eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
102 ویدیو
27 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
خدای سر صحنه دنیا.mp3
1.71M
🔰 بندگی در صحنه دنیا ▪️ شاخص شخصیتی فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کریمی ۱۴۰۳ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🕌 مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🖤 روایت فاطمه سلام الله علیها
📚 کتاب قهرمان به شکل خودم 🖊 نویسنده: کلر ژوبرت ▪️حاج قاسم سلیمانی شاید بزرگ‌ترین قهرمانی باشد که نسل کودکان امروز ایران او را از نزدیک درک کرده‌اند. قهرمانی که بچه‌ها دوستش دارند و به او افتخار می‌کنند. ▪️ خانم «کلر ژوبرت»، نویسندۀ مسلمان فرانسوی، در جدیدترین اثر خود قرار است بچه‌ها را با راز و رمز قهرمان شدن آشنا کند؛ همان راز و رمزی که شهید قاسم سلیمانی را از دل یکی از کوچک‌ترین روستاهای کرمان به یکی از کامل‌ترین سرداران جهان اسلام تبدیل کرد. ▪️کتاب حاضر که بخشی از «مجموعۀ سه جلدی کودک و حاج قاسم» است، قهرمان شدن را با محوریت زندگی سردار سلیمانی به کودکان یاد می‌دهد. این کتاب به همت خانه هم‌بازی تولید شده و توسط انتشارات راه‌یار به چاپ رسیده است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و هشتاد و ششم🔰 ▪️مقاله ثالثه: در مقارنات نماز باب چهارم : در ذکر شمّه ای از آداب قرائت و پاره ای از اسرار آن مصباح دوم: آداب قرائت در خصوص نماز فصل اول 🔶 خدای تعالی آداب عبودیت در قرائت را به چهار رکن قائم فرموده: 2⃣ رکن دوم تحمید است؛ و آن در قول "الحَمدُ للّهِ رَبِّ العالَمین" حاصل شود‌. چون مصلی به مقام ذکر متحقق شد و همه ذرّات کائنات را اسماء الهيه ديد و به چشم استقلال به موجودات عوالم غيب و شهود نگریست؛ ⬅️ مرتبه تحمید برای او دست دهد و دل او اعتراف کند که : 🌱 جمیع محامد از مختصات ذات احدی(است) 🌱 و دیگر موجودات را در آن شرکت نیست زیرا که از خود کمالی ندارند تا حمد و ثنائی برای آن ها واقع شود. 3⃣ رکن سوم تعظيم است؛ و آن در "الرّحمن الّرحیم" حاصل شود. ✅ چون عبدِ سالک إلی الله در رکن تحمید 📍مَحمِدت را به حق تعالی منحصر کرد؛ 📍و از کثرات وجودیه سلبِ کمال و تحمید نمود؛ 👈 به افق وحدت نزدیک شود و چشم کثرت بینی او کم کم کور شود و صورتِ رحمانیت که بسط وجود و رحیمیت که بسطِ کمال وجود است بر قلب او تجلّی کند. ⬅️ پس عظمت حق در قلب او جایگزین شود و این حال چون تکمین یافت به رکن چهارم منتقل شود. 4⃣ (رکن چهارم) مقام تقدیس است؛ که حقيقت تمجید است. بعبارت دیگر تفویض امر الي الله است و آن: 🔸رؤيت مقام مالكيت و قاهريت حق؛ 🔸و فرو ريختن غبار کثرت؛ 🔸و شکستن بتهای کعبه دل؛ 🔸و ظهور مالک بیت قلب؛ 🔸و تصرف نمودن آن را (قلب را توسط مالک آن) بی مزاحم شیطانی است. 📚آداب الصلوة| صفحه ۲۴۰ و۲۴۱
خانواده خرج ولی خدا.mp3
1.54M
🖤 خرج ولی خدا شدن ▪️ شاخص شخصیتی فاطمه زهرا سلام الله علیها 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین رضا کریمی ۱۴۰۳ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🕌 مدرسه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ کمال آدمی ملاقات خداوند تبارک و تعالی است و کسی که خداوند را ملاقات کرد مصداق بارز آن سیدالشهداء است. 🔶 البته بنیه آدمی یعنی همه آدم ها این استعداد را دارا هستند که این کمال را پیدا کنند. ✅ این کمال برای همه بنی آدم است و این چیزی نیست که به کسی اختصاص داشته باشند. ⬅️به اشخاص که این کمال را دارا شدند نبی و ولی می گویند و تنها کسی که کل این کمال را دارا شد خاتم الانبیا حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم است. 🌟کمال بی نهایت عبارت از توحید احدی صمدی که آدم آن را باید ملاقات کند تا به قیامت کبری برسد.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 مکتب سلوکی علامه حسن زاده ▪️ قسمت سیزدهم: سنت معقول، فقه معارف (فقه اکبر) به جز اهل جذبه، بسیاری از کسانی که کار معنوی می‌کنند، در راه مانده‌اند و حتی عمق قرآن که نقشه راه است را نمی‌دانند؛ چون تصویر درست ندارند. همان‌گونه که فقیه در فقه مسائل را حل می‌کند، در توحید هم باید مسائل را حل کرد. ✔️ سنت معقول ما متصدی این امر است. 🗂 جلسه ۳۴۷ عرفان در وادی عمل https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 شبهه نقص زنان ◼️ قسمت ششم: توهّم تفكر معتزلی در اين خطبه، نكته‌ای وجود دارد كه ابن ابی الحديد از آن، تفكر اعتزالی را استنباط می‌كند. 🔸 چون معتزله معتقدند: ايمان، تنها اعتقاد نيست بلكه عمل هم، در متن ايمان سهيم است. 🔸 لذا می‌گويد: اگر كسی اقرار به خدا و پيامبر صلی الله عليه وآله داشته باشد، ولی عمل نكند، مؤمن نيست. ▪️زيرا حضرت فرموده است كه چون زن در ايام عادت از نماز و روزه محروم است پس، از ايمان محروم است؛ به دليل اين كه عمل جزو ايمان است. ❌ غافل اين كه، اين دليل به عكس پندار معتزله است. ⬅️ آنان می‌گويند: اگر كسی عمل نكند مؤمن نيست. ⬅️ حضرت می‌فرمايد اينها در حالی كه عمل ندارند، مؤمنند منتها ايمانشان كم است: «النّساء نواقص الايمان» https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
📚کتاب: سوال موموکی 🖊نام نویسنده: کلر ژوبرت ▪️سوال موموکی، ماجرای اصلی داستان موش کوری است که دوست دارد خدا را ببیند. ▪️این قصه جذاب به قلم نویسنده مسلمان فرانسوی، کلر‌ژوبرت، نگاشته شده و پس از یک تصویرگری دلنشین و ظریف، توسط نشر فرهنگ اسلامی، به دستان لطیف همه کودکانی می رسد که سوالات زیادی برای پرسیدن درباره پروردگار جهان دارند. ▪️در بخشی از اثر برای بچه‌ها می‌خوانید: «سرش را از خاک بیرون آورد و با چشم‌های ضعیفش به اطراف نگاه کرد. موموکی پرسید: «تو خرگوشی؟ به من می‌گویی خدا چه شکلی است؟» خرگوش به موموکی نزدیک‌تر شد و گفت:«آخه من از کجا بدانم؟ من هم تا حالا خدا را ندیده‌ام، شاید به این خاطر که کمی تار می‌بینم، می‌خواهی برویم از آفتاب‌پرست بپرسیم؟ او حتماً خیلی خوب می‌بیند که این‌قدر تند و تیز شکار می‌کند!» https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 فلسفه حجاب ▪️قسمت سوم: شرح آیه ۳۱ سوره نور ✨ آیه ۳۱ « وَ قُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَايُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا ۖ.... لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ ۚ...» ✨ ترجمه آیه و به زنان با ايمان بگو: «ديدگان خود را [از هر نامحرمى‌] فرو بندند و پاكدامنى ورزند و زيورهاى خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پيداست... تا آنچه از زينتشان نهفته مى‌دارند معلوم گردد...» 🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰شرح آیه 🌿 تفسیر «لایبدین... لیعلم ما یخفین» 🔴 دستور به حجاب ابتدای آیه می‌فرماید « لایبدین: آشکار نکنید»، انتهای آیه می‌فرماید « لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ: پنهان کنید» 👈 👌بحث ابداء و اختفاء است؛ 👌 آشکار نکردن و پنهان کردن است؛ 👌یعنی باید پنهان بماند؛ 👌یعنی این محدوده را نامحرم نبیند؛ ⬅️ این تعبیر یعنی یک نوع پوشش. همین که می‌گوید آشکار نکنند؛ ↩️یعنی این زینت باید مستور بماند؛ ↩️یعنی نامحرم نبیند؛ ⬅️ این یعنی یک نوع پوشش. ✔️ این مرزی است که قرار داده شده. 🏷فلسفه حجاب | استاد یزدان پناه| جلسه دوم؛ رمضان ۱۴۴۴ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab