eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 223.mp3
9.91M
🔈برنامه 223، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: اگر این جهان «» آفریده شده، چرا در آن بسیار است؟ 👈پاسخ: این جهان بر اساس برای تحقق هدفی آفریده شده است و همه اجزای آن در تحقق این دخالت دارند، حتی اجزای تلخ و ناگوارِ آن. برای داوری درباره‌ی یک باید همه اجزای آن را در کنار هم و به عنوان یک «مجموعه» ببینیم؛ مثلاً وقتی درباره یک می‌خواهیم داوری کنیم، نباید تنها آن را ملاک قرار دهیم! این جهان، میلیاردها سال نوری است و آن، میلیاردها سال در و احتمالاً در است. اگر در گوشه‌ای از این جهان، حادثه‌ی تلخی مانند ، ، و جنایتی روی داد، نباید این مجموعه را بنامیم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 224.mp3
9.44M
🔈برنامه 224، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹در موارد متعدّدی، کریم پس از آن که از بودن یا نبودنِ سخن می‌گوید، بحث «» را پیش می‌کشد. 🔹این بدان جهت است که وجود معاد، لازمه‌ی حق بودنِ خلقت است. از یک سو، هر کسی که یا کرده، باید جزایش را ببیند و این گونه نیست که با یکسان باشند. از سوی دیگر، این را ندارد. پس باید جهان دیگری باشد که این در آن بتواند محقق شود. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 225.mp3
10.64M
🔈برنامه 225، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹قرآن کریم بارها به «عفو» و «صفح» و «غفران» توصیه کرده است. 🔹این سه واژه، معناشان به هم نزدیک است؛ اما اندکی تفاوت دارند: 👈«عفو» آن است که از مجازات یک گناهکار صرف نظر کنیم. 👈«صفح» بالاتر از «عفو» و بدین معنا است که علاوه بر این، اصلا گناه او را نیز نادیده بگیریم. (کسی که عفو می‌کند، می‌تواند اظهار ناراحتی بکند؛ اما کسی که صفح می‌کند، حتی به روی خود نیز نمی‌آورد.) 👈«غفران» بالاتر از «صفح» و بدین معنا است که علاوه بر نادیده گرفتنِ گناه، آن را با نیکی جبران کنیم. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 226.mp3
10.18M
🔈برنامه 226، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹بعضی گفته‌اند حُسن «» و «» مربوط به دورانی بوده که مسلمانان در ضعیف بودند و بعداً که در به قدرت رسیدند، این احکام ـ یعنی حُسن عفو و صفح ـ شدند. این مطلب قابل پذیرش نیست؛ زیرا: 👈اولاً حسن عفو و صفح صرفاً یک توصیه به در برابر نبوده است و در برخی آیات، این نسبت به اعضای ذکر شده است. 👈ثانیاً در برخی از ـ یعنی در همان هنگامی که مسلمانان در قدرت بودند ـ نیز به عفو و صفح امر شده است، آن هم عفو و صفح نسبت به ! 🔹باید توجه داشته باشیم که عفو و صفح در جایی خوب است که مثبتی داشته باشد، نه در جایی که موجب و بیشتر طرف مقابل می‌شود، خصوصاً درباره‌ی . 🔹خوب است ما از دیگران بگذریم تا خداوند نیز از ما بگذرد؛ «و لیعفوا و لیصفحوا أ لا تحبّون أن یغفر الله لکم» (النور/22) 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 227.mp3
9.58M
🔈برنامه 227، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹بعضی از مفسران، فراز «إنّ ربّک هو الخلاق العلیم» را دلیلی بر لزوم و دانسته‌اند، با این توضیح: 🔹همان گونه که انسان‌ها از نظر و با یکدیگر تفاوت دارند، از نظر و نیز متفاوتند. خودش کرده؛ با بسیار؛ و خودش هم به این مخلوقات و تفاوت‌هاشان آگاه است و می‌داند هر کسی توان و هر کاری را ندارد و همین، احیاناً سببِ و می‌گردد. پس شایسته است از و بدی‌های دیگران بگذریم و خداوند نیز اهل و است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 228.mp3
9.22M
🔈برنامه 228، آیه 85 ـ 86 🌺چکیده این برنامه: 🔹همان گونه که در برنامه گذشته ذکر شد، انسان‌ها از نظر روحی و متفاوتند. این در آیات قرآن نیز صراحتاً آمده است، مانند «هم درجات عند الله» یا «رفع بعضکم فوق بعض درجات» یا «و لکلّ درجات ممّا عملوا». 🔹سببِ این تفاوت‌ها آن است که هر کس با توجه به سرمایه‌ای که خدا به او داده است، آزموده شود؛ «لیبلوکم فیما آتاکم». 🔹حتی پیامبران نیز به تصریح قرآن کریم با یکدیگر متفاوتند؛ «تلک الرّسل فضّلنا بعضهم علی بعض» یا «و لقد فضّلنا بعض النبیین علی بعض». 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://instagram.com/maede_asmani.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا