eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام بر همراهان کانال برنامه 109 پس از اصلاح دوباره در کانال قرار گرفت از همراهی و شکیبایی شما سپاسگزاریم🌺
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 110.mp3
10.65M
🔈برنامه 110، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹قرآن کریم به مراحل خلقت جسمانی انسان اشاره می‌کند (خاک، نطفه، خون بسته، گوشت جویده شده، استخوان، و گوشت). این مراحل کم و بیش در حیوانات نیز تحقق دارد. 🔹آنچه انسان را از بقیه حیوانات متمایز می‌کند، همان دمیدن روح در جسم است که در برخی آیات «خلقت دیگر» نامیده شده است. 🔹خداوند پس از آن که این «خلقت دیگر» را ذکر می‌کند، خودش را «احسن الخالقین» می‌نامد. این نشان می‌دهد که انسان «احسن المخلوقین» است. 🔹برخی آیات، آفرینش انسان را در بهترین قوام «احسن التقویم» معرفی کرده‌اند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 111.mp3
8.79M
🔈برنامه 111، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: در برخی آیات، آمده که انسان‌ها به خودشان ظلم می‌کنند یا شما به خودتان خیانت می‌کردید. چگونه ممکن است کسی به خودش ظلم یا خیانت بکند؟ 👈پاسخ: در برنامه‌های گذشته عرض کردیم انسان دو جنبه دارد: یکی مادی و دیگری معنوی و ملکوتی. این دو جنبه و این دو حیثیت، گویی دو وجودند که یکی ظالم می‌شود و دیگری مظلوم؛ یکی خائن می‌شود و دیگری مورد خیانت قرار می‌گیرد. 🔹جنبه مادی انسان است که به جنبه معنوی ظلم یا خیانت می‌کند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 112.mp3
8.7M
🔈برنامه 112، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹تعبیر «سوّیته» در آیات مورد بحث، به مستوی الخلقه بودنِ انسان اشاره می‌کند. 🔹به طور کلی، مستوی الخلقه بودنِ یک شیء، سه شاخص دارد: 👈نخست این که ساختار کاملی داشته باشد و اجزای آن با هم هماهنگ باشند؛ 👈دوم این که آفرینش آن هدفمند باشد؛ 👈سوم این که بین این ساختار و آن هدف، تناسب باشد؛ یعنی این ساختار بتواند آن هدف را محقق کند. 🔹مستوی الخلقه بودنِ انسان از بُعد جسمی، واضح است؛ اما از بُعد روحی، نیاز به توضیح دارد که در برنامه آینده خواهد آمد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 113.mp3
9.6M
🔈برنامه 113، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹مستوی الخلقه بودن از نظر روحی، دو جنبه دارد: «بینش» و «گرایش»: 👈1ـ انسان به گونه‌ای آفریده شده که «بینش» کافی دارد؛ یعنی می‌تواند «خوب و بد» و «زیبایی و زشتی» را بفهمد و از یکدیگر تشخیص دهد. تشخیص خوب و بد، به وسیله حجت درونی (عقل) و حجت بیرونی (انبیا) تحقق می‌یابد. 👈2ـ نیز انسان به گونه‌ای آفریده شده که به «خوبی و زیبایی» «گرایش» دارد؛ زیرا خداوند او را بر فطرت خویش آفریده است؛ یعنی بالفطره خوبی و زیبایی را می‌خواهد و از بدی و زشتی متنفر است. اگر کسی به خوبی و زیبایی گرایش ندارد، فطرتش بیمار شده و سالم نیست. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 114.mp3
11.11M
🔈برنامه 114، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از دسته‌بندی‌های اصطلاحیِ «روح»، روح «نفخی» و روح «تأییدی» است. 🔹روح «نفخی» همان است که فراز «نفخت فیه من روحی» بدان اشاره می‌کند و همه انسان‌ها دارند. 🔹روح «تأییدی» آن است که فراز «أیّدهم بروح منه» در آخر سوره مجادله به آن اشاره می‌کند و تنها کسانی از آن بهره دارند که اولاً به خدا و جهان آخرت ایمان داشته باشند و ثانیاً با دشمنان خدا و رسول، دوستی نکنند. چنین کسانی «حزب الله» هستند و رستگار خواهند شد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 115.mp3
9.92M
🔈برنامه 115، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹دشمنی با دشمنان خدا و رسول ـ که در برنامه گذشته عرض شد ـ یکی از ویژگی‌های شاخص حزب الله است؛ اما ویژگی کافی نیست. با مراجعه به آیات دیگر، می‌بینیم که موارد دیگری نیز برای فلاح و رستگاری لازم است، از جمله: 👈«تزکیه نفس» (قد أفلح من زکّیها) یعنی انجام واجبات و ترک محرّمات؛ 👈«گرایش» به کارهای خوب و «اعراض» از کارهای بد (قد أفلح المؤمنون ...) 🔹«انسان»، «بشر» و «آدم» سه نامی است که بر یک موجود دلالت می‌کند. از نظر لغوی: 👈ریشه «بشر» به معنای پوست، هیأت و ظاهر هر چیز است. 👈ریشه «انسان» ممکن است از «نسیان» به معنای فراموشی باشد و ممکن است از «انس» به معنای الفت و ملاطفت باشد. 👈ریشه «آدم» از «اُدم» به معنای خورش است، چیزی که غذا را لذیذ می‌کند. 🔹درباره وجه نامگذاری این سه واژه، در برنامه بعد بیشتر سخن خواهیم گفت. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani