هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880489.mp3
2.11M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880510.mp3
6.17M
📘 خداشناسی فلسفی (۲۴)
🏷 تقسیمات صفات خدا
🏷 ۴ دلیل برای پرداختن به صفات سلبی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880511.mp3
11.21M
📘 خداشناسی فلسفی (۲۵)
🏷 صفات سلبی: مرکب نبودن، زمانی و مکانی نبودن، جسم و جسمانی نبودن، حرکت نداشتن
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880512.mp3
10.69M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880513.mp3
19.01M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880515.mp3
13.79M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5990260796913880516.mp3
1.75M
📘 خداشناسی فلسفی (۲۹)
🏷 توحید صفاتی
📮 @Philosophy_Sandwich
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
۳۰ مجموع.mp3
17.06M
📘 خداشناسی فلسفی (۳۰)
🏷 صفت خالقیت
🏷 توحید افعالی و بحث از گناه و زشتی
🏷 صفت ربوبیت
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
4_5828070097238887945.mp3
5.47M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۲).mp3
5.08M
📘 خداشناسی فلسفی (۳۲)
🏷 صفت الوهیت
📮 @Philosophy_Sandwich
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۳).mp3
9.48M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۴).mp3
6.45M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۵).mp3
10.78M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
۳۶ مجموع.mp3
24.4M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
AudioCutter_خداشناسی فلسفی (۳۷).mp3
12.34M
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۸).mp3
5.47M
📘 خداشناسی فلسفی (۳۸)
🏷 شبهه اختیار از طریق علم الهی و توحید افعالی
🏷 علم حضوری به اختیار
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۳۹).mp3
5.34M
📘 خداشناسی فلسفی (۳۹)
🏷 پاسخ شبهه اختیار از طریق علم الهی و قضا و قدر علمی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از ساندویچ فلسفه
خداشناسی فلسفی (۴۰).mp3
5.61M
📘 خداشناسی فلسفی (۴۰)
🏷 پاسخ شبهه اختیار از طریق توحید افعالی و قضا و قدر عینی
📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،
عباس عبدی نوشته حضور مردم در اجتماعات غدیر، به دلیل «توزیع اقلام دولتی» بوده است.
این در حالی است که:
۱. بیشتر اقلام، از «نذورات مردمی» بوده، نه از «بودجهی دولتی».
۲. اقلام سفرهی اهلبیت در نظر و دیدهی مردم، همچون «تبرک» هستند نه «طعام».
۳. محبت و ارادت مردم به اهلبیت، «قلبی» است نه «اقلامی».
،،،،،،،،،
🖇 تعلیقه:
۱. وقتی او میگوید نظام به دنبال «تولید مناسک دینی» با تکیه بر «توزیع اقلام دولتی» است، دربارهی «مردم ایران» نیز قضاوت کرده است. قضاوتش این است که دینداری مردم، گرهخورده به «شکم»شان است و به دلیل این ضعف، نظام میتواند از طریق توزیع اقلام دولتی، بازیسازی مناسکی کند و مناسکهای عظیم دینی بیافریند.
۲. اگر مردم در مناسک دینی شرکت نکنند، مدعی میشوند که جامعه به سوی «دینداری سکولار» حرکت کرده است، و اگر شرکت کنند به معنی «دینداری شکمی» خواهد بود. پس هر نوع حضور و حیات دینی مردم، به گونهای تفسیر و معنا میشود که حاکی از «شکست فرهنگی» باشد. «تفاسیر کینهای» نسبت به انقلاب، اینچنین رسوا هستند.
۳. غرض عباس عبدی، اثبات ناکامی انقلاب در زمینهی فرهنگ است و تا آن حد در این باره لجاجت دارد که حتی پروایی از «اهانت به مردم» نیز ندارد. اینکه نظام میخواهد از طریق توزیع اقلام دولتی، بستر تداوم مناسک را فراهم کند یعنی مردم در اجتماعات سیاسی، «ساندیسخور» هستند و در اجتماعات دینی، «قابلمهبهدست».
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مهدی خزعلی، فعال سیاسی اصلاحطلب در مناظره با براندازان: پس از فجایع سال گذشته آشوبگران در کشور، مردم میگویند باید کفش آقای خامنهای را بوسید.
کافی بود قدری صبر و تحمل کنیم تا اینها بیان شود ...
#امام_خامنه_ای مد ظله
#برانداز
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 تنوّع مشاغل طلبگی، هر نوع استعدادی را میتواند جذب کند.
🔹هر کسی با هر استعداد و حافظهای میتواند بیشترین خدمات را در حوزۀ علمیه انجام دهد.
#تصویری
@Panahian_ir
📽 پخش مستند «سوءتفاهم»
⏱امروز - جمعه ۲۳ تیر ماه - ساعت ۱۶
📺 از شبکۀ مستند سیما
👈 لینک پخش زنده:
https://telewebion.com/live/mostanad
https://www.doctv.ir/live
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
♦️انبیا و مرسلین اگر راجع به خواص خوراکی ها حرفی زده اند به خاطر جنبه طبی آن نبوده است! چرا که این کار در شان انبیا نیست.
📝 #امام_خمینی
🔸اگر گاهى انبيا و مرسلين آثار و خواص مطعومات را بيان فرمودهاند، نظرشان نظر طبى نبوده است، چنانكه اطبا نظر به آثار و خواص اغذيه مىكنند و آثار آنها را بيان مىنمايند و مرادشان بيان تأثير و خاصيت آنها در فربهى بدن و يا تقويت كبد و يا زيادى خون است؛ بلكه اين گونه آثار از نظر انبيا كنار بوده است، و نظر ايشان به همان جهت مواد اغذيه است كه موجب صفاى روحى و توجه به كمال و قبول فيض و كمالات مىباشد.
اگر پيامبرى در مورد آثار و خواص خربزه- مثلًا- سخنى فرموده و به آن ترغيب و تحريص نموده است، همان جنبه و خاصيتش را كه موجب لطافت روح و صفاى ذات و لطافت وجود است در نظر دارد.
و اگر طبيب خاصيت آن را بيان كرده و به آن ترغيب نمايد، نظر به چاق نمودن جسم و كلفت نمودن گردن انسان دارد و هر گز اطبا و حكماى طبيعى با عقولشان نمىتوانند بيشتر از اين آثار را بفهمند؛ آثار و خواص اشياء را از آن حيث كه دخالت در سعادت ذاتيه و صفاى وجود و ضياء ذوات دارند، فقط سلسله انبيا و مرسلين به تعليم الهى و غيبى مىدانند.
🔸ممكن است غذايى در مذاق و ذائقه نوع مردم، طعم و حظّ و لذت قابل اهميت نداشته باشد، بلكه خوش نيايد، اما خاصيت لطافت وجودى و قبول فيض و كمالات را بيشتر داشته باشد، و اى بسا اغذيهاى كه در ذائقه مردم، خوشطعم و گوارا باشد ولى مادهاش صلب و غير قابل براى كمالات و فيوضات باشد و كدورت و ظلمت وجودى و صلابت داشته باشد.
اگر در ابواب اطعمه و اشربه كتب فقهيه در لسان انبيا و ائمه هدى از برخى مواد غذايى انتقاد شده و طباع را از آنها تنفّر دادهاند و يا به بعضى تحريص و ترغيب نمودهاند و بعضى از مواد را تحريم فرمودهاند و بعضى را مستحب و مباح اعلام نمودهاند، نظرشان به تحريص بر خوردن و خدمت به بطن نيست؛ زيرا اين كار، شأن انبيا نمىباشد بلكه شأن طبّاخين است؛ زيرا آنها كه به نام خدمت به بشريت بشر و روحانيت انسان و صفاى ذوات و روحيات و تنوير قلوب و افكار خود را معرفى نمودهاند، مرام و منظور خود را تعقيب مىنمايند نه دعوت به دنيا و خوردن و نوشيدن، و در هر حكمى اصل منظور خود را در نظر دارند كه توده بشر را به عالم نور گسيل دهند و قلوب را به مبدأ عالم جلب نمايند و صفحه الهى وجود انسانى را صيقل و صاف و زلال نمايند، و در همان تحريص و ترغيب به اغذيه، استكمال وجود بشر و صفاى ذات افراد انسان را در نظر دارند.
📚 #تقريرات_فلسفه_امام_خمينى قدس سره، ج3، ص: 336
#گستره_دین
#طب_اسلامی
#سبک_زندگی
#کتاب
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1
شب اول شب اشک فاطمه (سلام اللّٰه علیها) .mp3
5.67M
🎧 شب اول شب اشک فاطمه (سلام اللّٰه علیها )
خدا رو شکر محرم رو درک کردیم 🕊
آجرک الله یا صاحب الزمان ❤️
#تسلیت | #محرم
#مداحی | #شور
| مَنْ یَنْتَظِر | 🕊
https://eitaa.com/manyantazer1