eitaa logo
آموزش تخصصی مداحی و روضه
7.6هزار دنبال‌کننده
249 عکس
191 ویدیو
23 فایل
کانال رسمی حاج اسماعیلی آموزش نغمات مداحی انتشار کلیه مطالب این کانال بلامانع است (و همراه لینک کانال نغمات باشد آدرس سایت: https://madehin14.ir 🌷تبادل فقط با کانال های مرتبط با مداحی🌷 ادمین ثبت نام: @madehine14 🌴آیدی استاد حاج اسماعیلی @hajsmaeeli
مشاهده در ایتا
دانلود
4️⃣1️⃣پیشنهاد کنیزی در مجلس یزید! در مجلس یزید مردی به یزید گفت : 📋《یَا أَمِیرَالمُؤمِنینَ! هَب لِی هَذِهِ اَلْجَارِيَةَ!》 ♦️اى امير مؤمنان! اين دخترك را به من ببخش!!(۱) 📋《إِنَّ سَبَایَاهُم لَنَا حَلَالٌ!》 ♦️اسیران آنها، بر ما حلال هستند.(۲) @javdafshani 📚منابع : ۱)سیر اعلام النبلاء ذهبی، ج۳، ص۳۰۹ ۲)الطبقات الکبری ابن سعد، ج۱، ص۴۸۹
( سلام الله علیها ) دیگه این بابا ودختر ، همدیگر رو ندیدند ، هر از چند گاهی ، یه نشونه هایی از بابا رو می دید ، گاهی میدید بالای نیزه ... یه سری ؟ ... باد محاسن و گیسوانش رو تکان میده ، هی صدا میزد : عمه ، این سرِ کیه بالا نیزه هاست ؟ عمه جان ، غُصه نخور ، بابات بر میگرده از سفر ... یه جای دیگه ، صدای صوت قرآن می شنوه ... عمه ، کیه داره قرآن میخونه ؟ چقدر صداش شبیه صدای بابای منه ؟ تا اینکه یه نیمه شبی ، کُنجِ خرابه ، سرِ بابارو توو دامنش گذاشتند ... صدا زد : مَا هَذَا الرَّأس ؟ این سرِ کیه ؟ قَالوا لَها : « رأسُ أبْيك » این سرِ بابات هست ، « فَرَفَعَتْهُ مِنَ الطَّشْت » سر را از تووی طشت بلند کرد ... « حَاضِنَةَ لَه » سرِ بابارو محکم بغل گرفت ... یه وقت دیدند صدای رقیه دیگه نمیاد ... چی شد رقیه ؟ ... زینب اومد ، دید سر یک طرف ، رقیه یک طرف ، اینقدر گریه کرده ، دِق کرده ... ( منبع: اَلْمُنْتَخَبْ فِي جَمْعُ الْمَراثي وَ الْخطب ، طُريْحي، ص 136-137 ) اَلا لَعْنَةُ اللهِ عَلَی الْقَومِ الظَّالِمین ... « وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ... » ( آیه 227 سوره شعراء ) سه شنبه 23 مهر 1398 @madehin14
1. تکلف چیست ؟.mp3
4.51M
« تکلّف » گر نباشد ، خوش توان زیست « تعلق » گر نباشد ، خوش توان مُرد ... 25/2/1399 @madehin14
ما در مداحی ، خصوصا دعا خوانی ، « صحیح خوانی » داریم ، « فصیح خوانی » داریم ، اما نداریم ... تکلف یعنی خودمان را به سختی و مشقت بیندازیم گاهی اصلا نیازی نیست ، مخرج حروف وکلمات را به شکل ادا کنیم ، البته اگر کسی بلد بود و بصورت ، بدون آنکه توی چشم بزند ، حروف را با مخرج عربی اجرا کرد اشکالی نداره ، اما موضوع اینجاست که معمولا کسانی این کار را انجام میدهند که تسلط و مهارت کافی ندارند و آنقدر در این کار افراط و زیاده روی میکنند که اجرایشان به شکل در میاد و یا در بهترین حالتش ، را پرت نموده و فکر او را از هدف اصلی که مداحی باشد به حاشیه میکشاند ... با خود میگوید : الان مداح چی گفت ؟ چرا اینطوری اجرا کرد ... و دچارمشغولیت ذهنی میشود ، یادمان باشد : گاهی زیبایی در سادگی است 11/8/1400 @madehin14
2. غیر طبیعی.mp3
1.67M
تکلف داشتن ، یعنی « غیرطبیعی » خواندن ... این غیر طبیعی بودن در چهره مداح یا لباس و یا خیلی از چیزهای دیگر هم میتواند باشد ، مثل نوع کاغذ دست گرفتن و یا حتی اندازه کاغذی که مداح از روی آن میخواند و ... 25/1/1399 @madehin14
3. جلب توجه بی مورد.mp3
2.8M
ما میخواهیم مستمع یک حال خوش معنوی پیدا کند و چند قطره ای اشک بریزد ، حالا فرض کنید مداح از همون اول کاری را انجام دهد که « حواس » مردم پرت بشه و ذهن او از هدف اصلی ، به حواشی کشیده بشود ، این رفتار « غیرطبیعی » نام دارد 25/1/1399 @madehin14
4. لحن دعا.mp3
8.26M
آیا دعاها را حتما باید با « لحن عربی » بخوانیم ؟ 5/5/1398 @madehin14
1398 آیا دعاها را حتما باید با « لحن عربی » بخوانیم ؟ خصوصا وقتی مخاطب ما فارسی زبان های در ایران هستند ؟ توصیه ی ما ، ساده و روان خواندن است ، و تلاش برای اینکه به خوبی بتوانیم معنا ومحتوای عبارات دعا را به شنونده انتقال دهیم ، لذا اگر کسی به قواعد زبان عربی ، تسلط دارد ، و میتواند بدون رفتن به « حواشی » این کار را انجام دهد ، اشکالی ندارد اما اگر چنین مهارتی را ندارد ، بهتر است که خود را گرفتار سختی های بی مورد نکند در بعضی از دعاها مانند « دعای توسل » ما باید از مردم جواب بگیریم ، مخاطب اگر با لحن دعا خوانیِ شما ارتباط برقرار نکند ، همکاری نمیکنه و جواب نمیدهد ... یادمان باشد : گاهی زیبایی در سادگی است « وَ ما أَنَا مِنَ الْمُتَکَلِّفینَ من اهل تکلف نیستم » ( سوره ص ، آیه 86 ) @madehin14
7. نقد دعای سلامتی.mp3
2.13M
نقد و بررسی دعای سلامتی در دستگاه همایون 22/1/1399 @madehin14
« التماس دعا » 15/6/1401 @javdafshani
1. قسمت اول.mp3
7.86M
قسمت اول : شب جمعه ، حرمِ تو مرکز عشق وجنونه ( حسینیه شهید آل مبارک اهواز ) 25/7/1398 @madehin14
قسمت اول : بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ شب جمعه ، حرمِ تو مرکز عشق وجنونه هر کی کربلاست توو این شب ذکر « یاحسین » میخونه ( تو رو خدا دلتون میخواست امشب کربلا باشین ؟ ) چقدرشلوغه دورت ، آقا توو این شب زیبا چشم هر عاشق و شیداست شبیه زمزم و دریاست ( جای ماها خالیه کربلا ، جاموندهای از زیارت اربعین ، امشب دور همدیگه جمع شدیم بگیم ارباب : اگر چه از زیارت اربعین جا موندیم ، اما دلمون کربلائیه ، می بینم بعضی ها ازکربلا تازه برگشتن ، عطر و بوی ابی عبدالله توو مجلس ما پیچیده ) همه اومدند به پابوس همه اومدند زیارت به امید اینکه آقا بهشون بشه عنایت میدونم کرامت تو حد و اندازه نداره زیر قُبه ، شبه جمعه لطف و مرحمت میباره زیارت عاشورا خوندن چه ثوابی داره امشب هدیه به حسین و عباس هدیه به رباب و زینب بَه ، چه جای با صفایی ( اینجا نباش ، توو حرم ابی عبدالله باش ، توو اون شلوغیهای دورِ ضریح مطهر ، کنار شش گوشه ی ابی عبدالله ، یه جایی برای دلت پیدا کن ، سر بزار به ضریح ، با خودت نجوا کن ) بَه ، چه جای با صفایی بَه ، چه بین الحرمینی همه میخونند زیر لب چه اباالفضل و حسینی یکی با کرامت و فضل یکی شُهره در رشادت یکی اوج مردی و شور یکی اسوه ی شهادت یکی شد ذبیحُ العطشان یکی ساقی العطاشان یکی بی سر ، ولی تشنه یکی بی دستِ ، و سقا خلاصه خیلی کریمی حرمت نداره همتا ( تویی مولای ابالفضل یا حسین ای گل زهرا ) 2 ( اما ، حالا اهل گریه ، تا اینجا مناجات بود ، درد و دل بود ، ازاینجا به بعد میخواهیم گریه کنیم ) ( حسینیه شهید آل مبارک اهواز ) 25/7/1398 @madehin14
2. قسمت دوم.mp3
5.91M
قسمت دوم : شنیدم حضرت زهرا شب جمعه حرم توست ( حسینیه شهید آل مبارک اهواز ) 25/7/1398 @madehin14
قسمت دوم : شنیدم حضرت زهرا شب جمعه حرم توست ( اونایی که شب جمعه توو حرم بودید ، چه حال و هوایی داره ، وقتی اون نسیم خنکِ ، بوی عطر یاس توو حرم می پیچه ) شنیدم حضرت زهرا شب جمعه حرمِ توست میونه صحن و رواقت بی قراره ماتمِ توست از حرم تا قتلگاه و میره با ناله و شیون ( اینا همش حدیثه ، امام صادق فرمود ... چی کار میکنه مادرِ سادات ؟ ) از حرم تا قتلگاه و میره با ناله و شیون میخونه روضه و میگه پسرم رو تشنه کُشتن یه صدای ناله ای داره ، مادر سادات ، یه چیزی رو به عنوان روضه ، به زبان میآره ، چی میگه ؟ « بُنَیَّ » ... اینقدر این ناله سوزناکه ، زمین و آسمان به گریه میافتند ... « بُنَیَّ قَتَلوک ، وَ مِنَ الْمَاءِ مَنَعوک » دیگه چی میگه مادر سادات ؟ میگه ای غریب مادر کی بریده حنجرت رو کی به خاک و خون کشیده بدن مطهرت رو ... ؟ انگار این صحنه ، دوباره جلو چشم مادر سادات ، زنده میشه ، کدام صحنه ؟ یکیش اون صحنه ای بود ، زینب از خیمه گاه ، به سمت قتلگاه می دوید ، هی صدا میزد : برادر ... او می دوید و من می دویدم ( اهل ناله ، اهل گریه ، با مادر سادات هم صدا بشید ) او می دوید و من می دویدم او سوی مقتل ، من سوی قاتل او می نشست و من می نشستم او روی سینه من در مقابل ( طاقت داری بگم ؟ ) او می برید و من می بریدم او از حسین سر من غیر از او دل ... (دیوان جودی عنبرانی ص371) اینجا بود اون لعین ملعون ، میگه همین که نشستم رو سینه ی مبارک ، دیدم صدای سوزناکی داره میاد ، هی صدا میزنه : (غریب مادر حسین )3 شهید مادر حسین ( هر جا نشستی صدا بزن ، سه مرتبه یاحسین ) ( حسینیه شهید آل مبارک اهواز ) 25/7/1398 @madehin14
« التماس دعا » 17/6/1401 @javdafshani
1. مراد خانی.mp3
1.99M
ما باید بپذیریم که ذاکر « آوازه خوان » نیست ... استفاده از دستگاه های موسیقی در دعا خوانی اگر با « لحن مداحی » انجام شود ، اشکالی ندارد و خیلی هم زیبا و تاثیرگذارخواهد شد ... @madehin14
2. قوائد تجویدی.mp3
578.3K
قرائت قرآن با دعا خوانی فرق داره ، مواظب باشید دچار « تکلف » نشوید ، از آنچه باعث پرت شدن حواس مستمع میشود ، دوری کنید ... @madehin14
4. فضای دعا.mp3
5.79M
اجرای دعاهای مختلف ، باید مناسب با فضای دعا باشد ... @madehin14