eitaa logo
عسل معروف 🐝🍯
70 دنبال‌کننده
612 عکس
262 ویدیو
16 فایل
﷽ يا أيها الرسل كلوا من الطيبات و اعملوا صالحا (۵۱ المومنون) @aboo_ali_92
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️یکی از اسامی کلیه اَصْلُ الفَرَحْ است. این اسم به ما می گوید: اختلال در عملکرد کلیه به معنای کاهش شادی ها در جامعه و افزایش اختلافات در جامعه است! ❓با سایر اسامی کلیه آشنا شویم... 🎙پیشنهاد استماع صوت نشست تخصصی طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری: https://eitaa.com/olgou4/7223 https://eitaa.com/olgou4
⚡️خبری در راه است ان‌شاءالله ..
هدایت شده از KHAMENEI.IR
18.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐️ رهبر انقلاب، هم‌اکنون: مرتب میگویند که جمهوری اسلامی نیروهای نیابتی خودش را در منطقه از دست داد! این هم یک غلط دیگر! جمهوری اسلامی نیروی نیابتی ندارد. یمن می‌جنگد چون با ایمان است؛ حزب‌الله میجنگد، چون قدرت ایمانی او را به میدان میکشاند؛ حماس و جهاد می‌جنگند چون عقیده‌شان آنها را وادار می‌کنه به این کار میکند/ اینها نیابت از ما ندارند. ✏️ما اگر یک روزی بخواهیم اقدام بکنیم احتیاجی به نیروی نیابتی نداریم... ۱۴۰۳/۱۰/۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از دارُ السَّلام🌴
خنده‌هایی تلخ؛ مسکّنی دو سه ساعته! متاسفانه درک مسوولین کشور از مسأله صرفا در حد پخش چند برنامه استندآپ کمدین و چند مسابقه تلویزیونی و نهایتا برگزاری کنسرت است! در حالی که عوامل شادی آفرین از نگاه معصومین علیهم السلام فراوان است و بی توجهی به آن‌ها باعث افزایش هزینه‌های مختلف جامعه در خواهد شد! ... 👌برای آشنایی با یکی از مهمترین اعضای بدن که روی شادی و غم انسان تاثیر مستقیم دارد، استماع صوت «طبیب مشاور کلیه و مجاری ادراری» را پیشنهاد می‌کنم؛ 🎙 https://eitaa.com/olgou4/7223 @Darol_salam
عسل معروف 🐝🍯
✍ خنده‌هایی تلخ؛ مسکّنی دو سه ساعته! متاسفانه درک مسوولین کشور از مسأله #شادی صرفا در حد پخش چند بر
❌کمربند پشمی ممنوع...... پشم حرارت زیادی ایجاد میکنه لذا باعث تضعیف کلیه‌ها (ذوب شدن شحم کلیه) میشه؛ ناحيه پهلو و زیر ناف بهتره با شال نخی بسته بشه.. چند ماه قبل این نکته رو از "حکیم اسماعیلی" شنیدم؛ الآن هم از استاد علی کشوری @maroofism عسل معروف 🐝🍯
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
طراحی شهر.mp3
8.42M
🔈 توصیه‌های حجت‌الاسلام علی کشوری به خانم دکتر صادق (وزیر مسکن و شهرسازی) و نمایندگان مجلس درباره ساخت مسکن برای مردم ایران / سه شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۳ / ۱۷ دقیقه ❓اگر ۳۳۰ هزار هکتار به سکونتگاه های ایران اضافه شود؛ ولی الگوی ساخت مسکن و شهر تکامل نیابد؛ دهها مشکل در آینده برای مردم ایجاد خواهد شد. ❓خانم وزیر، ریشه بسیاری از چالش های اقتصادی و اخلاقی و سلامت، الگوی فعلی ساخت مسکن و شهر است... ❓شجاعت تحول در الگوی ساخت مسکن و شهر را داشته باشید... https://eitaa.com/olgou4
جدول مدیریت اعمال ماه رجب درقالب یک برنامه روزانه هرروز۲۱دقیقه https://eitaa.com/tamaddonem
هدایت شده از بسلام آمنين
۱۴ دی ماه ۱۴٠۳/سال چهارم ائمه سکولار و «هیئت را تعطیل کردیم چون درس مهمتر بود»!! گوشی با یک شماره ناشناس زنگ خورد. نوجوانی بود که می گفت مسئول همان است که خواسته اند در آنجا برنامه داشته باشم. حاج آقا زنگ زده ام بگویم: چون مهم تر است، دو هفته ای هیئت مان را به خاطر امتحانات تعطیل کرده ایم. برادر کوچک جدیدم نمی دانست با همین جمله ی «درس مهم تر از هیئت است»، مرا به چه درگیری های فکری تاریخی که نبرد! اگر بگویم از گرفته، تا ساختار ما در بیان این جمله ساده عمیق نقش داشته مبالغه نکرده ام. بدیهی است که روی کلام، صرفا تعطیلی موقت یک هیئت نیست. بلکه سخن از مسئله بسیار مهمی است که به انحاء و اقسام مختلف، در عمق تفکر و هویت ما ریشه دوانده. چرا هیئت به عنوان یک مکان و نهاد اسلامی، در قلب نوجوان ما امری حاشیه ایست؟ چند درصد از نوجوانان ما هیئتی اند و چرا ایییینقدر کم؟ چه دارد که هیئت فاقد آن است؟ پاسخ واضح است: درس حاوی تمامی آن چیزهایی است که مورد و ضروری زندگی است و هیئت خیر. درس هرچند به صورت بسیار ناقص و پر اشتباه، اما به ما اقتصاد می آموزد، پزشکی، معماری، ، نجوم، فیزیکُ شیمی و نحوه تصرف در طبیعت و دهها مسئله دیگر، که بدون آنها نمی توان حیات انسانی را متصور شد. اما متقابلا هیئات ما در بهترین حالت، صرفا بستر ساز یک احساسند. یک رابطه قلبی با اهل بیت علیهم السلام که نسبت چندانی با رفع نیازهای مذکور ندارد. البته که حاشیه ای بودن دین، علاوه بر نوجوان ما در قلب مدیر انقلابی و دلسوز این مملکت هم وجود دارد. این است که به تعبیر زیبا و گیرای آن استاد حوزه علمیه قم، مدیر مفاتیح به دست ما، صبح که به محل کارش می رود، را زیر میز می گذارد و کتاب های « » کافر انگلیسی را روی میز. آنگاه قربه الی الله برای جامعه مسلمان ایران تئوری اقتصادی می نویسد. نتیجه اش همین وضعی است که می بینید: پس از حدود نیم قرن از ، در سرزمین پهناور، بسیار ثروتمند و پر برکت ایران، بیش از بیست میلیون نفر حاشیه نشین داریم(اینجا) و دهها استخوانِ در گلوی رنج آور دیگر. این مسئله آنقدر ریشه دار است که حتی در هم نشانه های فراوانُ عمیقش هویداست. طلبه دلسوز و دغدغه مند ما هم اگر بخواهد حرفی برای مردمش داشته باشد، اقتصاد بداند، روانشناسی بفهمد و تحلیل جامعه شناسانه بدهد، ناچار به درس پناه می برد و می شود. تمامی این اشکال به ظاهر مختلف، برآمده از یک نگاه واحدند: قرآن، امام و دین در این منظر، صرفا یک احساسند نه یک برای پاسخگویی به نیازهای حیاتی بشری. در واقع این عزیزان، همان نظام آموزشی برآمده از تمدن مدرن کفار است. اما چرا هیئت، مسجد و در حقیقت ، حتی در قلب طلبه هم امری ناکافی برای نیازهای عصر کنونی است؟ پاسخ را در دو گزاره بنیادین باید جست: نخست هجوم حداکثری مدرنیته از طریق . عامل مهم تر اما مدل و رجوع ما به آیات و روایات است. روشی که متمرکز بر اوامر و نواهی دین است و با سایر ابعاد گرانقدر وحی و حدیث کار چندانی ندارد. منهجی که نهایتا منجر به ارائه یک دین و بی ربطِ به اداره جامعه شده. به تعبیر صریح عزیز انقلاب، «نظام آموزش و پرورش مدرن را برای بی دین کردن و وارد این مملکت کردند. ما هم بعد از انقلاب نتوانستیم جز تغییراتی سطحی و اندک در آن ایجاد کنیم»(اینجا). تصور کنید چنین ساختاری، حداقل از گُل ایام زندگی فرزندان ما را در طول دوازده سال اشغال می کند. در مقابل، نوجوان ما اگر دهها اما و اگر را پشت سر بگذارد و پایش به و هیئت باز شود، هفته ای ده بیست دقیقه هم موعظه می شنود و تمام. تازه اگر هیئت امنا مانع کار نشود!!! با یکی از عزیزان حزب اللهی رشته پزشکی سخن می کردیم. با ذهنی قریب الانفجار از شبهات و پرسشهای بی پاسخ درباره . من جواب هیچ کدام از سؤالاتش را ندادم و فقط پرسیدم: روزی چقدر زمان برای اختصاص می دهی؟ گفت حدود ده ساعت. گفتم از ابتدای عمرت تا کنون ده ساعت برای مطالعه طب اسلامی وقت گذاشته ای؟ گفت خیر. نتیجه این واضح است که فرمود: بَلْ كَذَّبُوا بِما لَمْ يُحِيطُوا بِعِلْمِهِ(آیه۳۹یونس). سبک زندگی مدرن در وهله اول و به صراحت نمی خواهد دین را به حاشیه براند، بلکه فرصت پرداختن به آن را برایت نمی گذارد!(فتأمل جیدا). اما در اینکه چه باید کرد، توضیحات فراوانی وجود دارد که مطالعه کتاب «مسجد و اداره جامعه» و «آموزش پرورش آینده» می تواند گره گشای خوبی برای ابتدای کار باشد. @besalamen_amenin
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
❓️مدیریت ریشه ای کنز (مال اندوزی)از نگاه ایات و روایات چیست؟ ✍جدای از این که حضرات معصومین علیهم السلام پس انداز مالی را از بساطت خارج و از تعریف کینز از پس انداز عبور می‌کنند، مفهوم کنز را هم می‌دهند. چون انسان ذاتا فقیر است، نمی‌توان او را از داشتن کنز پرهیز داد و باید جهت درستی به آن داد. ضمن اینکه بعد از توسعه معنایی، به وجه نیز توجه می‌دهند. 👈 از مصادیق کنز پایدار (غیر مالی) به نمونه های زیر می توان اشاره کرد؛ 🔸شهرت داشتن به خیر و نیکی این که شما آبرودار و شناخته شده نزد مردم باشید کنز است. وقتی مردم به شما اعتماد دارند، کارکرد مالی نیز برای شما خواهد داشت./ اَلْمَعْرُوفُ أَنْمَى زَرْعٍ وَ أَفْضَلُ كَنْزٍ./ غرر الحکم و درر الکلم ج۱ ص۷۱ 🔸علم چون باعث می‌شود انسان سلطان و نفوذ پیدا کند. و محل رجوع دیگران خواهد شد و می تواند مشکل حل کند. العِلْمُ سُلْطان مَن وَجَدَهُ صالَ بِه وَ مَنْ لَم يَجِدْهُ صِيلَ عَلَيهِ./ شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد، ج‏۲۰، ص۳۱۹ 🔸سکوت انسان ساکت مورد محبت دیگران قرار خواهد گرفت. اَلصَّمْتُ كَنْزٌ وَافِرٌ.../ إِنَّ اَلصَّمْتَ يَكْسِبُ اَلْمَحَبَّةَ إِنَّهُ دَلِيلٌ عَلَى كُلِّ خَيْرٍ .../ من لا یحضره الفقیه ج۴ ص۳۹۶ /الکافی ج۲ ص۱۱۳ 🔸شغل و حرفه یادگیری حرفه باعث می شود دائم از آن پول برای انسان حاصل شود. حِرفَةُ الْمَرءِ كَنزُهُ./ نثر اللآلی ج۱ ص۶۲ 🔸قناعت از این رو که باعث می شود انسان خواسته هایش را تعدیل کند، گنج است. لاَ كَنْزَ أَغْنَى مِنَ اَلْقَنَاعَةِ.../ نهج البلاغه ج۱ ص۵۴۰ 🔸ذکر لاحول و لاقوه الا بالله مداومت بر این ذکر همّ و غمّ انسان را از بین می برد. هم و غم باعث پیری انسان شده و یکی از بیماری‌های مهم قلب انسان است. يَا عَلِيُّ أَمَانٌ لِأُمَّتِي مِنَ اَلْهَمِّ لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللَّهِ اَلْعَلِيِّ اَلْعَظِيمِ لاَ مَلْجَأَ وَ لاَ مَنْجَى مِنَ اَللَّهِ إِلاَّ إِلَيْهِ.../ من لایحضره الفقیه ج۴ ص۳۵۲ 🔸وجود خداوند کسانی که ناپداری دنیا را می بینند، خداوند می فرماید من خودم جای کُنوز دنیا را برای آنها می گیرم... يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ/ فاطر آیه ۱۵)/ يَا كَنْزَ مَنْ لاَ كَنْزَ لَهُ../ اقبال الأعمال ج۲ ص۵۵۳ 🗞جهت مرور جلسات گذشته: جلسه اول/ جلسه دوم/ جلسه سوم/ جلسه چهارم/ جلسه پنجم/ جلسه ششم 🗞جهت مطالعه کتاب؛«نظریه فقهی انفاق» 📌مشهد مقدس | جمعه انتظار https://eitaa.com/olgou_mashhad