eitaa logo
مائده آسمانی
107 دنبال‌کننده
5 عکس
1 ویدیو
775 فایل
"مائده آسمانی" گزیده ای از تفاسیر قرآن کریم، پخش شده از رادیو کرمان با کارشناسی حاج محمود خالقی ادمین: @Habib_khaleghi کانال تلگرام: https://t.me/maede_aasmani
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 241.mp3
4.06M
🔈برنامه 241، آیه 67 ـ 68 🌺چکیده این برنامه: 🔹این موارد برای دفع توصیه شده است: 👈 دادن 👈 کردن 👈 کوچک به همراه داشتن 👈خواندن و تکرار (سوره‌ی قل أعوذ بربّ الفلق و قل أعوذ بربّ الناس) 👈خواندن و نصب آن در منزل 👈خواندن 👈خواندن روزانه 50 آیه با صدای بلند 👈خواندن دعاهایی که برخی از آنها در حاشیه آمده 👈گفتن «ما شاء الله لا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم» سه مرتبه 👈گفتن و «تبارک الله أحسن الخالقین» و «آمنت بالله و صلّی الله علی محمد و آله» 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 242.mp3
4.09M
🔈برنامه 242، آیه 67 ـ 68 🌺چکیده این برنامه: 🔹نباید به خاطر چند نفری که قدرت دارند، به همه مردم بدبین شد و زد. «تهمت» و «» گناهان بزرگی هستند. 🔹باید مراقب باشیم در دام نیفتیم؛ مثلاً برای دفع چشم‌زخم، ریشه روایی یا ندارد یا مثلاً اگرچه برای پاکسازی هوا از مفید است؛ اما برای دفع چشم زخم، خرافات است. 🔹باید روحمان را بزرگ کنیم. هر چه بزرگتر باشد، قوی‌تر، و در برابر چشم زخم، مقاومتر خواهد بود. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وَ لَمَّا دَخَلُوا عَلی‏ يُوسُفَ آوی‏ إِلَيْهِ أَخاهُ قالَ إِنِّي أَنَا أَخُوكَ فَلا تَبْتَئِسْ بِما كانُوا يَعْمَلُونَ (69) فَلَمَّا جَهَّزَهُمْ بِجَهازِهِمْ جَعَلَ السِّقايَةَ في‏ رَحْلِ أَخيهِ ثُمَّ أَذَّنَ مُؤَذِّنٌ أَيَّتُهَا الْعيرُ إِنَّكُمْ لَسارِقُونَ (70)
M-A-yoosof 243.mp3
3.83M
🔈برنامه 243، آیه 69 ـ 70 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه آیات 69 و 70 سوره یوسف ترجمه و مختصری توضیح داده می‌شوند. 🔹وقتی از برادران پذیرایی کرد، آنها دو نفر دو نفر در کنار یکدیگر هم‌غذا شدند؛ اما تنها ماند و گریست. یوسف او را در کنار خود نشاند و مخفیانه خودش را معرفی کرد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 244.mp3
4.44M
🔈برنامه 244، آیه 69 ـ 70 🌺چکیده این برنامه: 🔹طبق برخی روایات، دوست داشت نزد بماند؛ اما برادران سوگند خورده بودند که بینامین را بازگردانند. از این رو، یوسف برای این که بتواند او را نزد خود نگه دارد، به کار بست. 🔹او به برخی از دستور داد که را در بار بنیامین قرار دهند. (خود یوسف این کار را نکرد.) 🔹برخی از کارگزاران که اطلاعی نداشتند، وقتی پیمانه را نیافتند، کاروان برادران را به متهم کردند؛ چون آخرین کاروانی بود که آذوقه دریافت می‌کرد. 🔹عبارت «إنّکم لسارقون» از جانب حضرت یوسف نبود؛ بلکه از جانب برخی از کارگزاران بی‌اطلاع بود. 🔹حکایتی از با استناد به آیه مورد بحث، نقل می‌شود که بسیار شنیدنی است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قالُوا وَ أَقْبَلُوا عَلَيْهِمْ ما ذا تَفْقِدُونَ (71) قالُوا نَفْقِدُ صُواعَ الْمَلِكِ وَ لِمَنْ جاءَ بِهِ حِمْلُ بَعيرٍ وَ أَنَا بِهِ زَعيمٌ (72) قالُوا تَاللَّهِ لَقَدْ عَلِمْتُمْ ما جِئْنا لِنُفْسِدَ فِي الْأَرْضِ وَ ما كُنَّا سارِقينَ (73) قالُوا فَما جَزاؤُهُ إِنْ كُنْتُمْ كاذِبينَ (74) قالُوا جَزاؤُهُ مَنْ وُجِدَ في‏ رَحْلِهِ فَهُوَ جَزاؤُهُ كَذلِكَ نَجْزِي الظَّالِمينَ (75)
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 245.mp3
3.77M
🔈برنامه 245، آیه 71 ـ 75 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه آیات 71 تا 75 سوره یوسف ترجمه و مختصرا توضیح داده می‌شوند که کارگزاران یوسف وقتی را نیافتند، گفتند هر کس آن را بیاورد، یک به عنوان جایزه دریافت می‌کند. اما برادران گفتند اگر کسی از ما دزدیده باشد، خود او جزای است؛ یعنی باید نزد بماند و برایش کار کند. 🔹پرسش: آیا این که یوسف سبب شد برادران متهم شوند، در حالی که سرقت نکرده بودند، از منظر و کار درستی است؟ 👈پاسخ در برنامه آینده ان شاء الله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 246.mp3
3.99M
🔈برنامه 246، آیه 71 ـ 75 🌺چکیده این برنامه: 🔹پاسخ به پرسش برنامه گذشته: اولاً این طرح که متهم شود، با و خود او بوده است. ثانیاً (ادامه بحث در برنامه‌های بعد) 🔹«سقایه» ظرفی است برای . «صواع» پیمانه‌ای است برای . این که در آیه 70 «سقایه» نامیده شده و در آیه 72 «صواع»، نشان می‌دهد که یک ظرف بوده که هم برای نوشیدن آب از آن استفاده می‌شده و هم برای کیل کردن غلات. از همین رو، گاهی به آن بازگشته و گاهی . 🔹پرسش: مگر می‌شود آن قدر بزرگ باشد که به وسیله آن، پیمانه شود؟ 👈پاسخ یک. شاید در سال‌های با دقت و و به وسیله ظرف‌های کوچک، غله را می‌کردند. 👈پاسخ دو. شاید این ظرف برای آب خوردن حیوانات پادشاه بوده، نه خود او. ظرف آبخوری حیوانات، بزرگ است. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 247.mp3
3.8M
🔈برنامه 247، آیه 71 ـ 75 🌺چکیده این برنامه: 🔹پاسخ به پرسش برنامه 245، در برنامه‌های آینده ان شاء الله خواهد آمد. 🔹«حِمل» (با کسره حاء) به گفته می‌شود که روی حیوان می‌گذارند و جابه‌جا می‌کند. «حَمل» (با فتحه حاء) به او گفته می‌شود؛ یعنی باری که در درونش دارد و جابه‌جا می‌کند. 🔹لحن یوسف با برادران، در ابتدا توبیخی بود: «شماها دزدید!» پس از آن، ملایم‌تر شد: «ما پیمانه پادشاه را گم کرده‌ایم» (بدون اشاره به سرقت). پس از آن، حالت تشویقی گرفت: «هر کس پیمانه را بیاورد، یک بار شتر جایزه می‌گیرد!» این تغییر لحن، ظاهرا با مدیریت خود حضرت یوسف انجام شده است تا از فشار روانی برادران بکاهد. 🔹پرسش: در فراز «لقد علمتم ...» «شماها می‌دانید که برای دزدی نیامدیم»، تعبیر «می‌دانید» دلالت می‌کند که شواهدی بر عدم سرقت، وجود داشته است. چه شواهدی؟ 👈پاسخ: در برنامه‌های بعد ان شاء الله. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 248.mp3
3.85M
🔈برنامه 248، آیه 71 ـ 75 🌺چکیده این برنامه: 🔹طبق برخی از نقل‌ها، دو شاهد بر عدم وجود داشته است: 👈یکی این که به دستور حضرت ، قیمت آن کالایی را که در سفر اول در بار و بنه‌شان قرار داده شده بود، بازگرداندند (با این توجیه که شاید آن کالا به اشتباه در بار و بنه‌شان قرار داده شده بود) و از این جهت، امانتداری کردند. 👈دوم این که برادران در سفر به مصر، به اسب‌ها یا شترانشان، دهن‌بند زده بودند تا مبادا در بین راه، بی‌اجازه از علوفه و محصولات کشاورزی مردم بخورند و شوند. 🔹در فرهنگ آن روز ، اگر کسی می‌کرد، باید نزد مدتی می‌ماند و کار می‌کرد. این دزدی بود. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 249.mp3
3.83M
🔈برنامه 249، آیه 76 🌺چکیده این برنامه: 🔹در این برنامه آیه 76 سوره یوسف ترجمه و مختصراً توضیح داده می‌شود. 🔹وقتی علیه السلام طبق آنچه خدا به او داده بود، نقشه را پیش برد، را نزد خود نگه داشت. 🔹 بسیار تحت فشار بودند؛ زیرا از سویی آبرویشان نزد یوسف رفته بود و از سوی دیگر، پاسخی برای علیه السلام نداشتند که چرا بنیامین را باز نگردانده بودند. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 250.mp3
3.79M
🔈برنامه 250، آیه 76 🌺چکیده این برنامه: 🔹 و یعنی یک چیزی مانع تأثیر چیز دیگر شود ـ خواه باشد و خواه ـ. 🔹هر حیله‌ای، مال خدا است؛ یعنی هر ابزاری برای حیله ـ حتی و و مانند اینها ـ در اختیار خدا است و اگر خدا بخواهد آن را محقق می‌کند یا جلوش را می‌گیرد. 🔹امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده‌اند: «جوارحکم جنوده» اعضا و شما، هستند؛ یعنی در اختیار خدایند. 🔹«لله جنود السماوات و الأرض» همه چیز در اختیار خدا است؛ حتی شیطان با همه مکر و حیله‌ی بدش در اختیار خدا است. 🔹«کدنا لیوسف» یعنی ما به یوسف آموختیم که به مقصودش برسد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حبیب
M-A-yoosof 251.mp3
3.48M
🔈برنامه 251، آیه 76 🌺چکیده این برنامه: 🔹با توجه به آیات قرآن، کسانی که انجام می‌دهند، «یک » بالا می‌روند؛ اما کسانی که دارند، «» بالا می‌روند. 🔹غیر خدا، هیچ ندارد؛ حتی علم هم ندارد و همه با ، «» شده‌اند و علم از خودشان نیست. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
M-A-yoosof 252.mp3
4.55M
🔈برنامه 252، آیه 76 🌺چکیده این برنامه: 🔹پرسشی در برنامه 245 و 246 مطرح شد که چرا یوسف را با این روش نزد خود نگه داشت؟ آیا این از منظر و کار درستی بود؟ 👈پاسخ: از یک سو، این دو برادر، بعد از 30 سال دوری، می‌خواستند پیش هم بمانند و این گونه، مقدمات آمدن به و «خرّوا له سجّدا» محقق شود. از سوی دیگر، اگر یوسف از برادران می‌خواست که بنیامین را نزد او رها کنند، نمی‌پذیرفتند و اگر بدون بنیامین را نگه می‌داشت، با « و » بودن او نمی‌ساخت. پس از اتهام نیز اگر می‌خواست او را بر اساس مصر مجازات کند، باید یا یا در نظر می‌گرفت و یا این که بر اساس قوانین محل و زندگی سارق اقدام می‌کرد که همین طور هم شد. 🔹درست است که «متهم نکردن» برادر مهم است؛ اما «» دو برادر و سپس وصال پدر و فرزند، از آن مهم‌تر است؛ خصوصاً این که این اتهام، با و بنیامین انجام شد. 🔸https://t.me/maede_aasmani 🔸https://eitaa.com/maede_asmani 🔸https://chat.whatsapp.com/Cwldip6vQkP9Q44Tteriw0