eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
2.3هزار ویدیو
245 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
ویژگی‌ عرفان‌های كاذب فاقد نظام منسجم و عمیق‌اند. به عبارتى از منظر و نظرى بسيارى از آن‌ها، اصول جهان شناختى و فلسفى مشخص و قابل ارائه‌ای ندارند. آن‌ها هم كه چيزى مطرح نموده‌اند مبناى قابل دفاعى در مواجهه با ديگر ندارند و جهان‌بینی محكمى براى آن‌ها تصور ندارد. در اين مكاتب لااقل در بسيارى از آن‌ها و كشف آن و وصول به آن حتى در حد ادعا هم مطرح نيست. به عنوان مثال در تعاليم آمده است: حقيقت سرزمينى است بدون . راهى به‌سوی آن نيست....[1] : [1] . جیدو کریشنا مورتی، تعالیم کریشنا مورتی‌، تهران: نشر قطره، ۱۳۹۳، ص ۱۴. 🏠موسسه فرق و ادیان زاهدان-مفاز🇮🇷 📡 eitaa: @m_mafaz_lib 📺web: www.mafaz.ir 🎥Instagram: @mafaz_pic 🆔Admin: @mafaz1
، خلیفه ارامنه تهران به مناسبت اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه از جانب خود، مجمع نمایندگان ، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و جامعه ارامنه، پیامهای تبریکی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به محضر عالی قدر ، ای، ریاست جمهوری اسلامی، جناب آقای دکتر حسن روحانی، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر لاریجانی و ریاست محترم قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و دیگر خادمین نظام مقدس جمهوری اسلامی ارسال فرمودند. متن پیام اسقف اعظم به مقام معظم رهبری بدین شرح است: «حضرت آيت الله العظمی سيد علی خامنه ای مقام معظم رهبری با عرض سلام و احترام و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات از سوي حق تعالي، تبريکات خالصانه و صميمانه اينجانب و شوراي خليفه گري و را به مناسبت عيد سعيد فطر، پذيرا باشيد. به درگاه ايزد توانا دست دعا مي افرازيم، تا به جنابعالي سلامتي، حکمت بيکران الهي و توفيق روز افزون و طول عمر عطا فرمايد. باشد که با هدايت حضرت حق، ملت شريف ايران را چون هميشه به سوي صلح و آرامش، رشد و توسعه و عدالت رهبري نمائيد. دعاگـــو اسقف اعظم سيبوه سركيسيان خليفــه ارامنــه تهــران» @ferghenews @mafaz_news
مقبره‌ خدای جهان زیرین در نزدیک هرم (khafra) در گیزا، دخمه‌ای باستانی وجود دارد که به مقبره‌ی اُزیریس، یا چاهِ اُزیریس مشهور است. این دخمه، که توسط سه دهلیز به صورت عمودی تا سه طبقه زیرِ زمین (حدود ده متر) حفر شده است، تا سال 1999 به صورت رسمی مورد کاوش قرار نگرفته بود؛ گرچه پیش از آن نیز به وجودش آگاه بوده‌اند. پژوهش‌ها بر روی تنها ظرف سفالین یافت شده در این مکان، نشان می‌دهد عمر این ، به تقریبا 2300 سال پیش از میلاد و اواخر دوران پادشاهی کهن مصر باز می‌گردد. در پایین‌ترین طبقه‌ی این چاه، آرام‌گاه اصلی قرار دارد. در میانه‌ی این آرام‌گاه، حفره‌ای است که یک تابوت سنگی از جنس بازالت درون آن در آب غوطه‌ور است. در‌پوشِ این تابوت اکنون بر فراز آن مستقر شده است. خود تابوت سنگی، سه برابر در‌پوش خود وزن دارد. در چهار طرف این آرام‌گاه، چهار ستونِ تراشیده شدۀ سنگی نیز وجود داشته‌اند که اکنون به طور کامل تخریب شده‌اند. پرسش اصلی این است که چگونه باستان، توانسته‌اند با ابزار برنزی متعلق به 4600 سال پیش، در سلسلۀ ششم پادشاهی مصر، چنین دهلیز‌ها و دخمه‌هایی را در سنگ‌های سخت محوطۀ گیزا حفر کنند؟ چگونه تابوت اصلی سنگ خارا و تابوت‌های بازالتی در دخمه‌های دیگر این چاه، تراشیده شده و حدود ده متر به زیر زمین منتقل شده‌اند؟ و آیا بقایای استخوان‌ها در تابوت اصلی، از آنِ اُزیریس، خدای جهان زیرین بوده است؟ @ferghenews @mafaz_news
شباهت و با بررسی فرقه های مختلف صوفیه به این نتیجه خواهیم رسید که همه فرقه های صوفیه وجود یا همان را امری لازم و غیر قابل انکار در مسیر سیر و سلوک می‌دانند. فرقه اویسیه برای فرار از به قطب یا همان پیر، وجود وی را لازمه درویشی نمی‌داند و خود را از اقطاب و مشایخ صوفیه آزاد می کند. در این رابطه می‌نویسد: اویسیان را به پیر ظاهر احتیاج نیست! ؛ دکتر محمد منیر عالم، تذکره بغراخانی (تذکره مشایخ اویسیه)، نشر مرکز تحقیقات فارسی ایران و پاکستان، اسلام‌آباد 1418 ه ق، ص 12. باتوجه به بی سابقه حمید رضا مرادی به بزرگان سلسله و گروهک مجذوبان به بیانیه ها و سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه، میتوان به راحتی ادعا کرد همانند فرقه وجود قطب را لازمه درویشی نمیدانند. برای اثبات این موضوع کافی است رویکرد گروهک مجذوبان با سخنان بزرگان صوفیه گنابادیه مورد بررسی قرار گیرد تا مهرتاییدی باشد بر این ادعا. @ferghenews @mafaz_news
: بعضی از دشمن‌هایی که ما داریم، دیده نمی‌شوند؛ آن‌ها هستند که در بعضی از خانواده‌ها تردد دارند. باید انسان زندگی خود را با و (علیهم‌السلام) مصون کند؛ مخصوصاً دختر بچه‌های کوچک را که بخاطر لطافت زیاد، لطمه‌ی زیادی می‌خورند و گاهی در طول زندگی‌شان مشکلاتی پیدا می‌شود. گاهی اولاد‌ دار نشدن و مشکلاتی که در ازدواج پیش می‌آید، از عوارض ورود است. با خواندن ادعیه و حرزهای منتصب به اهل‌بیت‌ (علیهم‌ السلام) یک نوع در زندگی و کار انسان ایجاد می‌شود. @ferghenews @mafaz_news
خواستگاه آئین شینتو کشور است. این آئین بیشتر تحت تأثیر مکاتب « » و « » قرار گرفته است. این آئین هیچ تفسیر عقلی برای توضیح مبداء علم و انسان و همچنین عاقبت و ندارد و همه چیز را با افسانه‌های اساطیری پاسخ می‌دهد. در شینتو به حدی است که می‌توان آن را نامید. ؛ دین در سینمای غرب و شرق، ص644 @ferghenews @mafaz_news
و علیه السلام ما اهل روايتي داريم که پيامبر فرمودند: "علي مع الحق و الحق مع علي". شما نيز اين موضوع را قبول داريد؟ عالم سنی بله؛ اعتقاد دارند در تمام مشاجراتي که ميان حضرت علي و صحابه اتفاق افتاد حق با حضرت علي بود؛ مانند اختلاف ميان حضرت علي و معاويه و اختلاف ايشان با حضرت عايشه. : خبرگزاری اهل بیت، ابنا، کد مطلب : 512 @ferghenews @mafaz_news
هدایت شده از کتابخانه مفاز
The_Holocaust.pdf
1.7M
#کتاب #هولوکاست_دروغ_بزرگ 63 پرسش و پاسخ درباره هولوکاست #نویسنده #حمید_رضا_نیک_بخش #شناخت_ادیان_الهی #یهود #تاریخچه @m_mafaz_lib @mafaz_news mafaz.ir
نقدهای بر ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از اسلام و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. ؛ رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. همچنین او در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی " می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). ؛ ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. ابن سینا در "طبيعيات شفا" زرتشتیان را می‌نامد و می‌گويد: «آنان در تمجيد و تعظيم آتش راه مبالغه پيش گرفتند و آتش را شايسته تقديس و تسبيح (پرستش) دانستند، بدين جهت كه آتش عنصر نورانی است». ؛ ابن سينا، الشفاء( الطبيعيات)، قم: مکتبة علامه مرعشی، 1404 هـجری قمری، ص 53. جالب است بدانیم اسکندر مقدونی، به ادعای منابع زرتشتی موجب تضعیف دین زرتشتی شد. از همین روی تقریباً هیچ شخصیت زرتشتی وجود ندارد که از اسکندر به نیکی یاد کند. اما می‌بینیم که ابوعلی سینا از اسکندر به نیکی یاد می‌کند و او را می‌خواند. ؛ ابوعلی سینا، القصیدة المزدوجة فی علم المنطق، قم: انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، 1405 ه ق، ص 3. ابوعلی سینا بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان " " در شرح و تبیین معراج پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند. @ferghenews @mafaz_news
فتوای در خصوص ؛ تماس بهائیان با اشیائی که در معرض استفاده‌ی ما هم قرار دارند: ؛ در صورت تماس آن‌ها با چيزى، مراعات مسائل طهارت در رابطه‌ی با آن‌ها، نسبت به امورى که مشروط به طهارت هستند، واجب است. ؛ اگر شخصی ورزشکار باشد و در باشگاه او شخص بهائی هم مشغول ورزش است، چنانچه لباسی را که شخص بهائی پوشیده و در آن عرق کرده و رطوبت بدن او به آن لباس رسیده است، به مسلمان بدهد، بدن شخص مسلمان هم به واسطه‌ی آن رطوبت، نجس می‌شود و باید برای اموری که مشروط به طهارت هستند (مثل نماز و...) بدن خود را با آب بشوید. همچنین اگر دست آنها به شیر آب، صابون و... که عمومی هستند، برخورد کند و رطوبت دست آنها به این اشیاء برسد، باید ابتدا آن اشیاء را تطهیر کرد و سپس از آنها استفاده کرد تا نجاست آنها به دست ما منتقل نشود. همچنین نسبت به ظرف‌هایی🍽 که بهائیان از آن غذا می‌خورند یا هرگونه ارتباط دیگری که موجب انتقال رطوبت بدن آنها به انسان شود، شخص مسلمان باید مراعات مسأله‌ی طهارت را داشته باشد. @ferghenews @mafaz_news
و اگر احساس می‌کنید اجنه و شیاطین هستید، صوت تلاوت را در خانه پخش کنید. نکته‌ای که ، این است اگر چنانچه این دستور را شروع کردید، تا 45 روز باید این کار را تکرار کنید. نکته‌ی دیگر اینکه، از صوت قاری استفاده کنید. (اثرگذاری ) (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: هرکس سوره‌ی بقره را در خود قرائت کند سه روز آن خانه از گزند و آسیب شیطان در امان خواهد بود، و شیطان داخل آن خانه نمی‌گردد. ؛ البرهان فی تفسیر @ferghenews @mafaz_news
شواهدی که نشان می دهد با ارتباط دارد؛ 1- حمایت فراوان ها (نو انجیلی ها) از کشور ماسونی اسرائیل. 2- علاقه ی فراوان ها به یهود. تا آنجا که به مسیحیان یهودگرا معروفند. 3- اعتقاد به لزوم ساخت به عنوان زمینه ساز بازگشت حضرت مسیح (ع). این اعتقاد در اکثر گروه های مسیحی دیگر دیده نمی شود. در واقع این مسأله بسیار عجیب است که یک گروه مسیحی (اوانجلیکال ها)، به ساخت اعتقاد دارند و آن را به ظهور حضرت مسیح (ع) ارتباط می دهند! 4- وجود ستاره ی شش گوش در بعضی از کتب اوانجلیکال ها به عنوان یک علامت کلیدی. وجود این علامت در کتب نوانجیلی، تأییدی بر ارتباط این فرقه با ماسون ها و یهودیان است. اعتقاد آن ها به این علامت به قدری زیاد است که حتی از آن در کنار صلیب استفاده می کنند! @ferghenews @mafaz_news
دانشمندان مسیحی و بیری، یکی از بزرگان می گوید: عیسی شخصی بود و تا زنده بود چنین بود، ولی پولس مسیحیت را به حساب عیسی تأسیس نمود، و لذا او در حقیقت مسیحیت به شمار می آید. پولس به جهت جذب عوام یهود، برخی از تعلیمات یهود را وارد در مسیحیت کرد؛ همان گونه که صورت هایی از اغریق را داخل آن نمود تا پیروانی نیز از یونان به این دین جذب نماید. او به مردم چنین وانمود کرد که عیسی نجات دهنده و خلاصی دهنده و آقایی است که جنس بشر می تواند به واسطه او به نجات نایل شود. وی این کار را برای خشنودی دانشمندان انجام داد. لذا از فلسفه یونان و علی الخصوص "فیلو" استفاده کرد. او معتقد به ارتباط خدا با زمین از طریق کلمه "اللوغوس" یا ابن اله یا روح القدس بود. ؛ ( الدیات فی العالم ص 70به نقل از احمد شبلی در کتاب "المسیحیه" ص .76 @ferghenews @mafaz_news
‌ توهین به پیامبران در ️ طبق آموزه های مسیحیت، همه انسانهایِ قبل از مسیح حتی انسانهای عادل و انبیاء پیشین، بعد از مرگشان به خاطر حضرت آدم در جهنم به سر می برند و برای نجات باید منتظر مصلوب شدن عیسی مسیح باشند. ؛ کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک بند 632: عیسی به جهنم نزول کرد تا عادلانی را که پیش از او رفته اند را نجات دهد.) فرض کنیم که بعد از مصلوب شدن عیسی همه ایمان بیاورند و اهل نجات شوند... اما چرا در فاصله زمانی بین و ، تمام انسان های عادل و انبیاء با اینکه به تمام دستورات الهی پایبند بوده اند، اهل نجات نباشند و در جهنم به سر ببرند؛ چرا؟!!! @ferghenews @mafaz_news
از دیدگاه سینمای در فیلم‌هایی چون « »، « »، « » و غیره خدای مطلق، حکیم و جباری وجود ندارد. و سینمای اومانیست و انسان‌محوری را به بهشت و جهنم نیز منتقل کرده به طوری که افراد می‌توانند از بهشت به جهنم و بالعکس رفت و آمد داشته باشند. در این مکتب انسان پس از مرگ و فلسفه‌ی ابراهیمی و حیات طیبه را زیر سؤال برده‌اند و لذت طلبی و دنیاگرایی را حاکم کرده‌اند. ؛ دین در سینمای شرق و غرب، ص139 @ferghenews @mafaz_news
چهره واقعی در کلام امام خمینی(ره) فرمودند: این وهابی‌های پست بي‌خبر از خدا، بسان كه هميشه از پشت در مسلمانان فرو رفته‌اند، مگر مسلمانان نمیبينند كه امروز مراكز وهابيت در جهان به كانون‌هاى و مبدل شده‌اند، كه از يك طرف «اسلام امريكايى» را ترويج مى‌كنند؛ و از طرف ديگر، سر بر آستان سرور خويش، امريكاى جهان‌خوار، مى‌گذارند. : حضرت امام خمينى( س)، صحيفه امام، مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى( س)،تهران،ج21، ص80-81با عنوان(پيام به ملت ايران در سالگرد كشتار خونين مكه) @ferghenews @mafaz_news
1_راه رسیدن به معنویت است! 2_ لذت‌پرست باشید! 3_ من نمی گویم هست یا نیست می گویم من اون را پیدا نکردم و این تقصیر من نیست که او را نیافتم! 4_اشو در ابتدا خود را در حد الهی دانسته و در پایان عمرش آنها را و دانسته و خود را برتر از آنها معرفی می‌کند. 5_ و را جایگزین می داند. 6_ازدواج را زن دانسته و قائل است که باید گروهی و مانند حیوانات زندگی کرد. 7_ سازش نکنید و در هیچ و بندی نباشید. @ferghenews @mafaz_news
فرقه شیطان‌پرستی لوسیفری‌ها بیش‌تر به همان پیرو لاوی شبیه‌اند. بیشتر آنها هستند و لوسیفر را به عنوان یک نماد پذیرفته‌اند. ۱۱ نشان قدرت لوسیفری‌ها که توسط بزرگ ایجاد شده است، نشان می‌دهند چگونه لوسیفر نماینده‌ی ارزش‌هایی نظیر خودمختاری و آزادی از “ ” است. بر این اساس، لوسیفرگرایی بیش‌تر شبیه یک فلسفه است تا یک مذهب واقعی. کلیسای لوسیفری نوین هدف اصلی لوسیفرگرایی را کمک به آدم‌ها برای “پذیرش مسئولیت زندگی (آن‌ها) و عمل کردن به صورت یک نماد اخلاق فردی، با استفاده‌ی کامل از نیروی بالقوه‌ی نبوغ (آن‌ها) و در نتیجه استفاده‌ی بهینه از فرصت‌ها (آن‌ها)” اعلام می‌کند. لوسیفری‌ها لوسیفر را یک موجود کاملا متفاوت با می‌دانند. کلیسای بزرگ لوسیفر اعتقاد دارد واژه‌ی “لوسیفر” (به معنی “حامل روشنایی” یا “ستاره‌ی صبح”) پیش از وجود داشته است و تغییر در ترجمه‌ها و تفسیرهای آن در طول تاریخ باعث شده تا لوسیفر و شیطان در مقام موجودی یکسان تلقی شوند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت میان شیطان‌پرستان لوسیفری‌ و پیروان آن است که لوسیفر(حامل روشنایی) نماد آگاهی است، در حالی‌که شیطان(ضدیت) نماینده‌ی نفس اماره و عصیان‌گری است. کلیسای بزرگ لوسیفر داستان آدم و حوا را به داستان یونان باستان در مورد پرومته(زئوس در عصر آفرینش انسان‌ها، پرومته را برگزید تا همه چیز را به انسان بدهد جز آتش. پرومته دور از چشم زئوس آتش را به انسان داد. وقتی خبر به رسید او را بر سر قله قاف (درقفقاز) برد و بست و به سزای اعمال خود رساند.[سایت ویکی‌پدیا ].م) تشبیه کرده است. این داستان به داستان انجیلی وسوسه‌ی آدم و حوا توسط مار در مورد خوردن میوه‌یدرخت ممنوعه بی‌شباهت نیست. هدف نهایی لوسیفرگرایی کمک به هر فرد است تا بتواند شعله‌ی سیاهِ (آتش درون‌مان. آتشی که شامل عقل، تصور و هوای نفس است. درون‌اش را شعله‌ور کند و به خودآگاهی برسد. همه چیز را به پرسش فرا می‌خوانند، بر جهل درونی‌شان غلبه می‌کنند، و خواسته‌های نفسانی‌شان را با عقل‌شان به تعادل می‌رسانند. @ferghenews @mafaz_news
بزرگترین ای رهبر یک فرقه مذهبی است که با افکار پوچ و عقب افتاده خود جان مردم را به بازی گرفت. جیمز جونز مردی از ایالت ایندیانا با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده ای از مردم را به دنبال خود کشید. زیر بیشترین تاثیر را در اعتماد مردم به حرف های وی داشته است: 1 - دهه شصت و اوایل هفتاد اوج های امریکا بود. 2- مردم از توهمات و عواقب خسته بودند. جونز هم مثل تمامی رهبران ایدئولوژیک در جهان در و مردم, خود را مطرح کرد و از خود هویت ساخت و به عبارت دیگر از آب گل آلود ماهی گرفت و خود را عنوان کرد. وعده سرزمین را داد و با سخنرانی در کلیسای خودش (موسوم به معبد مردم) و همین طور در کالیفرنیا تعداد زیادی از مردم را دور خود جمع کرد و حتی در یکی از سخنرانی هایش چنین گفت: "اگر وجود خدا را در من ببینید اشکالی ندارد" و از زاویه ی دیگر می توان چنین دید که کشیش جونز ادعای می کرده. در سخرانی های بعدی خود قدم های فراتری برداشت و عنوان کرد امریکا دیگر جای ماندن ما نیست و ما باید به سرزمین موعودی مهاجرت کنیم که نه دغدغه ی داشته باشیم و نه از بترسیم. و در نتیجه یک روز همه را به دور خود جمع کرد و فرمان هجرت داد, هجرت به عمق جنگل های گویانا (کشوری کوچک در امریکای جنوبی). بلافاصله بعد رفتن به جنگل های گوانا, شهر رویاهای خود و یا همان سرزمین موعود را ساخت و نامش را " " گذاشت . و شروع به فرستادن تصاویر ویدیویی گرفته شده از این شهر به امریکا کرد تا مردم بیشتری را به سمت خود بکشد. هنوز ده الی یازده ماه از ساخته شدن شهر نگذشته بود که گزارشاتی از "جونز تاون" به امریکا رسید که در آن نشان می داد کسانی که قصد خروج از شهر را دارند علاوه بر این که اجازه این کار را دریافت نمی کنند بلکه شکنجه هم می شوند و در ادامه این گزارشات بستگان کسانی که به گوانا رفته بودند دست به دامن مقامات سیاسی امریکا شدند. بعد از این تقاضاهای دسته جمعی دولت امریکا یک سناتور به نام " " به همراه تعدادی از خبرنگاران را به "جونز تاون" فرستاد. بعد از ورود بی سر و صدای رایان و همراهانش به این شهر عده ا ی نزد رایان رفتند تا مقدمات فرارشان را فراهم کند که این خبر به گوش جونز رسید و بلافاصله دستور قتل آن ها را داد سی دقیقه بعد این کشته شدن ها، جونز مردم را جمع کرد و اینچنین گفت: «اول کودکان و بعد خودتان بخورید تا با هم بمیریم». بیشتر مردم در این خودکشى دسته جمعى شرکت کردند و کسانى که حاضر نشدند به این کار تن دهند یا با تفنگ هدف قرار گرفته و مجبور شدند. دیگر کسانى که امتناع کردند در کنار آنها شلیک شد تا بترسند و قرص سم را بخورند یک الی دو ساعت بعد از شهر رویاهای جونز جنازه باقی مانده بود. @ferghenews @mafaz_news
ترویج اجرای سبک‌های یوگا و تای‌چی در اماکن عمومی ورزش‌های شرقی از قبیل یوگا، ووشو، تای‌چی‌چوان و غیره... که خواستگاه آنان کشورهای آسیای شرقی می‌باشند، برگرفته از ادیانی چون می‌باشند و هر کجا باشند حامل این نوع ادیان هستند که ناخواسته تأثیر نامطلوب خود را بر مخاطبین خود می‌گذارند. در این‌ بین متأسفانه مسئولین دولتی نیز به ترویج آن دامن می‌زنند. اقدام به برگزاری این سبک ورزشی در فضای عمومی کرده بود که شرکت‌کنندگان به‌صورت ، حرکات تای‌چی را انجام می‌دادند. و این جای سؤال است که چنین مجوزی در یک کشور اسلامی چگونه صادر شده است؛ درحالی‌که این سبک ورزشی حامل القائات است و به‌صورت کاملاً غیرمستقیم تفکرات انحرافی همچون ، را به مخاطبین خود القاء می‌کند. @ferghenews @mafaz_news
بهائیت ارتدوکس، کوچکی از بهائیت است که در سال ۱۹۶۰ توسط ریمی شکل گرفت، و بعد از آن توسط جوئل مارانجلا به همین نام مورد استفاده قرار گرفت. در واقع بهائیت به فرقه‌ای از بهائیت گفته می‌شود که بعد از شوقی به ریمی گرویدند و بعد از وی مارانجلا را به عنوان جانشین ریمی پذیرفتند. البته فرقه‌های دیگری هم وجود دارند که مارانجلا را به عنوان ولی امرالله قبول نکردند. ریشه اختلاف میان طرفداران ریمی و دیگر بهائیان بر سر هویت و شخصیت ولی بود؛ ولی امرالله عنوانی است که به رئیس مذهب بعد از عباس افندی جانشین اول میرزا حسین علی نوری بنیان‌گذار بهائیت اطلاق می‌شود. اولین ولی امرالله بهائی شوقی افندی، نوه دختری عباس افندی بود که از سال ۱۹۲۱ الی ۱۹۵۷ میلادی این مسند را در میان بهائیان داشت. میان فرقه بهائیت ارتدوکس و فرقه بهائیت ، به غیر از مسند امر و اداره جامعه، اختلافات دیگری نیز در مدل خوانش از بهائیت وجود دارد. بهائیت اورتدکس به عنوان گروهی که میسون ریمی را به عنوان ولی دوم امرالله می‌دانند، توسط فرقه حیفایی بهائیت که رهبری آن‌ها از سال ۱۹۶۳ بر عهده می‌باشد، ناقضین عهد تلقی می‌شوند. در حال حاضر ولی امر چهارم بهائیت ارتدوکس نصرت‌الله بهره‌مند می‌باشد. @ferghenews @mafaz_news
ممنوعیت نزاع با در عبدالبهاء به عنوان دومین پیشوای ، نزاع را حتی با شیطان ممنوع دانسته و آن را عامل اخراج حضرت آدم (علیه السلام) از بهشت معرفی نموده است: «دیروز به خواهش مدیر جریده "کامن ولث"، من برای آن روزنامه چیزی نوشتم که به سبب منازعه با شیطان، از بهشت بیرون شد. پس منازعه با شیطان نیز جایز نه و نزاع و جدال با دشمن هم ممنوع است و سبب محرومی از فیض رب ودود؛ و انسان باید که طرف مخالف را به حال خود واگذارد».[1] به این دیدگاه : : بنابر تصریح قرآن کریم، حضرت آدم (علیه السلام) به دلیل فریب خوردن از شیطان و نافرمانی خداوند در ترک اولی از بهشت اخراج شد و نزاع او با شیطان عامل اخراجش از بهشت نبود.[2] : در تمامی ادیان و حتی مکاتب اخلاقی، مبارزه با شیطان یک اصل بوده و ممنوعیت چنین مبارزه‌ای توسط ، با این اصل مغایرت دارد. همچنان که قرآن کریم در کنار توصیه به صلح، شیطان را دشمن آشکار انسان معرفی فرموده است: [بقره/208]؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گام‌های شیطان، پیروی نکنید؛ که او دشمن آشکار شماست‌». : با توجه به گفته‌ی عبدالبهاء مبنی بر واگذاری دشمنان به حال خود؛ اثری از دین و اماکن دینی باقی نخواهد ماند. همچنان که قرآن کریم فرموده است:[حج/40]؛ و اگر خداوند بعضی از مردم را بوسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد». : [1]. مجله‌ی آهنگ بدیع، ارگان رسمی بهائیان، شماره‌ی: 9، ص 194. [2]. قرآن کریم، سوره‌ی مبارکه‌ی: بقره/36؛ سوره‌ی مبارکه‌ی: طه/121-120. @ferghenews @mafaz_news
باستان‌شناسان معتقدند اسکلتی که در یک صندوقچه طلایی در معبدی باستانی در پیدا کرده‌اند، به « » یا همان تعلق دارد. باستان‌ شناسان با کاوش زیر معبدی بودایی در نانجینگ چین موفق شدند صندوقچه‌های از جنس طلا و نقره پیدا کنند که تصور می‌شود جمجمه‌ی موجود در آن متعلق به باشد. این صندوقچه مقبره‌ای ویژه است. درون این جعبه هزار ساله، استخوان جمجمه بودا کشف شده و تصور می‌شود بقیه استخوان‌های موجود در این قبر، متعلق به دیگر قدیسان بودایی باشد. در کنار این استخوان‌ها، سنگ‌های قدیمی از جمله عقیق، کریستال، لاجورد و شیشه دیده می‌شود. این محفظه طلایی و ۱۱۷ در ۴۵ سانتی‌متری که در بردارنده جمجمه بوداست، درون یک صندوق نقره‌ای قرار داشته که آن هم درون یک صندوقچه سنگی نگهداری می‌شده است. روی این صندوقچه ۱۰۰۰ ساله نوشته شده: «او استاد روشنگری کامل است، راهب بزرگ صومعه چنگیتان و دارنده روبان بنفش.» روی تابوت‌های طلایی و نقره‌ای نقش‌های نیلوفر، پرنده « » و خدایان نگهبان شمیر بدست حکاکی شده‌اند. روی صندوق بیرونی هم تصاویر ارواحی که « » نامیده می‌شوند و آلات موسیقی می‌نوازند دیده می‌شود. سه بطری کریستالی و یک جعبه نقره‌ای که شامل بقایای جسد قدیس‌های بودایی است هم در تابوت زرین بودا کشف شده است. روی این صندوقچه تصاویری از بودا، صحنه‌هایی از زندگی او از تولد تا زمان رسیدن به مرحله « » حک شده است. این مرحله‌ای است که بودا در آن می‌میرد و دیگر دوباره متولد نمی‌شود چون براساس اعتقادات بودایی‌ها، او این چرخه را کامل کرده است. باستان‌شناسان گفته‌اند که صندوقچه سنگی به سبک سازه‌های دوران حکومت امپراطور ژنزونگ (۹۹۷ تا ۱۰۲۲ میلادی) از سلسله « » ساخته شده است. روی این تابوت نام طراحان و افرادی که هزینه ساخت آن را پرداخت کرده‌اند، حک شده است. همین نوشته‌ها نشان می‌دهد جمجمه مدفون در این صندوقچه « گوتاما» است. @mafaz_news
#باستانگرایی کورش: هر کس برای حکومت من #دعا نکرد را به #صلیب بکشید! #منبع؛ ژوزفوس فلاویوس، روزگار باستانی یهود، کتاب 11، فصل 1، بخش 3. @mafaz_news
نقدوبررسی شیطان گرایی.ppsx
1.77M
پاورپوینت موضوع: نقد وبررسی جریان شیطان گرایی @mafaz_news