eitaa logo
منهاج الولاية
3.1هزار دنبال‌کننده
427 عکس
88 ویدیو
17 فایل
⚡️نَحنُ نَرفَع رَأيَة الولَايَة و الْبَرائة⚡ ✍🏻ان شاء الله با بهره‌گیری از معارف نورانی اهل‌البیت علیهم‌السلام، شاید بتوانیم گوشه‌ای از فضای آشفته‌ی مجازی را تغيير دهیم آرشیو: @Menhajol_velayat2 ادمین: @moteallem_110 ادمین تبادل: @Alireza_vatandoust
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ ⚠️ کسانی که اهل بیت علیهم السلام را با سخن و گفتار می‌کُشند 👈🏻 طبق روایات و گزارشات تاریخی، اهل بیت علیهم السلام را یا با شمشیر یا با سَم بشهادت رساندند. اما برخی نیز با سخنان و مطالبشان آن حضرات را می‌آزارند، تا جایی‌که در روایات از آن به "قتل‌ یا قتلِ‌عمد" تعبیر شده است.❗️از آنجا که ظرفیت مردم، پذیرش برخی مطالب را ندارد، و از طرفی دشمنیِ برخی طوایف با اهل بیت علیهم السلام همیشه جاری بوده و هست، لذا انتشار برخی روایات أعم از فضیلت و معارف و عقاید، موجب می‌شود که یا به دلیل عدم ظرفیت همگان، مورد تکذیب و تضعیف و تمسخر قرار گیرد، یا انگیزه دشمنان را برای دشمنی با اهل بیت علیهم السلام و شیعیان افزایش دهد؛ که طبق روایات در دوصورت، گناهِ این دو مورد بعهدهٔ کسی است که بدون در نظر گرفتن ظرفیتِ و وجودِ دشمنان، برخی احادیث را إفشا کند. 🔹 در روایات، "إفشا کردن" برخی احادیث، مساوی با "قتل" اهل بیت علیهم السلام بیان شده است. تعبیرِ قتل، در برخی موارد "واقعی" است و در برخی موارد "مجازی" که برای هر دو شواهدی از روایات بیان می‌شود. "واقعی" يعنی گاهی انتشار برخی سخنان، موجب می‌شد تا امامْ علیه السلام زودتر مورد اذیت و آزارِ حاکمِ وقت قرار گیرد. به این روایت توجه کنید: ▪️عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِي الْحَسَنِ مُوسَى علیه السلام قَالَ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّوجَلَّ غَضِبَ عَلَى الشِّيعَةِ فَخَيَّرَنِي نَفْسِي أَوْ هُمْ فَوَقَيْتُهُمْ وَ اللَّهِ بِنَفْسِي. ✍🏻 مرحوم شیخ کلینی از حضرت موسی بن جعفر صلوات الله علیهم نقل کرده است که فرمودند: همانا خداوند بر شیعیان غضب نمود و مرا مُخَیر نمود که عقوبت را از طرف آنها تحمل کنم و یا خود آنها عقوبت شوند، بخدا قسم من آن را به جان خود خریدم و شیعیانم را حفظ کردم. 📘 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 1  صفحه : 260 علامه مجلسی رحمه الله ذیل این روایت می‌نویسد: «این غضب یا به این جهت بود که شیعیان "تقیّه" را ترک کرده و امامت آن امام را آشکار کرده‌اند؛ سپس هارون لعنه الله مُرَدد ماند بین این‌که شیعیان و تابعان آن امام را بکُشد، یا اینکه آن امام را زندانی کرده و او را به شهادت برساند. پس امام برای شیعیان خود دعا کرده و بلا را برای خود خواستند. یا وجه دیگری هم داشت. 📘 نام کتاب : مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 3  صفحه : 126 یونس، عن ابن سنان، عن إسحاق بن عمّار، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام و تلا هذه الآیة: ذٰلِکَ بِأَنَّهُمْ کٰانُوا یَکْفُرُونَ بِآیٰاتِ اللّٰهِ وَ یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذٰلِکَ بِمٰا عَصَوْا وَ کٰانُوا یَعْتَدُونَ قال: واللّه ما قتلوهم بأیدیهم و لا ضربوهم بأسیافهم و لکنّهم سمعوا أحادیثهم فأذاعوها فأخذوا علیها فقتلوا فصار قتلا و اعتداء و معصیة. ✍🏻 اسحاق بن عمّار گوید: حضرت صادق علیه السّلام این آیه را خواند: «این عذابِ (بنی‌اسرائیل) بخاطر آن بود که به نشانه‌های خدا کفر ورزیده بودند و پیامبران را به ناحق می‌کشتند؛ این از آن روی بود که سرکشی نموده و از حدّ درگذرانیده بودند.» و فرمودند: بخدا سوگند، آنان را با دستانشان نکُشتند و با شمشیرهایشان نزدند، بلکه احادیث آنها را شنیدند و فاش کردند و آنها بوسیله آن احادیث دستگیر و کشته شدند؛ پس این کارشان، کُشتن و تجاوز و نافرمانی بحساب آمد. عدّة من أصحابنا، عن أحمد بن أبی عبد اللّه، عن عثمان بن عیسی، عن سماعة، عن أبی بصیر، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام فی قول اللّه عزّوجل: و یَقْتُلُونَ الْأَنْبِیٰاءَ بِغَیْرِ حَقٍّ فقال: أما و اللّه ما قتلوهم بأسیافهم و لکن أذاعوا سرّهم و أفشوا علیهم فقتلوا. ✍🏻 ابوبصیر گوید: امام صادق علیه السّلام دربارۀ فرمایش خداوند متعال که در قرآن آمده «و پیامبران را به ناحق می‌کُشتند» فرمودند: بخدا سوگند، همانا آنها را با شمشیرهایشان نکشتند، بلکه رازشان را آشکار ساختند و انتشار دادند؛پس آنان کُشته شدند. 📘 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 2  صفحه : 371 ✔️ همانطور که مشاهده شد، دلیل کُشتنِ انبیاء توسط پادشاهان ستمگر، این بود که یهودیان مطالب و أسرارِ انبیاء را فاش می‌ساختند و بگوش سلاطین می‌رسید و به زندانی‌کردن و قتلِ آنان تسریع می‌ورزیدند. لذا گناه سلاطینِ ستمگر و فاش‌کنندگان، در یک ردیف قرار گرفته است. از این جهت امام علیه السلام امرِ خود را به امرِ انبیاء تشبیه می‌کند و شیعیان را هشدار می‌دهد که همان گناهِ گذشتگان در بابِ افشای احادیث و أسرار را تکرار نکنند. 👇🏻ادامه در مطلب بعد.
💢 اما گاهی هم آن‌قدر إفشای برخی احادیث بر اهل بیت علیهم السلام گران و سنگین می‌آمد که مَجازا از آن به "قتل" تعبیر می‌کردند. در واقع اهل بیت علیهم السلام در صدد بودند تا با این تعبیر، مقدارِ جُرمِ فاش‌کننده را بیان کنند. 🔸یونس بن یعقوب، عن بعض أصحابه، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام قال: ما قتلنا من أذاع حدیثنا قتل خطإ و لکن قتلنا قتل عمد. ✍🏻 حضرت صادق علیه السّلام فرمود: هرکس حدیث ما را فاش کند ما را به خطا نکُشته، بلکه به عمد کُشتهٔ است. ‼️ 🔹علیّ بن إبراهیم، عن أبیه عن ابن أبی عمیر، عن حسین بن عثمان، عمّن أخبره، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام قال: من أذاع علینا شیئا من أمرنا فهو کمن قتلنا عمدا و لم یقتلنا خطأ. ✍🏻 حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: هرکس مطلبی از امر ولایت ما را به زیان ما فاش سازد (چیزی را فاش کند که در نهانی گفته‌ایم)، بِسان کسی است که به عمد ما را کشته است نه به خطا‼️ 📖 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 2  صفحه : 371 ⚠️ تعابیرِ قابل تأملی دیگر، پیرامونِ فاش کنندهٔ برخی احادیث: 🔸علیّ بن إبراهیم، عن محمّد بن عیسی، عن یونس، عن محمّد الخزّاز، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام قال: من أذاع علینا حدیثنا فهو بمنزلة من جحدنا حقّنا. قال: و قال لمعلّی بن خنیس: المذیع حدیثنا کالجاحد له. ✍🏻 حضرت صادق علیه السّلام فرمودند: هرکس حدیث ما را به زیان ما فاش سازد، مانند کسی است که حق ما را آگاهانه انکار کند. و حضرت به مُعَلی بن خُنَیس که غلام ایشان بود، فرمودند: فاش کنندهٔ حدیث ما، بِسان انکارکننده آن است. 🔹یونس، عن ابن مسکان، عن ابن أبی یعفور قال: قال أبوعبداللّه علیه السّلام: من أذاع علینا حدیثنا سلبه اللّه الإیمان. ✍🏻 امام صادق علیه السّلام فرمودند: هرکس حدیث ما را به زیان ما فاش سازد، خداوند ایمانش را سلب می‌کند. 🔹أبو علیّ الأشعریّ، عن محمّد بن عبد الجبّار، عن صفوان، عن عبد الرّحمن بن الحجّاج، عن أبی عبد اللّه علیه السّلام قال: من استفتح نهاره بإذاعة سرّنا سلّط اللّه علیه حرّ الحدید و ضیق المحابس. ✍🏻 امام صادق علیه السّلام فرمودند: هرکس روز خود را با فاش کردن اسرار ما آغاز کند (مداومت نماید بر این کار)، خداوند گرمای آهن، (شمشیر) و تنگنای زندان‌ها را بر او چیره گرداند. 📖 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني جلد : 2 صفحه : 370با توجه به مطالبی که گذشت، جای دارد صاحبانِ قلم و تریبون و واعظین، نهایت دقت را داشته باشند تا هر مطلبی را عنوان نکنند و از بیان مطالبی که مردم ظرفیتِ پذیرش آن را ندارند خودداری کنند؛ زیرا موجب تکذیب یا تضعیف یا تمسخر روایات توسط مردم می‌شود.👈🏻 این مهم، در سیرهٔ اهل بیت علیهم السلام نیز جاری بوده است و اولین عمل‌کنندگان به این سیره، خودشان (عليهم‌السلام) بوده‌‌اند. چه آنکه اختلاف برخی روایات از همین جهت است که آن حضرات یا ظرفیتِ مردم را مناسب برای بیان برخی مطالب نمی‌دیده‌اند، یا از دشمنان تقیه می‌کرده‌اند. @Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویري 🖊 آیا امیرالمؤمنین علیه‌السلام در ماجرای غصب خلافت، با ابوبکر بیعت کردند؟! ◾️ حجة‌الاسلام والمسلمین استاد بندانی نیشابوری حفظه الله تعالی بشنوید مظلومیت سید عالَم امیرالمؤمنین علی علیه السلام رو 💔 @Menhajol_velayat
💡 رابطه عقل و وحی از دیدگاه متکلمین 🖋 مرحوم شیخ مفید می فرماید : امامیه متفق القول اند در اینکه عقل در علم و نتایجش نیازمند به سمع(وحی) است و همانا که عقل از شنیدنی که عاقل را بر چگونگی استدلال آگاه کند، جدانشدنی است. و اینکه عقل از آغاز تکلیف و شروعش در عالَم، ناگزیر از یک رسول (و پیامبر) است و اهل حدیث به اجماع امامیه توافق دارند.ومعتزله وخوارج و زیدیه بر خلاف نظر امامیه اتفاق نظر دارند و گمان می کنند که عقل به تنهایی و بدون سمع و تمرکز برآن عمل می کند. 📘 نام کتاب : أوائل المقالات في المذاهب والمختارات نویسنده : الشيخ المفيد    جلد : 1  صفحه : 45 ✍🏻 نتیجه: ۱-شیعه عقل را نیازمند تنبه سمع (وحی)می داند ۲-بدون آمدن وحی تکلیف شروع نمی شود. ۳-کشف حقایق و کیفیت استدلال نیازمند تنبّه سمع(وحی)است ۴-عقل محتاج ونیازمند راهنمایی وحی است ، اما مقلّد آن نیست به عبارت دیگر وحی معلم عقل و عقل مصدّق وحی است. 5-عقل می تواند صدق یا کذب مدعی وحی را تشخیص دهد. 6- عقل عقاید صحیح را از وحی اخذ می کند امّا از آن تقلید نمی کند ،به عبارت دیگرعقل سخن وحی را می شنود بعد به بررسی وتحلیل آن می پردازد اگر آن را صادق یافت آنگاه آنرا اخذ می کند. @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🔍 درنگی پیرامون واژه 🔱 هرانسانی از حضرت آدم علیه السلام الی یوم القیامه در غالب ادیان و مذاهب و فرقه ها، عقاید و باور های خاص خود را دارند مثلا طایفه ای مسیحی و عده ای یهودی و دیگرانی مسلمان هستند ، خود مسلمین نیز عده ای اهل تسنن و شيعه اند ، حتی آتئیست ها ( خداناباوران ) هم عقیده و باور خودشان را دارند که همان وجود نداشتن خداست، فلذا انسان ها در داشتن اعتقاد باهم اشتراک اما در کیفیت اعتقادات اختلاف دارند. هر یک از این ادیان و مذاهب و فرقه ها یک عنوان و نامی برای خود اتخاذ میکنند و معتقدین خود را منسوب به آن میدادند مثلا عده ای نام اعتقاد خود را مسیحیت قرار داده و خود را منسوب به آن میدانند فلذا به آنان مسیحی گفته می‌شود. و هکذا باقي... ❌ یکی از این مذاهب اهل سنت است ، معتقدین این مذهب خود را منسوب به سنت میدانند به همین خاطر خود را سنی یا اهل سنت می نامند. 💠 بررسی واژه ی سنی سنی از حیث لغوی اسم منسوب ست یعنی کسی که منسوب به سنت است و مراد از سنت در اینجا سنت پغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم است در واقع سنی یعنی کسی که تابع سنت پیغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم میباشد. 👈🏻 و اما بر معنای دیگری هم اطلاق می‌شود و آن کسی است که پیرو مکتب سقیفه و مخالف با شیعه باشد. واژه ی سنی به معنای فوق از ابتداء ظهور اسلام بر زبان ها جاری نبوده بلکه به مرور زمان سنی از این معنای اولی به معنای ثانوی منتقل گشت به عبارت دیگر واژه ی سنی به مرور زمان عَلَم شد برای کسی که پیرو مکتب سقیفه و مخالف شیعه بود ، این مطلب در زمان متوکل عباسی علیه اللعنة به رسمیت شناخته شد. 💠 اطلاق واژه ی سنی بر ائمه اطهار علیهم الصلاة و السلام و پیروانشان : با توجه به مطالب مذکور اطلاق واژه سنی به معنای ثانوی یعنی پیرو مکتب سقیفه بر ائمه اطهار علیهم الصلاة و السلام و پیروانشان صحیح نیست کما هو الواضح ✔️ اما اطلاق واژه ی سنی به معنای اولی یعنی تابع سنت پیغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم نه تنها بر ائمه اطهار علیهم السلام و پیروانشان درست است بلکه فقط و فقط درخور ایشان است نه پیروان مکتب سقیفه؛ 👈🏻 زیرا طبق شواهد کثیره مکتب سقیفه نه تنها تابع سنت پیغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم نبوده بلکه مخالف هم بوده اند ، یکی از مخالفت های این مکتب مخالفت با یکی از اصلی ترین اصل اصول دین یعنی امامت و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علیه الصلاة و السلام بوده، این مسئله هم در خطبه شقشقیه و جای جای دیگر صراحتا و ضمنا و کنایةً بیان شده است. پس چگونه ممکن است کسی که مخالف با سنت پیغمبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم است را سنی به معنای تابع سنت نامید ⁉️ 💠 اطلاق واژه عامه و اهل تسنن بر پیرو مکتب سقیفه : حال که اطلاق واژه سنی به معنای اولی بر پیرو مکتب سقیفه و مخالف با شیعه درست نیست، بهتر است از معتقدین به این مکتب به عامه یا اهل تسنن تعبیر شود همانطور که احادیث ما هم چنین تعبیر شده است. 🔸 شاید سوالی پیش آید که در واژهٔ «اهل تسنن» هم از واژه سنت استفاده شده پس چرا اطلاقش صحیح است ولی «اهل سنت» درست نیست ؟ 🔹جواب این که در واژهٔ «تسنن» اگرچه از کلمه «سنت» استفاده شده اما از لحاظ ادبی باب تفعل است به معنای تظاهر به ماده ی فعل کردن. فلذا در تسنن هم معنایی همچون تظاهر به سنت ( = خود را سنت زدن ) وجود دارد، نه تابع سنت بودن. لهذا این نوع استعمال صحيح تر بنظر میرسد 📖 اقتباس از کتاب حقانیت در اوج مظلومیت جلد ۱ صفحه ۲۷ حاشیه ۱ @Menhajol_velayat
پاسخ به چند شبهه فاطمی.pdf
9.73M
📔 کتاب 🚩 عنوان: پاسخ به چند شُبهه فاطمی در این کتاب مختصر ارزشمند، پاسخ‌هایی مستند به تعدادی از شبهات ساخته وهابیت خبیث پیرامون شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها داده شده است. ◾️ محقّق گرانقدر استاد نجم‌الدین طبسی @Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری 🏴 اقامه عزای فاطمیّه به چه معناست؟ ◾️ آیت‌الله وحید خراسانی آیت‌الله یثربی استاد بندانی نیشابوری حفظهم الله 🚩 «آجرک الله یا صاحب الزّمان.» @Menhajol_velayat
✴️ آنچه تفسیر فوق را در مورد «ولو بالصین» تایید می‌کند، روایتی از امام صادق علیه السلام است که از آن حضرت سوال می‌شود : اگر فردی نماز چهاررکعتی یا سه رکعتی خود را در رکعت دوم سلام دهد و پی کار خود رود اما ناگاه با یاد آورد که نمازش را ناقص خوانده است، تکلیف او چیست؟ امام علیه السلام می فرماید : «يبني علي صلوته فیتمها ولو بلغ الصين و لایعید الصلوة» يعني : «فرد، رکعات باقی مانده را به جا می آورد و همان نماز را تمام می‌کند، اگرچه تا چین رفته باشد» وسائل الشيعة جلد ۸ صفحه ۲۰۵ البته فقهاء بر اساس این روایت فتوا نمی‌دهند و آن را حمل بر تقیه يا نماز مستحبی می نمایند، زیرا روایت متعدد دیگر چنین نمازی را باطل می‌داند. ۴. مشبه روایت «اطلبوا العلم ولو بالصین» روایتی دیگر است که می گوید : «الإمام الصادق عليه السلام : اطلبوا العلم ولو بخوض اللجج» يعني : «دانش بیاموزید، اگرچه با رفتن به اعماق دریاها باشد» بحار الانوار جلد ۷۵ صفحه ۲۷۷ 👈🏻 بديهي است تعبیر «ولو بخوض اللجج» هیچ خصوصیتی جز آنکه بیانگر اهمیت علم آموزی است، ندارد و نمی‌توان في المثل گفت که مقصود حدیث، علم اقیانوس شناسی است و یا آنکه اعماق اقیانوس ها منشأ صدور و تولید علم است!بنابراین روایتِ «اطلبوا العلم ولو بالصین» هرگز بیانگر جواز اخذ علم و معارف از گمراهان نیست بلکه اخذ علم و معارف منحصر است در قرآن کریم و روایات اهل البیت علیهم السلام. 🖌 پیشنهاد مطالعه : آیا اخذ علم منبعی منحصر دارد؟ یا آنکه می‌توان علم و حکمت را حتی از کفار هم اخذ نمود؟ @Menhajol_velayat
🔴 به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرین خواهم کرد ... قَالَت: فَإِنِّى أُشهِدُ اللّه وَ مَلاَئِکَتُهُ أَنَّکُمُا أَسخَطتُمَانِى وَ مَا أَرضَیتُمَانِى وَ لَئِن لَقِیتُ النبى صلى اللّه علیه و آله و سلم لَأَشکُوَنَّکُمَا إِلَیهِ ... وَ اللّه لَأَدعُوَنَّ اللّهَ عَلَیکَ فِى کُلِّ صَلاَةٍ أُصَلِّیهَا. 🔥 📕 الإمامة والسياسة ابن قتیبه دینوری جلد ۱ صفحه ۳۱ ... سپس صديقه طاهره "علیهاالسلام" فرمود: پس من خدا و فرشتگان را شاهد مي گيرم كه شما دو نفر مرا اذيت و ناراحت كرده ايد و در ملاقات با پدرم از شما دو نفر شكايت خواهم كرد. به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرين خواهم كرد. 🖋هی پیش کمال کوه از کاه بگو از راه خلیفه های گمراه بگو راضی نشده فاطمه از او ، حالا هی تو پسِ نامش رضی الله بگو @Menhajol_velayat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
◾️بسم الله الرحمن الرحیم ◾️ 🔱 فهرست مطالب مرتبط با ایام فاطمیه : 🥀اولین دادگاه الهی برای حضرت زهرا و حضرت محسن سلام الله عليهما https://eitaa.com/menhajol_velayat/17 🥀برخی از وجوه تسمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/23 🥀 حال جانسوز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز های آخر عمر شریفش https://eitaa.com/menhajol_velayat/25 https://eitaa.com/menhajol_velayat/32 🥀 مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها در بیان مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه https://eitaa.com/menhajol_velayat/28 🥀 قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها، در منظر اهل تسنن ثواب برده است( بسیار مهم ) ❗️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/34 🥀 خوشحالی عايشه از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها به روایت ابن ابالحدید https://eitaa.com/menhajol_velayat/41 🥀 عايشه : هیچکس را راستگو تر از فاطمه سلام الله علیها ندیدم [ از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/47 🥀 برسی ادعای «تردید شیخ مفید نسبت به شهادت حضرت زهراء و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهما » https://eitaa.com/menhajol_velayat/51 🥀 جایگاه و مقام عظیم حضرت فاطمه در بیان رسول الله صلی الله علیه و آله https://eitaa.com/menhajol_velayat/62 🥀 چرا با وجود حضرت علی علیه السلام، حضرت فاطمه سلام الله عليهما پشت درب رفتند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/65 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها سرور زنان بهشتی [از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/70 🥀 اجماع شیعه بر شهادت حضرت زهرا و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهما توسط خلیفه دوم https://eitaa.com/menhajol_velayat/75 🥀 آیت الله وحید خراسانی : هرچه در فاطمیه عزاداری شود، کم است، زیرا... https://eitaa.com/menhajol_velayat/81 🥀 امام خمینی ره : شورای سقیفه ریشه ی تمامی اختلافات مسلمانان و عقاید باطل و به دنیال انهدام اساس دین بود https://eitaa.com/menhajol_velayat/92 🥀 شکایت حضرت فاطمه سلام الله علیها از مهاجرین و انصار : چرا در حق من سستی می کنید ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/99 🥀 آیا امیرالمؤمنین علیه السلام در ماجرای غصب خلافت، با ابوبکر بیعت کردند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/134 https://eitaa.com/menhajol_velayat/164 🥀 کتابچه پاسخ به چند شبهه فاطمی / استاد نجم الدین طبسی https://eitaa.com/menhajol_velayat/139 🥀 اقامه عزای فاطمیه به چه معناست ⁉️ آیت الله وحید و آیت الله یثربی و استاد بندانی نیشابوری حفظهم الله تعالی https://eitaa.com/menhajol_velayat/140 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها : به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرین خواهم کرد https://eitaa.com/menhajol_velayat/147 🥀 تاکید امام کاظم علیه السلام بر عصمت و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/155 🥀 هرگز خداوند غاصب حق حضرت فاطمه سلام الله علیها را از دوزخ خارج نمی‌کند https://eitaa.com/menhajol_velayat/161 🥀 امام رضا علیه السلام : «مادر صالحه اي داشتیم...» 💔 https://eitaa.com/menhajol_velayat/180 🥀 عهد هایی که اول مظلوم عالم در مواجهه با جنایات اهل سقیفه با رسول الله صلی الله علیه و آله بستند ( فایل صوتی ) https://eitaa.com/menhajol_velayat/179 🥀 سفارش امام صادق علیه السلام به کسی که نام دخترش را «فاطمه» قرار داد https://eitaa.com/menhajol_velayat/183 🥀 چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها شبانه دفن شدند !؟ [ بسیار مهم!] https://eitaa.com/menhajol_velayat/184 https://eitaa.com/menhajol_velayat/190 🥀سخن آیت الله وحید خراسانی حفظه الله راجع به قوام مذهب شیعه و اهمیت بزرگداشت روز شهادت صدّیقه طاهره. https://eitaa.com/menhajol_velayat/189 🥀 سخن امام حسن مجتبی علیه السلام به مغیرهٔ ملعون راجع به ظلم و ستم به حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/194
🔴 هرگز خداوند او را از آتش دوزخ خارج نمی سازد ... يَا فَاطِمَةُ لَوْ أَنَّ كُلَّ نَبِيٍّ بَعَثَهُ اللَّهُ وَ كُلَّ مَلَكٍ قَرَّبَهُ شَفَعُوا فِي‏ كُلِ‏ مُبْغِضٍ‏ لَكَ غَاصِبٍ لَكَ👈🏻 مَا أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ أَبَدا ... پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله فرمودند: ...اى فاطمه! اگر تمام پیامبرانى که خدا برانگیخته و تمام فرشتگانى که مقرب درگاه خود گردانده است، براى هر کینه توزى که حق تو را غصب نموده است، شفاعت کنند، هرگز خداوند او را از آتش دوزخ خارج نمى سازد... 📕 كنز الفوائد جلد ۱ صفحه ۶۴ @Menhajol_velayat
◾️بسم الله الرحمن الرحیم◾️ ❌ آیا امیرالمومنین علی علیه السلام با أبوبکر و بقیه خلفاء بیعت کردند!؟ ✍🏻 یکی از شبهاتی که بعضا از سوی مخالفین و امروزه مع الأسف از بعضی شیعیان مطرح می شود این است که «حضرت علی علیه السلام با خلفاء بیعت کرده اند» . سعی داریم در این فرصت کوتاه به نقد این سخن بپردازیم و اثبات کنیم أساسا بیعتی بین امیرالمؤمنین علی علیه السلام و خلفا صورت نگرفته اگرهم بیعتی هست عَلَی الإجبار و مع الإكراه بوده که شایسته نیست نام آن را بیعت بگذاریم! پاسخ این ادعاء «بیعت امیرالمؤمنین علی علیه السلام با خلفاء» را در سه بخش ارسال خواهم کرد ۱. ابتداء می گوئیم بیعت به چه معناست!؟ 🔍 بیعت کردن با کسی یعنی تایید کردن و پذیرفتن آن شخص ، مثلا : وقتی شخصی حاکم می شود و کسی با او بیعت میکند به معنای این است که حکومت او توسط بیعت کننده پذیرفته شده ، حاکمیت او پذیرفته شده ، رفتار و روش او پذیرفته شده و در نتیجه او نیز شایسته ی خلافت وامامت برای خود و دیگران دانسته است ⚠️ وقتی حاکمی ستمگر ، ظالم و به اصطلاح امروزی ها دیکتاتور است و بقیه افراد را مجبور و وادار میکند که با او بیعت کنند آیا می‌توان حقيقةً بر این عمل نام بیعت نهاد !؟ 🥀 امام علي عليه السلام مي فرمايد : إِنِّي كُنْتُ أُقَادُ كَمَا يُقَادُ الْجَمَلُ الَمخْشُوشُ حَتّى أُبَايِعَ... 🔸ترجمه : ‌[ اینکه گفتی : ] مرا از خانه ام كشان كشان به مسجد بردند ؛ همان گونه اي كه شتر را مهار مي زنند و هر گونه فرار و اختيار از او مي گيرند تا اینکه بعیت کنم... 📕 نام کتاب : نهج البلاغه با ترجمه فارسى روان نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 1  صفحه : 606 🔘و لازم بذکر است كه وقتي آقا امير المؤمنين عليه السلام وارد مسجد شد ، به ایشان گفته شد با ابوبكر بيعت كن . حضرت فرمود : اگر من بيعت نكنم ، چه مي شود ؟ گفتند : قسم به خداي كه شريك ندارد ، گردنت را مي زنيم .🔥 حضرت فرمود : در اين هنگام بنده ی خدا و برادر پيامبر را كشته ايد . ابوبكر ساكت شد و چيزي نگفت . فقالوا له : بايع . فقال : إن أنا لم أفعل فمه ؟ ! قالوا : إذا والله الذي لا إله إلا هو نضرب عنقك ! قال : إذا تقتلون عبد الله وأخا رسوله . وأبو بكر ساكت لا يتكلم . 📕 نام کتاب : الإمامة والسياسة - ت الشيري نویسنده : الدِّينَوري، ابن قتيبة    جلد : 1  صفحه : 30 «با این حساب اگر نگاهی منصفانه به تاریخ داشته باشیم، آیا می‌توان گفت که حضرت علی امیرالمؤمنین علیه السلام با خلفاء بیعت کرده اند⁉️» ادامه مطلب 👇🏻 👇🏻 👇🏻
۲. امیر المومنین علیه السلام در بخشی از خطبه البیان فرمودند : کأنی بعد قلیل ینقلون عنّی أننی بایعت أبا بکر فی خلافته فقد قالوا بهتانا عظیما.❗️ 🔸گویا به زودی عده‌ای نقل خواهند کرد که من با ابوبکر در خلافتش بیعت کرده‌ام و آگاه باشید که این دروغ و بهتانی عظیم به من است. 📕 نام کتاب : الزام الناصب فی اثبات الحجه الغائب عجل الله تعالی فرجه الشریف نویسنده : الیزدي الحائري، علي    جلد : 2  صفحه : 190 💡 بنابراین ادعای «بیعت امیرالمؤمنین علی علیه السلام با خلفاء» بدون شک بهتان و دروغی است بر ایشان ۳. علاوه بر آن از دیدگاه علمای شیعه هم، امیر المومنین علیه السلام هیچگاه با غاصبین خلافت بیعت نکردند ؛ چنانچه مرحوم سید مرتضی به نقل از استادش مرحوم شیخ مفید در این باره می‌نویسد: ✍🏻 قد أجمعت الأمّة على أن أمیر المؤمنين عليه‏ السلام تأخّر عن بيعة أبي بكر ... والمحققّون من أهل الإمامة يقولون: لم يبایع ساعة قطّ. 🔸 ترجمه : اجماع امت است که امیر المومنین علیه السلام در آن شش ماه با ابو بکر بیعت نکرده است ... و محققین از شیعه بر این عقیده هستند که حضرت امیر المومنین علیه السلام حتی یک ساعت هم [با غاصبین خلافت] بیعت نکرده است. 📕 نام کتاب : الفصول المختارة نویسنده : الشيخ المفيد    جلد : 1  صفحه : 56 🔻 هم چنین مرحوم علامه مقدس اردبیلی می‌نویسد: 🔸 [عقیده] مذهب شیعه این است که هرگز امیر المومنین علیه السلام بیعت نکرد. 📕 حدیقة الشيعة، تالیف مقدس اردبیلی، جلد ۱، صفحه ۳۰۶، چاپ انتشارات انصاریان @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم▪️ ⚠️ چرا خداوند تبارک و تعالی- با اینکه قادر بود - تمامی خلق را اهل توحید و اطاعت نیافرید ⁉️ پاسخ : ✍🏻 لازم است بدانیم : برترین لذت و سرور، در احساس کمال و یافتن لياقت و شایستگی است. لذیذ ترین نعمت، پاداشِ عمل نیکو می باشد. استفاده و بهره مندی از نعمتی که پاداش عملِ اختیاریِ انسان نباشد، دارای لذت و سرور حقیقی و کامل نیست به عبارتی دیگر کمال حقیقی، منحصر است در کمال اختیاری و ارادی، فراترین نعمت نعمتی است که در نتیجه استحقاق و تحمل آلام بدست آید. و استحقاق مدح و ثواب، هرگز بدون اختیار و تحمل زحمت و بَلا، تحقق پیدا نمی‌کند. و الله تبارک و تعالی اراده نموده که انسان را به بالاترین حد کمال برساند نه حد نازل آن . بنابراین خداوند عز وجل از ابتداء بندگان را اهل توحید و اطاعت نیافرید بلکه انسان را خلق نمود و به طاعت خود، امر و از معصیت نهی کرد تا انسان با شایستگی خود و انجام طاعات الهی به کمال حقیقی دست یابد. ✔️ 💠 زندیقی از امام صادق علیه السلام پرسید : «بفرمایید که چرا خداوند عزوجل با اینکه قدرت هم داشت تمامی خلق را اهل توحید و اطاعت نیافرید!؟» ▫️ امام علیه السلام فرمودند : «لو خلقهم مطيعين لم يكن لهم ثواب لان الطاعة إذا ما كانت فعلهم لم تكن جنة ولا نار ، ولكن خلق خلقه فأمرهم بطاعته ، ونهاهم عن معصيته ، واحتج عليهم برسله ، وقطع عذرهم بكتبه ليكونوا هم الذين يطيعون ويعصون ، ويستوجبون بطاعتهم له الثواب ، وبمعصيتهم إياه العقاب.» ترجمه : « اگر ایشان را مطيع خلق می فرمود دیگر ثواب و پاداشی نداشتند چرا که در اینصورت دیگر طاعت فعل ایشان نبود، و بهشت و دوزخی در کار نمی ماند، 👈🏻 بلکه او خلق خود را آفریده و به طاعت خود امر نمود، و از معصیت و نافرمانی خویش نهی فرمود، و به واسطهٔ پیامبران خود حجت را بر ایشان تمام نموده و با فرستادن کتاب های خود عذر ایشان را قطع کرد👉🏻 تا اینکه خود ایشان باشند که اطاعت و یا معصیت و نافرمانی می نمایند و به طاعت خود مستوجب ثواب، یا به نافرمانی خویش درخور عقاب او می گردند.» 📖 بحار الانوار جلد ۵ صفحه ۱۸ @Menhajol_velayat
«مادر صالحه‌ای داشتیم...»💔 مردی از برمکیان به حضرت امام رضا علیه‌السلام عرض کرد: «نظرتان درباره ابوبکر چیست؟» حضرت فرمودند: «سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله أكبر!» (حضرت بخاطر تقیه، از پاسخ صریح به او خودداری کردند و مشغول ذکرشان شدند!) آن مرد در گرفتنِ جواب، به محضر ایشان اصرار کرد، تا اینکه حضرت فرمودند: 🥀 «ما (ائمّه) مادر صالحه‌ای داشتیم که از دنیا رفت در حالی که بر آن دو نفر خشمگین بود و بعد از شهادتش هم به ما خبری نرسیده که از آن دو راضی شده باشد!» ▪️ «رجلا من أولاد البرامكة عرض لعلي بن موسى الرضا عليه‌السلام فقال له: ما تقول في أبى‌بكر؟ قال له: سبحان الله والحمد لله ولا اله الا الله والله أكبر، فالح السائل عليه في كشف الجواب، فقال عليه‌السلام: كانت لنا أم صالحة ماتت وهى عليهما ساخطة ولم ياتنا بعد موتها خبر أنها رضيت عنهما.» 📕 الطرائف فی معرفة مذهب الطوائف جلد ۱ صفحه ۲۵۲ 🖇 کانال علمی تحقیقی "منهاج الولاية" @Menhajol_velayat
⚠️ سفارش امام صادق علیه‌السلام به شخصی که نام دخترش را «فاطمه» نهاده بود... سَکونی گوید: با حالی افسرده و غمگین بر امام صادق صلوات‌الله‌علیه وارد شدم؛ حضرت به من فرمودند: «چرا غمگینی؟!» عرض کردم: دختری برایم متولّد شده است! امام علیه‌السلام فرمودند: «سنگینی‌اش بر روی زمین و رزقش بر عهدۀ خداست؛ عمرش از اجلِ تو کم نمی‌کند و از روزیِ تو هم نمی‌خورد!» با این کلام حضرت، غصه‌ام برطرف شد؛ سپس فرمودند: «نامش را چه گذاشته‌ای؟» گفتم: فاطمه؛ فرمودند: «آه! آه!» 💔 و (با یاد مصائبی که از اهل سقیفۀ بر مادر پهلوشکسته‌شان گذشته است) دست مبارک بر پیشانی خود گذاشتند؛ سپس سفارشاتی به او کردند و در انتها فرمودند: 🥀 «حال که نامش را فاطمه گذاشته‌ای، پس دشنامش مده، نفرینش مکن و کتکش مزن.» 💠 «عن السكوني قال دخلت على أبي عبد الله عليه‌السلام وأنا مغموم مكروب فقال لي يا سكوني مما غمك... أما إذا سميتها فاطمة فلا تسبها ولا تلعنها ولا تضربها.» 📕 نام کتاب : الكافي- ط الاسلامية نویسنده : الشيخ الكليني    جلد : 6  صفحه : 49 @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🥀 🖋 یکی از سوالاتی که با اندک تنبه و التفات، ذهن هر مسلمانی را به خود مشغول می‌کند 👈🏻این است که به راستی چرا «دختر رسول الله صلی الله علیه و آله را با آن همه تکریم _ از جانب رسول خدا صلی الله علیه و آله که بارها فرمودند : ۱. فاطمه پارهٔ تن من است، هرکس او را آزار دهد مرا آزار داده و هرکس او را خشنود کند مرا خشنود نموده «وَإِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي» ۲. همچنین فرمودند : غضب خداوند منوط بر غضب فاطمه و رضای او منوط بر رضای فاطمه سلام الله علیها است «إِنَّ اللَّهَ يَغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَيَرْضَى لِرَضَاكِ» و سفارشات بی شمار دیگر _، چرا این بانوی بزرگوار شبانه دفن شد و ایشان حاضر نشدند خلیفه وقت در تشییع جنازه شان شرکت کنند⁉️» 💠 آنچه مسلّم است در منابع شیعه و اهل تسنن ، این است که غاصبین خلافت «يعني ابوبکر و عُمَر بن الخطاب» هرگز عامل به دو حدیث فوق و مشابه آن نبوده اند و در مسیر غصب خلافتِ امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب به خانه ایشان حمله ور شده و از آنجا که صدیقه طاهره سلام الله علیها در راه دفاع از امام و خلیفه به حق رسول الله صلی الله علیه و آله، مانعِ آنان بود، درب خانه را آتش زده🔥 و دخت رسول الله را مورد ضرب و شتم خود قرار دادند، لذا حضرت شان هرگز با آنان بیعت نکرد، و به امیرالمؤمنین علی علیه السلام وصیت کرده اند که شبانه دفن شوند تا آن دو ظالم در تشییع جنازه شان حاضر نشوند. ❗️ 🔸 مرحوم شيخ صدوق در علت دفن شبانه آن حضرت مي نويسد: عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عليه السلام لِأَيِّ عِلَّةٍ دُفِنَتْ فَاطِمَةُ (عليها السلام) بِاللَّيْلِ وَ لَمْ تُدْفَنْ بِالنَّهَارِ قَالَ لِأَنَّهَا أَوْصَتْ أَنْ لا يُصَلِّيَ عَلَيْهَا رِجَالٌ [الرَّجُلانِ ]. ترجمه : «علي بن ابوحمزه از امام صادق عليه السلام پرسيد: چرا فاطمه را شب دفن كردند نه روز؟ فرمود: فاطمه سلام الله عليها وصيت كرده بود تا در شب وي را دفن كنند تا ابوبكر و عمر بر جنازه آن حضرت نماز نخوانند.» 📚نام کتاب : علل الشرائع نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 185 🔸مرحوم صاحب مدارك رضوان الله تعالي عليه مي گويد: إنّ سبب خفاء قبرها ( عليها السلام ) ما رواه المخالف والمؤالف من أنها ( عليها السلام ) أوصت إلي أمير المؤمنين ( عليه السلام ) أن يدفنها ليلا لئلا يصلي عليها من آذاها ومنعها ميراثها من أبيها ( صلي الله عليه وآله وسلم ). ترجمه : «علت مخفي بودن محل دفن فاطمه سلام الله عليها آن گونه كه مخالف و موافق نقل كرده اند اين است كه آن حضرت به اميرمؤمنان عليه السلام سفارش كرد تا او را شبانه دفن كند تا آنان كه او را اذيت كرده و از ارث پدرش محروم كرده بودند بر وي نماز نخوانند.» 📚 نام کتاب : مدارك الأحكام نویسنده : الموسوي العاملي، السيد محمد جلد : 8 صفحه : 279 🔍 پس دليل دفن شبانه آن حضرت وصيت آن حضرت بود كه نمي خواست افرادي كه بر او ستم كرده اند، بر جنازه اش نماز بخوانند و با اين كار خشم خود را از غاصبان خلافت جاودانه ساخت. @Menhajol_velayat
🔻آیت الله وحید خراسانی(دام ظلّه): 🖋قِوام مذهب حقّهٔ شیعه فقط به دو‌ چیز است: «تولّی و تبرّی». آنچه که این دو امر را زنده میکند،بزرگداشتِ روز شهادت صدّیقه کبریٰ(علیها السلام) است! 📕 حلقهٔ وصل رسالت و‌ امامت؛ص۳۳۹-۳۴۰ 🔰 @Menhajol_velayat
▪️بسم الله الرحمن الرحیم ▪️ 🥀 🔥توجیهات بی‌ثمر اهل تسنن برای تبرئه خلیفه ❌ در صحیح بخاری روایت شده است: «فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِيٌّ لَيْلًا، وَلَمْ يُؤْذِنْ بِهَا أَبَا بَكْرٍ وَصَلَّى عَلَيْهَا» ترجمه : «وقتی فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت شوهرش علی علیه السلام او را شبانه دفن کرد و ابو بکر را خبر نکرد و خودش بر او نماز خواندنام کتاب : صحيح البخاري نویسنده : البخاري جلد : 5 صفحه : 139 👈🏻 این گزارش چنان رسواکننده است که شارحان مجبور شده‌اند وجوهی برای آن دست و پا کنند که به هذیان‌گویی شبیه‌تر است! برای نمونه: 🔸۱. ابن حجر ( ۷۷۳_۸۵۲ق ) «وَلَعَلَّهُ لَمْ يُعْلِمْ أَبَا بَكْرٍ بِمَوْتِهَا لِأَنَّهُ ظَنَّ أَنَّ ذَلِكَ لَا يَخْفَى عَنْهُ! وَلَيْسَ فِي الْخَبَرِ مَا يَدُلُّ عَلَى أَنَّ أَبَا بَكْرٍ لَمْ يَعْلَمْ بِمَوْتِهَا وَلَا صَلَّى عَلَيْهَا» ترجمه : «شاید ابوبکر را از وفات فاطمه خبر نکرد چون گمان می‌کرد بر او مخفی نمی‌ماند! و این روایت دلالت ندارد که ابوبکر از مرگ فاطمه خبردار نشد و بر او نماز نخواند!!» نام کتاب : فتح الباري نویسنده : العسقلاني، ابن حجر جلد : 7 صفحه : 494 بر اهل زبان مخفی نیست که هیچ معنایی جز این ندارد؛ ولی تعصب، ابن حجر را بر آن داشته تا خود را از مرتبه فهم ابتدایی جملات هم تنزّل دهد. 🔹۲. محمد بن إسماعيل الكحلاني (م ١١٨٢ق) «يحتمل أنه لكون الدفن ليلاً، فكره علي - عليه السلام - إيقاظ أبي بكر من نومه❗️...» نام کتاب : التحبیر نویسنده : الکحلانی ، محمد بن اسماعیل جلد : 3 صفحه : 765 ترجمه : «شاید برای این بود که شبانه دفن شد و علی دوست نداشت ابوبکر را از خواب [ناز] بیدار کند!!» 🔸أبو العباس القرطبي (٥٧٨ - ٦٥٦ ق) هم از گزارش بخاری و مسلم چنان خشمگین شده که راهی جز فرافکنی نیافته است : «وليس في الخبر ما يدل على: أن أبا بكر لم يعلم بموتها، ولا صلَّى عليها، ولا شاهد جنازتها، بل اللائق بهم، المناسب لأحوالهم حضور جنازتها، واغتنام بركتها، ولا تسمع أكاذيب الرَّافضة المبطلين، الضالين، المضلين.» نام کتاب : المفهم نویسنده : القرطبي ، ابوالعباس جلد : 3 صفحه : 569 ⚠️ عجب آن که در همین گزارش، یک سطر بالاتر علت به اجمال بیان شده است: «فَوَجَدَتْ فَاطِمَةُ عَلَى أَبِي بَكْرٍ فِي ذَلِكَ، فَهَجَرَتْهُ فَلَمْ تُكَلِّمْهُ حَتَّى تُوُفِّيَتْ...» ترجمه : «فاطمه به خاطر فدک بر ابوبکر خشمگین شد و با او قهر کرد و تا زمانی که از دنیا رفت با او سخن نگفت...» @Menhajol_velayat
أَنْتَ الَّذِي ضَرَبْتَ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّي أَدْمَيْتَهَا 💔😭 🥀 حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام ضمن مجلس مناظره ای در حضور معاویه، خطاب به مغیرة بن شعبه لعنة الله عليه فرمود : ▪️«انت الذی ضربت فاطمة بنت رسول‏ اللَّه صلی اللَّه علیه و آله حتی ادمیتها و القت ما في بطنها...» ترجمه : «تو همانی که فاطمه دختر رسول الله سلام الله عليهما را آنقدر زدی ، تا اینکه او را خونی کردی و [ باعث شدی که او ] بچه ‏اش را سقط کرد...» 😭 نام کتاب : الإحتجاج نویسنده : الطبرسي، أبو منصور    جلد : 1  صفحه : 414 یَامُنْتَقِمُ إنْتَقِمْ... @Menhajol_velayat
هدایت شده از منهاج الولاية
◾️بسم الله الرحمن الرحیم ◾️ 🔱 فهرست مطالب مرتبط با ایام فاطمیه : 🥀اولین دادگاه الهی برای حضرت زهرا و حضرت محسن سلام الله عليهما https://eitaa.com/menhajol_velayat/17 🥀برخی از وجوه تسمیه حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/23 🥀 حال جانسوز حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز های آخر عمر شریفش https://eitaa.com/menhajol_velayat/25 https://eitaa.com/menhajol_velayat/32 🥀 مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها در بیان مرحوم علامه مجلسی رضوان الله علیه https://eitaa.com/menhajol_velayat/28 🥀 قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها، در منظر اهل تسنن ثواب برده است( بسیار مهم ) ❗️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/34 🥀 خوشحالی عايشه از شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها به روایت ابن ابالحدید https://eitaa.com/menhajol_velayat/41 🥀 عايشه : هیچکس را راستگو تر از فاطمه سلام الله علیها ندیدم [ از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/47 🥀 برسی ادعای «تردید شیخ مفید نسبت به شهادت حضرت زهراء و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهم» https://eitaa.com/menhajol_velayat/51 🥀 جایگاه و مقام عظیم حضرت فاطمه در بیان رسول الله صلی الله علیه و آله https://eitaa.com/menhajol_velayat/62 🥀 چرا با وجود حضرت علی علیه السلام، حضرت فاطمه سلام الله عليهما پشت درب رفتند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/65 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها سرور زنان بهشتی [از مصادر اهل تسنن ] https://eitaa.com/menhajol_velayat/70 🥀 اجماع شیعه بر شهادت حضرت زهرا و سقط شدن حضرت محسن سلام الله عليهما توسط خلیفه دوم https://eitaa.com/menhajol_velayat/75 🥀 آیت الله وحید خراسانی : هرچه در فاطمیه عزاداری شود، کم است، زیرا... https://eitaa.com/menhajol_velayat/81 🥀 امام خمینی ره : شورای سقیفه ریشه ی تمامی اختلافات مسلمانان و عقاید باطل و به دنیال انهدام اساس دین بود https://eitaa.com/menhajol_velayat/92 🥀 شکایت حضرت فاطمه سلام الله علیها از مهاجرین و انصار : چرا در حق من سستی می کنید ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/99 🥀 آیا امیرالمؤمنین علیه السلام در ماجرای غصب خلافت، با ابوبکر بیعت کردند ⁉️ https://eitaa.com/menhajol_velayat/134 https://eitaa.com/menhajol_velayat/164 🥀 کتابچه پاسخ به چند شبهه فاطمی / استاد نجم الدین طبسی https://eitaa.com/menhajol_velayat/139 🥀 اقامه عزای فاطمیه به چه معناست ⁉️ آیت الله وحید و آیت الله یثربی و استاد بندانی نیشابوری حفظهم الله تعالی https://eitaa.com/menhajol_velayat/140 🥀 حضرت فاطمه سلام الله علیها : به خدا قسم پس از هر نماز بر شما نفرین خواهم کرد https://eitaa.com/menhajol_velayat/147 🥀 تاکید امام کاظم علیه السلام بر عصمت و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/155 🥀 هرگز خداوند غاصب حق حضرت فاطمه سلام الله علیها را از دوزخ خارج نمی‌کند https://eitaa.com/menhajol_velayat/161 🥀 امام رضا علیه السلام : «مادر صالحه اي داشتیم...» 💔 https://eitaa.com/menhajol_velayat/180 🥀 عهد هایی که اول مظلوم عالم در مواجهه با جنایات اهل سقیفه با رسول الله صلی الله علیه و آله بستند ( فایل صوتی ) https://eitaa.com/menhajol_velayat/179 🥀 سفارش امام صادق علیه السلام به کسی که نام دخترش را «فاطمه» قرار داد https://eitaa.com/menhajol_velayat/183 🥀 چرا حضرت فاطمه سلام الله علیها شبانه دفن شدند !؟ [ بسیار مهم!] https://eitaa.com/menhajol_velayat/184 https://eitaa.com/menhajol_velayat/190 🥀سخن آیت الله وحید خراسانی حفظه الله راجع به قوام مذهب شیعه و اهمیت بزرگداشت روز شهادت صدّیقه طاهره. https://eitaa.com/menhajol_velayat/189 🥀 سخن امام حسن مجتبی علیه السلام به مغیرهٔ ملعون راجع به ظلم و ستم به حضرت فاطمه سلام الله علیها https://eitaa.com/menhajol_velayat/194
قاضی عبدالجبار معتزلی و تبریر فعل عمر (به فرض صحت) در ماجرای هجوم و احراق بیت فاطمی سلام الله علیها ¬ قاضی عبدالجبار در کتاب «المغنی»خود چنین می‌نویسد: 🖋«اما آنچه در مورد عُمَر و آتش زدن خانه حضرت زهراء سلام الله علیها گفته، اگر صحیح باشد هم 👈🏻 طعن و اشکالی بر عُمَر وارد نمی‌شود چرا که او حق دارد کسانی را که به منظور مخالفت با مسلمانان بیعت نکرده‌اند، تهدید کند!!!» 📕 المغنی فی أبواب التوحید والعدل | الامامة  ج۲۰ ص۳۳۷ ⚠️ سابقا عرض کردیم طبق مبنای علمای اهل تسنن، حتی می‌توان تصور کرد که قاتل حضرت فاطمه سلام الله علیها از قتل ایشان ثواب[ نعوذبالله] برده است!!! 👉🏻 https://eitaa.com/menhajol_velayat/34 @Menhajol_velayat
«زمان شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها» 💔 ▪️مِصْبَاحُ الْأَنْوَارِ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: مَاتَتْ فَاطِمَةُ (علیها السلام) مَا بَیْنَ الْمَغْرِبِ وَ الْعِشَاءِ 🔸ترجمه : امام صادق علیه السلام از پدرانش علیهم السلام نقل فرموده: فاطمه (سلام الله علیها) بین مغرب و عشاء از دنیا رفت. 📔 نام کتاب : بحار الأنوار - ط دارالاحیاء التراث نویسنده : العلامة المجلسي    جلد : 43  صفحه : 200 😭 وا اماه @Menhajol_velayat