eitaa logo
250 دنبال‌کننده
229 عکس
20 ویدیو
4 فایل
مدرس حوزه و دانشگاه؛ نویسنده، پژوهشگر حوزه دین و فرهنگ ارتباط با نویسنده سید جواد محمدزاده: @seyedjmdz
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️در شگفتم! در شگفتم!! انسانی که از کابوس ترس می بیند و هر روز از فردای نیامده می ترسد؟! در آغوش خدا پناه نمی گیرد؟!« حسبنا الله و نعم الوکیل» درشگفتم!! مخلوقی که کوه غم و انده او را به زانو درآورده، و تمام رگهای امید او بسته شده است؛ به یونس نبی اقتدا نمی کند و ذکر یونسیه را به زبان نمی چرخاند؟! «لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» در شگفتم!! بیچاره ای که در کوی و برزن، کلاه سر او گذاشتند و طعم حیله را چشیده است؛ خاطره مکر فرعون را سرمشق نمی نویسد؟! «افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد» در شگفتم!! چشمی که رنگارنگی درختان و موی افشان کرده طبیعت زیبا، خیره کرده است و دنیا در چشم او می درخشد؛ زیر سایه حول و قوه الهی دمی نمی ساید؟! «ماشا الله و لا قوه الا بالله» 💠سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad اَلصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلاَمُ قَالَ: عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ کَیْفَ لاَ یَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ: عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ کَیْفَ لاَ یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ « حَسْبُنَا اَللّٰهُ وَ نِعْمَ اَلْوَکِیلُ » فَإِنِّی سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقَبِهَا « فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اَللّٰهِ وَ فَضْلٍ لَمْ یَمْسَسْهُمْ سُوءٌ » وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اِغْتَمَّ کَیْفَ لاَ یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ - « لاٰ إِلٰهَ إِلاّٰ أَنْتَ سُبْحٰانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ اَلظّٰالِمِینَ» » فَإِنِّی سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقَبِهَا - « وَ نَجَّیْنٰاهُ مِنَ اَلْغَمِّ وَ کَذٰلِکَ نُنْجِی اَلْمُؤْمِنِینَ وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُکِرَ بِهِ کَیْفَ لاَ یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ - « وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اَللّٰهِ إِنَّ اَللّٰهَ بَصِیرٌ بِالْعِبٰادِ» فَإِنِّی سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقَبِهَا - « فَوَقٰاهُ اَللّٰهُ سَیِّئٰاتِ مٰا مَکَرُوا وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ اَلدُّنْیَا وَ زِینَتَهَا کَیْفَ لاَ یَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ - « مٰا شٰاءَ اَللّٰهُ لاٰ قُوَّةَ إِلاّٰ بِاللّٰهِ » فَإِنِّی سَمِعْتُ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ یَقُولُ بِعَقَبِهَا -
🔸فتح اندلس و پل تمدن اسلامی «22 اردیبهشت سالرز فتح اندلس به دست مسلمانان» اندلس را عده ای به کنج تحلیل های سیاه خود برده اند و قلم و دوات برداشته و سیاه مشق می کنند! و مکرر از اندلس به یک تمدن باخته و از بین رفته و منهدم شده از طریق فساد و برهنگی و استعمار نام می برندو فریاد می زنند. 🔻ولی واقعیت چیست؟ 🔻حقیقت کجاست؟ 🔻اندلس؛ تمدن ساخت؟ موسی بن نضیر که تاج فرمانروایی شمال آفریقا را داشت با لشکری هفت هزار نفری به فرماندهی طارق بن زیاد در سال 92 هجری قمری، شبه جزیره ایبری(اندلس) را فتح کرد.و در مدت کوتاهی تمام شبه جزیزه ایبری ( اسپانیا و پرتقال) به دست مسلمانان فتح گردید و از سلسله جبال پیرنه گذشتند و به خاک فرانسه رسیدند و حکومت اسلامی اندلس را تا سال 897 بیش از هشت قرن به اهتزاز در آوردند. و بعد از آن نقطه اتصال جهان اسلام با اروپا و پل تمدنی همان اندلس گشت. اسلام از همان طلوع خود در غار حراء ندای اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ را سر داد و تفکر و تعقل را تا سرحداد چین یک فریضه واجب برشمرد. اندلس نیز یکی از کشورهای اسلامی بود که با تابیدن نور اسلام بر دلهای مردم، اندیشمندان بزرگی از میان آنان برخاستند و تمدن اسلامی را ساختند و شگفتی ها آفریدند.« لاین پل‏» مستشرق انگلیسى مى ‏نویسد: (اسپانیا هشت قرن در دست مسلمانان بود و نور تمدن آن، اروپا را نورانى ساخته بود) ابن‌حزم اندلسی،ابن باجه،ابن رشد اندلسی،محمد بن طُفیل،محیی الدین بن عربی،هراوی (از پزشکان بنام سرزمین اندلس)، ابن بیطار (داروساز و گیاه شناس مسلمان در اندلس)، ابن عبد ربه (مولف کتاب مشهور العِقد الفرید در تاریخ)، محمد بن احمد انصاری قرطبی (صاحب تفسیر مشهور به «الجامع لأحکام القرآن» معروف به تفسیر قُرطُبی)، ابن عبد البر (صاحب کتاب مشهور الاستیعاب فی معرفة الأصحاب) همه حاصل تمدن اندلس هستند که رشد کردند و بالیدند و منتشر شدند. این تحول و پیشرفت در اندلس زمانى بود که اروپا گرفتار دوره رکود علمى قرون وسطى بود! دکتر «مارتینز مونتابث‏» مستشرق اسپانیایى می گوید: (اگر حاکمیت هشت قرنه اسلام بر اسپانیا نبود، هرگز این کشور وارد گردونه تاریخ تمدن نمى ‏شد، این دوره در حالى که اروپاى همسایه، اسیر تیرگى جهل و عقب ماندگى بود، روشنایى خرد و فرهنگ را به آنجا منتقل کرد) با ایجاد مدارس رایگان، همگانى کردن آموزش و ترویج فرهنگ علم دوستى و دانش پژوهى در اندلس، بزرگانى در میدان علم و اختراع قدم نهادند و تازه‏ هایى را به بشریت و جهان علم عرضه کردند. در پزشکى با ظهور افرادى چون على بن عباس، زهراوى، باهلى، ابن زهر و . . . بدان پایه از تخصص علمى رسیدند که جراحى‏هاى دقیق چشم را انجام مى ‏دادند . مسلمانان اندلس در سایه دانش پژوهى و علم دوستى در اسلام، بدان پایه از پیشرفت در رشته‏ هاى مختلف علمى، صنعت، کشاورزى، شهرسازى و زیباسازى شهرها رسیدند که «جان دراپر» در «تاریخ پیشرفت فکر در اروپا» پس از توصیف شهر سازى و زیبا سازى شهر قرطبه (پایتخت اندلس) مى ‏نویسد: (هفتصد سال بعد از این تاریخ (زمانى که قرطبه چنین شکوهى داشت) هم حتى یک چراغ در راه هاى عمومى لندن و پاریس وجود نداشت و قرن‏ها پس از این تاریخ، افراد پیاده در شهر لندن و پاریس در روزهاى بارانى تا قوزک پا در گل فرو مى‏رفتند) مهندسان مسلمان در معمارى به قله‏ هاى رفیع این دانش دست‏یافتند و چنان آثار ماندگارى را از خود به جاى گذاشتند که امروزه بیش از 45 میلیون نفر جهانگرد سالانه از این آثار بازدید مى ‏کنند. یکى از این آثار که مسجد جامع شهر قرطبه است، از شاهکارهاى معمارى است، مسجدى با 4868 متر مربع فضاى سرپوشیده و باز، 1293 ستون که گاه ارتفاع آن به 9 متر مى ‏رسد، ولى قطر آن 25 سانتیمتر است، در حالى که در همان زمان ماهرترین مهندسان براى پیشگیرى از سقوط احتمالى چنین سقفهاى بلندى، قطر پایه‏ هاى سنگى ساختمان را کمتر از چهار متر قرار نمى ‏دادند. 💠سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
🔹کتاب را بخورید! نمایشگاه کتاب در مصلای تهران؛ فرصتی مناسب است تا محکی برای من و شما باشد تا ذائقه سنجی کنیم. 🔸کتاب را بعضی ها می خرند و می خوانند و از آن لذت می برند. 🔸چندین جلد گالینگور کتاب را برخی ها برای زیبایی و دکور در بوفه و کتابخانه منزل می خرند و می گذارند. 🔸کتاب های رنگارنگ و خوش نقش، اطلس ها، دائرة المعارف ها را گاهی می خرند و از زیبایی آن سرمست می شوند. 🔸گروهی از خردمندان؛ کتاب را می خرند که خریده باشند. 🔸و انگشت شمار هستند که کتاب را می خرند و می خوانند. نمایشگاه کتاب یک بازار برای عرضه محصولات نوشتاری است که همه قوانین بازار را دارد. از ویترین و راه های فروش و تخفیف و بازاریابی و مشتری مداری، وتفاوت آن با قابلمه و لباسشویی؛ کتاب است. 📌کتاب را باید خورد. ریز ریز کرد. لقمه لقمه کرد. سرسفره باید گذاشت تا خانواده با سس خردل میل نمایند. وقتی کتاب خورده شود، تبدیل به ویتامین و پروتئین می گردد و وارد افکار و اندیشه می شود و حالا رفتار تغییر می کند و جامعه را متحول می سازد. ‼️کتاب خوردنی است. 🌾البته همه کتاب ها خودرنی نیستند. سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
با خودم هستم! با شما هستم! ساختن را چقدر یاد گرفتیم؟! بلد هستیم؟! امام صادق (ع) ساخت! مکتب سازی راه انداخت. والسلام سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
تلگراف اختراع نشده بود! تلفن نبود! از تلگرام و ایتا و اینیستاگرام خبری نبود! ماهواره امواج نداشت! اینترنت آنتن نداشت! امام پیامبر اعظم تمدن اسلامی را شکل داد!!! چگونه؟! با {} با {} با رابطه با{} والسلام سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
یک مرد یکی سبیل کلفت می کند و روز و شب آن را می تاباند و جار می زند که من یک مرد هستم! آن یکی دمبل و هالتر می زند تا بازو و هیکل بسازد، همچون رونی کولمن که من یک مرد هستم! آن جوانک مغرر؛ یک سیگار به لب می زند و دودی راه می اندازد تا همه بدانند که مرد شده است! آن شوهر ذوزنقه که هنوز امضای قواله ازداج او خشک نشده؛ با داد و بیداد در خانه؛ می گوید، من یک مرد هستم! آن برادر قلچماق، دست برادر خود را می شکند و پدر را به کنج زندان می برد و می گوید من یک مرد هستم! بهجت یک مرد بود. یک مرد تمام عیار. یک مرد واقعی. محمد تقی بهجت فومنی در مقابل شیطان یک مرد بود و ایستاد و مبارزه کرد. هر روز خودش را در آیینه می دید و موهای خود را شانه می کرد. لباس خود را اتو می زد و مرتب می پوشید. با مردم و شاگردان سخن می گفت وحرف می زد و می خندید. پول زیر دست و بال محمد تقی رفت و آمد می کرد. حرف ها را می شنید. قصه ها را می دید. بازی دعوای همسایه و زن و شوهر را جورچین زندگی می ساخت. بهجت یک مرد بود. یک مرد تمام عیار. یک مرد واقعی. محمد تقی بهجت فومنی: «آمده‌ایم با زندگی‌کردن قیمت پیدا کنیم نه با هر قیمتی زندگی کنیم» «27 اردیبهشت سالروز رحلت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی محمد تقی بهجت فومنی» سید جواد محمد زاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
خصم روزی دندان های تیز و برنده گرگ را می بینید که می خروشد و زوزه می کشد؛ چوپان با صدای بلند فریاد می زند؛ دشمن! دشمن! فرار کنید! گوسفندان دو پا قرض می کنند و به کوه پناه می برند! روزی موش ناقلا از دشمنی دیرینه با جناب گربه؛ در یک سوراخی پنهان می شود! آدمی نمی داند که اگر پا به مدرسه بگذارد و الفبا بیاموزد؛ بر قله موفقیت می ایستد. آدمی نمی داند که اگر پدر را بر چشم و و مادر را بر سر ننهد؛ زندگی نکرده است! همان مرده متحرک است. آدمی نمی داند که اگر در جوانی بیل بر زمین دانش نکوبد و کلنگ بر کجی های اخلاقی خود نزند؛ در بزرگسالی ثمری و باری نخواهد داشت! آدمی نمی داند که اگر مهر و محبت در دل فرزند خود نکارد؛ باید در پیری و شکستگی، خانه سالمندان را هر روز قدم بزندو با کهنسالان چای بنوشد. آدمی نمی داند که اگر دست بر سجاده نرساند و قامت برای نماز راست نکند، در قیامت بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. نمی داند که نمی داند! نا آگاهی دشمن است. «اَلْجَهْلُ خَصْمٌ» امام حسن عکسری علیه السلام .[الدرّة الباهرة : 44 .] ✍️ https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
علیک گل که در میان خاک خانه می کند؛ نهال درخت که روزهای کودکی را در دل تاریک خاک می گذراند تا درخت گردو و درخت انجیر و سیب و انار شود؛ جنین که در رحم مادر، از نطفه به علقه و مضغه و عظام می رسد؛ طفل گریز پا و پر چنب و جوش که وارد مدرسه می شود؛ الف، ب، پ، ت، ث، ج، چ، ... را می آموزد؛ مادر صبح قابلمه را بر اجاق می گذارد؛ نخود و لوبیا و پیاز و گوشت را برای یک آبگوشت بار می گذارد؛ پسرک و دخترک نو رسیده؛ تا سی و دو دندان خود را در بیاورد؛ گل وو نهال و جنین و طفل و مادر و همه رشدها و موفقیت ها در میانه روی است. تند و کند ندارد. کم و زیاد؛ همان آبگوشت را شور یا بی نمک می کند. طفل زودرس یا نمی ماند یا ناقص می ماند. پر خوری؛ هزار مرض بر بدن می نشاند. کم خوری؛ چند هزار مرض را بر جسم می نشاند. میانه روی باید کرد. امام حسن عسکری علیه السلام : «عَلَيْكَ بِالإقْتِصادِ» «نه زیاده روی و نه کوتاهی» [احقاق الحق 12 ص 467] ✍️ https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
ادب دست بر سینه کناری نشست. قلم برداشت و مشق ها را مو به مو نوشت. سفره را چین و واچین و خوش رنگ پهن کرد. سلام به پدر و مادر را ترک نکرد. جلوتر از معلم راه نرفت. شنیده بود که خنده و شادی از نشانه های یک انسان مومن است. می خندید و لبخند بر لب داشت. اول هر غذایی بسم الله را بر زبان می آورد. مغرور و خودشیفته شد که همه آداب را می دانم. روزی هر چه گندم از ادب انبار کرده بود در آتش یک خنده و قهقهه سوخت و خاکستر شد. شنیده بود که باید خندید و مسرور و خوشحال بود تا ادب را معنی کند. وردی را بدست آورده بود ولی سوراخ دعا گم کرده بود! در کنار آدم غمگین؛ شادی کردن دور از ادب است. همدلی با او که در دل غم دارد و چهره برافروخته بر سیما دارد؛ از هر خنده ای لازم تر است. امام حسن عسکری علیه السلام : «لَيسَ مِنَ الأدَبِ إظهارُ الفَرَحِ عِندَ المَحزونِ» شادی کردن در نزد آدم غمگین، دور از ادب است. [تحف العقول : 489] ✍️ https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
کشت و کار گندم را کسی کاشت؛ خربزه نمی تواند درو کند. درخت گردو؛ هندوانه به عمل نمی آورد. جناب شیر؛ خرگوش نمی زاید. کوه در گوشه ای نشسته و صدای پژواک ما را تکرار می کند. جهان فعل است و کارهای ما یک فریاد که گوش همانی را می شنود که گفته شده است. زندگی؛ کاشتن است. بذر نشاندن در دل این و آن! سنگ زدن به کینه و خشم ها! داس برداشتن برای درو کردن حسادت ها! کاشتن و درو کردن است. تو اگر گفتی؛ سلام؛ سلام خواهی شنید. تو اگر گفتی؛ خفه، خفه خواهی شنید. تو اگر رفتی به عیادت؛ عیادت خواهند آمد. تو اگر نشستی بر عیب ها؛ عیب تو بر کوه خواهند گفت. من اگر کفش مهمان را جفت کردم؛ سفره پهن ساختم؛ ایزد در بیابان سفره بهشتی پهن می کند. من اگر دست بلند کردم بر گوش برادر زدم؛ برادری دیگر در گوش من نوازش نخواهد کرد. هر چه بکاری همان خواهد رویید. امام حسن عسکری علیه السلام : «مَن يَزرَع خَيرا يَحصُد غِبطَةً» هر کس خوبی بکارد، خوبی برداشت می کند. [بحار الأنوار ، ج 78 ، ص 373 ] ✍️ https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
پشیمانی شیر را اگر دیگ بتکانی؛ یا ماست می دهد یا کره می دهد. اسب؛ گاو نمی زاید. گاو؛ هیچگاه یک کره خر بدنیا نمی آورد. گندم را کسی کاشت؛ هندونه قاچ نمی کند. هر چه در زمین دنیا بکارید، همان را روزی خواهید دریافت کرد. مهر و محبت! قهر و کینه! دوستی و عاشقی! خشم و نفرت! صدای؛ ای وای، ای کاش، چرا، نه، اینطوری چرا شد، نمی دانستم، نمی خواستم، همه این کلمات آوای یک پشیمانی است که روزی که بدی را کاشتیم ندانستیم که آینده پشیمان خواهی شد و انگشت به دهان خواهید گرفت. خورشید روز طلوع می کند تا سیاهی بدی ها را بسوزاند و آب کند. ماه با تیرگی و ظلمت شب برمی خیزد تا هر آنچه از بدی ها است را پنهان کند. باران ریز ریز می بارد که هر چه بدی کاشتید؛ بشوید و ببرد. امام حسن عسکری علیه السلام : «مَن يَزرَع شَرّا يَحصُد نَدامَةً» هرکس بدی بکارد، پشیمانی درو می کند. ✍️ https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
تولد روز اول خرداد، بدنیا آمدم. از پیامک های بانک ها که از اول صبح مدام در حال آمدن است که سید جواد محمدزاده عزیز زادروزتان مبارک و فرخنده؛ فهمیدم امروز روز تولدم است. سید جواد محمدزاده
🔹چراغ خامش! (( تحلیلی بر نامگذاری آپارتمان ها)) خانه های ویلایی به نام صاحب خانه معروف بودند« حسن آقا، منزل دکتر، حسین بنا، منزل حاج آقا،خانه جناب سرهنگ » اگر پست چی می خواست نامه ای را برساند، پلاک ها را در کوچه ها فرد و یا زوج دنبال می کرد تا به آدرس خانه برسد. خانه های ویلایی به آپارتمان و برج ها تغییر کردند. قد کشیدند. سر در آغوش فلک گذاشتند و طبقه روی طبقه، واحد کنار واحد، آپارتمان در آپارتمان ساختند و در هر کدام از ساختمان ها از یک خانواده به هشت، ده، شانزده، بیست و چهار، هشتاد و هزاره ها رسیدند و نام های مختلفی برای هر کدام از آپارتمان ها و برج ها انتخاب شدند . نام های«رزیدنس یسنا، آنیتا،نکیسا، ایلدا،گیسیا، هونام،رزیدنس هور، هژیر ناک، برج آریا مهر، دیپلمات آراه منش،عمارت گل پونه،قصر ایلدا،برج آسمانا،رزیدنس هور آسا،رزیدنس هلما، سایدا، عمارت ئابرا ،قصر گیسیا،عمارت هونام، ساختمان لومانا،برج نورهان رو، بارمان،بروای مانا، چاوکال» بخشی از تغییر نامگذاری آپارتمان های جدید می باشد. 🔸برداشت اول؛ تغییر برای تغییر فرهنگ یک روستا، یک محله، یک شهر، یک جامعه؛ نمی توان آن را به چشم برهم زدنی گل و بلبل کرد! آهستگی و تدریج در ساختن یک باور و ایجاد یک رفتار فردی و اجتماعی، اصل مهم می باشد. سیصدو نه سال طول کشید تا خواب چند جوانمرد اصحاب کهف، تعبیر شود و جامعه مشرک و بت پرست به خداباوری برسند. 🔸برداشت دوم؛ دومینو فرهنگ در یک دومینوی پیوسته حرکت می کند. نامگذاری فرزندان به آپارتمان می رسد و برخی سازنده ها نام فرزند خود را بر آن می گذارند. نامگذاری رستوران ها، کافی شاپ ها، پارک ها، سوپر مارکت ها، ساندویچی ها، لوازم یدکی ها، آپاراتی ها در همان حرکت مهره اول تغییر می کند. 🔸برداشت سوم؛ اندیشه سازی راس هرم رفتار سازی،برای فرهنگ جامعه در پازل نخست، اندیشه سازی است. نامگذاری در بافت سلولی رفتار جامعه از شاهرگ اسامی و الفاظ می گذرد. 🔸برداشت چهارم؛ تقدس زدایی در جبهه ها، رزمندگان وقتی می خواستند عملیاتی را شروع کنند؛ نام عملیات را محرم، بیت المقدس، والفجر، نصر، ثامن الائمه می گذاشتند. موشک که می سازند نام آن را زلزال، شهاب، ذوالفقار معرفی می کنند. برای اینکه جامعه دینی از تقدس خارج شود و به برهوت پا بگذارد، سریع ترین مسیر همان تغییر نامگذاری ها است. ✍️سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
خمینی بت شکن تقدیم آقا روح الله خمینی «ره» «گفت بخور و سخن بگو» این تیتر خبر رسانه های امپراطوری جناب نمرود بود. کسی باور نمی کرد که ابراهیم غذایی چرب و چیل آماده کرده و محضر عالیجنابان و بتان نهاده است و هر کدام را سه مرتبه قسم داده که بخو ر وسخن بگو؛ پاسخی نمی شنید تا اینکه تیشه برداشت و دست و پای بت های قوی هیکل و خدایان خود ساخته نمرودیان را تکه تکه کرد و تیشه را بر گردن بُت بزرگ که در بالای بُت خانه قرار داشت، آویزان کرد. نمرود خواست تا لاف خداوندی زند و برج و باروی خدا را بشکند ولی پشه ای برخاست و دیده خودبین او را خاک کرد . «گفت آماده باش و حرکت کن» شبی رسول خدا به علی علیه السلام فرمود: آماده باش و از پی من حرکت کن تا به درون خانه خدا کعبه برسیم و گفت؛ علی از دوش من بالا برو. خم شد و بالای کتف نبی اعظم قرار گرفت تا بت ها را بشکند و فرو بریزد. آقا روح الله خمینی برخاست. و عبا بر دوش کشید. ایستاد. قیام کرد. سخن گفت. کتاب نوشت. شاگرد تربیت کرد. بت شکست. خمینی بت شکن شد. انقلاب برپا شد. بت منم! من! آقا روح الله بت های من من شده را کنار هم گذاشت و همه را به آتش کشید. زندگی من! دختر من! شغل من! تفریج من! فرزند من ! روستای من! شهر من! باغ و کاشانه من ! معلم من! مدرسه من! دانشگاه من! طایفه و قبیله و نام و نسب من! آقا روح الله همه من ها را کشت و نابود کرد. انقلاب خمینی عزیز همین بود. ما شدیم. همه کنار هم به توحید رسیدند. بت بزرگ برای انسان و جامعه « من و منیت ها» است. سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
💠 خمینی بت‌شکن 🔻تقدیم به آقا روح الله خمینی(ره) ✍️ حجت الاسلام سید جواد محمدزاده، استاد دانشگاه «گفت بخور و سخن بگو» این تیتر خبر رسانه های امپراطوری جناب نمرود بود. کسی باور نمی کرد که ابراهیم غذایی چرب و چیل آماده کرده و محضر عالیجنابان و بتان نهاده است و هر کدام را سه مرتبه قسم داده که بخو ر وسخن بگو؛ پاسخی نمی شنید تا اینکه تیشه برداشت و دست و پای بت های قوی هیکل و خدایان خود ساخته نمرودیان را تکه تکه کرد و تیشه را بر گردن بُت بزرگ که در بالای بُت خانه قرار داشت، آویزان کرد. نمرود خواست تا لاف خداوندی زند و برج و باروی خدا را بشکند ولی پشه ای برخاست و دیده خودبین او را خاک کرد . «گفت آماده باش و حرکت کن» شبی رسول خدا به علی علیه السلام فرمود: آماده باش و از پی من حرکت کن تا به درون خانه خدا کعبه برسیم و گفت؛ علی از دوش من بالا برو. خم شد و بالای کتف نبی اعظم قرار گرفت تا بت ها را بشکند و فرو بریزد. آقا روح الله خمینی برخاست. و عبا بر دوش کشید. ایستاد. قیام کرد. سخن گفت. کتاب نوشت. شاگرد تربیت کرد. بت شکست. خمینی بت شکن شد. انقلاب برپا شد. بت منم! من! آقا روح الله بت های من من شده را کنار هم گذاشت و همه را به آتش کشید. زندگی من! دختر من! شغل من! تفریج من! فرزند من ! روستای من! شهر من! باغ و کاشانه من ! معلم من! مدرسه من! دانشگاه من! طایفه و قبیله و نام و نسب من! آقا روح الله همه من ها را کشت و نابود کرد. انقلاب خمینی عزیز همین بود. ما شدیم. همه کنار هم به توحید رسیدند. بت بزرگ برای انسان و جامعه « من و منیت ها» است. @HOWZAVIAN
🔹کتاب را بخورید! ✍️ حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده 🔸کتاب را بعضی ها می خرند و می خوانند و از آن لذت می برند. 🔸چندین جلد گالینگور کتاب را برخی ها برای زیبایی و دکور در بوفه و کتابخانه منزل می خرند و می گذارند. 🔸کتاب های رنگارنگ و خوش نقش، اطلس ها، دائره المعارف ها را گاهی می خرند و از زیبایی آن سرمست می شوند. 🔸گروهی از خردمندان؛ کتاب را می خرند که خریده باشند. 🔸و انگشت شمار هستند که کتاب را می خرند و می خوانند. 📌کتاب را باید خورد. ریز ریز کرد. لقمه لقمه کرد. سرسفره باید گذاشت تا خانواده با سس خردل میل کنند. 🔻وقتی کتاب خورده شود، تبدیل به ویتامین و پروتئین می‌شود، وارد افکار و اندیشه می‌شود، رفتارها تغییر می‌کند و جامعه متحول. ‼️کتاب خوردنی است. 🌾همه کتاب ها خوردنی نیستند. @HOWZAVIAN
تنها یک « واو» فرق است! برخواستن یا برخاستن؟! ایستادن، به پا خاستن، بلندشدن، شوریدن، قیام کردن، یعنی « برخاستن» و برخواست یعنی: هیچ زاهد به خرابات مغان آمد می، خواست انسان در طراز تمدن اسلامی باید « برخاستن» را بر برخواستن پیروز گرداند. والسلام سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
♦️اوقات فراغت یا طناب پوسیده؟!! تابستان با فریاد هندوانه شیرین به شرط چاقو، فرا می رسد و فرهنگی کاران و فرهنگ دوستان؛‌ در اندیشه اوقات فراغت نوجوان و جوان ساعت‌ها به فکر و برنامه ریزی می‌ پردازند که فراغت تابستانه را به یک فستیوال مهارت‌های هزارگانه برای جوانان تبدیل کنند! 🔹زهی طناب پوسیده! شبکه های فضای مجازی از بدو تولد تا لب گور همه لحظات نوجوان و جوان و میانسال و کهنسال را به اوقات فراغت رسانده است! کنار بالشت وقت خواب، سر سفره ناهار و شام، مترو و قطار و اتوبوس، صف نانوایی و واکسن، اتاق انتظار زایمان و رستوران، کتابخانه و مسجد و کلیسا، همه اوقات فراغت است. دیگر فصل اوقات فراغت، تابستان نیست.بهار و پاییز و زمستان و تابستان فرقی ندارد! 🔻جنگ است برادر! 🔻صدای خمپاره و موشک بلند است برادر! 🔻دست و پا و قلب و جان‌ها تکه تکه شده برادر! فراغت جوانان از تابستان به همه فصل‌ها و مکان‌ها، کوچ کرده است برادر عزیزم و خواهر ارجمندم! و ما هنوز در زمهریر اوقات فراغت تابستان قندیل زده‌ایم! وقت کوچ است برادر! وقت برخواستن! وقت دیدن! وقت شنیدن! اینجا برف بر افکار نوجوان باریده است! اینجا شکوفه مصنوعی رشد کرده است! اینجا برگ ریزان جوانان است! اینجا خواهر و برادر در صفحه مجازی متولد شده است! 🔺اینجا جنگ است برادر و خواهر! 🔺اینجا اوقات فراغت است! ✍️سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
با دانشجویان نشستم و شنیدم و گفتم! با طلبه ها و حوزویان چند قدم راه رفتم و کشکول حرفهای آنان را به جان خریدم! در زندان با عزیزانم در بندهای بهم پیوسته، یک چای نوشیدم و پای درد و دل آنان گریستم! در کنار زوج های جوان با شاخه گل و نبات؛ خندیدم و از خوشبختی گپ و گفت کردم! مدرسه؛ پاتوق من بود. رفتم و آمدم و از تمام سوالات و شبهات جوانان یک خانه ساختم! صف نانوایی از هیتلر و جنگ جهانی شنیدم تا یک دوره تاریخ پهلوی را مرور کردم! پای روضه مداحان، چند قطره اشک شنیدن ریختم! در میان دسته های عزاداری هیات ها؛ آهسته راه رفتم تا سخن آن پیرمرد عصا بدست را با گوشت و پوست و استخوانم عجین کنم! شنیدم! و گفتم! این روزها که چشم ها خیره به دریچه دوربین موبایل شده است و پاها؛ ناتوان از حرکت و دست ها عاجز از نوشتن و قلم در باتلاق تکرار معلق، باید شنید و گفت! در تعامل بین انسان ها رشد می یابد و جان می گیرد و به پرواز در می آید. سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
با دانشجویان نشستم و شنیدم و گفتم! با طلبه ها و حوزویان چند قدم راه رفتم و کشکول حرفهای آنان را به جان خریدم! در زندان با عزیزانم در بندهای بهم پیوسته، یک چای نوشیدم و پای درد و دل آنان گریستم! در کنار زوج های جوان با شاخه گل و نبات؛ خندیدم و از خوشبختی گپ و گفت کردم! مدرسه؛ پاتوق من بود. رفتم و آمدم و از تمام سوالات و شبهات جوانان یک خانه ساختم! صف نانوایی از هیتلر و جنگ جهانی شنیدم تا یک دوره تاریخ پهلوی را مرور کردم! پای روضه مداحان، چند قطره اشک شنیدن ریختم! در میان دسته های عزاداری هیات ها؛ آهسته راه رفتم تا سخن آن پیرمرد عصا بدست را با گوشت و پوست و استخوانم عجین کنم! شنیدم! و گفتم! این روزها که چشم ها خیره به دریچه دوربین موبایل شده است و پاها؛ ناتوان از حرکت و دست ها عاجز از نوشتن و قلم در باتلاق تکرار معلق، باید شنید و گفت! در تعامل بین انسان ها رشد می یابد و جان می گیرد و به پرواز در می آید. ✍ سید جواد محمدزاده @HOWZAVIAN
شیخ رسانه یک عدد تخته سیاه، چند عدد گچ و یک دنیا عشق و معرفت، همه لوازم یک معلم قرآن بود. چند روایت؛ روایت اول« تکنولوژی» استفاده از مدرن ترین تکنولوژی در تبلیغ از هنرهای معلم قرآن شیخ محسن قرائتی بود. یعنی تخته سیاه ولی نو به نو شدن تخته سیاه به سفید و شیشه ای و لمسی و کنترلی؛ قاعده ایشان را بهم نریخت و گرفتار تکرار تکنولوژی نگشت. روایت دوم« دردمندانه» درد را شناخت و دردمند شد و همه سخن های خود را از کوره درد می گذراند. لذا در جان مخاطب می نشست. روایت سوم« شهید بهشتی» در خاطرات خود می گوید که روزی شهید بهشتی به منزل ما آمد و گفت :دست از معلمی قرآن برندارید. گوهرشناسی شهید بهشتی در ایجاد انگیزه بی نهایت برای یک فرد ستودنی بود. روایت چهارم« ساده و صمیمی» اصلی که در کلام و سخن و نوشتار یافت نمی شود. ساده و صمیمی بودن است. شیخ رسانه در اوج سادگی و نهایت صمیمیت پای تخته می رود و جان می بخشد. روایت پنجم« بسته بندی» کالایی در بازار بورس می شود که از مواد مرغوب استفاده شود و در یک بسته بندی شیک و مجلسی به بازار عرضه شود. همه محتوی قرآنی ایشان با یک چینش درست و منطقی به بسته بندی ذهنی مخاطبان می انجامید که همه را مشتاق می کرد. روایت ششم « استمرار» چهل و چهار سال یک برنامه را بصورت هفتگی ادامه داد و دست برنداشت. روایت هفتم«رسانه» رسانه را شناخت و هنرمندانه تبلیغ دین کرد. روایت هشتم« سبک قرائتی» صاحب یک سبک در بیان و تبلیغ شد و تقلید نکرد. سید جواد محمدزاه https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
💠 شیخ رسانه سیدجواد محمدزاه یک عدد تخته سیاه، چند عدد گچ و یک دنیا عشق و معرفت، همه لوازم یک معلم قرآن بود. چند روایت؛ روایت اول« تکنولوژی» استفاده از مدرن ترین تکنولوژی در تبلیغ از هنرهای معلم قرآن شیخ محسن قرائتی بود. یعنی تخته سیاه ولی نو به نو شدن تخته سیاه به سفید و شیشه ای و لمسی و کنترلی؛ قاعده ایشان را بهم نریخت و گرفتار تکرار تکنولوژی نگشت. روایت دوم« دردمندانه» درد را شناخت و دردمند شد و همه سخن های خود را از کوره درد می گذراند. لذا در جان مخاطب می نشست. روایت سوم« شهید بهشتی» در خاطرات خود می گوید که روزی شهید بهشتی به منزل ما آمد و گفت :دست از معلمی قرآن برندارید. گوهرشناسی شهید بهشتی در ایجاد انگیزه بی نهایت برای یک فرد ستودنی بود. روایت چهارم« ساده و صمیمی» اصلی که در کلام و سخن و نوشتار یافت نمی شود. ساده و صمیمی بودن است. شیخ رسانه در اوج سادگی و نهایت صمیمیت پای تخته می رود و جان می بخشد. روایت پنجم« بسته بندی» کالایی در بازار بورس می شود که از مواد مرغوب استفاده شود و در یک بسته بندی شیک و مجلسی به بازار عرضه شود. همه محتوی قرآنی ایشان با یک چینش درست و منطقی به بسته بندی ذهنی مخاطبان می انجامید که همه را مشتاق می کرد. روایت ششم « استمرار» چهل و چهار سال یک برنامه را بصورت هفتگی ادامه داد و دست برنداشت. روایت هفتم«رسانه» رسانه را شناخت و هنرمندانه تبلیغ دین کرد. روایت هشتم« سبک قرائتی» صاحب یک سبک در بیان و تبلیغ شد و تقلید نکرد. @HOWZAVIAN
الهی من فدای شما بشم. چرا در دو قطبی کردن جامعه می دمی؟!! این خطاست برادر من! خواهر ارجمند! چرا میخوای چشم دربیاری؟!! فدات بشم. یه کار تمییز فرهنگی در روز عید غدیر انجام شد. نشر کن ...... والسلام سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad
خبر یا خبر؟! در آفتاب سوزان خبرها و رسانه های غول افکن، انسان هایی با اراده دست از نشستن برداشته اند و در خبرگزاری ها و رسانه های مکتوب، شنیداری و دیداری به انعکاس و انتشار و تولید خبر؛ می پردازند که باید در مقابل این همه رنج، ایستاد و سراسر تعظیم و تشویق کرد. مرحبا به شما برادران و خواهران حالا که گذشت و مجالی برای چند خط کوتاه فراهم شد. خبر را با خبر آیا فرقی است؟ باتلاق خبر تا کنون شنیده اید؟ جذب منیزیم خبرها در شبکه های بی بی سی و اینترنشنال بر جان مخاطبان، چسبنده تر است؟ خبرها در آنسوی آبها با طوفان سهمگین هر روز می آید و ده ها و صدها مغز و اندیشه جوانان و مردم را از کاسه سر جدا می سازدو به عالم هپروت پرتاب می کند؟ خبر اگر خبر باشد؛ محمد امین را به اوج پیامبری می رساند! خبر اگر خبر باشد؛ لنین را در میدان سرخ مسکو، مومیایی می کند! خبر اگر خبر باشد؛ صدام را پای چوبه دار می کشاند! خبر اگر خبر باشد؛ قاسم را شهدا به آغوش می گیرند!«دیشب ارواح طیّبه‌ی شهیدان، روح مطهّر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند»! خبر اگر خبر باشد؛ پیرمرد چوپان روستا را بر هزاران استاد دانشگاه می چرباند! خبر اگر خبر باشد؛ آرامکو عربستان را یمنی ها می لرزانند! خبر اگر خبر باشد؛ پدری درگوشه آسایشگاه سالمندان، چشم انتظار فرزند نمی ماند! خبر اگر خبر باشد؛ مادری در پستوی جهل خود؛ طفل جنین را سقط نمی کند! خبر اگر خبر باشد؛ کوچه پس کوچه های شهر، برای جشن عروسی علی و محمد و زهرا و ملکیا چراغانی می شود! خبر اگر خبر باشد؛ هیچ مسئولی شب از غصه نمی خوابد! شنیدید نمی خوابد! خبر اگر خبر باشد؛ دروغ بار و بنه خود را جمع می کند و سر به بیابان می گذارد! خبر اگر خبر باشد؛ دزد؛ فضیل عیاض می شود و زاهد و عابد می سازد! خبر اگر خبر باشد! خبر این روزها خبر هست ولی خبر نیست! خبر این روزها خبر هست ولی قطار نمی شود! مسافر سوار نمی کند! آدم نمی کشاند! خواننده و بیننده ندارد! خبر این روزها خبر هست ولی با غروب خورشید، تمام می شود! خبر این روزها خبر هست ولی با یک باد آرام، برگ برگ می شود! خبر این روزها خبر هست ولی با یک تلنگر آب دوغ و خیاری؛ از هم وا می رود! خبر این روزها خبر هست ولی سازنده ندارد! جان ندارد! حرکت ندارد! حیات ندارد! خبر این روزها خبر هست ولی بقالی مش محمد، حال و حوصله ورق زدن آن را ندارد! خبر این روزها خبر هست ولی خبر نیست! خبر را از زیر سنگ باید بیرون کشید. خبر را از دهان گرگ باید بیرون آورد. خبر را از حلقوم نتانیاهو باید گرفت. خبر را از هزاران کیلومتر آن طرف تر باید آهن ربایی جذب کرد. خبر را از دل نهنگ یونس پیامبر باید شنید. خبر را از چهل سال نیامده باید جست. خبر را از دل سیاه شب باید یافت. خبرنگاران عزیزم روز خبرنگار بر شما مجاهدان خستگی ناپذیر مبارک ✍️سید جواد محمدزاده https://eitaa.com/mahammmadzadeseyedjavad