eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بر همراهان کانال برنامه 109 پس از اصلاح دوباره در کانال قرار گرفت از همراهی و شکیبایی شما سپاسگزاریم🌺
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 110.mp3
10.65M
🔈برنامه 110، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹قرآن کریم به مراحل خلقت جسمانی انسان اشاره می‌کند (خاک، نطفه، خون بسته، گوشت جویده شده، استخوان، و گوشت). این مراحل کم و بیش در حیوانات نیز تحقق دارد. 🔹آنچه انسان را از بقیه حیوانات متمایز می‌کند، همان دمیدن روح در جسم است که در برخی آیات «خلقت دیگر» نامیده شده است. 🔹خداوند پس از آن که این «خلقت دیگر» را ذکر می‌کند، خودش را «احسن الخالقین» می‌نامد. این نشان می‌دهد که انسان «احسن المخلوقین» است. 🔹برخی آیات، آفرینش انسان را در بهترین قوام «احسن التقویم» معرفی کرده‌اند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 111.mp3
8.79M
🔈برنامه 111، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسش: در برخی آیات، آمده که انسان‌ها به خودشان ظلم می‌کنند یا شما به خودتان خیانت می‌کردید. چگونه ممکن است کسی به خودش ظلم یا خیانت بکند؟ 👈پاسخ: در برنامه‌های گذشته عرض کردیم انسان دو جنبه دارد: یکی مادی و دیگری معنوی و ملکوتی. این دو جنبه و این دو حیثیت، گویی دو وجودند که یکی ظالم می‌شود و دیگری مظلوم؛ یکی خائن می‌شود و دیگری مورد خیانت قرار می‌گیرد. 🔹جنبه مادی انسان است که به جنبه معنوی ظلم یا خیانت می‌کند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-Hejr 112.mp3
8.7M
🔈برنامه 112، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹تعبیر «سوّیته» در آیات مورد بحث، به مستوی الخلقه بودنِ انسان اشاره می‌کند. 🔹به طور کلی، مستوی الخلقه بودنِ یک شیء، سه شاخص دارد: 👈نخست این که ساختار کاملی داشته باشد و اجزای آن با هم هماهنگ باشند؛ 👈دوم این که آفرینش آن هدفمند باشد؛ 👈سوم این که بین این ساختار و آن هدف، تناسب باشد؛ یعنی این ساختار بتواند آن هدف را محقق کند. 🔹مستوی الخلقه بودنِ انسان از بُعد جسمی، واضح است؛ اما از بُعد روحی، نیاز به توضیح دارد که در برنامه آینده خواهد آمد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 113.mp3
9.6M
🔈برنامه 113، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹مستوی الخلقه بودن از نظر روحی، دو جنبه دارد: «بینش» و «گرایش»: 👈1ـ انسان به گونه‌ای آفریده شده که «بینش» کافی دارد؛ یعنی می‌تواند «خوب و بد» و «زیبایی و زشتی» را بفهمد و از یکدیگر تشخیص دهد. تشخیص خوب و بد، به وسیله حجت درونی (عقل) و حجت بیرونی (انبیا) تحقق می‌یابد. 👈2ـ نیز انسان به گونه‌ای آفریده شده که به «خوبی و زیبایی» «گرایش» دارد؛ زیرا خداوند او را بر فطرت خویش آفریده است؛ یعنی بالفطره خوبی و زیبایی را می‌خواهد و از بدی و زشتی متنفر است. اگر کسی به خوبی و زیبایی گرایش ندارد، فطرتش بیمار شده و سالم نیست. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 114.mp3
11.11M
🔈برنامه 114، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹یکی از دسته‌بندی‌های اصطلاحیِ «روح»، روح «نفخی» و روح «تأییدی» است. 🔹روح «نفخی» همان است که فراز «نفخت فیه من روحی» بدان اشاره می‌کند و همه انسان‌ها دارند. 🔹روح «تأییدی» آن است که فراز «أیّدهم بروح منه» در آخر سوره مجادله به آن اشاره می‌کند و تنها کسانی از آن بهره دارند که اولاً به خدا و جهان آخرت ایمان داشته باشند و ثانیاً با دشمنان خدا و رسول، دوستی نکنند. چنین کسانی «حزب الله» هستند و رستگار خواهند شد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-Hejr 115.mp3
9.92M
🔈برنامه 115، آیه 26 ـ 31 🌺چکیده این برنامه: 🔹دشمنی با دشمنان خدا و رسول ـ که در برنامه گذشته عرض شد ـ یکی از ویژگی‌های شاخص حزب الله است؛ اما ویژگی کافی نیست. با مراجعه به آیات دیگر، می‌بینیم که موارد دیگری نیز برای فلاح و رستگاری لازم است، از جمله: 👈«تزکیه نفس» (قد أفلح من زکّیها) یعنی انجام واجبات و ترک محرّمات؛ 👈«گرایش» به کارهای خوب و «اعراض» از کارهای بد (قد أفلح المؤمنون ...) 🔹«انسان»، «بشر» و «آدم» سه نامی است که بر یک موجود دلالت می‌کند. از نظر لغوی: 👈ریشه «بشر» به معنای پوست، هیأت و ظاهر هر چیز است. 👈ریشه «انسان» ممکن است از «نسیان» به معنای فراموشی باشد و ممکن است از «انس» به معنای الفت و ملاطفت باشد. 👈ریشه «آدم» از «اُدم» به معنای خورش است، چیزی که غذا را لذیذ می‌کند. 🔹درباره وجه نامگذاری این سه واژه، در برنامه بعد بیشتر سخن خواهیم گفت. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا