و در منبر و روضه برای خود جایی باز کرده باشد، اما دربحثهای فنی و فقهی و از نگاه فقها هیچ جایگاهی ندارد. آنچه در فقه کاربرد دارد ظهور عرفی است. مخصوصا اگر این ظهور بیّن و واضح باشد. چرا که تنها ظهور عرفی، تحت اصالة الظهور و حجیة الظهور قرار گرفته، و میتوان از آن در فقه و فقاهت استفاده کرد.
🔶 بر این اساس اگر تعبیری از اهل بیت یا قرآن کریم در معنای خاصی استعمال شده باشد، باید تخریج فنی آن – مانند حقیقت شرعیه، یا تفسیر یا تأویل و ... – لحاظ شود. این جنبه احترازی بحث بود. یعنی باید با ادبیات قرآن و حدیث انس گرفت، تا از برداشتهای ذوقی احتراز شود.
🔶 اما جنبه ایجابی بحث، استفاده از این ادبیات در برداشت نکات تازه از آیات و روایات است. اگر انسان با لحن حدیث و ادبیات روایات انس بگیرد، طبیعتا میتواند به نکات بسیار ارزشمند فراوانی دست یابد که ممکن است پیش از آن به آن توجه نشده باشد. هرچند فقیه به دنبال حرف جدید یا حرف جذاب زدن نیست.
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۸ اسفند ۱۴۰۱
🕌 مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳
💥 برگرفته از دوره سوم درس خارج اصول
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👇👇👇
آیتالله ملک زاده
✅ سلسله جلسات: 🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان ▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه ⏪ #دانش_پاسخگویی 🔶
ولایت فقیه-اثبات و رد شبهات.mp3
10.12M
✅ سلسله جلسات:
🔶 پاسخگویی به پرسش های اعتقادی #دانشجویان
▪️ #تبلیغ_در_دانشگاه
⏪ #دانش_پاسخگویی
🔶 جلسه #پانزده
⏪ #ولایت_فقیه، تاریخچه و پاسخ به شبهات #دانشجویان در دانشگاه
🔶 آیت الله ملک زاده
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9 ⏪
✅ #سخنرانی
⏮ موضوع: شرح حدیث
قَالَ الصادق (ع): «مَنْ تَعَلَّمَ الْعِلْمَ وَ عَمِلَ بِهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ دُعِيَ فِي مَلَكُوتِ السَّمَاوَاتِ عَظِيماً فَقِيلَ تَعَلَّمَ لِلَّهِ وَ عَمِلَ لِلَّهِ وَ عَلَّمَ لِلَّهِ»
🔹 به مناسبت شهادت امام صادق علیه السلام.
🔶 تمرین اخلاص عمل برای طلبه
🔶 تقابل عجیب دستورات اجتماعی اهل بیت علیهم السلام با توصیههایی که برخی از افرادی که به عنوان استاد اخلاق مشهور شدهاند.
🔶 مسیر اصلاح خود، از اصلاح جامعه میگذرد.
👤 آیت الله ملک زاده
🕌 مکان: قم، مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی.
🗓 زمان: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
👇👇👇
🏴 السلام علیک یا جعفر ابن محمد الصادق(علیه السلام)
🚩 هیئت هفتگی قاسم ابن الحسن(علیهالسلام)
📢 #اعلام_برنامه
🔹 زیارت عاشوراء، ساعت ۲۰
🔸 سخن دوست، ساعت ۲۰:۱۰
🔹 سخنرانی، ساعت ۲۰:۲۰
🔸 روضه و مداحی، ساعت ۲۱
🔹 پذیرایی، ساعت ۲۱:۳۰
🎙با سخنرانی آیت الله محمد حسین #ملکزاده
🎤 با مداحی کربلایی سید محمد امین امیری
🗓 زمان: پنجشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه، ساعت ۲۰
📍مکان: قم، دورشهر، کوچه۹، پلاک۱۶ (برادران)- پلاک۱۴ (خواهران)
#برادران
#خواهران
📲 @heyat_salam
May 11
✅ #تدریس
⏪ سلسله #درس_گفتار
🔶 نگاهی به #هرمنوتیک
👤 آیت الله ملک زاده
⏪ جلسه #یک
🔶 رابطه #حوزه_علمیه با هرمنوتیک؛
🔶 خاستگاه و بسترهای #پیدایش این علم؛
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیتالله ملک زاده
✅ #تدریس ⏪ سلسله #درس_گفتار 🔶 نگاهی به #هرمنوتیک 👤 آیت الله ملک زاده ⏪ جلسه #یک 🔶 رابطه #حوزه_ع
🔊 اطلاعیه 🔊
✅ #تدریس
⏪ سلسله #درس_گفتار
🔶 نگاهی به #هرمنوتیک؛
🔶 آیت الله ملک زاده؛
🗓 زمان برگزاری: سال۹۵
🕌 مکان برگزاری: #قم مدرسه عالی #فیضیه.
✅ در این جلسات با بررسی #پیشینه شکل گیری و #منشأ #دانش_هرمنوتیک به انواع و مراحل این دانش اشاره می شود.
🔶 همچنین با بررسی آراء و نظریات #بزرگان_هرمنوتیک همچون #شلایرماخر، #دیلتای، #گادامر و #هیدگر به رابطه ی این دانش با #علوم_اسلامی می پردازد.
🔶 در نهایت به #نقد و #بررسی این نظریات پرداخته می شود.
✅ این جلسات روزانه در کانال بارگذاری خواهد شد.
ان شاء الله.
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #تدریس
⏪ سلسله #درس_گفتار
🔶 نگاهی به #هرمنوتیک
🔶 آیت الله ملک زاده
⏪ جلسه #دو
🔶 معرفی شخصیتهای هرمنوتیکی؛
🔶 بررسی دیدگاه های #شلایرماخر؛
⏩ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ #نکته_علمی
🔹 #اصول_فقه
⏮ استظهار عرفی و روایات بیانگر تأویل آیات
🔶 باید توجه داشت که روایات مؤوِّله را نباید در استظهار از روایت استفاده کرد. متأسفانه در کتب، دروس و منابر زیاد دیده میشود روایتی که در مقام تأویل آیه است و مصداقی را بر موردی تطبیق میکند، از این روایت برای استظهار از آیه استفاده میکنند. این خطای بزرگی است.
🔶 زیرا استظهار جنبه عرفی دارد. یعنی عرف از این آیه چه برداشت میکند. حال اینکه امام علیه السلام فرموده باشند مراد از این کلمه در این آیه، پیروان اهل بیت هستند یا مواردی از این قبیل، ظهور این آیه نیست. هرچند ما این کلام امام علیه السلام را قبول داریم و تأویل ایشان را میپذیریم، اما به جهت تأویل نه ظهور عرفی؛
👤 آیت الله ملک زاده
🗓 زمان: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی، مدرس ۱۱۳
💥 برگرفته از دوره سوم درس خارج اصول
http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9