▪️قهوهخانه و چایخانه یا کافیشاپ و کافه؟
✅قهوهخانه: صندلیهای نیمکتی، میزهای مستطیلی باریک، صمیمیت بیشتر، عموماً صبحانه و املت و چای، بدون منو، اقلام محدود، ارزان و روزانه، مردانه، اندازه مغازه کوچک یا متوسط، رایج در اقصی نقاط ایران، ظهر و عصر اوج کار، شلوغ و پر تحرک، آشناخیز، پاتوق، از بیرون دیده میشود، قابل نظارت، نمای شفاف و هماهنگ با شهر/روستا/بازار، غیر منحصر به قشری خاص.
⛔️کافه: فضای نشستن راحت، مدرن، وارداتی، اختلاط زن و مرد و دو جنسیتی، تلاش برای شیک بودن، مرتب، گران و متوسط، خدمات خاص، منودار، اقلام متنوع و جدید، عصر و شب، فاصله از مرکز، غیرقابل نظارت و غیر شفاف، درونی و اندرونی یا فضای باز، اختصاصی و منحصر به قشر و فرهنگ خاص.
#اصناف_محله #مدیریت_محله #میدان_محله
@madineyefazele
▪️پرسش: نقش زنان در مدیریت #محله_فاضله چگونه تعریف میشود؟
در الگوی اتحاد امامت و امارت نقشهای زیر برای بانوان در محله تعریف شده است:
۱. بعنوان معاون امام محله: همسر امام در عمل بعنوان معاون امام در امور زنان نقشآفرینی میکند.
۲. بعنوان خانوادهیار: در سرای محله خانهای با نام خانۀ زنان و خانواده وجود دارد که مرکز آموزش «تدبیر منزل» (خانهداری، فرزندداری و همسرداری) به بانوان است و تماماً بدست بانوان اداره میشود.
۳. بعنوان آمر و مشاور: در شورای امر به معروف، تعدادی از بانوان دغدغهمند و تحصیلکرده بعنوان آمر به معروف و مشاور خانواده عضویت و فعالیت دارند.
٤. بعنوان سلامتیار: در خانۀ سلامت محله، پایش سلامت و مداوای بانوان توسط بانوان انجام میشود.
۵. بعنوان مربی و معلم: در خانۀ کودکان که بعنوان مکتب یا مهد نقشآفرینی میکند، تعلیم و تأدیب کودکان توسط بانوان انجام میگیرد. همچنین تعلیم و تربیت دختران در مدارس تماماً توسط بانوان صورت میگیرد.
٦. بعنوان تعاونیار: در خانۀ تعاون امکان ایجاد تعاونیهایی ویژۀ اشتغال و #کارآفرینی برای بانوان در حوزههایی همچون مشاغل خانگی، صنایع دستی، قالیبافی و ... توسط بانوان وجود دارد.
٧. بعنوان هنریار: در خانه فرهنگ و هنر، تعلیم و ترویج هنرها و صنایع مستظرفهای که با روحیات و ذوقیات خانمها بیشتر سازگار است به آنها تفویض میشود.
٨. بعنوان مددکار: در خانه نیکوکاری، رسیدگی به خانمهای بیسرپرست و همچنین ایتام توسط خانمها انجام میشود.
٩. بعنوان فروشنده: در غالب فروشگاهها که اکثر مراجعان خانمها هستند فروشندهها #باید خانم باشند.
@madineyefazele
35.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ارائه گزارش استاد قوامی از فعالیتهای علمی و اجرائی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍سلماس پایلوت اجرای الگوي جامع اتحاد امامت و امارت در استان آذربایجان غربی است. طبق راهبرد "هراستان یک پایلوت"
@qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍بعد از مغرب در نشستی طولاني در پایلوت سلماس با امام جمعه، فرماندار، رئیس دادگستری، شهردار، شورای شهر، رئیس سازمان تبلیغات، رئیس اوقاف، رئیس حوزه علمیه، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، ائمه جماعات... درمحل حوزه علمیه امام علی ع
تشکیل شد. بالاتفاق بر اجرای الگوی جامع اتحاد امامت و امارت تاکید شد.
@qavami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️رهبر انقلاب:
خانههای قدیمی ما (با حیاط مرکزی) یک جور خانواده درست میکند، آپارتمان یک جور دیگر خانواده درست میکند.
👈حتی شکل در و پنجره هم بر ذهنیات و خلقیات تأثیر خاصی میگذارد.
#معماری_منزل #حیاط_مرکزی
#محله_فاضله #معماری_محله
#مدیریت_محله
@madineyefazele
▪️گزارش تصویری برگزاری جلسه اول توجیهی مدیریت محله با حضور آیت الله قوامی برای امامان محلات شهر ارومیه
@madineyefazele
▪️رئیس اندیشکده حکمرانی شریف: شبکههای مردمی را احیا کنید
«محمدصادق امامیان» در گفتوگو با تسنیم:
جرقۀ اولیه مسائل اخیر بسیار هوشمندانه بود زیرا که سالها بر مسئله حجاب سرمایهگذاری ویژهای صورت گرفته بود و کمپینهای مختلفی پیرامون آن شکل داده میشد.
شخصاً اعتقاد دارم باید نهادهای اجتماعی مثل شبکه مدارس و بسیج محلاتمان را احیا کنیم به یک شبکۀ اجتماعی فرد به فرد برسیم.
ما به دو علت از چنین شبکههای مردمیای غافل شدیم... اینکه به حاکمیت چسبیدیم و گفتیم ما از بالا آموزش و پرورش و سایر حوزهها را اداره میکنیم و از یک مقطعی به بعد امر بر ما مشتبه شد که رسانه مهمتر از این شبکههای مردمیاست و ما اگر رسانه داشته باشیم میتوانیم بیشتر تاثیرگذار باشیم که در این حوزه قدرتمان نچربید.
این بازگشت به شبکههای مردمی در بسیاری از کشورهای دنیا در حال شکلگیری است، چون پلتفرمهای امریکایی در حال غلبه هستند و بسیاری از دولتها احیای شبکۀ مردمی را تنها راه حل میدانند.
پی نوشت: سالهاست جریان خاصی با برجسته کردن بیش از حد اهمیت رسانه، نیروهای فعال و خلاق انقلابی را مشغول سایبریبازی، هشتگبازی، بازیسازی، کدنویسی و اپلیکیشنبازی کرده است. همزمان، جریان مقابل، کمیتههایی برای عملیات محلهمحور، مبارزۀ مدنی، شعارنویسی، عمامهپرانی، آشوب و قتلهای داعشی سازماندهی کرده است. یعنی میخواهند عرصۀ #واقعی خیابانها و محلات را از دست ما خارج و ارتباط واقعی ما با مردم کوچه و بازار را قطع کنند. خودشان آرام آرام و پله پله از ذهن به عین میآیند و ما را از عین به ذهن میفرستند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️قبل از ظهر در بخش ماهان از توابع کرمان به عنوان آزمونه جدید مدیریت اسلامی نشستی در حوزه علمیه با حضور امام جمعه این شهر، امام جمعه محیآباد، مدیر حوزه، اساتید، طلاب و... تشکیل و مباحث مقدماتی الگوی جامع اتحاد امامت و امارت مطرح گردید و قرار بر تداوم ارتباط تا اجرای کامل الگو گذاشته شد. استاندارکرمان قبلا بر آزمونه شدن ماهان اشارت داشته است.
@qavami
▪️پرسش: نقشها و مأموریتهای هیئت مذهبی در محله چیست؟
هیئت پس از مسجد و مدرسه، اصلیترین نهاد فرهنگساز در محله است که نقش بسیار مؤثر و ماندگاری در تعلیم و تربیت دارد، چراکه عقل، نقل، عرف، سنت، آگاهی، احساس، استدلال و هیجان را با هم پیوند میزند و این شیوه در تثبیت هویت دینی در جوانان به مانند نقش فی الحجر عمل میکند.
یک هیئت مطلوب و فرهنگساز هیئتی است که بتواند نقشهای زیر را به خوبی ایفا کند:
۱. هویتبخشی دینی و انقلابی به جوانان
۲. ارتقاء فضائل اخلاقی از جمله شجاعت و عفت در عامه مردم بخصوص جوانان
۳. ارائۀ آگاهی کامل و منظومهای از اعتقادات، اخلاقیات و احکام اسلامی
٤. تزریق حب اهل بیت و ترویج ولایتمداری
٥. تزریق روح حماسه، شجاعت، جنگاوری و مجاهدت در جوانان
٦. زنده نگه داشتن و ترویج فرهنگ غیرت، ایثار و ازخودگذشتگی و امر به معروف و نهی از منکر
۷. کنترل شرارت در محله و تبدیل آن از تهدید به فرصت
هیئت و حسینیه از متعلقات مسجد است و اگر جدا از مسجد باشد، مستعد انحراف میشود. هیئت باید مراقب باشد که شور و احساس را بر حساب و کتاب، حُب و عشق و امیدبخشی را بر خوف و خشیت و انذار، حسینیه را بر مسجد، مداح را بر عالِم، و روضه را بر منبر غلبه ندهد و همیشه اولویتها و تعادل را حفظ کند که امر ظریفی است و به هوش و دقت هیئتدار نیاز دارد. هیئت نباید از مسائل روز سیاسی و اجتماعی چه در سطح محلی، چه ملی و چه جهانی دور بیفتد. همچنین هیئت نباید دامنۀ مخاطب خود را محدود کند، بلکه باید به دنبال دعوت از تمام اقشار و گروهها برود و زمینهای برای رساندن صدای مردم به گوش مسئولان فراهم کند.
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از ظهر امروز نشست اولیه امامت و امارت با امام جمعه و مسئولان شهر اندوهجرد از توابع شهداد کرمان برگزار شد. و قرار بر اجرای الگو.
@qavami
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍قبل از مغرب در حضور مقامات بخش راین کرمان الگوی اتحاد امامت و امارت در این آرمونه آغاز بکار کرد.
@qavami
انتقاد به دولت در تقسیم ناصحیح انفال.mp3
5.9M
▪️انتقاد آیتالله میرباقری از نحوۀ تقسیم اَنفال
توزیع انفال بر اساس «الگوی توسعۀ سرمایهداری» خطرناک است
@mirbaqeri_ir
@madineyefazele
▪️#بازنشر بخشی از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
1401-2آیت الله مصباح.pdf
595.2K
▪️مشروح بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
هدایت شده از تدبیر نیوز
20170404085920-10108-7.pdf
270.8K
📮طرح تمدنی «اتحاد امامت و امارت»: روی آوردی نوین به مدیریت تمدن
🔸سید صمصام الدین قوامی
🔹مدرک تحصیلی: استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم
🔹رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی
📌 بر همین اساس است که می توان ادعا کرد تمام مشکلات مدیریتی که جامعه ما با آن مواجه است.از این دو حال خارج نیست: یا ناشی از عدم تخصص است و یا ناشی از عدم تعهد بر کسی پوشیده نیست که برخی قوانین کشور چه در سطح کلان و چه در سطح خرد،اشکالاتی دارد که باید حذف یا اصلاح و یا قوانینی نوینی به آنها افزوده شود،در غیر این صورت شاهد وضعی بدتر از آنچه هست خواهیم بود.همچنین قانون خوب به تنهایی کافی نیست و پس از اصلاح قوانین،نیازمند مجریان و ناظرانی متخصص و متعهد هستیم....
📌برنامه ریزی هاو پیش بینی های لازم در این زمینه انجام پذیرفته است. در این طرح قوانینی که به تصویب می رسد ضمانت اجرایی داشته و بر دقت،سرعت و حسن اجرای آنهانظارت می شود،و در صورت نیاز،یاری امام،مأمومان و مردم را به دنبال خواهد داشت.
فایل تصویری توضیحات طرح 👇
https://www.aparat.com/v/wsTVv
📌علامه مصباح یزدی ره :
« این طرح ها به منزله میوه های درختی است که به دست مرحوم امام کاشته شد.این طرح بسیار شبیه آن اصل طرحی است که امام بعد از پیروزی انقلاب می خواستند برای مدیریت کشور اجرا کنند.سعادت بنده بود که در آخر پیری موفق بشوم این پیشرفت ها در حوزه را ببینم و ان شاء الله با یک امیدی چشم به روی این دنیا ببندم .»
منبع صحبت بالا 👇
https://eitaa.com/Analysis_admins/5728
بهترین راه حل عملی برای 👇
#بیکاری #بی_حجابی #اعتیاد و ...
@Analysis_admins
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍امشب در جمع طلاب رامهرمز منزل آقای بوستان در شهرک مهدیه قم درشب میلاد حضرت زهرای اطهر بعد از منبر بنا بدرخواست حاضرین الگوی اتحاد امامت و امارت در قالب گفتمان و پرسمان طولانی تشریح شد و انشالله این شهر به عنوان آزمونه الگو در استان خوزستان فعال شود .
@qavami
▪️پرسش: آیا ایجاد نهاد امر به معروف یا صلحیاری در محله منجر به ایجاد تزاحم یا تضاد با نهادهائی مثل شورای حل اختلاف و محاکم رسمی نمیشود؟/وجوه تفاوت آنها چیست؟
فلسفۀ ایجاد نهادی مانند شورای حل اختلاف، کاهش حجم پروندههای ورودی به قوۀ قضائیه و تسریع در رسیدگی به آنها بود، اما در عمل و با گذشت چند سال، این نهاد از یک نهاد شبهقضائی به یک نهاد رسمی قضائی، با همۀ پیچیدگیهای بوروکراتیک مرسوم تبدیل شد و نه تنها ورودی پروندهها را کم نکرد، بلکه عملاً بر فربگی دستگاه رسمی قضائی افزود. یعنی در عمل به ضد خود تبدیل شد. اما نهاد صلحیاری با نهادی مثل حل اختلاف، تفاوت ماهوی دارد. این وجوه تفاوت عبارتاند از:
۱. نهاد صلح و سازش در محله بر اساس الگوی اتحاد امامت و امارت مانند دستگاههای رسمی موجود از الگوی ساختاری کشورهای بیگانه مانند فرانسه و ... تقلید نشده، بلکه بر اساس الگوی دینی برگرفته از سنت نبوی و فرهنگ و تاریخ ایران طراحی شده است، یعنی حل اختلافات در درون محلات، با محوریت مسجد و با نظارت شرعی امام محله انجام میشود.
۲. در این الگو نباید هیچ نوع کاغذ و مدرک و پروندهای ایجاد شود، یعنی در یک محلۀ اسلامی-ایرانی امر حل اختلاف یا مقابله با جرائم و منکرات، از راه موعظه، مشاورۀ دینبنیان و امر به معروف و نهی منکر و به اصطلاح غربی paperless (بدون کاغذ) انجام میشود و تا زمانی که اختلافات و دعاوی در درون محله قابل حل و فصل باشد، قوۀ قضائیه نسبت به تشکیل پرونده و پذیرش دعاوی اقدام نخواهد کرد.
۳. شأن نهاد صلحیاری در محله مانند محاکم رسمی، صدور رأی و تعزیر و کیفر نیست، بلکه مأموریت آن بیشتر جنبۀ فرهنگی دارد و تلاش میکند زمینههای ایجاد اختلاف و جرم در محله را از طریق موعظه، مشاوره و امر به معروف و نهی از منکر از بین ببرد و از این راه به سبک شدن بار محاکم قضائی کمک کند. البته در افق درازمدت میتوان شأن صدور رأی را نیز برای آن متصور شد، اما حتی در آن صورت نیز نباید از طریق کاغذبازیهای اداری و بوروکراتیک انجام شود و حکم امام بعنوان حاکم شرع در محله و روستا، به صرف صدور به شکل لسانی، باید به شکل تعینی نفوذ پیدا کند و کسی توان نقض و نسخ آن را نداشته باشد.
۴. در نهاد صلحیاری عاملیت با کارمندان حقوقبگیر حکومت نیست، بلکه با مردم و اهالی همان محله است. به این شکل که تمام اشخاص ساکن در محله که صاحب تحصیلات در رشتههای مختلف حقوق، روانشناسی و مشاوره، تربیت، اخلاق و غیرهم هستند، میتوانند در فرایند ایجاد صلح و سازش و مقابله با جرائم نقشآفرینی کنند و امام محله را یاری دهند.
در چشمانداز نهائی و آرمانی، بشرط شکلگیری کامل زنجیرۀ نهاد صلحیاری در محلات و روستاهای کشور، اساساً نیاز به وجود نهادهائی مانند شورای حل اختلاف برطرف میشود و ضرورت آن از بین میرود. از سوی دیگر، حجم پروندهها در محاکم قضائی نیز رو به کاهش میگذارد و با برونسپاری بخش مهمی از وظائف دستگاه قضا به مساجد و امامان محلات، ساختار بوروکراسی قضائی سبک میشود. در نتیجه، دخالت حکومت در امر قضا، محدود به مسائل کیفری، اجراء حدود، تعزیر و قصاص خواهد شد، چراکه بسیاری از زمینههای تولید جرم و جنایت و اختلاف، با محوریت یافتن قدرتمندترین دستگاه فرهنگساز اسلام، یعنی مسجد و امام مسجد از بین میرود.
#اتحاد_امامت_و_امارت #امام_محله #مدیریت_محله #محله_فاضله #صلح_و_سازش
@madineyefazele
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍رشد ۳۰۰درصدی مهاجرت از روستا با اجرای کامل الگوي اتحاد امامت وامارت معکوس میشود.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍️ رامهرمز به عنوان آزمونه الگوی جامع اتحاد و امارت استان خوزستان در نظر گرفته شد.
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍نماینده محترم ولی فقیه در استان هرمزگان جزیره قشم را به عنوان آزمونه الگوی جامع اتحاد امامت وامارت تعیین فرمودند و یکی از شهرهای دیگراستان نیز با همکاری استانداری محترم به عنوان آزمونه دوم تعیین میشود.
@qavami