eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
M-A-yoosof 140.mp3
4.78M
🔈برنامه 140، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹اصغر و اکبر بودنِ ، در مقایسه با یکدیگر است، نه در با دیگر؛ یعنی نمی‌خواهیم بگوییم که «جهاد با دشمن بیرونی»، از و و ... کوچکتر است؛ نه؛ بلکه می‌خواهیم بگوییم در مقایسه با «جهاد با دشمن درونی»، کوچکتر است. 🔹بیشتر داستان‌هایی که از پیامبران در قرآن نقل شده، به مربوط است؛ اما از حضرت یوسف، هیچ داستانی مربوط به جهاد اصغر نقل نشده است؛ بلکه او نقل شده است. 🔹در جهاد اصغر ممکن است کسی پیروز شود که دارد، مثل جنگ احد که بر مسلمانان پیروز شدند؛ اما در جهاد اکبر، تنها کسی می‌شود که دارد. البته در نیز بر پیروز شد؛ زیرا حق، و و بود که قریشیان داشتند و باطل، و بود که به آن دچار شدند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 141.mp3
4.47M
🔈برنامه 141، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹آثاری که داستان یوسف را حکایت می‌کنند، مانند ، و مانند اینها، عمدتاً واژه «عشق» را به کار برده‌اند. 🔹پرسش: آیا واژه بار معنایی مثبتی دارد و به کار بردنِ آن، صحیح است؟ (خصوصا با توجه به این که این واژه در اصلا به کار نرفته و در نیز کم به کار رفته است.) 🔹پاسخِ این پرسش، در برنامه‌ی بعد خواهد آمد؛ اما مقدمتاً باید بدانیم که یک واژه در و و مختلف، ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد؛ مثلاً واژه «» در فرهنگ قرآن و روایات، عمدتاً به معنای مطلق است؛ اما در فرهنگ امروز ما، به معنای مایع مست‌کننده و است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 142.mp3
4.12M
🔈برنامه 142، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹از منظر لغوی، از ریشه گیاه «» گرفته شده. این گیاه مانند دور تنه درخت را می‌گیرد و هر چه بیشتر رشد کند، تنه را بیشتر می‌پوشاند، به گونه‌ای که درخت دیگر نمی‌تواند کند و کم کم زرد می‌شود. انسان نیز مانند این درخت است که محبت چیزی یا کسی دور قلبش را می‌گیرد و او را ناتوان و ضعیف می‌کند و چه بسا کارش را به بکشاند. 🔹در روایات ما واژه عشق کم به کار رفته است. با این حال، در برخی روایات، به صورت آمده و در برخی، به صورت . در گذشته گاهی این واژه داشته است و به همین علت، مذمت شده. اگر امروز، این واژه کاربرد خوبی داشته باشد، دیگر مذموم نخواهد بود؛ زیرا گفتیم که خوبی یا بدیِ استعمال یک واژه، به معنای فعلی آن بستگی دارد. (توضیح بیشتر در برنامه بعد) 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 143.mp3
4.28M
🔈برنامه 143، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹در روایات ما گاهی معنای ممدوحی دارد؛ مثلا پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: 👈 کسی است که به عبادت «عشق بورزد»؛ پس آن را در آغوش بکشد و با آن را دوست بدارد و با آن را انجام دهد. چنین کسی دیگر به اهمیت نمی‌دهد که در باشد یا در ! 🔹نمونه بارز کسی که سختی‌های دنیا برایش آسان شد، سلام الله علیها بودند که در اوج ، در مجلس ملعون، فرمودند: «جز ندیدم»! 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 144.mp3
4.35M
🔈برنامه 144، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹در برخی کتب، یک نقل شده که در آن واژه به صورت به کار رفته است. خداوند می‌فرماید: «کسی که مرا کند، می‌یابد و کسی که مرا بیابد، خواهد . کسی که مرا بشناسد، عاشق من می‌شود و کسی که من شود، من هم عاشق او می‌شوم. کسی که من عاشق او شوم، او را به می‌رسانم [توفیق نصیب او می‌شود]. کسی که من او را به قتل برسانم، دیه‌اش به عهده من است و کسی که دیه‌اش به عهده من باشد، خودم او هستم!» 🔹روایت دیگر، از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است: «عشق به سلمان بیشتر از عشق به بهشت است.» 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 145.mp3
4.47M
🔈برنامه 145، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹روایت دیگری که از واژه استفاده کرده، این روایت است: کسی که عاشق شود و آن را کند و تا پایان زندگی‌اش بورزد، از دنیا رفته است. 🔹 علیه السلام وقتی از جنگ باز می‌گشتند، به سرزمین رسیدند و فرمودند: اینجا محلی است که بر زمین می‌افتند. 🔹نتیجه بحث در این چند برنامه اخیر: 👈به کار بردن واژه عشق فی نفسه نه خوب است، نه بد. خوبی و بدیِ استعمال واژه عشق، به آن بستگی دارد. اگر عشق به چیزهای خوب تعلق گرفته باشد، خوب است و اگر نه، بد است و آن نیز تابع آن است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 146.mp3
3.98M
🔈برنامه 146، آیه 32 ـ 34 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از پیام‌های داستان حضرت یوسف، این است که و به‌جا را از و نابه‌جا جدا می‌کند. 🔹عشق صحیح، همان محبت شدید به خداوند و اولیای او و هر چیزی است که ما را به خدا نزدیک کند و عشق ناصحیح، محبتِ هر چیزی است که ما را از خدا دور کند. 🔹پرسش: عاشقِ یوسف، یکی از شده بود. آیا این عشق، درست و به‌جا نبود؟ 👈پاسخ: خیر؛ زیرا او عاشقِ جنبه و انسانیِ یوسف نشده بود؛ بلکه عاشق جنبه [با ضمه میم] و حیوانی او شده بود. یعنی او را از این جهت که و ولی خدا است، دوست نداشت؛ بلکه از این جهت دوست داشت که و جسمی زیبا و جذاب دارد. چنین عشقی، موجب می‌شود، نه . 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0