eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
2.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.2هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
. نداری حرم و صحن و بارگاه فاطمه میکشه واسه ی تو آه تو روزا میتابه خورشید به تو و شبا هم به قبورت میتابه ماه نه اتاقی نه رواقی برات بمیرم نه یه شمعی نه چراغی برات بمیرم تو یه زائر هم نداری برات بمیرم زخمی این روزگاری برات بمیرم تو آسمونی ترین زمینی مزار بی بی اُم البنینی تو بهترینی زیباترینی تو مضجع اُم المؤمنینی ... بقیع مظلوم ، بقیع مظلوم ... شبای تو هواش تاریک و غمه روزات هم پُره از درد و ماتمه میسوزه قبورت زیر آفتاب **** بمیرم من برات غربت همدمه تو نداری سایه بونی برات بمیرم تو نداری روضه خونی برات بمیرم شده غربت کس و کارت برات بمیرم بیقراری شده یارت برات بمیرم حالت قلبم حال خزونه از غربت تو شده دیوونه بده به ما تو بقیع نشونه از قبر زهرا که دلها خونه ... بقیع مظلوم ، بقیع مظلوم ... ***در مصرع ستاره دار بند دوم اگر اشتباهی در متن وجود دارد به آیدی زیر اطلاع داده شود. ۱۳۹۹ .
. بسم الله الرحمن الرحیم صل الله علیک یا اباعبدالله ۳ السلام علیک یا خلیفه الله فی ارضه همیشه توبه شکستم، ولی زمان دادی میان ساحل اَمنت به من امان دادی رفیق‌هام، زمینم زدند، اما تو به بالهای زمین خورده آسمان دادی بساطِ نوکری‌ام را به هم نزن دیگر خودت جوازِ گدایی به این دکان دادی چقدر زار زدم، التماس‌ها کردم ولی براتِ حرم را به دیگران دادی سلام دادم و دادم به باد، تا برسد و در جواب، تو هم پرچمی تکان دادی نبود، لایق این حرف‌ها، ولـی آخر به چشمِ غرقِ گناهم حرم نشان دادی : همه ی فخر من این است که باشم حَرَمَت من و هـزار حـرف نگفته داریم صلي الله عليڪ يا سيدناالمظلوم يااباعبدالله الحسين سلام عليكم و رحمة الله... صبحتون بخير... روزتون معطر بنام .
_ ایام علیه السلام کاش امشب زائر کربو بلا بودم حسین کاش امشب در میان زائرا بودم حسین کاش امشب در هوای اسمان گنبدت میپریدم چون کبوتر من رها بودم حسین کاش امشب موقعی که اشک من میشد روان خیره به زیباییه گنبد طلا بودم حسین کاش امشب گوشه ای از صهن زیبای تو من مشغول ذکرو مناجات و دعا بودم حسین کاش امشب موقع سینه زدن در حروله علقمه باذکر ادرک یا اخابودم حسین کاش امشب جون میدادم موقع سینه زنی وقتی که یاد غمه تو سر جدا بودم حسین رضا نصابی .
. سرم سودای جان دادن به پای مصطفی دارد به پای دوست جان دادن در این عالم صفا دارد اگر دندانی از یارم شکسته وای برحالم به جایش مُثله گردد عضوعضوِ حمزه، جا دارد تمام کینه های دشمنانش را خریدارم شفاعت کاش مولایم به سردارش روا دارد بگِریید ای زنان بر من به امر یار در بیتم ولیکن روضه ها زهرا به خاکم در خفا دارد اگرچه آیه ی قرآن مرا از سابقون داند دلم "یا لیتنی" گویان، هوای کربلا دارد چه غافل بود ابوسفیان که کشته یک مدافع را حریم یار، مهد صد مدافع مثل ما دارد سلام خاصه ی حق بر تمام اولیای او مجاهد عهد می بندد دهد جان بر رضای او پرنده بال می خواهد کند پرواز در افلاک مدافع، گوی سبقت را ربوده در ره ادراک برای درکِ راه حق سراپا شور باید بود درونِ بینشی از "نور فوقَ نور" باید بود مجاهد داشته در حصنِ آن بینش، به غیب ایمان گِلِ او بوده از عترت، سرشته گشته با قرآن به انگشت اشاره می دود در جنگ با دشمن تسامح نیست در راهش همیشه هست چون آهن تسامح با تساهل با تغافل سَمّ مهلک ساخت به جان هر تماشاچی و جامانده ز یاران تاخت کنار تربت حمزه صدای گریه ی زهراست صدای سوره ی یاسین و رحمان، نور و اعطیناست به سوز و اشک، پیچیده فراق صاحب قرآن کنار تربت حامیِ او هنگامه ها برخاست مدافع نیست مرده، تربتش تصویرها دارد برای فاطمه مرثیه ی کرب و بلا اینجاست نگه داریدش از سیلی که دیگر جا به صورت نیست مشخص گشته از چشمان خونینش که او تنهاست به پا هر روز می آید بَرَد یک چادر خاکی به چادر، چکه های اشک های مرتضی پیداست مدافع نیست مرده، ناله اش از غربت یار است صدای نعره ی او از پسِ تاریخ، جان افزاست مدافع، جان خود را کرده موقوف نگهبانی مدافع ها مجزّایند از ترس و پریشانی نشانِ دست حمزه از کمک بر شانه ها دارند کنار هر حرم از دل همه کاشانه ها دارند مثال حمزه در این عصر چون کوهی ست پابرجا که با وهابی و داعش کند یک جنگ بی همتا نهیب حاج قاسم هست در هر جا طنین افکن مدافع ها و قدسی ها، به فرمانش زره بر تن به تیپ فاطمیون، حمزه ها درصف به خط هستند چو دانه دانه ی تسبیحِ زهرا مختلط هستند به آهنگ تبعیت سرود رهبری خوانند ز خضر خامنه ای مثنویِ دلبری خوانند مجیدطاهری(طاهر) ۱۷خرداد۹۹ .
4_5793952998753306165.mp3
23.61M
" ارادت ما به تو آقا از قدیمه" گرم دلامون که آقا سیدالکریمه شهادت علیه السلام حضرت علیه السلام مداح : کربلایی حسین طاهری
🌹هیچ آغازی زیباتراز سلام به دیگرنیست وهیچ آرزوی اررشمندتر ازسلامتی نیست 🌹وهیچ شکر ی بهتر از شکرنعمتهای خدانیست پس بدونیدکه هر نفسی که به راحتی میکشیم 🌹شکری وهربازدمی شکری دارد آیا ما شکرش رابجا می آوریم 🌹براتون صبح زیبا وپر خیربرکت از خداوند 🌹آرزو می کنم الهی 🌹آمین یارب آللمین❤️ 💚 🧡 💜 قرارگاه فرهنگی ولی امر بخش وشهرپیربکران
. در چه مواقعي به اصل « و » استناد کرد؟ ابا عبدالله در بين راه، در مواقع متعدد به اين اصل تمسک مي کند، و مخصوصاً در اين مواقع اسمي از اصل دعوت و اصل بيعت نمي‎برد. عجيب اين است که در بين راه هر چه قضاياي وحشتناکتر و خبرهاي مأيوس کننده تر از کوفه مي‎رسيد، خطبه اي که حسين مي خواند از خطبه قبلي داغتر بود. گويا بعد از رسيدن خبر شهادت مسلم، اين خطبه معروف را مي‎خواند: «اَيُّها النّاسُ! اِنَّ الدُّنيا قَد اَدبَرَت وَ اَذَنَت بِوَداعِ، وَ اِنَّ الاخِرَةَ قَدْ اَقْبَلَت وَ اَشرَفَتِ بِصَلاحِ». اقتباس از کلمات پدر بزرگوارش است. سپس مي‎فرمايد: «اِلا تَروَنَ اَنَّ الحَقَّ لا يُعمَلُ بِهِ وَ اَنَّ الباطِلَ لا يُتَناهي عَنهُ؟ لِيَرغَبِ المؤمِنُ في لِقاءِ اللهِ مُحِّقاً» (تحف العقول، ص 245) آيا نمي بينيد به حق عمل نمي‎شود؟ آيا نمي بينيد قوانين الهي پايمال مي‎شود؟ آيا نمي‎بينيد اين همه مفاسد پيدا شده و احدي نهي نمي‎کند و احدي هم باز نمي‎گردد؟ در چنين شرايطي، يک نفر مؤمن (نفرمود من که حسين بن علي هستم دستور خصوصي دارم، من چون امام هستم وظيفه‎ام اين است) بايد از جان خود بگذرد و لقاء پروردگار را در نظر بگيرد. در چنين شرايطي از جان بايد گذشت. يعني امر به معروف و نهي از منکر اينقدر ارزش دارد. در يکي از خطابه هاي بين راه، بعد از اينکه اوضاع را تشريح مي‎کند مي‎فرمايد: «اِنّي لا اَريَ المُوتَ اِلّا سَعادَةً وَ الحَيوةَ مَعَ الظّالِمينَ اِلّا بَرَماً» (تحف العقول، ص 245) ايها الناس! در چنين شرايطي، در چنين اوضاع و احوالي، من مردن را جز سعادت نمي بينم (بعضي نسخه‎ها «شهادة» نوشته اند و بعضي «سعادة»)، من مردن را شهادت در راه حق مي بينم؛ يعني اگر کسي در راه امر به معروف و نهي از منکر کشته شود، شهيد شده است (معناي «من مردن را سعادت مي بينم» نيز همين است). من زندگي کردن با ستمگران را مايه ملامت مي‎بينم، روح من روحي نيست که با ستمگر سازش کند. از همه بالاتر و صريحتر آن وقتي است که ديگر اوضاع صد در صد مأيوس کننده است، آن وقتي است که به مرز عراق وارد شده و با لشکر حر بن يزيد رياحي مواجه گرديده است. هزار نفر مأمورند که او را تحت الحفظ به کوفه ببرند. در اينجا حسين بن علي(ع) خطابه معروفي را که مورخين معتبري امثال طبري نقل کرده‎اند، ايراد و در آن به سخن پيغمبر تمسک مي‎کند، به اصل امر به معروف و نهي از منکر تمسک مي‎کند: «اَيُّها الناسُ! مَنْ رَأي سُلطاناً جائِراً مُسْتَحِلّاً لِحَرامِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهدِ الله، مُستَأثِراً لِفَيءِ اللهِ، مُعتَدِياً لِحُدودِ اللهِ، فَلَمْ يُغَيِّر عَلَيهِ بِقَولٍ وَلا فِعلٍ کانَ حَقِّاً عَلَي اللهِ اَن يُدخِلَهُ مَدخَلَهَ. اَلا وَ اِنَّ هؤُلاءِ القَومَ قد اَحَلّوا حَرامَ اللهِ وَ حَرَّموا حَلالَهُ و استَأثَروا فَيءَ اللهِ.» (تاريخ طبري، 4/304) يک صغرا و کبراي بسيار کامل مي چيند. طبق قانون معروف، اول يک کبراي کلي را ذکر مي کند: ايها الناس! پيغمبر فرمود: هر گاه کسي حکومت ظالم و جائري را ببيند که قانون خدا را عوض مي کند، حلال را حرام و حرام را حلال مي کند، بيت المال مسلمين را به ميل شخصي مصرف مي کند، حدود الهي را بر هم مي زند، خون مردم مسلمان را محترم نمي شمارد، و در چنين شرايطي ساکت بنشيند، سزاوار است خدا (حقاً خدا چنين مي‎کند، يعني در علوم الهي ثابت است) چنين ساکتي را به جاي چنان جائر و جابري ببرد. بعد صغراي مطلب را ذکر مي‎کند: «اِنَّ هؤُلاءِ الْقَومَ…» اينها که امروز حکومت مي‎کنند (آل اميه) همين طور هستند. آيا نمي بينيد حرامها را حلال کردند و حلالها را حرام؟ آيا حدود الهي را بهم نزدند، قانون الهي را عوض نکرند؟ آيا بيت المال مسلمين را در اختيار شخصي خودشان قرار ندادند و مانند مال شخصي و براي شخص خودشان مصرف نمي کنند؟ بنابر اين هر کس که در اين شرايط ساکت بماند، مانند انهاست. بعد تطبيق به شخص خود کرد: «وَ اَنَا اَحَقُّ مِن غَيرٍ» من از تمام افراد ديگر براي اينکه دستور جدم را عملي کنم، شايسته‎ترم. * * * مجموعه آثار شهيد مطهري ج 17ـ حماسه حسيني صفحه: 270 ـ 271 شهيد مطهري .
15 شوال،سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تسلیت باد. خبرگزاری بسیج پیربکران روابط عمومی حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان
ثواب زيارت شاه عبدالعظيم چرا زيارت شاه عبدالعظيم مساوي يا بيشتر از زيارت امام حسين است؟ پاسخ: در برخي روايات، زيارت قبر ايشان «همانند زيارت قبر امام حسين (ع)» دانسته شده است.[1]همچنين با توجه به جستجوي انجام شده مي توان گفت: در هيچ روايتي نيامده كه ثواب زيارت قبر ايشان بالاتر از زيارت قبر امام حسين عليه السلام است. بر اساس آنچه در زيارت نامه عبدالعظيم حسني (ع) نقل شده است ، اميد برابري ثواب زيارت ايشان با زيارت اباعبدالله الحسين (ع) وجود دارد (السّلامُ عَلَيْكَ يا مَنْ بِزِيارَتِهِ ثَوابُ زِيارَةِ سَيّدِ الْشّهَدآءِ يُرْتَجى[2]‏). محدث قمي در توصيف شخصيت عبدالعظيم حسني مي فرمايد: علو مقام و جلالت شان آن حضرت اظهر من الشمس است. آن جناب بعلاوه آنكه از دودمان حضرت خاتم النبيين است از بزرگان محدثين و راويان شيعه و اعاظم علما و زاهدان و عباد صالح خداست صاحب ورع و تقوا و از اصحاب حضرت جواد و حضرت هادي عليهما السلام است و نهايت توسل و انقطاع به خدمت ايشان داشته و احاديث فراوان از ايشان روايت كرده است. حضرت امام هادي (ع) او را به ثبات قدم در دين خدا در دنيا و اخرت دعا فرموده است. اگر بنا باشد جانشينان راستيني براي پيامبر مكرم اسلام و ائمه معصومين عليهم السلام در دنيا و آخرت فرض نمود بي شك عبدالعظيم حسني يكي از سرافرازترين اين جانشينان است. پيامبر مكرم اسلام، چنين اشخاصي را جانشين راستين مرتبه نبوت و امامت قرار داده و مي فرمايند: اللهم ارحم خلفايي؛ خداوندا بر جانشينان من رحمت فرست. شخصي از حضرت پرسيده باشد؛ يا رسول الله من خلفاوك؛ اي رسول خدا منظور از جانشينان شما چه كساني هستند؛ حضرت فرموده باشند؛ الذين ياتون من بعدي و يرون حديثي و سنتي ؛ جانشينان مرتبه نبوت كساني از علماء امت من هستند كه سنت و احكام الهي را زنده مي دارند. از اين رو اميد به ثواب زيارت عبدالعظيم حسني به عنوان جانشين پيامبر صلوات الله عليه و آله و ائمه معصومين عليهم السلام چيزي دور از انتظار و رحمت واسعه خداوند نيست و اين نشان از باز بودن راه كمال و رشد براي غير معصوم است. [1]. حر عاملي، وسائل پي نوشت: ‏الشيعة، ج14، ص575 ، باب93؛ محدث نوري، مستدرك‏الوسائل، ج10، ص367، باب73 (استحباب زيارة قبر عبد العظيم) شيخ صدوق، ثواب‏الأعمال، ص 99؛ ابن قولويه قمي، كامل‏الزيارات، ص324
شهادت حضرت حمزه و وفات حضرت عبدالعظیم سلام الله علیهما رسیده ای عاشقان،موسمِ سوگی عظیم شهادت حمزه و،وفاتِ عبدالعظیم دو حامیِ قرآن و،دو یاورِ دین حق دو جلوه ی ایمان،مظهرِ آیین حق واویلتا واویلا... دلم به عشق این دو،به اشک و سوزِ سینه گهی رَوَد سوی رِی،گهی رَوَد مدینه خدا کند پِیرُوِ،مکتبشان باشم من سربازی از لشکرِ،صاحب زمان باشم‌ من سیّدُنا یا مهدی... عموی پیغمبر شد،در راه دین صد پاره ولی نشد خواهرش،در کوچه ها آواره حمزه شهید دین شد،از کینه ای تحمیلی ولی به خواهرِ او،کسی نزد یک سیلی حسین غریب مادر...
. توسل ویژۀ ایام شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام به نفس استاد حاج منصور ارضی•✾• ┅═┄⊰༻↭༺⊱┄═┅ شیعه باید نیمۀ شوال را از بر کند عبرتِ جنگِ اُحد را ذرّه ای نوبر کند با مُروری جِدّی از تاریخِ دوران ، خویش را در کنار مصطفی روحی فِدا ، یاور کند از غنائم، لحظۀ بُحبوحه باید دست شُست ورنه کِی دفعِ خطر از جانِ پیغمبر کند الگوی رزمندۀ اسلام ، اخلاصِ علی است حمزه در جنگ اقتدا بر شیوۀ حیدر کند “لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار” برترین مدحی است، کز مولای ما، داور کند شد علی شیر خدا و حمزه شد شیر رسول تا تهاجم بر سپاهِ مشرک و کافر کند شیعه باید از جناب حمزه گیرد درسها سینۀ خود را سپر ، در یاریِ رهبر کند حکمِ پیغمبر زمین ماند و غنیمت اصل شد خصم باید هم که دستِ خویش را برتر کند وای بر قومی که از تکلیف خود غافل شود در همین هنگامه، دشمن بر دلش خنجر کند حمزه چون از پا درآمد، مصطفی از پا نشست کاش فکری از برای حالتِ خواهر کند *صدا زدن یا رسول الله ، زهرایِ مرضیه و عمۀ ها گرام دارن میان سمت اُحد ، با سرعت میومدن .. چون اول گفتن پیغمبر به شهادت رسیده بعد بین راه پیغام دادن عمویِ پیغمبر به شهادت رسیده .. زهرا سراسیمه میومد ..* جسمِ سالارِ سپه را ساخت پنهان در عبا کاش فکری هم برای زینبِ مضطر کند *عبا رو بدن انداخت بدن رو پوشاند .. بقیۀ بدنُ با خار و خاشاکُ و علف هایِ بیابان پوشانده شد .. صفیه خانم آمد ، ناله میزد اومد دست ببره به عبا که صورت حمزه رو ببینه ، پیغمبر فرمود به جانِ من نگاه نکن .. قبول کرد .. یا رسول الله کجا بودی دخترت زینب سلام الله علیها وقتی اومد تو قتلگاه .. همه شنیدید سنگ ها و نیزه شکسته ها و شمشیرها رو کنار زد .. دست برد زیرِ بدن صدا زد خدایا این قربانی رو از آل محمد قبول کن ..* 👇
babolharam Arzi.mp3
5.08M
توسل ویژۀ ایام شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام به نفس استاد حاج منصور
. بسم‌ الله الرحمن الرحیم رزق ما جرعه ای از این «می» شد مستی ما چُنین پیاپی شد شکر حق با تو عمرمان طی شد قبله‌ی اهل معرفت ری شد تو حسن(ع) زاده‌ای کَـرم داری به نیابت از او حـرم داری دست لطف تو بر سـرم آقا خانه زادم در این حـرم آقا تو غـریبـی و دست کم آقا؛ کاش بودم چو محتشم آقا - - تا که در مِدحت تو بنویسم از غم و غربت تو بنویسم درد تهران دوا شده بـا تو حاجت ما روا شده بـا تو شهر ما با صفا شده بـا تو شهرری کربلا شده بـا تو نام تو می دهد به ما مستی تو حسین(ع) دیار ما هستی جانم آقا فدای نام شما "جامعه" قبله ی کلام شما عقل مانده است در مقام شما حضرت هادی(ع) آن امام شما - - گفته: " انتَ ولـیُّنـا حَـقّـا " چون که بودی بـرای او سقّا نـوه ی حضرت کـریـم شدی در دل شیعیان مقیم شدی چون به حق راه مستقیم شدی عـبـد بودی ولی عظیم شدی شاهی و ما گدای این خوانیم با عنایات تو مسلمانیم نوحه خواندن مقابلت زیباست محضرت هم تراز کرب و بلاست حرمت مامن حسینی هاست شب جمعه چه روضه ای برپاست با نوای پر از غم زهرا(س) میشود گونه هایمان دریا ملک ری سال‌ها پر از غم بود در دلش لحظه لحظه ماتم بود چهره‌ی او همیشه درهم بود گندمش روضه‌ی مجسم بود بـا عنـایـات حضرت هـادی(ع) تو بـه این خاک آبـرو دادی بین حجره غریب افتادی با دلی پُر شکیب افتادی گفتی: اَمَّن یُجیب ... افتادی یاد شیب الخضیب افتادی بر زمین جسم تو رها نشده سرت از پیکرت جدا نشده .
. بسم‌ الله الرحمن الرحیم اینجا دیار گریه کن ها از قدیم است دولت سرای حضرت عبدالعظیم است صاحب لوای این حرم شاهی کریم است تنها پناه بی پناهان این حریم است با لطف این آقا گدا عبد خدا شد هرسائلی در این حرم حاجت روا شد بوی حسن دارد ضریح دل ربایش قربان رنگ سبز این گلدسته هایش اینجا غمی دیرینه دارد گریه هایش این سرزمین خیلی گران باشد بهایش این خاک را وعده به یک نامرد دادند داغ حسین را بر دل زهرا نهادند شبهای جمعه نیمه شبها تا سپیده بر روی اسرارش خدا پرده کشیده از راه می آید زنی قامت خمیده لب میگذارد روی حلقوم بریده فریادهای یا بنی پا بگیرد حیدر بیاید بازوی زهرا بگیرد روضه نمیخواهد تنی که سر ندارد قربان آن آقا که انگشتر ندارد یک تکه ای سالم همه پیکر ندارد جایی برای بوسه ی مادر ندارد گیسوی خود را ریخته روی گلویش مادر بود اینگونه شکل گفتگویش گوید بنیّ یا بنیّ یا بنیّ برخیز آمد مادرت زهرا بنیّ دیدم خودم در عصر عاشورا بنی افتاده بودی زیر دست و پا بنیّ من بی وضو موی تو را شانه نکردم حالا به دنبال سرت باید بگردم از تشنگی لبهای عطشانت به هم خورد ترکیب ابروها و چشمانت به هم خورد از شدت ضربه دو دندانت به هم خورد آیه آیه نذر قرآنت به هم خورد راه تو را در گودی گودال بستند بر پیکر تو نیزه ها را می شکستند ⏹.
. 🎤 سوز همیشه ی جگرم باش یا حسین من سینه می زنم سپرم باش یا حسین در طول عمر جز تو پناهی نداشتم مثل گذشته ها پدرم باش یا حسین هر روز مادرم سر سجاده گفته است خیلی مراقب پسرم باش یا حسین ای نام تو بهانه ی شیرین زندگی شور محرم و صفرم باش یا حسین پایین پات سر بگذارم تو هم بیا بالای جسم محتضرم باش یا حسین جان مرا بگیر حوالی قتلگاه این گونه اخرین خبرم باش یا حسین دستم به دامنت نرسید این جهان اگر باب الحسین منتظرم باش یا حسین باشد قرار بعدی ما اربعین حرم مهر قبولی گذرم باش یا حسین 🔸شاعر: 🎤
. داغ از دو عزا شدی ای دل مجلس بـوی کربلا میده هوای زیارت با چشمای خیس کبوتر، یه گنبد، حرم یا کریم دلا وقتی تنگه میشه کربلا زیارت میریم ما به عبدالعظیم تو از بس کریم و گداپروری گذاشتی به روزیتون عادت کنم منه بی کس و کار و آلوده رو گذاشتی که عرض ارادت کنم ... ای دل رحیم آقا ، سَیدُالکریم آقا ... ... جان آقا جان آقا ، جان آقا جان آقا ... آقـای رشید و رشادت ضرب المثلی به ارادت لبیک به تو حضرت حمزه نوشیده ی شَهـد شهادت تو ای نور چشم رسول خـدا شدی مُثله مُثله فدائیِ دین عباشو پیمبر کشید رو تنت نبینه تورو خواهرت رو زمین اُحُـد، کربلا شد برا تو ولی تن تو زیر سُم اسبا نرفت بدن بی کفن روی خاکا نموند سرت بر نوک نیزه بالا نرفت آقا هر بلایی که اومد سرت نبود پیش تو لااقل خواهرت کی دیده بِـبُـرَن رگ حنجرو بشه قاریِ روی نیزه سرت ... ای بی حبیب آقا ، مظلوم و غریب آقا ... ... جان آقا جان آقـا ، جان آقا جان آقـا ... .👇
. ‌❁﷽❁ ‌ 💞 علیه السلام: ‌ 🌸🍃صَلاةُ مُتَطَيِّبٍ، اَفْضَلُ مِنْ سَبعينَ صَلاةً بِغَيْرِ طِيبٍ🍃🌸 ‌ یک با بوی خوش (عطر) بهتر از هفتاد نماز بدون بوی خوش است.🌺 ‌ 📚کافی، ج۶، ص۵۱۱🌿 ‌ 🔻‌عطر زدن در اسلام برای هیچ گروه و جنسیتی از جمله برای زنان و دختران جوان نیست. ‌ 🔸اما چیزی که از آن نهی کرده است استعمال عطرهای خوش بو کننده مقابل نامحرم است. ‌ ⭕طبق نظر همه مراجع استعمال این گونه عطرها در مجامع عمومی که نامحرم نیز وجود دارد جایز نیست.⭕ ‌ 📚توضیح مسائل ۱۳ مرجع🌱 ‌ 💠ولی قطعاً استفاده از آن برای و یا در مقابل محارم دیگر و یا در جمع بانوان جایز است، علت این امر هم واضح است چرا که اسلام حفظ و حیاء برای زنان و نگهداشتن حریم با مردان نامحرم را برای صیانت خانواده و اجتماع از مفسده های فراوانی که به همراه دارد واجب شمرده است. .
. مرثیه حضرت حمزه سلام الله علیه با -(خواهرش می آمد و رویش عبا انداختند) مرثیه حضرت حمزه سلام الله علیه خواهرش می آمد و رویش عبا انداختند تا که پاهایش را نبیند یک ردا انداختند فاطمه از یک طرف ..بنت اسد از یک طرف حسّ ِ آرامش را به جان مبتلا انداختند ناله ای زد تا صفیّه ..سینه ها مجروح شد در کنارِ حمزه با گریه..نوا انداختند واردِ شهرمدینه شد..محبّت کُر گرفت.. صبر از کف ها ربودند و صدا انداختند تسلیت می گفت هر گریه کُنی بر خواهرش لاله ها را به یک به یک در زیرِ پا انداختند ای بمیرم بر دلِ یک خواهری در کربلا بر سر و بر صورتِ او سنگ ها انداختند جایِ عرضِ تسلیت..زخم زبانها نوش کرد آتشی بر معجرش..اهلِ جفا انداختند پیشِ چشمانش بریده شد سری در قتلگاه بعد از آن سر را به سمتِ نیزه ها انداختند پایِ تکّه پاره پیکر..خواهری مضروبه شد بهرِ دفنِ تکّه هایش ..بوریا انداختند شاعر: .
امام سجاد(ع) در طی روایتی می فرماید : 📋《مَا مِنْ يَوْمٍ اَشَدُّ عَلي رَسولِ اللهِ(ص) مِنْ يَوْمٍ اُحُدٍ قُتِلَ فِيهِ عَمُّهُ حَمْزَةٍ بْنِ عَبدالمطلَبٍ اَسَدُ اللهِ وَ اَسَدُ رَسُولِهِ(ص)!》 ♦️سخت ترين روزی كه بر رسول خدا(ص) گذشت روز غزوه احد بود كه در آن عمويش حمزه بن عبدالمطلب كه شير خدا و شير پيامبرش بود كشته شد.(۸) اما در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه(ع) آمده است که؛ از ابن عباس نقل شده است كه وقتی در جنگ احد حضرت حمزه سیدالشهداء شهيد شد، وحشی (قاتل حمزه) از طرف هند (مادر معاویه) اجیر شد که حمزه را بعد از کشتن، مُثله کند. و او نیز سینه حمزه را شکافت. بعد از پایان جنگ، صفيه (خواهر حمزه و مادر زبیر) آمد كه وضع جنازه برادر خود را ببيند اما خبر نداشت كه برادرش را بعد از شهادت، مثله كرده‏ اند. صفيه به امام على(ع) و زبير (پسر صفیه) برخورد كرد. امام على(ع) به زبير فرمود : 📋《اُذْكُرْ لِأُمِّكَ!》 ♦️مادرت را دریاب! (به او تذكر و دلدارى بده!) و چون این کار قدری سخت بود، زبیر از آن سرباز زد و متقابلا به امام علی(ع) عرضه داشت : 📋《لَا بَلْ اذْكُرْ أَنْتَ لِعَمَّتِكَ!》 ♦️نه! شما به‏ عمّه‏ تان تذكر و دلدارى دهيد. صفیه تا به علی(ع) و زبیر رسید پرسید : 📋《مَا فَعَلَ حَمْزَةُ؟ فَأَرَيَاهَا أَنَّهُمَا لَا يَدْرِيَانِ!》 ♦️حمزه را چه شده است؟ پس صفیه از حال آن دو گمان کرد که آنان خبری ندارند. پس نزد حضرت رسول اکرم(ص) آمد. حضرت(ص) تا عمه خود را دید، فرمود : 📋《إِنِّي أَخَافُ عَلَى عَقْلِهَا》 ♦️من مى‏ ترسم بر عقل صفيه، از شدت ناراحتى بر حمزه، صدمه‏ اى بر او وارد شود. در این هنگام؛ 📋《فَوَضَعَ يَدَهُ عَلَى صَدْرِهَا فَدَعَا لَهَا فَاسْتَرْجَعَتْ وَ بَكَت‏》 ♦️حضرت(ص) دست مبارک خود را بر روی سينه ی صفيه گذاشت و براى او دعا فرمود و صفيه نیز گفت : (إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ‏) و سپس گريه كرد.(۹) رسول اکرم(ص) هنگام بازگشت به مدینه، وقتی شاهد گریه انصار بر کشتگان خود شد، فرمود : 📋《لَكِنَّ حَمْزَةَ لَا بَوَاكِيَ لَهُ الْيَوْمَ بِالْمَدِينَةِ》 ♦️اما امروز در مدینه برای (عمويم) حمزه(ع) گريه كننده ای نيست. سعد بن معاذ این سخن را شنید و زنان را بر در خانه رسول خدا(ص) آورد و آنان بر حمزه(ع) گریستند.(۱۰) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : حمزه که جان عالم و آدم فدای او لب باز می کنم که بگویم رثای او  مردی که در شجاعت و هیبت نمونه بود در غیرت و شکوه و شهامت نمونه بود  شیر خدا و شیر نبی، فارس العرب در انتهای جاده ی مردانگی، ادب  هم یکه تاز عرصه ی جنگ و نبردها هم آشنای بی کسی اهل دردها  هنگام رزم و حادثه مردی دلیر بود خورشید آسمانی و روشن ضمیر بود  شب های مکه شاهد جود و کرامتش گل داشت باغ شانه ی او از سخاوتش  او صاحب تمام صفات حمیده بود دل را به نور حضرت حق پروریده بود  الگوی اهل سرّ و یقین بود طاعتش یعنی زبانزد همه می شد عبادتش در آسمان مکه ی دلها ستاره بود بر قلبهای خسته، امیدی دوباره بود 👤رحیمی 📚منابع : ۱)ذخائر العقبی محب الدین طبری، ص۱۸۱ ۲)شرح نهج البلاغه ابن ابی الحديد، ج۱۱، ص۶۵ ۳)کتاب سلیم بن قیس، ج۱، ص۱۶۰ ۴)الکافی شیخ کلینی، ج۴، ص۵۶۱ ۵)الارشاد شیخ مفید، ج‌۲، ص۹۸ ۶)مقتل الحسين(ع) خوارزمی، ج۲، ص۳۷  ۷)بحارالانوار مجلسی، ج۴۵، ص۱۳۹ ۸)امالی شیخ صدوق، ص۴۶۲ ۹)مسكّن الفؤاد شهید ثانی، ص۷۱ ۱۰)دلائل النبوة ابوبکر بيهقی، ج۳، ص۳۰۰ @AsnadolMasaeb
. 👤امیرالمؤمنین امام علی(ع) در طی نامه ای به معاویه می فرماید : 📋《أَلاَ تَرَى غَیْرَ مُخْبِرٍ لَکَ وَ لَکِنْ بِنِعْمَهِ اَللَّهِ أُحَدِّثُ أَنَّ قَوْماً اُسْتُشْهِدُوا فِی سَبِیلِ اَللَّهِ تَعَالَى مِنَ اَلْمُهَاجِرِینَ وَ اَلْأَنْصَارِ وَ لِکُلٍّ فَضْلٌ حَتَّى إِذَا اُسْتُشْهِدَ شَهِیدُنَا قِیلَ سَیِّدُ اَلشُّهَدَاءِ وَ خَصَّهُ رَسُولُ اَللَّهِ(ص) بِسَبْعِینَ تَکْبِیرَةً عِنْدَ صَلاَتِهِ عَلَیْهِ؟》 ♦️آنچه مى‌‏گویم براى آگاهاندن تو نیست، بلکه براى یادآورى نعمت‏‌هاى خدا مى‌گویم! آیا نمى‏‌بینى جمعى از مهاجر و انصار در راه خدا به شهادت رسیدند و هر کدام داراى فضیلتى بودند، اما آنگاه که شهید ما «حمزه» شربت شهادت نوشید، او را سیدالشهدا خواندند و رسول اکرم(ص) در نماز بر پیکر او به جاى پنج تکبیر، هفتاد تکبیر گفت؟!! و در ادامه فرمود : 📋《..أَنَّى یَکُونُ ذلِکَ کَذلِکَ وَ مِنَّا النَّبِیُّ(ص) وَ مِنْکُمُ الْمُکَذِّبُ، وَ مِنَّا أَسَدُاللَّهِ وَ مِنْکُمْ أَسَدُ الْأَحْلافِ، وَ مِنَّا سَیِّدا شَبابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ مِنْکُمْ صِبْیَةُ النَّارِ، وَ مِنَّا خَیْرُ نِساءِ الْعالَمِینَ وَ مِنْکُمْ حَمّالَةُ الْحَطَبِ! فِی کَثِیرٍ مِمَّا لَنَا وَ عَلَیْکُمْ!》 ♦️شما چگونه با ما برابريد در حالی كه؛ رسول اکرم(ص) از ماست، و دروغگوى رسوا [ابوجهل] از شماست. شير خدا [حمزه(ع)] از ماست، و شیر پیمانها و توطئه ها [ابوسفیان] از شماست. دو سيّد جوانان اهل بهشت [امام حسن(ع) و امام حسین(ع)] از ماست و كودكان در آتش افكنده شده [اولاد عقبة ابن ابی معیط] از شماست. بهترين زنان جهان [حضرت فاطمه(س)] از ماست و زن هيزم كش دوزخیان [امّ جمیل همسر ابولهب، خواهر ابوسفیان] از شماست و از ما اين همه فضيلت‏ها، و از شما آن همه رسوايى ‏هاست!(۱) 👤امام محمدباقر(عليه السلام) می فرماید : 📋《عَلَى قَائِمَةِ اَلْعَرْشِ مَكْتُوبٌ حَمْزَةُ أَسَدُ اَللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ سَيِّدُ اَلشُّهَدَاءِ》 ♦️بر ستون عرش نوشته شده است : حمزه، شير خدا و شير رسول خدا(ص) و سيّد شهيدان است.(۲) 📚منابع : ۱)نهج البلاغه سید رضی، نامه ۲۸ ۲)الکافی شیخ کلینی، ج۱، ص۲۲۴ .