eitaa logo
واحد معماری و شهرسازی مصاف
8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
2.5هزار ویدیو
110 فایل
وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ... درخواست طراحی @E_Masaf_Memari ارتباط با ما: my.masaf.ir/r/eitaa کتابخانه T.me/Masaf_ArchLibrary مدرسه معماری و شهرسازی مصاف @Masaf_Memari_School تلفن تماس: ۰۲۱۷۵۰۹۸۰۰۰
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 زیگورات چغازنبیل شوش یکی از سه اثر ایرانی است که هم‌زمان با تخت جمشید و میدان نقش جهان اصفهان برای اولین بار در سال ١٣۵٨ خورشیدی به عنوان اولین اثر ملی ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
‍🔶 واژه و مفهوم "سنت" در معماری | از دیدگاه اسلام 🔸 سنت در اسلام و بر اساس آیات و روایات به معنای راه، روش، آیین و نهاد است. در متون اسلامی از سنن پسندیده یا ناپسند، ممدوح یا مذموم یاد شده است. لذا در این رویکرد تکیه بر سنتی بودن یا نبودن نیست. دیدگاه اسلام دیدگاهی حق مدار است، و بر حق و باطل بودن تأکید می نماید. با این رهیافت هم نظام بینشی و هم نظام ارزشی بدست می آید. 🔸 سنت در حکمت نظری به روش شناخت و معرفت شناسی باز می گردد و از این رهگذر جهان بینی را تحت تأثیر قرار می دهد و در حکمت عملی، هنجار، رفتار و سلوک عملی فردی و جمعی را در بر می گیرد.(1) خداوند در قرآن کریم از سنن پسندیده، دفاع و با سنتهای نادرست برخورد می نماید. از این رو است که پیامبران همواره به سنت شکنی متهم بوده اند.(2) امامان معصوم (ص) نیز تأكيد فراوانی بر سنت برگرفته از وحی داشته اند. 🔸 حضرت علی (ع) در خطبه ۱۴۵ نهج البلاغه می فرمایند: «با پیدایش هر بدعتی، سنتی میمیرد. پس از بدعتها بپرهیزید و از راههای روشن جدا نشوید. بیگمان جریانها هر چه ریشه دار تر، برتر و هر چه سست تر و سطحی تر، فروتر و پست ترند.»(معادیخواه، ۱۳۷۳، ۴۷۸۷) 🔸 بنابراین سنتهای گذشته یعنی افکار ، رفتار و آثار گذشتگان که می تواند ابعادی مثبت یا منفی داشته باشند و در مجموع با سنن الهی و ممدوح قابل نقد و ارزیابی می باشند . 1. يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ : خدا مى‏ خواهد براى شما توضيح دهد و راه [و رسم] كسانى را كه پيش از شما بوده‏ اند به شما بنم
‍🔶 واژه و مفهوم "سنت" در معماری | از دیدگاه اسلام 🔸 سنت در اسلام و بر اساس آیات و روایات به معنای راه، روش، آیین و نهاد است. در متون اسلامی از سنن پسندیده یا ناپسند، ممدوح یا مذموم یاد شده است. لذا در این رویکرد تکیه بر سنتی بودن یا نبودن نیست. دیدگاه اسلام دیدگاهی حق مدار است، و بر حق و باطل بودن تأکید می نماید. با این رهیافت هم نظام بینشی و هم نظام ارزشی بدست می آید. 🔸 سنت در حکمت نظری به روش شناخت و معرفت شناسی باز می گردد و از این رهگذر جهان بینی را تحت تأثیر قرار می دهد و در حکمت عملی، هنجار، رفتار و سلوک عملی فردی و جمعی را در بر می گیرد.(1) خداوند در قرآن کریم از سنن پسندیده، دفاع و با سنتهای نادرست برخورد می نماید. از این رو است که پیامبران همواره به سنت شکنی متهم بوده اند.(2) امامان معصوم (ص) نیز تأكيد فراوانی بر سنت برگرفته از وحی داشته اند. 🔸 حضرت علی (ع) در خطبه ۱۴۵ نهج البلاغه می فرمایند: «با پیدایش هر بدعتی، سنتی میمیرد. پس از بدعتها بپرهیزید و از راههای روشن جدا نشوید. بیگمان جریانها هر چه ریشه دار تر، برتر و هر چه سست تر و سطحی تر، فروتر و پست ترند.»(معادیخواه، ۱۳۷۳، ۴۷۸۷) 🔸 بنابراین سنتهای گذشته یعنی افکار ، رفتار و آثار گذشتگان که می تواند ابعادی مثبت یا منفی داشته باشند و در مجموع با سنن الهی و ممدوح قابل نقد و ارزیابی می باشند . 1. يُرِيدُ اللَّهُ لِيُبَيِّنَ لَكُمْ وَيَهْدِيَكُمْ سُنَنَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ وَيَتُوبَ عَلَيْكُمْ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ : خدا مى‏ خواهد براى شما توضيح دهد و راه [و رسم] كسانى را كه پيش از شما بوده‏ اند به شما بنماياند و بر شما ببخشايد و خدا داناى حكيم است 📚 نساء: 26 2.قَالُوا أَجِئْتَنَا لِتَلْفِتَنَا عَمَّا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا وَتَكُونَ لَكُمَا الْكِبْرِيَاءُ فِي الْأَرْضِ وَمَا نَحْنُ لَكُمَ بِمُؤْمِنِينَ : گفتند آيا به سوى ما آمده‏ اى تا ما را از شيوه‏ اى كه پدرانمان را بر آن يافته‏ ايم بازگردانى و بزرگى در اين سرزمين براى شما دو تن باشد ما به شما دو تن ايمان نداريم 📚یونس: 78 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
🔶 ضایعه درگذشت دکتر سید محسن حبیبی را به جامعه معماری و شهرسازی تسلیت می گوییم . 📌 ایشان مولف کتاب های : 🔸مسکن حداقل 🔸الگوی ساخت مسکن در شهرهای خوزستان 🔸مسکن و معلولین 🔸اصول و ضوابط طراحی منطقه 🔸استخوان‌بندی شهر تهران 🔸از شار تا شهر 🔸اصول و ضوابط طراحی منطقه 🔸روستا و واحد مسکونی 🔸سرانه کاربری‌های شهری حبیبی 🔸مرمت شهری 🔸اطلس کلانشهر تهران 🔸قصه شهر 🔸تهران- نماد شهر نوپرداز ایرانی 🔸شرح جریانهای فکری معماری و شهرسازی در ایران معاصر 🔸مکتب اصفهان 🔸زبان طراحی شهری در شهرهای کهن 🔸قصه شهر 🔸خاطره شهر 🔸میدان بهارستان 🔸تجربه نووارگی در فضای شهری ایرانی بودند. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طراحی جالب برای استفاده افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند 👌 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
مهندس هایی که با کلاس مجازی فارغ التحصیل میشن خدا این کرونا رو نابود کن وضعیت خطریه 😅 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 کپسول های مسافرتی و رفع دغدغه هتل و چادر زدن در معماری 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 ساختمانی در امریکا که امکان تخریب آن با انفجار نبوده ، لایه لایه تخریب شده 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 شنای لاکچری‌نشینان پایتخت در آب شرب جنوبی‌ها 🔸 در حالی که برخی از مردم شهرهای محروم کشور از آب شرب سالم محروم‌اند، لاکچری‌نشینان پایتخت از آب یارانه‌ای لذت می‌برند! 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
‍🔶 هشتم شهریور | روز بزرگداشت حکیم مولوی (مولانا) 🔸جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی و مولانا و رومی در ششم ربیع الاول سال 604 هجری در شهر بلخ دیده به جهان گشود. 🔸مولوی از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی است نام کامل وی «محمد ابن محمد ابن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بوده و در دوران حیات به القاب «جلال‌الدین»، «خداوندگار» و «مولانا خداوندگار» نامیده می‌شده‌است. 🔸در قرن‌های بعد (ظاهراً از قرن ۹) القاب «مولوی»، «مولانا»، «مولوی رومی» و «ملای رومی» برای وی به کار رفته‌است و از برخی از اشعارش تخلص او را «خاموش» و «خَموش» و «خامُش» دانسته‌اند. زبان مادری وی پارسی بوده است. 🔸ساخت مقبره مولوی بلافاصله پس از مرگ او در سال ۶۷۲، توسط تبریزلی بدرالدینِ معمار با کمک‌های مالی همسر سلیمان پروانه، امیر سلجوق، و پسر مولوی آغاز شد و ساخت آن را در سال ۶۷۳ (۱۲۷۴ میلادی) به پایان رسید. 🔸 تصور کارشناسان امروزی بر این است که این بنا در ابتدا با شکلی استوانه‌ای و گنبدی مخروطی، بر ۴ ستون تکیه داشته است. در سال ۱۳۹۶ میلادی و بار دیگر در زمان حکومت بایزید دوم، سلطان عثمانی، این بنا تعمیر و بازسازی و دیوارهای درونی آن به طرح و نقاشی مزیّن شد. 🔸 کل این بنا از جمله برج مخروطی‌شکل آن که از کاشی‌های سبز و فیروزه‌ای پوشیده شده، از قدیم به گنبد سبز معروف بوده است. 🔸 به طور کلی می توان گفت که گنبد سبز مقبره ۱۶ وجهی است که مخروطی بالای آن قرار دارد. این گنبد در سال ۱۳۹۷ میلادی توسط کارابان اوغلو ساخته شده است و بر دیواره گنبد «بسم‌الله» و «آیه‌الکرسی» به رنگ آبی تیره نقش شده، و بر فراز آن یک ستاره و ماه طلایی نصب شده است. 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
‍🔶 مفهوم مکان در ادیان 🔸 مفهوم مقدس و نا مقدس، اصلی ترين مفهوم در دين است. 📚الياده، 1372، 152 🔸تقريبا در تمام اديان تبيين مکان و زمان مقدس امری بديهی محسوب می شود. 🔸 اديان ابراهيمی، يعنی سه دين يهود، مسيحيت و اسلام هم از اين قاعده مستثنا نبوده اند و کتاب مقدس و قرآن کريم به فراخور رسالت و اصالت خويش، برخی مکان ها و زمان ها را به عنوان مقدس توصيف کرده اند. 📚طه: 12؛ نازعات: 16؛ مائده: 21؛ خروج5:3؛ لاويان14:27. 🔸 از نظر انسان مذهبی، مکان ها از لحاظ ارزش يکسان نيستند. به ديگر سخن، از ديدگاه چنين انسانی، از لحاظ کيفی برخی از مکان ها از بخش های ديگر متفاوت است. نمونه بارز اين امر را می توان در فرمان خداوند به حضرت موسی(ع) تجزيه و تحليل کرد که هم در تورات و هم در قرآن آمده است. 🔸 بر اساس آن، خداوند دستورات خاصی را درباره مکانی خاص (وادی طور) داده است که نشان می دهد اين مکان با بقيه اماکن متفاوت است. «به اينجا نزديک نشو؛ کفش هايت را از پاهايت بيرون بياور؛ چون مکانی که تو در آن ايستاده‌ای، زمين مقدسی است(خروج 5:3). 🔸 يهوديت کهن و اصطلاحاً يهوديت توراتي، معبد محور است، لذا هيکل سليمان در اين آيين از بالاترين تقدس برخوردار است ... خداوند يکي از وظايف کاهنان را تعليم مقدسات و نامقدسات به مردم مي داند (حزقيال نبي: 23:44). 📚 مقاله رازهای کابالایی در آثار دانیل لیبسکیند | 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 معلولیت محبوبیت است از جانب خالق دوست / معلولیت محدودیت است اما ناتوانی نیست. 📌 روز جهانی معلولان را گرامی می‌داریم. 🔸 پله برقی برای معلولین 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 کمپاني رينگ پهپادی جديد ساخته که کار دزدگير را هم انجام ميدهد! اين پهپاد در يک قسمت از خانه بصورت ثابت قرار داده مي‌شود. چند مسير مشخص براي آن تعيين مي‌گردد تا در مواقع نياز از آن مسيرها عبور کرده و از سوژه‌هاي تعيين شده(مثلا درب وروردي يا گاوصندوق يا... ) فيلمبرداري کند! در معماری 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
📄ایگلوهای (کلبه اسکیموها) ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی ما را یک پله به زندگی روی ماه نزدیک تر می کند ▫️برای این که پی ببریم که دقیقا این چاپگر سه بعدی چگونه باید بر روی سطح ماه ساخته شود، شرکت آیکن اعلام کرده که با سی آرچ پلاس، یک دفتر معماری که با ناسا روی طراحی های انسان محور برای جستجوی فضایی همکاری کرده، و گروه بیارکه اینگلس، که یکی از دفاتر معماری پیشگام در جهان است، همکاری می کند. 👤نوشته نِيت بِرگ 📍مترجم: واحد معماری و شهرسازی موسسه مصاف 🌐 https://masaf.ir/memari/post/59585 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف در گپ؛ gap.im/masaf_memari سروش؛ sapp.ir/masaf_memari ایتا؛ eitaa.com/masaf_memari تلگرام؛ T.me/masaf_memari پیج اینستاگرام؛ Instagram.com/masaf_memari
🔶 روستای پلکانی هجیج | کرمانشاه 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
‍📌 تاثیر محیط بر سلامت انسان 📝 اصول طراحی خانه سالم(کیفیت هوا) 🔸 استفاده از بازشوهای دو جداره متفاوت به منظور ایجاد کوران دوطرفه به ویژه در قسمت‌های تولید کننده آلودگی. 🔸 جدا کردن انبار و محفظه مواد تمیز کننده و شیمیایی از فضای زیستی و قرار دادن آن با هوای آزاد. 🔸 طراحی آشپزخانه با قابلیت بسته شدن و عدم ارتباط مستقیم با فضای زیستی مجاور آن. 🔸 استفاده از گیاهان در داخل خانه و هم در خارج خانه به منظور تصفیه آلودگی‌ها. 🔸 عدم استفاده از مصالحی که در آنها از سرب استفاده شده است. 🔸 استفاده از هر مصالح و موادی که با استاندارهای برگه‌های اطلاعات ایمنی مواد 1 مطابقت دارد. به منظور جلوگیری از ورود ترکیبات آلی فرار به درون خانه. 🔸 استفاده از مصالح طبیعی به منظور تولید حداقل ترکیبات آلی فرار. 🔸 استفاده از دوجداره‌سازی به منظور جلوگیری از ورود رطوبت به داخل خانه. 🔸 عدم استفاده از وسایل گرمازا با اتش آزاد در ارتباط مستقیم با محیط زندگی درون خانه. 🔸 قرادر دادن فضا و مکانی برای جمع‌آوری و شست‌وشوی لباس‌های کثیف. 🔸 عدم ارتباط مستقیم حمام با اتاق مجاور آن. 🔸 تابش مستقیم نور خورشید به داخل فضاهای دارای رطوبت به منظور جلوگیری از رشد کرم خاک و کپک. 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 برج بابل در تورات 🔸 از زمان قدیم تا به حال کابالاییست ها و فراماسون ها به دنبال خدایی روی زمین هستند و رقیب آنها خدای واقعی است . می توان ردپای این خواسته را در تمدن سازی به خصوص در معماری دید. استاد 💠 واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 @masaf_memari
👤 توییت استاد ✍️ درحالی که مشکلات عدیده علی الخصوص آلودگی و خطر زلزله دامان پایتخت را گرفته و از سویی دیگر دولت لیبرال روحانی نیز در قد و قواره حل این پروژه ها نیست ، محسن هاشمی پیشنهاد قرارگاه خاتم الانبیا به روحانی برای انتقال پایتخت را شعاری و غیر عملی خوانده است. https://twitter.com/a_raefipour1/status/1312710712821796865?s=20 ☑️ @Masaf
واحد معماری و شهرسازی مصاف
‍🔶 محور‌ها در موزه يهود برلين 🔸 موزه يهوديان برلين که در سال 2001 به روی عموم مردم افتتاح شد ، تاريخ اجتماعي ، سياسي و فرهنگی يهوديان را در آلمان از قرن چهارم تا به امروز به نمايش می گذارد ، با صراحت ارائه و ادغام ، برای اولين بار در آلمان پس از جنگ ، عواقب آن را نشان می دهد. (studio libeskind, Jewish Museum Berlin) 🔸 طرح دانيل ليبسكيند ، كه يك سال قبل از سقوط ديوار برلين ايجاد شده بود ، مبتنی بر سه بينش بود: فهم تاريخ برلين بدون فهميدن مشاركتهای عظيم شهروندان يهودی آن غيرممكن است. معنای هولوکاست بايد در آگاهی و حافظه شهر برلين ادغام شود. و سرانجام ، براي آينده خود ، شهر برلين و کشور آلمان بايد از بين برنده زندگي يهوديان در تاريخ خود باشند. 🔸 دانيل ليبسکيند، معمار يهودی الاصل، به عنوان يکی از سرشناس‌ترين معماران سبک ديکانستراکشن، توانسته با تعريف محورهای متقاطع و تاثير گذار، مفاهيم مهم مدنظر خود را در «موزه يهود» برلين، شاخص نموده و مخاطب را از طريق درگير نمودن ادراکات حسی موجود در اين محورها به سوی ادراک ذهنی مفاهيم مدنظر خود رهنمون سازد. 🔸 ليبسکيند براي درگير نمودن ذهن مخاطب با مفاهيم شاخص زندگی يهوديان در طول تاريخ همچون ذلت، خواری و بدبختی ، از تعريف چهار محور بهره گرفته است. 🔸 سه محور در طبقه زير زمين (پنهان) و يک محور در بالای حجم (آشکار) موزه طراحی شده است. طراحی قوی و منحصر به فرد اين محورها با توصيف توسط مُدرکات ناب و خاص حسی، سبب شده است تا کمتر مخاطبی بتواند از اثرگذاری حسی موزه و تمايل به فهم مفاهيم ذهنی آن، رهايی يابد. 🔸 محور های زيرزمين با نام های محور مرگ يا ويرانی (Axis of the Holocaust)، محور تبعيد يا آوارگی (Axis of Exile) و محور تداوم يا زندگی (Axis of Continuity) سعی می کند با امتزاج ادراکات حسی چون ترس، سردرگمی، ابهام و خطای باصره، آنچه را به زعم خود بر قوم يهود رفته است را به چالش ذهنی مخاطب بدل کرده و با پاسخگويی در طبقات فوقانی و گالری ها، آنها را به عنوان خاطره‌ای ماندگار در ذهن او بنشاند. 📚 رازهای کابالایی در آثار دانیل لیبسکیند | تولیدی واحد معماری و شهرسازی مصاف برای مطالعه متن کامل مقاله ، لینک را لمس کنید 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف در گپ؛ gap.im/masaf_memari سروش؛ sapp.ir/masaf_memari ایتا؛ eitaa.com/masaf_memari تلگرام؛ T.me/masaf_memari پیج اینستاگرام؛ Instagram.com/masaf_memari
واحد معماری و شهرسازی مصاف
‍🔅 معجزه امام رضا (ع) در طراحی قبر خویش 🔸مأمون که با نیرنگ و دورویی آن حضرت را به شهادت رسانده بود برای آنکه خود را دوست‌دار امام رضا(ع) نشان دهد و وانمود کند که حتی بعد از شهادت برای بدن ایشان احترام بسیاری قائل است،‌ تصمیم گرفت پدر خود را در جلوی سینه امام رضا (ع) دفن کند تا پدرش را قبله امام قرار دهد. 🔹اما اتفاقی معجزه ای رخ داد که باعث شد امام رضا (ع) در قسمت بالای سر هارون به خاک سپرده شود و نقشه مأمون نقش برآب گردد. 🔸علامه مجلسی در «عیون» و شیخ مفید در «جلاء العیون» در خصوص محل دفن امام هشتم به روایت اباصلت هروی، چنین نقل می‌کنند: 🔸حضرت رضا(ع) به اباصلت فرمود: «به قبه‌ی هارون‌‏الرشيد برو و از چهار سمت قبر، هر طرف يک مشت خاک بياور.» 🔸سپس امام (ع) خاک بالا و پایين و پشت سر را بویيدند و فرمودند: «مأمون اراده خواهد کرد قبر پدرش را قبله‌ی‏ قبر من قرار دهد، سنگ بزرگی آشکار شود که اگر تمام کلنگ‌های موجود در خراسان را برای کندن جمع کنند، ممکن نشود». 🔹سپس امام (ع) فرمود: «در اينجا (بالا سر هارون) براى من قبر می‌كنند، بگو: هفت پله پائين روند و ضريحى بگشايند، اگر امتناع ورزيدند مى‌‌گوئى به‌اندازه يك متر لحد قرار دهند خداوند اگر بخواهد آن را وسعت می‌دهد». 🔹سپس امام رضا (ع) به اباصلت این چنین می‌گویند: «پس از آماده شدن قبر در قسمت سر رطوبتى خواهى ديد، دعائى كه بتو مى‌‌آموزم خواهى خواند، لحد پر از آب مى‌‌شود و ماهى‌‌هاى كوچكى در آن مي‌بينى، از همان نانى كه بتو می‌دهم براى آنها ريزه ميكنى، خواهند خورد، وقتى تمام شد يک ماهى بزرگ آشكار می‌گردد؛ ماهی‌هاى كوچك را می‌خورد، بطورى كه يك ماهی هم نمی‌ماند و سپس ماهی بزرگ هم ناپدید می‌شود. در اين موقع كه ماهى بزرگ ديده نشد، دست بر روى آب بگذار و دعائى كه بتو مى‌‌آموزم بخوان، آب فرو می‌رود و چيزى از آن باقى نمى‌‌ماند. تمام اين كارها را در پيش مأمون انجام بده.. 🔹پس از شهادت امام رضا (ع)، همه این اتفاقات که ایشان گفته بودند، مقابل چشمان مأمون رخ می‌دهد و مأمون به خواسته خود نمی‌رسد و رسوا می‌گردد. 💠واحد معماری و شهرسازی مصاف 💠 https://t.me/joinchat/AAAAAEojf_NuD6ECPQaHUg