eitaa logo
مکتب وحی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
533 ویدیو
10 فایل
برای برقراری ارتباط با مدیر کانال بر روی لینک زیر کلیک فرمایید. @maktabevahy_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹سفینة‌النجاة چگونه سفینه‌ای است؟ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 سرّ هویّت که تجلّی نمود پرتوِ پر نور حسین است و بس 🔹برای عالم وجود در عرصۀ کربلاء خداوند سنگ تمام گذاشته است. یعنی خداوند از اول خلقتِ عالَمِ ظاهر تا ابدیّت، در روز عاشورا، سنگ تمام گذاشته‌ است. 🔹در خلقت حضرت آدم، حضرت ابراهیم، و رسول الله و امیرالمؤمنین علیهم‌السلام و در جریاناتی که اتفاق می‌افتد، خداوند در روز عاشورا ـ به‌تمامِ معنی‌الکلمة ـ «تجلّیِ اسماء و صفاتِ کلیه» نموده است. 🔺و این اسماء در سیّدالشهداء ظهور پیدا کرده است. 🔹ما کجا می‌توانیم به آن مغزای قضیه برسیم، باید از خدا بخواهیم و از امام‌حسین بخواهیم که تا حدودی ـ لااقلّ ـ گوشه‌ای را به ما نشان دهند. 🔹لذا مرحوم آقای حداد ـ رضوان‌الله‌علیه ـ همیشه به کسانی که به کربلاء می‌آمدند و به زیارت سیّدالشهداء مشرّف شده و به خدمت ایشان می‌رسیدند، می‌فرمودند: «از خدا امام‌حسین را بخواهید و از امام‌حسین خدا را بخواهید!» 🔺خیلی کلام عجیبی است. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 184، منقّح. علیه‌‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
33.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 🔘 عفو یا انتقام؟ 🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌‌محسن حسینی طهرانی قدس‌الله‌سره 🔉 | جلسۀ ۲۲۸ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @Maktabe_Vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔹رَو كه رَستى از خود و از خُوىِ‌ بَد و از زبــانــۀ نــار و از دنـدانِ‌ دد 🔹رَو كه اكنون دست در دولت زدى در فـکـنـدى خـود به بـختِ‌ سَـرْمَـدى علیه‌السلام رحمه‌الله رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 معیار چیست؟ 🔹ملاک، بودنِ [ظاهری] در خیمۀ امام حسین نیست. ملاکْ صداقتی است که انسان دارد؛ چه در خیمۀ امام حسین باشد و چه در خیمۀ عمر سعد؛ تفاوتی ندارد! «آن صداقت» دستش را می‌گیرد. 🔹اگر در خیمۀ امام حسین باشی ولی «صداقت» نداشته باشی، شب عاشورا راه را برایت باز می‌کنند و می‌روی و نمی‌مانی! «ولایت» ترا از این خیمه بیرون می‌کند. 🔹در این خیمه کسی که صادق نیست نمی‌تواند حضور داشته باشد. آن کسی که این تمایل را در سَرَت می‌اندازد که وقتی چراغ را خاموش کردند بروی «ولایت» است. چرا؟ چون خُرده‌شیشه داری و صداقت نداری. 🔹 «ولایت» است که تو را از حالت تردید و ابهام بیرون می‌آورد و راهَت را یکسره می‌کند که فِلِنگ را ببندی و یا علی! 🔹چه کسی این کار را انجام می‌دهد؟ خود امام حسین علیه‌‌السلام این کار را می‌کند برای اینکه راحت و آزادَت بگذارد. 🔹یعنی تا به حال و تا به اینجا که با من آمدی بر اساس توهّمات و تخیّلاتَت آمده بودی و من نمی‌خواهم ترا در شرمِ حضور نگه دارم لذا می‌گویم: «چراغ را خاموش کنید!» 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 233، منقّح. علیه‌‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 واقعه عاشورا را با تمام وجود لمس کنیم 🔹حالات عارف‌ بزرگ «حاج‌ میرزا‌جوادآقا ملکی‌تبریزی» ـ اعلی‌الله‌مقامه ـ در مواجهه با مصیبت‌های کربلا 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، جلسه 184، دقیقه 84:08 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 هيزم تيره حريفِ نار شد تيـرگى رفـت و همه انوار شد 🔺حریف: هم‌پیشه، همراه علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
37.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 💠 بانوی نمونه 🎙حضرت آیت‌الله سید‌محمد‌‌محسن حسینی طهرانی قدس‌الله‌سره 🔉 | جلسۀ ۲۰۳ 📌 @Maktabe_Vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔳 فطرت انسانی، مخاطبِ سیدالشهداء علیه‌السلام 1️⃣ قسمت اول 🔹در زمان شاه، خیلی از افرادی که دین نداشتند ولی مبارزه می‌کردند و بسیاری از آنها کمونیست بودند، دستگاه شاه آنها را دستگیر می‌کرد و در زندان می‌کشت. 🔹برخی از دفاعیات این افراد را من در همان زمان می‌خواندم. می‌دیدم که اینها در مرامشان، سیدالشهداء علیه‌‌السلام را اسوه و الگو قرار می‌دهند. 🔹ببینید! ‌اصلاً خدا را قبول ندارد و ماتریالیست و مادی‌گرا است ولی رفتار آن حضرت را وقتی تجزیه و تحلیل می‌کند، نمی‌تواند آن رفتار را از فطرتِ خود دور نگه دارد. نمی‌تواند ظالمانه قضاوت کند. 🔹وقتی با عقل و فطرت خود به کردار سیدالشهداء علیه‌السلام نگاه می‌کند، آن حضرت برای او، یک رجل مافوق بشر، جلوه می‌کند. 🔹خدا و بهشت را قبول ندارد، ولی می‌گوید: «اگر می‌خواهی در دنیا بمانی باید مثل حسین باشی!» چرا؟ چون امام حسین کارش شفّاف است، دو رو نیست و پشت و جلو ندارد! به مقتضای فطرت و موازین عقل عمل می‌کند. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ، جلسه 8، منقّح و ملخص. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔳 فطرت انسانی، مخاطبِ سیدالشهداء علیه‌السلام 1️⃣ بخش دوم و پایانی 🔹از‌اینرو هر کس فطرت دارد به دنبال حضرت راه می‌افتد‌، گر چه به لوازم مسئله هم معتقد نباشد. هر کس هم که از فطرت به دور است، همه را انکار می‌کند گر چه خودش آیت‌الله باشد. یک طَبَق عمامه داشته باشد، تا [شکم] ریش داشته باشد ولی در مقابل فطرت می‌ایستد و مقابله می‌کند. اما آن کمونیست در دادگاهِ رژیم شاه، خود را منتسب به امام حسین می‌کند. 🔹او به امام حسین نزدیکتر است از آن آیت‌اللهی که بیاید و برخلاف فطرت و در مقابل فطرت بایستد. 🔹مگر همین آقای «وحیدی» آیت‌الله نبود؟! دوازده اجازۀ اجتهاد از بالاترین مراجع نجف داشت، که یکی از آن را شاید الان به کسی ندهند، اما مگر او عمامۀ خود را برنداشت و زن خود را بی‌حجاب در مجلس نیاورد و شعر «به شرع احمدِ مختار حجاب لازم نیست» را نسرود؟!! 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ، جلسه 8، منقّح و ملخص. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 امتحان‌الهی باطن افراد را آشکار می‌کند! 🔹تاریخ سنبلیک است و تکرار می‌شود! 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، جلسه ۱۵۰، دقیقه 36:40 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 حبیب‌بن‌مظاهر قدّس‌الله‌سرّه در کلام اولیاء 🔹من مشابهِ این جمله از آقای حداد رضوان‌الله‌علیه که دربارۀ مقام حضرت حبیب رضوان‌الله‌علیه فرموده‌اند را راجع به هیچ شخصِ دیگری از بزرگان و اولیای‌الهی نشنیده‌ام که فرمودند: «هر وقت بر مزار حبیب‌بن‌مظاهر می‌روم چنان مرا می‌گیرد که تا چند لحظه نمی‌توانم از جای خود حرکت کنم!» 🔹البته بجای تعبیر «نمی‌‌توانم از جای خود حرکت کنم» شاید تعبیر دیگری بوده باشد. ولی به طور کلی منظور ایشان این بود که با تمام شراشر وجود، متوجّهِ او می‌شوم! 🔹این کلام ایشان با آن خصوصیاتی که از ایشان سراغ داریم، کلام کمی نیست! حال چند حبیب داریم که اینگونه هستند!؟ ده‌هزار، بیست‌هزار، یا صد‌هزار؟! 🔹باید قدری بیشتر فکر و تأمّل کنیم. یک‌خُرده باید به خود بیاییم و مطالب را سهل و آسان نگیریم! 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 جلسه 184، منقّح. رضوان‌الله‌علیهما @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑.🌑
🔹لذت مرگ را با جانش لمس می‌کرد! علیهما‌السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌑 کربلا فقط زخم و تیر نیست! 🔘 باید اسباب پنهانیِ این جنایات کشف شود! 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ، ۱۴۳۲، دقیقه 76:03 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔹طفلِ تو گرچه که کودک‌خُو بُدَست هـر دو عالَـم، خـود طُـفیـلِ او بُـدَسـت علیه‌السلام علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔘 کودکی در عهدِ مهد، استادِ عشق داده پــیــرانِ کُــهـن را یـادِ عـشــق 🔹خیال نکنید قضیهٔ حضرت علی‌ اصغر علیه‌ السلام گُتره است. خیال نکنید طفل شش‌ماهه چیزی نمی‌فهمد. اینطور نیست! از ما خیلی بهتر می‌فهمد. 🔹آن طفل خودش خواست به «شهادت» و «مقامِ کمال» برسد. خودش خواست یک «ولیّ‌الهی و عارف‌بالله» بشود. 🔹حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام الان «بالاترین عارف‌الهی» در روز قیامت است. در حالیکه ما او را یک بچۀ شش‌ماهه می‌بینیم. 🔹جسم حضرت علی‌اصغر کوچک است، ولی آیا «روح و نفْس» هم کوچک است؟! 🔹نفْسَش تمام مُلک و ملکوتِ عالَم را گرفته، یعنی «تمام عالَم وجود» را گرفته است. در حالیکه ما بر اساس احساسات و عواطف [او را کوچک] می‌بینیم و گریه می‌کنیم. 🎙حضرت‌ آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 1430، جلسه 8؛ منقّح و ملخّص. علیه‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 زیر دامانِ ولایش، اولیا علیه‌السلام رضوان‌الله‌علیه @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 برتری «ذبح حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام» از ذبح حضرت اسماعیل علیه‌السلام 📼 حضرت آیة الله سید محمدمحسن حسینی طهرانی، قدّس‌الله‌سرّه 🎞 ۱۴۳۱، جلسه 8 ، دقیقه 70:08 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔘 والاترین عارف! علیه‌السلام @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴
🔘 بعد از تو خاک بر سر دنیا! 🔹حضرت علی اکبر فقط «امامت» را ندارد ولی «تمام مراتب وجودی»، «طهارت نفس»، «قداسَت سِرّ» و «تجلّی خاصی که مربوط به چهارده معصوم است» را دارد.* 🔹براى شهادت چنين مَظهرِ قُدس و تقوا، جا دارد كه نالۀ پدرش بلند شود كه: «عَلَى الدُّنْيَا بَعْدَكَ الْعَفَاءُ» [بعد از تو خاک بر سر دنیا!]** ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 * ، جلسه ۲۰۵، آیت‌الله سیدمحمدمحسن طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 📚 ** ، ج ۲، ص ۲۳۲، علامه طهرانی قدّس‌الله‌سرّه علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
21.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 فنای حضرت اباالفضل در سیّدالشهداء علیهماالسلام 🔹آب‌نخوردن او عینِ «عقلانیت» بود! 📼. حضرت آیة الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه 🎞. ، جلسه 141، دقیقه 101:23 ـــــــــــــــــــــــــــــــــ علیهماالسلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 1️⃣ قسمت اول 🔹مسئله امام حسین علیه‌السلام مسئله کشته‌شدن نبود. این فقط مسئلۀ ظاهری است که مردم می‌بینند. چرا مردم برای امام حسین بر سرشان می‌زنند؟ چون تیر سه‌شعبه به قلبش خورد. چون بدنش را بعد از شهادت زیر نعل اسب‌ها انداختند! حال اگر تیر سه‌شعبه به قلبش نمی‌‌خورد یا اگر عُمَرسعد این کار را نمی‌کرد، آیا دیگر مشکلی وجود داشت که مردم بر سرشان بزنند؟! خیر! چون دیگر امام مشکلی ندارد که بر سرشان بزنند. 🔹پس ما برای اینکه مثلاً حضرت علی‌اصغر روی دستش پرپر شد، گریه می‌کنیم. حال فرض کنید اگر حضرت علی‌اصغر با دیفتری از دنیا می‌رفت، ما دیگر گریه نمی‌کردیم، چون دیگر یک امر عادی بود و مسئله‌ای نبود که برای آن گریه کنیم. 🔹بنابراین تمام ناراحتی‌ و گریه‌های ما فقط به «موقعیت‌های ظاهری» بر‌می‌گردد که مثلاً چرا عمود بر سر حضرت اباالفضل خورد و چرا دستش قطع شد و چرا به مشک‌ِ آبش تیر زدند!؟ هیچ کس نیامد فکر کند که «حالِ امام حسین و حضرت اباالفضل در روز عاشورا» به چه نحوی بوده است!؟ «نگرش و بینش و جهان‌بینیِ حضرت اباالفضل» در روز عاشورا به چه نحوی بوده است؟! 🔹اگر حضرت اباالفضل می‌رفت و مشک آب را هم می‌آورد و هیچ‌ اتفاقی هم نمی‌افتاد، و اتفاقاً اسب ایشان هم به‌زمین می‌خورد و سرِ حضرت به درخت خرما می‌خورد و از دنیا می‌رفت، ما دیگر برای او، سینه نمی‌زدیم! می‌گفتیم: «خودش از اسب زمین افتاد و سرش هم اتفاقی به سنگ اصابت کرد!» 📝ادامه دارد... 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهم‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🔲 ماتریالیسم عاشورایی! 2️⃣ قسمت دوم و پایانی 🔹اما یک عارف اینگونه نیست! او به «حالِ حضرت» نگاه می‌کند. حضرت اباالفضل، حضرت اباالفضل است؛ چه تیر به چشمِ او بزنند چه نزنند! چه دستش را قطع بکنند یا نکنند! حال اتفاقاً دستش را قطع کرده‌اند؛ ولی عارف به قطع‌کردن‌ دست نگاه نمی‌کند. حضرت اباالفضل بخاطر اینکه تیر به چشمش خورد، حضرت اباالفضل نشده است. 🔹(البته این مصیبت‌ها، جریانات و قضایایی است تا «مظلومیت اهل‌بیت علیهم‌السلام» معلوم و روشن شود و «مقاماتی» هم بر این دردها و إِلَم‌ها مترتّب است) 🔹یک وِیت‌کُنگ در کلیسا آمده بود و بر روی خودش بنزین ریخت و آتش زد. این آتش‌زدن، سوختن است؛ ولی ما برای او ارزش قائل نیستیم! چون او می‌خواهد از این موقعیتِ خود، استفادۀ تبلیغاتی کند. حال فرض کنید که اگر به او می‌گفتند:‌ «آقا، شما این کار را انجام بده، ولی حتی یک خبرنگار هم از تو عکس نمی‌اندازد و در یک روزنامه هم نمی‌نویسند ودر هیچ‌جا هم نقل نمی‌کنند، بلکه همین‌طور می‌میری!» آیا باز هم این کار را می‌کرد؟! اصلاً این کار را نمی‌کرد. پس او می‌خواهد استفادۀ تبلیغاتی کند. 🔹اما حضرت اباالفضل در کربلا حاضر می‌شود و کشته می‌شود. حال خبرنگار از او عکس بیاندازد یا نیاندازد؛ در کتاب بنویسند یا ننویسند؛‌ بر قبرش گنبد و بارگاه بسازند یا نسازند؛ به زیارت قبرش بروند یا نروند!! حضرت اباالفضل به این مسائل فکر نمی‌کند، بلکه می‌گوید:‌«من باید این راه را بروم!» 🔹سیدالشهداء علیه‌‌السلام این راه را در نظر می‌‌گیرد و جلو می‌آید؛ چه بر قبر ایشان گنبد بسازند یا نسازند. او می‌گوید:‌ «من وظیفه‌ام این است!» این می‌شود استقامت در طریق! 🔹اما ما در کارهایمان جنبه‌های دیگری را لحاظ می‌کنیم که آن جنبه‌ها اصل مسئله را مخدوش و خراب می‌کند. 🔺هر مقدار، خود را به مکتب ائمه نزدیک کنیم، ارج و مقام بیشتری داریم. 🎙حضرت آیة‌الله حاج سید محمدمحسن حسینی طهرانی قدّس‌الله‌سرّه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔈 ؛ جلسه اول، منقّح. علیهما‌السلام @maktabe_vahy 🌑.🌑.🌑.🌑
🚩 که رُخَش قبله‌گهِ مردانست! علیه‌السلام رحمه‌الله @maktabe_vahy 🏴.🏴.🏴.🏴